Rodina

Mateřská se zvýší


Od ledna budou platit nová pravidla, díky kterým ženy, jež v příštím roce nastoupí na mateřskou a dosud v práci dostávají nadprůměrnou mzdu, nečeká během prvních měsíců mateřství takový pokles příjmu, jako by je čekal ještě při letošních pravidlech.

Žena, která před narozením dítěte vydělávala 30 tisíc hrubého, dnes po porodu spadla na 65 procent svého předchozího čistého příjmu. Od příštího roku by se v jejím případě čistý příjem snížil už jen na 85 procent toho, co měla k dispozici předtím.

Mateřská vzroste v příštím roce nejvíce matkám, které vydělávaly více než 16 700 korun hrubého měsíčně. Při dvacetitisícové mzdě bude žena dostávat měsíčně o tisícikorunu více než dnes. U třicetitisícového platu to bude více než 4,5 tisíce korun na měsíc.

Od ledna bude platit ještě jedna novinka. V pobírání mateřské se bude moci střídat matka i s otcem, ale až po šesti týdnech po porodu.
 

   
04.09.2008 - Finance a práce - autor: Jan Exner

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [237] Lojen [*]

    Jeremi: máš pravdu.

    superkarma: 0 10.09.2008, 14:48:51
  2. [236] Lojen [*]


    jsem na RD a přivydělávám si soukromničením ( jinak jsem normálně zaměstnaná u státního podniku). Znamená to, že když za 2 měsíce nastoupím MD nedostanu jí?

    superkarma: 0 09.09.2008, 19:21:25
  3. avatar
    [235] Jeremi [*]

    Lenice: Já mám dojem, že při pobírání PPM si akorát nesmíš přivydělat prací z pracovního poměru, za který Ti plyne ta PPM. Ale není důvod, proč by se nedalo přivydělat jinde.

    superkarma: 0 04.09.2008, 21:51:55
  4. avatar
    [234] OlgaMarie [*]

    FAXÍK: Mně se tak moc vysoké nezdají.

    superkarma: 0 04.09.2008, 20:30:36
  5. [233] mindulinka [*]

    Lenice: vždyť jo, já jen upřesnila za jakých podmínek si můžeš přivydělat na RD.

    superkarma: 0 04.09.2008, 20:15:45
  6. avatar
    [232] Jeremi [*]

    Sonne: Ha, tak jsem dohledala trošku obsáhlejší článek, z kterého vyplývá, že jsem měla pravdu a žádná šílená křivda těm s nižšími platy se opravdu nekoná nekoná. V současné době je nejvyšší možná PPM kolem 14 tisíc (záleží na počtu dní v měsíci) a znamená to, že do platu zhruba 24 tisíc to matky dostávaly shodným procentem podle výše platu. Ty, co vydělávaly ještě víc než 24 tisíc, už ale narazily na strop. Nově by maximální mateřská měla být snad až 29 tisíc, takže celý humbuk je opravdu jen o tom, že většímu počtu žen bude měřeno stejným metrem.
    http://ekonomika.idnes.cz/materska-stoupne-polepsi-si-hlavne-zeny-s-nadprumernymi-vydelky-pyr-/ekonomika.asp?c=A080903_220543_ekonomika_abr

    superkarma: 0 04.09.2008, 17:09:08
  7. avatar
    [231] Lenice [*]

    mindulinka: už jsme to tady říkaly - MD se pobírá do 28 týdnů věku dítěte, potom je RD. Pokud by sis chtěla vydělávat při MD, tak se jí musíš písemně vzdát a tento papír dodat na sociálku. Při RD není pro výdělek žádný strop, akorát musíš zajistit celodenní péči o dítě, případně ho dávat do zařízení tak, jak píšeš

    superkarma: 0 04.09.2008, 17:00:03
  8. avatar
    [230] Sonne [*]

    Aaaaaa, diskuze pokračuje Hned zase mizím, jen jsem dočítala

    superkarma: 0 04.09.2008, 16:55:51
  9. [229] mindulinka [*]

    A můžu říct, že se sociálky chodí kontroly do školek - kdy dítě nastoupilo a kontrolují, jestli nechodí ze školky o 5 minut dýl apod. Vlastní zkušenost.

    superkarma: 0 04.09.2008, 16:54:08
  10. [228] mindulinka [*]

    Lenice: pokud dítě nedáš do školky na víc jak 5 dní v týdnu a později do 4 let na 4 hodiny denně. Ale když máš někoho na hlídání (babičky) tak to máš vyřešený. Ale jinak máš smůlu. Málokdo si svojí profesi může dělat z domova a s dítětem.

    superkarma: 0 04.09.2008, 16:53:16
  11. avatar
    [227] Lenice [*]

    jen bych chtěla podotknout, že při MD jako takové, o které se tady píše, maminky pracovat nesmějí, možnost výdělku je až při RD

    superkarma: 0 04.09.2008, 16:51:52
  12. avatar
    [226] shb [*]

    mindulinka: jj, musím jít, mějte se!

    superkarma: 0 04.09.2008, 16:50:32
  13. [225] mindulinka [*]

    To je asi tím, že píšu všema deseti, ale pak dělám chyby, protože měním větu za pochodu a už to po sobě nečtu

    superkarma: 0 04.09.2008, 16:49:18
  14. [224] mindulinka [*]

    shb: a to je taky problém našeho státu. Prostě z jednoho platu průměrná rodina nevyžije - nemá na to si pořídit byt, ten byt platit a uživit dítě. Holt Jeden plat nestačí.

    superkarma: 0 04.09.2008, 16:48:26
  15. avatar
    [223] shb [*]

    mindulinka: (a jinak jsi asi pořád o krok přede mnou, jak odepíšu tak mi teprve skočí tvůj příspěvek

    superkarma: 0 04.09.2008, 16:47:25
  16. [222] mindulinka [*]

    shb: a mě to bolí stejně - protože těch peněz nemakačenkům jde mnohem víc než promrhají politici a pořád jsou to peníze z mých daní. Sere mě obojí.

    superkarma: 0 04.09.2008, 16:47:01
  17. avatar
    [221] shb [*]

    mindulinka: horší je to když maminka živí...nebo je třeba samoživitelka... no prostě platí jako ve všem a všude -co si neuděláš nemáš

    superkarma: 0 04.09.2008, 16:46:20
  18. [220] mindulinka [*]

    Prostě podporovat pracující maminy - na to není, ale podporovat nemakačenky na to je. Hned bych pracujícím maminám dala úlevy a zvýhodnění. Třeba, aby se maminy častěji mohly zaměstnávat pod RD na částečný úvazek - určitě je to pro stát výhodnější, odváděly by daně státu a ještě by nepobíraly sociální dávky.

    superkarma: 0 04.09.2008, 16:46:08
  19. avatar
    [219] shb [*]

    ale říkám pořád mně to tak nebolí-když to jde lidem, než když to uniká na naprostý nesmysly někam jinam...

    superkarma: 0 04.09.2008, 16:44:42
  20. [218] mindulinka [*]

    A tady se vlastně diskutuje o mateřské dovolené - jak bude vysoká. Přitom mateřská se týká pracujícíh budoucích maminek. Takže tady škudlit. Je jasné, že pokud mamina pracuje před porodem bude většinou pracovat i potom.

    superkarma: 0 04.09.2008, 16:43:54
  21. [217] mindulinka [*]

    shb: jo jo, ale nejhorší je, že těch co pracovat nechtějí - je většina z nezaměstnaných. A to je právě to nejhorší, že náš stát je v tom podporuje.

    superkarma: 0 04.09.2008, 16:42:27
  22. avatar
    [216] shb [*]

    mindulinka: 214 no kdo pracovat nechce toho nepřesvědčíš... pak platí jak jsem říkala je to chyba systému (nemá čím motivoat a čím demotivovat) a platilo by to jak rika cejka: nepracujes -nemáš

    superkarma: 0 04.09.2008, 16:39:47
  23. [215] mindulinka [*]

    A už jsem tu jednou psala. Potřebovali jsme pomoct s manuální prací na stavbě, tak manžel zašel do místního ubytoven - většinou jsou tam nezaměstnaní a scháněl někoho, kdo by mu za 100 Kč na hodinu (načerno a na ruku) šel pomáhat. No nesehnal nikoho a tak si pomáhal sám.

    superkarma: 0 04.09.2008, 16:37:29
  24. [214] mindulinka [*]

    shb: Ale 3/4 lidí z pracáku klidně můžeš měřit globálně a tu 1/4 individuálně - ale ta je proměnlivá, protože se střídá - ta pracovat chce.

    superkarma: 0 04.09.2008, 16:35:36
  25. [213] mindulinka [*]

    shb: no jasně, s tím souhlasím, nechceš makat - nebudeš mít peníze. Naprosto souhlasím. Svoboda.

    superkarma: 0 04.09.2008, 16:34:39

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [212] shb [*]

    mindulinka: lidi neměřím globálně, ale individuálně...

    superkarma: 0 04.09.2008, 16:34:02
  2. [211] mindulinka [*]

    shb: a jdi si někdy stoupnout před pracák ať vidíš, která věková skupina tam má největší zastoupení a taky menšina. Hned si uděláš obrázek. Já to mám z první ruky. Máme pronajatou kancelář ve stejné budově jako sídlí pracák. Takže můžu referovat osobně a ne jednapanipovidala.

    superkarma: 0 04.09.2008, 16:29:43
  3. avatar
    [210] shb [*]

    mindulinka: já bych je nechala- nechceš nemáš... proč z nich dělat otroky, taky mají svobodnou vůli ne?

    superkarma: 0 04.09.2008, 16:28:55
  4. [209] mindulinka [*]

    shb: ale vždyť těch 55ti letých zase tolik není - tedy těch, kteří chtějí pracovat. Většinou přišli o místo, že jim zrušili podnik. Ale bavíme se tady o notorických nemakačencích a těch je nejvíc do 40ti let - a těm bych klidně dala do ruky i krumpáč.

    superkarma: 0 04.09.2008, 16:25:56
  5. avatar
    [208] shb [*]

    Ťapina: .....a chci z ní vytřískat co nejvíc

    superkarma: 0 04.09.2008, 16:25:37
  6. avatar
    [207] shb [*]

    Ťapina: já chodím do práce kvůli penězům...

    superkarma: 0 04.09.2008, 16:24:24
  7. [206] mindulinka [*]

    shb: známý po X desetiletých dostal padáka z práce - našel si práci jinou - i za cenu dojíždění. Ještě se mu rodina smála, že je mínus 2000Kč platem než kdyby zůstal doma a byl na podpoře. Jenže je by hrdost a čest nedovolila být doma a brát peníze od státu.
    Asi takhle: většina těch, kterých pracovat chce si práci najde (většinou sama) a pracuje.

    superkarma: 0 04.09.2008, 16:24:12
  8. avatar
    [205] shb [*]

    miondulinka: tak to jsou zabité případy

    superkarma: 0 04.09.2008, 16:23:41
  9. avatar
    [204] Lenice [*]

    Ťapina: někteří asi ano
    mindulinka: třicet tisíc bych v 18ti po škole brala fakt všema deseti

    superkarma: 0 04.09.2008, 16:22:26
  10. avatar
    [203] shb [*]

    mindulinka: já jsem za studií tady dělala prakticky cokoliv, ale myslím že dnes (vzhledem ke zdravotnímu stavu) bych si mákla jednu noční skládání do regálů a byla bych z toho týden nepoužitelná.....vím že chceš poukázat na nespravedlnost těch co pracují a těch co se vezou....ale abych třeba nutila 55letých fotra do práce za 7000 to ani omylem

    superkarma: 0 04.09.2008, 16:22:12
  11. [202] mindulinka [*]

    shb: to si ze mě děláš srandu. Já jsem z Pb a můžu říct, že polovina města jezdí dělat do Prahy. Ono se to opravdu i vyplatí. No jo, jenže ono se musí každý den a vstávat. Jeden čas jsme již zmiňované gymnazisty zaměstnávali - teď o prázdninách - a manžel pro ně jezdil a taky se nám stalo, že na smluveném místě nečekali -prý jsou po flámu a nemůžou makat. Holt člověk zaměstnaný na plný poměr musí do práce každý den.

    superkarma: 0 04.09.2008, 16:21:56
  12. avatar
    [201] Ťapina [*]

    shb: Ježišmarjá ale snad se nepracuje proto, aby se to vyplatilo, ne? Ty fakt chodíš do práce jen kvůli těm penězům?

    superkarma: 0 04.09.2008, 16:18:53
  13. avatar
    [200] shb [*]

    mindulinka: ono právě vždycky když dotyčný zváží příjmy a výdaje (nájem, dojíždění..), časové vytížení (dojíždění třeba 3 hodiny denně), tak se to jako fakt často nevyplatí...

    superkarma: 0 04.09.2008, 16:18:11
  14. [199] mindulinka [*]

    shb: jsem VŠ a podle toho mám i uplatnění - jako brigádnice jsem si přivydělávala mytím záchodů na poště - budoucí Ing. Ale práce mi nesmrdí a peníze na studia jsou potřeba. Mít pouze ukončené základní vzdělání, tak klidně dělám někde uklízečku a rozhodně nečekám, jestli mi stát dá peníze na cigarety a chlast (stejně nekouřím).

    superkarma: 0 04.09.2008, 16:17:40
  15. avatar
    [198] shb [*]

    lukas.cejka: přesně!

    superkarma: 0 04.09.2008, 16:14:56
  16. [197] mindulinka [*]

    shb: jak kopat. Znám 2 kluky gymnazisty - ptám se jich proč jsou na pracáku? Přece nebudou dojíždět půl hodiny do Prahy za nějakých 30 000Kč - to je jejich odpověď - prostě se jim nechce makat.

    superkarma: 0 04.09.2008, 16:14:49
  17. avatar
    [196] Lenice [*]

    shb: no ony ty platy jsou taky trošku o produktivitě a o tom, jaké vzdělání potřebuješ na kopání či řízení firmy když budeš bezmyšlenkovitě zvedat jen platy, aniž by odpovídaly výkony, tak tu inflační spirálu roztočíš setsakra rychle

    superkarma: 0 04.09.2008, 16:11:38
  18. avatar
    [195] Lukáš Čejka [*]

    shb: proto bych toho bura nerozdaval a pak bys musela jit zametat, jinak bys nemela nic

    superkarma: 0 04.09.2008, 16:10:48
  19. [194] FAXÍK [*]

    to bych chtěla vidět, které maminky mají takové platy vysoké

    superkarma: 0 04.09.2008, 16:09:53
  20. avatar
    [193] shb [*]

    mindulinka: to je ale chyba systému, ne těch lidí, já bych nešla za bůra kopat nebo zametat ulici ani omylem, to bych fakt byla radsi doma za to samý...

    superkarma: 0 04.09.2008, 16:08:08
  21. [192] mindulinka [*]

    shb: no ono jestli to nebude tím, že u nás ve státě jdou daně na podporu nemakačenků - a hlavně daně z nízkých platů a nemakačenci se mají lépe než ti poctiví, kteří chodí do práce.
    barbucháč: tvůj příspěvěk, že si ve platí chůvu a pomocnici v domácnosti - tak na to my tady platy opravdu nemáme. Na to jsem moc sociální stát.

    superkarma: 0 04.09.2008, 16:06:46
  22. avatar
    [191] shb [*]

    tyjo! koukám, že je dobře že jsem přišla až teď! A taky koukám že ti co mají málo tak aby radši děti ani neměli páč budou mít ještě míň no nebudu se zapojovat sic nedobře dopadnu, ale koukám že už to schytla Sonne.. tady opravdu není populární mít sociální cítění holka! to ti hned všichni předhodí ty nejhorší příklady zneužívání soc.systému a podsunou ti to... to znám jsou v tom dobrý, ale pravda je, že nevím kolik z těch rádoby spravedlivých si dokáže představit, že by se někdy na dně octly, to je hned fuj fuj to se mně netýká....já říkám nikdy neříkej nikdy a radila bych jim brát to optikou toho lůzra než optikou vysmáté paničky, to je trochu jiný úhel pohledu a navíc až se tam někdy octnou nebudou muset plakat óó proč ten stát mladé lidi a sociálně slabší víc nepodpoří, nejvíc mně baví ty co jsou superháklivé na to kam jdou daně....a pokaždé když jdou na to aby pomohly lidem (jakýmkoli) tak je to moc moc bolí daleko víc než výlety papalášů za miliony apod...takže obrázek o stavu české mentality jak vyšitý

    superkarma: 0 04.09.2008, 16:00:48
  23. avatar
    [190] Sonne [*]

    šája: Víš co je na tom nejhorší? Že my tu nic nezmůžeme a je jedno,na které straně stojíme. Nechci slovíčkařit, tenhle "boj" nemá smysl. Nedělám chytrou, když o tom nic nevím, ale taky nejsem blbka. Ráda o věcech diskutuju (proto tady ty diskuze jsou) a ráda se nechám poučit. Ať se to někomu líbí nebo ne, každý máme jinak nastaveno tady tak neoblíbené sociální cítění a každý si více či méně uvědomujeme, že zítra můžeme být úplně někde jinde... Opravdu nekandiduji za žádnou levicovou politickou stranu, ale jsou v tomhle státě prostě věci, které mě děsně se*ou, i když by vlastně nemusely. Děkuju Jeremi, že mi vysvětlila podstatu dávek v ČR.

    Jo a ještě něco si neodpustím, ať už si o mně myslíš cokoliv, TVŮJ CHLEBA je bezkonkurenční

    superkarma: 0 04.09.2008, 15:25:36
  24. avatar
    [189] petul [*]

    šája: Co do družiny, ale do jeslí

    superkarma: 0 04.09.2008, 15:24:14
  25. avatar
    [188] svetluszka [*]

    šája: nech ho tam a sveď to na Alzheimera
    ne, taky padám...pro změnu do školky... ..a pěšky

    superkarma: 0 04.09.2008, 15:23:39
  26. avatar
    [187] šája [*]

    petul: kteří musí pro dítě do družiny....škoda, začíná to tady mít grády

    superkarma: 0 04.09.2008, 15:21:47
  27. avatar
    [186] petul [*]

    Lindaa: A třeba i zapomeneme jít z práce domů a budeme makat víc než mladí zaměstnanci

    superkarma: 0 04.09.2008, 15:20:18
  28. avatar
    [185] svetluszka [*]

    kareta: ..jj, jak se dožiješ devadesáti, tak už je to pohoda....pak už se umírá málo

    superkarma: 0 04.09.2008, 15:20:13
  29. [184] Lindaa [*]

    petul: náhodou Alzheimer je príma kamos - budeme sedet na vozejku (pokud nám ho nekdo neslohne pod prdelí) a makat jak barevní, ale vubec nám to nebude vadit

    superkarma: 0 04.09.2008, 15:18:46
  30. avatar
    [183] kareta [*]

    díváte se na to blbě- teď zemřel Baťa a jak mu to pracovalo a myslelo v 94 letech

    superkarma: 0 04.09.2008, 15:18:22

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme