Vztahy

Mateřské pudy zvítězily!

Eva byla už v dětství velice šikovné děvče.
Ve škole vynikala a v učení vždy dalece předčívala své spolužáky.

Co by jí snad chybělo na vrozené inteligenci, dohnala svou pevnou vůlí, pílí a houževnatostí.
Jejím hnacím motorem byla často pronášená věta její matky: "Budeš umět vše, co chceš, jen musíš hodně chtít." A tak Eva chtěla a také měla.

Vždy se jí líbily pěkné restaurace a atmosféra honosných večírků, a tak se poměrně brzy rozhodla pro obor cateringu. Následovalo studium na  hotelové škole, dále jazykové nástavby.
Velice brzy se stala podnikatelkou a po několika letech pilné práce také majitelkou velice úspěšné cateringové společnosti.
Po sedmi letech podnikání se jejími klienty staly nadnárodní společnosti a řady jejích zaměstnanců se stále rozrůstaly.

Za poslední rok se v jejím životě udály následující změny.
Především se vdala a jak to často bývá, je její protějšek protějškem do slova a do písmene.
Ctižádost, soutěživost a umění něco zorganizovat jsou pro něho neznámými pojmy.
Vždy stojí stranou, nebo spíše v zadní řadě. To aby obrazně řečeno mohl svou partnerku podpírat, popř. zachytit.
Je její jistotou na poli citovém, a vyplnil tak na čas jediné pomyslné mezery jejího štěstí.

Zanedlouho se rozhodli, že budou mít dítě.
Zde tedy nastal kámen úrazu. Oba byli dle lékařů v pořádku a závěrečný ortel byl odpočívat, vysadit, změnit prostředí, žádný stres a pravidelný spánek. Zdálo se totiž nejvíce pravděpodobné, že otěhotnění nepřichází díky Evinu každodennímu stresu, poruchám spánku a celkové únavě.

Tato fakta Evu velice zaskočila. Snad poprvé v životě nemohla něco ovlivnit svým rozumem či energií. Těhotenství se nedalo spočítat, zorganizovat ani předplatit. Příroda je svéhlavá a neúprosná.
Má se tedy vzdát své těžce vybudované firmy? Zahodit vše o čem snila a toužila od dětství?
Nedokáže vlastnit firmu a zároveň ji pustit z hlavy a relaxovat.
A mateřské city se hlásí z plna hrdla. Co teď?

Rozhodla se až po pár dlouhých týdnech.
Prodala firmu, koupila dům mimo město, najala paní na úklid a začala se učit jinak žít. Spát, sportovat, odpočívat..
 
Toto mohla udělat hlavně díky své solventnosti, kterou jí přinesla její letitá snaha o úspěch na poli podnikatelském. Můžeme ji její úspěchy v tomto směru jen závidět.
A tak - udělala tedy zcela správně, že se své společnosti zcela zbavila?

Po čase se zdá, že ano.
Z této emancipované ženy je dnes totiž přešťastná  těhotná kulička, která jen s úsměvem vzpomíná, jak se honila od rána do večera.
Od prodeje firmy uplynuly dva roky, miminko tedy dělalo ještě nějaký čas drahoty. Dle lékařů ale nepochybně změna životního stylu Evě napomohla ke graviditě.

Ve svém životě dosáhla všeho, po čem toužila.
Vzdělání, majetku, postavení. V jejím případě se uměla v čas zastavit a uvědomit si priority svého ženského života či poslání.
Je tedy ve svých 32 letech spokojenou a vyrovnanou osobou, která svůj život prožívá velice šťastně. Nepochybně bude i správnou a příkladnou matkou, která zcela jistě předá zodpovědně své životní zkušenosti svým dětem.

   
01.03.2004 - Láska a vztahy - autor: Jindřiška Kleknerová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [181] risina [*]

    Bude tady ještě hodně článků podle podobného vzoru? Minulý týden Jindra, teď Eva... To aby měl gryzli kde prezentovat své názory???

    superkarma: 0 05.03.2004, 21:37:49
  2. avatar
    [179] Dudlajlama [*]

    Gabi, velice hezky napsane. Gryzli, ja zapomnela...drdol uz je moc vyzyvavy, takze zustaneme u toho satku na repe. Vis jaky je rozdil mezi diskuterem a demagogem? Ze ten diskuter si precte vsechny reakce a rekne si..."sakra, ono je vlastne ve vsech kousek pravdy"...., jednotlive pripady jsou nesoumeritelne, protoze nikdo nema uplne stejne podminky. Demagog si jede po svem dokolecka jako ten pater noster a nic jineho nez ty sve vyroky nevnima, ani vlastne neni schopny je pochopit. Mimochodem, nejak si nedovedu predstavit, ze bych denne oxidovala na panskem chatu, kde se probiraji typicka "muzska" temata a vroucne jim radila, jak maji co delat, jak se necesat, jake auto ridit, atd. Myslim, ze vyzva k odebrani se do prdelovic by na sebe nenechala dlouho cekat.

    superkarma: 0 02.03.2004, 18:46:34
  3. avatar
    [177] Gabi [*]

    Gryzli (75): My jsme si na mimi také pár let počkali a móóóc jsme se těšili, ale vždycky jsme to brali jako společnou zodpovědnost: tj. oba se staráme o dítě, oba nějakým způsobem přispíváme do rodinného rozpočtu apod. To, že chvilku je miska vah víc na jedné a chvíli na druhé straně je jedno. Myslím, že v tom si rozumíme. Já to myslela tak, že rodina a vztahy a rituály v ní se vyvíjejí, takže teď jsi ty ten "živitel" a tvoje žena "matka na plný úvazek", ale za rok může být všechno úplně jinak. A v tom je život krásný ! Plánovat si ho na pětiletky nemá smysl. Ono poznáš, až vám mimi bude odrůstat (to přijde velmi velmi brzy), že najednou se priority budou měnit, to si nikdo s prvním dítětem nedokáže představit. A život nemá začínat a končit s narozením dětí. Bezdětní snad nežijí?! Nesnáším větu: "tohle nejde, protože máme dítě", spíš to má být "nám se nechce a dítě je dobrá výmluva"
    P.S.: Hranice mezi přehnanou péči a zanedbáváním je prostě nestanovitelná stejně jako nejde změřit množství rodičovské lásky, nejde říct: "já se věnuji dítěti o 2 hodiny týdně déle, než ty, a proto jsem lepší rodič" Nikdo neví, co z jeho dítěte vyroste, a je velice škodlivé si plánovat: "mé dítě dostane Nobelovu cenu nebo vyhraje olympiádu, protože moje žena byla 20 let doma", může se jen snažit dát dítěti co nejvíc (ale to vždycky subjektivní). Bohužel "manuál" v porodnici k miminku nedávají.

    superkarma: 0 02.03.2004, 13:14:42
  4. avatar
    [176] sarobrouk [*]

    Moje matka totiž byla ta, co nenechá přece běhat dítě s klíčkem na krku někde samotné. Takže mi nedala žádný prostor pro sebe, pro volné nadechnutí, pro bloumání bez cíle. Pořád jsem jen slyšela. Kam jdeš, s kým jdeš, kdy přijdeš, a pak kdes byla, cos dělala, s kým jsi byla čím jsou rodiče? To není to co jste mysleli jako komunikaci rodič a dítě, že ne?

    superkarma: 0 02.03.2004, 11:25:17
  5. avatar
    [175] sarobrouk [*]

    O mě se naši starali do 3 let, pak jsem byla ve školce a od 8 do 12 byl máma doma se sestrou na mateřské a zase se o mě ustavičně starala 24 hodin. A jsem jí za to vděčná? Ne. Dusila mě svým 24hodinovým dohledem. Hned jak to šlo, jsem se odstěhovala, abych mohla volně dýchat. Navštěvuji ji, kdy se mi chce, tak 1x za 14 dní. Občas jí zavolám a napíšu SMS. Být rodič je určitě nejtěžší povolání, protože ať uděláte to nebo ono, vždycky to může být špatně a když se pozorně nedíváte, tak to nepoznáte.

    superkarma: 0 02.03.2004, 11:21:17
  6. avatar
    [174] Lhasa [*]

    gryzli: To je těžký, když to nedokáže nějak obecněji pojmenovat Meryl, tak už asi nikdo Aspoň tady. Myslím, že její příklad s dělením se o všechno, je dost jasnej. A pokud to tak někdo NECÍTÍ nebo tomu nerozumí, vysvětlíš to těžko

    superkarma: 0 02.03.2004, 10:22:59
  7. avatar
    [169] Lhasa [*]

    gryzli: Ptal ses Meryl, kde je ta hranice, kdy dítě cítí, že je tím nejdůležitějším pro své rodiče, a přitom není středem světa. To se dá slovy těžko popsat a ani v knížkách to zdaleka nevyčteš.

    superkarma: 0 02.03.2004, 10:00:45
  8. avatar
    [161] Dudlajlama [*]

    werka, projdi si par starsich diskusi a rozbreskne se ti . Monika, taky mne strasne chybi ten cas, ktery jsem nemohla stravit se svym synkem, protoze ten musel v roce a pul do jeslicek. Nastesti jsem delala v kanclu, kde byla slusna pracovni dobe. Do prace jsem musela, protoze jsem se rozvadela a mela 400,- Kcs vyzivneho. Pro upresneni, ano, jeden z hlavnich duvodu meho rozvodu byla nevera, tedy ne ma, ale manzelova. Taky by me ale nenapadlo odsuzovat nikoho, kdo skloubi praci s rodinou, ted nemyslim silenou workoholicku a rodinu ignorujici karieristku. Proboha, znamena snad, ze cela nase generace je uplne zkazena a beznadejne nevychovana??? Nepamatuju se snad na jedinou spoluzacku ze ZDS, jejiz maminka si mohla dovolit byt doma a dnes je tomu bohuzel casto stejne. Az stat poskytne takove podminky, ze se rodina uzivi z jednoho platu, urcite tech zen zustane doma vic. Veta "...dat prednost zivotu pred karierou", mne prijde tedy dost pateticka. Bez te prace a naslednych chechtaku, neni moznost zakoupit potravu a dalsi veci k tomu zivotu nezbytne. P.S. Jeste me napadlo, ze vetsina romskych matek je s detmi doma, vetsinou celozivotne, takze ony jsou v podstate temi nejkvalitnejsimi matkami .

    superkarma: 0 02.03.2004, 02:10:12
  9. avatar
    [158] werka [*]

    Galadriel: Teda přiznám se, že tak bystrá jako ty nejsem, tudíž jsem neodhalila, kdo je ta "nejmenovaná osoba" (a moji zvědavou dušičku to pěkně štve )

    superkarma: 0 01.03.2004, 21:42:02
  10. avatar
    [157] Vivian [*]

    "Slova jsou stvořená k tomu, aby zakrývala naše myšlenky." Heinrich Heine

    superkarma: 0 01.03.2004, 21:40:41
  11. avatar
    [156] Vivian [*]

    Galadriel: ale pšššt...

    superkarma: 0 01.03.2004, 21:36:50
  12. avatar
    [152] Dudlajlama [*]

    Vivian, nejlepsi je, ze se tady horli a vasni a doma si to stejne kazdy dela po svem .

    superkarma: 0 01.03.2004, 20:31:25
  13. avatar
    [151] Vivian [*]

    Fiona: to člověku pak tyhle hádky o ničem připadaj až trapně malicherný, viď...

    superkarma: 0 01.03.2004, 20:24:33
  14. avatar
    [150] Lotka [*]

    Já mívám jen sexuální pudy. Ale až tyhle zvítězí, to bude teprve tóčo

    superkarma: 0 01.03.2004, 20:11:29
  15. avatar
    [149] Dudlajlama [*]

    Ted vam popisu, jak by mela vypadat ta prava a ulne nejspravnejsi zena, manzelka, matka....po cely den se oddane mrcasi kolem domacnosti, deti a manzela. Ven chodi jenom minimalne, pokud k tomu musi dojit, tak jen za nezbytnym obstaranim potravy a patricne zahalena do ciste a bytelne plachetky, v lete je povolen lehci material, lec ani ten nesmi naznacovat zenske tvary, natoz byt treba prosvecovanim slunicka pruhledny . Malovani nepripada v potaz, to delaji jen zenstiny vyzyvave ci zakomplexovane chudinky, vlas proste zcesan do copu na zadech ci hovinkoveho drdulku, laku a podobnych podpurnych prostredku netreba. Myslite si, ze jsem zesilela? Nikolivek, tento zjev jsem si nahrubo poskladala z reakci nejmenovane osoby na ruzna temata v posledni dobe.

    superkarma: 0 01.03.2004, 20:05:31
  16. [148] Pidulina [*]

    gryzli: přiznej se co jsi zač??!! Chlap kříženejs feministkou či co?? Nějak se ve tvých reakcích nevyznám .....

    superkarma: 0 01.03.2004, 19:41:14
  17. avatar
    [143] Lotka [*]

    Meryl: jejda, a já myslela, že jsem nenormální, když tohle dělám taky

    superkarma: 0 01.03.2004, 18:38:34

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [141] Suzanne [*]

    Gryzli: jak tak pročítám tvoje příspěvky: vychází mi z toho, že určitě nebudeš šovinistickej blbeček. Ale někdy v nadšeném vytržení diskusí reaguješ dost extrémně, možná to tak ani nemyslíš, ale většinu ženských to nadzvedne. Ta tvoje vyjádření vyznívají dost černobíle, víš? Když máma řekne dětem, že má taky svoje záliby, neznamená to, že se na ně vykašle a přestane si jich všímat. Ty to hned přebiješ argumentem, že děti pak pro svoje záliby nepřijdou ani na funus - nebuď, probůh, extremista. Většina bab vaří dobře, znám jich spoustu, co je to fakt baví. I když já to zrovna nejsem...
    Ale nastala situace, jako kdybych vlezla na pánský časopis a prohlásila - většina chlapů jezdí jako prasata, to já to fakt umím. ...roztrhali by mě na kusy a můžu jezdit jako pánbůh. Jsi chytrej chlap, tak si to vždycky přečti než to pošleš.

    superkarma: 0 01.03.2004, 17:54:32
  2. avatar
    [139] Andula [*]

    Meryl: nasi sice nebyli smaozivitele, ale hluboko do kapsy meli taky porad a me hrozne stavlo, kdyz mame neco koupila - terba tu cokoladu a sama si nevzala a jeste nam to pak rikala, pozdeji rikala, jak si nic nekoupi, aby my jsme meli... jako dite jsme vubec nevedela, co mam na to rict a ja na to mam reagovat. Pozdeji jsem rikala, tak jdi a kup si neoc, ja nic nechci, marne... Nemyslim, ze dite tohle umi ocenit, naopak, vzbuzuje to v nem pocity viny.

    A to oslava narozenin, ta musela byt uplne uuuzasna :o)))

    superkarma: 0 01.03.2004, 17:03:20
  3. avatar
    [136] Andula [*]

    Lhasa: 111 dekuju

    superkarma: 0 01.03.2004, 16:51:01
  4. avatar
    [135] Andula [*]

    gryzli: ad 101, to trochu prehanis, ne? :)

    superkarma: 0 01.03.2004, 16:47:56
  5. avatar
    [131] werka [*]

    Souhlasím s Meryl (121). A mám trochu pocit, že se to tu trošku zvrtlo v tom směru, že pokud se něčí příspěvek dá vyložit líp a hůř (a to, že napíšeme něco, co nezní zcela jednoznačné, se nám myslím stane každému - v tomhle je internetová komunikace zrádná, protože neslyšíme tón, nevidíme, jak se člověk tváří - máme jen ta slova), tak si to tu dost často, každý vyloží spíš hůř. A to mi přijde docela smutné.
    (já třeba v gryzliho příspěvcích nečtu zdaleka tolik mužského šovinismu jako spousta z vás a doufám, že to není díky tomu, že jsme ušlápnutá ženuška, co jí těžce patriarchální společnost vyhovuje ).

    superkarma: 0 01.03.2004, 16:21:40
  6. avatar
    [117] Ijka [*]

    Gryzli:aha,tak Ty jsi ten otec,co příjde z práce domů,vyptá se co dítě a seřeže ho.Protože jen Ty víš,co je správná výchova,že?Typuji Tě na chlapa,co musí mít doma nachystanou polívku-tak akorát-ani teplou,ani studenou,jinak,ženo,třes se!A večer dává ženě instrukce,jak správně vychovávat dítě.Připomínáš mi zubaře,který mi vždy tvrdil,že mě ten zub prostě nemůže bolet!

    superkarma: 0 01.03.2004, 14:20:03
  7. avatar
    [113] šája [*]

    gryzli: Lhasa měla na mysli tu odpověď o tom pohřbu, tos fakt trochu přehnal, ne?
    A že sis ty vytáhl černou kuličku, to mě pobavilo Jen se přiznej, že jsi vlastně rád Zajímalo by mě, co vlastně děláš, když vyděláš a přitom se věnuješ rodině...

    superkarma: 0 01.03.2004, 14:05:14
  8. avatar
    [111] Lhasa [*]

    gryzli: Myslela jsem č. 101. Nevím, do jaký míry znáš Andulu, ale já myslím, že můžu zodpovědně tvrdit, že zrovna v jejím případě to děti na skutcích cítí rozhodně dostatečně A kromě toho, dítě si víc váží mámy/rodičů (resp. jde na tatínkův pohřeb, jak ty píšeš), pokud cítí lásku, bezpečí, ale současně ví, že může CTÍT maminku/rodiče..., že dokázala/i dát mu všechno, co po citové stránce potřebuje, přičemž se dokázali realizovat i jinak. A prosím nezaměňovat práci a kariéru, v tomhle případě je ta hranice dost důležitá.

    superkarma: 0 01.03.2004, 14:02:59
  9. avatar
    [105] Lhasa [*]

    gryzli: Sorry, ale tvoje odpověď Andule je buď nepochopení, nebo čirá demagogie

    superkarma: 0 01.03.2004, 13:52:50
  10. avatar
    [103] Ijka [*]

    Gryzli:Bože,Ty naděláš!Máš jedno dítě a vyšiluješ,jako bys jich měl osm.Ozvi se,až jich vychováš nejméně pět,pak uděluj rady ženám,jak se mají o své děti starat. A nejlépe se ozvi,až s nima budeš i na mateřské dovolené.Aby sis to užil jaksepatří!

    superkarma: 0 01.03.2004, 13:51:41
  11. avatar
    [95] šája [*]

    petruška: Ano, omyl, já takovou práci mám a není zrovna za malý peníz. Fakt je, že když něco hoří, beru si práci domů, ale většinou vše zvládám za stolem v kanceláři....a to včetně ženy-in
    Ve tři jsem s dětmi doma a všem je nám fajn. Fiony se v tomto musím zastat.
    Z toho vyplývá, že kariéru nedělám a jsem tudíž pro gryzliho přijatelná jako matka? No, nějak je mi to fuk Prostě jsem přebrala léty fungující model nejen mých rodičů, taky mě šoupli do jeslí a přitom jsem měla pěkné dětství...
    A ještě k té panence za 2000,-. Znám několik děti )holčiček), které mají fungující rodinu byť se zaměstnanou mámou, maminka se jim plně věnuje, jen co je vyzvedne ze školky a přesto tuhle panenku samy vyžadují, protože ji má sousedka nebo kamarádka. Tohle je fakt už o něčem jiném ... Drahý dárek ještě nemusí být záplata na matčinu nepřítomnost Někdy je to jen reakce a povzdech nad prostinkým vydíráním našich sladkých dětiček....

    superkarma: 0 01.03.2004, 13:35:42
  12. avatar
    [94] Andula [*]

    Meryl: přesně, ja se tohle snazim detem vysvetlovat, ze je mam moc rada, jsou pro me nejdulezitejsi, ale nejsou pro me na svete jedine, mam tez sve dalsi zajmy, moc i nesedi jak nekdo rika, ze ma na svete jen deti, ze zije jen pro deti a podobne. Mozna se mylim, ale takhle to vidim ja.

    superkarma: 0 01.03.2004, 13:32:50
  13. avatar
    [93] sunnynka [*]

    petruška: tak to se mýlíš Můj manžel má padla vedle a vydělává tolik, že uživí bez problémů celou rodinu. Já jsem před mateřskou měla padla v půl třetí a vydělávala jsem 13tisíc čistého. A to mi přijde docela dobré

    superkarma: 0 01.03.2004, 13:32:20
  14. avatar
    [88] *Kotě* [*]

    gryzli: pro naši kulturu je určující myšlení středověku a raného novověku, antické myšlenky se nám jaksi až do renesance vytratily, takže nás nemohly až tak formovat. Mluvím skutečně o třech letech věku dítěte - tedy nejzazší věk, kdy je odstaveno od prsu. Nemluvím zde o tom, že by se dítěti nikdo nevěnoval, ale většinou to nebyla jeho matka - existovaly kojné, chůvy, vychovatelky, vychovatelé...

    Jinak doporučuji tvé pozornosti například knihy Kultura a každodenní život v raném novověku (autor Richard van Dülmen), Život středověkého člověka (ed. Jacques le Goff), Kultura středověku (Jacques Le Goff), Ženy ve středověku (Edith Ennenová) a další.

    Mluvím o tom, z čeho vychází naše kultura a jak fungovala rodina a mateřství v době, která nás formovala. O vzniku kultu mateřství v 19. století také existuje rozsáhlá literatura. Nemusíš být tedy demagogický, radši si čti, co píšu.

    superkarma: 0 01.03.2004, 13:25:03
  15. avatar
    [86] Andula [*]

    petruška: to je omyl, i takove prace jsou, ale je jich samozrejme malo

    superkarma: 0 01.03.2004, 13:21:51
  16. avatar
    [84] Andula [*]

    *Kotě*: ono navic matka, ktera se dnes bude 24 hodin stale venovat jen diteti, muze byt hodne vycetrpana... to take neni nejlepsi, ani pro ni, ani pro potomka.
    Prave, jak pises, v historii tomu tak nebyvalo, rodiny tez byly vetsi, takze se pece o dite rozkladala mezi vice lidi.

    superkarma: 0 01.03.2004, 13:18:35
  17. avatar
    [81] Andula [*]

    gryzli: jiste, pokud jde o cas straveny s detmi, teoereticky ano, ale znam i lidi, kteri jakoby s detma jsou, ale zaroven se jim ani zbla nevenuji.

    superkarma: 0 01.03.2004, 13:13:58
  18. avatar
    [77] *Kotě* [*]

    gryzli: dítě, zvlášť to větší, nepotřebuje matku zdaleka tak intenzívně, jak se zejména muži snaží ženám namluvit. Rozšířený blud, že dobrá matka je jen taková, která se svému dítěti věnuje 24 hodin denně, je velmi nedávného původu. Pojem "mateřská láska" se objevil až na počátku 19. století, a to úměrně k tomu, jak byly ženy vytlačovány od zajišťování výrobních prostředků a zaháněny do "domácnosti" - tedy se vznikem industriální společnosti. Slovo domácnost dávám do uvozovek, protože například ve středověku a raném novověku byla domácnost úplně jiným pojmem než v 19. a 20. století a představovala skutečně náročný džob, jak manuálně tak manažersky.

    V minulosti se ženy zdaleka tolik nestaraly o své děti jako je tomu poslední zhruba jedno a půl století. Odrostlé dítě nepřetržitou péči nepotřebuje. Tím se v historických studiích myslí dítě od tří let výše! Nikoli tedy patnáctiletý puberťák.

    Ze společenského i psychologického hlediska neexistuje jediný důvod, proč by žena nemohla zároveň pracovat a vychovávat děti. Všechny názory propagující "absolutní mateřství" jsou názory o své pravdě přesvědčených šovinistů, jimž se rozvíjejícími se pracovními možnostmi žen zužuje pole působnosti.

    Tolik ke tvým rádoby zasvěceným argumentům o nemožnosti skloubit kariéru a mateřství.

    superkarma: 0 01.03.2004, 13:07:04
  19. avatar
    [74] Andula [*]

    gryzli: vidis, pro me neni prace dulezitejsi nez deti, ale je pro me hodne dulezita, nejen kvuli tomu, ze me zivi, ale proste ji potrebuju k tomu, abych byla uplnym clovekem ci jak to napsat, pricemz nemam pocit, ze kvuli tomu musim byt spatna matka.

    superkarma: 0 01.03.2004, 12:57:36
  20. avatar
    [70] Lenice [*]

    šája: souhlasím
    mam-ča:

    superkarma: 0 01.03.2004, 12:54:28
  21. avatar
    [69] Andula [*]

    Ja nejak nevim, tenhle typ "clanku", jak poznam, ze to neni vymyslene od A do Z... to uz je jak "pani Jana" z nejakeho stupidniho casopisu...

    superkarma: 0 01.03.2004, 12:52:37
  22. avatar
    [68] k@tchabinka [*]

    :mě by jenom zajímalo, co by gryzli dělal, kdyby nebyl chlapeček ale holčička a neustále mu byly společností podsouvány tyhle patriarchální bludy typu“Správná žena jen rodí a neptá se proč“
    Gryzli, upřímně,jsi mužskej, ty za sebou nemáš staletí poroby a otroctví ve jménu rodinného blaha:)
    Tak se netvař, že tématu rozumíš… :)ani zbla.

    superkarma: 0 01.03.2004, 12:48:08
  23. avatar
    [67] šája [*]

    mam-ča: Krásně napsané, výborně. Díky, mamčo.
    Ke gryzlimu také nemám, co bych dodala, chudák jeho žena....

    superkarma: 0 01.03.2004, 12:47:03
  24. avatar
    [66] kubikm [*]

    gryzli: hele, nepsals nakonec ten článek sám? že se tak toho smyslu/nesmyslu zastáváš
    všechno se dá v životě zařídit
    když byla tak bohatá, mohla mít na vše lidi, kterým by platila, no ne?
    dneska už ženě nestačí být jen doma, ať s dítětem či bez, každý se chce nějak realizovat...
    nikde není řečeno, že žena musí mít děti, pokud je nechce, je to její svobodná volba a nikdo nemá právo jí něco předhazovat

    muži nemají rádi úspěšné ženy, proto je srážení - postel/kuchyň/kostel

    superkarma: 0 01.03.2004, 12:20:12
  25. avatar
    [65] kubikm [*]

    womanka: přesně tohle jsem chtěla napsat
    nějak mám pocit, že tady si každý myslí, že dobře dělat může jen on, proč na to nemyslela a nevychovala si zástupkyni - ona majitelka firmy a měla by tam na práci lidi...proč nevytvořila další pracovní příležitosti? Proč nepomohla někomu mladému?
    takhle se mi to vůbec nelíbí

    superkarma: 0 01.03.2004, 12:08:44
  26. avatar
    [63] Kocicka [*]

    úplná romantika?!? Čím nás to tady krmíte! fuj tohle to

    superkarma: 0 01.03.2004, 11:40:03
  27. avatar
    [62] Lhasa [*]

    Je to trošku ode zdi ke zdi Napřed taková pracovní zátěž, že nemohla ani otěhotnět, a pak najednou úplná spokojenost s životem po venkovsku
    Řekla bych, že Eva do roka a do dne zase rozjede i něco jinýho než mateřství

    superkarma: 0 01.03.2004, 11:32:28
  28. avatar
    [60] *Kotě* [*]

    Já nevím, holky, že se vůbec snažíte s gryzlim diskutovat a nějak argumentovat. Vždyť on vás stejně neposlouchá a je mu jedno, co říkáte. Na ženy - kariéristky (tedy ty, které nejsou v domácnosti a nestarají se na plný úvazek o jeho děti) se divá jednoznačně, s despektem a odsudkem. Je to asi velmi konzervativní muž, pravděpodobně katolík (psal, že rozvod pro něj nepadá v úvahu), ženu má v domácnosti, byl zřejmě v tomto modelu vychován. Čekáte snad, že vám pogratuluje, jak zvládáte práci i rodinu a provolá vám slávu? To by šel proti své "přirozenosti". Tak ho nechte, ať hlásá, co hlásá, jeho názor nezměníte. Vždyť naštěstí je už mnoho mužů, kteří nejsou jako on.

    superkarma: 0 01.03.2004, 11:11:30
  29. avatar
    [57] Luciš [*]

    Když tu panuje veřejný názor, že pracující = krkavčí matka, neznamená také matka v domácnosti = rozmazlené dítě?

    Myslím si, že děti si mnohem víc váží společných chvil s rodiči,když nejsou až tak četné (každodenní kontakt od rána až do večera, bez navštěvování školky atd. - kontakt s jinými dětmi je potřeba, to mi nikdo nevymluví)

    superkarma: 0 01.03.2004, 10:53:19
  30. avatar
    [56] mam-ča [*]

    Připadá mi, že v poslední době se tady, na Ž-in, roztrhl pytel s radami, jak JEDINĚ SPRÁVNĚ prožívat svůj život. Jednou je ideálem žena v domácnosti, která se věnuje jen a jen dětem, (a co potom, až děti vyrostou ?) podruhé úspěšná managorka, která všeho nechá, prodá firmu, usadí se na venkově a realizuje se očekáváním otěhotnění a následně „zdravým venkovským životem“. (Už jí vidím, jak chová slepice, pěstuje zelí a stlouká domácí máslo).
    Ženy, které mají děti a jsou zaměstnané, tady z toho pak pomalu vycházejí jako krkavčí matky, které jsou tak nezodpovědné, že si klidně chodí do práce.
    V dnešní době je většina žen zaměstnaná i proto, že z jednoho platu prostě rodina žít nedokáže, zvláště, pokud se chová zodpovědně. Bydlení málokdo z nás vyřešil bez vlastního přičinění, nesedíme v bačkorách u TV, ale věnujeme se my i děti různým koníčkům. To všechno stojí peníze, které nám nikdo zadarmo nedá. V neposlední řadě už nejsme jen hospodyně, ale práce pro nás nemusí být jen nutným zdrojem obživy.
    Jestli tedy některá žena je tak finančně zajištěna, že už se nemusí po zbytek života o peníze starat, a zplození a výchova dítěte zcela zaplňuje její život, budiž jí to přáno. Čím se bude zabývat, až dítě povyroste, je už její problém.
    Ale nepodsouvejte nám proboha takové ženy jako vzor ! Skoro mi to připadá, jako „masírování“ mozků, aby se vyřešila nezaměstnanost v tomhle státě. Každá vdaná (rozuměj zaopatřená) žena by mohla zůstat v domácnosti, pečovat o muže a děti a pracovní místa, která se tím uvolní, obsadí muži. To už tady kdysi bylo, ne ?

    superkarma: 0 01.03.2004, 10:42:01

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa na téma osteoporóza
Anketa na téma: Zubní zdraví

Náš tip

Doporučujeme