Rodina

Ministr Kocáb prosazuje adopce dětí homosexuály

Nejen Romové, ale už i homosexuální registrovaní partneři našli zastánce v Michaelu Kocábovi. Ministr se chystá předložit návrh, který by umožnil registrovaným partnerům adoptovat děti.

Homosexuální páry, které vstoupí do registrovaného partnerství, se dnes musí smířit s tím, že si nebudou moci osvojit dítě. V Česku taková praxe funguje už tři roky, tedy od doby, kdy byl schválen zákon o registrovaném partnerství. „Trvající partnerství brání tomu, aby se některý z partnerů stal osvojitelem dítěte,“ píše se v zákoně, který posvětila ještě sněmovna minulého funkčního období. Zákon o registrovaném partnerství tak výslovně zakazuje, aby se stal kterýkoli z partnerů osvojitelem dítěte.

Jak je to ve světě?

Ve většině států východní a jihovýchodní Evropy neexistuje ani registrované partnerství. Naproti tomu v Belgii, Dánsku, Nizozemsku, Norsku, Švédsku, Španělsku i Velké Británii je právně povolena i společná adopce dítěte. V Německu, jehož právní úprava je té české asi nejbližší, je již umožněno osvojení dítěte jedním z registrovaných partnerů se souhlasem druhého. V současné době se intenzivně diskutuje o návrhu tamní ministryně spravedlnosti na povolení společné adopce dítěte registrovanými partnery. A u nás se k tomu začíná schylovat.

Povolili byste adopci dítěte pro homosexuály?

   
13.08.2009 - Děti - autor: Simona Škodáková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [68] Mishak [*]

    určitě nepovolila, můžou být zodpovědní, ale to dítě musí mít zmatení, jak bude třeba ve škole vysvětlovat, kdo je mamka a kdo taťka Sml68

    superkarma: 0 23.12.2009, 16:37:52
  2. [67] dadma [*]

    Já myslím, že ti dva by se postarali určitě lépe,než některá rodina, kde nepracují a nebo táta někdy i máma chodí domů opilí.Pak doma slyší děti hádky a někdy i domácí násilí.Nebo když jsou samy s matkou a ta střídá partnery jak ponožky.Nebo zase podnikatelé pořád nejsou doma budˇ z pracovních důvodů a nebo mají nějaké ty bokovky.Lesbičky když chtějí mít dítě ,tak ho mají ,zařídí si to.Kluci to mají horší, tam musí být adopce nebo pěstounská výchova.Já jím věřím(samozřejmě těm co se jinak chovají normálně),ale my ještě nejsme společnost ,která by to uměla přijmout.Tak si myslím, že to dítě by bylo chudák ne doma ,ale ve škole a nebo v místě bydliště.Děti by se mu posmívaly možná by si přisadili i dospělí.

    superkarma: 0 21.08.2009, 15:10:05
  3. avatar
    [66] Subinka [*]

    povolila s klidnym srdcem Sml22

    kdyz si vezmu kolik deti je v decaku, kolik deti zije se dvema rodici kteri se neustale hadaji (hlavne ze jsou hetero), v rodinach kde jeden z rodicu je alkoholik nebo agresivni silenec.. Sml31

    no nebylo by jim lepe u spokojenych, milujicich se lidi byt homosexualu? ja rikam ze bylo Sml24

    superkarma: 1 20.08.2009, 14:04:11
  4. avatar
    [65] Clerenc [*]

    Rikina — #49 naprosto souhlasím! Stejně tak s Suzane Sml67

    superkarma: 0 18.08.2009, 11:52:14
  5. avatar
    [64] xxkouckaxx [*]

    Suzanne — #62 mám stejný názor !!!

    superkarma: 0 16.08.2009, 16:31:14
  6. avatar
    [63] Suzanne [*]

    Šmarjápanno! Tak tady už padlo že dva chlapi nejsou schopní vychovávat dítě jaksi principiálně, protože prostě chlap se o dítě neumí postarat. To bych snad snesla, i když to není pravda. Ale že homosexualita je úchylka stejně jako pedofilie, z toho se mi dělá úzko. Taky by někdo mohl přijít s tím, že by ženy po liposukci neměly mít nikdy děti, neboť jejich potřeba přeměňovat uměle svoje tělo pramení z hluboké vnitřní nejistoty. Taky lidi rozvedení, protože neuměli uchovat rodinu, která je tím správným modelem k výchově. A taky ti, co berou léky, protože dávají dětem špatný genetický základ. To bych chtěla vidět ten cvrkot.Sml32 

    superkarma: 0 15.08.2009, 00:40:22
  7. avatar
    [62] Suzanne [*]

    Nevidím jediný důvod, proč by homosexuální pár nemohl dobře vychovat děti.Sml80 Kvality člověka jsou v něčem jiném než v orientaci.Sml24

    1. na komentář reaguje xxkouckaxx — #64
    superkarma: 2 15.08.2009, 00:17:00
  8. avatar
    [61] elephant [*]

    Alka1 — #60 Jakub D. Kočí — #58 Sml67 naprostý souhlas

    superkarma: 0 14.08.2009, 11:25:32

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [60] Alka1 [*]

    Bude-li homosexuál vychovávat dítě se ženou a nepřizná svou orientaci, nic se nestane. Pokud to bude pedofil, může to dopadnout velice špatně. Sml80

    Který model rodiny je pro život lepší - prožít dětství v děcáku mezi spoustou dětí a místo rodičů mít několik tet, které se střídají a odchází ke své rodině nebo mít adoptivní rodiče, i když stejného pohlaví, kteří tu budou neustále. Tak jak se dětem vysvětluje, že byly adoptované, se přece dá vysvětlit i proč mají 2 tatínky nebo maminky.  Sml22  

    1. na komentář reaguje elephant — #61
    superkarma: 1 14.08.2009, 10:36:20
  2. [59] karym [*]

    Jakub D. Kočí — #58 Pravdu díšSml22.

    superkarma: 0 14.08.2009, 10:28:28
  3. avatar
    [58] Jakub D. Kočí [*]

    Zajímavé je, že valná většina žen považuje homosexuály muže za bezvadné a fajn lidi. Přesto jich mnoho mění názor, pokud by měli vychovávat dítě...

    Sexuální orientace je buď přirozená (nechybná) anebo se někde ve vývoji dítěte (pravděpodobně plodu) chyba stala. Je-li člověk schopen vychovávat dítě povětšinou nemá se sexuální orientací mnoho společného.

    Přejde-li sexuální vada k deviaci, pak logicky dítě vychovávat nemohu. Ovšem to už je porucha osobnosti, ne vrozená vada. Je to stejné, jako byste tvrdili, že se vrah vrahem narodil - to je trochu blbost, co?

    1. na komentář reaguje karym — #59
    2. na komentář reaguje elephant — #61
    superkarma: 0 14.08.2009, 10:16:36
  4. avatar
    [57] vladka006 [*]

    Alka1 — #48 A proč ne, je to taky přirozená "úchylka". Co platí pro jedny, musí platit pro všechny. Takže, jestli se povolí homosexuálům, proč by se nemohlo povolit ostatním, kteří za svou úchylku nemůžou.

    superkarma: 0 14.08.2009, 07:22:34
  5. avatar
    [56] PetrK [*]

    Michaela Kudláčková — #53 Možná Vaše děti. Například já jsem to tolik neřešil, do puberty skoro vůbec, pak s klukama, Bravem apod., ale že bych se staral, co naši dělají nebo nedělají po nocích, či jindy, v ložnici, to ne. Tušil jsem to, ale opravdu mi to bylo jedno, anebo ta představa pro mě byla jako pro puberťáka "nechutná" ( Asi hodně pubošů má takové to - našim je přes 40 = důchodci, to už sex není nebo je fuj ). Patrně máte nějaké zvláštní zážitky.

    Plně souhlasím s RikinouSml59Sml67

    superkarma: 0 14.08.2009, 07:18:26
  6. avatar
    [55] PetrK [*]

    Jsem homosexuál, děti vychovávat netoužím, asi bych to neuměl, ale s povolením adopcí pro nás souhlasím.

    Míšo Kudláčková, představte si, že Vaše dítě( syn ) je homosexuální ( vím, máte dcery, ale zkuste to ), chce hodně mít potomka a nemůže. Žije se svým partnerem v láskyplném, pevném vztahu, oba mají práci, jsou tedy zajištění,... a připraveni dát 'svému' dítěti to nej... Píšete, že je to jiné... Ano, je to jiné, ale jen proto to nepovolíme? Co byste svému synovi řekla? "Ty nemáš právo mít dítě, protože jsi jinej a to je pro něj špatný?"

    superkarma: 0 14.08.2009, 07:09:40
  7. [54] karym [*]

    Asi ve třetí třídě seděl můj syn v lavici se spolužákem, který má homosexuálního tátu. Jednou přišel ze školy šíleně vyděšený, neb mu tento milý spolužák vlepil řádného francouzáka se vším všudy. Papínek ho brával na dovolené se svými stejně orientovanými kamarádíčky a tak to dopadlo. Syn z toho měl pěkně dlouho trauma a já to musela řešit s vyučující.

    Ten jeho táta byl shodou okolností můj bývalý kolega. Skvělý, bezproblémový člověk a kamarád, jako většina homosexuálů. Jako takoví by byli určitě perfektními rodiči. Ale jaký vliv by měla jejich sexuální orientace na vývoj vychovávaného dítěte ... mám obavy, že negativní.

    superkarma: 0 14.08.2009, 05:53:35
  8. avatar
    [53] Michaela Kudláčková [*]

    Rikina — #49 ...nesouhlasím - děti naopak řeší sexualitu mnohem víc, než my dospělí.

    1. na komentář reaguje PetrK — #56
    superkarma: 0 13.08.2009, 21:29:46
  9. avatar
    [52] Michaela Kudláčková [*]

    Bundicka — #46 ...rozumím...pořád lépe ale dítě s ohledem na vše kolem sebe a vrstevníky, lépe chápe, že tatínek není právě to pravé a upíná se na maminku.

    Při podobném modelu dvou tatínků - a to je jisté, že by byly takové modely, už by to bylo zase o něco horší - "jeden táta zlobí, ale druhej je fajn".

    "A to jako který, ten co byl před tím máma?" (tak to mají)

    No já nevím, říkejte si co chcete bijte si mě, mučte, třeba i chlebovou polívkou - mě to přijdeSml80jiný.

    superkarma: -1 13.08.2009, 21:28:15
  10. [51] libuno [*]

    V žádném případě neschvaluji povolit adopci homosexuálním párům. Pan ministr udělá vše pro to, aby se udržel ve funkci. Volební období se blíží, je to velmi dobrá nabídka. A proč by do toho nešel?

    superkarma: 0 13.08.2009, 19:29:38
  11. avatar
    [50] Dudlajlama [*]

    Porad dokolecka. Porad stejne argumenty pro i proti.

    Osobne jsem pro adopci, decaky jsou nabouchane nechtenymi detmi a lepsi dva tatove ci dve mamy, nez ustav.

    P.S. Pan Kocab jako ministr je "joke", jake je vubec jeho vzdelani, kvalifikace? Mel se radsi drzet te kytary, leda, ze by mu to uz nebrnkaloSml3

    superkarma: 2 13.08.2009, 19:08:00
  12. [49] Rikina [*]

    Jsem pro. Pan Kocáb sice dle mého názoru není dobrým ministrem a na svém postu zatím neudělal mnoho užitečného, ale pokud ten návrh bude inteligentně formulován, aby to nepřineslo víc problémů, než hodlá vyřešit, proč ne. Osobně jsem toho přesvědčení, že jediná věc, kterou chlap nemůže pro dítě udělat, je kojení. Jinak je valná většina mužů schopna se o dítě postarat stejně dobře jako ženy, a to kojení nakonec lze bez problémů nahradit jinou výživou. Argument, že z toho dítě může mít trauma, neberu. Děti jsou odolnější, než si myslíme, a zhusta vůbec neuvažují o tom, jakou sexuální orientaci mají jejich rodiče, neb mají jiné, důležitější starosti.

    1. na komentář reaguje Michaela Kudláčková — #53
    2. na komentář reaguje Clerenc — #65
    superkarma: 2 13.08.2009, 18:12:13
  13. avatar
    [48] Alka1 [*]

    vladka006 — #47 Srovnávat homosexualitu a pedofilii, no nevím...Sml28 

    1. na komentář reaguje vladka006 — #57
    superkarma: 2 13.08.2009, 17:20:14
  14. avatar
    [47] vladka006 [*]

    Michaela Kudláčková — #38 Tak to souhlasím, je to zbytečný risk. Zkusíme dát do výchovy homosexuálům dítě a třeba zjistíme, že prudce narůstá dětských sebevrahů. Třeba ne, ale risk je to dost blbej, podle mě.

    Když půjdu do extrémů a budu tvrdit, že homosexualita je přirozená, normální a homosexuálové za to nemůžou. Je to sice pravda. Ale to už se může ozvat i argument, že je protiprávní odebrat pedofilovi dítě. Znásilnil třeba cizí dítě, ale ke svému by si to nedovolil. Taky za svojí úchylku nemůže, je to vlastně taky přirozené, nějak došlo v prenatálním vývoji k chybičce. Co na tom, že z toho má pak jeho vlastní dítě trauma, že je táta jinej.

    1. na komentář reaguje Alka1 — #48
    superkarma: -1 13.08.2009, 16:54:38
  15. [46] Bundicka [*]

    Míšo, já bych za hazard s mou dětskou duší považovala, kdybyste mě vychovávala vy spolu se svým exmanželem. Ten měl být vzor?

    Znám dva muže, kteří vychovávají kluka, cca od 6 let, dnes je mu 13 a je to velmi slušný, fajn klučina. Ve škole i mezi dětmi je oblíbený a své dva táty by nevyměnil za nic na světe. Kdyby se tak o děti starali všechny rodiče, bylo by to fajn. A že se mu opravdu věnují - časté výlety, kultura, sport. Kluk není zmatený, pokud vím. Několikrát jsem ho viděla, jak jde za ruku s nějakou holčičkou, zkrátka.... předsudky vůči dvěma klukům nechápu. Když chtějí dát dítěti lásku, věnovat se mu, tak proč ne?Sml79

    1. na komentář reaguje Michaela Kudláčková — #52
    superkarma: 2 13.08.2009, 16:48:19
  16. avatar
    [45] mam-ča [*]

    Právo na adopci je hezká věc, ale nechápu, proč by homosexuálové měli být trestáni hned dvakrát.

    Sami se svou orientací mají dost problémů v rodině i ve společnosti. Bývají terčem postranního posměchu, ačkoli si tuhle odlišnost nevybrali.

    Teď by jim Kocáb ještě nutil děti z děcáku. Sami víte, že právně volné jsou převážně děti rómské národnosti. A to je výchovný oříšek i pro rodiny heterosexuální a stabilní. Puberta těchhle dětí a působení genů, to je opravdu jen pro silné nátury.

    superkarma: 1 13.08.2009, 16:03:16
  17. avatar
    [44] špíta [*]

    špíta — #43 A kdybych četla pořádně, tak nepíšu to co Jakub Sml31

    superkarma: 0 13.08.2009, 15:51:46
  18. avatar
    [43] špíta [*]

    O tomhle bych teda vůbec rozhodovat nechtěla. Co je pro dítě lepší, špatná nebo neúplná rodina, případně ústav nebo milující rodiče byť stejného pohlaví? Otázkou je, co to s dítětem udělá a jak se s tím jednou vyrovná, resp. s reakcí okolí a jestli ho to vnějak neovlivní. Sml23 ne ne, na tuhle otázku nelze jednoznačně odpovědět

    1. na komentář reaguje špíta — #44
    superkarma: 1 13.08.2009, 15:50:36
  19. avatar
    [42] Jakub D. Kočí [*]

    Musím mizet... Sml53

    superkarma: 0 13.08.2009, 15:37:28
  20. avatar
    [41] Jakub D. Kočí [*]

    vladka006 — #29 Michaela Kudláčková — #37 Všechno o genetice není, to je pravda, a je i pravděpodobné, že díky podobné výchově bude človíček chvíli přemýšlet nad tím, jestli také není homosexuál. Možná to i zkusí, proč ne? Na lásce ke stejnému pohlaví není nic špatného, pokud to tak oba cítí.

    Je docela dobře možné, že žije spousta lidí, kteří si jen myslí, že jsou homosexuálové (viz příklad s labuití) a ve skutečnosti jimi nejsou, jen nepoznali jinou variantu. Nepoznat jinou variantu jde u zvířat, v naší společnosti, kde jsme od dětství seznamováni s kolektivem, to je (řekl bych) hodně, hodně nepravděpodobný.

    Osobně se přikláním k názoru, že sexuální orientace je daná do vínku a proto homosexualitu považuju za vrozenou. Sexuální projevy jsou jiná věc, ale s tím už se musí každej poprat v pubertě sám. Rozhodně mít raději dva milující rodiče byť stejného pohlaví, než vyrůstat v neúplné rodině, nebo bez ní. Pokud homosexuálové chtějí spolu vychovávat dítě, mají pravděpodobně silné rodičovské pudy a tedy dobrý předpoklad k tomu, být dobrými rodiči.

    superkarma: 4 13.08.2009, 15:36:00
  21. avatar
    [40] Michaela Kudláčková [*]

    Bébina — #39 ..já vim, ale to je o lékařské vědě a pokroku co se týče zdraví - není tohle přecijen zbytečné riskovat?

    superkarma: 0 13.08.2009, 15:34:23
  22. [39] Bébina [*]

    Michaela Kudláčková — #37 Jak to na dite bude pusobit nezjistime, dokud to nezkusime. Pred 30ti lety taky nebylo zadne dite narozene diky IVF a dneska to ma kazda druha a deti jsou normalni. Stale nikdo nevi, co udela vakcina proti papilomavirum a presto tim necha kdejaka mama svoji dceru naockovat.

    1. na komentář reaguje Michaela Kudláčková — #40
    superkarma: 0 13.08.2009, 15:29:33
  23. avatar
    [38] Michaela Kudláčková [*]

    hypsik — #28 ...tohle je dost choulostivé téma... pokud řeknu, že to není přirozené, odkážeš mě na přírodu, kde to je naprosto normální... chápu. Fyzicky normální - ano, bez debaty.

    Já a někteří tady ale mluvíme o převzatém modelu chování, citech, hlubším vnímání sebe a toho druhého...lidé jsou dvojpohlavní a mnohží se stykem dvou pohlaví - to je NORMÁLNĚJŠÍ.

    Možná se jednou budeme rozmnožovat jinak, ale prozatím je funkce muž, žena, on, ona = láska=sexualita z lásky=zplození jiného života, takováhle a jinak to běžně nejde.

    Výchova dítěte v jiném prostředí, v jiném pocitovém vědomí, jiném kontaktu s tím, že jeho vrtevníci to MAJÍ JINAK, prostě pokládám za loterii s dětskou duší.

    1. na komentář reaguje vladka006 — #47
    superkarma: 0 13.08.2009, 15:29:25
  24. avatar
    [37] Michaela Kudláčková [*]

    Jakub D. Kočí — #23 ...nejsem si jistá, jak by takový dopělý chápal sexualitu páru jako takovou...víš, co se děje uvnitř člověka, když si formuje postoj ke svému a jinému tělu? jasně, že je to genetika, ale všechno o ní není...

    1. na komentář reaguje Bébina — #39
    2. na komentář reaguje Jakub D. Kočí — #41
    superkarma: -1 13.08.2009, 15:19:29
  25. [36] hypsik [*]

    Věrulinka — #34 A potom už "homo" zůstali? I po návratu domů? není to spíš jenom homosexuální chování v tom vězení, tedy vlivem okolností?

    superkarma: 0 13.08.2009, 15:14:40
  26. avatar
    [35] elephant [*]

    Věrulinka — #34 Copak já vím? Já se jich neptala, třeba mu to Franta z vedlejší cely udělal líp než manželka Sml30 Ze svého okolí znám jen homosexuály, kteří si to opravdu nevybrali, nikde to neodkoukali, prostě to tak mají. Sml80

    superkarma: 1 13.08.2009, 15:14:16
  27. avatar
    [34] Věrulinka [*]

    elephant — #27 tvrdíš, že se s tím narodí, dobře.

    Proč tedy do kriminálu šli chlapi hetero a vrátili se homo? Sml80

    1. na komentář reaguje elephant — #35
    2. na komentář reaguje hypsik — #36
    superkarma: -1 13.08.2009, 15:05:42
  28. [33] a.... [*]

    Co se na to podívat z jiného úhlu. Existuje cosi, co se nazývá právy dítěte. Mohlo by se taky docela dobře stát, že takové vykutálené dětičky, až dospějí, budou žalovat své adoptivní rodiče, že soužití se dvěma tatínky trvale narušilo jejich zdravý psychický vývoj a budou po nich za tuto psychickou újmu požadovat odškodnění. Homosexuálové možná ani netuší, do čeho jdouSml32

    superkarma: 0 13.08.2009, 14:43:19
  29. avatar
    [32] vladka006 [*]

    hypsik — #31 To asi ne, osobně si nedokážu představit, že bych měla dva tatínky nebo dvě maminky. To bych raději znova zažila dětství plné duševní bolesti jak tomu bylo.

    superkarma: 0 13.08.2009, 14:28:17
  30. [31] hypsik [*]

    vladka006 — #30 Tak toho asi ne cháme, ne? S Tebou se o tomhle asi fakt nedomluvím.

    1. na komentář reaguje vladka006 — #32
    superkarma: 1 13.08.2009, 14:26:35

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?

Náš tip

Doporučujeme