Rodina

„Matka pro mě neexistuje. Vždyť chtěla zabít mé dítě,“ zlobí se Ivona

Děti občas šlápnou vedle, a proto jsou tu rodiče, kteří by je měli podržet. Ivona (21) dodnes zazlívá své matce, že ji namísto pomocné ruky podala v osmnácti letech kufry.

„Moje matka mě vychovávala sama, otce jsem nikdy nepoznala. Hrozně se snažila, abych to někam dotáhla a šla studovat vysokou školu. Takže chápu, že když jsem za ní pár měsíců před osmnáctinami přišla s tím, že čekám miminko, musel to pro ni být šok. Jenže to, jak se zachovala, bych ani v nejmenším nečekala. Nenašla v sobě ani trochu pochopení, byť ona řešila před osmnácti lety podobnou situaci. Také jí nebylo ani dvacet, když mě čekala. A ani ona za sebou neměla pomocnou mužskou ruku, na mou výchovu zůstala sama,“ vypráví Ivona, kterou její matka postavila před hotovou věc. Půjde na potrat, dostuduje gymnázium a podá si přihlášku na vysokou.

leaveNechtěla ani slyšet o tom, že by si Ivona dítě nechala. Když ale viděla, že s ní žádné domluvy ani výhrůžky nehnou, hodila jí do pokoje kufry. Jestli si prý chci toho bastarda nechat, tak ať táhnu z domu a nechodím jí už na oči. Ano přesně takhle to řekla, dodnes to mám v živé paměti. Nejdřív jsem si říkala, že jen tak blufuje, ale myslela to vážně. Když si chci zkazit život, tak ať to mám se vším všudy. A tak jsem tedy šla,“ vzpomíná. Pár týdnu bydlela u kamarádky, a když našla práci jako pokladní a dostala první výplatu, přestěhovala se na ubytovnu. Její neutěšené prostředí tehdy vyvážily nízké náklady na bydlení.

„Asi nemusím nikomu vykládat, že to nebylo snadné. A ještě hůř bylo po porodu. Dostal mě fakt, že jsem na všechno sama, a musel mi pomoci psycholog. O to silnější jsem ale teď. Vím, že už bych zvládla cokoli. Pavlíkovi brzy budou tři roky a já absolutně nelituji, že jsem se ho tehdy nevzdala. Žili bychom si v klidu, nebýt nedávného setkání s mou matkou. Bylo první od toho vyhazovu z domova,“ svěřuje se Ivona, která ji potkala úplnou náhodou v tramvaji.

„Rozbrečela se a chtěla mě obejmout, ale já couvla. Její omluvy a prosby za odpuštění jsem neposlouchala a dělala, že ji neznám. Poslední kapkou bylo, když začala hladit Pavlíka po vlasech. Popadla jsem ho a vystoupila na první zastávce. Co si o sobě myslí? Vykopne mě a teď čeká, že ji padnu kolem krku? A co by vykládala svému vnoučkovi? Že ho nazývala bastardem a chtělo ho nechat zabít? Ne, tehdy pro mě skončila! A i když mi každý radí, ať to překousnu a odpustím jí, abych měla zase mámu a Pavlík babičku, nemám to v plánu. Ani omylem!“ je rozhodnutá Ivona.

Zdroj fotografií: www.shutterstock.com

Čtěte také:

   
28.03.2017 - Příběhy - autor: Julie Hájková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [46] SNÍŽEK [*]

    v hněvu se řeknou ošklivé věci,matka toho časem jistě litovala.V zájmu dítěte by bylo dobré si všechno vyříkat,odpustit si a usmířit se,vzájemně se můžete potřebovat,nevíte co život přinese.Sml80

    superkarma: 0 30.03.2017, 15:39:36
  2. avatar
    [45] Eva_CZ [*]

    rychenza — #43Sml67 Asi tak.

    superkarma: 0 30.03.2017, 00:15:37
  3. avatar
    [44] Eva_CZ [*]

    jarka1234 — #42Sml79Sml15

    superkarma: 0 30.03.2017, 00:15:08
  4. [43] rychenza [*]

    Tak jo, tvoje vec, klidne dal vychovavej sve dite k netoleranci, nenavisti a neodpousteni.

    Jsi uplne stejna jako ona Sml80 a fakt by me neprekvapilo, kdyby se u vas situace za dalsich 15 let neopakovala. Jiste ted namitnes, ze ty by ses tak nikdy nezachovala, ze chces pro sve dite to nejlepsi - no tvoje mama taky chtela pro tebe kdysi to nejlepsi.

    1. na komentář reaguje Eva_CZ — #45
    superkarma: 2 29.03.2017, 19:09:07
  5. avatar
    [42] jarka1234 [*]

    cilani — #41bylo to hodně těžké,jsme čtyři sourozenci,já byla nejstarší a měla jsem nastoupit na střední školu. Do neznámého města. Taťka zůstal na všechno sám. Ještě teď,jak ti to píšu,tak jsem z toho smutná a to je už dost let. Kvůli jednomu,co jel moc rychle,mamka nebyla.

    1. na komentář reaguje Eva_CZ — #44
    superkarma: 0 29.03.2017, 12:19:43
  6. [41] cilani [*]

    jarka1234 — #40 muselo to být těžké.. Sml79Ono už jen to vědomí, že prostě jsou poblíž, je uklidňující..

    1. na komentář reaguje jarka1234 — #42
    superkarma: 0 29.03.2017, 12:13:50
  7. avatar
    [40] jarka1234 [*]

    cilani — #39já ani nevím,jestli bych se jí svěřovala úplně do detailu,prostě nevím,jaké to je. Třeba bych jí říkala jen něco,ale bohuželSml15. Jen jsem záviděla ostatním holkám,že ji měly.

    1. na komentář reaguje cilani — #41
    superkarma: 0 29.03.2017, 11:31:56
  8. [39] cilani [*]

    Eva_CZ — #36na své rodiče nedám dopustit. Jsou ti nesjkvělejší a pro mě vždy budou

    jarka1234 — #38mámu mám, ale nikdy jsem se jí nesvěřovala, nemám na to povahu. Ale vím, že tu pro mě je a toho si vážím. Tak samo si vážím i svého otce, byť má své mouchy. Přesto je to pro mě ten nej nej chlap na světě.

    1. na komentář reaguje jarka1234 — #40
    superkarma: 0 29.03.2017, 11:20:56
  9. avatar
    [38] jarka1234 [*]

    cilani — #35Eva má pravdu. Já bych si té své taky vážila,ale od 14 ji nemámSml15. Mám taťku,ale to není ono víš,v pubertě mi mamka moc chyběla. Takový ty "ženský" věci jsem neměla komu říct.

    1. na komentář reaguje cilani — #39
    superkarma: 0 29.03.2017, 11:10:29
  10. [37] Hanae [*]

    No tohle je těžké , někdy je to rodina , kdo vás odpsoudí bez mrknutí oka , jindy žasnete co se kolem vás děje , ale vždycky je to jen a jen na vás jak se k tomu postavíte ....

    superkarma: 0 29.03.2017, 11:05:00
  11. avatar
    [36] Eva_CZ [*]

    cilani — #35jsi stastna zenska.Sml22 Vaz si maminky. Ale to je ai zbytecna rada, vid?

    1. na komentář reaguje cilani — #39
    superkarma: 0 29.03.2017, 10:37:23
  12. [35] cilani [*]

    Eva_CZ — #27 dát mi rodiče na výběr, zvolím si také své dítě.. Naštěstí vím, že má máma by po mně tohle nikdy nechtěla, spíš by mi v rámci svých možností pomohla to ustát. O tom rodina je..

    Jinak je mi asi jedno, jaký výraz použiješ nebo ne nebo jestli se ti líbí.. Podle mě si tahle do huby prostě neviděla..Sml80

    1. na komentář reaguje Eva_CZ — #36
    2. na komentář reaguje jarka1234 — #38
    superkarma: 1 29.03.2017, 10:28:06
  13. avatar
    [34] Eva_CZ [*]

    Sayonara — #32 tomu necemu, cemu veris, muzes klidne rikat Buh. Nebo Pepa, nebo....... Ja si to nazves, je uplne jedno.

    superkarma: 0 29.03.2017, 08:19:54
  14. [33] elineckam [*]

    odpustila bych,ale nezapomnela.

    superkarma: 0 28.03.2017, 22:25:38
  15. avatar
    [32] Sayonara [*]

    AmeA — #31 jak si můžeš být tak jistá? Jsem pokřtěná, věřím v něco mezi nebem a zemí, měla jsem kur*va hnusný období, kdy se se mnou život nemazlil a díky tomu teď vím, co chci a co je v mém životě důležité a to, že je to příbuzný, neznamená, že musím odpouštět. Příbuzný, nebo cizí, tady jde o jinou podstatu ......... každý má prostě na to jiný názor, ale opravdu mě vytáčí, když do toho někdo tahá Boha a víru. Sml15 Každý má zde právo a svobodnou volbu říci svůj názor

    1. na komentář reaguje Eva_CZ — #34
    superkarma: 1 28.03.2017, 21:22:42
  16. avatar
    [31] AmeA [*]

    Nejlepší natom je to Vy mudrlantky, že pokud by jste umírali volá te Boha i jako ateistky Sml30Sml30Sml30Sml30Sml30

    Každopádně odpustit Sml49 je lidské a někomu to trvá déle.

    Sml79 ODPUSŤ A PROPUSŤ Sml79

    1. na komentář reaguje Sayonara — #32
    superkarma: 2 28.03.2017, 21:01:27

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] AmeA [*]

    Sayonara — #17 nemusíme chodit do kostela aj tak se dá odříkat otčenáš Sml30Sml30Sml30Sml30Sml30

    superkarma: 1 28.03.2017, 20:56:09
  2. avatar
    [29] v.poho [*]

    lennulik — #8...a věděla ta matka, kde její dcera ty 3 roky je? Pochybuju. Kdybych se chovala tak, jako slečna Ivona, nemluvím s mámou už 30 let.Sml24

    Souhlasím s tím, že jaká matka, taká Katka.

    Ale pokud bude Ivona vychovávat svého syna k neodpuštění, nenávisti, uražené ješitnosti apod., tak teda Katka matku o hodně převýšila. Za ty tři roky, které nebyly lehké, už taky mohla dospět, vychladnout a pochopit, že se její máma o ni hlavně bála.

    superkarma: 5 28.03.2017, 20:01:37
  3. avatar
    [28] Myškomedvídek [*]

    to je těžkéSml80

    superkarma: 0 28.03.2017, 19:21:31
  4. avatar
    [27] Eva_CZ [*]

    cilani — #20 ja jsem tu hovadinu udelala, mela jsem dite v 19ti letech. Z domova jsem byla taky vyhozena a mela jsem to fakt tezky. Mockrat jsem v duchu ( nasi uz neziji ) dala rodicum za pravdu. Oni nechteli, at zavrazdim sve dite, oni chteli, at si nezkazim zivot. No zkazila. Co uz s tim? A rozhodne bych vuci MATCE nepouzila vyraz, ze si nevidela do huby. Sml31Sml3

    1. na komentář reaguje cilani — #35
    superkarma: 4 28.03.2017, 18:36:56
  5. [26] bobubobulka [*]

    Odpouštět je třeba celý život. Sama neví, do jaké situace ji život dostane a jak zareaguje. Chápu ji, ale snažila bych se o odpuštění, matka to určitě neuděla ze zlé vůle.

    superkarma: 0 28.03.2017, 17:44:03
  6. avatar
    [25] ohnivazenaMagdalena [*]

    Zkušenost je nepřenosná...řekl Anatole France. A přiznejme si, že v 18 si každý myslí že zblajznul Šalamounův exkrement. Časem zjistí že realita života je naprosto jiná. A neuváženost slov, včetně uraženého mládí vždy odskáče někdo jiný. A v mnohých případech ti nejmenší. Ať jsou to mezigenerační, manželské či sourozenecké šarvátky.

    superkarma: 8 28.03.2017, 14:13:37
  7. [24] MARIE MATEJKOVA [*]

    Je to těžké rozhodnutí. Já také vychovávala dítě sama. Ano měla jsem u sebe určitý čas i matku,ale ta trpěla manidepresemi,takže pomoc spíše žádná. A že občas pomoc potřebuje uvidí sama, hlavně v době nemoci dítěte,nebo když onemocní sama. Kam pak dá syna? Je to těžké,ale cestu by měly k sobě najít. Odpouštět je lidské.

    superkarma: 0 28.03.2017, 13:35:57
  8. avatar
    [23] cherinka [*]

    gerda — #12 Nevím, jsem ateista. Sml80

    superkarma: 0 28.03.2017, 12:49:29
  9. [22] cilani [*]

    gerda — #18 a proč by měla? Třeba bude mít s dítětem lepší vztah, než měla matka k ní.. Každá matka své dítě nevyhodí, když s ní nesouhlasí a netiká podle ní.. Sml80

    superkarma: 4 28.03.2017, 10:59:20
  10. [21] Bébina [*]

    Rikina — #5Ne nadarmo se říká, jaká matka taková Katka. A jestli dobře počítám, tak matince je lehce přes 40, tedy mladá ženská, co taky musí chodit do práce, žádná hlídací babička v důchodu. Až bude v důchodu, tak může hlídat leda tak pravnoučátka, jestli se tedy toho důchodu vůbec dočká. Ale jinak souhlasím, měly by si odpustit a narovnat rodinné vztahy, bylo by jim líp.

    superkarma: 0 28.03.2017, 10:56:43
  11. [20] cilani [*]

    gerda — #11 Eva_CZ — #10matka si neviděla do huby, ale dcera je ta slípka..Že se někdo omluví neznamená, že mu musí být obratem odpuštěno. Sml80

    gerda — #12 každý není věřící..

    1. na komentář reaguje Eva_CZ — #27
    superkarma: 3 28.03.2017, 10:48:48
  12. [19] Rikina [*]

    Dá se předpokládat, že ani slečna Ivona neříkala matce pěkné věci předtím, než dostala ty kufry. Sml80 Osobně souhlasím s tím, že dámy jsou jedna za 18 a druhá bez dvou za 20, ale tím spíš by se měly dokázat domluvit. To dítě je v tom nevinně, otce nemá (a možná že ani slečna Ivona netuší, kdo by mohl být otcem, nedivila bych se), matka podle článku taky žádná hvězda, navíc jen se základním vzděláním, a kvůli její uražené hrdosti dítko nebude mít ani babičku. Ještě že je to kluk, být to dcera, za 15 let by se mohla situace opakovat, takhle je šance, že se koloběh přeruší. Sml57

    superkarma: 3 28.03.2017, 10:30:00
  13. avatar
    [18] gerda [*]

    Možná bude po letech hodně zajímavé, když jí její chlapec vyroste a nebude splňovat její představy, ba dokonce je možné, že se vůči ní začne hodně vymezovat. Co s ním potom udělá, když ji neposlechne a bude trvat na svém - vyhodí ho? Přestane s ním mluvit?

    1. na komentář reaguje cilani — #22
    superkarma: 3 28.03.2017, 10:29:58
  14. avatar
    [17] Sayonara [*]

    gerda — #12 jasně, ono vlastně o nic nejde. Můžu se chovat jak chci a dělat cokoliv, protože vlastně když řeknu promiň, omlouvám se, tak mi vlastně bude odpuštěno a nic se neděje, život jde dál. Jenom jsem řekla svůj názor, né všechno a né každý dokáže vypustit a odpusti bolest slov. Je tak snadné říci cokoliv, ale slova se již nedají vzít zpět. Nemusíš mi hned citovat otčenáš, já do kostela nechodím Sml24

    1. na komentář reaguje AmeA — #30
    superkarma: 3 28.03.2017, 10:18:51
  15. [16] bobani [*]

    to si musí přebrat sama

    superkarma: 0 28.03.2017, 10:17:38
  16. avatar
    [15] Motty [*]

    A kde je otec dítěte? Ten v tom příběhu vůbec nefiguruje? Proč se aspoň trochu nepostará?

    No a odpustit, neodpustit... Tři roky jsou dost dlouhá doba na to, aby obě strany vychladly. Matka by se měla v každým případě omluvit, protože vyhodit dceru jen proto, že je těhotná, to je jak z jinýho století. Nebo z jinýho státu. Ale pokud by si to všechno vyříkaly, tak bych to hodila za hlavu, jednou by dcera mohla litovat, že to neudělala.

    superkarma: 1 28.03.2017, 10:11:32
  17. avatar
    [14] misa.35 [*]

    Podle mě je to přesně jako pořekalo : "Jaká matka, taká Katka" obě jsou stejné a to je ten problém Sml80

    superkarma: 1 28.03.2017, 09:57:31
  18. avatar
    [13] gerda [*]

    Eva_CZ — #10On si často někdo zakládá na tom být nadosmrti uražený. Asi si představuje, že to z něj dělá lepšího člověka, jelikož má zásady.Sml57

    superkarma: 4 28.03.2017, 09:43:34
  19. avatar
    [12] gerda [*]

    Sayonara — #7...a odpusť nám naše viny, jakož i my odpouštíme našim viníkům....máme to v Otčenáši, že jo.Sml58

    1. na komentář reaguje Sayonara — #17
    2. na komentář reaguje cilani — #20
    3. na komentář reaguje cherinka — #23
    superkarma: 2 28.03.2017, 09:41:36
  20. avatar
    [11] gerda [*]

    cilani — #4Situace je teď jiná, každopádně se matka kaje a to je důvod k navázání lepších vztahů. Kdo ví, jak to bylo a nakolik to vážně tenkrát její máma myslila. Třeba ji zaskočilo, že se dcera skutečně spakovala a pak se ji třeba bála oslovit. Kdo z nás někdy neudělal něco, co by vzal rád zpátky?

    1. na komentář reaguje cilani — #20
    superkarma: 0 28.03.2017, 09:40:35
  21. avatar
    [10] Eva_CZ [*]

    Ja si myslim, ze matka jednala v afektu. Prave proto, ze byla pred lety ve stejne situaci, chtela dceru uchranit. Nadavat do bastardu teda nemusela, ale jinak se ji vubec nedivim. Sml23 A ta nabubrela slipka by mame mela odpustit, mely by si spolu sednout a v klidu vsechno probrat.

    1. na komentář reaguje gerda — #13
    2. na komentář reaguje cilani — #20
    superkarma: 12 28.03.2017, 09:18:16
  22. avatar
    [9] lennulik [*]

    Rikina — #5 Podle toho, co se píše v článku, bych neřekla, že byla hrdá a sbalila si kufry. Spíš jí nic jinýho nezbývalo, jinak by ji matka dotlačila k potratu.

    superkarma: 5 28.03.2017, 09:17:54
  23. avatar
    [8] lennulik [*]

    Já bych jí taky neodpustila. Tři roky se nezajímala, i když jí muselo být jasný, že to má holka hodně těžký a najednou si bude hrát na milující babičku. S omluvou měla přijít o dost dřív a né po třech letech. A kdyby se náhodou nepotkaly, tak je asi do smrti ticho po pěšině. Holt ji obměkčil pohled na prcka a uvědomila si, o co přichází...pozdě...

    1. na komentář reaguje v.poho — #29
    superkarma: 4 28.03.2017, 09:13:04
  24. avatar
    [7] Sayonara [*]

    Co je snažší, odpustit, nebo zapomenout? Já bych reagovala stejně. Nejem Bůh, co odpouští a nemám alzheimera. Její matka řekla moc ošklivá slova a každý je zodpovědný za to, co říká a musí nést následky. Sml24

    1. na komentář reaguje gerda — #12
    superkarma: 4 28.03.2017, 09:03:23
  25. [6] spavec [*]

    Mně je líto všech. Matky, která myslím nečekala, že Ivona opravdu odejde. Ivony, kterou máma vyhodí z domu. Pavlíka, který má jen matku. Co mu řekne Ivona, až se začne ptát na to, proč nemá babičku?

    Měla štěstí, že jako těhotná našla práci. Bydlet na ubytovně s nízkými náklady? Možná matce neodpustí nikdy, možná to bude trvat dlouho, než to přebolí. Je to moc smutné.

    superkarma: 0 28.03.2017, 08:51:15
  26. [5] Rikina [*]

    A ta slečna je pořád na té ubytovně? I s dítětem? Z čeho žijou? Jen z její mateřské? A ona bude zbytek života dělat tu pokladní, až jí ta mateřská skončí? Vůbec nebude potřebovat pomoc, až to dítě dá do školky a ono možná bude tři týdny v měsíci nemocné? Vůbec nikdy ji nenapadne dostudovat aspoň tu maturitu? Hlavně že byla hrdá a sbalila si ty kufry. Chápu, že v tu dobu byla těhotná, navíc hloupé 18leté tele, s kterým mlátí hormony i bez těhotenství a v opozici vůči matce byla už nejspíš tak 4 - 5 let předtím. Ale touhle dobou už by pomalu mohla začít dostávat rozum. U matky už k tomu zřejmě došlo, takže je čas zakopat válečnou sekyru.

    1. na komentář reaguje lennulik — #9
    2. na komentář reaguje Bébina — #21
    superkarma: 3 28.03.2017, 08:21:21
  27. [4] cilani [*]

    gerda — #1No, zato ta matka byla velice dospělá, když dceru vyhazovala v těžké chvíli, jen proto, že dcera nehodlala plnit její sny a rozhodla se pro své dítě. Nevidím důvod, proč jí hned skákat do náruče.

    1. na komentář reaguje gerda — #11
    superkarma: 14 28.03.2017, 08:04:21
  28. avatar
    [3] řeřicha [*]

    gerda — #1Mám na to uplně stejný názor, jednou toho bude litovat...

    superkarma: 1 28.03.2017, 07:50:11
  29. avatar
    [2] OlgaMarie [*]

    Právě proto, že matka věděla, jak je to těžké být sama s dítětem, měla dceři pomoc.

    superkarma: 6 28.03.2017, 07:43:49
  30. avatar
    [1] gerda [*]

    Jestli své mamince neodpustí, bude trpět i ona a její syn, mohl mít aspoň jednu babičku. Chybují všichni, její vlastní matka pro ni chtěla to nejlepší, protože sama věděla, jak je těžké mít dítě tak brzo a bez zázemí. Ve vypjaté situaci reagovala bez rozvažování a dcera ji vzala za slovo. Tolik nepochopeníSml23, ta dcera je stále nedospělá.Sml15

    1. na komentář reaguje řeřicha — #3
    2. na komentář reaguje cilani — #4
    superkarma: 9 28.03.2017, 06:59:17

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Výzkum žena-in.cz – téma bolest, horečka a nachlazení
Trápí vás exém? Zapojte se do testování RadioXar

Náš tip

Doporučujeme