Bulvár

Medaile za vraždu

 

Když jsem včera sledoval televizní noviny, nestačil jsem se divit. Josef Mašín dostal od našeho premiéra čestnou plaketu, jeho spolupachatelé mají následovat... Může si náš premiér rozdávat plakety, jak se mu zlíbí?

Mašínovci podnikli svůj útěk z totalitního zřízení, stejně jako mnoho jiných skupin, mnoho jiných lidí, jenže... Jenže oni při tom vraždili, a minimálně přepadení vozu s výplatami a následná smrt Josefa Rošického vraždou byla. Nebo snad panu Topolánkovi přijdou jako hrdinové svého režimu lidé, kteří páchají teroristické činy všude po světě, ve jménu své víry a svého režimu?

Premiér státu by si měl uvědomit, že jeho jednání by se mělo v demokraticky smýšlející zemi opírat o většinový názor lidu, který zastupuje. Že když v zahraničí udělí nějakou čestnou medaili jen za sebe, dává tím najevo, byť jen pocitově, názor svého lidu. To si uvědomovali prezidenti Havel i Klaus, když se rozhodli již pětkrát nereflektovat na návrh senátorů, kteří chtěli tyto kontroverzní uprchlíky ocenit.

Souhlasíte s krokem Mirka Topolánka? Považujete bratry Mašíny a jejich společníky za vrahy, nebo za hrdiny? Může si premiér nebo jiný vrcholný státní činitel dovolit předávat ocenění jen za svou osobu?

   
29.02.2008 - Společnost - autor: Jakub D. Kočí

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [316] Jindřich7 [*]

    Kremzina:..maš recht ..

    superkarma: 0 03.03.2008, 13:30:21
  2. avatar
    [315] Kremzina [*]

    Nějaké ocenění by si spíše zasloužila jejich sestra. Která tady zůstala a celý ten jejich "hrdinský" čin odskákala ona i celá její rodina. Jejich matku to zabilo - NE pro mě nejsou hrdinové.
    Emigrovat šlo i jinak.

    superkarma: 0 03.03.2008, 09:16:43
  3. [314] murat [*]

    topol jen potvrdil to co je o něm už známo...

    superkarma: 0 03.03.2008, 08:58:19
  4. avatar
    [313] Ferdas [*]

    někoho zastřelit a podříznout je SAKRA rozdíl

    superkarma: 0 03.03.2008, 08:53:13
  5. avatar
    [312] *modrá [*]

    Kdyby všichni co emigrovali měli cestou zabít tolik lidí....

    superkarma: 0 03.03.2008, 08:46:16
  6. avatar
    [311] OlgaMarie [*]

    Rikina: Nevolám po pomstě, ale po jasném a jednoznačném označení: Toto je ZLO a toto je DOBRO.

    superkarma: 0 03.03.2008, 07:59:29
  7. avatar
    [310] malenina [*]

    Polarka: To si děláš prdel Ostatně, idiska to napsala naprosto výstižně

    superkarma: 0 03.03.2008, 07:12:16
  8. avatar
    [309] idiska [*]

    Polarka: tak tomu snad nevěříš ani ty sama ...samozřejmě že ty "dobré" místa byly dobře hlídané, a že ty nejhorší práce dělalí vězni, ale to by se pak lidstvo muselo rozdělit jen na "ty špatné a ty dobré"...i tak žili lidi, kteří pracovali, aniž by patřili k těmto skupinám...mmch, v hutích a dolech nedělali jen političtí vězni, jak nesprávně uvádíš, ale i ti, kteří to dělai i předtím...byl obor hotní či hutník...jsme zas u toho pozměňování fakt

    superkarma: 0 03.03.2008, 06:13:50
  9. [308] Polarka [*]

    Malenino, ale kdezpak skritkove! V dolech a hutich prece pracovali politicti vezni, petepaci a vseobecne nespolehlivi:)

    superkarma: 0 03.03.2008, 04:31:23
  10. [307] prosty sekacek travy [*]

    no vkazdem pripade stara bara mi nenapsala zadny zadny politologicodisidencni argument pro me nepravdy :-(

    superkarma: 0 02.03.2008, 21:58:01
  11. [306] prosty sekacek travy [*]

    klarka66: vzhledem k tvemu narozeni jsi take docela velkorysa k osudu tvych rodicu ;-)

    superkarma: 0 02.03.2008, 21:56:19
  12. avatar
    [305] malenina [*]

    Jupíí: Ano, všichni ti, kteří nebyli v lágrech pracovali ve vedoucích funkcích. V dolech, v hutích apod. pracovali asi skřítci, viď

    superkarma: 0 02.03.2008, 21:56:08
  13. avatar
    [304] idiska [*]

    Jupíí: 302...jj, kdokoli s radikálními názory je min. podezřelý ...takových už tu bylo

    superkarma: 0 02.03.2008, 21:09:26
  14. avatar
    [303] idiska [*]

    Jupíí: tvůj příspěvek nechápu ...na jednu stranu říkáš, že tu byl super život a na druhé, že tu šlo o krk...a propos..když už jsme u těch, co to vše dělali, tak fakt nevím, že by byli těmi mrtvými oni , ale obyčejní lidé, kterým šlo o krk třeba taky

    superkarma: 0 02.03.2008, 21:07:58
  15. avatar
    [302] Jupíí [*]

    idiska: Cibulka je neštěstí... je hodně střelenej a radikální.

    superkarma: 0 02.03.2008, 21:06:32
  16. avatar
    [301] Vivian [*]

    Jupíí: ono to s těmi Mašíny asi nebylo jen černý ani jen bílý :)

    superkarma: 0 02.03.2008, 21:03:02

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [300] idiska [*]

    vy se tu furt ještě hádáte ...vždyť stejně nic nevyhádáte

    Rikina: 292...to je to, že mnohdy stačí pár blbů, co ve jménu "dobra" začne prosazovat svou ideologii...a to můžou být nacisti, komunisti, muslimové, křesťani nebo tebou zmíněný Cibulka a další a další ...pokud to někdo skutečně myslí dobře, pak je soutva tou dobrou motivací pomsta ...nebo to taky někdo může myslet upřímně, ale to jsme zas někde jinde

    superkarma: 0 02.03.2008, 21:02:11
  2. avatar
    [299] Jupíí [*]

    krom Báby Báry, zdravím. . je vidět , že vaši předkové netrávili hnusná padesátá léta v kriminálech,lágrech, nebyli stříleni a popravování včetně 18 letých dětí, odsuzování ke dvacetiletým žálářům a práci v Jáchymovských dolech.
    Zřejmě zabírali teplá místa po těch popravených a usazovali se na dalších 40 let ve vedoucích funkcích a poté likvidovali všemi způsoby výkvět národa, inteligenci , umělce...
    Mimochodem tehdy bylo poválečné Československo na prvním místě v Evropě co do rozvinutosti průmyslu, kupř. Rakousko nás dohnalo v životní úrovni až někdy kolem 68 roku,takže za lepším nebylo kam chodit

    superkarma: 0 02.03.2008, 21:00:16
  3. avatar
    [298] Jupíí [*]

    panebože co to tu diskutuje za bandu ignorantů. Samozřejmě , že to byli hrdinové!!!

    superkarma: 0 02.03.2008, 20:51:08
  4. avatar
    [297] lidapall [*]

    Topolánek je vůl, neumí se chovat a dělá kraviny, to jsme určitě ostatním státům jen pro smích, co se české politické scény týká

    superkarma: 0 02.03.2008, 20:42:23
  5. [296] Polarka [*]

    Vrbo naprosto sdilim tvuj nazor ohledne Jakub Kociho a uz podruhe rikam ze je to naprosto neprofesionalni pristup!

    superkarma: 0 02.03.2008, 20:37:11
  6. [295] Polarka [*]

    Ale Nandulko, kolik tech medaili dostali komuniste, kteri vrazdili? Jenze tehdy se o tom nemluvilo, nesmelo. A ti vrahove chteli jenom jedno....svobodu. Proc jim nebyla dana? Proc jsme vsichni museli utikat tajne? Proc me cekaly dva roky vezeni pokud se vratim do svoji vlasti? A to by bylo nic proti tomu co se za to davalo v padesatych letech! Moje maminka se prevratu nedockala a tak se nedockala ani mne. Takze....to staremu rezimu nikdy nezapomenu!

    superkarma: 0 02.03.2008, 20:34:37
  7. [294] nandulka [*]

    Jsem zásadně proti předání medaile vrahům!

    superkarma: 0 02.03.2008, 19:33:12
  8. [293] vrba [*]

    Jakub D. Kočí: myslím si, že premiér Topolánek není blbec, aby tak kontroverzní krok udělal neopodstatněně, bez důsledné znalosti fakt a posouzení události v celkovém kontextu dané doby.
    Vaše vidění se mi zdá černobílé a titulek považuji za zcela zavádějící.

    superkarma: 0 02.03.2008, 18:33:10
  9. [292] Rikina [*]

    OlgaMarie: jo, a dnes pro změnu volá pár fanatiků typu Petra Cibulky po pomstě na komunistech, bez ohledu na to, že ti současní zhusta v padesátých letech ještě ani nebyli nadějí v očích svých matek. Všechno má mít své hranice, a vyznamenáni Mašínů je o dost překročilo.

    superkarma: 0 02.03.2008, 18:19:02
  10. avatar
    [291] Vivian [*]

    Edna Nemódní: komunistická ideologie ti připadá dobrá? Mně připadá nespravedlivá

    superkarma: 0 02.03.2008, 18:16:15
  11. avatar
    [290] átéčko [*]

    OlgaMarie: 1.3.2008 17:33:31 -
    Politik vždy reprezentuje stranu, která ho uvedla na kandidátce. To, co vypustí do médií, musí být bráno jako názor té které strany. S vražděním sice dvakrát nesouhlasím, ale bolševici(komunisti)lhali, kradli a vraždili. Bratři Mašínové proti nim šli stejnými zbraněmi a zbraně a způsob zvolili komunisté. Komunisté mají na svědomí zničení inteligence a zavraždění stovek lidí, pokroucení morálních hodnot, zničení tisíců rodin atd. Postavit KSČ mimo zákon zde by chtělo víc odvahy, než sám za sebe dát někomu vyznamenání za oceánem.

    Musela jsem to sem dát ještě jednou, omlouvám se. Tak dobře bych to nevyjádřila!!!!

    superkarma: 0 02.03.2008, 18:11:53
  12. avatar
    [289] OlgaMarie [*]

    Rikina: Jo, jo, zfanatizované tisíce lidí volaly po popravě dr. Horákové, právě jako zfanatizované davy volaly po upalování čarodějnic. Proto máme používat rozum.

    superkarma: 0 02.03.2008, 17:20:21
  13. [288] Rikina [*]

    OlgaMarie: fanatismus v jakékoli podobě je škodlivý.

    superkarma: 0 02.03.2008, 17:06:33
  14. avatar
    [285] OlgaMarie [*]

    Polarka: Opakuji - bratři Mašínové bojovali proti režimu zbraněmi, kterými "bojoval" režim proti lidu této země. Zbraně zvolili komunisté, kteří v první řadě kradli, loupili a vraždili. Kdo jim pomáhal, a to jakýmkoliv způsobem (i pasívním členstvím), držel se komunistického hesla :"Kdo není s námi, jde proti nám!" A jaké škody napáchali, je vidět i z příspěvků. Dodnes mnohá z vás tápe mezi tím, co je dobro a co je zlo. Ale s vražděním přesto nemusím souhlasit, neboť to byli právě komunisté, kdo mě přivedl k podporování zrušení trestu smrti.
    Topolánka bych ocenila, kdyby vstal v Parlamentě a volal po postavení komunistů mimo zákon. Pak by jeho vyznamenání...

    superkarma: 0 02.03.2008, 16:56:33
  15. avatar
    [284] kareta [*]

    Dnes o Mašínech mluvil Topol v Otázkách a opakovalo se tam slovo hrdinství- vzhledem k tomu, že jim šlo jen o sebe a o to, aby se ONI dostali ven za každou cenu, za hrdiny bych je nepovažovala. Nikomu život nezachránili ani se o to nepokusili, jen se prostříleli ven A pochopila jsem to tak, že šlo o medaili Topolánka, tak že by soukromá iniciativa?

    superkarma: 0 02.03.2008, 16:54:59
  16. [282] Polarka [*]

    Edno nema cenu se s tebou dohadovat ale jsou lidi pro ktere oboji rezim byl stejne spatny. Jsem dcera politickeho vezne z Jachymova a moje vnimani komunismu bylo jine nez tvoje.Do Kanady jsem se dostala ze mne tehdy sponsorovali politicti vezni a ver mi....dneska kdyz se divam na vasi politiku a politiky, vase soudy,to jaka bida je tam pro nektere lidi, tak je mi az do breku.Neber to tak, ze mi na Cesku nezalezi, prave naopak.Deti jsou vychovani jako Cesi a ve vsech ceskych zvycich,oba cesko miluji doma se mluvi pouze cesky. Ale protoze se nase zivotni osudy jeden od druheho tolik lisi, tak se nase nazory nutne musi lisit taky. Tobe komunismus proste tak zly nepripadl....me ano.

    superkarma: 0 02.03.2008, 16:27:22
  17. avatar
    [281] Vivian [*]

    Edna Nemódní: pokud někdo srovnává komunismus a nacismus, tak imho nemá na mysli ideologii, ale režim. A pokud jde o režim, tak čistě statisticky má komunistický režim (nejen u nás) na svědomí mnohem víc lidských obětí... nejen na životech.
    Mimochodem, jsem sice ročník 1980, takže si z totality moc nepamatuju, ale skutečně si nemyslím, že jsme si "de facto vládli sami"

    superkarma: 0 02.03.2008, 16:21:16
  18. [278] Polarka [*]

    K zlocinum by dochazet nemelo, souhlasim. Jenze...lidi zustanou lidma. A akce vyvolava reakci. Hmmm kdyz nekdo pise neco jineho nez se tobe libi tak je gramofonova deska? Hitler neni vubec mimo misu. Ve valce jsme nebyli ale partyzanske organisace podle tebe zabijely nepratele nebo vrazdily? Pro bratry Masiny byl komunismus stejny jako nacismus.
    nedelali v tom rozdil. A ze jsi zvonila klicema, to zvonili i konunisti!

    superkarma: 0 02.03.2008, 14:58:33
  19. avatar
    [276] paníliška [*]

    Rikina 260: Vystihlas to přesně, víc k tomu není co dodat.
    I pro mě jsou Mašínové jen sprostými vrahy, nic víc.

    superkarma: 0 02.03.2008, 14:37:04
  20. avatar
    [274] idiska [*]

    už vidím, že se to tu ještě pěkně semele a nebude to míru milovná diskuze
    Rikina: 260...není co dodat...vystihla jsi to na

    superkarma: 0 02.03.2008, 14:04:50
  21. [273] Polarka [*]

    Ema Nemodni Co vsichni ti lidi kteri zemreli v komunistickych kriminalech,ti nebyli obeti? Pokud tam primo nezustali...Jachymov napriklad, tak meli znicene zivoty. Nahodou jsem totiz mela otce v Jachymove 20 let....za pokus o utek za hranice. A takovych bylo mnoho. Hodny mlynar z maleho mestecka Luze, ktery odvezl cloveka ktery ho o to pozadal na nadrazi dostal taky dvacet let.....za co? A i pokud se vratili vetsina z nich mela podlomene zdravi. Jak merite hodnoty lidskeho zivota?Takze souhlasis s tim, ze proti Hitlerovi se nemelo bojovat nasilim a mohli jsme mit dodnes stastne nacisticke zrizeni!
    A sametova revoluce? pouha fraska,vzdyt komunismusticka strana nebyla zrusena a dneska jsou vysmati, protoze nejen zustali na svych mistech, ale navic si pomohli k majetku, jen prevlikli kabaty.
    A clanek pana Kociho? Nemel by zpravodaj psat nestrana fakta misto ovlivnovani ctenaru?

    superkarma: 0 02.03.2008, 13:32:50
  22. avatar
    [272] Bába Bára [*]

    Edna Nemódní: tvůj názor že "násilí plodí zas jen násilí" je velmi naivní. Neznám žádný totalitní režim, který by nebyl svržen určitou formou násilí. A pokud se domníváš, že socialismus u nás byl odstraněn mírumilovnými demonstracemi, tak si zkus najír relevantní informace - listopadové demonstrace byly jen "třešinkou na dortu", které samy o sobě by absolutně nic nezmohly

    superkarma: 0 02.03.2008, 13:06:03
  23. avatar
    [271] Bába Bára [*]

    rek11: Jo, já mám většinu informací taky především z knih a taky od pamětníků. Jenže jsem zjistila, že pokud dám odkazy na tištěné věci, většinu lidí (ty jsi výjimka) to nezajímá

    superkarma: 0 02.03.2008, 13:02:35
  24. avatar
    [270] olinkak [*]

    Myslím že článek pana Kočího je strašně jednostranně zaměřený a nesouhlasím s ním.

    superkarma: 0 02.03.2008, 12:38:29
  25. avatar
    [269] rek11 [*]

    Bába Bára: a proto čtu na internetu celekem výjimečně,jsem se jen uklikla-naivně....

    superkarma: 0 02.03.2008, 12:04:57
  26. avatar
    [266] Bába Bára [*]

    rek11: Málokdy najdeš - zvlášť na internetu - stránku s neutrálními zdroji, či s pohledy z obou stran. Právě proto je důležité si přečíst různé stránky s různým výběrem faktů a s názory, pro i proti - a teprve pak si udělat vlastní názor. Pokud budeš automaticky odmítat číst vše, co je řečeno na obhajobu Mašínů, protože jsi přesvědčená o jejich vině, pak si prostě správný obrázek udělat nemůžeš. A to je to, na co se tady pokouším poukázat: nemalá část lidí už na Mašíny má "názor" - jenže ten se tvořil (ať už u nich, u jejich rodičů, kteří o tom hovořili, atd.) právě na základě jendostranné komunistické interpretace. A když se po roce 89 mohl začít prezentovat také jiný pohled, většina lidí ho odmítala jako zaujatý. Právě to se v téhle dikusi krásně prokázalo.
    Navíc se domnívám, že zrovna v tak kontroverzní kauze Mašínu asi by se neutrální zdroj informací hledal jen velice těžko (pokud vůbec takový existuje)

    superkarma: 0 02.03.2008, 11:28:40
  27. avatar
    [265] rek11 [*]

    Bába Bára: promin,ale veta jsem priznivcem znamena,ze stranka je zamerena POUZE tzn,ze kdyby byla nejaka fakta proti tak tam nebudou a ani tedy odkazy proti nim zrovna včera jsme dostali prednasku od profesora filozofie o verohodnosti internetovych zdroju..ve chvili,kde to je takhle podano,nema to cenu cist je to NEVEROHODNE

    superkarma: 0 02.03.2008, 11:01:00
  28. avatar
    [264] Bába Bára [*]

    rek11: Kdybys nedpřestala číst po první větě, zjistila bys, že tam jsou ke stažení DOKUMENTY, tedy fakta. Jenže to je právě to - nač se prokousávat dokumenty, když většině lidí stačí k utvoření "správného" názory pár médii předžvýkaných vět, které většinou vznikly na základě komunistického dějepisu

    superkarma: 0 02.03.2008, 10:51:30
  29. avatar
    [263] rek11 [*]

    Polarka: po první větě jsem to přestala číst jsem si naivně myslela,že je to nějaký odborný věcný článek...

    superkarma: 0 02.03.2008, 07:42:21
  30. avatar
    [262] rek11 [*]

    Rikina:

    superkarma: 0 02.03.2008, 07:41:15

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme