Domácnost

Milovnice výhodných nákupů

Jsem zcela učebnicový příklad milovnice výhodných nákupů, což se mi tentokrát nevyplatilo. Minulý týden jsme s manželem kupovali v IKEA kuchyňský stůl. Nevím jak třeba dnešní editor, ale můj manžel nákupy zrovna moc nemusí, takže žádné dlouhé rozhlížení po jiném zboží, šup stůl na vozík a hurá k pokladnám. V očích manžela byl zcela jasný výraz NIC DALŠÍHO NEPOTŘEBUJEME! Ovšem to bych nebyla já, že?!
 
Zatímco zaparkoval vozík u pokladny, rychle jsem prohlídla zlevněný koutek a vybrala 3 dózy na potraviny, každá za 14,- Kč, výprodej z expozice, ještě v nich byly nějaké těstoviny, ale nekupte to, těstoviny doma vysypu, dózy umeju ...
 
Doma jsem překvapivě zjistila, že ani jedna dóza mi nejde otevřít,  resp. odšroubovat uzávěr. No, asi jsem halt na to slabá, nejspíš to dobře utáhli, aby jim to návštěvníci expozice nevyžrali. Tak jsem poprosila manžela, ať mi to odšroubuje on, ale ouha, nešlo ani omylem. Pak jsme přišli na to, proč. Uzávěry byly přilepeny lepidlem! Uf, to mne teda naštvalo, a to tak, že jsem ten nákup za 42,- Kč total šla reklamovat, už jen z principu. V IKEA Ostrava proběhl s zaměstnancem na reklamacích tento rozhovor:
 
Já: Dobrý den, jdu reklamovat zboží.
On: Nejdou otevřít, co? :)
Já: Prosím?!
On: To zboží je z výprodeje, takže nejde reklamovat, tady to máte napsané na pokladním lístku.
Já: To vím, že je z výprodeje, ale je nefunkční.
On: Podle mne je funkční.
Já: Můžete mi říct, jakou má funkci dóza na potraviny, která nejde otevřít, tudíž do ní dát ty potvraviny?!
On: Je to dekorace, koupila jste si ji jako dekoraci.
Já: No to tedy nekoupila, koupila jsem ji sice ve zlevněném koutku, ale mezi dalším a funkčním zbožím do kuchyně, nikde nebylo psáno, že je to jen dekorace. Můžete mi ukázat, kde to je třeba poznačené na některé z těch dóz, že jsou to jen dekorace.
On: Jsou v nich potraviny, to jste měla pochopit. Copak my tady prodáváme potraviny?
Já: A neprodáváte? A to občerstvení se švédskými sušenkami tady vedle je co?
On: Měla jste ji zkusit odšroubovat, než jste ji koupila.
Já: To je nějaký kvíz pro zákazníky?
On: 99 % procent našich zákazníků to chápe, vy jste první výjimka ...
 
Tak a mám to, halt jsem pro IKEA výjimka. V tomto případě to zcela znělo jako ekvivalent blbka.
Takže mám jednu radu, v IKEA vše vyzkoušejte, schrupněte si na postelích, vše odšroubujte a zašroubujte, zkusmo si povlečte peřiny, ...
 
Simba
   
08.09.2005 - Dům a byt - autor: Radek Kříž

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [92] Ťapina [*]

    Nyotaimori: Asi bys mohla ten kondom reklamovat, kdybys ho ještě měla

    superkarma: 0 08.09.2005, 20:47:45
  2. avatar
    [88] Andula [*]

    Kikoska: taky máme z IKEA dost věcí a spokojenost naprostá

    superkarma: 0 08.09.2005, 18:23:21
  3. avatar
    [87] Meander [*]

    Téda, já bych tam řádila jak černá ruka! Miluju takové situace

    superkarma: 0 08.09.2005, 18:07:34
  4. avatar
    [86] sara.l [*]

    Simbi taky jsem milovnice výhodných nákupů a věř mi,že kdybych tam ty dozy viděla jsou moje. ..tak si díky Tobě dám pozor

    superkarma: 0 08.09.2005, 17:47:11
  5. avatar
    [85] Ťapina [*]

    Simba: Aha, tak to jsem blbě pochopila. To je fakt, že tam mají vždycky všechny věci vystavené "v provozu" a taky jsem nevěděla, že je pak vyprodávají.

    superkarma: 0 08.09.2005, 17:01:28
  6. avatar
    [84] Simba [*]

    Ťapina: Ale tohle nebyla ta klasická dekorační doza s umně naaranžovanými těstovinami, naopak, byla to ta, která se běžně prodává prázdná. Stejně tak jako tam prodávají kořenky nebo dozy na špagety, taky prázdné. A tenhle výrobek byl těstovinami naplněn jen pro účely expozice v Ikea, prostě jen jako ukázka, co si taky můžete koupit a k čemu to má sloužit Bohužel, dík zalepeným víčkům to k tomu neslouží, předpokládám, že to zalepili proto, aby jim to fakt lidi v expozici nevysypávali do tašek. Nicméně tuto vlastnost na výrobek ve výprodeji neuvedli, takže jsem předpokládala, že je sleva jen proto, že je to použité IKEA. Nikoliv proto, že je to k původnímu učelu nepoužitelné a může sloužit jen jako dekorace se starými těstovinami :)

    superkarma: 0 08.09.2005, 16:57:17
  7. avatar
    [81] Susina [*]

    Ťapina: no já bych si asi řekla, že ty těstoviny jsou dekorace, kterou mám doma vysypat a dózu si nechat... jaksi by mě asi nenapadlo zkoušet dózu v IKEA otvírat..

    superkarma: 0 08.09.2005, 16:43:43
  8. avatar
    [80] Ťapina [*]

    breberka: Ikea má plno takových dekorativních pičičandek. To spíš se divím, že někomu nedojde, že dóza plná těstovin je dekorace, byť ve výprodeji. Ale což

    superkarma: 0 08.09.2005, 16:39:34
  9. avatar
    [79] tortora [*]

    Radka27: ti museli čučet jako puci,když jsi jim tam napsala za 5 a červěně zatrhla chyby

    superkarma: 0 08.09.2005, 16:38:52
  10. avatar
    [78] Susina [*]

    breberka: ale jo, ony se te´d hodně dělaj takový různý ozdobný dózy, ve kterých jsou třeba nasypané luštěniny nebo zelenina zalitá v nějakým roztoku.. ale je tam vždycky napsáno, aspoń co jsem kdy viděla, upozornění, že je to jen dekorace...

    superkarma: 0 08.09.2005, 16:38:43
  11. avatar
    [77] Susina [*]

    Radka27: já jsem právník a chvílema mě vůbec nebaví se v tom hňahňat..

    superkarma: 0 08.09.2005, 16:37:38
  12. avatar
    [76] Radka27 [*]

    Susina: Jojo, ten, ony se dost doplňují a plete se mi, ze kterého se cituje. Nejsem právník, ale mám právo ráda a baví mně se v tom hňahňat

    superkarma: 0 08.09.2005, 16:29:22
  13. avatar
    [75] Radka27 [*]

    A v neposlední řadě: Jsem jeden z těch lidí, co čtou vždycky všechny serepetičky než něco podepíšu. Naposledy jsem jedné firmě opravila chybný text na faktuře ve kterém se hovořilo o záručních podmínkách. Právně to bylo v pořádku, ale bylo tam 23 mluvnických chyb, chyby jsem opravila červeně, napsala jsem na to do kroužku 5 (pětku), podepsala a šla

    superkarma: 0 08.09.2005, 16:28:27
  14. avatar
    [74] breberka [*]

    No teda nevím, kdo by vyráběl dózy na dekoraci.Dóza je na potraviny a ne na to, aby se mi na ni lepil v poličce prach .
    My máme z Ikey skoro všechen nábytek, ale stejně....takového prodavače nakopat, doufám, že tam na něho nenatrfím!

    superkarma: 0 08.09.2005, 16:27:21
  15. avatar
    [73] Susina [*]

    Radka27: máš asi na mysli § 8 zákona na ochranu spotřebitele, ne občanskýho zákoníku, viď... ale jinak souhlas...

    superkarma: 0 08.09.2005, 16:23:41
  16. avatar
    [72] Radka27 [*]

    david.lister: ad 31. V tom obchodě ale nebylo nikde napsáno, že zboží z výprodeje se nereklamuje. Bylo to napsáno AŽ na pokladním lístku, čili až po uskutečnění koupě. A v tu chvíli už se jedná o klamání zákazníka o pravých vlastnostech výrobku dne par. 8 Obč. zák. Je to podmínka, která nevznikla před uzavřením kupní smlouvy, zákaznice to nemohla před koupí vědět, nazboží nebylo napsáno DEKORACE a tudíž nebylo koupeno jako dekorace, ale jako dóza Jinak s Tebou souhglasím, že pokud bych se například u koupě koberce dočetla, že je to nereklamovatelné, tak ho buď nekoupím a nebo ještě před jeho koupí si vynutím, že tato formulace je neplatná podle Občanského zákoníku a nechám si to na doklad uvést.

    Poslední věc je ale to, jestli vůbec 3 dózy za 50 Kč stojí za takové spekulace.

    superkarma: 0 08.09.2005, 16:22:02
  17. avatar
    [71] Susina [*]

    david.lister: no a vo tom to je - dokud se lidi nenaučej bránit, tak to bude pořád stejný.... holt je většina národa zvyklá ještě od za totáče sklapnout kufry a neodporovat údajné autoritě... ale u tebe bych teda očekávala úplně jiný přístup..

    superkarma: 0 08.09.2005, 16:20:05
  18. avatar
    [70] fialinka [*]

    David lister: samozřejmě že zboží v jakékoliv slevě i z výprodeje mohu reklamovat a nemůžou mi v tom zabránit jakékoliv přiblblé nápisy a upozornění (např. včera mi při koupi sedačky tvrdili, že pokud se objeví větší vada, mají na vyřízení reklamace 90 dní - to je blbost.) Nicméně něco jiného je, pokud o té konkrétní vadě víš dopředu, pak ji nemůžeš reklamovat. V tomhle případě by to nebylo jednoznačné...

    superkarma: 0 08.09.2005, 16:12:38
  19. avatar
    [69] Dášule [*]

    Susina: Máš naprosto pravdu. Stejně tak nápisy o povinnosti vzít si košík. Jdu-li do samoobsluhy třeba pro jednu věc, nemusím stát frontu na vozíky, jenže to prodavači taky neradi slyší. Mnozí z nich jsou stále zvyklí na to, "ber nebo jdi".

    superkarma: 0 08.09.2005, 16:12:13
  20. avatar
    [68] Dášule [*]

    Myslím, že prohlášení, že ceny k Ikei jsou přijatelné je přijatelné jen částečně. Naopak v mnoha věcech mi připadají dražší než když si stejný nábytek nechám udělat. Jinak k Odemětobě - převážná většina věcí v Ikei jsou rozložené, protože je tak mnohem levnější doprava, ale nutno říct, že většinou, narozdíl od některých jiných firem, opravdu smontovatelné bez dalšícho vrtání a nakupování šroubků.
    Simbo, firma předpokládá, že nebudeš reklamovat zboží za 42,- Kč. Pokud bys jim ovšem pohrozila soudem, tak by ti to asi vzali zpět, protože dobře vědí, že výprodej není důvod ke krácení záruční lhůty. Záleží ovšem na tom, co máš na prodejce napsané.
    Asi před dvěma roky takle prošta tiskem zpráva o ženě, která se soudila s čistírnou o kalhoty za 15 set, spor vyhrála a čistírna platila i právníka. Zajdi si někam na obchodní inspekci, zeptej se na to /pokud tomu chceš a můžeš už z principu věnovat čas a potom to zkus znovu.

    superkarma: 0 08.09.2005, 16:10:07
  21. avatar
    [63] Radka27 [*]

    Sice smolík pacholík, ale já bych odešla s vrácenými penězi.

    superkarma: 0 08.09.2005, 16:05:23

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [62] Odemětobě [*]

    Švagr chtěl nakoupit v prodejně Kikka,protože na návštěvě byl můj zručný otec,který by pomohl.Vše je na objednávku,dodání 4-6 týdnů,skříně došly rozmontované na díly,docela si máknul.

    superkarma: 0 08.09.2005, 15:58:37
  2. avatar
    [61] Susina [*]

    david.lister: už jsem ti říkala jednou v diskusi pod nějakým článkem, že nesmíš věřit všemu, co se píše - když ti někdo třeba napíše, že věc ve výprodeji nemůžeš reklamovat, neznamená to, že to je v souladu s naším právním řádem. To je podobné, jako když je v prodejně cedule, že tě žádaj o nahlédnutí do tašky. To tvoje povinnost taky není, oni to dobře vědí, ale spoléhaj na to, že lidi naše právo neznaj..

    superkarma: 0 08.09.2005, 15:47:19
  3. avatar
    [58] Simba [*]

    david.lister: nehodlám se hádat

    máš pravdu v tom, že argumentace toho zaměstnance z reklamací byla chabá, naštvala mne i pobavila zároveň, do příspěvku jsem nenapsala závěrečnou pasáž, kdyjsme mu řekla, že se teda obrátím na ČOIku a ten dobrák mi řekl "To Vás musím varovat, ti se tím zabývat nebudou" .. no nebyl hodnej, ještě mne varoval, abych si hubu netřepila jinde

    superkarma: 0 08.09.2005, 15:10:21
  4. avatar
    [53] Simba [*]

    david.lister: ale jinak souhlasím s tím, že design spousty věcí v IKEA je mnohem zajímavější a modernější než v jiných obchodech s nábytkem a doplňky .. + přijatelné ceny. Však jsem psala, že jsme tam koupili nábytek :)

    superkarma: 0 08.09.2005, 14:52:01
  5. [52] katynkaa [*]

    já se teda jen divím že to paní nedošlo že když jsou v tom těstoviny že je to dekorace

    superkarma: 0 08.09.2005, 14:48:40
  6. avatar
    [51] Simba [*]

    david.lister: ten příklad se zájezdem je přeci jen o něčem jiném, nezdá se ti?

    superkarma: 0 08.09.2005, 14:47:51
  7. [50] a.... [*]

    david.lister: s tím stornem dovolený to jde i jednodušším způsobem-seženeš si potvrzení od doktora a dorovná ti to pojišťovna- to ovšm není moc "čistý"

    superkarma: 0 08.09.2005, 14:46:49
  8. avatar
    [47] tortora [*]

    ty struhadla máme doma taky v modrým provedení a stojí 29,-Kč,jen s tím rozdílem,že my jsme si ho nekoupili,ale dostali v ikei jsme si koupili za stovku klasický nerez a už ho mám doma nějakej rok a zatím stále good a to v akci takřka denně

    superkarma: 0 08.09.2005, 14:35:30
  9. avatar
    [44] zuzzik22 [*]

    Mno v dome KIKA uz sem byla a musim rict zlata Ikea. V kika vsechno predrazeny to co v Ikee stoji 40 tis tak v kika je to min za 100.

    superkarma: 0 08.09.2005, 14:33:56
  10. avatar
    [39] mam-ča [*]

    a....: No jo, výhodná koupě...
    Ale zkušenost k nezaplacení, že jo ?

    superkarma: 0 08.09.2005, 14:29:08
  11. avatar
    [38] Simba [*]

    zet169: krásný jsou ..teď mne tak napadlo, jestli ty struhadla nejsou taky jen dekorace .. možná jsem měla rovnou v obchodě zkusit nastrouhat sýr (podle logiky zaměstnance reklamací)

    superkarma: 0 08.09.2005, 14:28:30
  12. avatar
    [37] Bella [*]

    zet169: Já bílý

    superkarma: 0 08.09.2005, 14:27:21
  13. [36] apina [*]

    Souhlas s david.lister. Ikea má pěkný design a líbí se mi , že mohu vše nakombinovat do jednoho stylu od polštářů, nábytku, přehozů, dekorací.....ale občas hodit očko na kvalitu.

    superkarma: 0 08.09.2005, 14:26:30
  14. avatar
    [35] Simba [*]

    david.lister: hm, ovšem tím, že neupozornili na tuto "vadu" se dopustili klamání spotřebitele, nebo ne? protože zamlčeli údaje o skutečných vlastnostech výrobku (§ 8 zákona na ochranu spotřebitele)

    superkarma: 0 08.09.2005, 14:26:14
  15. [30] a.... [*]

    mam-ča: před pár lety mi kamarádka taky "výhodně" dohodila vojetinu- poté co mi upadl výfuk, opršel lak a musela se vyměnit převodovka jsem to rychle prodala dál.Už nikdy víc...

    superkarma: 0 08.09.2005, 14:22:15
  16. avatar
    [27] Bella [*]

    zet169: Simba: Já jsem si potom koupila jedno dražší z Tupperware a tam je kolem dokola takovej jakoby rám a to struhadlo je celkově protáhlejší a ne takový puclatý jak z Ikei. A je to o sto procent lepší. Ale to z Ikei jsem ještě nevyhodila, používám ale už jen tu misku, ta je good

    superkarma: 0 08.09.2005, 14:18:38
  17. avatar
    [24] mam-ča [*]

    Simba : Z toho si nic nedělej. Kde jinde bys sehnala takovou cennou zkušenost za pouhých 42,- Káčé
    My jsme takhle jednou v časovém presu (ukradli nám auto před odjezdem na hory) „výhodně“ koupili auto (dýzláčka) za 75 tisíc. Za týden udeřily mrazy, a už jsme ho nenastartovali. Tak jsme do něj v průběhu zimy vrazili 50 tisíc (takové drobné náhradní díly , jako motor, apod.). No, a začátkem léta jsme ho za 55 tisíc prodali. (Za víc nestálo).
    Tomu říkám výhodná koupě !
    Od těch dob jsem na "Výhodné koupě" malinko alergická...

    superkarma: 0 08.09.2005, 14:16:45
  18. avatar
    [21] Simba [*]

    zet169: Bella: ty struhadla mám taky

    superkarma: 0 08.09.2005, 14:15:17
  19. avatar
    [20] Amálie [*]

    Brrr, IKEA Hnus velebnosti

    superkarma: 0 08.09.2005, 14:15:03
  20. [19] a.... [*]

    Kikoska: jo jsou to šmejdy, to souhlas: ale jsou to věci příjemný, mám je ráda a mám toho doma plno

    superkarma: 0 08.09.2005, 14:14:46
  21. avatar
    [16] Simba [*]

    david.lister: tak to si nemyslím, podle mne nemůžu reklamovat vadu, na kterou jsem byla upozorněna před koupí, ale ostatní závady ano, výprodej nevýprodej. Pokud si např. koupím mrazničku s poškrábanými dvířky, slevněnou z důvodu poškrábání a doma navíc zjistím, že nemrazí, tak poškrábání reklamovat nemohu, ale nefunkční mražení ano.

    superkarma: 0 08.09.2005, 14:13:29
  22. avatar
    [15] Bella [*]

    zet169: Jo, taky řešení. Ale to už můžu mít jen obyčejný struhadlo a talíř

    superkarma: 0 08.09.2005, 14:09:05
  23. avatar
    [14] Amélie [*]

    Susina:Jee,tak to jsi mě docela povzbudila. My jsme si teď zařizovali byt a z Ikea máme zatím úplně všechno.Bydlíme totiž na Černém mostě, takže ji máme co by kamenem dohodil. Doufám, že nám pár let vydrží. Ale po týdnu vypadá stále jako nový .

    superkarma: 0 08.09.2005, 14:08:47
  24. avatar
    [11] JanaVi [*]

    Kikoska: Nemůžeš nikde a nikdy kupovat to úplně nejlevnější. Máme z Ikea hodně věcí a jsme naprosto spokojení.

    superkarma: 0 08.09.2005, 14:05:54
  25. [10] Kikoska [*]

    Susina: tak to gratuluji! já kdykoli tam zavítám, tak skončím pouze u nákupu švédských masových kuliček v restauraci
    ale ty věci mi prostě připadají otřesný...

    superkarma: 0 08.09.2005, 14:05:26
  26. avatar
    [7] Žábina [*]

    choc_ivi: dobrýýýýýýýýý
    to je pravda vlastně

    superkarma: 0 08.09.2005, 13:55:44
  27. avatar
    [6] Bella [*]

    Já jsem si zas v Ikei koupila strouhátko na sýr s miskou, abych si při strouhání vždycky nezaneřádila linku. A sýr je všude kolem a miska je prázdná

    superkarma: 0 08.09.2005, 13:53:38
  28. avatar
    [5] Susina [*]

    Kikoska: nesouhlas... máme doma hodně věcí z IKEA, skříně, postele, kníhovny - a se vším naprostá spokojenost..

    superkarma: 0 08.09.2005, 13:52:48
  29. [2] Kikoska [*]

    V Ikee jsou všechno šmejdy už od pohledu. Máloco jde složit tak, aby to vypadalo jako z katalogu... Ale za 14,- Kč se ta dekorace vyplatí, ne?

    superkarma: 0 08.09.2005, 13:46:05
  30. avatar
    [1] Susina [*]

    superkarma: 0 08.09.2005, 13:44:21

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme