Bulvár

Ministr Kocáb bude bydlet týden s neplatiči!


Ministr pro lidská práva a menšiny Michael Kocáb se patrně zalekl svého zamítavého postoje k nabídce chomutovských, aby v rámci sebevzdělání strávil několik dnů v domě s nepřizpůsobivými občany. Své původní odmítnutí nabídky přehodnotil a jde do toho.

„Nejdříve jsem řekl ne, ale později jsem změnil názor, když jsem viděl, že by na tom lidem záleželo,“ pravil pan Kocáb.

Řekl jsem si dobře, já se tam tedy vypravím, ale musím najít nějakou možnost. Podívám se do kalendáře, uvidím, kdy by to bylo možné, a domluvím se na podmínkách, aby během doby, kdy bych tam byl, mohl dál pokračovat v práci. To je celé,“ vysvětlil ministr. Jenom technická otázka, jak a kdy,“ dodal.

Odnímání dávek pokládá ministr díl za nezákonné

Kocáb ve čtvrtek zopakoval, že odnímání peněz dlužníkům v Chomutově přímo při výplatě sociálních dávek je nezákonné.

Vyzval starostku Řápkovou, aby, když volá po dodržování zákona, sama jeho literu ctila. Kocáb vychází z analýzy ombudsmana Otakara Motejla.

Není pochyb o tom, že dávky pomoci v hmotné nouzi exekuci nepodléhají. Na tom nic nemění ani skutečnost, že po okamžiku výplaty dávek dochází k jejich zabavení takzvaným prodejem movitých věcí, za které se považují i hotové peníze. Pokud totiž není pochyb o tom, že takové peníze pocházejí z dávek, ochrana dávek trvá,“ stojí ve stanovisku ombudsmana, které Kocáb rozdal novinářům. 

Město však kritiku odmítá, za zákonný označili postup Chomutova i někteří právníci.

Dobře děláte, pane ministře, že do toho jdete
Není nad to, než zaujmu nějaké stanovisko, napřed objektivně posoudit, proč k té které situaci došlo. Ono se od stolu dobře rozhoduje. Rozhodné lépe než z terénu. Blíže realitě je ale rozhodování z terénu.
Když budete „in“, váš pohled se rozšíří o autentický pocit, kterého byste byl patrně prost. Přejeme pevné nervy, stálé zdraví, čistou rohožku a klidný spánek na Vaší misi.

Nejdete do toho totiž pro práva nepřizpůsobivých, ale předně pro práva těch, kteří na ně doplácí.

   
27.02.2009 - Společnost - autor: Michaela Kudláčková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [106] iljanka [*]

    hary: a kdo dá medajli (nebo řád) lidem, kteří s nimi musí bydlet, protože tam bydleli již dávno předtím, než se tam dárečci nastěhovali a ze slušného domu ten problémový dům vytvořili?

    superkarma: 0 02.03.2009, 16:11:32
  2. avatar
    [105] gerda [*]

    Pokrytecká fraška. Když se tam nastěhuje s celým štábem, těžko může očekávat, že zažije pravou nefalšovanou romskou atmosféru

    superkarma: 0 02.03.2009, 08:55:08
  3. avatar
    [104] hary [*]

    Navrhuju Kocábovi ,až přežije pobyt v problémovém domě, vyznamenat jej Řádem rudé hvězdy druhého stupně Za odvahu

    superkarma: 0 01.03.2009, 14:35:35
  4. avatar
    [103] Tanzi [*]

    hm, ale to hlasování je nějaké zamrzlé..vůbec se nehýbe

    superkarma: 0 01.03.2009, 13:30:04
  5. avatar
    [102] Tanzi [*]

    {{{b}}}{{{pink}}}V TÉTO CHVÍLI PROBÍHÁ NA TV PRIMA POŘAD "PARTIE", KDE SE HLASUJE, ZDA SOUHLASÍTE S ODEBÍRÁNÍM SOCIÁLNÍCH DÁVEK U DLUŽNÍKŮ.{{{/pink}}}{{{/b}}}

    superkarma: 0 01.03.2009, 13:13:52
  6. avatar
    [101] šája [*]

    Jeremi: myslíš? Přijde mi to jako boj s větrnými mlýny....

    superkarma: 0 28.02.2009, 15:21:48
  7. avatar
    [100] Jeremi [*]

    šája: Naopak - TV Nova by to mohlo zajímat jako námět na reportáž, že je to vlastně podfuk.

    superkarma: 0 28.02.2009, 15:18:46
  8. avatar
    [99] šája [*]

    Olynth: Jen doufám, že celá aféra vyšumí dřív, než budu chtít byt prodat.......momentálně sakra ztratil na ceně Jako SVJ uvažujeme, koho za znehodnocení majetku žalovat...Magistrát? Nebo TV Nova, která to vypustila první... Stejně to nikoho nezajímá, hlavně, že je senzace

    superkarma: 0 28.02.2009, 15:13:38
  9. avatar
    [98] Olynth [*]

    šája: ani se nedivim, že jsi naštvaná. taky bych byla. nejdřív jsem myslela, že je to zborovská. ta by byla v pořádku. ale pak jsem si přečetla lokalizaci . přitom tu je takových krásných míst, kam by se ten kocáb mohl nastěhovat

    superkarma: 0 28.02.2009, 15:02:38
  10. avatar
    [97] šája [*]

    Olynth: Řápkový je fuk, že poškodí 20 rodin, hlavně, že je hvězda....už mi i volali zděšený příbuzní...znáš to - říkali to v televizi, tak je to pravda Kdyby ho raději šoupli na Kamennou...ale to by mohl dostat na budku

    superkarma: 0 28.02.2009, 14:55:55
  11. avatar
    [96] Olynth [*]

    šája: když jsem viděla v novinách fotku toho baráku kam ho chtějí nastěhovat, bylo mi to hned jasné

    superkarma: 0 28.02.2009, 14:48:41
  12. avatar
    [95] šája [*]

    Olynth: jo, přímo na patře vždyť píšu, že je to bouda, v tom baráku žádný neplatiči nejsou....hlavně, že má Řápková body....a lidi jí to žerou

    superkarma: 0 28.02.2009, 14:22:18
  13. avatar
    [94] Micuska [*]

    Kocáb se definitivně zbláznil

    superkarma: 0 28.02.2009, 14:15:47
  14. avatar
    [93] Olynth [*]

    šája: že by nový soused

    superkarma: 0 28.02.2009, 13:39:44
  15. avatar
    [92] catcat [*]

    evelyn: bingo, dej ten návod Kocábovi a máme trošku vyhráno! Ale ty naši to určitě dovymyslí k obrazu svému

    superkarma: 0 28.02.2009, 12:23:35
  16. avatar
    [91] evelyn [*]

    Rikina: Jeremi: teda to mi fakt hlava nebere, tady dostanes minimum, daj ti na najem, elektinu, pojistku (tam se to muze lisit, neb jsou to cisla ruzna podle toho, kde clovek bydli, jakou ma spotrebu..., ale to jsou penize, ktere v podstate ani nevidsi, ty se zaplatit musi o tom zadna, jednou tady nezaplatis najem a jsi na ulici. Pak je nejaky rozpocet na osobu podle veku na mesic, to je dana castka, jsou-li nejake extra vydaje, treba u lekare, je treba vyplnit tiskopis a zadost projde schvalovacim rizenim, neni jiste, ze to pokazde proplati, je proto treba zadat (pokud to jde) predem s predlozenim rozpoctu a duvodem.

    superkarma: 0 28.02.2009, 12:05:53

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [90] Mischela [*]

    ať si to zkusí všichní politici,potřebujou to

    superkarma: 0 28.02.2009, 11:58:11
  2. [89] vobo1 [*]

    Naše město teď má k dispozici 4 terénní pracovnice,které budou vyhledávat rodiny,které se přistěhovaly ze Slovenska,aby jim pomáhaly zařídit vše potřebné k získání soc.dávek a jiných prostředků.Takže v bytě 2+1 bydlí rodina tak 6 dětí+rodiče a dalších 6 lidí.TAkových bytů je samozřejmě více.Přes den se děti toulají po sídlišti a vybírají popelnice,protože co kdyby tam náhodou bylo něco,ale do koše to zpět nedají.Kolem dokola tlupa puberťáků v kapucích a kšiltovkách,ze kterých jde strach.Pan ministr se svou ochrankou to určitě změní...Celý systém soc.dávek stojí na vodě.Majorita má pouze povinnost platit,protože peníze si vydělají a minorita pouze práva peníze dostávat,protože jsou to chudáci,kteří slezli ze stromů,v životě neviděli záchod a příbor.Bohužel,jezdí v autech,která já si nekoupím,ačkoliv pracuji od svých 19 let a je mi 40.Oblečení mají značkové a zlato na krku.Pokud chci,aby mé dítě jelo do školy v přírodě zaplatím,pokud nemám, nejede.Je to boj s větrnýmy mlýny.Moje babička říkala-je to jak házet perly sviním.

    superkarma: 0 28.02.2009, 11:47:54
  3. avatar
    [88] Jeremi [*]

    evelyn: Vítej v české realitě. Dávky činí víc, než je životní minimum. Vezmu ten případ, co uváděla LadyZa, jen uvedu její čísla na pravou míru . Takže svobodná matka a tři děti (z toho dvě do 6 let a jeden školák) - mají ŽM 8040. Dejme tomu, že jednomu z dětí je rok, takže matka pobírá rodičovský příspěvek ve výši 7600 Kč. Přídavky na děti k tomu dají 1600 Kč. Což je 9200 Kč a už jsme NAD hranicí životního minima. K tomu příspěvek na bydlení (předpokládejme, že rodina bydlí v okresním městě v nájemním bytě - výše příspěvků se liší podle velikosti města a vlastnictví bytu) - 3884 Kč. A jsme na 13 tis. Kč. A tohle všechno jsou peníze, co vyplácí úřad práce a na ty chomutovští samozřejmě ani nesáhli.

    superkarma: 0 28.02.2009, 11:20:24
  4. [87] libuno [*]

    Pan rádoby "ministr" se chce opět zviditelnit. Kdo tam nežije, neví, jaká je tam situace. Dělá líbivou politiku, neboť se chce udržet na dobře placeném místě.

    superkarma: 0 28.02.2009, 09:01:47
  5. avatar
    [86] wich [*]

    No, on tam stejně moc nepobude Když, tak přijede jen na nc, protože bude pracovat a závěr se udělá ten, že je třeba nějak těm lidem (nepřizpůsobivým) pomoct. Takže na tom zase tmaví vydělají.
    Bydlím na druhém konci republiky, ale je mi jasné, jak to tam je. On to ví taky. Moc dobře to ví úplně všichni a za tyhle akce se jen schovávají

    superkarma: 0 28.02.2009, 07:18:22
  6. avatar
    [85] idiska [*]

    ha ha ha ...to fakt nápad hodný nobelovy ceny...slavná osobnost pujde by týden bydlet někde poblíž, nepřekvapilo by mě, kdyby měl okna jen náhodou na tu slušnější část, navíc nakráčí s plnou parádou, ráno nebude vstávat do práce, či se pozdě z ní vracet a riskovat tím, že ho cestou domu nějaká ta dobrá nepřizpůsobivá duše okrade (to v lepším případě)...a pro jistotu to dá vyhlásit několik týdnů předem, aby všichno věděli, že tam nějaký ten tajtrlík bude a tudíž by mohlo vydržet chovat se v mezích možností slušně ...jj, to bude určitě přínosné

    superkarma: 0 27.02.2009, 22:09:27
  7. avatar
    [84] Lilinka [*]

    http://tn.nova.cz/zpravy/domaci/na-vlastni-kuzi-bydlime-s-neplatici-jediny-spolecny-zachod-nepouzitelny.html

    superkarma: 0 27.02.2009, 20:55:10
  8. [83] Rikina [*]

    evelyn: oni dostávají jednak přídavky na děti a sociální dávky od úřadu práce, na to jim nikdo nesahal, a potom ještě tzv. pomoc v hmotné nouzi, to je pro změnu od magistrátu. A právě z těch peněz od magistrátu se děly ty exekuce. Takže jim zbylo ještě dost, ne že jim zůstala jen tisícovka, jak psaly některé noviny.

    superkarma: 0 27.02.2009, 20:47:16
  9. avatar
    [82] iljanka [*]

    šája: to je přesně ono, vybydlený byt se dá opravit. Sice to stojí dost peněz i nervů, ale jde to. Jenomže když se ti pak vedle nastěhují takoví dárečci, tak je člověk úplně bezmocný.

    Řvou v noci a vyhrávají na plné pecky? Zavoláš policii, přijedou, udělají tytyty a odjedou a všechno začne nanovo. Zavoláš znovu a oni už nepřijedou. Co taky můžou udělat? Dát jim pokutu? Nemají to z čeho platit. Zavoláš exekutora? Ozvou se samozvaní ochránci jejich práv. A kdo ochrání práva těch slušných, co si dali byty do pucu? A jsme zase na začátku. Dokud tohle Kocáb, Motejl a jim podobní nepochopí, nemá cenu s nimi o tom diskutovat.

    Ještě vysvětlení, jak se můžou nastěhovat do prodaného domu mezi slušné lidi. Že jim to některý z vlastníků pronajme. Dost bytů tady skoupily pražské a jiné realitky za levné peníze a nastěhovaly sem ze svých měst problémové nájemníky a jejich původní byty prodaly s docela velkým ziskem. To samé se dělo skoro ve všech městech tady na severu. Není tu práce, lidi nemají peníze a města prodávala byty poměrně levně každému, kdo vysázel peníze na stůl.

    superkarma: 0 27.02.2009, 19:21:46
  10. avatar
    [81] Altamora [*]

    catcat: Z pětihvězdičkových hotelů a limuzín toho ze světa není mnoho vidět

    superkarma: 0 27.02.2009, 18:35:09
  11. avatar
    [80] šája [*]

    Buďte v klidu, v tom mediálně profláknutém domě Kocábovi nikdo neublíží, tam totiž žádní cikáni nebydlí (leda by se v baru přes ulici zase střílelo na policisty). Naopak - bydlí tam asi 20 rodin, které si byty nemalými náklady zrekonstrovaly a koupily do osobního vlastnictví. Je to od města bouda a vůči vlastníků bytů neskutečná sprosťárna. A všechna média vesele papouškují, aniž by si ověřily realitu.....
    Míšo, přijeď, seznámím tě s nájemníky

    superkarma: 0 27.02.2009, 18:05:57
  12. avatar
    [79] evelyn [*]

    Jeremi: ted jsem mimo misu, co maj navic nad zivotni minimum, kdyz ziji na socialnich davkach?

    superkarma: 0 27.02.2009, 17:52:47
  13. avatar
    [78] rumcajs.tm [*]

    rafaela: Jednou, jsem dnes již takovýto příspěvek jako ty napsal. Plně s tebou souhlasím.Ještě jsem přidal, že bych jim dal letenku do Cikánistánu, a 500 euro k tomu.

    superkarma: 0 27.02.2009, 17:22:00
  14. avatar
    [77] catcat [*]

    no, jak už to bylo zmiňované, pan ministr moc reality nepozná, bude mít svůj štáb, připojení na net a samozřejmě všudypřítomné novináře a kamery. Je to nanejvýš populistické gesto zrovna jsem četla, že když viděl bordel v Ústeckých Předlicích, prohlásil, že tohle nikdy neviděl. A ta jeho nádhera mluvčí jen poznamenala, že tohle viděla jen v Africe. On pan ministr viděl v životě hrozně málo a pan Havel mu o tom při jejich hovorech o lidských právech asi nevyprávěl

    superkarma: 0 27.02.2009, 17:17:04
  15. avatar
    [76] rafaela [*]

    Ale co jiného mohli čekat? Celé roky si žijí, nic nedělají, berou v podstatě naše peníze a chovají se tak, že dostávájí pokuty, které neplatí. Každý člověk musí platit to, co si nadrobil. Všichni to tak děláme, a jen když náhodou člověk zapomene na jednu složenku, málem vypínají elektřinu a kdo ví co ještě. Ale že oni nedělají nic jiného než nepořádek - to jako má být fuk? Jen ať pěkně platí a chovají se slušně. Tady jsou v ČR, kde platí určité zákony a určitá morálka, tak ať to dodržují. Věřím, že se s nimi pak bude jednat jinak.

    superkarma: 0 27.02.2009, 16:03:14
  16. [75] tatta1 [*]

    Iljanka Nepochybuji,že je to sbírání bodů do volební kampaně...Na druhou stranu,je to ten nejlepší krok,který mohla udělat,aby jich nasbírala co nejvíce...Naši vyžírkové totiž do této doby žijí v tom,že se jim nic nemůže stát a že si všechno vyřvou.Nejhorší je,že se jich všichni bojí a na tom oni budují...

    superkarma: 0 27.02.2009, 16:02:21
  17. avatar
    [74] myše [*]

    a proč ten exekutor tedy nenakráčí přímo do bytu romské rodiny? proč jim nezabaví auto, počítač, televizi??? protože se bojí.tak ať to udělají za asistence policie nebo rovnou armády to k bílému přijde hned...

    superkarma: 0 27.02.2009, 16:01:23
  18. avatar
    [73] Bugy [*]

    S paní starostky Řápkové taky nejsem na větvi. Město Chomutov a pronájem Kamencového jezera , tak tam město tratí asi víc než kvůli nepřizpůsobivým obyvatelům.
    Kocáb nemusí bydlet v nějakém vybydleném kvartýře s povedenými spolubydlícími. Jak to vypadá, to ví každý. Jenom co s tím to neví nikdo. Je jich hodně, jsou "voražený", z ničeho si nic nedělají. Co chtějí, to si vezmou.
    Nahnat je do práce, tak to není kam.
    Škoda, že pracují tak mizerně romské organizace, těm jde taky jen o prachy a sem tam se ukázat.

    superkarma: 0 27.02.2009, 15:43:13
  19. [72] Nestyda [*]

    markousek: Ano, bílým taky sráží exekuce z důchodů, tak proč by to nemohli srážet negroňům? Nikoho nezajímá, že bílej je na dně a nemá jinej příjem než ten posranej důchod! Splácet musí! A bubák? To je fakt svět! Kam se to otočilo?

    superkarma: 0 27.02.2009, 15:40:21
  20. [71] markousek [*]

    Když už tam bude,mohl by je pan Kocáb udělat s nima úklid ololí,stejně nepracujou a alespoň to tam bude vypadat líp.Jinak souhlasím s tím,aby se dluhy platili i z dávek,alespoň část.Pracovat můžou a ostatní musí dluhy taky splácet

    superkarma: 0 27.02.2009, 15:36:03
  21. avatar
    [70] Olynth [*]

    iljanka: neboj, velice dobře znám místní situaci

    superkarma: 0 27.02.2009, 15:27:41
  22. [69] Nestyda [*]

    A tuhle pohádku znáte? http://www.youtube.com/watch?v=iNYhFHBZjQE

    superkarma: 0 27.02.2009, 15:25:55
  23. avatar
    [68] iljanka [*]

    Olynth: tatta1: ona se snaží nasbírat "kladné body" před volbami. Tady v Chomutově ji moc lidi nemusí, má vroubek s pronájmem Kamenčáku, s prodejem pozemků ve středu města za cca 300,-Kč/m2, výstavbou nového zimního stadionu atd atd, je toho fůra, a to ani nepíšu o Rabasovi. Proč už tohle nezačala dřív, proč až teď, když propadla u minulých voleb? Ale zase na druhou stranu, hlavně, když se už ledy hnuly. I když nikdo neví, na jak dlouho a za jak dlouho to všechno zase vyšumí a naši spoluobčané budou zase dál beztrestně devastovat a přemisťovat všechno, co jim padne pod ruku.

    superkarma: 0 27.02.2009, 15:25:47
  24. avatar
    [67] Jeremi [*]

    LadyZa: Rodičovský příspěvek na dva roky je ovšem vázán na předchozí příjem zhruba 16.000 Kč/měsíčně. Na to jen tak někdo z nepřizpůsobivých nedošáhne.

    evelyn: Ono to z toho, jak o tom referují média, moc nevypadá, ale na životní minimum jim nikdo nesáhl. To mají zajištěné z dávek státní sociální podpory, které vyplácí úřad práce, nikoliv magistrát.

    superkarma: 0 27.02.2009, 15:20:42
  25. avatar
    [66] LadyZa [*]

    Nestyda: Jednou jsem v televizi, ale je to už nějakej čas, poslouchala křesťanský magazín, a tam nějaký pastor si postěžoval, že v současné době je normální česká rodina s jedním, maximálně dvěma dětma - což je málo. Do budoucna to viděl tak, že více dětí bude jenom v rodiných věřících katolíků a romského etnika. Jedni proto, že když už je Bůh obdařil potomkem, tak by bylo hřích se ho zbavovat (viz Polsko a interrupce) a cikáni pro peníze - děti je živí.

    superkarma: 0 27.02.2009, 15:20:40
  26. [65] tatta1 [*]

    Olynth Já ji fandím,že se dokázala postavit "vyžírkům".Doufám,že to napadne i ostatní starosty měst už s tím KONEČNĚ něco dělat

    superkarma: 0 27.02.2009, 15:17:51
  27. avatar
    [64] Olynth [*]

    tatta1: buď v klidu, ona zase až tak svatá taky neni. minulý rok byl o ní v televizi úplně jiný seriál

    superkarma: 0 27.02.2009, 15:09:10
  28. [63] Nestyda [*]

    LadyZa: V našem malém městečku vychází místní "noviny" a v těch je samozřejmě kronika, kdo se narodil a kdo umřel. Ve sloupečku kdo umřel je to samej bílej a v kdo se narodil, tam je to samej Romeo Červeňák, Eržika Bílá, Samuel Čuka :-D

    superkarma: 0 27.02.2009, 15:08:55
  29. [62] Nestyda [*]

    LadyZa: Pak se tedy nedivím, že jsou "negryně" pořád v tom a pořád tak vysmátý...

    superkarma: 0 27.02.2009, 15:06:39
  30. avatar
    [61] paníliška [*]

    átéčko: Proto jsem to dopsala.

    superkarma: 0 27.02.2009, 14:57:50

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme