Vztahy

Miluju tě, ale...


Vždycky jsem si myslela, že láska je bezpodmínečná. V poslední době zjišťuji, že láska mezi dvěma lidmi může být plná nesmyslných podmínek. Možná sice někdy mají svůj důvod, ale jedná se pak ještě o lásku, když nemilujeme osobu takovou, jaká je, a snažíme se ji upraveným vyznáním našich citů přesvědčit o tom, že by se měl nebo měla v něčem třeba změnit?

 

Ještě to není láska na společné bydlení

Občas mám pocit, že během let si lidé vytvořili různé stupně zamilovanosti. Nejprve to začíná na základním stupni „Mám tě ráda a začnu s tebou chodit“, a až uplyne nějaký čas, změní se to na „vyspím se s tebou“. Někdy jsou tyto dva stupně spojené v jeden. Proč se koneckonců zdržovat, že? Další body už jsou však mnohem komplikovanější. Tam už se totiž začínají objevovat různá ALE týkající se společného bydlení, svatby, zakládání rodiny či jiné formy vážnějšího svazku. Zda je to takový volný životní styl, či nedostatek lásky si neodvažuji hádat.

 

Roztomilé ALE

Někdy může být ALE nepříliš vážné a nikdo se jím nesnaží se vymlouvat či vycouvat z něčeho, co mu příliš ve vztahu nevyhovuje. Kolikrát jsme pronesli takové ALE v případě domácích prací? „Mám tě vážně ráda, drahoušku, ale kdybys po sobě umyl nádobí/vysypal koš/ustlal postel/uklidil špinavé prádlo… měla bych tě mnohem radši.“ A naopak pánové by mohli pronášet něco ve stylu: „Mám tě rád, ale kdybys mi nemluvila do řízení/neotravovala mě hloupými otázkami při fotbalu/skočila mi pro pivo/uvařila knedlo-zelo-vepřo… měl bych tě ještě radši.“ Takovéto podmínky sice také zrovna nepatří za vyznání lásky, ale na druhou stranu, jsou většinou myšleny v žertu a patří mezi partnerské špičkování.

 

Není ALE jako ALE

Zatímco jedny podmínky nás mohou rozesmát, druhé nás staví před rozhodnutí, zda má takový vztah vůbec smysl. Pokud se v určitém stadiu vývoje zastaví a nepostupuje dál, začne nás to trochu frustrovat. Ženy možná o trochu víc než muže, i když záleží dost na povaze a hodnotách člověka. Proč bychom měli investovat svoji energii a sílu do vztahu, kde ten druhý očividně nechce, aby se dál někam vyvíjel, například proto, že ho vážnější vztah svazuje a děsí? Pokud bychom přitlačili na pilu, přijdeme o partnera. Pokud s tím nebudeme nic dělat, dřív nebo později nás to začne štvát, protože tohle přece není to, co jsme od vztahu očekávali. Odejít, nebo zůstat? Čekat, nebo začít někde jinde něco lepšího? Zkusme si hodit korunou…

 

Soutěž Radox: Byl učitelem Karla IV. při jeho výchově ve Francii a posléze povýšil pražské biskupství na arcibiskupství.

Podmínka není kompromis

Setkala jsem se taky s případem, kdy si lidé často pletli podmínky s kompromisem. Předložili dlouhý seznam věci, které musel ten druhý splnit, aby si zasloužil jejich ještě větší oddanost a lásku. Pokud na to ten druhý nepřistoupil, rázem byl osočen z toho, že bez tak jednoduchých kompromisů ten vztah prostě fungovat nemůže. Kompromis ale není to, že bude neustále ustupovat jen jeden ke spokojenosti toho druhého. Kompromis by mělo být vzájemné ustupování obou od jejich požadavků, které je k sobě ještě více přiblíží. Ustupování jen jednoho z partnerů mezi nimi vytváří spíše propast než „most vzájemného porozumění“.

 

Myslím, že se mezi vámi nenajde žádná, která by nějakou „láskyplnou“ podmínku neslyšela či ji dokonce někdy nevyslovila. Nevím, jaký názor na ně máte vy, ale mě rozhodně rozčilují. Těžko se dá proti nim nějak brojit. S láskou je to totiž taková pudová záležitost, buď to půjde, nebo to nepůjde. Možná příliš častá ALE znamenají, že tudy cesta skutečně nevede.

 

Jaký názor na ALE máte vy? Slýchala jste ALE častěji, nebo jste ALE spíše vyslovovala vy? Myslíte si, že podmínky patří ke vztahu? Nebo i pro vás by měla být láska bezpodmínečná? Pletou si lidé často podmínky s kompromisem?

   
23.11.2007 - Láska a vztahy - autor: bezradná Eleonor

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [166] terenniberuska [*]

    láska je láska,měla by být opravdová a bez ale i bez nesmyslných podmínek to už se asi o lásku snad ani nejedná,nemět i ten pocit vlastnění už tě mám atd

    superkarma: 0 30.12.2007, 13:40:34
  2. avatar
    [165] Lendy [*]

    Někdy ta ALE z člověka vypadnou jaksi automaticky a není v tom přímý ultimativní úmysl. Těžko říct. Vždycky je to o kompromisech a osobně nevěřím na nějaké dokonalé a trvalé souznění duší. Tak se to jeví v prvotním oblouznění zamilovaností, dky si člověk druhého často příliš idealizuje.

    superkarma: 0 03.12.2007, 12:11:52
  3. [163] hajt [*]

    superkarma: 0 28.11.2007, 11:15:03
  4. avatar
    [162] Kassy [*]

    Matelka (9): A to já zas jo: "Je mi s tebou dobře, ALE... kdybys chtěl, za chvíli by nám oběma mohlo být ještě líp."

    superkarma: 0 26.11.2007, 00:33:24
  5. avatar
    [161] Kassy [*]

    Milá Eleonor, bezpodmínečná je pouze láska mateřská. Když se zamiluju, tak pravděpodobně proto, že protějšek splňuje nějaké moje více či méně uvědomované podmínky - i kdyby to znamenalo jen pro můj nos příjemnou vůni jeho feromonů. A pokud uvažuju o vážném vztahu, samozřejmě si kladu podmínky zcela uvědomované - nefetuje? neprohraje všechny peníze na automatech? nemá každý týden v posteli jinou? shodují se aspoň v základních rysech naše představy o partnerství a budoucím životě? rozumíme si v sexu? Každý má jiné podmínky a pořadí jejich důležitosti. Pokud dotyčný muž některou důležitou podmínku nesplňuje, můžu ho milovat sebevíc, ale do vážného a dlouhodobého vztahu s ním prostě nepůjdu. Láska není bezpodmínečná a partnerský vztah už vůbec ne.

    To, o čem píšete, nejsou ve skutečnosti podmínky lásky, ale mírnější nebo drsnější formy citového vydírání. Splnění takové podmínky ve skutečnosti nijak pozitivně neovlivní "úroveň" lásky. Je to jen prostředek, jak dosáhnout svého, když toho nedokážu nebo nechci dosáhnout rozumnou domluvou.

    Pokud jde o mě, tuto metodu používám jen velmi omezeně a s nadsázkou v situacích typu "mytí nádobí" a i tak se snažím vyvarovat spojení s vyznáním lásky. Když už, tak spíš použiju něco jako "jsi úplně úžasný, ale byl bys ještě úžasnější, kdybys umyl nádobí".

    superkarma: 0 26.11.2007, 00:11:18
  6. [160] Terinka1984 [*]

    fileva: to bud rada, ne?

    superkarma: 0 25.11.2007, 22:59:04
  7. avatar
    [159] fileva [*]

    ja bych se tak hadala a ten muj se se mnou vubec nechce hadat

    superkarma: 0 25.11.2007, 22:41:02
  8. avatar
    [158] blaschkepavla [*]

    Na kompromisy se u nás nehraje.U nás to někdy bývá Itálie
    Ale hlavně,že se máme rádi

    superkarma: 0 25.11.2007, 20:03:50
  9. [157] Majdaš [*]

    jinac tedy pekné =)

    superkarma: 0 25.11.2007, 17:20:12
  10. [156] Majdaš [*]

    Miluji ho, ALE.. už 2 roky, poradte mi spis, jak vztah okorenit a dostat ho do takove situce, aby si me zase dobyval...

    superkarma: 0 25.11.2007, 17:19:52
  11. [155] Milanka [*]

    Kompromis je určitě důležitý, ale musí se dodržovat na nějaké úrovni. Nemělo by se stát, aby začal ustupovat jenom jeden.

    superkarma: 0 25.11.2007, 15:48:28
  12. avatar
    [154] evadolezalova [*]

    macek0019: tak takovýho bych teda chtěla doma

    superkarma: 0 25.11.2007, 12:48:06
  13. avatar
    [153] macek0019 [*]

    Já mám nejspíš to štěstí,že mám doma toho vyjímečného muže,který si po sobě uklízí. Ale někdy mi leze na nervy právě to,jaký je pedant na pořádek. On si asi člověk nevybere. Pokud člověk někoho miluje, musí občas přimhouřit oči a udělat nějaký ten zmiňovaný kompromis.

    superkarma: 0 25.11.2007, 10:54:40
  14. [152] standa1 [*]

    HELENAA: Každž kdo je vdaný nebo ženatý musí dělat kompromisy, to pak je to ale asi na místě. Nejsem výjimkou.

    superkarma: 0 25.11.2007, 08:56:19
  15. [151] Terinka1984 [*]

    inka35: Ale abych nekrivdila, pritel to nedela a to uz rozhodne zamilovany neni. (Ale je jeden z hodne mala kluku/muzu, kteri si obleceni po sobe uklizi.)

    superkarma: 0 25.11.2007, 01:18:34
  16. [150] Terinka1984 [*]

    inka35: A ktery muz toto nedela? (nepocitaje v to zamilovane, ty se temto vecem vets. vyhnou :) )

    superkarma: 0 25.11.2007, 01:16:51
  17. [149] inka35 [*]

    helenaa: musím s tebou souhlasit.Kompromis je základ uspěchu v manželství i v celém životě.
    Bez něho bych už byla dávno rozvedená,protože manžel je sice hodný, ale ješitný chlap s ponošky pod konf.stolkem, slipy na sedačce a ostatním ošacením po celém třípatrovém domku.

    superkarma: 0 24.11.2007, 19:22:04
  18. [148] helenaa [*]

    jsem vdaná,ale bez kompromisu by to nešlo

    superkarma: 0 24.11.2007, 19:09:57
  19. [147] zuzhar [*]

    Ja teda jeste nemam moc zkusenosti se spolecnym zivotem (bydlenim), na ten dojde az za mesic, kdy se stehuji ke svemu priteli, ale myslim si, ze vztah dvou lidi je hodne o kompromisu, ale musi jit o vzajemny kompromis. pokud se jeden snazi a druhemu je vse jedno, tak to opravdu nema smysl. Ja mam tedy zatim pozitivni zkusenost, kdy kompromisy delame oba. I kdyz, abych pravdu rekla, ja jsem ten mekci v nasem vzathu, takze ke kompromisu dochazi casteji z moji strany, ale na druhou stranu vidim i dukazy lasky, ktere me utvrzuji v tom, ze to nedelam nadarmo....

    superkarma: 0 24.11.2007, 18:36:51
  20. [146] Catrin [*]

    danková: to já měla něco podobného. Vařit, prát, uklízet, nakupovat a milostpán seděl a čuměl na TV. Tak jsem ho poslala spátky k mamince.

    superkarma: 0 24.11.2007, 17:46:32
  21. [145] Terinka1984 [*]

    xkachla: A u nej ocividne neni sem tam.. A zkouseli jste to spolu nejak resit?

    superkarma: 0 24.11.2007, 16:43:29
  22. [144] xkachla [*]

    svého přítele mám ráda ale nesnáším jak neustále žrlí.žárlivost je něco hrozného.pokud je však sem tam,potěší

    superkarma: 0 24.11.2007, 15:54:44
  23. avatar
    [142] Ťapina [*]

    Když jsem poznala svého současného partnera, zařadila jsem si ho do kategorie lidí, které "mám ráda, ALE doma bych je mít nechtěla". Nu, mám ho doma už sedm let, takže to ALE zas taková tragédie nebude

    superkarma: 0 24.11.2007, 12:27:00
  24. avatar
    [141] paji [*]

    Leidy: Souhlasím s Tebou

    superkarma: 0 24.11.2007, 11:22:08
  25. avatar
    [140] paji [*]

    kaataa: To nemusíš být ani vdaná .Ale někdy to s kompromisem prostě nejde a musíš si stát za svým,když víš,že máš pravdu a druhá strana nemá o některých věcech ani páru

    superkarma: 0 24.11.2007, 11:21:38
  26. avatar
    [139] ANGI [*]

    kompromis musí být,jinak by to ani nešlo

    superkarma: 0 24.11.2007, 10:10:12
  27. [138] kaataa [*]

    Spis nez podminky, asi pravidla a kompromis, ne? Ale nejsem vdana, tak nemuzu nic moc tvrdit.

    superkarma: 0 24.11.2007, 09:20:44
  28. avatar
    [137] dajdada [*]

    Leidy: souhlasím, taky jsem 1x rozvedená a podruhé šťastně vdaná

    superkarma: 0 24.11.2007, 08:34:59

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [136] Leidy [*]

    Lidé si skutečně pletou kompromis s podmínkou.Myslím že vztah je hlavně o toleranci a domluvě a pochopení.Jsem bohužel nebo bohudík? jednou rozvedená takže mluvím z vlastní zkušenosti.

    superkarma: 0 23.11.2007, 23:31:48
  2. avatar
    [135] fructia [*]

    edith1975: To je pravda

    superkarma: 0 23.11.2007, 22:59:24
  3. avatar
    [134] dany_divka [*]

    vždycky existují nějaké podmínky a to i v lásce

    superkarma: 0 23.11.2007, 22:38:10
  4. avatar
    [133] mirienka [*]

    nedelj4: Jo, to je fakt. Já už letos jsem 33 let. Ale někdy bych ho fakt praštila. A s chutí!!!

    superkarma: 0 23.11.2007, 22:32:14
  5. avatar
    [132] Stana55 [*]

    Letos jsme oslavili 30let společného života a tak mohu s klideříct - kompromis je většinou dobré řešení

    superkarma: 0 23.11.2007, 22:26:47
  6. avatar
    [130] Mimaka [*]

    danap: tak,tak

    superkarma: 0 23.11.2007, 21:48:59
  7. avatar
    [129] ZUTOJAMA [*]

    Taky si myslím že to bez komromisu nejde

    superkarma: 0 23.11.2007, 21:38:06
  8. avatar
    [128] danap [*]

    kompromisy se snad musejí ve vztahu dělat... každý musí dělat menší ústupky, a ty pak vytvoří harmonii vztahu dvou lidiček... ovšem ne podmínky jedného a druhý se jen veze...špatná politika

    superkarma: 0 23.11.2007, 21:32:47
  9. avatar
    [127] edith1975 [*]

    Buď miluji a nebo ne. Ten, kdo v tom nemá jasno, klade ALE

    superkarma: 0 23.11.2007, 21:32:39
  10. avatar
    [126] danap [*]

    divná: a proč jsi s ním ty??? pracuješ?? Máš, kde bydlet??? Nebo jsi na něm závislá??? život je přece jen jeden, tak jsi ho koukej užít...

    superkarma: 0 23.11.2007, 21:29:48
  11. [125] jitkamarsalkova [*]

    Kompromisy ano - bez těcvh to nejde, Ale "ALE" bych se spojení "Miluju tě" slyšet opravdu nechtěla

    superkarma: 0 23.11.2007, 21:27:48
  12. [124] A.linka [*]

    pravá láska by měla být bez ALE

    superkarma: 0 23.11.2007, 21:21:28
  13. [123] Andrejka82 [*]

    Eleonor dnes překvapuje, to je poprvé, co nepíše o svých podivných kamarádech

    superkarma: 0 23.11.2007, 19:15:21
  14. [122] anité [*]

    Kompromis ve vztahu ANO jsem pro, ale spojení miluji tě ale - to ne, to pro mě není přijatelné, buď někoho miluji a potom jsem ochotná přistoupit ke kompromisům a miluji se vším všudy a nebo ne a pak nemám co řešit. Pryč z takového vztahu.

    superkarma: 0 23.11.2007, 19:13:11
  15. avatar
    [121] danca79 [*]

    Martaaa: "ted vse klape" - to jako te tve kamaradce a jejimu priteli, nebo jejimu ted uz ex-priteli s dotycnym klukem za kterym utekl????
    teda aby mi chlap utekl za chlapem a pak se vratil, to bych teda asi nezkousla myslim ze nejsem az tak tolerantni a otevrena jak jsem si myslela - pokud pro nekoho tohle neni problem tak to respektuju, ale ja sama bych to teda neprekousla....

    superkarma: 0 23.11.2007, 18:57:23
  16. avatar
    [120] danca79 [*]

    divná: teda to te obdivuju, ze s nim jeste jsi...ja bych asi hystericky vriskala proc si me teda bral, jestli se bal ze zustane sam nebo co jako....byla jsem pul roku ve vztahu, kde nic nebylo (prvni pulrok byl pritom uzasnej, zato ten druhej pulrok ani N, a pak jsem se sebrala a zmizela...) a byla jsem z toho na nervy - obcas jsem si rikala jak je mi to fuk, protoze jinak jsme si rozumeli skvele, ale vetsinou me to zralo a probrecela jsem treba pul noci...a v praci jsem mit nahradu taky nemohla, neb prace mi desne nevyhovovala...dneska uz si rikam, ze neco podobneho uz nikdy - bud mi vysvetli proc presne se mnou nespi nebo jdu...(coz v Tvem pripade udelal - a ten uvedeny duvod by pro me byl duvodem zmizet okamzite hned ted)

    superkarma: 0 23.11.2007, 18:55:23
  17. avatar
    [119] vlskorepa [*]

    Myslím si, že kompromin je ve vztahu důležitý, bez kompromisů na obou stranách, to prostě nejde. Muži a ženy jsou prostě jiní a skloubit to oboje dohromady, prostě potřebuje nějaký kompromis a vynaloženou energii. To, že je ve vztahu láska, neznamená, že bude fungovat celý život. Vztah se musí vyvíjet a opečovávat a myslím, že to stojí za to.

    superkarma: 0 23.11.2007, 18:22:15
  18. avatar
    [118] Radka27 [*]

    "Miluji Tě, ale..." Jsem nikdy nevyslovila ani neslyšela. Buďto miluji nebo ne. A pokud bych ve vážném smyslu uslyšela nějaké "Miluji Tě, ale..." bylo by v jednnu chvíli po všem.

    superkarma: 0 23.11.2007, 18:10:28
  19. [117] Terinka1984 [*]

    Kompromis urcite, ne vsak striktni ale.

    superkarma: 0 23.11.2007, 17:36:53
  20. avatar
    [116] danulikj [*]

    Zajímavé počtení protože jsem dříve při "ale" přemýšlela co dělám špatně. Teď vím, že nic, že člověk musí zůstat sám sebou. Občas je však dobré udělat kompromis, to snad k životu ve dvou patří.

    superkarma: 0 23.11.2007, 17:12:58
  21. [115] Martaaa [*]

    divná: To je ošklivé. Kamarádce se stalo něco podobného (i když nebyli svoji), přítel jí utekl na pár měsíců za jiným klukem a teď vše klape.

    superkarma: 0 23.11.2007, 16:46:54
  22. avatar
    [113] majazd [*]

    naštěstí mám tolerantního manžela,takže u nás "ale" není,jsme spolu 10 let a je všechno v pořádku

    superkarma: 0 23.11.2007, 15:49:59
  23. avatar
    [112] Fejmy [*]

    divná: ahjky Ty rozhně nejsi divná! ..spíše Tvůj manžel je nějakej divnej??nechápu To tak proč si Tě bral když ho fyzicky nepřitahuješ nechápu ...chlapi jsou opravdu kolikrát oříšek...držím pěsti a přeji i tak štěstí

    superkarma: 0 23.11.2007, 15:40:26
  24. avatar
    [111] Midsummer [*]

    divná: odejdi od něj - chvíli to bude složité, ale pak si mnohokrát řekneš, že už jsi to měla udělat dávno. Život ti utíká, myslíš, že se narodíš ještě jednou???

    superkarma: 0 23.11.2007, 15:38:48
  25. avatar
    [110] marcellina* [*]

    divná: a proc si Te teda vzal? Udelal Vas tim padem oba nestastnymi

    superkarma: 0 23.11.2007, 15:28:50
  26. avatar
    [109] Amálie [*]

    divná: Proč s ním jsi?

    superkarma: 0 23.11.2007, 15:22:46
  27. avatar
    [107] Evik8 [*]

    vzťah bez kompromisu ani nejde...to patrí k tomu a ak chcú mať dvaja ľudia,dobrý,kvalitný a príjemný vzťah,musia sa naučiť robiť kompromisy obaja

    superkarma: 0 23.11.2007, 15:10:26
  28. avatar
    [106] Janecka [*]

    nevzpomínám si na žádné ALE, na fotbal se dívám s manželem,on někdy na romantické filmy(a to musím podotknout,že já se dívám spíš s ním,já bych to přepla na něco jiného),

    superkarma: 0 23.11.2007, 15:05:35
  29. avatar
    [105] Michaela Kudláčková [*]

    divná: ..to je od něho trochu zbabělý styl, hodit to na druhého. Ale není první ani poslední..je dobře, že to řešíte takhle..Osobně bych ho opustila pár vteřin po té, co by to vyslovil. Držím Vám palec.

    superkarma: 0 23.11.2007, 15:00:31
  30. avatar
    [104] divná [*]

    jo zádrhel je vněm...ví o tom, ale odmítá se léčit, bohatá teda nejsem, spíš hrozně zadlužená žiju bez peněz a sexu...našla jsem si náhradu v práci

    superkarma: 0 23.11.2007, 14:55:40

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa na téma osteoporóza
Anketa na téma: Zubní zdraví

Náš tip

Doporučujeme