Vztahy

Mingles – vztah, který vás neudusí

Nechcete se vázat ani zůstat single? Buďte mingle! Možná nevíte, o čem je řeč, a možná už tak dávno žijete, ale vůbec to netušíte...

mingles

Zatímco pojem single už u nás dokonale zdomácněl, pod slovem mingle si ještě mnozí představují ledacos. Minglové přitom k singlům nemají až tak daleko. V čem tedy spočívá zásadní rozdíl těchto dvou životních stylů?
Stejně jako singlové žijí mingles sami, bývají úspěšní v zaměstnání a jsou finančně nezávislí. V partnerském ani sexuálním životě ale na rozdíl od svých nezadaných protějšků nijak nestrádají. Jak napovídá již samotný původ anglického slova mingle, který je zkratkou - married but single (ženatý/vdaná, ale svobodný/á), výjimkou mezi nimi nejsou ani sezdané páry. Jediným tabu je pro ně společná domácnost. Právě tu totiž mingles považují za hlavní příčinu stereotypu, který se po čase do vztahu začíná nevyhnutelně vkrádat.

Souhlas bez nátlaku

Trend zvaný mingle má původ v USA a ve Velké Británii. Kompromisní řešení mezi tradičním soužitím v páru a single způsobem života však brzy odkoukali také Japonci, Australané a Evropané. Tyto páry vědí, že mají s kým trávit volný čas, mají se na koho spolehnout, nejsou nuceni vyhledávat náhodné sexuální známosti a vídat se mohou jen tehdy, když se jim to hodí. Ženy si tak libují v tom, že je partner například nikdy neuvidí při provádění nevábných kosmetických procedur a muži se pro změnu mohou nerušeně dívat na fotbal v trenýrkách, popíjet u toho pivo z plechovky a sypat si brambůrky do pusy rovnou z pytlíku.
Důležité však je, aby s tímto způsobem partnerského soužití souhlasili oba. Pokud na to jeden z páru přistoupí pouze z donucení a s nadějí na budoucí společný domov, může se nakonec dočkat velkého zklamání. Jak hlásají nejvěrnější vyznavači tohoto životního stylu: Mingle se člověk nestává, mingle zkrátka jste! Nejedná se však o páry, které žijí odděleně, protože teprve prochází procesem vzájemného oťukávání nebo udržují vztah na dálku. V případě mingles jde o dlouhodobou či dokonce trvalou volbu. Nicméně i zde platí přísná pravidla! Prvním je naprostá DŮVĚRA mezi partnery a po ní následuje absolutní VĚRNOST. Žárlivci a citlivější povahy by proto na minglování měli okamžitě zapomenout.

Mingle = sobec?

Zapřísáhlí mingles jsou skálopevně přesvědčeni, že každodenního soužití s partnerem v jedné domácnosti nejsou schopni. Psycholožka Zdeňka Sládečková má pro takové chování jasné vysvětlení: „Lidé, kteří dokážou dlouhodobě žít odděleně, bezpochyby vyrůstali v nefunkčních nebo rozvedených rodinách a nejsou schopni plnohodnotného vztahu,“ tvrdí. Páry, které v oddělených domácnostech vychovávají své děti, považuje dokonce za sobecké. „Tito lidé si vůbec neuvědomují, jak takovým způsobem života mohou deformovat dětskou psychiku a vývoj jejich osobnosti,“ varuje psycholožka. Ani demografové nejsou mingles příliš nakloněni a viní je z celosvětového poklesu porodnosti. Čím déle totiž lidé žijí odděleně, tím méně se stávají přizpůsobiví a jsou ochotni měnit vlastní pohodlí za manželství, zakládání rodiny a starosti spojené s výchovou potomků.

Považujete mingles za blázny? Nebo by vám partnerství v tomto stylu vyhovovalo?

   
29.11.2010 - Láska a vztahy - autor: (kal)

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [46] AndyC@email.cz [*]

    Sml16Sml16

    superkarma: 0 14.12.2010, 21:41:12
  2. avatar
    [45] babicka11 [*]

    Znám jednu, která je svobodná (35 let) a ani nemá partnera. S jejími názory na život ale ještě dlouho bude ..:-(

    superkarma: 0 07.12.2010, 18:01:43
  3. [44] knihovna [*]

    NevyhovovaloSml23

    superkarma: 0 07.12.2010, 08:21:40
  4. [43] vodena [*]

    zajímavé,  pro mě už to je pasé...mladí tento způsob určitě preferují, případně mladé vdovy...Sml59

    superkarma: 0 02.12.2010, 19:50:23
  5. [42] Rikina [*]

    oalison — #41 Tak já už mám dávno děti ve společné domácnosti a s partnerem vychované, a vlivem nejrůznějších okolností jsem zůstala v té domácnosti sama se dvěma kočkama. Takže si fakt můžu dělat, co chci. Sml57 Třeba navazovat "podivné vztahy nevztahy" a užívat si. S podobně nedospělýma chlapama, co už taky mají vychováno a splněno, a už nechtějí nést zodpovědnost a řešit běžné starosti. A je to kupodivu docela příjemné. Na starý kolena. Sml30 

    superkarma: 1 30.11.2010, 15:32:03
  6. avatar
    [41] oalison [*]

    peetrax — #37 Já si teda nepřipadám jako ve "stádu", když chci v budoucnu vychovávat děti společně s partnerem a ve společné domácnostiSml16 mě to přijde spíš tak, že do takovýchto prapodivných vztahů nevztahů se vrhají lidi, kteří si chtějí užívat ještě s někým jiným, omlouvají to tím že tvrdí..."já přece žiju odděleně, já si můžu dělat co chci", nedokážou vydržet s jedním partnerem, pořád hledají něco lepšího, zábavnějšího, dokonalejšího, nechtějí za nic nést zodpovědnost a neřešit bežné starosti... Mě to přijde spíš nedospělý.Sml80

    1. na komentář reaguje Rikina — #42
    superkarma: 0 30.11.2010, 14:25:12
  7. avatar
    [40] andik1 [*]

    a jinak každému co mu vyhovuje, za druhé životy nežijeme

    superkarma: 0 30.11.2010, 01:04:57
  8. avatar
    [39] andik1 [*]

    spíš bláznivé slovo, v češtině to zní hrozněSml24

    superkarma: 0 30.11.2010, 01:03:21
  9. [38] Astřička [*]

    Mě přijde, že když někdo není schopen si najít partnera a snášet s ním dobré a zlé, tak se prostě nějak pojmenujea zaškatulkuje a je to najednou in. Znám několik slečen (35 let a víc), které jen partnertství nebo manželství haní, ale nakonec z nich vyleze, že je jim samotným smutno a ostatním závidí.  

    superkarma: 0 29.11.2010, 20:31:46
  10. avatar
    [37] peetrax [*]

    oalison — #33 třeba je prostě někdo v životní etapě, kdy mu to vyhovuje jinak, než aby šel se stádem, tzn. měl "zdravý" vztah podle šablony ostatních. Třeba kdejaký mingle může mít vztah zdravější než ti, co jsou spolu v jedné domácnosti. Mně by to nevyhovovalo, aspoň v tomto věku a s přítelem, kterého mám, ale dovedu si představit, že super vztah můžou mít právě i lidi, kteří spolu domácnost nesdílejí. Sml16

    1. na komentář reaguje oalison — #41
    superkarma: 1 29.11.2010, 16:21:26
  11. [36] jita-net [*]

    Velice zajímavéSml24

    superkarma: 0 29.11.2010, 15:47:55
  12. avatar
    [35] SNÍŽEK [*]

    to by mi nevyhovovalo,chci aby jsme byli spolu.Sml48

    superkarma: 0 29.11.2010, 15:23:58
  13. avatar
    [34] denkas [*]

    oalison — #33 Sml67Sml59

    superkarma: 0 29.11.2010, 15:12:24
  14. avatar
    [33] oalison [*]

    Singles, mingles, friends with benefits, in, cool, free... a tak dále, zdá se mi to nebo se do takovýchto podob "nevztahů" vrhají spíše lidi co chtějí být za každou cenu moderní? A právě proto, že někdo hlásá, že je to fajn, tak se toho taky chytnu?Sml80

    Můj kamarád taky hrdě prohlašoval, že žít single je super, ovšem zapomněl si zmínit o bezpočtu osamělých večerů s láhví vína a několikero profilů na seznamkách. Teď si našel přítelkyni a zase má trápení, protože jak byl dlouho sám a hrdě hlásal, že žádný vztah nechce, tak teď neví jak začít spolubydlení...Sml80

    Podle mě pokud mám mít plnohodnotný a vyvážený a zdravý vztah, měla bych brát partnera se vším všudy i s jeho zlozvyky, přibývajícími vráskami, zmačkaným obličejem po ránu atd.

    1. na komentář reaguje denkas — #34
    2. na komentář reaguje peetrax — #37
    superkarma: 1 29.11.2010, 14:37:28
  15. avatar
    [32] catcat [*]

    žijeme tak, protože bydlíme a žijeme daleko od sebe. Děti máme odrostlé, další neplánujeme, tak co je psycholožce do tohoSml80

    superkarma: 0 29.11.2010, 13:55:29
  16. avatar
    [31] Lilinka [*]

    ivetinkav — #30 S čím? Sml58

    superkarma: 0 29.11.2010, 13:54:52

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [30] ivetinkav [*]

    ano souhlasímSml22

    1. na komentář reaguje Lilinka — #31
    superkarma: 0 29.11.2010, 13:47:34
  2. avatar
    [29] rayka [*]

    Rikina — #26 Naprostý souhlas Sml67

    Říká-li psycholog bezpochyby, tak Sml80

    Vyrůstala jsem ve funkční rodině, rodiče jsou dosud spolu, oba moji sourozenci upřednostňují "normální" soužití, ale mě by býval (jako svobodné, bezdětné) tento model velmi vyhovoval. Ale držet dva byty  mi přišlo zbytečné a teď s dítětem - to je asi fakt sobecké.

    superkarma: 0 29.11.2010, 13:20:57
  3. [28] Lyoness [*]

    Rikina — #26 Sml67

    asi tak nejak... vychovu ditete, potazmo deti si v takovem prostredi moc predstavit nedovedu - spis by vychova padla na jednoho z partneru.

    Ale pro lidi, co rodinu neplanuji - proc ne. Me by to vyhovovalo. Nechces mluvit, nemluvis, prdis si, holis si nohy a placas si masku, valis se doma v teplakach s vlasama v rucniku - pohoda...

    On at si kouka na svuj fotbalek a nebo hraje svoje hry.

    Neprudite se navzajem, ale kdyz spolu chcete byt, tak jste.

    Duvera a spolehlivost podminkou...

    superkarma: 0 29.11.2010, 12:52:03
  4. avatar
    [27] peetrax [*]

    Rikina — #26 Sml67 Sml22

    superkarma: 0 29.11.2010, 12:20:24
  5. [26] Rikina [*]

    Paní psycholožka Zdeňka Sládečková bohužel dělá psychologům obecně medvědí službu, neb člověk si řekne, že může-li být psycholožkou taková husa, je zhola zbytečné očekávat, že by mu mohl někdy jakýkoli psycholog pomoci v problémech. Sml57 

    K článku - na takovém způsobu partnerství není nic špatného, je jenom ekonomicky nevýhodné platit dva byty. Sml24 Proč by tak nemohli žít lidé, co z nejrůznějších důvodů neplánují rodinu ( a tedy odpadá problém, jak to bude působit na děti) a mají rádi své soukromí, přičemž zároveň nechtějí být po vzoru jezevců stále zalezlí, a na víkendy, do společnosti, na dovolenou, na vánoce, zkrátka tu a tam je jim partner vítán? To, že někoho miluji, přece neznamená, že ho musím mít dnes a denně "pod dohledem". Sml24 Není třeba hned odsuzovat.

    1. na komentář reaguje peetrax — #27
    2. na komentář reaguje Lyoness — #28
    3. na komentář reaguje rayka — #29
    superkarma: 2 29.11.2010, 12:02:48
  6. avatar
    [25] hubajda [*]

    Ja bych urcite takto zit nechtela mozna by to vyhovovalo bezdetnym parum ale mnohdy ani tem ne

    superkarma: 0 29.11.2010, 11:47:57
  7. avatar
    [24] peetrax [*]

    paní psycholožka a její "bezpochyby" Sml52

    superkarma: 1 29.11.2010, 11:47:45
  8. [23] Jala [*]

    Také souhlasím s dr. Sládečkovou o vlivu na psychiku dětí, které by tento způsob života mohly brát za normu. Z této diskuse mám ostatně pocit, že většina z nás by tak ani žít nechtěla. Nebo se pletu?Sml80

    superkarma: 0 29.11.2010, 11:38:12
  9. avatar
    [22] RenataP [*]

    pro bezdětný vztah ideální..Sml67

    superkarma: 0 29.11.2010, 11:29:54
  10. [21] xyjmeno [*]

    osobně?...nechtěla bych...

    superkarma: 0 29.11.2010, 11:17:56
  11. avatar
    [20] nadenica [*]

    ee, tohle není nic pro mě, takový vztah bych nechtěla, ale komu to tak vyhovuje, nic protiSml59

    superkarma: 0 29.11.2010, 10:58:48
  12. avatar
    [19] Suzanne [*]

    Proti gustu žádnej dišputátSml80 Ale mně osobně by to nevyhovovalo.

    superkarma: 0 29.11.2010, 10:51:16
  13. avatar
    [18] Altamora [*]

    bubidani — #14 Ti lidé, o kterých jsem psala, by dnes měli asi devadesát. Kdyby spolu žili, byl by na ni vyvíjen nátlak, aby se starala o všechno sama, i o jeho věci. Jeho by zase při práci rušilo její povídání. Jak říkám - jim to vyhovovalo takto.Šlo o dost jinou dobu s jinými možnostmi.

    superkarma: 0 29.11.2010, 10:33:10
  14. [17] Jany54 [*]

    Dovedu si to celkem dobře představit že to těm lidem tak  vyhovuje Sml22

    superkarma: 0 29.11.2010, 10:29:46
  15. [16] Mendie [*]

    No to jsou věci. Taková já nejsem. Když někoho miluju, není co řešit. Buď s ním chci být se vším všudy nebo nechci.

    Co až budou mít takoví lidi děti a nesnesou se? Budou mezi rodičema pendlovat, jako kdyby byli rozvedení? Nedokážu si představit takového člověka, že vytvoří fungující rodinu, když nesnese žít se svým nejbližším člověkem.

    Tím nechci říct, že to odsuzuju, ať si každý žije jak chce. Jen mi ten rodinný život do toho nějak nezapadá.

    Když si někdo zvykne na samotu a vlastní komfort, tak pro něj bude rodinný život totální šoking a bude si hodně těžko zvykat na takové "omezování svobody" Sml23

    superkarma: 0 29.11.2010, 10:25:31
  16. avatar
    [15] marry.lu [*]

    SENSITIVESKIN — #11 také souhlasím a musím říci, že v tomto pojetí vychovávat děti mi nepřipadá jako nejlepší ukázka pro jejich vývoj. Myslejí více na sebe, nežli na mrně, které splodili a mají za jeho výchovu odpovědnost, tudíž SOBCI!!

    superkarma: 0 29.11.2010, 10:19:20
  17. avatar
    [14] bubidani [*]

    Altamora — #12 jak kdo žije je samozřejmě jeho věc, ale to zda mají lidi ve společné domácnosti dostatek svého času na své aktivity záleží jen na tom jak si to ta dvojice časově uspořádá a zda se umí přizpůsobit a společné žití za tůbec nemůže

    1. na komentář reaguje Altamora — #18
    superkarma: 0 29.11.2010, 09:59:38
  18. avatar
    [13] bubidani [*]

    To mi jsó ale novoty Sml23, buď někoho miluju - a chci s ním být a vše sdílet tedy i domácnost a nebo jsem svobodna a občas když na mě jde ovulace zajdu na diskošku a klofnu nějakýho prvního kolemjdoucího a ráno ho z bytu vykopnu... ale tohle? Sml80

    superkarma: 0 29.11.2010, 09:57:10
  19. avatar
    [12] Altamora [*]

    Znala jsem pár, který takto žil snad třicet let. Oba měli dost času na svoji práci a zároveň někoho, s kým mohli být, když oba měli náladu. Jim to tak vyhovovalo oběma. Kdyby se stalo, že zůstanu sama, tak už bych s žádným mužem do společné domácnosti nešla, tohle by pro mě bylo jediné řešení.

    1. na komentář reaguje bubidani — #14
    superkarma: 0 29.11.2010, 09:11:04
  20. avatar
    [11] SENSITIVESKIN [*]

     Psycholožka Zdeňka Sládečková má pro takové chování jasné vysvětlení: „Lidé, kteří dokážou dlouhodobě žít odděleně, bezpochyby vyrůstali v nefunkčních nebo rozvedených rodinách a nejsou schopni plnohodnotného vztahu,“ tvrdí.

    TAK S TÍM SOUHLASÍM NA 100 %!

    1. na komentář reaguje marry.lu — #15
    superkarma: 0 29.11.2010, 09:08:05
  21. avatar
    [10] malvina [*]

    po  přečtení  článku ,jsem zjistila  že jsem  " mingle". Stále je  čemu se  učit. 

    superkarma: 0 29.11.2010, 08:55:17
  22. avatar
    [9] kareta [*]

    no jo, psycholožka- zas jedna s fildouSml52

    superkarma: -1 29.11.2010, 08:53:32
  23. [8] Anai [*]

     Tento typ vztahu preferují starší lidé a pár mladých čtyři- až padesátnic v okruhu mých kamarádek. Nic pro mě, protože muži, kteří to takhle chtěli, měli vždy několik dalších, jak jsem později zjistila, takže na to zásadně nevěřím! Pokud se mají lidi v každém věku rádi, chtějí spolu víceméně bydlet - my s partnerem jsme postupovali pomalu, resp. on se pomalu stěhoval .... a stěhoval, až u mě bydlí vlastně trvale - jednou za dva týdny, když se mu to hodí vzhledem ke služebce přespí u rodičů mimo Prahu a já si vyrazím, nebo užiju samostatný večer bez vaření Sml16 

    superkarma: 0 29.11.2010, 08:46:13
  24. avatar
    [7] RenataP [*]

    Lilinka — #6 přesně tak, názor paní psycholožky mě překvapil, i když u těch lidí asi bude někde chyba ve vzoru z rodiny... nebo špatná zkušenost. Ale je to jedna z voleb, jak žít. Já to neodsuzuju...

    superkarma: 0 29.11.2010, 08:22:53
  25. avatar
    [6] Lilinka [*]

    Ano, dovedu si to celkem dobře představit a rozhodně bych takové páry nepovažovala za blázny. Nevím, ale názor paní psycholožky mi připadá lehce extrémní.Sml80

    1. na komentář reaguje RenataP — #7
    superkarma: 0 29.11.2010, 08:04:03
  26. [5] xuxa [*]

    50%svého života bych takový vztah brala,ovšem je to úhel pohledu

    superkarma: 0 29.11.2010, 07:40:05
  27. avatar
    [4] Heather [*]

    Nic pro mě Sml80 Já se potřebuju k někomu vracet domů a nebo na někoho doma čekat... Tohle by mi fakt nevyhovovalo Sml68 

    superkarma: 0 29.11.2010, 07:34:19
  28. avatar
    [3] selinka [*]

    souhlasím s paní psycholožkou Sml80

    superkarma: 0 29.11.2010, 07:21:23
  29. avatar
    [2] nelysek [*]

    Nic pro mě, já chci být buď ve vztahu se vším všudy nebo jsem radši sama Sml80. Každopádně o tomto slyším prvně

    superkarma: 0 29.11.2010, 00:57:00
  30. avatar
    [1] Introvertka [*]

    Mně by to vyhovovalo a myslím, že můj takový dlouhodobý vztah i byl. Mingles určitě nejsou blázni. Někomu se líbit nemusí, ale je to jako u metrosexuálů. Lidé si myslí, že jsou sobci, ale podle mě nejsou.

    superkarma: 0 29.11.2010, 00:54:36

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Dětský pokoj - zařizování, rekonstrukce

Náš tip

Doporučujeme