Doby, kdy slavení Mikuláše bylo doménou především dětí, jsou dávno pryč. Aktuální průzkum společnosti NMS Market Research zjistil, že 49 % dospělých dostane na tento svátek řadu drobností, někdy i alkohol.

„Každý druhý Čech dostane něco k Mikuláši, mezi mladšími do 35 let je to dokonce 7 dospělých z 10,“ informuje o zajímavém faktu on-line průzkumu manager společnosti NMS Research Kamil Kunc. Nejčastějším dárkem přitom zůstávají bonbóny a drobné sladkosti (91%), těsně v závěsu se drží ovoce (80%), oříšky (46%), peníze (12%), v neposlední řadě také uzeniny i alkohol.

Mikuláš chodí více do domácností na malých městech a vesnicích, méně pak ve velkoměstech. Tradiční trio přitom navštíví 79% rodin s dětmi. Pouze 2% Čechů se za čerta, Mikuláše nebo anděla převléká pravidelně, 58% Čechů to nikdy nezkoušelo, zbytek populace se převléklo pouze jednou nebo několikrát, nikoli však pravidelně.

Rodiny s dětmi navštěvují v převleku většinou kamarádi „Průzkum zjistil, že Mikuláš z 39% bývá kamarád a jen 15% Čechů si Mikuláše skutečně objedná a za službu mu zaplatí,“ dodává Kamil Kunc.

aDW

Češi nadílku nakupují na poslední chvíli

Více než polovina Čechů (53%) nechává nákup většinou v týdnu, kdy se slaví tento svátek. Čtrnáct dní dopředu má z části nakoupeno 42% a hotové nákupy mají pouze 4% z nás.

„Téměř každý, kdo žije s dítětem do 18 let, nakupuje na Mikuláše dárky a potraviny. 73% těch, kteří s dětmi nežijí, také dělá Mikulášské nákupy pro vnoučata nebo své starší děti,“ uzavírá výsledky průzkumu Kamil Kunc.

ASF

Reklama