Reklama

aneb není třeba podávat heroické výkony!

Při pravidelném tréninku je rozhodující trpělivost a vytrvalost. Není třeba podávat heroické výkony. Při chůzi rychlostí 5-6 km/hod (rychlejší chůze) zhubne 90 kg člověk za hodinu cca 100 g „suché váhy“. Čili, když takto budete chodit 5x týdně, zhubnete asi o 0,5kg. Když k tomu budete jíst nízkokalorickou stravu, tak můžete za 3 měsíce zhubnout až 10 kg.

Na začátku se spalují pouze cukry a postupně se poměr tuků a cukrů, které se spalují, postupně mění, až do doby cca. dvacet minut po začátku konání námahy, kdy už jasně převažuje spalování tuků. Takovým nejobvyklejším příkladem tohoto pohybu je rychlá chůze (mimochodem také zabraňuje celulitidě). Dále se jedná samozřejmě o plavání, běh, skipping, lifting, jogging, atd. Kdo by si chtěl ale čas zkrátit a tím i zvýšit účinnost pohybu, je dobré, provozovat tento pohyb ráno "na lačno" (tělo nemá takovou zásobu cukrů), nebo si nechat alespoň dvě hodinky po každém jídle slehnout.

Tip: Pro zvýšení účinnosti pohybu cvičte ráno „na lačno“ – tělo nemá zásobu cukrů.

Veškeré domácí práce dělejte s plným nasazením (jako sport) - budete rychleji hotoví, budete mít na sebe více času a ještě při tom zhubnete.

Spočítejte si svoji ideální tepovou frekvenci pro hubnutí - méně je někdy více 

Maximální tepová frekvence je hodnota, kterou bychom v žádném případě neměli překračovat. Pro každou věkovou skupinu je jiná, ale existují obecné vzorce, ze kterých  ji můžeme vypočítat. 220 - věk cvičence ( např. 220-28 let = 192)

Od hodnoty vašeho maxima pak vypočítáte jakou tepovou frekvenci byste měli dodržovat během cvičení.
Na redukci váhy tj. co největšího spalování tuků je optimální 55-65 % Vašeho maxima!  Např. (28 letá dívka má mít při maximu 192 při redukci 105 až 125 tepů za minutu - trénovaná až 135)

Tip: Nevybírejte si příliš rychlé aktivity (kick box, tae- bo). Sice posílí Vaše srdce a zlepší fyzickou kondici, ale nezhubnete (organismus přestane spalovat tuky, ale půjde do Vašich energetických zásob). Radši si vyberte body-forming, rychlou chůzi, cyklistiku a ostatní aktivity, při kterých dosáhnete Vaší optimální tepové frekvence.

Kolik procent tuku a svalové hmoty při pohybu zhubnete?
Ubýváte na váze, když cvičíte?
Kolik minut se musíte hýbat, aby se začaly spalovat tuky?

Řešení naleznete na http://www.doformy.cz/kviz4