Vztahy

Mateřská dovolená?!

"Ježiši, kdo vymyslel ten název?"

Celou dobu za svobodna při mých různých povoláních jsem se v koutku duše těšila, až budu mít to svoje roztomilé děťátko a ještě roztomilejšího manžela, a budu si v klidu prát plíny a večer štrykovat malinkaté svetříky.

Zaměstnání jsem zkusila hodně. A jen abyste věděli, že nejsem povaha líná ani bez nápadu, tak je vyjmenuji a co nejstručněji popíši. Začala jsem svou pracovní éru jako kadeřnice, po čase velice úspěšná, oblíbená a tudíž vytížená. Po dalším čase unavená a se zády, která byla čím dál tím víc nakřivo.

„Tady je čas pro změnu“, řekla jsem si, a okusila jsem práci servírky. Vydržela jsem „jen dva roky“ a s lehkou tendencí k alkoholismu jsem rozumně přešla k práci hotelové recepční.

Hezká práce. Kontakt s lidmi, zdokonalování se cizím jazykům, hezké prostředí atd. Jenže časem člověk zjistí, že je v jistém slova smyslu sluhou a obzvláště američtí turisté jsou schopni vás požádat i o odnesení do pokoje na vašich bedrech, v případě malé alkoholické nevolnosti. A tak tedy. Ráda bych se usadila v kanceláři a zkusila si práci, která se tváří tak nějak jaksi více na úrovni. S pomocí kamarádky a právě dostudované dálkové školy jsem se uhnízdila v letecké přepravě, kde jsem se po čase vylíhla  coby manažerka zahraniční společnosti. Obrovská zodpovědnost, ale konečně jsem měla pocit seberealizace.

Ale co čert nechtěl, třicítka se blížila mílovými kroky, mateřské city se nezalekly mého postavení a otěhotněla jsem. Pocit štěstí zdaleka převažoval, a hlavně – konečně vypnu, vymaním se z každodenní pracovní docházky, a jako trénink jsem začala po večerech s tím štrykováním. Vůbec to těhotenství už dávalo tušit, že teprve teď začíná jakýsi test odolnosti. Chodila jsem kvůli své zodpovědnosti do práce až do začátku devátého měsíce a vypětí jsem zaháněla jídlem. A tak jsem přibrala 35kg. Nemusím vám asi říkat, jaký to mělo dopad na můj organismus, ale vypadala jsem jako otylá obryně (měřím 180 cm) těsně před slehnutím. No to jsem vlastně byla. No nic.

A porodila jsem. A už to začalo. Vynechám zde s vašim dovolením kladné stránky věci, protože jsou ryze a jen emocionální. Mluvím zde totiž o nesmyslnosti termínu „mateřská dovolená“. V šestinedělí jsem si říkala, že se to určitě upraví a zklidní a že se časem třeba ještě někdy vyspím. Abych byla upřímná a objektivní, tak se to v prvních měsících opravdu zlepšilo. Tedy jen dokud bylo miminko ležící a nepohybující se. Měla jsem čas se řádně starat o domácnost a už už jsem se začínala starat i o sebe. Období lezení ještě také vcelku šlo ustát. Dala jsem jen vše do výšky, no a oželela pár okousaných kytek, a politých koberců. Pak nastalo období prvních krůčků a už jsem obalovala rohy stolů, vše strkala ještě výše a koberce vyhodila. Fázi chození jsem přestala zvládat. Nedělala jsem nic jiného než sledovala kroky a činy svého potomka. A když usnul, tak jsem s velkým „uf“ začala hystericky luxovat, vytírat, vařit a žehlit najednou.

Jeden čas jsem byla hodně na dně a tak jsem si šla postěžovat své mamince a tatínkovi. Maminka se lehce jedovatě zeptala "jak že jsme na tom s děláním sestřičky nebo bratříčka“, a tak mi spadla brada. Podívala jsem se s nadějí na tatínka, který mne vždy v krizových situacích spolehlivě podržel, ale hned mi spadla i čelist. Tatínek suše poznamenal: „A bude hůř!“

A nastala opravdová krize. Nezvládala jsem domácnost, roztomilé miminko přešlo do období negace a vzdoru, a já se úplně přestala starat o svou osobu. Veškerý můj čas vyplnila starost o naše hnízdo a snad i kdyby měl den 48 hodin, tak by to bylo málo. Mé bezdětné atraktivní kamarádky se na mne začaly dívat trochu pohrdavě a četla jsem v jejich očích myšlenky typu: „To si nemůže koupit něco nového na sebe?“ Anebo: “Ta je pořád nějaká nervózní a vlasy má snad mastný!“ Apod. Občas se také stočila řeč na jejich práci a jak že jsou unavené a vystresované a taky že jsou nespokojené kvůli tomu věčnému vstávání do práce apod. A taky říkaly, že se už tak moc těší až budou doma se svým miminkem jako já. Jó, jó já se mám.  Ale - vyvracejte jim to!

A pro úplnost. Ten první rozháčkovaný svetřík, který jsem začala nadšeně tvořit již v těhotenství, mám stále doma pečlivě uložený. Čekám na chvíli, kdy mi zbude na mé dovolené trocha času ho dodělat.

A tak tedy - jestli někdo z vás tuší, kdo vymyslel ten populární termín mateřská dovolená, dejte mi prosím vědět. Je nad slunce jasné, že to byl chlap. A s ním si to teda vyřídím!  

  
   
09.05.2003 - Láska a vztahy - autor: Jindřiška Kleknerová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [86] Ťapina [*]

    Vivian: Prdlajs víš, vždyť pracuješ

    superkarma: 0 11.05.2008, 20:11:35
  2. [85] mamča123 [*]

    Bože takové starosti bych chtěla mít já vychovala 3 děti mateřská byla placená půl roku a nestěžuji si.Manžel vydělal 2500kč z toho jsem zaplatila550byt a ze zbytku žila do dalšího měsíce.Je to úplně stejné jak za komunistů jen s tím rozdílem že teď jsou platy ve větších tisících,ale kyž to propočtu je to vylej nalej(stejné)Teď je placena 3 roky a pořád je to málo už se to nedá číst ani poslouchat.Nejste vy mladé mamči tak trochu rozmazlené?Máte vše na co si vzpomenete a ještě ubekujete.

    superkarma: 0 11.05.2008, 17:40:47

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [84] Vivian [*]

    A JE to DOVOLENÁ a je a je a je Teď už vím, o čem mluvím

    superkarma: 0 11.05.2008, 14:08:37
  2. avatar
    [83] breberka [*]

    Já si MD teda užívám, ale jsem zvědavá, jak to bude za dva měsíce po narození druhého , to teprve bude tóčo

    superkarma: 0 09.05.2008, 12:35:15
  3. avatar
    [78] ramida [*]

    Bertha: dlouho jsem to viděla jako ty...a pak najednou zatikaly biologické hodiny, příroda mocně zavolala a já nechtěla nikdy nic tak moc, jako otěhotnět. a měla jsem to obrovský štěstí, že se to podařilo skoro hned. Jo, je to ohromná změna, ale nelituju. Hele, tady nikdo neodsuzuje ty, které děti mít nechtějí. Naštěstí máme snad všechny svobodnou vůli se rozhodnout. Ale znám a znala jsem i před svým mateřstvím hodně mamin s dětma a jen u velmi mála z nich jsem pozorovala změny, o kterých píšeš. Kdo byl aktivní a společenský, tak takový zůstal, i když se trochu musel přizpůsobit prckovi. A "domácí puťky" zůstaly puťkami...

    superkarma: 0 13.05.2003, 18:54:19
  4. avatar
    [68] Landriel [*]

    Ivett: Hezký, jenže já třeba bydlím v paneláku, takže pračku v půl sedmé zapnout nemůžu. Malá vstává v šest ráno, zetřikrát si řekne na hrnec, to musím být u ní, protože když se vyčůrá, vyskočí a pak by se mohlo stát cokoliv. Mezitím jí stihnu uvařit sunar, dát jí čistou plínku, udělat snídani pro sebe a manžela, dát do myčky a osprchovat se. A někdy se i nasnídat. Prolítnout 3+1 a posbírat všechny hračky, které za celý den malá roztahá opravdu všude s vyjímkou wc opravdu nestíhám. Když spinká, nemůžu třeba dát do myčky, ji to prostě vzbudí, takže tohle si šetřím, až je muž doma a trochu ji pohlídá. A protože se u nás docela hodně práší, mám pocit, že vysávat a mýt podlahu je potřeba snad denně. K tomu mytí koupelny, nákup, věšení prádla, prostě to fakt nestíhám, byť mám jenom jedno dítě. Ale prostě nemůžu počítat, že jí dám knížku nebo hračky a ona si bude hrát sama. Nebude, půjde ke mně, bude vyžadovat pozornost, případně se montovat do toho, co dělám.
    Taky by mě zajímalo, jak to na procházce děláš - to vezeš prcka v kočáře a ještě v druhé ruce máš dvě vodítka se psy? A co děláš, když se pejsci vykakají? Necháš kočár kočárem a sbíráš? To by mě fakt zajímalo.

    superkarma: 0 13.05.2003, 08:44:56
  5. avatar
    [63] Lesana [*]

    Matiee: Jéjo, tos ani neměla psát...

    Jana: Bohužel... Konkrétně ten můj sice kolem osmé přijde domů, ale vykoupe se, sedne k počítači a zase pracuje Upřímně mi je někdy záhadou, kdy spí... A vzhledem k platební morálce mezi českými podnikateli ani ty peníze nejsou nic moc, takže ani zaplacení výpomoci nějak nehrozí. Účetně máme peněz hromadu, jenom jsou tak nějak pořád jenom v těch účetních knihách...

    superkarma: 0 12.05.2003, 19:38:15
  6. avatar
    [61] Kájina [*]

    Janina-hele holka, to ze nechces mit deti,to je tvoje vec,ale nenarazej na Sunnynku,ktera je skvela holka a ty o ni vubec nic nevis.....
    merylka ma pravdu, bud trosku tolerantnejsi...

    superkarma: 0 12.05.2003, 16:31:52
  7. avatar
    [53] mufly [*]

    Ja teda jeste baby nemam ale stravila jsem rok v nemecku jako Au-pair u mimca a dalsich dvou odrostlejsich detech. Zvladat uklidit dum, vypravit malou do skolky a starsi do skoly pak poklidit (uznavam nejsem zadny rychlik, takze mi to trvalo dele) a jeste u toho hlidat maleho da zabrat. Maly nesmel ani chvilku brecet byt sam, vyzadoval neustalou pozornost. Dite urcite chci ale je mi 22 a tvrdim, ze mam jeste cas. Stravit rok jako au-pair u mimca je skvela antikoncepce.o))) Ja si za ten rok vse vyzkousela mnoho veci bych delala jinak, ale jeho matka si to prala delat takto, takze se to tak delalo. Nadherne obdobi bylo kdyz maly zacal lezt a vubec chodit pak pred nim nebylo nic v bezpeci a jak pomahal pri vareni... Ne urcite dite chci.o))) ale az dyl.o))

    superkarma: 0 12.05.2003, 09:24:16
  8. avatar
    [51] sunnynka [*]

    Taky s Josífkem nestíhám všechno co bych chtěla, ale stíhám toho hodně. Snažím se využít každou minutku co spí, takže stíhám dokonce šít pro něj oblečky luštit Překvapení a chodit na ženu-in

    superkarma: 0 11.05.2003, 19:17:10
  9. avatar
    [49] Lesana [*]

    He,he, ono i to kojené dítě dokáže prospat prakticky celou noc, když má mamina štěstí na spáče Asi mi tím chtěla příroda nahradit, že u prvního mimina jsem i přes noc kojila po hodině
    Ivett, docela ti závidím - v devět mít vypranou pračku, a pak jít cvičit... Já vstávám v osm (chodím spát mezi půlnocí a druhou, po nocích vedu účetnictví manželovy firmy) se starší dcerou, než jí zaobstarám (snídaně, umytí, oblečení) je devět a vstává mladší dcera, než ji nakojím, umyju, převléknu, přebalím... je pomalu čas začít patlat oběd (s jedním dítětem v náručí a druhým "pomocníkem"). Proč oběd tak brzy? Protože i pár brambor dokážeme takto společně loupat třeba hodinu... jenže já nemám to srdce nechat moje mimčo řvát v postýlce ani připravit moje batole o něco tak báječného, jako zdržovat maminku pomáháním... A cvičit bych šla, až bych brečela. Dvaapůletý dítě už je při cvičení v pohodě, cvičila by se mnou, ale co s tím dvouměsíčním? Když jí odložím, nebude se jít to líbit, když ji budu mít u sebe, moc si nezacvičím Doma jsem nikdy nezvládla víc jak čtvrt hodiny v kuse... A přes den mi dcera nespí od roku a půl, pořád ji mám v patách.
    A s autorkou článku souhlasím - taky bych autora označení "mateřská DOVOLENÁ" nejradši natáhla na skřipec, v práci jsem aspoň občas měla čas dojít si na záchod, i když jsem zrovna neměla dovolenou Ale stejně jsem ráda, že s našimi můžu zůstat doma a nemusím je v šest ráno vláčet do jeslí, abych byla včas v práci, jako to dělala moje máma.

    superkarma: 0 10.05.2003, 19:26:38
  10. avatar
    [42] koule [*]

    Chci jen dodat, ze i z druhym ditkem vsechno zvladam, ale uz nemam tolik casu na sebe. Mam jen kdyz ditka speji a to je jen vecer.
    Ale budouci maminky neni to nejhorsi, at mate deticky jakykoliv a ja muzu rict, ¨ze mam deticky dost aktivni a behani u nas je uz od sestyho mesice, tak se vsechno zvladnout da. A urcite na tuhle dobu budu rada vzpominat a popravde, do prace se mi zatim vubec nechce a to uz doma budu 4 rokem a dva roky urcite jeste doma zustanu

    superkarma: 0 09.05.2003, 22:12:35
  11. [41] Hana Novotná [*]

    super napsaný, fakt jsem se pobavila, autorka má přes ten "záhul" smysl pro humor a to se mi moc líbí. Ono kolikrát taky nic jiného nezbývá. Já jsem mamčou 6 měsíční holčičky, žijeme s manželem kvůli jeho práci dočasně v zahraničí, takže jsem s malou celé dny sama, hlídací babičky stovky km daleko a kamarádky mají svou práci, takže opravdu toho mám někdy až až. Nejhorší na tom je, že dřív jsem byla zvyklá spoustu věcí stíhat najednou mít naklizeno, navařeno, cvičit - ha,ha, teď nemám šanci. Vždycky se musím smát, když mi kamrádky u nás doma v Čechách řeknou, že jedno dítě to nic není, počkej až budou dvě - ale žádná z nich není celé dny s dětma sama - vždycky když se vidíme - děti hlídá babička, nebo se jede k babičce. Spousta mamin si ani neuvědomuje jaká je to pomoc.
    Stačí hodinka, dvě kdy si můžete v klidu natáhnout kopyta, nebo zajít v klidu k holiči nebo s kamarádkou na kafe - to je ten nejlepší doping pro dny příští!!!
    Ať žijou babičky

    superkarma: 0 09.05.2003, 21:47:28
  12. avatar
    [40] Oříšek [*]

    Organizací jsem měla na mysli taky třeba zapřáhnutí manžela, vždyť proč by všechno kolem dítěte a domácnosti měla dělat jenom maminka?

    superkarma: 0 09.05.2003, 20:13:10
  13. avatar
    [39] Libča [*]

    No ja si taky myslim ze slovo materska dovolena fakt k cela akci nepatri.
    O organizaci nic nevim, sama jsem rada ze stihnu co stihnu a to chodim do prace a memu synovi budou tri roky az v zari. Priznam se za ja si te materske dovolene moc neuzila uz od jeho puli roka jsem pracovala...a priznam se ze dneska by jsem s chuti jeste ten pul rok ci rok navic s nim velmi rada zustala.
    Kolikrat kdyz ho davam do jeslicek tak mam velkou chut se na vse vykaslat a byt jen s nim...
    Domaci prace nestiham, driv jsem silela, vesela se, dneska na to primo cesky receno "seru" ja si rikam ze dokud neco na sebe mame je to o.k. a kdyz je nouze tak vypomuze tatinek ze hlida a ja rychle zehlim no a jinak muj bordel doma komu se nelibi at mi ho uklidi, ja ho uklidim kdyz mam chut...a basta.

    superkarma: 0 09.05.2003, 19:52:59
  14. avatar
    [38] Saturninka [*]

    Já když byla kdysi na první mateřské se snkem - tedy sama se synem, svobodná matka, tak jsem měla TOLIK času, že když jsem pak po 8 letech čekala malou, přesvědčovala jsem svého mužíčka, že po 6ti nedělí nastoupím do práce, protože to je brnkačka. Kluk byl zlaté děťátko, tak proč by i dcerka nebyla, že ...
    OMYL jak hrom, malá sice byla podobně jako syn miminko, které spí celou noc a pěkně i přes den... ale já i tak měla najdenou pocit, že se scvrknul den - ne že bych nestíhala, to ne - stíhala jsem vše, co bylo doma a okolo dětí zapotřebí - ale na nic jiného už mi čas vážně nezbyl, natožpak chodit s malou do práce . Když začala být dcerka pohyblivější - tedy chodící, nastala ta pravá mat. dovolená - stále v pohybu za valícím se dítkem, sbírání věcí, co kde odhodila, utírání oslintaných kusů nábytku.... ale to uteklo velmi rychle a poslední 2 roky jsem si OPRAVDU vychutnala - bylo to nejhezčí období, držet tu malou teplou ručenku ve své dlani a jít - třeba na nákup, to je fuk, ale stále jsme mluvily a mluvily.... Od pondělí chodím do práce, zatím padám únavou na držku, než si zvyknu na nový režim. A tak nějak mne mrzelo, že už ta "dovolená" skončila - bylo to sice často těžké a nervydrásající, ale bylo to PR9MA a nádherné!!!

    superkarma: 0 09.05.2003, 19:49:32
  15. avatar
    [37] Landriel [*]

    ramida: Přesně, souhlasím s tebou. Taky jsem měla práci, která byla hodně o organizaci a koordinaci, ale tohle je něco úplně jiného. Mám podobné dítě jako ty, až na to, že už má 20 měsíců. Spí cca od 9 do 6, v poledne 2 hodinky. Když nespí, vyžaduje absolutní a plnou pozornost. A když jí chci dopřád každý den aspoň jednu procházku, tak prostě v tu dobu nic jiného neudělám. Teď už je hrozně šikovná, podává mi třeba polštáře na vyvětrání, kolíky na prádlo, nádobí z myčky, ale pořád mi zbývá hrozně moc práce, kterou s ní prostě neudělám. Mikrovlnku sice máme, ale tu používám tak na ohřátí zbytků pro sebe, pro ni se snažím vařit čerstvé, hotovky používám jenom v krajní nouzi, takže vlastně vyvařuju a chystám přesnídávky každý den. Na ostatní práci mám čas jenom když spí, a večer ještě sedám k pc a snažím se něco přivydělat. Takže chodím spát mezi 11 a 12 a vstávám v šest. Prostě pohodová dovolená, ne?

    superkarma: 0 09.05.2003, 19:47:28
  16. avatar
    [35] ramida [*]

    Našemu Matýskovi bude 7 měsíců, takže jsem taky na "dovolené". A taky nestíhám. Je to báječné, šikovné, ale "velmi čilé" (tak nás ohodnotila pediatrička) dítě, které přes den téměř nespí a vyžaduje neustálou pozornost a
    "akci". Spát chodí kolem deváté večer, vstává kolem sedmé, takže se zvládáním čehokoliv jiného než péče o něj je to dost těžké. A ty řeči o tom, že jde jen o to, umět si to zorganizovat - to jsou fakt jen řeči. Já v práci měla třicet podřízenejch a zorganizovat jsem to uměla bez zásadnějšího problému. Ale dítě typu našeho Máťy prostě nezorganizuješ Každý dítě je jiný a každá z nás může soudit jen podle toho, co zná, takže tyhle obecný pravdy jsou dost na nic .

    superkarma: 0 09.05.2003, 19:23:55
  17. avatar
    [34] Denča [*]

    Holky nestrašte mě!Já se na mimi moc těším a zatím si nemyslím,že bych musela nějakým způsobem trpět. Počítám s tím, že se vše bude točit kolem mimi a já možná budu mít mastnější vlasy, ale snad mám i maminky a babičky. Maminky sice daleko, ale mám hodného manžela. Ono záleží na miminku. Jestli je živější, tak to opravdu musí být pro maminkku dost zběsilé. Ale myslím si,že naše babičky na tom byly o moc hůř. Žádné pračky, mikrovolnky...No, teď mluvím takhle, až ho mít budu, třeba tady taky napíšu proč se to jmenuje mateřská dovolená. Mě spíš zaráží ty peněžní podpory a pod. to je hnus sprominutím. Futr abysme zakládali rodinu, ael přizpívá se úplně jinde. Ale to je jiná kapitola.

    superkarma: 0 09.05.2003, 18:17:42
  18. avatar
    [33] pajda [*]

    BB: Nějak ses nezmínila, jak to je s dítětem, když jsi v práci - to nosíš dítě s sebou? A když ne, tak kde teda je? Asi to nebude tvá celodenní péče o dítě a rodinu, o čem tady píšeš...Děti jsou různé a vím, že třebas ségra taky problémy neměla. Moje neteř spala v noci 12 hodin a přes den dalších šest, neplakala, jenom se dožadovala častějšího krmení, po kterém okamžitě zase usnula. Ani když lezla, tak se to moc nezměnilo. Teď, co má zdravotní problémy, to už je sice složitější, ale zato nastoupily obě babičky, slečna na hlídání a ještě jesle, takže dítě není doma ani jedno odpoledne...

    superkarma: 0 09.05.2003, 17:44:23
  19. avatar
    [32] Oříšek [*]

    Ten dvojitý anonym jsem já

    superkarma: 0 09.05.2003, 16:28:12
  20. avatar
    [27] Kájina [*]

    beilys-myslim ze te nikdo proklinat nebude,spis zavidet... vzdyt je dobre,ze si mela hodne deti,a manzela a az budu mit deti ja,tak bych si taky prala aby byli hodne,ale jestli budou po me

    superkarma: 0 09.05.2003, 14:49:29
  21. avatar
    [24] Silveig [*]

    Ja si asi zaexotím, ale pro mě mateřská dovolená byla DOVOLENÁ. Ač jsem dítě nedávala hlídací babičce a aod rána se starala, stejně mi přišlo že takovej KLID snad už nemůžu zažít. Dítě zvědavý víc než pavlačová drbna, ale bylo jedno jestli si zuby vyčistím teď nebo za půl hodiny, jestli s prckem vyjedu hned ráno nebo až k polednímu, žádné termíny, žádný stres....
    Prostě pohoda a dovolená...

    superkarma: 0 09.05.2003, 14:19:40
  22. avatar
    [21] Mersi [*]

    Janina:ja som mala tiež taký názor ako ty. A zrazu to prišlo, len málinko a manžel to využil.
    No a mimčo je na ceste, teraz už chápem tie rečí, aj aj cítim to šťastie, i keď nie som taká nadržaná, tak normálne.

    Mňa sa v práci pýtajú čo budem robiť celé dva meciace pre narodnín, ja že budem si užívať aby som mala na čo spomínať.

    Nie všetký deti sú rovnaké, mňa si mamina vychvaľovala, ale potom prišla sestra a to bola poriadný nezbedník

    superkarma: 0 09.05.2003, 14:05:23
  23. avatar
    [16] sarobrouk [*]

    Já půjdu na rizikové, abych si vychutnala "mateřskou dovolenou" aspoň v těhotenství. Žádná práce, jen já a procházky a kámošky. Mám to naplánované za rok, no snad to zas neposunu, to mi bude už 31.

    superkarma: 0 09.05.2003, 13:07:30
  24. avatar
    [15] Acinka [*]

    Teda , mám se na co těšit

    superkarma: 0 09.05.2003, 12:52:40
  25. avatar
    [10] pajda [*]

    Ještě dovětek - pro tu vodu jsem musela pěšky, protože jízda v tramvaji byla nad syslí síly...prostě by tu cestu proplakal.

    superkarma: 0 09.05.2003, 10:43:06
  26. avatar
    [9] pajda [*]

    Vanda: tohle neposoudím - my měli úplně novou pračku, která nijak zvlášť neprala, vyvářela jsem většinou v ruce, pro vodu jsem jezdila denně 5 km tam a 5 km zpátky, protože syslík vodu v místě bydliště nemohl a balená nebyla...a navíc měl syslík hned po narození poměrně velké problémy neurologického rázu a nesměl se nechat plakat, nesměl se rozrušit, nesměl...a muselo se s ním při každém přebalení 10 minut cvičit - minimum bylo 250 cviků denně...a na to všehcno (včetně toho, že prakticky nespal - maximálně 6 hodin přes noc a hodinu denně), jsem byla úplně sama - můj muž zůstal bez práce a zaměstnání sehnal mimo město...

    superkarma: 0 09.05.2003, 10:18:34
  27. avatar
    [6] Oříšek [*]

    Tak já taky přispěju troškou do mlýna - to aby tady jen všechny příspěvky neodrazovaly budoucí maminky od plození malých a . Jsem taky na mateřské "dovolené", naší budou brzo tři roky a musím říct, že už od narození je moc hodná. To znamená, že určitě ne všechny děti se v noci NUTNĚ MUSÍ budit každou chvilku (naše asi do dvou let - až na kratší období - spala od devíti do devíti), ještě teď chodí spát i po obědě. Taky jsme se přestěhovali z Prahy do menšího městečka, ale, jak píšete, podobně "postižených" je tu naštěstí ažaž (ani školka a škola rozhodně svou kapacitou nevyhovuje). Do Prahy to nemáme daleko (existují přece vlaky a autobusy ) a pořád máme co dělat. A čím je starší, tím je to lepší. Bez kočárku se přeci jenom cestuje líp Takže - budoucí maminky - nelekejte se a určitě roďte Jenom si to musíte umět zorganizovat

    superkarma: 0 09.05.2003, 09:21:21
  28. avatar
    [5] pajda [*]

    Přidám se s něčím trošku jiným - ani moje mamka, ani moje tchýně neměly vůbec představu, co to je mateřská, protože nás už jako malé vrazily babičkám...prostě minimálně čtyři hodiny denně měly od mimina pokoj. O víkendu i víc, kromě toho nevařily, nenakupovaly, nebo jen vyjímečně. Máti získala jakousi představu se ségrou (kdy se babičky vzbouřily), jenže ve svých osmi letech jsem už uklízela, vysávala, vynášela smetí, denně nakupovala, na vycházkách hlídala kočárek a ségru v nejhorším i přebalila...tchýně to nepochopila nikdy a musím přiznat, že její blbé poznámky typu: "No to já jsem si klidně někam vyrazila, mě nějaký fakan netočil, stejně to akorát dělá bordel po bytě" naše manželství málem nevydrželo. Naštěstí k nám chodila velice málo...taky bych si vyrazila, být na jejím místě a mít mimino v bytě, kde bydlí pět dospělých, ochotných kdykoliv přiložit pomocnou ruku k dílu. Ke svému velkému překavepní jsem zjistila, že v mém okolí je to dost podobné - hodně mých kamarádek má "babičky", které prostě svoje dítě někomu strčily a dneska nechápou, proč je ta maminka taková unavená, protože ony přece neměly problém. Naopak ty, které si to s miminkem prožily samy, hlídají o stošest...a tak bych se přimlouvala za přejmenování na "období mateřského stresu"

    superkarma: 0 09.05.2003, 09:17:05
  29. avatar
    [4] koule [*]

    Prvni materska byla pro me docela prochazka ruzovym sadem. Vse jsem docela zvladala a hned z jedne jsem prestoupila do druhe. To uz je trosku pro me narocni. Vstavam kazdy den v sest, malej se do roka budil i 5x za noc, takze jsem porad jeste nevyspala. Co ted pisu, mam jedno dite na klinu a druhym na zadech, jedno tu krici mamy do toho.
    A tak by me taky zajimalo, kdo vymyslel nazev materska dovolena, neb dovolenou si predstavuji jinak

    superkarma: 0 09.05.2003, 07:59:44
  30. avatar
    [3] Landriel [*]

    womanka: no nevím, já bydlím ve městě a mám pocit, že jsem s malou taky naprosto sama. Nedávno jsme se přestěhovali a je to ještě horší. A v pohodě teda moc nejsem, připadám si stejně, jako v tom článku - tolik jsem se těšila z práce na miminko a teď mám pocit, že mám tři směny - dítko, domácnost a ještě po večerech práci.

    superkarma: 0 09.05.2003, 07:42:12

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme