Styl

MKP DEVELOPMENT brzy oslaví třetí narozeniny, v USA


Jediný fashion product development consulting service svého druhu za krátkou dobu své existence stačil vybudovat zákaznickou sít pokrývající státy jako Kalifornie, Illinois, North Carolina aj. Zákazníky jsou značky jmen jako Americký apparel, Hot Kiss nebo Bebe denim. MKP poskytuje nezávisle konzultační poradenství nejen slavným, ale hlavně začínajícím módním návrhářům v oblasti technických načrtů střihu, a výrobních specifik a plánů.

Když Marie Pabiánová-Křížová firmu se sloganem *new age of apparel engineering* zakládala tušila, že na jejím nápadu něco je, jen netušila, že tak mnoho.  Za uplynulé tři roky je tento slogan nejen zaregistrovanou obchodní značkou v USA, ale také ve všech zemích evropského společenství.


Spojené státy jsou zemí návrhářů, kteří v mnoha případech ani neprošli příslušným vzděláním a mnohdy neumí ani kreslit, konstatuje Křížová s dovětkem, a ti co umí, si myslí, že to z nich automaticky dělá návrháře s nárokem na úspěch. Křížová nikomu samozřejmě žádné sny neupírá, koneckoncům jsou to právě tito zákazníci, kdo vyhledává její služby především.

Majitelka MKP ví o čem mluví. Sama vystudovala dvouletý program módního návrhářství v rámci Art Institutes v Los Angeles. Byl to jeden z mála technicky zaměřených programů, takže jsme kromě kreslení prošli i kurzy jako chemie a fyzika specificky zaměřené na vlastnosti látek i jiných materiálů a jejich reakci na procesy, kterým bude oblečení eventuálně vystaveno. Ty se spolu s výzkumem trhu, cenovou politikou a počítačovými programy na tvorbu střihu staly základem mého business planu.

Po vystudování tohoto dvouletého programu nebylo těžké najít práci u renomovaných firem jako BCBG nebo Atos Lombardini, také díky předcházejícímu ekonomickému a pedagogickému vzdělání, které Křížová ukončila na VŠE a FTVS v Praze. Kurzy anatomie, biomechaniky a matematiky, které se mohou zdát v oděvním průmyslu pramálo užitečné, se ukázaly být těmi nejdůležitějšími atributy, které ji v následujících letech přinesly nejvíce užitku. Vždyť oblečení je tvořeno pro lidská těla, která se pohybují, a ne pro figurýny ve výlohách, usmívá se myšlence Křížová.

Pro americky trh začínajících návrhářů, avšak i vzdělávacích institucí to však byla natolik revoluční teorie, že do založení vlastní konzultační firmy tehdy Křížoví zbývaly jen týdny a měsíce, jak se poptávka po jejich službách zvyšovala.


Vše začalo rozvíjet ještě pod hlavičkou Rock & Republic, kde Křížová pracovala jako manažer pro vývoj a technicky design. Z nějakého důvodu bývaly mému oddělení dávány dny na projekty, které potřebovaly několik týdnů, aby se nový product vymyslel a otestoval, ale hlavně aby se ocenil a prodal. Neustále jsme měli za zády výrobní manažery a majitele firmy, že není čas na detaily. Brali nám nedokončené myšlenky uprostřed procesu z rukou, že už je to dobře a že není čas. A potom si mně ti samí odborníci, přicházeli stěžovat, že to a to nefunguje!

Tak se zrodilo přirovnání vývojové fáze v oděvním průmyslu tomu v architektuře. Všem začalo být jasné, že pokud jejich mrakodrap nemá spadnout přeneseně s prvním zemětřesením (v Kalifornii tak obvyklým), tj. s prvním veletrhem, je třeba vybudovat základy a kostru svědomitě, aby firma přežila a vzkvétala desítky let.

Od roku 2006 MKP Development participuje také jako konzultační partner pro university zaměřené na design a marketing. Sama Křížová je zvána jako mluvčí na semináře zaměřené na product development, vede vzdělávací kurzy pro technické návrháře a specializované programy pro oděvní odborníky, kteří se chtějí vzdělávat.

 

Vliv jejího působení byl natolik ohromující, že byla firmě věnována titulní stránka s doprovodným příběhem ve specializovaném magazíně Fashion Manuscript pouhe dva roky po otevření. Nám nezbývá než se těšit, až firma otevře své kanceláře také doma v Čechách a Evropě.
   
12.12.2008 - Krása - autor: Komerční článek

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Výzkum žena-in.cz – téma bolest, horečka a nachlazení
Trápí vás exém? Zapojte se do testování RadioXar

Náš tip

Doporučujeme