Rodina

Mažme kojence rostlinnými oleji v BIO kvalitě!


Nedávno jsem na jednom semináři vyslechla příhodu, kterou líčila jedna z přednášejících. Její blízká přítelkyně ji při návštěvě porodnice přizvala k prvnímu koupání svého čerstvého miminka. Tato milá a příjemná událost začala nabírat poměrně jiný směr ve chvíli, kdy dětská sestra sáhla do skříňky pod vanou a vyndala vesele barevné a pronikavě vonící lahvičky s kosmetickými přípravky pro nejmenší od jedné nejmenované firmy. Přítelkyni, která se takřka profesionálně zabývá aromaterapií a masážemi kojenců, se zježil veškerý vlasový porost. Takový koktejl vůní a nejrůznějších chemických sloučenin „plácat“ na novorozence!

 

Existuje nějaká přirozená alternativa k běžně prodávaným kosmetickým výrobkům?

Pokožka miminek je jemná, citlivá a prostupnost je téměř srovnatelná s prostupností sliznic. Dětská kůže je několikrát tenčí než u dospělého člověka a nemá ještě dostatečně rozvinuté fungování potních a mazových žláz. Z těchto důvodů má sklony být spíše suchá. Tyto vlastnosti ji předurčují k ošetření pečlivě volenými přípravky. Výbornou alternativou k nerůznějším dětským tělovým mlékům, olejíčkům a mastím jsou rostlinné oleje, které jsou lisované za studena (lze je často zakoupit i v BIO kvalitě). Jejich výhodou je, že se rychle vstřebávají a prostupují do hloubky. Pokožka ošetřená těmito přípravky dýchá, navíc tyto oleje obsahují řadu vitaminů, minerálů a dalších cenných látek v jejich přirozené podobě. Aby nedošlo k nepříjemnému nedorozumění, těmito vlastnostmi se pyšní pouze oleje za studena lisované! Rafinované oleje se vstřebávají pomalu a obsahují pouze stopové množství původních vitaminů, minerálů a dalších bioaktivních látek, jejichž ztráta je způsobená rafinací a vysokými teplotami při výrobě. Asi nejhorší jsou z tohoto pohledu výrobky, které obsahují minerální oleje (Paraffinum liquidum). Ty se nevstřebávají, zanechávají pocit mastnoty a ucpávají póry (pokožka nedýchá).

Jaké druhy rostlinných olejů jsou pro ošetření pokožky kojence nejvhodnější?

M a n d l o v ý   o l e j  - Tento olej byl odedávna velmi ceněn a právem patří mezi ty nejžádanější. Své uplatnění nalézá především při ošetření suché pokožky se sklonem k olupování, popraskání a svědění. Tyto vlastnosti ho předurčují ke zklidňování podrážděné (nejen) dětské kůže, a to i u malých atopiků. Mandlový olej obsahuje vitaminy A, E a F, z minerálů zejména hořčík, draslík a vápník. Spolu s jojobovým olejem je nejvhodnější k ošetřování pokožky těch nejmenších. Naprostým „mazacím favoritem“ je ale po kojeneckém plavání či delším koupání.

J o j o b o v ý   o l e j – Jojobový olej není olejem v právem slova smyslu, z hlediska složení se totiž jedná o tekutý vosk. Z těchto důvodů se neužívá vnitřně (trávicím traktem prochází nezměněn). Tento rostlinný přípravek vyniká svou univerzálností, hodí se pro všechny typy pokožky, a pro kojeneckou obzvlášť. Jeho další předností je, že udržuje přirozenou hydrataci pokožky. Což se příznivě projevuje především u citlivé, suché a podrážděné kůže. Dále musím zmínit jednu překvapující zajímavost, jojobový olej přirozeně obsahuje UV-filtr 3 až 4! Všechny maminky, které si tuto úžasnou tekutinu pro své dítko zakoupí, si nevědomky pořídí výborný přípravek pro lesk a hebkost vlasů, stačí jen pár kapek vmasírovaných do vlhkých vlasů.


M e r u ň k o v ý   o l e j – Olej z meruňkových jader je dalším z řady přípravků ideálních pro jemnou a velmi citlivou kojeneckou a batolecí pleť. „Meruňkáč“ opět ošetřuje a regeneruje zejména suchou, ekzematickou a popraskanou kůži. Maminky a tatínkové, kteří se rádi vystavují slunečním paprskům, ho velmi ocení po opalování.  


M a k a d a m i o v ý   o l e j  -  Tento olej získávaný z takzvaných makadamiových ořechů, které vlastně ořechy nejsou, je ideálním ke kojeneckým masážím, neboť oplývá úžasnými regeneračními účinky. Dále podporuje přirozenou hydrataci kůže, udržuje ji tak vláčnou a elastickou. Nezanedbatelný je i obsah vitaminů A, B, E a ochranného UV-faktoru 3 až 4!


O l i v o v ý   o l e j   - „Tekuté zlato“ je vhodné nejen ke konzumaci v nerůznějších pokrmech, ale i k péči o zánětlivou, suchou kůži se sklonem k alergiím. Svým složením je předurčen k ošetření podrážděné či poškozené pokožky. Maminky jej ocení zejména ve formě zábalů na poškozené vlasy. Pozor, při smývání nejprve naneste šampon (jinak mě budete proklínat na věky!), vlasy řádně promněte, a až po té smývejte vodou. Pravděpodobně budete muset postup zopakovat ještě jedou.


S l u n e č n i c o v ý  o l e j  - Olej ze semen slunečnice  je „nadupaný“ vitaminem E, proto výborně hojí a regeneruje pokožku. Je také čistě přírodním přípravkem, který dokáže kůži prohřát a prokrvit. V případě, že jej používáte v péči o svého potomka denně, hrozí však mírné podráždění a vysušení kůže. Z těchto důvodů je vhodnější jej míchat s jinými druhy za studena lisovaných olejů, například s mandlovým či meruňkovým.

 

M a k o v ý  o l e j – Tekutina získaná lisováním makových semínek za studena je zajímavou specialitou v péči o dětskou pokožku, neboť uvolňuje spasmy hlubokého svalstva, a proto se doporučuje například k masírovaní a promazávání miminek, které musí cvičit tzv. Vojtovu metodu. Dále je ideální pro spastická dítka a kojence s postižením centrální nervové soustavy. Makový olej má zklidňující vliv na psychiku, takže kojícím maminkám, které nemohou užívat velké množství běžných léků, může účinně pomoci při bolestech hlavy, ale i při stresu a celkovém vyčerpání (zevně, ve formě jemné masáže).

(Všechny uvedené oleje lze v ČR již naprosto běžně zakoupit, některé dokonce v BIO kvalitě. K dostání jsou v prodejnách zdravé výživy, v „zelených“ lékárnách, v mateřských centrech, v některých klubech kojeneckého plavání a samozřejmě v nepřeberném množství internetových obchodů.)

Jak dobře nakoupit?

Přírodní produkty by rozhodně neměly obsahovat minerální oleje, které jsou bohužel běžnou složkou řady „přírodních a bylinných“ produktů. Velice smutný je fakt, že se dosti často používají jako základ mnoha běžně prodávaných dětských olejů. Dále pozor na konzervanty, jakými jsou například methylparaben, ethylparaben, propylparaben apod. Také mnoho vonných syntetických látek vyvolává alergické reakce nebo zhoršuje již existující alergii.

Při koupi olejů si rozhodně všímejte, z jakého materiálu je vyrobena lahvička, u výrobků prodávaných v průhledných lahvičkách byste měli zbystřit. Ideální bývá tmavé sklo, ale některé u nás dostupné velmi kvalitní oleje jsou prodávány i v lahvičkách ze speciálního plastu. Mnoho napoví i barva a hustota oleje, za studena lisované bývají hustší, tmavší či zlatavější. Řídký a světlý olej by vás měl rozhodně odradit! 

 

Zdroje: Velká kniha aromaterapie, Nelly Grosjean

            Tajemství aromaterapie, Jennie Hardingová

             www.nobilis.cz, www.salus-mh.cz

   
06.06.2007 - Těhotenství a porod - autor: Martina Machova

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [43] Zoe Sunshine [*]

    Chci se zeptat, čím přesně mažete děťátko? Bojím se, že mi zůstane umazané značkové kojenecké oblečení. Je krásné, tak bych ho nerada hned zničila. Jde to vyprat ty olejíčky?

    superkarma: 0 04.04.2016, 12:31:58
  2. avatar
    [41] Suzanne [*]

    Já jsem na mladýho používala Johnson, protože krásně voněl, byl příjemný a mláděti se evidentně líbilo masírování. Nikdy se mi neosypalo, nemělo exém ani vyrážku, takže to asi takovej dryják nebude. Jediný čeho lituju, že mi nikdo nikdy bohužel nenabízel vzorky zadarmo

    superkarma: 0 06.06.2007, 14:21:18
  3. avatar
    [40] Ťapina [*]

    stasha: Fakt je ten, že množství nadojeného mléka v jednom kravíně je pořád plus mínus stejné, nevím, jak by se mohlo stát, že dodavatel najednou dodá o tolik míň, aby to bylo poznat.

    superkarma: 0 06.06.2007, 13:41:48
  4. avatar
    [39] Ťapina [*]

    stasha: No dá se míchat a rozdíl v tom nebude, ale nesmí se Jsou holt i výrobci, co to dodržujou.

    superkarma: 0 06.06.2007, 13:39:40
  5. avatar
    [38] Ťapina [*]

    Kuře: To určitě. Miminu by měla stačit voda, vždyť se nikde neušpiní.

    superkarma: 0 06.06.2007, 13:39:07
  6. avatar
    [37] Vivian [*]

    Solei: no nebo tak to asi bylo...

    superkarma: 0 06.06.2007, 12:58:51
  7. avatar
    [36] Vivian [*]

    stasha: já jsem jednou kdesi četla vyjádření jednoho dodavatele k těmhle cedulkám, jak tam napíšou, že to je chyba dodavatele, že zboží není... On se proti tomu ohrazoval a vysvětloval to, ale já už si bohužel nepamatuju, co psal , akorát vím, že ve skutečnosti to bylo trošku jinak, že nedodal ne proto, že by neměl nebo nechtěl, ale proto, že nebylo možné se s oním hypermarketem rozumně dohodnout... Od té doby ty cedulky beru s rezervou

    superkarma: 0 06.06.2007, 12:55:44
  8. avatar
    [35] Solei [*]

    stasha: to bude asi tak. Mlékárna má smlouvu se zemědělcem a ten je povinen dodat požadované množství mléka. I kdyby nedodal a mlékárna tam místo toho šoupla jako náhradu mléko obyčejné, nesmí z jejích bran vyjet víc kelímků než odpovídá smlouvě. Na to by jim hodně rychle přišli.
    To je jedna věc.

    Druhá je, že pokud vedoucí prodejny obědná dostatek produktu tak ho tam prostě má.
    Pokud neobědná a dojde tak rozhodně nenapíše obědnali jsme málo, ale napíše dodavatel nedodal.
    Kráva dojí 2x denně a stejně jako zemědělec musí dodat, tak mlékárna musí koupit. Tam rozhodně závada nebude.

    superkarma: 0 06.06.2007, 12:53:08
  9. avatar
    [34] Solei [*]

    Ťapina: souhlas, jediný rozdíl je v ceně. A v tom že naivní lidé věřící reklamní masáži na to skočí. Ono je to u rostlinky podobné. Přiliš hnojit se nevyplatí, příliš stříkat se nevyplatí, rezidua tam být nesmí.
    A taková malá perlička: bio rukola dovážená z itálie má až 9x vyšší obsah dusčnanů než tak konvenční z německa.
    A co se týká dusičnanů dospělé tělo si s ním poradí, ale dobře se s tím dělá humbuk.

    superkarma: 0 06.06.2007, 12:48:49

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [33] stasha [*]

    Ťapina: Solei: Kdyby se dalo normálně míchat bio mléko s normálním, tak proč by mlékárny nedodávaly bio v požadovaném množství? V Tescu občas bývá u bio mléka cedule, že ač řádně objednali, dodavatele nebyl schopen pokrýt jejich nabídku, že se omlouvají. A v Bille je někdy taky narozdíl od obyč. vyprodané. By byl ten výrobce sám proti sobě, kdyby to v případě nedostatku nenamíchal a neměl větší tržby, ne? Když je to jedno a není to poznat.

    superkarma: 0 06.06.2007, 12:48:37
  2. avatar
    [32] Kuře [*]

    Ťapina: Já bych řekla, že horší než olejíčkování je mýdlo. Zvlášť ty tekuté hnusy, co některé nadšené maminy lejou do kouple.
    Jinak bych to viděla na prosté - počkám a uvidím. Já měla smůlu a obě děcka začaly tak po týdnu po narození problémy a Kubovi i šupinkovala kůže, takže jsme mazali. A Kubu později i nějakým supermastným krémem mazali, ale to už bylo na předpis, což je jiná záležitost.

    superkarma: 0 06.06.2007, 12:39:54
  3. avatar
    [31] Vivian [*]

    Ťapina: já si to nepamatuju možná jo... no ale s tím už asi nic nenadělám .
    Každopádně mě vytáčí, že mám kůži na těle suchou a ksicht naopak mastnej jak lívanec

    superkarma: 0 06.06.2007, 12:00:25
  4. avatar
    [30] Ťapina [*]

    Vivian: A mazala tě maminka jako mimino? Mně ne, já byla vržena do suchozemského života, abych se tu prostě přizpůsobila

    superkarma: 0 06.06.2007, 11:55:26
  5. avatar
    [29] Vivian [*]

    Ťapina: mě teda voda vysušuje kůži i dnes, a to už DÁVNO nejsem kojenec Když se vykoupu nebo osprchuju, musím se namazat, jinak mám kůži napjatou a vysušenou a nepříjemně to štípe, jak praská... Hlavně na nohách, tam snad ani není moc mazových žlázek... Holt nemáme tu kůži všichni stejnou, co se dá dělat.

    superkarma: 0 06.06.2007, 11:51:43
  6. avatar
    [28] Ťapina [*]

    Solei: Ono je to zrovna v případě mléka i docela jedno, byť se o tom nesmí moc mluvit U mléka je důležité, aby neobsahovalo rezidua antibiotik, ale to nesmí obsahovat ani konvenční mléko, protože by zkazilo celou várku jogurtů, tak si mlékárna každou dodávku pečlivě testuje, je to v jejich zájmu. Ve finále je mezi bio mlékem a normálním mlékem jenom ten rozdíl, že ta bio kráva se má dobře z nařízení zákona a normální kráva se má dobře, když má rozumného chovatele. Jedna žrala bio rostliny a druhá normální, ale mléko dávají stejné

    superkarma: 0 06.06.2007, 11:48:50
  7. avatar
    [27] Meander [*]

    ...a nebudou se připalovat, páč kdo má ty pekáče pořád drhnout.

    superkarma: 0 06.06.2007, 11:46:59
  8. avatar
    [26] Gabi [*]

    Slunčnicovým a mandlovým olejem se mazala dítka už před x-lety, právě když "frčeli" ty minerální mazadla nejmenované značky.

    superkarma: 0 06.06.2007, 11:40:20
  9. avatar
    [24] Solei [*]

    To souhlasím, ale bohužel se to i přes hlídání moc nedodržuje. To není z mé hlavy. Z praxe, ale vím, že v mlékárnách se oddělení konvenčního a bio mléka 100% dodržet nedá a tak dochází k tomu, že se to všechno částečně smíchá. Ale vydává se to za bio jogurt. Ale možná je to teď v současnosti jinak. Z živočišné výroby jsem před několika lety odešla a specializovala se na zeleninu. U které stav bio moc růžový teda nevidím.

    superkarma: 0 06.06.2007, 11:25:19
  10. avatar
    [23] Ťapina [*]

    Solei: Bio jogurt u nás musí pocházet od krávy z bio chovu. To se hlídá docela přísně. Ostatně chovat krávy bio způsobem není zas takový problém, moderní kravíny by tomu skoro vyhovovaly, není nutná celoroční pastva (nezobtížněji splnitelnou podmínkou je krmení rostlinami z vlastních polí, která musí být taky bio). Horší je to třeba s prasaty a slepicemi.

    superkarma: 0 06.06.2007, 11:20:58
  11. avatar
    [22] Solei [*]

    myslím, že velká část bio věcí u nás je bio jen napůl. To že je nějaký jogurt bio, neznamená, že pochází od krávy z pastviny, ale že je v něm méně konzervantů. Věřím v to, že antibiotika ani růstové hromony neobsahuje - je to drahé, nevyplatí se to. a Věřím tomu, že meruňový olej sice pochází z meruněk stříkaných chemicky proti kadeřavosti, ale nebude tak špatný, protože rostlina se vždy snaží chránit svůj plod aby byl v co nejlepší kondici pokračovat. Takže v té pecce moc chemie nebude.

    superkarma: 0 06.06.2007, 11:17:32
  12. avatar
    [21] Solei [*]

    Bohužel existuje v seznamu povolených prostředků pouze málo preparátů, které je dovoleno použít. Dosti častou praxi (používá to například Botanicus) je, že se část potravin vypěstuje opravdu v bio produkci, ale v následném produktu - například jahodovém jamu, je těchto bio jahod cca 5% a zbytek jsou dokoupené jahody vyprodukované v konvenčním zemědělství. Navíc je bio zemědělství silně degradující pro půdu, protože málokterý producent využívá metodu úhoru a pěstuje stále. Tím se zvyšuje minerální půdní deprese, která má za následek vyšší výskyt chorob u rostlin a také samozřejmě pokles obsahu vitamínů.

    superkarma: 0 06.06.2007, 11:11:10
  13. avatar
    [20] Ťapina [*]

    Solei: Spíš panuje hodně pověr o tom, co to znamená, bio. Na značku "bio" stačí používat přírodní hnojiva. Postřiky v případě potřeby samozřejmě použít můžeš, nejsi povinna nechat si sklizeň zlikvidovat škůdci. Zrovna tak v živočišné produkci nemusí tvoje dojnice a telata umřít na každou infekci, ale dostanou normálně antibiotika.

    superkarma: 0 06.06.2007, 10:54:13
  14. avatar
    [19] Solei [*]

    kareta: Hadek nepoužívat... je to opravdu velmi silně koncentrovaná kosmetika a nehodí se pro přecitlivělou pokožku. Zvláště krémy obsahující Aloe vera a heřmánek což jsou velmi silné alergeny.

    superkarma: 0 06.06.2007, 10:48:33
  15. avatar
    [18] Solei [*]

    Už se těším až móda bio opadne a lidé si konečně řeknou to byla ale pitomost a začnou opravdu spolupracovat s přírodou a nebudou ji likvidovat :-) Já si raději koupím normální rajčata o kterých vím, že jsou stříkané maximálně Sulkou která se dá z povrchu smýt a která škodí určitě míň než toxiny z plísní ekologicky pěstované rostliny. Docela mne překvapuje, že si ještě nikdo nevšiml, že pokud by celá prodávaná produkce označená jako bio, byla opravdu pěstována jako bio. Musela by se vyskytovat přibližně na pětinásobku plochy než je těď?

    superkarma: 0 06.06.2007, 10:45:30
  16. avatar
    [17] Ťapina [*]

    *Kotě*: Ze začátku je voda vysušuje, protože na to nejsou zvyklí. Pak si zvyknou a ti, co byli mazáni, se nezřídkakdy už musí mazat celý život. Já třeba nevím, co je to suchá pokožka po koupání, vůbec nepoužívám všelijaká tělová mléka a kde co všechno.

    superkarma: 0 06.06.2007, 10:33:48
  17. avatar
    [16] Odemětobě [*]

    Moje děti vyrostly na sádle.Čerstvé vyškvařené,nesolené,bez chemických přísad.Jestli to bylo špatně,tak je stejně pozdě.

    superkarma: 0 06.06.2007, 10:03:01
  18. [15] tornado-lou [*]

    to je zas jednou zaujatej clanek! jasne, cokoliv koupime v drogerii je spatne, protoze je na tom nedejboze napsano CHEMICKE SLOZENI, o hruzo! zatimco v bioobchode je tam namalovana mandlicka, tak to bude urcite v poradku a zadnou chemii to neobsahuje protoze se o ni na obalu nepise. zato obsahuje mineraly a vitaminy, ty se ve zlych olejich od kosmetickych firem urcite nevyskytuji, nene.
    OMG

    superkarma: 0 06.06.2007, 09:03:23
  19. [14] Rikina [*]

    pajda: no dnes už to nedoženu. Budou-li se mí potomci cítit nějak zkráceni tím, že nebyli v dětství olejováni, můžou mi to oplatit, až budu stařenka bezmocná. Ohledně vstřebávání olejů si nedělám iluze, neb mnohé méně mastné věci, různá pleťová mléka a podobně, přestože výrobce inzeruje rychlé vstřebávání, tak nečiní, a člověk je mastný půl dne.

    superkarma: 0 06.06.2007, 08:51:15
  20. [13] Šrůteček [*]

    My mažeme slunečnicovým olejem od Nobilisu, ale teď tady čtu, že spíše vysušuje . Nic takového jsem ale nezaznamenala. Do koupele dáváme koupelový olejíček od Weledy. V porodnici jsem se snažila Johnson nepoužívat, i když tam samozřejmě jako sponzor byl všude, kam oko pohlédlo.

    superkarma: 0 06.06.2007, 08:45:26
  21. avatar
    [12] pajda [*]

    Rikina: denně koupat nemusíš, ale pokud jde o to mazání, tak olej se vstřebá velice rychle sám - tedy ten kvalitní. Je to jako když si ty namažeš na obličej krém...taky nemáš problém "kam s mastným obličejem"

    superkarma: 0 06.06.2007, 08:44:43
  22. [11] Rikina [*]

    *Kotě*: Kuře: když myslíte... já děti nemazala. Ani nevím, co se pak dělá s mastným miminem, aby neumastilo všechno kolem sebe. Dokonce jsem je ani denně nekoupala... krkavčí matka, no.

    superkarma: 0 06.06.2007, 08:33:05
  23. avatar
    [10] kareta [*]

    Já dostala v porodnici kosmetiku Hadek a byla výtečná. Jenže moje dítě (to první) nesnášelo koupání a tak jsme koupali 1x týdně, dokud se to ve 3 měsících nezlomilo. Kůži měl a má bez problémů (až na kojenecký exém, který zmizel až po odstavení v 9 m a přechodem na Sunar ).

    superkarma: 0 06.06.2007, 08:32:26
  24. avatar
    [8] phoebe24 [*]

    Vivian: jj, vzorky Johnson mi vnutili už v porodnici. Po několika měsících jsem se odvážila použít koupelový olejíček. Dítě bylo mastný jak tresčí játra a do rána se osypalo

    superkarma: 0 06.06.2007, 07:53:15
  25. avatar
    [7] Kuře [*]

    Rikina: Kotě má pravdu, maže se kvůli tomu, že voda obvykle pokožku vysušuje a mrňousci můžou mít potíže. A navíc se jim to mazáníčko zpravidla hodně líbí .
    Já jsem mazala olivovým z lékárny a mýdlo kluk poznal až po první návštěvě pískoviště.

    superkarma: 0 06.06.2007, 07:34:38
  26. avatar
    [6] *Kotě* [*]

    Rikina: jednak čistá voda vysušuje, takže když dítě denně koupeš, je dobré buď přidat trošku olejíčku do koupele, nebo ho pak namazat... novorozenci obecně mívají kůži hodně suchou, takže zhusta to bývá stejně potřeba. A druhak, já jsem malýho masírovala olejíčkem prostě proto, že mu to evidentně bylo (a je) moc příjemné, má to rád a odmalička si to zjevně užíval

    superkarma: 0 06.06.2007, 04:28:23
  27. [5] Rikina [*]

    Proč je třeba kojence mazat? Kvůli tomu, že se to denně koupe, tak aby to nerezavělo, nebo co? Já bych mazala jedině dítě, co má už v takhle útlém věku atopický ekzém, jinak nevidím důvod.

    superkarma: 0 06.06.2007, 01:54:05
  28. avatar
    [3] *Kotě* [*]

    Vivian: přesně tak, všude je Johnson, přitom to je asi nejagresívnější dětská kosmetika, ale holt sponzor je sponzor Já jsem to na malýho v porodnici odmítla dát, koupala jsem ho jenom v čisté vodě, za což jsem si vysloužila temné pohledy a hubování sester , ale prděla jsem jim na to. Snad do roka na sobě malej neměl jinou kosmetiku než olejíček Balmandol, kterým jsem ho večer masírovala po koupání (tam je hlavní složka právě mandlový olej), do koupele jsem nepřidávala nikdy nic, až když se mu objevil atopický ekzém (skorem ve dvou letech), tak se koupe v medicinálním olejíčku.

    superkarma: 0 06.06.2007, 00:28:57
  29. [2] 1Mona [*]

    Nám bylo před x lety doporučováno sádlo!Dyť ty mimina vypadají jak malincí vepříci!

    superkarma: 0 06.06.2007, 00:15:59
  30. avatar
    [1] Vivian [*]

    myslím, že ve většině porodnic tlačej kosmetiku od Johnsona, asi to dostávají zadarmo v rámci reklamy :-) já bych to nechtěla ani zadarmo, testuje se to na zvířatech ... taky si myslím, že normální zdravý mimino žádnou extra kosmetiku nepotřebuje.

    superkarma: 0 06.06.2007, 00:07:59

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme