Bulvár

Ministr Kocáb oroduje za Vietnamce


Nový ministr
pro lidská práva a národnostní menšiny Michael Kocáb ve své funkci rozhodně nelení. Na dnešním zasedání vlády chce požádat ministra vnitra Ivana Langra o přezkoumání případu mladého Vietnamce, jenž má být vyhoštěn z České republiky. Ten již deset dní drží protestní hladovku.

 

Le Kim Thanh v Česku pracoval bez povolení od úřadů, členové řady neziskových organizací však vidí vinu na straně zaměstnavatele. Šestadvacetiletý Vietnamec přijel vloni do Česka a nastoupil na domluvené místo, které však brzy opustil a našel si novou práci. Nový zaměstnavatel požádal o pracovní povolení, to ale nabylo platnosti až za tři týdny po jeho nástupu na danou pracovní pozici. Cizinecká policie rozhodla o vyhoštění, přestože mladík má v Česku práci zajištěnou a zaměstnavatel o něj stále stojí.

Ministr Kocáb považuje tento postup za neúměrný. „Společenská nebezpečnost deliktu, kterého se se pan Le Kim Thanh dopustil, se nezdá být tak závažná, aby odůvodnila vydání rozhodnutí o vyhoštění,“ tvrdí. „Vietnam tvrdě pronásleduje neúspěšné gastarbeitry, kteří jsou vyhoštěni. Pronásledování by se dotklo i jeho rodiny,“ dodal Kocábův tajemník Petr Koubek.

Přístup policie již kritizovala i Strana zelených. Prohlášení, pod které se podepsala řada organizací (Multikulturní centrum Praha, Česko-vietnamská společnost a Svaz vietnamských podnikatelů), tvrdí, že vyhoštění migranta je nepřiměřeně tvrdé a odporuje zákonu. Cizinecká policie si však stojí za svým.

Souhlasíte s rozhodnutím policie, nebo je podle vás nepřiměřené?

   
09.02.2009 - Společnost - autor: Eva Soukupová

Komentáře:

  1. avatar
    [31] man-mimo [*]

    átéčko: ale ty jsi mě doplňující otázkou úplně zmátla (a taky už jsem chvátal). Já se smál tomu vtipu, že Kocáb měl nějaký vliv na odchod "Rusů" domů. V té době nebyla ve známém vesmíru síla, která by je donutila odejít, kdyby sami nechtěli. Nebudu hledat, kolik jich bylo tady, ale třeba v NDR byl zhruba stejný počet opravdových vojáků, kteří vojnu trávili ve válečném režimu, jako bylo různých kusů naší armády. A to si netroufám odhadovat, jaká část lampasáků by se postavila na prosovětskou stranu v případě nějakého konfliktu.

    superkarma: 0 10.02.2009, 16:23:32
  2. avatar
    [29] átéčko [*]

    man-mimo: Mám ráda všechny lidi. Jen některých je mi líto více, než jiných.

    superkarma: 0 09.02.2009, 16:39:53
  3. avatar
    [28] shb [*]

    átéčko: taky jsem byla venku, sice až komančích, ale vždy byli lidé suproví, vstřícní všechno...proti tomu u nás (moje zkušenost)

    superkarma: 0 09.02.2009, 16:35:18
  4. avatar
    [27] átéčko [*]

    gerda: Věřím že byl u toho. Mě přesvědčil


    shb: Lidi u nás nemají tádi cizince. A přitom od nás, když byl socialismus lidé také utíkali pryč. Také byli v jiné zemi cizinci.

    superkarma: 0 09.02.2009, 16:27:26
  5. avatar
    [26] man-mimo [*]

    átéčko: proč? Měj si ráda třeba Havla

    superkarma: 0 09.02.2009, 16:27:24
  6. avatar
    [25] átéčko [*]

    man-mimo: Budeě mi radit koho mám mít ráda?

    superkarma: 0 09.02.2009, 16:24:42
  7. avatar
    [24] man-mimo [*]

    átéčko: (Jako politika ho mám ráda od doby, kdy díky němu odešli Rusové domů)

    superkarma: 0 09.02.2009, 16:19:14
  8. avatar
    [23] shb [*]

    ToraToraTora6: to není pravda a nesouhlasím s tím, je to jeden z mála lidí co má mozek na správném místě

    a jinak ještě k tématu: je nehorázný poslední dobou nátlak na vietnamce, přičemž je to opravdu velká komuta žijící zde, povětšinou už tak 2 generace, jsou pracovití, platí daně a nebýt jich tak půl národa nemá co na sebe a nemá kde nakupovat. Malý příklad ze života: nedaleko provozují vietnamci bistro -cca 6 let- jde jim velmi dobře, super služby, čisto, přehledný a čistý provoz, daří se jim, po nějaké době si pořídili auto na lízačku, a otevřeli vedle pobočku-cukrárnu- ta si myslím trochu vázne, ale to je od věci. Chci říct, že minulý týden jim závozník přivezl rozbité zboží, což si samozřejmě vietnamka odmítla převzít, načež vznikla hádka, vložili se do toho kolemjdoucí,co ví o věci hovno a začali řvát: zalvolejte na ně policajty, a spoustu opět rasist. keců. Takže za prvé, v právu byla ta paní (mimochodem ti manželé jsou starší a vidět tyto lidi jak se snaží marně hájit svá práva je jen pro silné povahy, mně např. to zcela ničí,v tu chvíli bych vraždila) a za druhé závozník debilní jim to tam začal okamžitě házet na hromadu, a navíc se ho zastali debilové z okolí, nota bene debilové co k nim chodí na jídlo, tak toi už je skutečný vrchol debility lidí, je mi z toho fakt zle, stydíím se za čechy až hrůza.

    a k debatě: v každé komunitě jsou delikventi, ale češi to opět apriori hážou do jednoho pytle. Na nově pustí reportáž o zlounovi co žere lidi a druhý den celé česko jde po zlounech. Taky by si chytroušci měli občas podívat na několikatery zprávy a posoudit objektivnost- malý příklad na ČT 1 varují před možností velkého větru a na nově už je kalamita, takže asi tak.

    superkarma: 0 09.02.2009, 16:02:46
  9. avatar
    [22] shb [*]

    átéčko: já taky
    gerda: ne on na to dohlížel

    superkarma: 0 09.02.2009, 15:51:15
  10. avatar
    [21] shb [*]

    Tohle sleduju, Kocáb je

    superkarma: 0 09.02.2009, 15:50:18
  11. avatar
    [20] OlgaMarie [*]

    lenagirl: Děkuju pěkně! Ještě bychom byli všichni očipovaní!

    superkarma: 0 09.02.2009, 15:21:38
  12. avatar
    [19] lenagirl [*]

    Měly by se starat více o nás,ne o cizince

    superkarma: 0 09.02.2009, 15:04:47
  13. avatar
    [18] Kassy [*]

    gerda: Nejspíš proto to u nás vypadá tak, jak to vypadá

    superkarma: 0 09.02.2009, 14:41:34
  14. avatar
    [17] OlgaMarie [*]

    Že by chlapec nedal na cizinecké nějaký bakšiš?

    superkarma: 0 09.02.2009, 14:32:36
  15. avatar
    [16] gerda [*]

    Kassy: on je tam chvíli vlastně každý

    superkarma: 0 09.02.2009, 14:18:19
  16. avatar
    [15] Kassy [*]

    Vždyť je ve funkci chvíli, zatím neměl moc času něco systematicky řešit, to se nedá udělat ze dne na den. Náhodou je dobře, že že řeší aspoň něco, i když to je jenom špičička. To se uvidí až za čas, jestli něco rozumného svede, na kritiku v tomto směru je ještě brzo.

    superkarma: 0 09.02.2009, 14:11:50
  17. avatar
    [14] aiša [*]

    měl zůstat u toho co umí , jinak ať řeší celou situaci kolem cizinců a né jen jeden případ na kterém se udělá hezký

    superkarma: 0 09.02.2009, 13:49:51
  18. avatar
    [13] gerda [*]

    átéčko: a ty věříš tomu, že on jediný to zařídíl?

    superkarma: 0 09.02.2009, 12:34:13
  19. avatar
    [12] átéčko [*]

    gerda: Mně se jako muzikant nelíbí. Jako člověk ano.
    Jako politika ho mám ráda od doby, kdy díky němu odešli Rusové domů

    superkarma: 0 09.02.2009, 12:30:28
  20. avatar
    [11] gerda [*]

    átéčko: já mám Kocába v muzice ráda, ale nevěřím mu jako politikovi, každý má dělat to, čemu nejlíp rozumí

    superkarma: 0 09.02.2009, 12:11:55
  21. avatar
    [10] átéčko [*]

    Já mám Kocába ráda a věřím mu!
    A všichni Vietnamci nepěstují a neprodávají u nás drogy.
    Ti, co znám jsou velmi pracovití a pilní.

    superkarma: 0 09.02.2009, 12:00:26
  22. avatar
    [9] gerda [*]

    no, zatím dělá líbivou politiku a rozdává almužničky, ale bude se muset brzo pustit do opravdové práce

    superkarma: 0 09.02.2009, 11:50:45
  23. avatar
    [8] Věrulinka [*]

    opr: můžu

    superkarma: 0 09.02.2009, 11:49:04
  24. avatar
    [7] Věrulinka [*]

    ToraToraTora: s tím může jenom souhlasit

    superkarma: 0 09.02.2009, 11:48:24
  25. avatar
    [6] ToraToraTora [*]

    Pan Kocáb je populista, který neřeší problém, jen svoji oblíbenost u občanů

    superkarma: 0 09.02.2009, 11:44:44
  26. avatar
    [5] gerda [*]

    vladka006: Kocáb řeší vršíček ledovce, snad si to i uvědomuje.

    superkarma: 0 09.02.2009, 11:19:37
  27. avatar
    [4] vladka006 [*]

    Zdá se mi to dost tvrdé. Pracuje a chce pracovat a neživí se ani prodejem nelegálně dovezeného zboží a ani pěstováním marihuany, tak bych ho tu klidně nechala. To, že úřady mají na vše tři prd... času není jeho problém.

    superkarma: 0 09.02.2009, 11:18:24
  28. avatar
    [3] Kassy [*]

    gerda: Bylo

    Nicfméně když už se k němu ten případ dostal, je podle mě dobře, že se ho snaží řešit. Je to opravdu nepřiměřeně tvrdé, zvlášť když si člověk uvědomí, že tu máme spoustu cizinců SKUTEČNĚ nelegálně, ať už vinou jejich, rádoby zprostředkovatelských agentur nebo zaměstnavatelů. Tohle je v zásadě administrativní problém.

    superkarma: 0 09.02.2009, 11:12:49
  29. avatar
    [2] átéčko [*]

    Souhlasím s M.Kocábem

    superkarma: 0 09.02.2009, 11:11:56
  30. avatar
    [1] gerda [*]

    a co bude dělat s těmi ostatními zahraničními dělníky, kterým bylo taky ukřivděno a kteří jsou v zoufalé situaci? Nebylo by lepší řešit celý problém od začátku?

    superkarma: 0 09.02.2009, 11:06:58

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme