.

Mladý muž bojuje s rakovinou, léčba nezabírá, pomůžete mu?

Novinky

Mladý muž bojuje s rakovinou, léčba nezabírá, pomůžete mu?

Pevné zdraví je to nejcennější, co v životě můžeme mít. Bohužel si toho často nevážíme. Pak ale člověk vidí někoho, kdo bojuje se zákeřnou nemocí, a uvědomí si, jaké má štěstí, že je zdráv. Petr válčí s rakovinou, léčba nezabírá, i tak to ale nevzdává a srší optimismem.

Když jsem viděla na Instagramu příspěvek Petra, měla jsem slzu na krajíčku. Tak mladý, a tak nemocný. Co mě ale dostalo, je jeho síla a optimismus. I když má agresivní nádor, nevzdává to. Bohužel léčba nezabírá, proto se Petr rozhodl s rakovinou bojovat jiným způsobem. K tomu však potřebuje pomoc nás všech.


jak přežít rakovinu a nezbláznit se

„ Ahoj kamarádi, i když jsem nikdy nechtěl této formy využít, ale jisté zdravotní komplikace mě k tomu donutili. Jsem imunní vůči chemoterapiím (takže je zbytečné mi něco dávat) a už mi zbývají pouze tři možnosti a z toho jsou dvě jen na zpomalení růstu (ozařovaní a biologická léčba, která stojí asi 300 tisíc na měsíc a pojišťovna mi ji dlouho platit nebude, jestli vůbec). Nádor je agresivní a v progresu tzn., že můj imunitní systém ho přijal jako část těla a už s ním nebojuje. Je opravdu malá šance, že mi ozařování pomůže a byl by to doslova zázrak dle slov mého onkologa.
Moje jediná a poslední naděje z klasické léčby a z dlouhodobého hlediska je alogenní transplantace (od cizího dárce) kostní dřeně, která má opravdu vysokou úmrtnost a může mít doživotní následky + braní imunosupresiv do konce života je nevyhnutelný (ruku na srdce, já nedokážu brát zavčas prášky ani dva dny). Dost lidí mi radilo, ať tuto poslední možnost pořádně zvážím. Není zrovna mým snem umřít ve špitálu. Chtěl bych tedy využít alternativních metod, některé jsou též riskantní kvůli nemocem, ale ne tak moc, jako nabízí transplantace.
Momentálně se léčím pomocí vysoko dávkování vitaminu C po dobu minimálně třech měsíců společně s ozařováním. Pokud by ani tohle nevyšlo, chtěl bych odjet do Peru, kde bych se léčil u kmene pomoci bylin a omamných látek. Alternativy bohužel propláceny nejsou a jsou dost nákladné (jedna dávka vitaminu C pro představu vyjde asi na 3500 Kč se vším všudy, kterou je nutno podávat 2x týdně) a proto bych Vás chtěl touto formou moc poprosit o jakoukoliv finanční pomoc. Budu Vám všem moc vděčný. Jestli mam umřít, chci, aby to bylo s pocitem, že jsem zkusil a zvážil všechny možnosti. Ještě jednou velké díky Vám všem.“

Číslo účtu je :2900812003/2010
IBAN: CZ4620100000002900812003
BIC: FIOBCZPPXXX

PS: Nic nehodlám vzdát ✌ Kdo by si chtěl počíst něco málo o mém příběhu, tak má možnost zde: Jak přežít rakovinu a nezbláznit se (klikni)

jak přežít rakovinu
Foto: Instagram - petan_workout

   
03.02.2017 - Redakční novinky - autor: Markéta Škaldová

Komentáře:

  1. [25] spavec [*]

    Něco málo posláno i ode mě, držím palce a přeji hodně štěstí a síly!

    Sml67

    superkarma: 0 06.02.2017, 13:24:36
  2. avatar
    [24] ekleinovka [*]

    Hodně lidiček pomohlo, taky posílám a držím pěsti a věřím ve výhru. ..jak jsem se právě dočetla na IG- Péťa už dostal a dostává peníze na svojí léčbu a půjdou dál na dětskou onkologii...chlape, tyto dáš, jsi super

    superkarma: 2 05.02.2017, 18:02:02
  3. avatar
    [23] vladka321 [*]

    Petře přeji Ti, aby lékařům i personálu na Tobě záleželo a aby jsi měl sílu bojovat a vybojovat si svůj život. Krásně píšeš, tak nějak opravdově, zajímavě a logicky. Ráda bych si o Tobě od Tebe přečetla, jak jsi tu rakoviunu pokořil.

    superkarma: 0 05.02.2017, 16:09:23
  4. [22] babinka [*]

    Sml67Sml67Sml67

    superkarma: 0 05.02.2017, 13:09:35
  5. [21] sana47 [*]

    Dudlajlama — #20 Sml67Sml67Sml67

    superkarma: 0 04.02.2017, 21:28:10
  6. avatar
    [20] Dudlajlama [*]

    Rikina — #14Zda se, ze jsi plne nepochopila prispevek od Pimpy, coz se mi zase nezda, pri tve nesporne inteligenci, takze spis ala "kdo chce psa biti, hul si vzdycky najde."

    Mimochodem, na Pimpu nemas, ani kdybys skakala po hlave a odrazela se usima, neco o jeji praci vim a taky o jejim clovecenstvi.

    1. na komentář reaguje sana47 — #21
    superkarma: 1 04.02.2017, 19:39:59
  7. avatar
    [19] Eva_CZ [*]

    kobližka — #16tohle otresne jednani zdrav.personalu je dusledkem toho zasranyho socialistickeho zdravotnictvi tady.Sml31

    superkarma: 0 04.02.2017, 18:38:49
  8. [18] Rikina [*]

    kobližka — #16 No, jako pacient máš mnohdy velmi omezené možnosti vyžadovat svoje práva. Sml80 A jako starý pacient je to ještě horší. S mou matkou často mluví jako s dementní osobou, protože ona už neslyší dobře a používá naslouchátko. A někdy nerozumí přesně, tak se zeptá znovu. V tu ránu je za blbce, co obtěžuje, a nestačí mu to říct jednou. Upřímně - mě děsí, že se za X let možná octnu ve stejné situaci, a už nebudu mít ty páky, které mohu použít dnes, abych si vydupala lidské zacházení. To přece není jen věc pacienta, jestli se dokáže ozvat, nebo ne. Sml80

    superkarma: 3 04.02.2017, 18:19:28
  9. [17] Rikina [*]

    Pimpa M — #15 To bychom zas byli někde jinde. Jestliže si někdo, ať už starý nebo mladý, sám přeje nebýt už dál léčen, je třeba to respektovat. Ale musí to být jeho vlastní, dobrovolně vyslovené přání, ne rozhodnutí třetí osoby. Rodina ani lékař by neměli přebírat za to odpovědnost. Taky znám lidi, kteří si vzhledem ke svému věku a spoustě problémů a bolestí přejí již brzy odejít. Tam bych je nenutila za každou cenu přežívat, to je taky špatně. Sice se tím může lékařská věda třeba i posunout někam k lepším poznatkům, ale už je to někdy spíš v rovině experimentu. No a domnívám se, že tato diskuze sem patří, ten mladý muž z článku taky hovořil především o ekonomickém hledisku celé záležitosti.

    superkarma: 0 04.02.2017, 18:12:32
  10. avatar
    [16] kobližka [*]

    Rikina — #13 Ale tohle chování zdravotnického personálu a někdy i samotných lékařů,není,bohužel,jen ke starým lidem.Moje dcera (40let) byla vloni ve velmi vážném stavu převezena záchrankou do nemocnice,kde jí posadili v pojízdném křesle do čekárny ambulance.A čekala a čekala....pak se jí paní doktorka zeptala,co jí je.Sotva mluvila a jen chabě podotkla,že jí hrozně bolí hlava.A paníí doktorka? Řekla,že hlava dneska bolí každého...no,nebudu vypisovat tu nehezkou anabázi,byla na neschopnce půl roku.

    Dokud budeme žít neustále s tím,že doktoři jsou pro nás božstva a nebudeme vyžadovat svoje práva coby pacienti,budou si dovolovat jednat drze s pacienty pořád.

    1. na komentář reaguje Rikina — #18
    2. na komentář reaguje Eva_CZ — #19
    superkarma: 0 04.02.2017, 18:03:23
  11. avatar
    [15] Pimpa M [*]

    Rikina — #14Já Vám rozumím. Dokud jsem se se systémem zdravotnictví neseznámila blíž, brala jsem to všechno úplně stejně. Kdyby to šlo, dopřála bych každému všemožnou léčbu a není to tak, jak mi tady podsouváte, že někoho odsuzuji k tomu, aby někdo starý trpěl nebo bez pomoci zemřel. Ale pokud je ten objem peněz omezený, bude bohužel vždycky potřeba rozhodnout a něco, anebo někoho, upřednostnit. A ten, kdo dostane tu šanci, ji možná vezme někomu dalšímu. Je to smutné, ale je to tak.

    Jak píšete, užitečnost daného člověka posoudí až někdo mimo náš svět. Zatím je to tady ale jen na lidech, co si vezmou na svědomí, koho zachrání, a koho ne. Chápu a plně s Vámi souhlasím, že si starý člověk zaslouží stejnou péči a pomoc jako mladý, ale v mnoha případech je to skutečně už jen tzv. zadržovaná smrt, do které tečou peníze, které pak chybí. Mimochodem, ta paní, o které jsem psala, byla z toho svého "budíčku" nešťastná, jelikož si už přála zemřít a ten stimulátor jí to prostě nechtěl dovolit. Prostě rodina tehdy rozhodla, že to babička dostane, a v důsledku z toho nakonec byli nešťastní všichni. Já se snažím pomáhat starým i mladým dle svých nejlepších možností a jestli Vy litujete moje pacienty, jak jste psala, máte na to samozřejmě právo. Sml80 Ale myslím si, že takové invektivy, kterými jste mě tu zasypala, na místě nebyly.

    Tímto se raději z diskuze odpojuji, protože příběh Petra mě hodně zasáhl a nezaslouží si, aby tady probíhala diskuze na tohle téma. Mrzí mě, že jsem to sem zatáhla.

    1. na komentář reaguje Rikina — #17
    superkarma: 3 04.02.2017, 17:35:27
  12. [14] Rikina [*]

    Pimpa M — #11 A jak vy víte, že ten člověk, který prožil dlouhý život, za tu dobu nestihl vykonat daleko víc dobrého, než možná kdy stihne ten mladý, který by si podle vás zasloužil lékařskou péči přednostně? Přece posuzovat "podle zásluh" může jenom Bůh (pokud existuje). Tím spíš dle zásluh, které jsou teprve možnou hudbou budoucnosti a o kterých ten lékař, který řečeno vašimi slovy "stanovuje hranici", nemůže vůbec nic vědět. Sml80 Nikdy nebude dost peněz na léčbu úplně všech, ale rozhodovat stylem ty už jsi starý, máš peška, to je hodně silná káva.

    1. na komentář reaguje Pimpa M — #15
    2. na komentář reaguje Dudlajlama — #20
    superkarma: 3 04.02.2017, 15:26:10
  13. [13] Rikina [*]

    kobližka — #12 Bohužel mám řadu jiných zkušeností. Dokud žil můj otec, který byl po mrtvici na vozíku, a nyní i s mou matkou, které je 80 let a tudíž má různé zdravotní obtíže. Jestliže s nimi šla k lékaři a na různá vyšetření moje sestra nebo já, nebo někdy obě, okamžitě se zdravotnický personál choval úplně jinak, než kdyby tam ten starý člověk byl sám. Sml15 K samotnému starému člověku si dovolí a) tykat mu, b) říkat babi/dědo, c) vyslovit nahlas "no co byste chtěla, však už na to máte věk", d) odbýt ho stylem "musíte počkat, máme tady jiné případy", a vůbec se chovat, jako že na něm už nezáleží, už je starej a stejně brzo umře, tak se přece kvůli němu nepřerazíme. Sml68 Má-li starý člověk doprovod, nikdo si tohle netroufne. A to je velice smutné. Že jsou vůbec na světě lidé, které tohle napadne, nestydí se za to, a asi si neuvědomují, že taky jednou zestárnou a možná někdo s nimi bude taky jednat, jako že je pro ně lékaře škoda. Sml80 Nikdo nesmí rozhodovat o tom, že tenhle pacient si zaslouží lepší nebo rychlejší nebo dražší péči, protože je mladý a ještě by mohl být přínosem pro společnost, zatímco ten starší... tomu ten kardiostimulátor teda sice dáme, ale neodpustíme si konstatovat, že to bude někde chybět? Kde to sakra jsme? Sml80

    1. na komentář reaguje kobližka — #16
    superkarma: 3 04.02.2017, 15:07:50
  14. avatar
    [12] kobližka [*]

    Pimpa M — #11 Vzhledem k tomu,že dcera nějaký čas pracovala v nemocnic na MOJIPu,tak něco malinko vím.Musím s tebou souhlasit,protože vím,žes to nemyslela tak,jak to pochopila Rikina.

    1. na komentář reaguje Rikina — #13
    superkarma: 0 04.02.2017, 14:23:01
  15. avatar
    [11] Pimpa M [*]

    Rikina — #10Rikino, o mé práci nevíte vůbec nic a přeji Vám, abyste raději ani nevěděla! Jestli umíte číst, pak vidíte, že nepíšu, že bych to té paní nepřála. Jen pokud je objem peněz ve zdravotnictví takový, jaký bohužel je, pak je třeba zvažovat, kdy je ještě dobré a etické vůbec zatěžovat člověka v pokročilém věku takovým zásahem. Že to tato paní zvládla a přežila ještě dalších několik let, je zázrak, který ve většině případů nevyjde. Přesto to jistě nebyla levná záležitost a pak se právě stává, že chybí peníze tam, kde by mohly pomoci mladým lidem v jejich boji o život.

    A ano, máte pravdu, že ta hranice, kdy do toho jít, se těžko stanovuje, v tom s Vámi souhlasím. Devadesát let je však věk, kterého se většina z nás nedožije ani s kardiostimulátorem. Viděla jsem zemřít mnoho lidí, mladých i starých a věřte mi, že úmrtí člověka, který stihnul prožít dlouhý život, je rozhodně přirozenější, než když odchází ze světa mladý, který mohl mít ještě dlouhý život před sebou a pro lidi vykonat také mnoho dobrého. Pokud by bylo peněz dost na léčbu každého, nemusela byste mě tak napadat, takhle si stojím za tím, co píšu.

    1. na komentář reaguje kobližka — #12
    2. na komentář reaguje Rikina — #14
    superkarma: 2 04.02.2017, 14:14:33
  16. [10] Rikina [*]

    Pimpa M — #7 Prosím?!? A kde je tedy - podle vás - ta hranice, kdy člověk přestává být člověkem a stává se obtížným odpadem, pro který je léčby škoda a měl by se místo něj léčit někdo mladší? Že se nestydíte něco takového napsat. Sml68 Pro vás je zřejmě škoda i acylpyrinu, když máte takovéhle názory, a pokud pracujete ve zdravotnictví, lituji ty vaše pacienty. Sml24

    1. na komentář reaguje Pimpa M — #11
    superkarma: 8 04.02.2017, 13:27:52
  17. avatar
    [9] Majoranka1997 [*]

    Drsná realita - moc Vám Petře přeji vyléčení. Máte obrovský náboj a bojovnost, tak ať se to spojí s korunkami a dokážete to vyhrát.

    superkarma: 0 04.02.2017, 12:22:57
  18. avatar
    [8] peetrax [*]

    Máš to tam i ode mě - jestli to tady čteš, tak přeju hodně štěstí v další léčbě! Sml72 Přečetla jsem i ten odkaz a klobouk dolů, prostě inspirativní borec! Sml67

    superkarma: 1 04.02.2017, 00:39:35
  19. avatar
    [7] Pimpa M [*]

    Zažila jsem jednu naši pacientku, které byl v devadesáti letech voperován kardiostimulátor a paní dožila téměř do stovky. Ne, že bych to té paní nepřála, ale zaráží mě, že na takovéto zákroky u tak starých lidí se peníze najdou, zatímco na léčbu mladého člověka ne.Sml15 Držím mladému muži všechny palce, ať sežene potřebnou částku a léčba zabere!Sml67 Já bych si musela do smrti vyčítat, kdybych mu aspoň něco neposlala!

    1. na komentář reaguje Rikina — #10
    superkarma: 1 03.02.2017, 22:54:03
  20. [6] iřka [*]

    Kamaráde Ty to určitě dáš,držím palce ať to vyjde.Sml67

    superkarma: 2 03.02.2017, 22:27:06
  21. avatar
    [5] Suzanne [*]

    Máš to tam, Petře Sml67 A přeju šťastnou cestu do Peru, ať už za léčením nebo na výlet - to mi udělá větší radost.

    superkarma: 3 03.02.2017, 17:52:13
  22. avatar
    [4] Suzanne [*]

    Sml67

    superkarma: 0 03.02.2017, 17:45:35
  23. [3] Jitka44 [*]

    Sml79

    superkarma: 0 03.02.2017, 17:00:47
  24. avatar
    [2] Myškomedvídek [*]

    Sml80Sml80Sml80

    superkarma: 0 03.02.2017, 17:00:07
  25. avatar
    [1] gerda [*]

    No nevím, právě léčba vitamínem C je dost zpochybňována, nemocný se chytá všeho, ale nebylo by lepší zkusit se dostat do Klinické studie?

    superkarma: 0 03.02.2017, 16:56:09

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa na téma: Zubní zdraví

Náš tip

Doporučujeme