Zdraví

Místo dcery omalovánka

Možná si řeknete, že to ani není problém pro uveřejnění, ale přesto vám popíšu, co momentálně u nás doma řešíme každé všední ráno. Moje dcera chodí do druhého ročníku osmiletého gymnázia (je vlastně jakoby v 7. třídě ZŠ) a neodejde z domu, dokud se nenamaluje.
Jsou kvůli tomu u nás docela hádky, protože já si myslím, že má na to ještě času dost. Pokud si dobře vzpomínám, u nás se na základní škole nikdo do školy nemaloval, to snad až tak po 15. roce. Moje první stíny jsem si koupila, když jsem začala chodit do tanečních, a to bylo na začátku střední školy. Myslím si, že namalované děti vypadají jako staré-mladé a navíc tím zbytečně popuzují učitele, kteří hned mají záminku si na někoho zasednout. Kromě toho zbytečná kosmetika nijak neprospívá pleti, jež je i bez toho v tomto věku problematická. Snažila jsem se domluvit dceři, že malovat se může, když je třeba nějaká zvláštní příležitost (divadlo, oslava, atd.), ale ona argumentuje, že u nich ve třídě jen jedna holčička nechodí do školy nalíčená, a ta je skautka.
Manžel v této věci nestojí ani na jedné straně, ale ve výsledku ani nezakáže, ani nedovolí. Vím, že je dost obtížné v jejím věku jí nějak moc zakazovat, protože si stejně udělá své (např. koupí si šminky za kapesné a namaluje se ve škole), ale nepřijde mi normální, aby 13leté dítě vstávalo ráno dobrovolně v půl šesté, aby stihlo make-up.
Kdo máte dceru v podobném věku, řešíte také tyto věci? Děkuji.

Hana
   
19.02.2003 - Zdraví - autor: Čtenářský příběh

Komentáře:

  1. avatar
    [77] Ťapina [*]

    Zákazy nepomůžou, spíš poradit dceři, jak se má malovat, aby to nepůsobilo přehnaně.

    superkarma: 0 24.11.2003, 22:09:31
  2. avatar
    [76] Simba [*]

    Hano, to je vývoj a doba. Je jiná, než ve které jsme vyrůstaly my, malovala jsem se tehdy i v 15 skoro tajně a ještě v 18 mi můj taťka říkal, že bych se malovat neměla . Moje dcera má 12, umí se namalovat, ale do školy se nemaluje, nemá tu potřebu. Maximálně lesk na rty. Nechávám jí v tomto volnost.

    superkarma: 0 18.11.2003, 18:58:16
  3. avatar
    [75] Anela [*]

    Mám taky 20 letou dceru, chodila jako plakát a nemanalovaná by ven nešla, to by se ztrapnila, rok se s rokem sešel a maluje se minimálně. Jsou to prostě ty telecí leta, ze kterých většinou bez úhony vyrostou. Radím nedělat nic, protože jsem se přesvědčila, že než zakazovat, to musí přijít na to co je dobré sama. Přeji pisatelce příspěvku silné nervy. Anela PS : malováním si neublíží a ona na to příjde

    superkarma: 0 24.02.2003, 18:40:09
  4. avatar
    [69] Libča [*]

    Devcata a nepremysleli jste taky o tom ze kdyz takhle mala devcatak chodi zmalovana a oblekana s kratkou sukni, kozacky, tricko podprda couhajici???? Vzdyt to pak fakt rozdrazdi nejake silence kteri jim pak ublizi. Ja nevim ale mit dceru a ve 13-ti takhle silet liceni atd. asi by jsem zasahla. Moje neter uz to dela je ji pet ma namalovane nehty, vlasy si dela a tuhle jsem videla ze nosi podprsenku (a nema tam nic9 a taky string tanga no tak jsem si mou svagrovou podala a rekla jestli by se nad tim trochu nezamyslela. Zajimave je ze ma neter od te doby vypada zase jako holcicka.
    Ale ma jednu krasnou pamatku zmalovala se na maskranim byla za princeznu a chtela byt krasna tak jsem ji vyfotila kdyz tu fotku najdu tak ji nascneuji :-)
    Rekla jsem ze ji tu fotkku schvoam do jejiho svatebniho alba
    Ne ale vazne myslim ze 13 je fakt moc brzo ja si v te dobe hrala s panenkama

    superkarma: 0 21.02.2003, 19:39:02
  5. avatar
    [68] Juana [*]

    Moc dobře si vzpomínám, jak jsme s kamarádkami kupovaly oční stíny - bylo to taky na základní škole, byly v takové kulaté krabičce a stávaly celých 5 Kčs. Rtěnku jsem si potají půjčovala od mámy, ona naštěstí používala decentní barvy, takže jsem se nikdy moc nezmalovala. My jsme se ale malovaly jenom na ven, a to výjimečně. Přijít tak do školy, to by nás poslali hned umýt - bylo to v 70. letech. Ny gymnáziu jse líčení "zdokonalila", používala jsem černou řasenku, která mi nesluší (to vím ale teď) a příšerně jsem si podmalovávala oči černou tužkou. V Tuzexu jsem si koupila rtěnku v odstínu červenofialovém a tak jsem strašila po ulicích. Na vysoké škole jsem se na malování vykašlala a úspěšně na to kašlu dodnes. Používám kvalitní krémy, občas si decentně nalíčím řasy a použiju jemný odstím rtěnky. Po mnoha letech vím, co si můžu dovolit a v čem vypadám přirozeně.

    superkarma: 0 21.02.2003, 14:20:50
  6. avatar
    [67] Lucimo [*]

    kosmokosmo: No tak to potes koste! Ale my uz se o tom s kamoskou bavily, ze my svym detem budeme delat trvalou uz do skolky, podle toho, jak se situace vyviji... Asi sem se sekla, decka se budou s trvalou a mejkapem rovnou rodit...

    superkarma: 0 20.02.2003, 08:03:03
  7. avatar
    [66] Sonne [*]

    Meryl: To je fajn, ze to tak dopadlo...
    lecienne: Tak jsem nad timhle tematem trochu vic premyslela a taky nad tim, privest divenku ke kosmeticce, to je fakt prima. Jenze problem bude asi v tom, ze ty mladatka prave chteji, aby to naliceni videt bylo... Taky jsem se ptala sveho synatora (bude mu 12), jestli se jeho spoluzacky lici, pry ne, ale nektere maji namalovane nehty. Pry nesmeji byt holky namalovane. No asi jiny kraj, jiny mrav...
    kosmokosmo: I v Rakousku mohou deti chodit s rodici na schuzky do skoly, ale zadnou ze synovych spoluzacek jsem namalovanou nevidela. Takze v Kanade uz v peti??? No teda, tak to ja uz asi nicemu nerozumim...

    superkarma: 0 19.02.2003, 22:58:17
  8. avatar
    [65] kosmokosmo [*]

    Mam taky zkusenost . V Kanade chodi na rodicak deti spolecne s rodici. Jen jsem s dcerou vesla do tridy...zustala jsem fakt zirat....v davu deti zmalovanych, s nalakovanymi nehty a sem tam obarvenymi vlasy , bylo pouze jedno nezmalovane dite...moje dcera. Nutno dodat, moje dite chodi do nulteho rocniku a detem ve tride je pet let......

    superkarma: 0 19.02.2003, 22:03:42
  9. avatar
    [57] *daisy* [*]

    Z vlastni zkusenosti: prejde, taky jsem v 14, 15 chodila s jasne (kralovska modr) modrou rasenkou, ale to fakt jako HODNE nalicene rasy, cerna tuzka kolem oka a fialovo-cervena rtenka No...pobehlice hadra. A dneska? Rekla bych, ze se licim spis min nez hodne, a docela i nenapadne - co soudi ty, ktere me videly v realu??

    superkarma: 0 19.02.2003, 15:10:30
  10. avatar
    [56] Sonne [*]

    Meryl: Dobra, vzdavam se! Asi jsem moc prisna. Mam ale pocit, ze kdybychom ty deti obcas neusmernili nebo neoznacili hranice, byla by kolem nas asi pekna dzungle. Kazdy rodic snad vi, co na jeho ditko plati nejlepe. Preji vsem rodicum, aby nemuseli resit nic horsiho nez zmalovane tvaricky svych dcer a vytahane rifle synatoru, jak napsala K. o tehotne skolacce, to je pak problem!

    superkarma: 0 19.02.2003, 15:10:12
  11. avatar
    [53] pajda [*]

    Jako nejlepší se mi opravdu osvědčilo poukázat na problémy s očima a s pletí - odseknutí typu: "...kdyby ses nemalovala, nemáš problém s beďáry" nebo "Ty oči ti tečou skvěle...nezkusíš ubrat šminek, abys nevypadala ubrečená?" zabírá celkem spolehlivě...aspoň na táborech. Doma nevím - sysel je kluk a řasenku zatím nemá...

    superkarma: 0 19.02.2003, 14:01:47
  12. avatar
    [46] bobatko [*]

    holky, taky mně napdalo, že šílím, jak vidím holčiny, které chodí asi už na střední, páč s nimi jezdím busem, ale ten mejkap - to je děs. kdyby měli ty řasy, rtíky, taak jsou hezké, ale jak tam náplacají co se dá, no hrůza. Ale některé jsou hezoučké. A pak si říkám jak to může mít rozum, když se mnou jezdí jedna asi sedmnátiletá )vypadající na nejmíň 25) a černá to je její, obočí, oči, řasy, tmavě červená pusa, mejkaap, líca a jak si o sobě myslí. vypadá jak ta nejlevnější kurva - doslova... a kolik ženských tak vypadá aj když jim je 30 nebo 40, tak za co vlastně trestáme a nadáváme na náctileté?

    superkarma: 0 19.02.2003, 12:19:26
  13. avatar
    [44] Barunka [*]

    Pokud je to JEN malování, barvení vlasů a podle nás příšerné módy dětiček, tak o nic nejde. Sice někdy holčičky vypadají jak staré mladé - pokud jim někdo neporadí, ale žijí v kolektivu a odlišovat se unese málokdo. To by to museli ve všech základních školách zakázat a trvat na tom, což si dnes neumím dost dobře představit. Každá doba má své, za nás se zase nenosily spodní kalhotky, ale modré spartakiádní trenýrky na gumičku a pod to už nic - to také nebylo IN. Mám jen kluky, se starším nějak v tomhle problémy nebyly, mladší se mi se svou vyholenou hlavou a žlutým zbytkem nahoře co si přebarvil pranic nelíbil, ale holt ostatní to měli taky! Nějak se nám vyhnuly náušnice, když se kluci ptali, jestli můžou, tak jsem jen chtěla, aby si uši nenechali píchat uši někde na ulici a že si musí vybrat ze zlatých, aby si nestrkali do uší nějaké rezaté dráty. Časem to nějak utichlo, alespoň zbyde na náušnice mně!

    superkarma: 0 19.02.2003, 11:49:19
  14. avatar
    [41] Saturninka [*]

    Vlasy mi hrůzou vstávaly, když jsem na návštěvě u kamarádky viděla šminky pro děti pro její 5 letou dcerku!!! Navíc to děvčátko je alergik a má ekzém - a přesto její maminka jí todle koupila k Vánocům .
    Nedávno jsem jela autobusem a nastupovala tam 13ti letá dcerka známých - MOC krásné děvčátko, veliké oči a husté černé řasy, nosík jak knoflík, pusu jak jahoda a krásná pleť - a i tahle panenka byla zmalovaná jak plakát výraznou rtěnkou, makeupem a tvářenkou, řasenkou... . Nevím, nelíbí se mi to a moc bych si přála, aby až jednou.... moje dcerka pochopila, že přirozenost je na dětech v tomto věku nejhezčí! Ovšem ano - ne každý je tak silná osobnost, aby zvládnul být samojediný mezi ostatními plakáty , takže - nebude-li zbytí, vezmu ji k odborníkovi na poradu .
    A moje první šminky???? V 17ti. Tmavě modrá tužka na sklo - a jak malovala!!!! Mám ji dodnes - a slouží stále dobře. A kdybych nemusela - neplácala bych na sebe nic !

    superkarma: 0 19.02.2003, 11:29:46
  15. avatar
    [37] medved [*]

    ja myslim, ze zlaty malovani...to celkem nicemu nevadi...ale dcera prijde domu, ze si necha propichnout nos nebo treba jazyk to mi potom prijde jako drastarna
    takze hani bud spokojena s tim co mas, protoze lepsi uz to nebude

    superkarma: 0 19.02.2003, 09:42:13
  16. avatar
    [36] Sonne [*]

    krejcirova: Pomohla? A kam bychom dosli, kdyby trinactilete deti nerespektovali, ze skola nebo rodice s necim nesouhlasi? My, dnesni rodice jsme nebyli lepsi, jen jsme si tolik nedovolili a to je myslim v poradku... At se klidne trinactilete divenky maluji odpoledne, kdyz jdou s rodici, pokud jim to nevadi.
    bobatko: Ja jsem psala, ze budou casem rady, kdyz se nebudou muset licit. Ale to nemeni nic na faktu, ze jsou urcite hranice, ktere by trinactilete dite nemelo prekrocit. Tak nepriklad, kdyby prisel muj kluk se zelenou hlavou, asi by musel pocitat s tim, ze pujde nejspis dohola , jezisi, ten by vypadal) Jinak vzit dceru ke kosmeticce neni spatny napad, uz jen proto, ze by ji ukazala, jak se nalicit jemne...

    superkarma: 0 19.02.2003, 09:41:23
  17. avatar
    [32] Lucimo [*]

    Pro Hanku:Nic si z toho nedelej a to s tou spatnou vychovou neber vazne. Dneska jde zkratka vsechno rychleji a zakazy stejne nic nezmuzou, jak uz psaly zenske nize. Kdyztak to holka stihne ve skole a odlici se pred prichodem domu. Ja bych to neresila a nechala to tak, ono ji to casem prestane bavit a radsi si prispi... Drzim palce pri reseni opravdovych problemu...

    superkarma: 0 19.02.2003, 09:05:19
  18. avatar
    [30] bobatko [*]

    No, jak tady zazněl názor (myslím clarCa), že jednou bude ráda, když se malovat nebude muset. Já jsem vstávala o dvě hodky dřív než začínala škola, abych všechno stihla taak ve třinácti jsem používala jenom rtěnku, ale ta barva!!! (mamina mně podporovala a to nechápu, huba jak malá štětka). na lyžáku to byylo nejlepší, zmalovaly jsme se každý den, vykreslily si fixem znamínka krásy a jelo se a u snídeně jsme se bavily, že ty ostatní vypadají jak trosky a m ten makeup a namalované obočí , to bylo něco
    make-up jsem začala používat až později(ale stejně to bylo jedno, protože jsem před školou chodila na sexuální schůzky, tak mi neezůstal ). No a nyní jsem ráda, když se naamalaovat nemusím, nebo jenom malinko a už tak toho mám po krk, ale každý věk si žádá své...

    Simisaed: myslím, že si tě dovedu parádně předtavit, já se někdy ze srandy namalovala celá jenom černou tužkou, takže oči, obočí, rty, znamínka a pak někdo zaazvonil , já jsem na to zapoměla a když jsem se potom podívala dozrcadla málem mně odvezli

    superkarma: 0 19.02.2003, 09:00:23
  19. avatar
    [29] Lucimo [*]

    Leono:Co ti vadi na holeni v podpazi? Mne to prijde hygienicke a esteticke. To hnusne krovi, co couha z podpazi J. Roberts mi vzdycky privodi nauseu...
    Ja si podpazi holim od te doby, co mi tam neco roste a je to pro mne soucast hygieny stejne jako sprcha...

    superkarma: 0 19.02.2003, 08:58:39
  20. [28] Sasa [*]

    Tak nevím, ale mě někdo něco v pubertě zakázat, tak je to dost zbytečné. Já začala používat řasenku na základce (před 18-ti lety)a v pohodě. Měla jsem kámošku, které maminka sakazovala nosit mini, které byly v modě. Tak prostě přijela do školy, na záchodě ohrnuula v pase sukni co to šlo a když jela domů, tak to zase pustila zpátky. A máma mohla zakazovat jak chtěla.

    superkarma: 0 19.02.2003, 08:57:22
  21. avatar
    [22] Bella [*]

    Určitě to není zanedbanou výchovou, jak napsala Iva. Zákazy nic nevyřeší, to by se spíš zhoršilo. Souhlasím s názorem, že rozumná domluva o přípravcích, které mladé pleti moc neubližují a rozumné míře používání je ten nejlepší recept.

    superkarma: 0 19.02.2003, 08:27:50
  22. avatar
    [21] Olina [*]

    Oni i skautky se maluji. Ja znam par holek (nejsou to primo skautky, jsou z jine podobne organizace) a ty taky neodejdou z domova nenamalovane a to ani vynest odpadky. Nemam nic proti tomu, jen se trochu podivuju, kdyz se lici i po probuzeni v lese ve spacaku, kdy vedi, ze se nebudou mit kde poradne odlicit. Jedna kamaradka prave proto chodi spat neodlicena, protoze si mysli, ze je to lepsi, nez si mejkap myt v potoce. Tak nevim...

    superkarma: 0 19.02.2003, 08:25:43
  23. avatar
    [15] *modrá [*]

    Dnesní děti jsou trošku jiné než jsme bývali, je holt 21. století, doba mobilománie a nevím čeho všeho ještě. Chtít dobře vypadat je normální a najít svůj styl a ty svoje barvičky to dá hodně práce a trvá to dlouho. Moje 11 letá dcerka chtěla taky k vánocům šminky. Dostala řasenku pro mladé z Avonu, růžovoučké jemné stíny a lesk na rty a k tomu francouzskou manikůru na nehty. Jsme spokojené obě, ona že se čančá a já že není jako plakát.Chce to prostě zvolit kompromis a určitě je dobré si s holkama o kosmetice už v tomhle věku povídat.Dokud nezačne být její čančání důležitější než učení tak by mi to nevadilo.

    superkarma: 0 19.02.2003, 07:52:36
  24. avatar
    [13] sarobrouk [*]

    Já padnu, v 7. třídě se zmalovávat. Je pravda, že si pamatuji, jak učitelka posílala holčičky umýt a nebo když se moc naštvala, tak šla a umylu holčičku sama. To byla ostuda. My jsme se malovali jen do předtanečních, ale je fakt, že odborná rada by některým neškodila. Nevím jak jsem vypadala já, sebe člověk moc kriticky nevidí, ale některé byly jak malé zrůdičky. Nejhorší byla jedna, která měla bledou pleť a s oblibou používala růžovou rtěnku a modré oční stíny. Vypadala jak umrlec.
    Ovšem myslím, že správné to není a že by si spolu rodiče na třídní schůzce měli promluvit, jak to rozumně omezit. Po namalování ty holčičky vypadají a cítí se starší a předčasně sexuálně žijí a hrozí otěhotnění. Takže kromě kosmetičky bych doporučovala i vyřešit antikoncepci.

    superkarma: 0 19.02.2003, 07:50:24
  25. avatar
    [11] muflonka [*]

    Já si jenom vzpomínám, jak jsem se začala líčit někdy v době tanečních, denně jsem musela poslouchat, že vypadám hrozně staře, ať se nemaluju, že mi to vůbec nesluší (používala jsem jenom řasenku a hodně jemnou rtěnku ) a tak jsem začala jezdit do školy o autobus dříve a líčila jsem se na záchodě a domů jsem chodila zase jako skautka .
    Podobně jsem dopadla i s trvalou, tu jsem poprvé vyzkoušela "až" na VŠ a doma se mohli zbláznit .
    Dneska se to už bere naštěstí úplně jinak, ale stejně si myslím, že na základce je na líčení trochu brzy

    superkarma: 0 19.02.2003, 07:41:19
  26. [10] IRIS.V [*]

    Moje jedenáctiletá dcera je na tom stejně. Klidně vstane o hodinu dřív, neustele si postel, někdy ani nenakrémuje tváře do mrazu, ale oči a rty si nezapomene nalíčit nikdy. I třpytky do vlasů a na tváře přidá. :-) Myslím, že pokud se slušně učí, slušně chová, občas se i svěří se svými soukromými věcmi, tak to nevadí. Prý u nich ve třídě chodí namalovaná skoro každá holka. Tak proč bych jí to také neumožnila, i když jsem přesvědčena, že má krásné oči bez líčení a bez líčení jí to víc sluší? :-)

    superkarma: 0 19.02.2003, 07:26:14
  27. avatar
    [8] Lotka [*]

    Já bych řekla, že je to úplně normální a chtěla bych vidět např. Ivu, jak by si s takovou puberťačkou poradila. Vzpomeňte si, že jsme se taky líčívaly od svých pubertálních let a na pleti to nic nezanechalo. Nebo tak rády zapomínáme? Myslím, že holka v pubertě si stejně bude dělat co chce, jak je to psáno ve článku. Ona na to přijde, můžeš jí nenápadně říkat, co líčení obnáší, co vypadá líp, co se nosí... ale musí na to přijít sama, nemůže být do ničeho nucená... však to známe, ne?

    superkarma: 0 19.02.2003, 06:58:20
  28. avatar
    [3] clarCa [*]

    nemyslím, že se zákazama něco vyřeší... co naopak vzít holku k nějaké kosmetičce nebo vizářistce, která by jí naučila líčit se decentně a používat přípravky, které její pleti vyhovují?
    Myslím, že od "odbornice" by si mohla holka nechat poradit a možná se i jejími radami řídit (narozdíl od zákazů a příkazů rodičovských a učitelských)

    superkarma: 0 19.02.2003, 01:38:14
  29. avatar
    [2] Sonne [*]

    Ahoj Hanko,
    uplne s Tebou souhlasim... Je na to trochu mlada, ale zase na druhou stranu si nemyslim, ze je to dukaz toho, ze nestacite na vychovu, jak napsala Iva. To by nestacil zadny rodic, kdyz se maluji vsechny holky ve tride. Taky si myslim, ze by v tomto pripade nebylo marne promluvit si o tom na tridni schuzce s pani ucitelkou a ostnimi rodici. Nemuzete prece s dcerami chodit rano do skoly a kontrolovat je... Takze v tomto pripade by mozna nebylo marne, kdyby vydala zakaz skola a ucitele meli vas (rodicovsky) souhlas poslat divku umyt. Verim, ze je to prejde a naopak, budou rady, kdyz se rano NEBUDOU muset licit. Ale na to prijdou az casem...
    Jo a jestli te to trochu uklidni, my doma mame temer dvanactileteho kluka a ten vstava pred sestou (vlak do skoly mu jezdi po pul sedme), aby si nageloval vlasy, navonel se atd. Mam pocit, ze je na kluka az moc cistotny, no snad mu to vydrzi. Mej se hezky!

    superkarma: 0 19.02.2003, 00:32:28

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Dětský pokoj - zařizování, rekonstrukce

Náš tip

Doporučujeme