Vztahy

Mít děti? Ani náhodou!

woman

Je mi čtyřicet a nemám děti. Ne proto, že bych nemohla, ale já je zkrátka nechci. Nevím proč, ale dost tím své okolí dráždím. Moje matka dokonce pláče. Proč to lidem tolik vadí?

K dětem jsem neměla vztah nikdy. Nezajímala mě roztomilá batolata, na která se všechny paní v tramvaji usmívaly, a zapřádaly trapné rozhovory s jejich matkami. Když na mě nějaké dítě z kočárku ukazovalo, šklebilo se nebo mi podávalo hračku, dost mě to přivádělo do rozpaků. Nechtěla jsem být neslušná, ale zároveň vůbec nestála o žádný kontakt. Dodnes v těchto situacích dělám mrtvého brouka a otáčím se zády. Když dítě řve, jde mi to tak na nervy, že jsem schopná změnit dopravní prostředek. Jsem nervózní typ a děti do mého světa rozhodně nepatří.

Mám se líp než ostatní

Nemyslete si, že jsem sama. Už deset let jsem vdaná a šťastně!!! Manžel je velice vytížený podnikatel, já se věnuji bankovnímu managmentu. Jsem v práci dobrá, ale aby to tak bylo, zdaleka nestačí si odsedět osm hodin za psacím stolem. Vyžaduje se ode mě kreativita, nápady, smysl pro přesnost a hlavně časová flexibilita. Vydělávám hodně, to se musím pochlubit. Trojnásobek průměrného platu je zcela běžný, občas příplatky, odměny, podíly ze zisku - nemůžu si stěžovat.Když máme oba volno, zajdeme po práci na večeři, do kina, do divadla. O víkendech do wellnes center, hrajeme golf, tenis, jednou za měsíc si dopřejeme prodloužený víkend v Londýně nebo Římě. Dovolená na Mauriciu, v Karibiku, letos bych chtěla na Madagaskar. A děti? Vždyť bych o všechno přišla!

Prý jsem divná

V práci se na mě dívají divně. Hlavně ženské. „Ty nechceš děti? Proč? Vždyť je to smysl života? To já bych být bez dětí nechtěla,“ slýchám často. Při tom mi závidí, že si užívám života a taky peníze, které ony investují do dětí, a já do sebe. Mám se mnohem lépe než ženy, které se starají o děti. Mám na sebe čas, můžu si dovolit improvizovat a nenervuju se tím, že je dítě nemocné nebo je v pubertě samý průšvih. Další bonus vidím v tom, že se s manželem zdaleka tolik nehádáme jako ženské s dětmi. Mají totiž mezi sebou víc třecích ploch než my dva. Neshodnou se na výchově ani na tom, co povolit a co ne. Řeší nedostatek peněz, školu, učení, špatné kamarády... já ne, já mám klid. Můj muž se mnou souhlasí. Kdysi o dětech mluvil, ale má jeden pozůstatek studentské lásky, kterému je už pětadvacet, takže případné otcovské pudy má zřejmě uspokojené, takže na mě nikdy netlačil a smířil se s mým postojem.

Snad kvůli mamince?

Jediné, co mi vadí, je, že mou bezdětností trpí moje matka. Na vnoučata se těšila už před dvaceti lety. Má jenom mě, takže zdroj jiných dětí neexistuje. Nedokáže pochopit, že se někdo může dobrovolně rozhodnout děti nemít, když může. Stále mi předhazuje nešťastnice, které tak touží po rodině a ono to nejde, a tvrdí, že zahodit takovou příležitost je hřích, na který nemám právo. Já si to nemyslím. Mám právo na cokoli, čím nikomu neublížím, ne? Neubližuju tím ale svojí mámě?

   
07.07.2010 - Láska a vztahy - autor: Simona Škodáková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [82] Evulka21 [*]

    K tomu domovu důchodců, já tam budu chtít dobrovolně, jak budu stará, nebudu se moct plně postarat o dům, proč bych tu seděla  a skuhrala, tam si mohu s babčama povykládat, zajet na zájezd, věnovat se koníčkům, je to jen otázka pohledu na svět, určitě si nedělám iluze, že by se o mne některá z budoucích snach chtěla starat, budou mít své životy a nechám se rozprášit, aby neměli starosti s hrobem, dneska je moderní doba a nikoho už z mladých takové věci nezajímají. Je to možná tvrdé, ale je to realita.

    superkarma: 0 20.07.2010, 09:50:05
  2. avatar
    [81] Evulka21 [*]

    Děti život naplní a možná hodně zkomplikují, dva vysokoškoláci jsou i dobrý vysavač peněz, obrečíte hádky s puberťákem a nyní i odchod dospěláka z domu, já si zvykám na život bez nich, protože vyrostly, pocity se mísí, jsem ráda, že mám svobodu a mohu si konečně dělat, co chci, mám i koníčky a čas pro sebe, ale zároveň po nich těskním. Kdybych je neměla, život by byl jednodušší a já bych nebyla možná tak zestárlá, ale když už jsem v mládí byla tak šílená a pořídila si je , mám je ráda a stesk patří ke každému dni.

    Kde je tedy pravda, pokud je nemá člověk z nerozumu, z rozumu si je už nepořídí, tolik nemocí, problémů a radostí si totiž dopředu ani nejde představit.

    Jeden syn děti v budoucnu za 6.7 let plánuje a druhý říká, že není debil, aby se omezoval a není žena, aby je chtěl pudově. Takže budu pětiovat sport a výlety a uvidíme, zda někdy budu mít vnoučata.

    Myslím si, že to malinké zvýhodnění lidí s dětmi na daních je nic, je to zanedbatelné, proti tomu, co se do dětí vloží, mělo by se to zohledňovat i na důchodovém a sociálním pojištění.

    superkarma: 0 20.07.2010, 09:39:42
  3. avatar
    [80] kvetakytka [*]

    samozřejmě že to není záruka ale mám v nich oporu větší než v majetku .

    superkarma: 0 10.07.2010, 16:27:25
  4. avatar
    [79] fructia [*]

    kvetakytka — #78 A paní s potomky neskončí v důchoďáku? Sml52

    superkarma: 0 10.07.2010, 14:05:15
  5. avatar
    [78] kvetakytka [*]

    vžadným případě paní nic nezávidím  .Já mám4 dospělé děti ,a jenom pro příklad nedávno jsem musela do inval.důchodu a kdo myslíte že než jsem vše vyřešila mě finančně podporoval ,  nejstarší syn někdo si řekne že by to měla být samozřejmost ,od něho to samozřejmnost byla .Ale paní bez potomků skončí někde v důchoďáku

    1. na komentář reaguje Fructia — #79
    superkarma: 0 10.07.2010, 13:49:36
  6. [77] Hepydej [*]

    spetulka — #66 100 % souhlas Sml22Sml16

    superkarma: 0 09.07.2010, 11:51:21
  7. avatar
    [76] paníliška [*]

    Alenka0010 — #73 Eva_Fl — #72  Sml26Sml32

    superkarma: 0 08.07.2010, 19:58:15
  8. [75] kaataa [*]

    citim to stejne! kazdy ma to, co si preje.

    superkarma: 0 08.07.2010, 14:13:00
  9. [74] macamala [*]

    wich — #65 Přesně tak - ohledně těch keců. Když se ohlédneme několik let zpět, kdy nebyly možnosti reprodukční medicíny jako dnes, musely se některé ženy smířit s bezdětností. V žádném případě nepohlížím na bezdětnou ženu jako na sobeckou, karieristickou mrchu atd. - je to její volba. Na druhou stranu nemůžu vystát dnešní "kult" mateřství, kdy se ženské baví jen o dětech, porodech atd. a nic jiného kolem neexistuje.

    superkarma: 1 08.07.2010, 11:19:23
  10. avatar
    [73] Alenka0010 [*]

    paníliška — #54 Moje řeč Sml67

    1. na komentář reaguje paníliška — #76
    superkarma: 0 08.07.2010, 09:19:05
  11. avatar
    [72] Eva_CZ [*]

    paníliška — #54 Sml67 Naprosto vystizne! Sml57Sml30

    1. na komentář reaguje paníliška — #76
    superkarma: 0 08.07.2010, 04:15:33
  12. [71] xenie [*]

    Juana — #17 moment, pokud si deti neporidim, tak proto ze je nechci, tudiz mne ani nenapadne starat se o pribuzne haranty nebo jit do klastera... div se, ale lze zit normalne, ne v klastere, i bez harantu o ktere nestojim Sml80 pravda, nenapadlo by mne nekomu muj nazor vnucovat, ostatni at si maji klidne 20 deti, pokud mi je nebudou veset na krk na hlidani Sml32

    superkarma: 1 07.07.2010, 21:05:40
  13. avatar
    [70] wich [*]

    OlgaMarie — #68 Jo a jinak - musela jsi být a stále jsi skvělá máma Sml67Sml59

    superkarma: 0 07.07.2010, 18:12:15
  14. avatar
    [69] wich [*]

    OlgaMarie — #68 Olinko, teď nevím, na co reaguješ Sml30Sml48

    Co se týče prohlašování, že se má líp, než ostatní... Já jí rozumím. Já si taky nedovedu představit teď momentálně řešit to, co mé vrstevnice, které už jsou maminky. Ony se zase naopak nedovedou vžít do mé role. Máme úplně jiný styl života. Každá jsme jiná. A snad každá i spokojená Sml33 Sml48

    superkarma: 0 07.07.2010, 18:11:09
  15. avatar
    [68] OlgaMarie [*]

    wich — #67 Když ono to její prohlašování, že se má líp než ostatní, je pěkný blábol. Já se takhle dobře měla a mám až po čtyřicítce a ještě o to líp, že děti jsem měla a když mi bylo 40, byly relativně už velké.

    1. na komentář reaguje wich — #69
    2. na komentář reaguje wich — #70
    superkarma: 0 07.07.2010, 17:55:28
  16. avatar
    [67] wich [*]

    Bylo kojení, teď děti ano/ne, zítra holení, v pátek polykání a máme krásně zakončený týden v duchu osvědčených témat Sml30Sml30Sml59

    1. na komentář reaguje OlgaMarie — #68
    superkarma: 0 07.07.2010, 16:23:26
  17. avatar
    [66] spetulka [*]

    Je každýho věc, jestli děti chce nebo nechce a žádné třetí straně do toho nic není - a to ať už nemá ta dotyčná děti žádné nebo naopak jich má třeba pět, což se v dnešní době taky potýká s nepochopením a klepáním si na čelo...Jen argumentace ženy ze článku mi přijde taková, že si sama uvědomuje, že jí něco chybí a snaží se to "překřičet", nezní mi to upřímně jako životní přesvědčeníSml80. Nicméně to může být tím, jak je to napsáno a ve skutečnosti to být jinak... Ale rozhodně může věřit, že ty ženy s dětmi ji (aspoň tedy v drtivé většině) to bohatství, cestování a golf opravdu nezávidí, mají totiž priority někde jindeSml57. Stejně to konstatování - nehádáme se tolik, jako ženské s dětmi...je velmi obecné a zavání alibismem a křečovitým hledáním výhod bezdětnosti, což na mě prostě nepůsobí upřímně a věrohodněSml80Jo a znám spoustu žen i s dětma, které výše zmiňované aktivity zvládají i jako dětné, takže nemyslím, že by to bylo jen o tom "užívání si", ale jak si to kdo nastaví...

    1. na komentář reaguje Hepydej — #77
    superkarma: 0 07.07.2010, 16:11:29
  18. avatar
    [65] wich [*]

    macamala — #63 Sml22Sml22 Je mi moc líto rodičů, kteří si dítě moc přejí, byli by skvělí rodiče a nejde to. Ale proč litovat někoho, kdo se rozhodl pro život bez dětí sám, dobrovolně a svobodně? Sml80

    A ty řeči jako "Počkej, až budeš mít děti.", "Ty nemáš děti, tak nic nevíš." a podobné skvosty jsou k smíchu.

    1. na komentář reaguje macamala — #74
    superkarma: 0 07.07.2010, 16:09:57
  19. [64] molly [*]

    kareta — #62 Sousedovic holka má roční děcko a je jí šestnáct, to asi taky zrovna ideální věk není a přesto je dle tvých měřítek "mladá"Sml80

    superkarma: 0 07.07.2010, 16:00:17
  20. [63] macamala [*]

    wich — #55 Naprosto souhlasím. Znám ženu, která žije naprosto plnohodnotný život bez dětí. Nikdy jsem se jí neptala, proč je nemá - považuji to za netaktní. Prostě souhrou života je nemá. Pracuje, sportuje, cestuje, chodí za kulturou.

    Jedna pipka nám jednou kdysi cosi povídala a svou "moudrou řeč" ukončila slovy na mou adresu: "Ty nic nevíš, ty ještě děti nemáš."  Poté se obrátila k ní a pronesla: "A ty taky nic nevíš, ty je vůbec nemáš." Ta byla na vraždu. Sml57

    1. na komentář reaguje wich — #65
    superkarma: 2 07.07.2010, 15:46:50
  21. avatar
    [62] kareta [*]

    molly — #60 no ale on ten přechod v těch 40ti cca začínáSml30 jasně že ženy mohou otěhotnět, ale optimální věk to prostě neníSml23

    1. na komentář reaguje molly — #64
    superkarma: 0 07.07.2010, 15:46:37
  22. [61] molly [*]

    molly — #60 Ještě dodám: jestliže tu bude do 80. je ve 40 teprve v poloviněSml54

    superkarma: 0 07.07.2010, 15:41:18

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [60] molly [*]

    kareta — #59 Proč tedy u ženy nezačíná přechod už ve 40 letech, když je podle tebe stará? Počít a donosit dítě není jen o té kondici, je to životní postoj a psychika hraje moc důležitou roli. Nezastávám se žen které kvůli kariéře odloží dítě na hodně pozdě, ale také je neodsuzuji a říst o ženské, že je ve 40 za zenitem? No nevímSml80

    1. na komentář reaguje molly — #61
    2. na komentář reaguje kareta — #62
    superkarma: 0 07.07.2010, 15:40:13
  2. avatar
    [59] kareta [*]

    molly — #58 protože není mladá Sml80. To že dnes ženy vypadají lépe neznamená, že jsou v lepší kondici než dřívější generace. Např. prababička jezdila k zubaři na kole 50km v kopcích v horách ještě v 70 letech. Chodila hodně pěšky, sekala dříví....dnes se tomu říká AKTIVNÍ ŽIVOTNÍ STYLSml30

    1. na komentář reaguje molly — #60
    superkarma: 0 07.07.2010, 15:27:56
  3. [58] molly [*]

    Proč by měly být ženy ve 40 za zenitem? Neříkám že je to ideální čas na potomka, ale na druhou stranu dnes jsou ženské v mnohem lepší kondici než jejich matky nebo babičky byly v jejich věku. Těhotenství nese  s sebou určitě rizika ale není to nemožné, jen ta puberta potom.......

    1. na komentář reaguje kareta — #59
    superkarma: 0 07.07.2010, 15:19:47
  4. avatar
    [57] Altamora [*]

    kareta — #53 Na ulici se taky zeptám leda tak na cetu nebo na hodiny a vedu hovory o počasíSml16 Ale při tlachání u vína mi může ledacos uniknout Sml16. A souhlasím s tebou - už jsem měla pár kolegyň, které halasně deklarovaly svůj odpor k mateřství a že jim to tak s manželem vyhovuje, že se nechtějí vázat a že chtějí vést plný život a ... Pak potkaly toho pravého, manželství šla do kopru a dnes mají jednoho či dva potomky a svým dřívějším prohlášením se smějíSml16 (Což samozřejmě není pravidlo a jsou i takové, co ty děti opravdu nemají a nemyslím si, že je jejich život špatný.)

    superkarma: 0 07.07.2010, 15:03:17
  5. avatar
    [56] Juana [*]

    paníliška — #54 Sml52  Krásně napsáno. Naprosto souhlasím.

    superkarma: 0 07.07.2010, 14:39:30
  6. avatar
    [55] wich [*]

    mzdovka — #48 I bez dítěte člověk může prožít velice kvalitní, plnohodnotný život bohatý na zážitky a radosti Sml80 Znám páry šťastné bezdětné a nešťastné s dětmi. Takto projevená lítost mi připadá nejnetaktnějším příspěvkem z celé diskuze.

    1. na komentář reaguje macamala — #63
    superkarma: 0 07.07.2010, 14:35:27
  7. avatar
    [54] paníliška [*]

    Nikdy bych se nikoho nezeptala, proč nemá děti, stejně jako se nikoho neptám, proč je má. Ani já jsem se naštěstí s těmito otázkami nesetkala. Každý nechť žije svůj život tak, jak je mu libo, pokud tím samozřejmě neubližuje jiným. Kolik má kdo dětí, je každého věc, nechápu, proč se musí pořád dokola omílat jedno a to samé. Můj dojem z článku je, že paní se prostě potřebovala pochlubit, jak se má dobře a vydělává spoustu peněz, otázka dětí je až druhořadá. Takže, milá neznámá, žij si podle svého, když nechceš, pak děti neměj, e to Tvá volba a nikomu se za ni zpovídat nemusíš, ale hlavně se sama ze sebe neposer.Sml80

    1. na komentář reaguje Juana — #56
    2. na komentář reaguje Eva_Fl — #72
    3. na komentář reaguje Alenka0010 — #73
    superkarma: 0 07.07.2010, 14:10:14
  8. avatar
    [53] kareta [*]

    Altamora — #51  no já nevím, ale cizích lidí se na soukromí nevyptávám a ty co znám a nemají děti- tak v tom věku kolem 40 už jsou na první stejně za zenitem, tak těch se ptát PROČ by mi připadalo netaktníSml80 Za sebe si myslím, že na děti je třeba potkat správného partnera. Pak nad tím člověk nepřemýšlí a hupne do toho. Holt přírodaSml8

    1. na komentář reaguje Altamora — #57
    superkarma: 0 07.07.2010, 14:09:44
  9. avatar
    [52] ToraToraTora [*]

    Altamora — #51 Jsem ráda, když můžu s lidmi jen tak poplkat na jakékoliv téma a nezabíhat do osobní roviny, pokud k tomu dotyčný nedá sám impulz. Znám ale pár lidí, kteří mají dar se během pětiminutového rozhovoru na chodníku před bankou dostat až k vašemu znaménku na pravé půlceSml57

    superkarma: 0 07.07.2010, 14:05:44
  10. avatar
    [51] Altamora [*]

    ToraToraTora — #49 Hloupých otázek dostane člověk za život spoustu. Proč nosíš vlasy rozpuštěné a ne vyčesané? Proč používáš ten černý lak na nehty? Proč nosíš tohle nemoderní tričko? Proč ...? Ale jen některé se nás dotknou, většinou ty, kde si nejsme jisti sami sebou. Umím si představit situaci, že i já bych se někoho zeptala, proč nemá děti, aniž bych tím jakkoli hodnotila jeho postoj k tomuto faktu. Stejně jako se zeptám, kde bydlí nebo kam se chystá na dovolenou. Prostě jen tak konverzačně. Jenže každá ta otázka vyvolává jinou reakci. Sml16

    1. na komentář reaguje ToraToraTora — #52
    2. na komentář reaguje kareta — #53
    superkarma: 0 07.07.2010, 13:57:27
  11. avatar
    [50] mio [*]

    ToraToraTora — #49 tyhle dotazy jsem vážně nesnášela. ještěže že už jsem vdaná, nějaký ten potomek by se taky našel, takže všem dotazy došlySml57

    Nikdy by mě nenapadlo se někoho ptát, zda plánuje děti - to se mi zdá hodně netaktické hlavně v případě, že se početí nedaří. Každopádně - každý ať si to rozhodne jak chceSml22

    superkarma: 0 07.07.2010, 13:47:35
  12. avatar
    [49] ToraToraTora [*]

    Ty ještě nejsi vdaná? ty ještě nemáš dítě? Už někoho máš?  na to se vás začnou ptát zhruba v patnácti a jak tak koukám, nepřestanou ani ve čtyřiceti. Některé sociální stereotypy jsou opravdu zvláštní. zajímavé, že jsem ještě nečetle nikde, že by se tím někdo seriozně zabýval

    1. na komentář reaguje mio — #50
    2. na komentář reaguje Altamora — #51
    superkarma: 0 07.07.2010, 13:42:56
  13. [48] mzdovka [*]

    Mně je téhle paní líto, když si představím o co svůj životochuzuje, ale je to její život . Já si svůj bez dětí představit nedovedu a asi bych si přišla zbytečná kdybych svoji lásku nemohla dát svým dětem.

    1. na komentář reaguje wich — #55
    superkarma: 0 07.07.2010, 13:14:29
  14. avatar
    [47] NAMANÍRA [*]

    Mám děti tři miluju je a moc jsem si od dětství přála mít hodně dětí a zdá se že na dnešní dobu tři jsou hodně.Děti máme přesně tak jak jsme si je naplánovali což je fenomen dnešní doby a pokud se někdo rozhodne že k dětem nemá vřelý vztah je podle mne rozumné si je nepořizovat.Patřím mezi lidi kteří nepodléhají většině v čemkoli v názorech na politiku v modě ve výchově prostě žiju se svou rodinou podle svého nejlepšího přesvědčení a proto vždy beru na vědomí jakékoli rozhodnutí každého jedince a nesoudim podle nějakého všeobecného názoru jak by měl život vypadat.Jen maminku pisatelky chápu a jsem tudiž ráda že mam sama děti tři a snad alespon od jednoho se vnoučátek dočkáme a v tom bych viděla i malinko výmluvu pro paní která článek napsala.

    superkarma: 0 07.07.2010, 12:39:36
  15. [46] Anime Otaku [*]

    Jen nechápu, proč se s tím paní svěřuje. Pokud by byla opravdu přesvědčená a za svým rozhodnutím si stála tak se nepotřebuje takhle obahjovat. Mít či nemít děti je soukromou věcí každého. Takhle mě to přijde, že svého rozhodnutí lituje a snaží se přesvědčit sama sebe.

    superkarma: 2 07.07.2010, 12:25:42
  16. [45] ostrovid [*]

    Ještě otázka důchodového systému: holt si na sebe budu muset ušetřit, jako teď každý, protože solidárnímu systému je, zdá se, konec. Kdybych chtěla být mrcha, řekla bych, že aspoň budu vědět, že si ke mně nikdo pro ten důchod nebude chodit Sml54. Člověk nikdy neví...

    superkarma: 0 07.07.2010, 11:53:31
  17. [44] ostrovid [*]

    Je mi mnohem víc, než čtyřicet a děti nemám programově. Nikdy jsem je nechtěla a ani teď, ve věku již notně starším, nelituji. Můj manžel po dětech také netoužil. Někdo prostě děti chce a někdo ne, tak to je.  Nad čím dumat?

    superkarma: 1 07.07.2010, 11:50:53
  18. avatar
    [43] kareta [*]

    wich — #42 taky si neumím představit, že se někdo 40leté bezdětné ptá, proč nemá dětiSml80

    superkarma: 0 07.07.2010, 11:46:27
  19. avatar
    [42] wich [*]

    Krásně to napsala Rikina v příspěvku č. 38.

    Nikdy se na otázku dětí neptám, mladí po škole teprve začínají

    život a u lidí po 35 je to hodně netaktní. Rozhodnutí mít/nemít dítě je intimní věc dotyčného.

    Já sama děti ještě nemám a když jsem začínala podnikat, u toho studovala 2 VŠ, říkala jsem ani za nic a děti byly tabu. Přirozeně. V současné situaci vím, že jedno dítě v budoucnu chtít budu.

    1. na komentář reaguje kareta — #43
    superkarma: 0 07.07.2010, 11:42:21
  20. avatar
    [41] OlgaMarie [*]

    Rikina — #40 To mě také kolikrát napadlo. Ženská v přechodu a doma hajzlíka v pubertě. Vražedná kombinace pro chlapa.Sml57

    superkarma: 0 07.07.2010, 11:38:24
  21. [40] Rikina [*]

    molly — #39 Změnit názor ve 40 je pozdě, technicky vzato by to sice stihla, ale za sebe bych to hodnotila jako bláznovství. Sml32 Jistě, proběhly tiskem i případy 60letých rodiček, ovšem člověk by měl mít nějakou soudnost a nehrát si na boha, ne všechno, co lékařská věda dnes dokáže, je moudré uvádět do praxe.

    1. na komentář reaguje OlgaMarie — #41
    superkarma: 0 07.07.2010, 11:32:44
  22. [39] molly [*]

    Rikina — #38 Paní má jednu výhodu - když změní názor ještě by stihla děti mít, my už ty svoje asi těžko půjdeme utopitSml32

    1. na komentář reaguje Rikina — #40
    superkarma: 0 07.07.2010, 11:24:03
  23. [38] Rikina [*]

    Odhaduji, že paní matka ta vnoučata omílá dnes spíše ze setrvačnosti, než že by po nich ještě tolik toužila... za tu dobu už si mohla zvyknout.Sml80 Každý máme své, a mě by nikdy nenapadlo komukoli mluvit do toho, kolik si pořídí nebo nepořídí dětí, psů, gigolů atd. Sml57 Kdybych ve 20 měla ten rozum co teď, a byly ty příležitosti a možnosti, co jsou dnes, nejspíš bych děti neměla. Člověk se rozhoduje v rámci dané situace, a jak to vyhodnotí, je jen jeho věc, není povinen opatřovat rodičům vnoučata.

    1. na komentář reaguje molly — #39
    superkarma: 1 07.07.2010, 11:15:02
  24. [37] lonkue [*]

    Jeden z mych nejlepsich kamaradu se take s manzelkou rozhodli, ze proste dite ne. Jsou spolu uz 20 let. Obema je 40 let. A tak krasne a harmonicke manzelstvi, aby clovek pohledal. Kazdy hleda smysl zivota nekde jinde....

    superkarma: 1 07.07.2010, 11:05:13
  25. avatar
    [36] Lucimo [*]

    Další článek v touze po stovkách reakcí. Nicméně koukám na nevídanou shodu. Když to tak paní cítí, ať děti nemá, je to jen její věc. A manželovia. Ale pokud to mají srovnané, ať si užívají svůj život!Sml67

    superkarma: 1 07.07.2010, 10:45:53
  26. [35] molly [*]

    mít či nemít? Je to každého rozhodnutí a nechápu proč se to pořád dokola řeší, každý se s tím musí srovnat sám a i s tím jestli toho bude jednou litovat nebo ne.Otázkou zůstává: a co na to důchodový systémSml54

    superkarma: 0 07.07.2010, 10:44:41
  27. avatar
    [34] OlgaMarie [*]

    Dante Alighieri — #31 lonkue — #32 Včera jsem absolvovala prohlídku zámku Sychrov s průvodkyní princeznou. A ono je docela zábavné, co děti bezelstně nabonzují. Např.na otázku princezny, co bude k obědu, se dozvíte od takřka všech dětí, že nebude nic, protože maminka má také dovolenou. Na otázku, co pili králové, se dozvíte, že víno, ale jim víno došlo a tatínek místo prohlídky zámku jel pro nové někam do Lidlu...Sml30

    superkarma: 0 07.07.2010, 10:29:29
  28. [33] lonkue [*]

    OlgaMarie — #30 pravdepodobne... taky jsem to tak doma mela a ukecat me do mimina bylo nad lidske sily....Sml57

    superkarma: 0 07.07.2010, 10:19:59
  29. [32] lonkue [*]

    Dante Alighieri — #31 napodobne....Cizi harantiky taky nemusim. Na vlastni se uz moc tesim....;-)

    1. na komentář reaguje OlgaMarie — #34
    superkarma: 0 07.07.2010, 10:19:14
  30. avatar
    [31] Dante Alighieri [*]

    S druhým odstavcem se ztotožňuji. Nemám děti ráda a když mám mít s nějakým kontakt, jsem v rozpacích. Vůbec nevím, jak se k nim chovat. Jednou ale dítě chci - svoje a to budu milovat. K cizím vztah asi nikdy nezměním, nejradši bych je vyhladila. Sml30

    1. na komentář reaguje lonkue — #32
    2. na komentář reaguje OlgaMarie — #34
    superkarma: 1 07.07.2010, 10:13:49

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme