Vztahy

Mateřská dovolená - idylka nebo galeje?

Otěhotněla jsem na podzim roku 1999 a v létě roku 2000 jsem porodila chlapečka.

Těhotenství probíhalo docela v pořádku. Horší už to bylo s porodem dítěte. Kolem jedné hodiny v noci mi odtekla plodová voda a sanitka mě odvezla do porodnice. Mezi tím jsem se v porodnici trápila, protože jsem měla šílené bolesti, ale nemohla jsem se otevírat.
Dostala jsem injekci na vyvolání porodu, jenomže ta vůbec nepomohla. Pak mi nasadili kapák, ten mi vykapal do poloviny, ale stále jsem připravená k porodu nebyla. Měla jsem pořád velké bolesti.

Nakonec se doktoři rozhodli pro císařský řez. Chlapeček se mi narodil v 11.18 hod.

Byla jsem strašně zesláblá, ale byla jsem šťastná, že jsem všechno překonala, ale hlavně, že mám zdravé dítě.
Každá máma je v životě šťastná, když se jí narodí zdravé a krásné dítě a to všechno kolem porodu už je za ní.
Nejspíš si každá žena, která chce dítě, tímto procesem musí projít.

Je mi líto, že jsem malého nemohla kojit, protože se v porodnici naučil na láhev a mateřské mléko z prsu pít nechtěl.
Vyhovovalo mu, když dostal láhev a nemusel tahat, byl hodně pohodlný. Pro dítě je nejlepší mateřské mléko, chrání ho před nemocemi a je výživné. Možná proto je malý častěji nemocný.

Musím si postesknout - a určitě nejsem sama - že pro děti je všechno moc drahé. Hlavně oblečení a obuv, a proto často nakupuji oblečení v second handu. Je to mnohem levnější, než kupovat nové.
Vím, že mnoho lidí tyto obchody odsuzuje, ale já na tom nevidím nic špatného. Je nás víc, kdo si nemůže dovolit utratit peníze za nákladné oblečení, hlavně pro dítě, které z toho za chvíli vyroste.

Oblečení koupím, vyperu a malý nosí. Dost často si v "sekáči" koupím něco pěkného i pro sebe -akorát boty kupuji zasádně v obchodě (aby byly zdravotní).
Raději investuji do nákupu vhodné obuvi.

I když určitě většina maminek ví, že dítě na celý rok potřebuje hned několik párů obuvi, dělají pravý opak. Oblečení nakupují v obchodech, aby bylo kvalitní, ale obuv raději na tržištích. Není to vůbec ideální stav, ale proč?

V dnešní době si manželské páry nemohou moc dovolit zakládat rodiny. Myslím, že dá dost práce maximálně uživit jedno dítě. S dnešními průměrnými platy (které s těmi statisticky uváděnými nějak "nesedí") a tím, jak se všechno zdražuje, to jinak nejde.

Všichni hledají sáhodlouze příčinu, proč je nízká porodnost, ale já se domnívám, že se není čemu divit. Manželské páry mají strach, jestli dítě uživí a proto zplození dítěte oddalují.

Sami máme s manželem jedno dítě. Přidat mu sourozence bychom chtěli, ale...

Taky řešíte podobné dilema?

   
30.05.2003 - Láska a vztahy - autor: Martina Imrichová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [89] cicinka [*]

    Anela: Já si nestěžuju.jen jsem ho popíchla,že to leckdy není taková brnkačka. Já na mateřské taky makala.chodila jsem si pro práci do své práce.Šití.A pak jsem neustále někomu něco šila.Já děti taky moc chtěla a ještě chci.....ale tatínek už ne.A nehekala jsem.Všechno jsem zvládala.Jen v době mé nemoci jsem potřebovala nutnou pomoc.Jinak jsem obstarala vše co se společného života týká.manžel jen chodil do práce,za svými koníčky a s námi na procházky.Než se totiž hádat tak jsem spoléhala sama na sebe.A vyplatilo se to,tehdy.dnes už ne.Ale to jsem odbočila.

    superkarma: 0 01.06.2008, 12:36:27
  2. avatar
    [88] Anela [*]

    cicinka : To neznáš psycha, ten si umí všecho rozfázovat a zorganizovat. Když žena není bordelářka a má vše na svém místě srovnané , tak je to v podstatě brnkačka. Cicinka PS: Já se starala o dvě děti přes den a v noci jsem stíhala podnikat. Dělala jsem v noci účetnictví a mateřství si užívala. Děti jsem chtěla a proto jsem nehekala.

    superkarma: 0 01.06.2008, 10:49:16
  3. avatar
    [87] cicinka [*]

    psycho: Ovšem než ráno tak pozdě vstaneš,tak ten spánek máš za noc tak třikrát přetržený a pokaždé třeba usínáš další hodinu,než zabereš.Pak musíš chystat pidi množství jídla pro mimi a další jídlo pro sebe a muže.A kdo to prádlo pověsí a vyžehlí?A mimi jenom nespí,taky řve,má prdy,je nemocné a klidně prořve půl dne až už Tě chytá fantas.A pokud je větší,tak k těmto všem činnostem musíš přidat neuvěřitelnou dávku obezřetnosti a pozornosti,aby když zrovna škrabeš brambory,Ti mimi nespadlo kam nemá,nerozseklo si hlavu,něco nespolklo,nebo aby sis neuškrábal nakonec vlastní ruku,když budeš spíš koukat po dítěti.Jasně MD je děsnej veget a vlastně hrozná flákárna.

    superkarma: 0 31.05.2008, 10:22:20
  4. avatar
    [86] psycho [*]

    Jednou bych si chtěl užít MD. Ráno vstávat později než teď do práce, trošku poklidit - i když nevím co, když si všichni dají všechno na své místo. Pak vzít kočát s jít na drby, odpoledne to samé, večer bych klidně udělal večeři, pračka vypere, myčka umeje. Naprostá pohoda. A jak to někdo radil, když bych měl málo peněz, tak si ten druhý musí najít druhou práci, abych měl dostatek.

    superkarma: 0 30.05.2008, 23:31:30
  5. avatar
    [85] soptice [*]

    Tak takovéhle fňukání typu "všechno je drahé" přímo nesnáším , Jasně, všechno je drahé, ale......pokud chci mít dítě, tak se prostě uskromním, nebo.....si manžel sežene druhé zaměstnání. Dělá to tak spousta rodin a je to jenom na nás. Do sekáče chodím taky a nevidím v tom nic špatného.
    Mateřství je nejkrásnější věcí v životě ženy

    superkarma: 0 30.05.2008, 22:00:05
  6. avatar
    [84] sluni-sluni [*]

    docela depka ten článek od maminy, takovej ufňukanej. kdo chce mít děti, musí se holt uskrovnit, když nemá ty "správný" příjmy, ale to platilo vždycky, za každýho režimu, i za toho, který chtěl vyrábět údajný komunistíky ( ). děti rychle rostou a není problém navštívit dětský bazar a nakoupit i neochozenou obuv. a znám dámy co chodí jen ve značkovým a jak rádi chodí do takových obchůdků a chlubí se tím co našli. a s tím bydlením - bydlet ve vlastním domě je docela záhul a taky není zadarmo. některé názory jsou opravdu legrační, ale jsou to taky názory, ale takový nějaký za ěný

    superkarma: 0 30.05.2008, 12:01:25
  7. avatar
    [83] Andula [*]

    Matiee: mně už nebaví to uvažování o tom, že člověk by měl něco dostat od obce a podobně.

    superkarma: 0 24.11.2003, 01:06:48
  8. avatar
    [79] emma [*]

    kaja: dík!

    mira: jenže nezapomínej, že když investuješ (do střechy, do kachliček, vymaluješ) tak ti to zůstane, je to tvoje. ale když bydlíš ve státnim, nebudeš si pak odlepovat dlaždičky od stěn při stěhování. a ve společnym paneláku platíš taky úklid chodeb, provoz výtahu, společnou energii (takže když budeš měsíc nemocná, nepoužiješ výtah ani světlo na chodbě, stejně platíš; o jednom vodoměru na celej barák nemluvě) atd. ve svym si můžeš udělat třeba krb (když nemrzne) a hnedka topíš levněji. no a když bydlíš třeba v družstevnim, který se dal koupit od státu taky za směšné částky, pokud jsi v něm bydlela (jak nespravedlivé!!), taky platíš výměny oken, opláštění, zateplení, vymalování chodeb, nové lino... nemysli si!

    zároveň upřesňuji: jsem pro okamžitou celoplošnou deregulaci a pro prodej většiny státních bytů stávajícím nájemníkům!

    superkarma: 0 03.06.2003, 13:32:09
  9. avatar
    [73] emma [*]

    Pentlička: jenže za totáče taky společnost hodně tlačila, aby se rodili děti. chtěli mít hodně malých komunistíků. taky se tím dosáhlo na bydlení a novomanželskou půjčku. nemluvě o tom, že stejně nebylo co dělat, kam jet, co koupit... dneska si člověk rozmyslí, jestli ještě letos pojede na Baleáry nebo bude už mít dítě....
    to ale neni o pohodlí, i takoví lidi si jednou pořídí děti. a jsou vydovádění, spokojení, klidní a nezoufají nad kočárem, kolik si toho mohli ještě užít a sdítětem nemůžou....

    superkarma: 0 02.06.2003, 15:14:04

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [72] Pentlička [*]

    Měla jsem 50,- Kčs za den za komunistů a myslím si, že to bylo i tehdy málo. Bylo to totiž na všechno - na jídlo, pití, drogérii i oblečení. Kolik jsem měla mateřskou si nepamatuju, ale manžel měl tehdy 2.000,- Kč hrubého plat a za byt jsme platili 500,- Kč měsíčně a 500,- Kč jsme také spláceli půjčku.
    A platy tehdy byly v průměru 1.500,- Kč.
    Ale o to mi až tak nešlo. Spíš jsem chtěla napsat, že se mi zdá, že dnešní mladí lidé moc přemýšlejí o tom ,že by se museli finančně omezovat, kdyby si pořídili dítě, což tehdy nebylo. Lidé to brali jako samozřejmost, že budou muset slevit ze svého pohodlí a to nejen finančního.
    Samozřejmě jsem zas proti tomu, aby si lidé pořizovali dítě, když nemají třeba práci a byli by závislí pak jen na sociálních dávkách a na rodičích.

    superkarma: 0 02.06.2003, 12:55:00
  2. avatar
    [70] kytička [*]

    nechapu co autor tim vsim chtel rict..ale to jste tu uz rikaly..

    ja jsem s sama,chtela jsem ji a prizpusobila se..jsme spokojene,..taky jsem musela ze sve hodnoty slevit,da se vse zvladnout...to vas obohati daleko vic...
    muj byvaly rikal ze si dite poridi az bude zabezpecenej... ...to se naceka nebo spis nedocka
    materstvi si uzivam a doufam ze nebude posledni..

    superkarma: 0 01.06.2003, 23:39:26
  3. avatar
    [68] Mánička [*]

    Anonyme bavím se spolu s Kerkou Tebou zmiňovanou kulatou sumičku, kterou dáte dohromady s přítelem, a která vás pasuje do ranku téměř VIP jsem za dob svého pracovního nasazení měla sem tam (když byly prémie) i sama... a vůůůůbec by mě nenapadlo, že se musím "reprezentovat", jak píšeš Ty! Chodila jsem do práce klidně v "hadrech" ze sekáče, ony leckdy ty hadry jsou třeba dvakrát nošený (asoň tak vypadaj ) značkový věci. ¨

    Je to spíš o přístupu k penězům... a k tomu se svezla celá tato debata. Já taky nechápu, jak může někdo vyjít s 12 000 na měsíc, to opravdu ne . Zkouším věřit tomu, že mi ještě dobré bidlo nevlezlo na mozek tak, že bych se taky nedokázala uskromnit... a že by mě omezený finance nesvazovaly ruce v tom, jestli mít děti nebo ne. Bohužel (nebo vlastně bohudík ) si to asi nevyzkouším a lidi, kteří tak v pohodě žít dokážou, upřímně obdivuju .

    superkarma: 0 01.06.2003, 13:19:38
  4. avatar
    [67] Denča [*]

    Medved: myslím,že článek je docela jasný,akorát není zbytečně rozkecaný.
    Jinak já zatím děti nemám, protože můj manžel řeší přesně tu situaci,že jestě to a to , přitom jak tu někdo psal, byt, práci a pár drobných uložených máme. Já se naopak těším, až budu sekáči kupovat věci na mimi. Jsou to originály,navíc já sama tam nakupuju a jsou to značkové věci benetton, sisley apod. do 200,- se vlezu vždycky a mám z toho šííílenou radost Pro mě a moje kámošky se stal sekáč bezvadným relaxačním centrem, někdo jde na kafe, my do "tuzexu"
    Jinak mě taky štvou řeči,že nejsou děti,populace stárnne,ale aby podporovali mladé rodiny, to ne. dvaapůl mateřské je fakt síla.

    superkarma: 0 01.06.2003, 12:51:41
  5. avatar
    [66] Lubar [*]

    Taky mi ten článek připadá pomatený, o ničem a přitom se snaží být o všem.
    Zajímavá ale je ta diskuse... Myslím, že může být docela podnětná pro ty, kteří si myslí, že na dítě nemají. Ono to asi většinou jde, když se chce Taky občas propadám myšlenkám, že možná na dítě nemáme, a to přesto, že manžel má hezký plat, ke třiceti tisícům měsíčně čistého(někdo o této cifře mluvil jako o minimální pro pořízení dítěte), a přesto, až budu na mateřský, tak to nebude žádný luxus (takových dvanáct tisíc měsíčně padne na hypotéku, pět tisíc leasing na auto, náklady na domeček taky pod pět nepůjdou ... a ejhle, zbývá nám z tohoto rádoby krásného příjmu cca osm tisíc měsíčně na živobytí, takže za dva tisíce rodičovskýho příspěvku asi budu docela vděčná).
    A jestli teď ušetříme? Neušetříme, financujeme dvoje bydlení ... baráček, kde zatím bydlí babička, a byt, kde bydlíme my a krom toho si pořádně vybavujeme domácnost. Sice to jsou leckdy možná pro leckoho až nesmysly a zbytečnosti, ale nám se to líbí.

    Na mateřskou se moc těším...

    Strašně obdivuju ty, kteří vyžijí se čtyřčlennou rodinou s patnácti i míň hrubého. Je to pro mně naprosto nepochopitelný, obdivuhodný a strašný, protože drtivá většina nepracuje míň než my, ale ten plat je fakt bída.
    Zároveň ale musí to mé sobečtější já přiznat, že ho to uklidňuje, že to prostě jde.

    A hlavně to miminko chci ... A asi bych ho chtěla za jakékoli situace, jen to bydlení je vážně průšvih...

    P.S. A nakupovat v sekáčích? Když si člověk najde pár luxusních, tak není o čem mluvit. Nemám ráda hrabárny, ale mám pár svých oblíbených, kde je čisto a kde nakupuju nejen pro sebe, ale občas i pro manžela a určitě mi nepřijde blbý tam nakupovat i pro dítě ...

    superkarma: 0 01.06.2003, 11:08:55
  6. avatar
    [64] Lotka [*]

    Ale hlavně je stráááášně pesimistický a z autorky vůbec nevyzařuje žádná energie, ani radost

    superkarma: 0 01.06.2003, 10:36:14
  7. avatar
    [63] Lotka [*]

    Článek mi ale připadá tak nějak pomatený. Buď budu psát o porodu a o tom, jak se mi narodilo zdravé krásné dítě nebo o tom, jak je to na mateřské drahé a jak musím chodit do sekáče

    superkarma: 0 01.06.2003, 10:29:17
  8. avatar
    [62] Lotka [*]

    Alfinka: žádné strany tady nesoupeří. Já jsem samoživitelka se třemi dětmi a prostě co vydělám, to vydělám. Vůbec by mě nenapadlo si stěžovat, ale to je asi hlavně na přístupu k životu, žejo. Někdo bude věčným pesimistou a někdo prostě pro sebe a rodinu něco udělá a bude mít radost z toho, co má.

    superkarma: 0 01.06.2003, 10:27:51
  9. avatar
    [58] Léthé [*]

    A jak se jmenuje ten chlapeček? A taky by mě zajímalo kolik vážil. Koukám...to už mu letos v létě budou tři roky...že jo? A v jakém je znamení? Není to náhodou Lvíček ?

    superkarma: 0 31.05.2003, 15:47:40
  10. avatar
    [56] Lotka [*]

    Petroncius: a čím větší chudoba, tím víc dětí

    superkarma: 0 31.05.2003, 12:38:49
  11. avatar
    [53] sunnynka [*]

    tak u nás taťka naštěstí vydělává docela dost peněz, tak to snad nějak zvládneme i s mojí fuj rodičovskou . Ale když si vezmu, že jen hypotéka+půjčky na stav. spoření nás stojí měsíčně 12tisíc No jo, ale vyjít nějak musíme a na další dítě se taky chystáme Ne hned, za pár let, ale určitě ještě jedno jo MINIMÁLNĚ

    superkarma: 0 30.05.2003, 22:00:29
  12. avatar
    [51] kosmokosmo [*]

    Ladia..........Tvuj pocit sdilim

    superkarma: 0 30.05.2003, 21:21:35
  13. avatar
    [50] Lotka [*]

    Sama: taky nechápu, jak to děláš, že vyjdeš?

    superkarma: 0 30.05.2003, 19:46:50
  14. avatar
    [49] Lotka [*]

    Děkuji za optání, neřešíme....

    superkarma: 0 30.05.2003, 19:43:45
  15. avatar
    [48] medved [*]

    Anonym
    chapu, ze je treba v praci byt primerene oblecen...ja taky nemuzu chodit v hadrech ze sekace do prace...ale elektronika, drahe vecere...to je soucast pozadovaneho standardu ? ...promin, ale to je jen o vasem rozhodnuti zit si draze...pokud vam nevadi, ze nic neusetrite, je to vase volba, ale rozhodne bych se nestavela po bok zenskych co nic neusetri, protoze maji fakt par kacek

    superkarma: 0 30.05.2003, 16:32:24
  16. avatar
    [46] emma [*]

    pro všechny kdo si myslej, že sekáče jsou socka (for Eva, který smrděj - nevim kam chodíš, musíš si vybírat ty "luxusní"): za minulý týden jsem koupila super letní fialkový šatičky Marks$Spencer za 350,-, džínovou bundu Hennes = 150,-, neznačkový věci ani nepočítám. takže ne každá socka je socka .

    ještě k článku: Medvěd , to už žena-in opravdu uveřejní každou slátaninu, kterou jí kdo pošle??

    jo a regulovanej nájem to je sviňa: jeden platí za byt 3.000 a druhej hned za ten samej vedle 15.000. pak to srovnávejte!

    to Pentlička: sorry, ale 50Kč na den bylo před 15 lety trochu víc než dnes, ne?? to je 1500 na měsíc a pokud vim, tak normoš plat byl třeba 800 měsíčně...? školka zadarmo, výhodné manželské půjčky atd. tak nemluv o sobectví!

    to filipeska: souhlasim s tebou. nenadálý věci fakt nemůžeš předpovědět a s rozštípanejma dveřma se taky nedá žít.

    a, teď nechci urazit, ale když člověk pracuje v kanceláři, recepci, bance, musí se i slušně oblíkat a malovat. kdybych chodila jen kydat hnůj, stačej dvoje mi tepláky, vytahaný tričko a indulona. a ona i ta sebereprezentace něco stojí....

    superkarma: 0 30.05.2003, 16:12:01
  17. avatar
    [44] pajda [*]

    Potvurka: zkus si zajít do obchodu a jen tak, zkusmo, si napsat cenu veškeré zeleniny a ovoce...a vajíček a králíků...a pak si zjisti, kolik toho asi sníte. A uvědom si, že třebas já musím zaplatit i blbou petržel do polívky a dítě zeleninu a ovoce musí mít i doma - to nevyjde s ovadlým salátem v závodce. Dál si spočítej, že ve městě nepošleš kluka lítat v obyčejných teplákách, protože by byl "socka" - ven chodí v normálním (a tedy relativně drahém) oblečení. Topení si taky neregulujem sami - platím to, co teplárna protopí, nikoliv to, co potřebuju...a mnoho dalšího. Žila jsem na malé vesnici dost dlouho a mám stejně starou setřenici, která měla sysla 14 dní po mě - naše náklady jsou asi o třetinu vyšší, a to si zdaleka tak nevyskakujem. Mimochodem - do našeho bytu vrážím měsíc co měsíc 3000,- na nájemném (bez topení) a ještě rok co rok přes 10000,- na menší opravy, což dělá asi 50 000,- ročně - a nemyslím si, že bychom neměli kolem bytu co dělat (i když uznávám, že na baráku bylo té práce víc). K tomu plyn, elektřinu, služby, topení a další poplatky - ty máte taky...

    superkarma: 0 30.05.2003, 15:11:28
  18. avatar
    [40] pajda [*]

    medved: klidně tě potěším - když od našich dvou příjmů odečtu výdaje na bydlení, zbude mi na rodinu 9000,- na měsíc - tedy pro dva lidi a malou kyselinku sírovou, které vydrží kalhoty měsíc a boty ještě míň. Pokud není žádný mimořádný výdaj, tak vyjdeme, ale určitě z toho neušetříme a takových rodin mám kolem sebe celou řadu. jiná věc je, že kamoška je "chudák" a má na čtyři lidi 12000,- na měsíc - ovšem nemá v tom nájemné, mimořádné opravy, auto, školu, kroužky a bohužel ani zeleninu a maso - to jí všechno dají příbuzní. Ovšem když mě nalákala do Chorvatska, tak se hrozně divila, že ona měnila 15000,- na kapesný a já 2000,-. A pokud jde o výměnu věci po dětech - moje teta měla tři děti po sobě - jak to asi dopadlo? Věci po mě, po ségře a po bratránkových dětech se odnesly k nim, její děcka to dotrhaly a já jsem nedostala vůbec nic. Ale když její nejstarší otěhotněla, hned věděla, komu zavolat, jestli náhodou "nějaké ty hadříky nezbyly"...

    superkarma: 0 30.05.2003, 14:39:45
  19. avatar
    [38] Ťapina [*]

    Eva: Můžeš mít peníze a být dobrým člověkem, ale nejsou jimi ti, kteří tvrdí, že dítě musí mít pro zdárný vývoj značkové věci Znám spoustu lidí, kteří mají peněz dost (v rámci svých potřeb), ale je to poznat jinde, než na jejich oblečení.

    superkarma: 0 30.05.2003, 13:59:26
  20. avatar
    [35] medved [*]

    a co takhle kdyby kazdy napsal svoje prijmy, vycislil nutny vydaje, kolikaclennou rodinu z toho zivi a budeme tady hlasovat o nejvetsiho kouzelnika pripadne poradime tem, ktere nevedi,jestli jejich prijem na porizeni ditete staci

    superkarma: 0 30.05.2003, 13:29:48
  21. avatar
    [30] Pentlička [*]

    Mám pocit, že dnešní mladí lidé jsou čím dál náročnější. Já jsem měla dvě děti před 18-ti a 16-ti lety, spláceli jsme půjčku na byt a na den jsem měla 50 korun. Prostě jsem se omezila: žádné nové šaty, žádná dovolená, žádná kosmetika, žádná restaurace, žádné kino. Čím jsme byli ale starší, tím víc peněz jsme měli, rostl nám plat. Jestli mít nebo nemít děti z hlediska financí jsem nikdy neřešila, prostě jsem je chtěla mít a byla jsem šťastná, že se mi to povedlo.
    Musím se smát, když tady někdo psal, že dítě musí mít svůj styl a být in! To tedy nemusí! A ani nemá! Jinak z něj vyroste nafoukaný egocentrický snob. A když jsme u toho, myslím, že ani dospělý člověk nemusí mít styl a být in. To je to poslední, o co v životě jde!

    superkarma: 0 30.05.2003, 12:58:14
  22. avatar
    [29] Sama [*]

    Filipeska: díky - kouzelnicí mě ješžtě nikdo nenazval :-) Mám zhruba 12 0000 na živobytí pro 4člennou rodinu. A chudá si v žádném případě nepřipadám :-) Mám dvě děti, které jsem chtěla !!!! A jsem šťastná. Né že bych víc peněz neuvítala, ale zvládáme :-)

    superkarma: 0 30.05.2003, 12:53:48
  23. avatar
    [27] Mánička [*]

    souhlasím s medvedem Ten článek semlel pátý přes devátý... jak souvisí akutní císař se sekáčema, nemožností kojit a s tím, jak uživit druhý dítě??

    Jinak já na sekáče nedám dopustit. Sice máme nadprůměrný příjem, ale vyházet ho za oblečení, v kterém bude 2-3 měsíce, to mi teda připadá trošku uhozený. Radši investujeme do něčeho jiného.ˇNěkteré věci bych zase já nikdy z druhé ruky nekoupila - třeba boty nebo autosedačku, atd.

    superkarma: 0 30.05.2003, 12:17:20
  24. avatar
    [26] Susina [*]

    jo, my máme jednoho předškolního kluka a vzhledem k tomu,že nebydlíme ve vlastním, si nejspíš druhý do podnájmu nemůžeme pořídit... Vzhledem k tomu, že žijeme v Praze, tak náklady na pořízení úplně obyč 3+1 se pohybují dnes už ke dvěma milionům - copak si můžu dovolit zůstat s druhým dítětem na mateřský??? O druhým dítěti můžeme uvažovat, až našetříme na byt (a to ještě budeme splácet půjčky) a konečně se někde usadíme - jenže to už mi bude ke čtyřiceti a bojím se případných rizik spojených s těhotenstvím..

    superkarma: 0 30.05.2003, 12:11:35
  25. avatar
    [18] Ladia [*]

    Tak já nevím, je to jenom můj pocit nebo úroveň článků na ž-in rapidně klesá?

    superkarma: 0 30.05.2003, 10:32:58
  26. avatar
    [16] Ladia [*]

    Farmarka: "Minimalni prijem by musel byt aspon 30 tacu, aby se s deckem dalo nejak vyzit" ???????? No já se tu válím po zemi , děti máme dvě a tebou uvedený minimální příjem nemáme a jako socka si teda nepřipadám a rozhodně nenakupuju po sekáčím nebo vietnamcích

    superkarma: 0 30.05.2003, 10:23:57
  27. avatar
    [13] medved [*]

    prijde mi, ze tenhle clanek semlel paty pres devaty od porodu pres nemoci az po sekace ...nic objevnyho ani podnetnyho , mam pocit, ze martina by potrebovala mezi lidi, protoze kdyz sectu jeji clanek o rybarskem vlasci a tohle, tak

    superkarma: 0 30.05.2003, 09:40:03
  28. avatar
    [11] Gedžitka [*]

    My taky řešíme, jestli mimi jo nebo ne, já jsem u nás ta optimističtější, tak říkám zvládli to jiní, zvládnem to i my.

    superkarma: 0 30.05.2003, 09:12:32
  29. avatar
    [7] Ladia [*]

    Neřešíme

    superkarma: 0 30.05.2003, 08:07:32
  30. avatar
    [1] kosmokosmo [*]

    Ne

    superkarma: 0 30.05.2003, 03:52:43

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme