Bulvár

Matika, to není nic pro holky!

Aspoň to říkávala maminka. A protože maminka má vždycky pravdu (aspoň když je člověku šest a zrovna nastupuje do školy), vzala jsem toto tvrzení za své a zařídila se podle něho. Už v první třídě jsem dostala svou první dvojku z počtů (tehdy se říkalo „matematika“ až od druhého stupně) a hluboké přesvědčení, že „na matiku jsem prostě blbá“, mě věrně doprovázelo až k maturitě. Fakt, že jsem se v každém časopise vrhala na zebry, rébusy a hlavolamy, s tím neměl co do činění. To přece není žádná matika, ale zábava. No ne?

Přesto jsem k tomuto předmětu nikdy nepociťovala vyložený odpor. Svou zásluhu na tom určitě měla i naše matikářka na gymnáziu, hubená, klukovsky ostříhaná profesorka nadaná suchým anglickým humorem a smyslem pro spravedlnost. Na rozdíl od většiny svých kolegů netrpěla komplexem nenahraditelnosti svého oboru a nežila v přesvědčení, že bez perfektní znalosti logaritmů nemáme v praktickém životě ani tu nejmenší šanci. Velmi rychle zjistila hranice mých možností, a když jsem začala vydávat školní časopis (a skoro celý ho stačila popsat sama), pochopila, že moje cesta povede jinudy a že nemá smysl snažit se ze mě vydolovat nového Eulera nebo Fermata. Nechala mě žít, a když jsem se jen trochu zasnažila, dávala mi stabilní slušnou trojku.

 

Ano, přiznávám bez mučení, i když maminka by to určitě nepochopila: V matematice opravdu je něco krásného. Je to čistý, přesný svět rozumu, proti kterému se společenské vědy opravdu mohou zdát rozplizlé a ukecané. Ta radost, když člověk dospěje ke správnému výsledku! Kolik je oborů, které jsou jako nikdy nekončící proud a k výsledku se v nich nedohrabete nikdy – a i kdyby, rozhodně si nemůžete být jistí, že je správný, že platí pro všechny nebo že bude platit ještě za týden.

Matematik by mi asi řekl, že ani poznatky té jeho vědy nejsou absolutní, že se mohou měnit a revidovat. To už se ale naštěstí odehrává v úrovních, kam normální smrtelník nedosáhne. Naštěstí!

Velice dobře si vzpomínám na den, kdy nás naše skvělá paní profesorka seznámila s existencí výmyslu zvaného „imaginární číslo i“. Abyste rozuměli: Každé malé dítě ví, že druhá mocnina nemůže mít zápornou hodnotu. Prostě to tak je a tento zákon je hojně využíván při řešení rovnic. Některé rovnice prý ale kvůli tomu řešení nemají. No a tak páni matematici prostě vymysleli fungl nové číslo, které má podle nich výjimku: i2 = -1. No chápete to? Já tedy ne a hrozně mě to tenkrát v tom třeťáku pobouřilo. To bych si taky mohla vymyslet nové číslo, když mi rovnice nevychází, a zrovna by se mi hodilo do krámu! Nazvala bych ho třeba číslo E. Imaginární číslo i zasadilo těžkou ránu mé bezmezné víře ve spolehlivost matematiky. Krátce nato jsem začala vydávat ten časopis, zamilovala se do češtináře… a kolo osudu se zas o kousek pootočilo.

Když jsem se po roce stráveném studiem češtiny a francouzštiny přišla do své staré „boudy“ podívat, potkala jsem paní profesorku na chodbě. Vlídně se mnou porozprávěla, poptala se, jak se mám a jak jde škola, a na závěr se ještě jednou spokojeně ujistila: „Ale s matematikou už nemáte nic společného, že ne?!!“ O čemž jsem ji k úlevě nás obou ubezpečila.

A jaké počtářky jste vy, ženy-in?

 

Myslíte si, že matematika „není pro holky“?

Dokážete si spočítat daně nebo DPH?

Baví vás luštit početní hříčky a rébusy?

Patřila matika k vašim oblíbeným předmětům, nebo spíš k nočním můrám?

Kdy jste se v životě nejhůř „přepočítala“?

Napište mi o tom na redakce@zena-in.cz, já to sečtu a autorce nejlepšího výsledku pošlu dárek. Můžete posílat i zajímavé příklady pro ostatní!
   
20.07.2007 - Společnost - autor: Eva Jedelská

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [60] Míka [*]

    Když jsem se dostala na VŠCHT, věděla jsem, že to nebude úplně zívačka, ale to, co mě čekalo, bych si nemyslela ani v nejhorším:)) Dva semestry matiky zahrnující totálně všechno od funkcí po dvojné integrály. A i s ústní zkouškou, dámy. Hodiny matiky na gymplu jsme trávily s kámoškou na záchodě nebo na kávě v bufetu a teď tohle. Jedna definice vedle druhé, věty a důkazy - COŽE?:) No, ale zvládla jsem to, dokonce i matiku II., kterou, nevím, proč, potřebuji pro svůj obor, takže teď už mě čeká "jen" aplikovaná statistika:))

    superkarma: 0 07.09.2007, 08:55:32
  2. avatar
    [59] Solei [*]

    Ve snaze vyznut se matice a chemii jsem šla na zemědělku. To jsem netušila, že budu ještě matiku mit dva semestry plus šest semestrů chemie a dva genetiky a dva semenářství - tedy furt nějaké počítání. škoda, že mi nešly jazyky, kdybych se dostala na ekonomku byla bych na tom líp.

    superkarma: 0 23.07.2007, 15:24:47
  3. avatar
    [58] Meander [*]

    gentiana: Historie? Abych o faktech mohla mluvit, tak jsem se je musela našprtat. A nakonec jsem o nich stejně mluvit nemohla, protože jsem mezi nimi neviděla souvislosti.

    superkarma: 0 23.07.2007, 11:18:12
  4. avatar
    [57] cherinka [*]

    gentiana: Nemluví o čestině, ta mi problémy nedělá, hodně čtu. Jen mi nic neříkají války, letopočty, čarodějnice, koneckonců dějepis je jen upravená historie pro určitou skupinu lidí.

    superkarma: 0 22.07.2007, 17:40:08
  5. avatar
    [56] cherinka [*]

    gentiana: Klidně se ohrazuj, mě prostě tak připadají, ať je učí kdo chce. Prostě mě nebaví.

    superkarma: 0 22.07.2007, 17:36:52
  6. [55] gentiana [*]

    Já mám prostorovou představivost, takže co se dalo nakreslit ve 3D jsem byla schopna pochopit. Jako vektory, integrály a jinou havěť. Hyperbola by byla horší, natožpak související rovnice.
    A trojčlenku umim.
    Také se velmi, ale velmi nakvašeně ohrazuju proti tomu, že čeština nebo dějepis jsou šprtací a okecávací předměty. Nejsou, pouze je tak občas nějaký kretén učí.

    superkarma: 0 22.07.2007, 13:18:28
  7. avatar
    [54] cherinka [*]

    phoebe24: To je dobrá hláška!!!
    LídaKo: Ale nejhorší je blbec učitel na základce, co sám matematiku neumí a má ji učit jiné!! Náš Kuba měl jednu takovou... Nerozenala nárys od půdorysu a bokorysy, při pití kafe u známkování písemek dala na bezchybnou písemku za pět, neuměla vypočítat rozměry ubrusu, který z KAŽDÉ strany stolu přesahuje 10 cm - věčně jsem doma po ní něco opravovala. Ještě že hoši umí matiku po mně...

    superkarma: 0 21.07.2007, 21:22:09
  8. avatar
    [53] phoebe24 [*]

    matika pro holky....a co teprve taková prvouka pro kluky ve 3.třídě.... Dcera přišla tuhle s hláškou: "Naše paní učitelka Irenka plakala, když opravovala desetiminutovky z prvouky" - "A proč?"
    "No, Jelínek a Novák na otázku napiš tři skupenství vody napsali - perlivá, neperlivá a málo perlivá."
    S manželem jsme oba usoudili, že Irenka pravděpodobně plakala smíchy - vypadá totiž celkem v poho. Ale Jelínek má napínáka z češtiny...

    superkarma: 0 21.07.2007, 19:33:07
  9. [52] Tobbi [*]

