Vztahy

Miluju je oba, každého ale trochu jinak

Každý milostný vztah je dynamický systém, napsal v úvodu své knihy Taktika a strategie v lásce známý český lékař a psychiatr MUDr. Miroslav Plzák. A ještě dodává: je naprosto lhostejné, zda jde o vztah předmanželský, manželský nebo mimomanželský, tedy milenecký.

love

Dynamickým stylem života žije i moje kamarádka Jana (jméno pozměněno). Už tři roky udržuje vztah s manželem i milencem zároveň.

„Nemáš strach, že to praskne?“ ptám se jí téměř pokaždé, když se potkáme, a ona mi potvrdí, že trojúhelník stále trvá.

„Ani ne, musíš to umět nějak rozumně ukočírovat.“

Proč si Jana vůbec našla milence, když v manželství je relativně spokojená?

On to spíš než milenec je takový kamarád do „pohody“. Zatímco s manželem řeší věci všedního dne, děti, nákupy, finance, s milencem si užívá kultury a zábavy. Její manžel je totiž typ muže, který přijde domů z práce, bouchne sebou na válendu, vezme televizní ovladač a nic jiného ho nezajímá. Jana byla odjakživa tvor společenský, vždy se ráda bavila a dodnes baví. Manžel jí její návštěvy divadel, kin, koncertů a jiných akcí nezakazuje, ať si chodí, jen ať ho tam netahá sebou.

A tak se před třemi lety na jedné takové společenské akci seznámila i s Milanem. Mužem, který má naprosto stejné záliby jako ona.

Jana je vdaná už sedmnáct let, s manželem mají osmnáctiletého syna a šestnáctiletou dceru. Svou rodinu miluje a nechce ji ani trhat, ani od ní odcházet. Manžel je hodný, děti ho mají rádi, jen ona se s ním prostě nudí, nemá si s ním o čem povídat. Večery strávené před televizní obrazovkou ji nebaví a neustálé přemlouvání: „pojď se mnou…“ už dávno vzdala.

Zpočátku prý brala Milana pouze jako kamaráda, ale kamarádství mezi mužem a ženou je ošemetné. Přišlo to, co přijít muselo. Je jí s Milanem hezky, a tak se ani nebránila.

„A nemáš pak výčitky, když přijdeš domů?“ ptám se zase jako pavlačová drbna.

„Mám, ale jenom chvilku, za chvilku přejdou. Já nechci svému manželovi ublížit, nechci mu říct o Milanovi, víš, já je miluju oba, každého ale trochu jinak,“ zakončí náš rozhovor a já už se dál neptám.

Myslíte, že žena může milovat současně dva muže?

Možnost%
Ano69,5
Ne8,4
Je to vůči oběma bezohledné22,1

Čtěte také:

 

   
19.09.2011 - Ona s ním - autor: Alexandra Stušková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [34] Jindriska8 [*]

    Já to nechápu,ale asi se to stát můžeSml22

    superkarma: 0 08.10.2012, 22:41:27
  2. [33] Saritka [*]

    Tak to se mi  nelíbí, už vůči manželovi.Sml23

    superkarma: 0 01.03.2012, 13:57:39
  3. [32] dtcalounictvi [*]

    Neví nevímSml23

    superkarma: 0 27.02.2012, 09:09:53
  4. avatar
    [31] Léthé [*]

    Klára Křížová — #30 já nikdy nedělal FUJ věci...ba ani hnusné...

    superkarma: 0 20.09.2011, 22:17:47

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [30] Klára Křížová [*]

    Léthé — #25 To je jasné. Moje zkušenost byla pro mne velmi vysilující a hnusná, proto píšu FUJ a pokud možno to nikdy více nechci zažít.

    1. na komentář reaguje Léthé — #31
    superkarma: 1 20.09.2011, 08:36:01
  2. avatar
    [29] šája [*]

    Léthé — #25 Napsala jsi to moc hezky Sml22 je to tak Sml22

    superkarma: 0 19.09.2011, 20:19:49
  3. avatar
    [28] Pentlička [*]

    Mně je jen divné, proč si toho manžela vůbec brala? Jak se mohla zamilovat do někoho, kdo je pecivál, když ona sama je tak akční? Možná se přetvařoval, ale tři čtyři roky se přetvařovat, to snad ani nejde? Nechápu to.

    superkarma: 0 19.09.2011, 19:26:39
  4. avatar
    [27] femme [*]

    ano, myslím si, že žena může milovat současně dva muže, je snad na tom něco k nepochopení???? Sml80

    superkarma: 0 19.09.2011, 18:57:52
  5. avatar
    [26] Léthé [*]

    enka1 — #21 i já to prožila i opačněSml22 A nelituji toho, že jsem zůstala a že jsme to vše překonali. Náš vztah tím jen posílil. Není nic, co by nás mohlo rozdělit. Ani další baba, ani další chlap.

    superkarma: 0 19.09.2011, 16:06:09
  6. avatar
    [25] Léthé [*]

    Klára Křížová — #23 nevím pro říkáš FUJ a proč přidáváš blicího šmajlíkaSml80. Životní zkušenost je to co nás posouvá vpřed, takže já opravdu nelituji jediného přešlapu, jediného momentu v mých vedlejších uličkách, neb tam kde jsem dnes, mohu děkovat pouze díky takovým zkušenostem,

    Co by to byl za život, pokud by mě k ničemu nenaučil?  A jak se můžeme učit z věcí, které jsou jen ty správné, morální, legální a pokud bychom v tom našem životě nikdy nic nepos*ali? Říká se, že s chybami se člověk, takže učenost je výsledek chyb.  Toho já se docela dlouho držímSml58. A ani dnes bych netvrdila že jsem dokonalá, že jsem na konci svého zmoudření...kdo ví co mi ještě život předhodí a jak to budu řešitSml80. Ale vím jedno, že se snažím  ze všeho odejít jako poučená a nezapomenout. Některé chyby člověk udělá třeba i víckrát...proč? To já nevím.Sml80

    1. na komentář reaguje šája — #29
    2. na komentář reaguje Klára Křížová — #30
    superkarma: 3 19.09.2011, 15:57:02
  7. [24] Rikina [*]

    Léthé — #9 Tak tak. Milujeme své rodiče, sourozence, svoje děti... a někdo i svá domácí zvířata. Sml57 A vždycky je to jedinečný a neopakovatelný vztah k té jedné konkrétní osobě, jiný než ke všem ostatním. Nedá se to porovnávat jen proto, že pro všechny máme stejný výraz a říkáme tomu láska. Nedá se říct, že některý z těchto vztahů je nějak kvalitnější nebo hodnotnější než ty ostatní. Všechny ty vztahy nám něco dávají a něco do nich dáváme sami, a náš život je tím pestřejší. Proč by tedy žena nemohla milovat více mužů, každého jinak, a muž více žen... Sml80 No a pokud časem dojdou k tomu, že jeden vztah zastíní všechny ostatní a stane se tím "dokonalým", není co řešit.

    superkarma: 0 19.09.2011, 14:35:55
  8. [23] Klára Křížová [*]

    Léthé — #18 Fuj takový věci už fakt nechci. Ono je to povznášející pocit mí dva, ale ta rozpolcenost co ti zžírá mozek je hnus hnusnej. Kam patřím, ke komu víc, depku co bude kdyby, která varianta je ta pravá... co když to praskne dřív, než se rozhodnu co chci. Zažila jsem to jednou, táhlo se to jako věčnost. Knížka Tichá dohoda je přesná...

    Nemyslím nevěru, ale dva vztahy. Sml43

    1. na komentář reaguje Léthé — #25
    superkarma: 0 19.09.2011, 14:10:51
  9. avatar
    [22] navia [*]

    Klára Křížová — #11 Sml67

    Osobně si to nedovedu představit, udržovat paralelní vztah a nechápu, že to někdo "zvládne".

    superkarma: 0 19.09.2011, 13:50:58
  10. avatar
    [21] enka1 [*]

    Léthé — #18 Sml16Sml22Já si to prožila opačně a taky žijem celkem spokojeněSml24

    1. na komentář reaguje Léthé — #26
    superkarma: 0 19.09.2011, 12:54:39
  11. avatar
    [20] RenataP [*]

    mineralka7 — #19 čili v podstatě dokonalý partner pro něhož jsme dokonalým partnerem....Sml24

    Já myslím, že v článku je to o tom, že oba dva jsou natolik rozdílní, že to pravděpodobně nezlomí do kompromisu. Ona se válet na gauči nebude a jeho by upadlo, kdyby šel do kina. A jakmile si dva přestanou mít O ČEM povídat, je to konec... Rozhovory typu - v televizi bylo to a to a kde je polštář? a na druhé straně něco o kvalitě divadelního představení v sobotu,to jsou ubohé monology, které časem omrzí. Obávám se ale, že omrzí spíš toho inteligentnějšího, tomu blbšímu je to jedno....

    superkarma: 0 19.09.2011, 12:51:45
  12. avatar
    [19] mineralka7 [*]

    Léthé — #17 Máš pravdu, také jsem si tím prošla a nejsem na to s odstupem zrovna hrdá, ale jen díky tomu to teď takhle píšu. Dokonalý partner neexistuje - exituje jen partner, se kterým dokážeme pro nás dokonalý vztah vybudovat a udržovat.

    1. na komentář reaguje RenataP — #20
    superkarma: 0 19.09.2011, 12:12:10
  13. avatar
    [18] Léthé [*]

    Klára Křížová — #11 a víš že jsem si to někdy i přála? Dnes by mě to již zabiloSml15.

    Takže....pokud by jí ta vadilo, vztah má ještě šanci, pokud by jí to nevadilo, přesto vztah má ještě šanciSml30

    Jsme lidí různí...to co jednomu přijde nepochopitelné, druhý v tom umí žít.

    1. na komentář reaguje enka1 — #21
    2. na komentář reaguje Klára Křížová — #23
    superkarma: 0 19.09.2011, 12:01:57
  14. avatar
    [17] Léthé [*]

    mineralka7 — #12 Ano, souhlasím...je to jak to píšeš. Ale tady k tomuto poznání někdo dojde až po nějakých těch životních kotrmelcích a věčného hledání dokonalého partnera. Neleze najít dokonalého partnera, ale lze vybudovat dokonalý vztah. Dá to velkou práci, ale jde to. Já už to dnes cítím jako ty, ale ještě před nedávnem jsem byla rozpolcená a  byla jsme na tom tak jako pisatelka. Proto neodsuzuji a nesoudím....hoď kamenem, kdo jsi bez viny.

    1. na komentář reaguje mineralka7 — #19
    superkarma: 1 19.09.2011, 11:58:30
  15. avatar
    [16] RenataP [*]

    enka1 — #14 a krkali pívo a smrděli by jim svorně a láskyplně nohy...

    já vím... Zlatě je paní v divadle Sml54Sml57

    superkarma: 0 19.09.2011, 11:42:02
  16. avatar
    [15] RenataP [*]

    pajda — #6 to je fakt hnusná vyhlídka... Sml52

    superkarma: 0 19.09.2011, 11:40:44
  17. avatar
    [14] enka1 [*]

    Klára Křížová — #11 Se svými názory by muselaSml24.Ostatně by na to přišla velice brzy - na válendě by byli dva a láskyplně, rukou svornou by tiskli ovladač TVSml16

    1. na komentář reaguje RenataP — #16
    superkarma: 0 19.09.2011, 11:22:16
  18. avatar
    [13] mineralka7 [*]

    Klára Křížová — #11 Sml67

    superkarma: 0 19.09.2011, 11:12:01
  19. avatar
    [12] mineralka7 [*]

    Léthé — #9 Nemluvíme o lásce k dětem, ale k partnerovi; partnera si vybíráš, děti prostě přijdou a jaké jsou nebo budou záleží hodně právě na té lásce, kterou k nim cítíš a jakou formou jim ji dokážeš předat. Láska jako taková má mnoho podob, milujeme své rodiče, své kočičky, pejsky, želvičky, někteří i svá auta...

    Ale láska k partnerovi pro mě v tom pravém slova smyslu znamená lásku k jedinému člověku, kterého si vyberu. A neumím si představit, že když ho opravdu miluji, najdu v sobě podobný cit i pro dalšího. Partnerská láska je pro mě i o určité formě odevzdání se a přijetí, ale z celého srdce. Jakmile mám v sobě kousek místa ještě pro někoho dalšího, pak něco není jak bych v "opravdovém" vztahu chtěla... Ale takhle to cítím já, nikomu to nevnucuji.

    1. na komentář reaguje Léthé — #17
    superkarma: 1 19.09.2011, 11:11:37
  20. [11] Klára Křížová [*]

    Přijala by Jana s klidem informaci, že její manžel má taky nějakou další, co se s ní dělí o lásku? Že je má rád obě, ale každou trochu jinak?

    1. na komentář reaguje mineralka7 — #13
    2. na komentář reaguje enka1 — #14
    3. na komentář reaguje Léthé — #18
    4. na komentář reaguje navia — #22
    superkarma: 0 19.09.2011, 11:05:14
  21. avatar
    [10] Léthé [*]

    Midsummer — #8 někdy i čtyřiSml52

    superkarma: 0 19.09.2011, 10:57:50
  22. avatar
    [9] Léthé [*]

    mineralka7 — #5 A co je to ta "skutečná"  láska? Podle mě je každý cit, který k někomu chováme tak trochu jiný. Přesto to láska může být. Nikdy nemůžeme úplně stejně milovat ani svoje děti, natož více chlapů. Záleží jak na věku, tak na okolnostech...ano, je tu zamilovanost, kde pracují hormony a pak je tu láska, kde maká srdíčko...a taková láska může být velice variabilní.

    1. na komentář reaguje mineralka7 — #12
    2. na komentář reaguje Rikina — #24
    superkarma: 0 19.09.2011, 10:57:28
  23. avatar
    [8] Midsummer [*]

    Vždyť se říká, že když žena chce ideálního muže, potřebuje k tomu muže dva, někdy i tři Sml80

    1. na komentář reaguje Léthé — #10
    superkarma: 0 19.09.2011, 10:49:07
  24. avatar
    [7] Kopretina3 [*]

    mineralka7 — #5 Asi máš pravdu, ale když je čloěk aktuálně v té situaci, tak si myslí, že opravdu miluje oba. Až s odstupem času zřejmě pozná, že miloval jen jednoho a ten druhý bylo jen poloznění a dočasná ztráta rozumu.

    superkarma: 0 19.09.2011, 10:43:42
  25. avatar
    [6] pajda [*]

    RenataP — #4 k tomu "povalování" můžou vést nejrůznější důvody. Taky mám období, kdy třeba po práci vedu další školení, takže přijdu domů po 15 hodinách chození, ohýbání se a práce s klienty a na nic dalšího už fyzicky nemám. Paní zřejmě není tak vytížená, aby přišla domů a padla, ale to se může časem změnit.

    1. na komentář reaguje RenataP — #15
    superkarma: 0 19.09.2011, 10:16:04
  26. avatar
    [5] mineralka7 [*]

    Nevěřím, že lze skutečně MILOVAT dva muže. Zažila jsem  a právě proto si troufnu říct, že o skutečnou LÁSKU opravdu nešlo. Ono něco jiného je "mít rád", "milovat" a nechat se "oblbnout hormony".

    1. na komentář reaguje Kopretina3 — #7
    2. na komentář reaguje Léthé — #9
    superkarma: 0 19.09.2011, 09:52:54
  27. avatar
    [4] RenataP [*]

    Léthé — #1 ovšem to by se dalo aplikovat i na tu paní z článku. Až ona dozraje k povalečství se na gauči, pak se to třeba naučí a budou oba šťastni???Sml80

    1. na komentář reaguje pajda — #6
    superkarma: 0 19.09.2011, 09:45:43
  28. avatar
    [3] Suzanne [*]

    Mně se zatím nestalo, že bych milovala dva muže. Ale chápu, že když jeden nechce sdílet volný čas toho druhého, může se stát situace, která je popsaná. A těžko paní soudit, kdy její muž nechtěl obětovat nic ze svého pohodlíSml80

    superkarma: 0 19.09.2011, 09:42:00
  29. avatar
    [2] enka1 [*]

    Proč ne, když muž může milovat i tři ženySml24

    superkarma: 0 19.09.2011, 08:45:01
  30. avatar
    [1] Léthé [*]

    ANOSml22...žena může milovat současně dva muže. Každého úplně  jinak. Tento scénář,  který tu popisujete, je mi velice známý a myslím si, že ho zažívá spousta žen.

    Dnes již, jak přítel do pohody, tak i ten, s kterým řeším problémy všedního dne, je pouze jeden. Museli jsme k tomu ale oba dozrát. A jak  se říká..."řekni mi to a já zapomenu, ukaž mi to a já si to zapamatuji. Nechej mě to udělat a já se to naučím.

    Každá a každý se to časem naučíSml22.

    1. na komentář reaguje RenataP — #4
    superkarma: 1 19.09.2011, 00:30:31

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme