Bulvár

Miminka, která končí v popelnicích....

Na www.blesk.cz jsme narazili na článek, který nás nenechal chladnými.

Schránky na nechtěné děti – víte, že se nejméně pět tělíček novorozeňat ročně najde v popelnicích a na skládkách... ?! Hrůzná fakta, která hovoří sama za sebe...

Dětí, kterých se matky zbaví hned po porodu takovým otřesným způsobem přibývá...

Co s tím?

Nabízí se přitom jednoduché řešení, aby dítě přežilo: malá schránka v nemocnici, kam matka nechtěné dítě uloží a zmizí.

Pražská porodnice U Apolináře už ji plánovala. Ale lékaři narazili na zákon.....

Celý článek naleznete ZDE

 

Jaký je Váš názor? Souhlasíte s lékaři, že řešení zavedení schránek pro děti, je dobrým řešením? Kdyby jste měla tu možnost, podpořila byste tento zákon?

   
20.01.2005 - Společnost - autor: Sabina

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [73] Vivian [*]

    Nyotaimori: kočku by sis mohla nechat vyšplhat na záda a dítě držet v rukou, ne?
    I když ty asi ne

    superkarma: 0 20.01.2005, 23:09:50
  2. avatar
    [70] Vivian [*]

    Gretka.: a na čem bych teda zůstala viset, když ne na stromě?

    Ale jinak máš pravdu

    superkarma: 0 20.01.2005, 23:03:56
  3. avatar
    [67] Vivian [*]

    Gretka.: já to nestavím jako "buď a nebo"...

    Ale jestli to chceš vědět... tak kdybych v přílivové vlně uvízla na stromě s děckem a kotětem v náruči, asi bych kočku nechala vyšplhat do koruny stromu
    Ale takovýhle absurdní úvahy jsou asi úplně na nic, aspoň podle mě...
    Myslím, že tahle debata je bezpředmětná.
    Každý pomáhá dle svého cítění a přesvědčení. Někdo dětským domovům, jiný kočičím útulkům...

    O co jde?

    superkarma: 0 20.01.2005, 22:38:59
  4. avatar
    [65] Gedžitka [*]

    Vivian: mě to jedno, já myslím, že je potřeba chránit i děti i zvířátka a diskutovat budu skoro o čemkoliv . Jen myslím, že to mohla napsat hezčejc, tohle bylo takový moc útočný, aspoň podle mě.

    superkarma: 0 20.01.2005, 21:59:18
  5. avatar
    [64] Vivian [*]

    Gedžitka: já myslím, že snad neprovedla nic špatného, když poukázala na problém týraných zvířat pod článkem o odložených dětech... vždyť tady se většinou diskutuje mimo určené téma a nikomu to nevadí .

    superkarma: 0 20.01.2005, 21:56:10
  6. avatar
    [63] Gedžitka [*]

    Vivian: ale o to přece nejde, ale když je tu článek o dětech, tak se asi budem bavit o problému dětí a ne o zvířátkách a jestli Meande chybí články o zvířátkách, o kterých by tady určitě taky kdekdo mluvil, ať ho zkusí napsat a poslat redakci nebo jim napsat, že tu takovej postrádá a ne se navážet do holek, že se tu baví jen o dětech.

    superkarma: 0 20.01.2005, 21:52:40
  7. avatar
    [62] Vivian [*]

    Žábina: když my bezdětné to asi cítíme jinak... Aniž bych si to nějak racionálně zdůvodňovala, je mi víc líto týraných zvířátek než týraných dětí. A Meander to možná cítí podobně. Jsme proto špatné? Proč?
    Ale tahle diskuse sem asi nepatří...

    superkarma: 0 20.01.2005, 21:46:24
  8. avatar
    [61] Žábina [*]

    Meander: já mám zvířata ráda,ale myslím si že kotě a dítě se fakt srovnávat nedají

    superkarma: 0 20.01.2005, 21:39:59
  9. avatar
    [60] Žábina [*]

    Matiee: č.40 - to netvrdím já, to tvrdí průzkum v té zemi - dvojnásobně se zvýšil počet odložených dětí....

    superkarma: 0 20.01.2005, 21:39:05
  10. avatar
    [59] Vivian [*]

    Sandy: držko

    superkarma: 0 20.01.2005, 21:35:59
  11. avatar
    [56] Vivian [*]

    Sandy: jen tady člověk chvilku není, tak Sandy už se někde s někým hádá

    superkarma: 0 20.01.2005, 21:13:49
  12. avatar
    [55] kočka123 [*]

    Souhlasím se schránkou.

    superkarma: 0 20.01.2005, 20:17:23
  13. avatar
    [51] Meander [*]

    Sandy, nejsem si vědoma toho, že bych plácala nesmysly, takže si dej pohov, ty svědomí národa. Policie sepíše protokol, založí ho a po pár týdnech pošle oznámení, že případ byl odložen jako nevyřešený. A vůbec, věřila jsem tomu, že jsem našla server, který je poněku víc free než všechny ty "stránky pro ženy", ale koukám, že i tady mě začne někdo napadat, jakmile nekvokám do rytmu. Nemůžu si pomoct, ale ta tvá ikona fakt sedí. Sorry, ale tohle mě dokáže fakt naštvat.

    superkarma: 0 20.01.2005, 19:40:47

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [49] Vivian [*]

    Meander:

    superkarma: 0 20.01.2005, 17:47:04
  2. avatar
    [48] Meander [*]

    No, pokud VŠECHNY ženy mají jako jediný zájem jedině a pouze děti, pak možná. Nicméně já ten dojem nemám.

    superkarma: 0 20.01.2005, 17:16:53
  3. avatar
    [47] Gedžitka [*]

    Meander: no jo jsi na ženským webu, to bys musela na nějakej o zvířátkách .

    superkarma: 0 20.01.2005, 16:48:56
  4. avatar
    [46] Meander [*]

    Ano, já vím. Všechny články jsou o dětech.

    superkarma: 0 20.01.2005, 16:47:11
  5. avatar
    [45] Gedžitka [*]

    Meander: ale to je věc druhá, nikdo ti nebere, že by se nemělo pomáhat i zvířátkům, ale tenhle článek je o dětech.

    superkarma: 0 20.01.2005, 16:35:36
  6. avatar
    [44] Meander [*]

    Po prázdninách a po vánocích vídám na silnicích pozabíjená koťátka. Ale ten, kdo to koťě vyhodí na nechá umřít, je prakticky nepostižitelný. Nikdo se tím nezabývá, zvíře je věc. Ale jaký je rozdíl mezi bezmocným, závislým mládětem kočky domácí a bezmocným, závislým mládětem člověka? Já vám to povím. Na pomoc dětem se pořád dělají sbírky, akce, koncerty, zákony, sdružení, organizace. A na pomoc zvířatům se akorát v jednom kuse mele hubou.

    superkarma: 0 20.01.2005, 16:18:23
  7. avatar
    [42] Gedžitka [*]

    Žábina: no ono máš sice pravdu i já to psala, že je tu ta obava ze zneužití, ale ony to nakonec udělaj stejně, jak ukazovali ty šlapky, jak jim němci platěj za to, aby otěhotněly a pak za nima jezdí, že se jim líbí být s těhotnou a pak sou z toho ty zahozený děti. Takže ono jich zas asi tolik nepřibude a zas jich míň umře.

    superkarma: 0 20.01.2005, 15:45:31
  8. avatar
    [39] Žábina [*]

    Pavluska:

    superkarma: 0 20.01.2005, 14:23:18
  9. avatar
    [37] Alfová [*]

    obávám se,že některá nebude mít vůli-peníze-možnost dojet do města,kde schránka bude...

    superkarma: 0 20.01.2005, 14:02:08
  10. avatar
    [34] Meander [*]

    Jednou jsem našla v popelnici umírající štěně. Nebylo mu pomoci. Ale to nikoho nezajímá, zvíře je přece jenom věc, nemá žádná práva...

    superkarma: 0 20.01.2005, 13:46:40
  11. avatar
    [33] Žábina [*]

    já jsem taky pro ty schránky, ale slyšela jsem argument proti - nevím přesně v jaké zemi když ty schránky zavedly, tak se dvojnásobně zvýšil počet odložených dětí ...je to daleko jednodušší ho dát do schránky než zabít nebo nechat někde ležet....na to jen tak někdo žaludek neměl ...je to blbý ale je to tak...

    superkarma: 0 20.01.2005, 13:46:20
  12. avatar
    [32] Gedžitka [*]

    Já su pro schránky nebo rovnou anonymní porody. Prostě ji odrodí, ona řekne, že mimi nechce a nechá jim ho tam, aspoń bude o drobečka od začátku postaraný. A ženská ať si dělá co chce. Jen aby to pak nezneužívaly.

    superkarma: 0 20.01.2005, 13:27:01
  13. avatar
    [30] Trinii [*]

    Určitě by to bylo dobré a jsem pro.

    Je to sice vážné téma, ale musela jsem se usmát při představě, že nová rodina jednou dítěti řekne, víš my tě máme ze schránky...já si vždycky představím tu poštovní...

    superkarma: 0 20.01.2005, 13:20:18
  14. avatar
    [28] biovirus [*]

    Myslim si ze kterakoliv matka ma pravo na interupci kdyz vi ze se o to dite po narozeni nebude moci postarata zadny chlap ve vlade ji nemuze naridit aby to dite donosila protoze chlap si vrzne ale nasledky nese jenom zena. Odsuzuji matky ktere hodi sve dite do popelnice a ja osobne bych se podilela na jejim nejvyssim trestu a kazdy den bych ji psychicky chodila tyrat.Co je to za matku ktera zabije nebo odhodi sve prave narozene ditea co se prave narozenemu diteti honi malinkym mozeckem kdyz se prave prodralo uzkymi porodnimi cestami a diva se do tvare cloveka ktery jej bezostysne zabali do deky a hodi do popelnice a to dite umira na nasledky podchlazeni mezi odpadkami a vselijakym svinstvem Myslite si ze si to prave toto dite zaslouzi takhle umrit????????????????????????????????????Nebylo by lepsi kdyby se vubec nenarodilo???????????

    superkarma: 0 20.01.2005, 13:18:27
  15. [24] Rikina [*]

    Schránku na děti ano, ale hlavně zjednodušit systém adopcí a pěstounské péče, do nekonečna omílat antikoncepci, a neodsuzovat ty, co jdou na potrat - ony vědí, proč, a je to lepší, než dítě v popelnici. Jenže společnost má jaksi zbytečné předsudky, a kolik žen má pak problémy jenom proto, že se bojí, co by tomu řekli lidi...

    superkarma: 0 20.01.2005, 12:59:04
  16. avatar
    [20] vifina [*]

    Samozřejmě musím se zavedením schránek souhlasit!!! Je lepší když neschopná matka odloží dítě takhle kde se ho hned ujme doktor!! U nás ve městě našli lidé novorozeně v parku v křoví a to v zimě!! Naštěstí bylo v pořádku, ale taky nemuselo být a nechápu jak taková hyena to může udělat!!!!

    superkarma: 0 20.01.2005, 12:34:16
  17. avatar
    [19] Toniniella [*]

    dadamac: Ty máš pocit, že stát je tu od toho, aby sloužil občanům? Bohužel, štěstí a zdravý rozvoj dětí bez rodin tady nikoho nezajímá. Adopce je naprostý horor a péče v sos vesničkách je tak blbě organizovaná, že škoda mluvit. ALe jsem pro komplexní řešení těchto problémů, jinak to nemá smysl.

    superkarma: 0 20.01.2005, 12:32:24
  18. avatar
    [18] sobina [*]

    viděla jsem to v televizi. Když tam ta "matka" dítě položí, zazvoní to u doktora a ten hned dítě odebere. Je lepší takhle, než to hodit na skládku. Souhlasím, aby se to zavedlo v každé nemocnici i tam, kde není porodnice.

    superkarma: 0 20.01.2005, 12:20:17
  19. avatar
    [17] talenka [*]

    NiKina: A jaký je rozdíl - říct, že je ze schránky nebo z kojeňáku? Je to fuk.

    superkarma: 0 20.01.2005, 12:11:13
  20. avatar
    [16] dadamac [*]

    Jednoznačně souhlasím.Ta paní není dobrej nápad,někdo jí bude muset zaplatit,měla by tam být 24 hodin denně, takže minimálně tři, a zadarmo tam nikdo sedět nebude. Ten box tam bude pořád, a těch pět minut, než tam dojde lékař nebo sestra, bude to v teple a v suchu. Takže ANO, ANO, ANO, jen by měli ještě zrušit dětské domovy a u každého města postavit něco jako vesničky SOS, kde by mohli bydlet rodiče, kteří by měli děti v pěstounské péči, stát by ušetřil a děti by se měly líp než v děcáku, kde na ně nikdo nemá čas....

    superkarma: 0 20.01.2005, 12:10:28
  21. [15] Šenková [*]

    Nechtěné děti mají stejné právo na život jako každý druhý a anonymní porody u nás v nemocnicích nějak nefungují, takže pro takové schránky zásadně jsem, aspoň může jít dítě hned k adopci do rodiny, protože i po 24 letech, kdy jsem ukončila školu jsem zjistila, že v oblasti adopcí se v podstatě nic nezměnilo.

    superkarma: 0 20.01.2005, 12:05:12
  22. avatar
    [14] RenataP [*]

    Aha, já jen, že pak se "maminka" může bát, že tam na ni bude číhat policajt Tak aby ten nápad vůbec k něčemu byl...
    Ale stejně je mi líto těch dětiček - jednou jim rodiče budou muset říct, že je mají ze schránky

    superkarma: 0 20.01.2005, 12:00:21
  23. avatar
    [12] Toniniella [*]

    NiKina: To sice ano, ale ona se nemusí nikomu podívat do očí a nikoho kontaktovat. Navíc se schránky většinou dělají tak, aby byly trošku stranou a maminky tam chodí většinou za tmy.

    superkarma: 0 20.01.2005, 11:55:35
  24. avatar
    [11] RenataP [*]

    Ale vždyť jí někdo může vidět u tý schránky, ne e ???

    superkarma: 0 20.01.2005, 11:52:56
  25. avatar
    [9] Toniniella [*]

    Rozhodně jsem pro, ale tento osamocený krok nestačí. Je potřeba se více zamyslet nad celým zákonem o rodině, možnostech adopce, anonymních porodech pro kteroukoliv ženu bez omezení, ale také o ochraně obětí domácího násilí apod. Všechno se vším souvisí a pokud se do toho nešlápne pořádně, je to jenom šolíchání.
    ALe schránku samozřejmě ano, ať se detičky zachrání.
    evusche: myslím, že z ruky do ruky je problém hlavně proto, že by se zřejmě ta žena styděla. Kdyby ji při tom někdo viděl, asi by to dítě tam nedala. Takhle je to zcela anonymní, vůbec nikdo ji nevidí, nemusí se nikumo "zpovídat" ani podívat do očí. Proto je ta schránka asi nejlepší řešení.

    superkarma: 0 20.01.2005, 11:45:48
  26. avatar
    [7] Markýza [*]

    superkarma: 0 20.01.2005, 11:30:25
  27. avatar
    [6] Tina9 [*]

    Jak se vždycky říká: i kdyby to pomohlo jednomu,tak to stojí za to. Jsem pro

    superkarma: 0 20.01.2005, 11:28:42
  28. avatar
    [5] evusche [*]

    no asi by to něco takového chtělo. Jsem pro, akorát bych nepořizovala schránku, ale nějakou místnost, kde někdo bude sedět a jen přijme dítě a na nic se ptát nebude. Ale otázkou je, jestli by ty ženský dostaly odvahu dát dítě z ruky do ruky. Přeci jen je pro ně jednodušší pohodit ho někde v lese nebo do popelnice

    superkarma: 0 20.01.2005, 11:27:46
  29. avatar
    [4] Susina [*]

    takhle to fungovalo dřív u spousty klášterů... schránky na dítě..

    superkarma: 0 20.01.2005, 11:25:08
  30. avatar
    [1] Haňulinka [*]

    Určitě bych to podpořila. Takhle se mohou zachránit malá stvořeníčka

    superkarma: 0 20.01.2005, 11:13:45

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?

Náš tip

Doporučujeme