    LídaKo: Jo, to je to, co matematici v čele s matematikáři budou hásat až do soudného dne. A my, matematicky nenadaní, víme, že nemají pravdu...

    superkarma: 0 21.07.2007, 16:15:27
  10. avatar
    [51] Vivian [*]

    LídaKo: no jo... kdyby se mohl učitel věnovat každému žákovi individuálně a měl na to neomezené množství času, tak by matematiku asi chápalo mnohem víc lidí (třeba i já ), ale holt smůla

    superkarma: 0 21.07.2007, 14:23:45
  11. avatar
    [49] cherinka [*]

    xzuzikx:

    superkarma: 0 20.07.2007, 23:34:12
  12. avatar
    [47] cherinka [*]

    LídaKo: Matika a deska byly jediné dva předměty, o kterých jsem věděla, že se je nemusím k maturitě učit. Šly mi do hlavy tak nějak samy. Zato nenávidím "šprtací a kecací" předměty jako dějepis, zeměpis... atd...

    superkarma: 0 20.07.2007, 22:15:51
  13. avatar
    [46] LídaKo [*]

    Tobbi: Právě že to tak je. Už jsem matiku vysvětlovala i hooooodně natvrdlejm lidem, a pokud měli jen trošku snahu, vždycky to šlo.

    superkarma: 0 20.07.2007, 20:11:24
  14. [45] Tobbi [*]

    LídaKo: To je právě ten omyl. Když ti něco jde, máš pocit, že to musí zvládnout každý. My jsme se první den na ruštině učili azbuku a další hodinu už jsem chtěla číst. A taky mi připadalo, že někteří jedinci na kurzu schválně zdržují.

    A ono to tak není...

    superkarma: 0 20.07.2007, 15:57:13
  15. avatar
    [44] femme [*]

    asi takhle, co spočítat chci, to spočítám

    superkarma: 0 20.07.2007, 14:36:20
  16. avatar
    [42] Kuře [*]

    Já jsem celý život tvrdila,že matematika je sice jednoduchá, ale rozhodně se jí nebudu zabývat. Stejně tak jsemodmítala počítače, jako rodinnou kletbu.
    Kletba mne dostihla. Můj hlavní předmět jsou "Výpočetní metody v informatice". Jinak učím statistiku, diskrétní matematiku atp.
    Ale jinak jsem fakt normální ženská.....

    superkarma: 0 20.07.2007, 13:26:24
  17. avatar
    [41] Vivian [*]

    Mně teda coby dítěti nikdo nikdy neřekl nic ve smyslu, že "matyka není pro holky", já jsem sama záhy pochopila, že pro mě není... Mám sice dobrou paměť na čísla a dokážu si spočítat všechno, co potřebuju, ale třeba trojčlenku jsem nikdy nepochopila (a taky nikdy nepotřebovala) a na střední škole se mi dokonce podařilo z matyky prolítnout (naštěstí jen v pololetí, do konce roku jsem si to s vypětím sil opravila na trojku) .
    Vzpomínám si, že ve škole mě bavilo řešit rovnice, ale to je pro život celkem na nic... A školní matematika bohužel nebyla jen o rovnicích

    superkarma: 0 20.07.2007, 13:02:37
  18. [40] boon [*]

    1. proč ne
    2. j dokážu daně dělám tátovi
    3. baví a jak
    4. milovala jsem matiku na základce a byla jsem nejlepší ze třídy ale nma střední jsem dlouho bojoväla abych vůbec prošla ale pak se top zlepšilo
    5. nevím

    superkarma: 0 20.07.2007, 12:24:35
  19. avatar
    [39] Jaštěrička [*]

    Ťapina: Já mám techniku,4 semestry vysokoškolské matematiky,která mě vyloženě bavila...a k životu mi v praxi ta trojčlenka taky stačí

    superkarma: 0 20.07.2007, 12:00:09
  20. avatar
    [38] OlgaMarie [*]

    Koukám,že mi nějak naskočila divně znaménka.Tedy si to přepište ABC+FG=AAF,DB+BH=FG,EB x DB=ABC

    superkarma: 0 20.07.2007, 11:40:48
  21. avatar
    [37] OlgaMarie [*]

    20.4.1975 jsem do redakce Průboje poslala tento příklad,který jsem sestavila pro mého manžela:
    ABC : DB = EB
    + + x
    FG - BH = DB
    -------------
    AAF - FG =ABC
    Z redakce mi tehdy po otištění za zveřejnění poslali 20,-Kčs.
    Toto je důkaz,že matematika je i pro ženskou,kterou ceĺý život živily spíš kupecké počty.Výsledky prosím do vzkazů,protože zas na pár dní odjíždím.

    superkarma: 0 20.07.2007, 11:37:12
  22. avatar
    [36] Ivásek [*]

    Já na VŠ matiku musela přetahovat do druháku, protože mi to ňák nešlo Ve druháku jsem ji konečně pochopila a zamilovala se do intergrálů a složených derivací Nemám naopak mozek na logické odvozování čehokoliv z něčeho.. Například grafy v mikro a makroekonomii jsem taky pochopila až když jsem se je učila poněkolikátý... a multiplikační efekt mi dodnes nic neříká

    superkarma: 0 20.07.2007, 11:28:39
  23. avatar
    [35] Kelly [*]

    Majucha 25: Já to mám podobné.
    Nemám problém dumat nad čísly nebo nad složitými příklady, mimochodem je to i má práce, ale přepočítat si peníze nebo někomu správně vydat - tak to je horší. Když jsme na hasičských závodech s manželem prodávali občertvení, nesměla jsem manipulovat s penězi, protože když na mne vychrlili: tady je záloha a dám si tohle a tohle, pak přišel kamarád a dali si rundu a další zálohy se připočítávaly, tak šly na mne mrákoty a manžel mne musel odehnat. Lítala jsem v tom jak kulička v láhvi.
    Zvláštní

    superkarma: 0 20.07.2007, 11:20:57
  24. [34] Yvaine [*]

    Měla jsem nagymplu matiku až do čtvrťáku a ten půlsemestr na vysoký taky, ale o goniometrii, vektorech nebo maticích už nemám ani ponětí. Z toho všeho, co jsem se v hodinách matemitiky naučila, používám jen minimum (možná trošku podle hesla Všechno, co skutečně potřebuju znát, jsem se naučila ještě na základce ).

    superkarma: 0 20.07.2007, 11:19:44

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [33] dkd [*]

    nejsem žádný matematický génius (integrály a derivace neumím), ale vše, co potřebuji, si spočítám. Jak už kdosi psal - na spoustu věcí stačí trojčlenka : -))

    superkarma: 0 20.07.2007, 11:17:20
  2. avatar
    [32] davies [*]

    mě šla vždycky matematika a chemie. na jazyky jsem úplně tupá. anglicky se učím už devět let a stále nic, s mým anglickym švagrem na sebe čučíme jak tupci.

    superkarma: 0 20.07.2007, 11:13:36
  3. avatar
    [31] LídaKo [*]

    Matika je pro každého, kdo na ni má aspoň trochu hlavu, na pohlaví to vůbec nezávisí. Jsme tři sourozenci, ségra a já jsme matematičky, brácha je historik. Ostatně při rozumném způsobu výkladu dokáže matiku základní školy pochopit každý, skoro stejně to platí i pro střední školu. Háček je v tom, že spousta kantorů to vyložit neumí.
    Daně bych si spočítat uměla, ale proč??? Na to mám účetní. To není o matice, ale o účetních předpisech.

    superkarma: 0 20.07.2007, 11:09:17
  4. avatar
    [30] gwen [*]

    Já a čísla se spolu nekamarádíme už od základky. Dodnes je pro mě noční můrou dělení trojciferným číslem a rovnice kde se vyskytují čísla a písmena.
    Neumím sčítat a odčítat z hlavy, musím počítat na prstech
    Na střední jsem chytla učitelku, která veškeré mé zbývající matematické schopnosti naprosto pohřbila. Totálně mě deptala celý tři roky, ještě teď se mi zvýší tlak, když si na tu čůzu vzpomenu

    superkarma: 0 20.07.2007, 11:03:51
  5. avatar
    [29] Amálie [*]

    Zrovna jsem si spočítala, že každodenní grilování do noci, ukrývání se s knížkou ve stínu a pojídání dobrot mi v tolika pohybu kolem rozhodně nemůže uškodit. S matikou jsme kámošky, odjakživa.

    superkarma: 0 20.07.2007, 10:53:44
  6. [28] Tobbi [*]

    Moje matematické schopnosti jsou na takové úrovni, že i gorila Shinda z pražské ZOO mě strčí do kapsy. Dokonce mám podezření, že si mě na gymplu drželi jen proto, že jsem svou matematickou impetenci kompezovala výbornými výsledky z jazyků, obrážela různé jazykové olympiády a nosila jim ceny

    superkarma: 0 20.07.2007, 10:46:10
  7. [27] tornado-lou [*]

    uaaaaaaaaaaaaa!!! neni nic horsiho nez clanky, ktery prezentuji zakladni matematicke neznalosti jako neco uplne normalniho.

    superkarma: 0 20.07.2007, 10:24:05
  8. avatar
    [26] sanvean [*]

    Já si strašně užívala hodiny jednoho mladého učitele, takového toho zapáleného vědce. Vysvětloval něco triviálního, pak prohlásil něco jako: "Ale ono by to šlo řešit i takhle", hodinu horečně počítal, my si poctivě zapisovali, a potom to ukončil: "Aha, tak ono to takhle řešit nejde"

    superkarma: 0 20.07.2007, 10:00:23
  9. [24] a.... [*]

    *Kotě*: Já mám problémy už s matikou 8. třídy ZŠ, tak jsem dceři radši platila doučování než abych se doma ztrapňovala Příjímačky na střední bych možná se současnou svojí úrovní znalostí ani neudělala Nejhorší na tom je, že teď musím v práci občas něco počítat... propočty do grafů a tabulek, teď to zrovna dělám!!! Katastrofa!!! Nenávidím čísla a všechno exaktně měřitelné!!
    sanvean: Ano, Excele dík!

    superkarma: 0 20.07.2007, 09:38:08
  10. avatar
    [23] sanvean [*]

    Majucha: Hehe, učitel taky kolikrát počmárá tabuli integrály a pak se nás zeptá, kolik je 4x7 :))

    superkarma: 0 20.07.2007, 09:35:32
  11. [21] bruna [*]

    Matika mi sla, dokonce jsem ji chtela studovat. Meli jsme dobrou ucitelku, ktera to - protoze sama asi zadna hvezdna matematicka nebyla - dovedla dobre vysvetlit skoro kazdymu.
    Nenavidela jsem ty pametove predmety: dejepis, obcanku, zemepis. Jazykove nadana nejak mimoradne nejsem, su schopna mluvit v nakym jazyce teprve tehdy, az obsahnu aspon zhruba celou gramatiku...a slovicka se mi pamatuji fakt blbe. Nicmene se domluvim anglicky, nemecky a rusky.

    superkarma: 0 20.07.2007, 09:26:58
  12. avatar
    [20] sanvean [*]

    Baví mě matika, čeština i jazyky, asi i díky dobrým učitelům. Ostatní předměty už mi moc neříkaly. Díky oboru znám hodně matematicky zdatných holek, sama se taky dost napočítám. Tímto vzdávám hold tvůrcům Excelu, matice 16*16 by mi asi dala zabrat

    superkarma: 0 20.07.2007, 09:21:45
  13. avatar
    [18] Ťapina [*]

    K životu potřebuju trojčlenku a tu ovládám. A jsem na to hrdá, neboť jsem na vysoké škole zdravotnického zaměření narazila na poměrně dost lidí, pro které byl fakt problém přepočítat dávku na váhu

    superkarma: 0 20.07.2007, 09:08:25
  14. avatar
    [17] mirienka [*]

    Nejsem matematický génius, ale je fakt, že mě bavila víc než ty tzv. okecávací předměty. Má logiku a řád a buď to tak je nebo není. Vždycky jsem byla ráda, když jsem přišla na kloub příkladům. Pak to byla docela hračka. Nešlo něco naučit se zpaměti, ale šlo o to pochopit. (To ale pochopitelně nemluvím o té vysoké matematice.) Výklad učitele je moc důležitý a my jsme na střední měli téměř matematického génia .

    superkarma: 0 20.07.2007, 08:59:26
  15. avatar
    [16] *Kotě* [*]

    Evikus: a k čemu ti bude vědět, kdo napsal Karolínskou epopeju, znát cyklus fotosyntézy nebo trávicí ústrojí bezobratlých? Taky k ničemu, ale existuje něco jako všeobecný přehled, který by každý člověk měl mít krom toho matematika rozvíjí logické myšlení.

    Já se fakt stydím, že jsem z matematiky úplně všechno zapomněla, nevypočítala bych ani kvadratickou rovnici, je to ostuda

    superkarma: 0 20.07.2007, 08:53:12
  16. avatar
    [15] paviocko [*]

    Mánička: no, s tou diagnózou máš pravdu... na švagrový je to bohužel vidět už od pohledu.....

    superkarma: 0 20.07.2007, 08:38:47
  17. avatar
    [14] Evikus [*]

    Matematika byla horor, na ZŠ to ještě šlo, to mě i bavila, ale na střední i vinou děsný učitelky mě vůbec nebavila a hlavně mi nešla. Doteď jsem nepochopila na co mi v životě bude znalost zlomků, rovnic, integrálů, sinusů a kosinusů
    Daně si spočítat neumím - nejsem účetní, DPH nepotřebuju.
    Rébusy atp. mi moc nejdou, nemám absolutně logické myšlení
    Jsem spíš na tu češtinu, jazyk(y) a tak.

    superkarma: 0 20.07.2007, 08:38:37
  18. avatar
    [13] Mánička [*]

    Rikina: ale matika je přece úplně o něčem jiným než že umíš malou násobilku Mě tedy matika vždycky šla, stačilo málo a skončila jsem na matfyzu, přijatá jsem byla... a teď jsem ráda, že jsem se na to nedala, protože to je drobátko jako diagnóza

    superkarma: 0 20.07.2007, 08:27:42
  19. avatar
    [12] cmelda [*]

    Ja mela na zakladce vztah k matice ambivalentni, na SS me dokonce i bavila - meli jsme dobreho ucitele nejradeji jsem mela goniometricke fce Ac jsem mela spoustu spoluzacek "blbych na matiku", v hodne pripadech to souviselo s neschopnosti ucitele neco naucit a ne vsechny mely doma matematicky zdatne rodice, kteri ucitele suplovali

    superkarma: 0 20.07.2007, 08:25:27
  20. avatar
    [11] paviocko [*]

    Jestli je matika pro holky, to nevím. Co vím je, že pro mě rozhodně NENÍ! Nikdy mi nešla, nebavila, otravovala (teď myslím hlavně školní léta). Jsem prostě humanista, co z hlavy vysype letopočty i s datumama, ale matematika... brrrrrr. Na druhou stranu, má švagrová studuje matfyz a přemýšlí v rovnicích a integrálech, takže....

    superkarma: 0 20.07.2007, 08:19:17
  21. avatar
    [10] Florencie [*]

    Matika pro mě od ZŠ byla horor. Jsem přesvědčená o tom, že naše učitelka na základce do nás nenatloukla základy, což je problém, se kterým jsem se potýkala až do matury. Dělala jsem ekonomku - finanční matematika, fyzika, statistika i účto byly ok, jen z matiky jsem prolejzala za 4 s odřenejma ušima . Naopak mi vždycky šly jazyky a děják
    A teď dělám na ekonomickým oddělení, takže taky se samýma číslama a zvládám to, což potvrzuje, že logaritmy nejsou základ života

    superkarma: 0 20.07.2007, 07:50:10
  22. avatar
    [9] kuželka [*]

    Pro Morgianu: Jestli si chceš připomenout dětská léta, tak vyšla skvělá sbírka "zeber", jmenuje se Zebry, zebry, zebřičky - původně měla být zřejmě pro studenty, co se připravují na přijímačky, ale je udělaná tak, že se s ní pobaví všichni (např. zebra o poslancích, kdo pije pivo a kdo limču, nebo o tom, jak se dá z kalhotek visících na balkoně poznat, která sousedka je nejobjemnější :-)

    superkarma: 0 20.07.2007, 07:21:37
  23. [8] Nikol [*]

    Myslím, že nezáleží na pohlaví, ale na hlavě. Mě matika vždycky šla, byla od základky můj nejoblíbenější předmět (spolu s tělocvikem), jezdila jsem na různé olympiády a několik jich i vyhrála. Kromě jazyků mě nikdy nebavily humanitní předměty. Naopak můj manžel matiku a fyziku nenáviděl, nešla mu a je spíš humanitně zaměřený. Daně si taky dokážu spočítat, ještě donedávna jsem je počítala rodičům v jejich obchodě. Početní rébusy mě baví, např. v IQ testech jsem vždycky úspěšnější v těch s čísly než s písmeny.

    superkarma: 0 20.07.2007, 07:17:12
  24. avatar
    [7] kuželka [*]

    Proč by matika nebyla právě pro holky??? Na matfyzu je počet holek a kluků v poměru 1:1.

    superkarma: 0 20.07.2007, 07:12:55
  25. [6] Morgiana [*]

    V matematice mě nejvíce bavila logika. Vůbec mi to nepřipadalo jako matematika, v dětsví jsem ráda luštila "zebry". Můj vztah k matematice je nekonečný údiv, zbožná hrůza před něčím naprosto abstraktním a absolutním. Vůbec se nedivím, že mezi profesionálními matematiky je hodně věřících, pracuje se s absolutnem a s pojmy, které přesahují každodenní zkušenost.

    superkarma: 0 20.07.2007, 06:45:39
  26. [5] Morgiana [*]

    Co má schopnost vypočítat si daně s nadáním pro matematiku. Daně si sama sobě nebo svému protějšku počítá spousta žen.

    superkarma: 0 20.07.2007, 06:41:44
  27. [4] Rikina [*]

    Proti matematice takového toho školního druhu nic nemám. V době mého studentského mládí byly kalkulačky výjimkou, a při písemkách se používaly matematické tabulky a logaritmické pravítko, tužka, papír a vlastní hlava, což mělo tu výhodu, že se naučil matematiku skoro každý. Dnes bez kalkulačky si fůra lidí ani nespočítá, za kolik má nákup v košíku.

    superkarma: 0 20.07.2007, 01:05:24
  28. avatar
    [3] *Kotě* [*]

    Jsem humanitně zaměřená lingvistka. Na gymplu mi šly i exaktní vědy, chemie i biologie, ba i fyzika, i tu teorii relativity jsem pochopila! ale matematika, přiznám se, mi jaksi unikala. Ještě do třeťáku jsem zvládala stabilně vydřít dvojku tím, že jsem se všechno naučila nazpaměť, prostě jsem měla v hlavně stovky různých typů rovnic apod., v nichž jsem pouze obměňovala čísla. Tento přístup bohužel radikálně selhal ve čtvrťáku na integrálech, ty se jaksi namemorovat nedaly Dodnes děkuji našemu skvělému třídnímu a matikáři, který pochopil a nedal mi zahynout

    superkarma: 0 20.07.2007, 00:34:03
  29. avatar
    [2] Meander [*]

    Jsem typ, kterému zoufale nejdou humanitní obory. Nenávidím dějepis, literaturu a vše okecávací. Jazyky mi šly výborně, pokud šlo o gramatiku a slovní zásobu, jinak sbohem. A matematika? Měla jsem smůlu na kantory, velkou smůlu. Milovala jsem chemii a chtěla ji studovat, ale neměla jsem pořádné základy matematiky, neb naše hovězí učitelka neučila, ona dozorovala. Matematiku mi sice nezhnusila, ale ani mě ji nenaučila.

    superkarma: 0 20.07.2007, 00:26:18
  30. avatar
    [1] fructia [*]

    Nemám matematické myšlení. Už na základce mi dělal problém převod jednotek, s čímž se vůbec nechlubím. Zato jsem milovala češtinu. Učitelka na základce mi dala z matiky v devítce dvojku už je z důvodu, že prý se hlásím na střední, tak mi nechce dát špatnou známku. Na střední jsem měla v prváku čtyřku, a pak mi kamarád a přítel počítal různé cvičné příklady, tak jsem to vytáhla na trojku. Nikdy líp. Je jasné, že jako maturitní předmět jsem si ji nezvolila.
    Když jsem si vybírala vysokou školu, musela jsem jedině s absencí matiky.
    Když vezmu přítele, ten je zas na matiku, nejde mu čeština.

    superkarma: 0 20.07.2007, 00:15:44

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme