Každý milostný vztah je dynamický systém, napsal v úvodu své knihy Taktika a strategie v lásce známý český lékař a psychiatr MUDr. Miroslav Plzák. A ještě dodává: je naprosto lhostejné, zda jde o vztah předmanželský, manželský nebo mimomanželský, tedy milenecký.

love

Dynamickým stylem života žije i moje kamarádka Jana (jméno pozměněno). Už tři roky udržuje vztah s manželem i milencem zároveň.

„Nemáš strach, že to praskne?“ ptám se jí téměř pokaždé, když se potkáme, a ona mi potvrdí, že trojúhelník stále trvá.

„Ani ne, musíš to umět nějak rozumně ukočírovat.“

Proč si Jana vůbec našla milence, když v manželství je relativně spokojená?

On to spíš než milenec je takový kamarád do „pohody“. Zatímco s manželem řeší věci všedního dne, děti, nákupy, finance, s milencem si užívá kultury a zábavy. Její manžel je totiž typ muže, který přijde domů z práce, bouchne sebou na válendu, vezme televizní ovladač a nic jiného ho nezajímá. Jana byla odjakživa tvor společenský, vždy se ráda bavila a dodnes baví. Manžel jí její návštěvy divadel, kin, koncertů a jiných akcí nezakazuje, ať si chodí, jen ať ho tam netahá sebou.

A tak se před třemi lety na jedné takové společenské akci seznámila i s Milanem. Mužem, který má naprosto stejné záliby jako ona.

Jana je vdaná už sedmnáct let, s manželem mají osmnáctiletého syna a šestnáctiletou dceru. Svou rodinu miluje a nechce ji ani trhat, ani od ní odcházet. Manžel je hodný, děti ho mají rádi, jen ona se s ním prostě nudí, nemá si s ním o čem povídat. Večery strávené před televizní obrazovkou ji nebaví a neustálé přemlouvání: „pojď se mnou…“ už dávno vzdala.

Zpočátku prý brala Milana pouze jako kamaráda, ale kamarádství mezi mužem a ženou je ošemetné. Přišlo to, co přijít muselo. Je jí s Milanem hezky, a tak se ani nebránila.

„A nemáš pak výčitky, když přijdeš domů?“ ptám se zase jako pavlačová drbna.

„Mám, ale jenom chvilku, za chvilku přejdou. Já nechci svému manželovi ublížit, nechci mu říct o Milanovi, víš, já je miluju oba, každého ale trochu jinak,“ zakončí náš rozhovor a já už se dál neptám.

Čtěte také:

 

Reklama