Bulvár

Melicharovo trápení u konce

Syn herečky Veroniky Žilkové a uměleckého šéfa pražského Divadla na Vinohradech Martina Stropnického prohrál svůj boj o život. Podle dobře informovaného zdroje z pražské Nemocnice na Karlově náměstí, kde byl chlapeček hospitalizován, těžké nemocí podlehl půlroční Melichar v úterý dopoledne.

Chlapec, který přišel na svět s vážnou vrozenou vadou – brániční kýlou, se narodil letos 14. května. Po celých šest měsíců se lékaři snažili novorozence zachránit. I tak však hrozilo, že dítě zůstane odkázáno na dýchací přístroj, protože mu nedorostly plíce.

Kvůli zhoršení synova zdravotního stavu odvolal populární herecký pár už v pondělí křest své společné knížky, chystaný na tuto středu. Veroniku Žilkovou čeká v pátek večer na jevišti pražského Vinohradského divadla oficiální premiéra hry Mileny Jelínkové s názvem Adina, která o víkendu připomněla stoleté jubileum této scény.

Myslíte si, že je správné udržovat uměle při životě pacienta, jehož zdravotní stav má nulovou šanci na zlepšení, a kterému hrozí neplnohodnotný život pouze na přístrojích? Domníváte se, že pokud by nešlo o tak „ostře sledovaný případ“, postupovali by lékaři stejně? Měl by stát poskytovat potřebné finance na velmi drahou operaci v zahraničí, pokud je alespoň minimální šance na záchranu života?

   
27.11.2007 - Společnost - autor: Marie Šrámková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [160] marketa24 [*]

    těžko posoudit jak by se člověk zachoval,kdyby se to týkalo přímo jeho.Určitě je to pro toho koho se to týká těžké rozhodnutí.A když ta šance je i když minimální stojí podle mě bojovat.

    superkarma: 0 28.11.2007, 21:05:31
  2. avatar
    [159] Kassy [*]

    Janecka: V tomhle souhlasím s Kotětem, že jakmile člověka připojí na přístroje, začne rodina jeho odpojení považovat vpodstatě za zabití. Neuvědomují si, že ten člověk už sám nežije dávno - žijí za něj ty přístroje. Proto je tak těžké se pro odpojení rozhodnout. Podle mě ale nemá smysl udržovat při životě uměle někoho, jehož stav se tři roky nezměnil...

    superkarma: 0 28.11.2007, 18:44:13
  3. avatar
    [158] Piskotek007 [*]

    superkarma: 0 28.11.2007, 10:00:36
  4. avatar
    [157] lightblue [*]

    Je mi Veroniky Zilkové moc líto, ale život Melichara by byl pro ní i pro něj jen trápení

    superkarma: 0 28.11.2007, 09:59:40
  5. avatar
    [156] Zdendula [*]

    Eutanázie u nás není povolena a i kdyby byla tak si myslím že pokud je naděje na úspěšné léčení třeba za hranicemi měla by na to poskytnout pojišťovna prostředky. Bývá mi líto rodičů kteří mají těžce nemocné dítě a shánějí peníze pomocí různých sbírek na jeho léčbu v zahraničí, když mu u nás nemohou lékaři pomoci, a ve zprávách sledují jak náš stát humálně pomáhá dětem z jiné země třeba operací srdce samozřejmě v naší režii.

    superkarma: 0 28.11.2007, 09:58:34
  6. avatar
    [155] vlskorepa [*]

    Paní Veroniky je mi moc líto, musela si toho hodně vytrpět.Na druhou stranu je to možná lepší, že to tak dopadlo, protože pokud by byl malej celý život na přístrojích nebo jinak postižený, bylo by to pro všechny spíš trápení.

    superkarma: 0 28.11.2007, 09:55:31
  7. avatar
    [154] Odemětobě [*]

    Smrt dítěte je hrozná.Paní Veronika s ní tak trochu počítala,ale pořád měla naději,že i Melichar se uzdraví jako Cyril.Osobně jsem pro eutanazii u starých a nemocných,kde není už ani naděje na důstojné umírání (ale kdo bude ten arbitr?).U novorozenců váhám-zachraňovat za každou cenu? Co když se Melichar ve 13 beznadějně zamiluje,jeho idol o něj nebude stát,protože je "kripl" s dýchacím přístrojem-víme jak jsou děti kruté.A doma řekne mámě-měli jste mě nechat umřít a jednoho dne svůj život dobrovolně skončí.Myslím si,že tento případ nemá smysl rozebírat,co člověk to názor.Takto šel život,je tady jedno mrtvé mimino a jedna nešťastná rodina.Časem bolest odezní a všem nezbývá než se s tím smířit.

    superkarma: 0 28.11.2007, 09:47:41
  8. avatar
    [153] Janecka [*]

    Chudáček malej.Nevím jak bych reagovala já,kdyby se mi něco podobného stalo. Znám případ rodiny(podnikatelé)jejichž syn se těžce vyboural na motorce.Leží už asi 3 roky připojený na přístrojích, rodina ho má doma a neodpojí ho, i když už nikdy nebude schopen normálně žít. .

    superkarma: 0 28.11.2007, 09:45:34
  9. [151] anetka [*]

    je mi to moc líto+

    superkarma: 0 28.11.2007, 09:30:40
  10. [150] Mánek [*]

    Není to správné, a je to tak.Kdyby to byl obyčejný člověk, tak by ho ani na ty přístroje nedali.Je to smutné, že zemřel tak kouzelný chlapeček, ale neměl šancia takhle ho trápit to není správné.

    superkarma: 0 28.11.2007, 09:20:08
  11. [149] MartinaC [*]

    moc ji lituju

    superkarma: 0 28.11.2007, 09:18:06
  12. avatar
    [148] rozula [*]

    Pokud je tu sebemenší šance -bojovat je určitě třeba.Někdy se dějí i zázraky a život zázrak je.

    superkarma: 0 28.11.2007, 09:14:30
  13. [147] Majkii [*]

    Keby šlo o moje dieťa a malo minimálnu šancu na prežitie, ale tá šanca by tam bola, tak by som za to dala všetko. K hore uvedeným otázkam: myslím že áno

    superkarma: 0 28.11.2007, 09:00:25
  14. avatar
    [146] delfi.na [*]

    Je mi to moc líto, ale zase na druhou stranu, pokud neměl šanci se uzdravit a být jen na přístrojích, tak nevím co je lepší.

    superkarma: 0 28.11.2007, 08:56:17
  15. [145] Jitka2907 [*]

    Pro každou rodinu , kde zemře miminko je to nepředstavitelné neštěstí.

    superkarma: 0 28.11.2007, 08:29:31
  16. [144] pardoubek [*]

    Je to moc smutné.Neni co dodat.

    superkarma: 0 28.11.2007, 08:24:16
  17. [143] Josef [*]

    je mi to moc líto, každy lidský život když vyhasne je zlé, ale když by se měl celý život trápit, tak by z něj neměl radost on sám a ani rodiče.Je lépe, že to tak dopadlo.Mám zato, že by se nemělo prodlužovat takové trápení a pomáhat jen takovým případům,k teré mají šanci bez rozdílu kdo to je.

    superkarma: 0 28.11.2007, 08:14:00
  18. avatar
    [142] dasena [*]

    je to fakt smutné

    superkarma: 0 28.11.2007, 08:13:17
  19. avatar
    [141] sukovka [*]

    je to smutné co k tomu dodat , nevím jak dych to požívala já

    superkarma: 0 28.11.2007, 08:09:26
  20. [140] Marie Hýblová [*]

    Je to smutné.Ale to dítě se už netrápí.

    superkarma: 0 28.11.2007, 08:08:42
  21. [139] trileta1 [*]

    Každý máme právo na život a rozhodnou o tom co je správné je potřeba případ od případu.Pokud je nějaká šance na záchranu života stát by měl poskytnout finance 100%,když může platit výlety pana premiéra tak záchranu lidského života by měl finančně podpořit také.Paní Žilkové a panu Stropnickému vyjadřuji soustrast a přeji jim v jejich těžké chvíli pochopení a soucit okolí a hlavně médií. Stratit dítě je pro rodiče to nejhorší co nás může potkat a být u toho jěště pod drobnohledem musí být k uzoufání.

    superkarma: 0 28.11.2007, 08:01:06
  22. avatar
    [138] Piskotek007 [*]

    madda: Ale spousta z nás by to tak skvěle jako ona nezvládlo a nesmířilo se stím jiné maminky by třeba raši volily jeho smrt ať se nemusí dívat jak se trápí

    superkarma: 0 28.11.2007, 07:56:35
  23. avatar
    [137] mišuge [*]

    uf, uplne me prebehla husina je to hrozny.

    superkarma: 0 28.11.2007, 07:56:29
  24. avatar
    [136] Piskotek007 [*]

    Ale Veronika je silná ona to zvládne ale snad už nebude riskovat další....I když bych jí ho moc přála

    superkarma: 0 28.11.2007, 07:55:16

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [134] Piskotek007 [*]

    Myslím si že to záleží na rodině ale rozhodování musí být těžké.Každopádně někteří doktoři by se podle mě jinak bez nátlaku okolí určitě zachovaly...

    superkarma: 0 28.11.2007, 07:54:30
  2. avatar
    [133] Agátka [*]

    To je smutné

    superkarma: 0 28.11.2007, 07:49:56
  3. avatar
    [132] vlcice [*]

    Je to smutné, ale dalo se to čekat. Úmrtnost při těchto vadách je stále hodně vysoká.
    Myslím, že lékaři by postupovali stejně i u jiných dětí. Podle toho, co jsem četla, je to běžný postup léčby.

    Žilková naštěstí není sama, má velkou rodinu a ta ji jistě pomůže se s tím vyrovnat.

    superkarma: 0 28.11.2007, 07:46:55
  4. [131] Jaaniineeckaa [*]

    mirriss:
    musím oponovat, eutanázie jako východisko nevím nevím, mám totiž novou skušenost a to je ZÁZRAK!!!
    Moje babička totiž chytila listeriozu (nebo tak nějak) opravdu závažná nemoc a důchodci na to převážně umírají. 6 měsíců na lůžku, 3 měsíce v komatu, 2x operace srdce, operace mozku, 2x amputace končetin, hrozné bolesti, doktoři říkali občas že má 1 % na přežití a jindy jí ani to 1 % nedávali a přesto se stal zázrak, moje babička to přežila a teď se jí vede výborně a celá rodina je šťastná, samozřejmě má to svoje důsledky, ale je to stále naše babička a i když jsme nad eutanázií v tomto případě také uvažovali, že by jí to ušetřilo bolestí, tak je to to nejhorší, protože zázraky se stále ještě dějí, moje babička je toho důkazem!!:)

    superkarma: 0 28.11.2007, 07:44:29
  5. avatar
    [130] H.Eva [*]

    Je mi to moc líto

    superkarma: 0 28.11.2007, 07:41:30
  6. [129] Anettt [*]

    To je hrozný...

    superkarma: 0 28.11.2007, 07:07:14
  7. avatar
    [128] ink [*]

    je to moc smutne...

    superkarma: 0 28.11.2007, 06:56:27
  8. avatar
    [127] Zuzana N. [*]

    Tak to je smutné, je mi to líto

    superkarma: 0 28.11.2007, 06:46:23
  9. [126] EvaRei [*]

    Také je mi to velmi líto,pro to dítě je to spíš už vysvobození.

    superkarma: 0 28.11.2007, 06:44:52
  10. [125] gabra11 [*]

    To je mi moc líto...

    superkarma: 0 28.11.2007, 06:37:17
  11. [124] mirriss [*]

    Samozřejmě pokud je nějaká šance na plnohodnotný život, tak je třeba bojovat!

    superkarma: 0 28.11.2007, 06:09:55
  12. [123] mirriss [*]

    Podle mého názoru, i když se to může zdát některým lidem kruté, bych lidi v takovém stavu při životě neudržovala. V takových případech jsem zastáncem eutanázie. Bohužel u nás tato možnost volby není. Je to pouze protahování utrpení pacienta i rodiny. Pokud opravdu není jiné východisko... A stejně tak souhlasím s tím, o čem se nyní již jedná, a to aby si každý člověk mohl sám rozhodnout, zda bude chtít zachraňovat život, resuscitovat a podobně. Pro rodinu je asi hodně těžké se s tímto smířit, ale pokud vidím, že to bude pro toho člověka vysvobození, tak proč ne.
    Myslím si, že stejně jako v případě slavné rodiny by lékaři postupovali i u leckteré jiné rodiny stejně.

    superkarma: 0 28.11.2007, 06:08:05
  13. avatar
    [122] žafra [*]

    je mi z toho smutno,chudáček malinký si zažil za svůj krátký život jen samou bolest.Myslím,že by se mělo udělat cokoliv pro kohokoliv,pokud je jen malinká šance na uzdravení,na to snad má každý právo,ať je to chudák či pracháč.

    superkarma: 0 28.11.2007, 04:44:05
  14. avatar
    [121] Dudlajlama [*]

    Kassy: proc by mne nemohlo byt lito ditete, ktere za svuj kratky zivutek zazilo jenom bolest a stradani? Je mi lito vsech deti, ktere prijdou o zivot i treba pri urazech, jsem snad proto divna? Pred lety byl ve Vancouveru medializovan pripad rocniho chlapecka Camila, na ktereho se poradala verejna sbirka, protoze rodice meli sanci na operaci transplantace jater v USA, kterou nechteli zdejsi doktori udelat, tudiz nebyla hrazena. Byl to takovy dojemny prtous s nedetskyma ocima a vaznym vyrazem, tvaricku zazloutlou, hubenoucky. Kratce po operaci bohuzel zemrel a ja pro nej brecela a brecela, bylo mi ho strasne lito, presto, ze jsem jeho ani rodice osobne neznala.

    superkarma: 0 28.11.2007, 04:04:35
  15. avatar
    [120] *Kotě* [*]

    Na druhou stranu nelze než souhlasit s gentianou ohledně současného přístupu společnosti ke smrti, který je více než hysterický. Snad jenom malou poznámku pro gentianu - ono je trochu rozdíl, když umírá člověk, který už má jaksi "odžito" a tudíž je možno se s jeho smrtí smířit například vzpomínáním "na to všechno dobré, co jsme spolu prožili", než když ti umírá někdo, kdo je teprve na prahu života a jeho smrt se proto jeví jako krutá a nespravedlivá. Málokterá matka by asi nechala své malé dítě pokojně odejít - člověk do poslední chvíle doufá v zázrak.

    A taky si vezmi, že při současném přístupu "smrt je nutno léčit do poslední chvilky" je rozhodnutí dále již nemocného neudržovat uměle při životě a nechat jej pokojně odejít kolikrát bráno blízkými, ale i lékaři málem jako vražda... prostě o každičký kousíček života, který v tobě zbývá, se za tebe budou rvát jako lvi, dokud tam ještě něco bude, i kdyby to byly jenom vegetativní pohyby... důsledek obecné ztráty víry, že je něco, co přesahuje tento pozemský svět a kam se není třeba bát odejít.

    superkarma: 0 28.11.2007, 03:19:38
  16. avatar
    [119] *Kotě* [*]

    Kassy: Nebudu tě kamenovat, ale myslím, že nelze paušalizovat. Ve mně se třeba, ač nejsem přehnaně sentimentální člověk, udál od narození mého syna zvláštní posun, a hodně mě zasahují zprávy o tom, že někde trpí nebo umírá dítě. Zřejmě s tím, jak přišel do mého života někdo, koho bezvýhradně miluji tak, že bych za něj bez okolků dala život, o koho se bojím, abych o něj nepřišla, nacházím v sobě jaksi větší empatii pro osudy lidí, kterým se toto stalo. Takže při představě dušičky, která strávila na tomto světě bědný půlrok napojená na hromadě přístrojů, trpící a strádající, pravděpodobně aniž by poznala, jaké je to být milován a chován, tak je mi z toho fakt smutno a s paní Žilkovou cítím, stejně jako s jakoukoli jinou matkou, které se toto přihodí.

    superkarma: 0 28.11.2007, 03:16:13
  17. avatar
    [118] Kassy [*]

    A.linka: Není to proti přírodě, v přírodě se takové věci dějí zcela běžně. To jen my lidé jsme si zvykli na "dokonalou" lékařskou péči a nedochází nám, že to není samozřejmost.

    Mohla bych tady taky vyjádřit soustrast, ale nebyla by upřímná, tak to dělat nebudu. Ano, smrt dítěte je jistě pro matku smutná. Ale nemyslím si, že má smysl, abychom tady všichni psali, jak je nám to líto. Ono totiž není. Veroniku Žilkovou ani Melichara téměř nikdo z nás osobně neznal, pro nikoho z nás nebyl osobně důležitý. Těžko tedy můžeme jeho smrti opravdu litovat. Můžeme konstatovat, že je to smutné a vyjádřit soucit asi stejně jako u zpráv o nějaké smrtelné autonehodě. Ale nepředstírejme, jak nás to hluboce vnitřně zasahuje. Tak, a teď mě ukamenujte.

    superkarma: 0 28.11.2007, 00:30:21
  18. avatar
    [117] dadamac [*]

    myslím si, že stejnou péči by lékaři poskytli i jinému dítěti , vždycky je tu naděje . Je to smutné

    superkarma: 0 27.11.2007, 23:42:22
  19. avatar
    [116] páťa [*]

    Je to smutný .
    Kamarádky švagrová byla nedávno na přerušení těhu ve 20tt a to právě kvůli brániční kýle.

    superkarma: 0 27.11.2007, 23:37:24
  20. avatar
    [115] danap [*]

    není na to co říct.....nejsou slova

    superkarma: 0 27.11.2007, 23:29:07
  21. avatar
    [114] Leona [*]

    divím se, že na to, že má vrozenou vadu nepřišli lékaři dřív než se narodil...

    superkarma: 0 27.11.2007, 23:27:01
  22. [113] anité [*]

    Případ byl sice hodně medializovaný, přesto si myslím, že lékaři by poskytli stejnou péči i kdyby to bylo dítě někoho jiného. Moc mě to mrzí, je to tragédie.

    superkarma: 0 27.11.2007, 23:25:02
  23. [112] mysacekm [*]

    Je mi to líto

    superkarma: 0 27.11.2007, 23:19:27
  24. [111] A.linka [*]

    Andulo,jsi pěkná pipina,každý dobrý skutek musí být po zásluze potrestán, nebo co?nevím proč by někdo nemohl popřát upřímnou soustrast

    superkarma: 0 27.11.2007, 23:12:36
  25. [109] A.linka [*]

    bylo to nádherné miminko,je mi to líto,ale jemu je teď asi líp,ale tohle nikdy nikdo nevysvětlí matce,ta chce ať její dítě žije ať se děje co se děje.Loučit se takhle se ssvým dítětem je proti přírodě

    superkarma: 0 27.11.2007, 23:09:52
  26. [107] žanýsek [*]

    Andula: Co je to za dotaz? To bys ho musela položit půlce lidí, co tady nějakým způsobem reagovali...

    superkarma: 0 27.11.2007, 22:53:12
  27. avatar
    [106] dajdada [*]

    teď jsem s přihlásila a čtu tu zprávu, je to strašný. Mě se 20 dubna narodila dcerka(mám ještě 2 kluky 10 a 11) rodila jsem po 10 letech a malá je vlastně jako ten Melichárek, jsem z toho v šoku, hrůza!!!!

    superkarma: 0 27.11.2007, 22:52:51
  28. [105] bedanek [*]

    Je to strašně smutné, co se stalo. Neumím si to vubec představit, mam 3mesicni miminko a tohle je proste strasne.

    superkarma: 0 27.11.2007, 22:52:34
  29. avatar
    [104] Eelči [*]

    Andula: Ne,ta má ted' zcela jiné starosti než hledat po internetu co se o ní kde píše..

    superkarma: 0 27.11.2007, 22:39:15
  30. [103] Milanka [*]

    Je mi smutno.

    superkarma: 0 27.11.2007, 22:39:14

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme