Rodina

Mateřská a rodičovská dovolená

V souvislosti s porodem a péčí o narozené dítě náleží zaměstnankyni mateřská dovolená po dobu 28 týdnů; porodila-li zároveň dvě nebo více dětí nebo jde-li o zaměstnankyni osamělou, náleží mateřská dovolená po dobu 37 týdnů.

K prohloubení péče o dítě je zaměstnavatel povinen poskytnout zaměstnankyni (zaměstnanci) na žádost rodičovskou dovolenou. Rodičovská dovolená se poskytuje matce dítěte po skončení mateřské dovolené a otci od narození dítěte, a to v rozsahu, o jaký požádají, ne však déle než do doby, kdy dítě dosáhne věku tří let.

Nárok na mateřskou a rodičovskou dovolenou má též zaměstnankyně nebo zaměstnanec, kteří převzali dítě do péče nahrazující péči rodičů na základě rozhodnutí příslušného orgánu. Mateřská dovolená se v takovém případě poskytuje zaměstnankyni ode dne převzetí dítěte po dobu 22 týdnů, a převzala-li zaměstnankyně dvě nebo více dětí nebo jde-li o zaměstnankyni osamělou, po dobu 31 týdnů, nejdéle však do dne, kdy dítě dosáhne věku osmi měsíců. Rodičovská dovolená se poskytuje ode dne převzetí dítěte resp. po skončení mateřské dovolené, nejdéle do věku dítěte 3 roky.

Vrací-li se zaměstnankyně po skončení mateřské dovolené nebo zaměstnanec po skončení rodičovské dovolené v rozsahu doby, po kterou je žena oprávněna čerpat mateřskou dovolenou, zpět do práce, je zaměstnavatel povinen zařadit je na jejich původní práci a pracoviště. Vrací-li se žena nebo muž zpět do práce po skončení rodičovské dovolené, nemá již zaměstnavatel povinnost zařadit je na stejnou práci a pracoviště a může jim přidělit jinou práci dle pracovní smlouvy.

Text převzat z webu Ministerstva práce a sociálních věcí: Mateřská a rodičovská dovolená.


   
18.05.2004 - Finance a práce - autor: Odborný článek

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [77] Saturninka [*]

    Lucie: Nenapsalas to špatně, já Ti rozuměla. Je to tak, jak jsem napsala - peníze, co bude Tvůj partner platit na jiné děti/dítě, se budou započítávat i Tobě do příjmu Tvé rodiny = nebudou se odečítat. Je to jak v Kocourkově, protože jsou to opravdu jedny peníze dvakrát započítané - porpvé v Tvé rodině, podruhé v rodině matky dítěte.
    Taky máme 33% z platu mého muže výživné a nikoho nezajímá, z čeho má žít jeho nová rodina - dle slov bejvalky si neměl žádnou novou rodinu pořizovat a soudy k tomu mají nejspíš podobný postoj, když je jim fuk, kolik mu zbude a že má doma malé dítě, ženskou na MD a ještě jedno její dítě.
    Ale neboj, děti mám tedy 2 a dá se to zvládnout - sice obracím pětikačku 3x, než ji utratím, ale je nám fajn.

    superkarma: 0 19.05.2004, 11:55:09
  2. avatar
    [73] Saturninka [*]

    Lucie: S tím výživným je to takhle - ODESLANÉ výživné se otci dítěte NEODEČÍTÁ z příjmu jeho nové rodiny, navíc se započítává rovněž i do rodiny příjemce, tedy (většinou) matky, což jsou vlastně jedny peníze započítané dvakrát (ve dvou rodinách).
    Znám to osobně - mám výživné na syna, které MUSÍM uvádět jako příjem do rodiny (což bych chápala) a zrovna tak odesíláme podstatně vyšší výživné na děti partnera, které nám nikdo neodpáře a tak ho TAKÉ musíme započítávat do příjmu naší rodiny (což už je pro mne méně pochopitelné ). A když to dělá třebas 60.000,- ročně, pak si můžu o přídavcích na děti nechat jen zdát .
    Tož tak to chodí .

    superkarma: 0 18.05.2004, 21:55:46
  3. avatar
    [72] Vivian [*]

    šája

    superkarma: 0 18.05.2004, 19:14:26
  4. avatar
    [71] evusche [*]

    Žábina: a kde je ten skvělej sekáč????

    superkarma: 0 18.05.2004, 18:13:23
  5. avatar
    [70] evusche [*]

    Pepenkaa: mě se to sice netýká, ale musím zareagovat...ono se ti to řekne, tak se přestěhuj tam, kde ta školka je....jenže, ¨ne zrovna každý, včetně mě, by chtěl zrovna kvůli školce pryč z domova nebo z města, kde se mu jinak líbí...až na tu školku... je fajn mít zaměstnavatele, se kterým se domluvíš na pracovní době, ale ne s každým šéfem se dá rozumně mluvit....toť můj názor

    superkarma: 0 18.05.2004, 18:07:04
  6. avatar
    [69] evusche [*]

    Žábina: kde jsi sehnala kožený sandále za pěťo??? Doufám, že to nejsou ty zdravotní ty by mi moc mody neudělaly

    superkarma: 0 18.05.2004, 18:03:41
  7. avatar
    [68] Aspiková [*]

    Dneska je debata zase hodně zajímavá. Taky nemám na růžích ustláno. Mám dvě děti (šestiletého a tříletého syna), jsem na mateřský a do toho jsem rozvedená. Žiju jen z mateřský a z alimentů. Do práce jít taky nemůžu, protože nemám hlídání. Do září to musím vydržet. Štve mne moje situace strašně, ale nikdy by mne nenapadlo stěžovat si na stát. Každý máme možnosti stejný a je nedůstojný tvrdit, že je všechno o známostech. Jistě to pomůže, ale nejdůležitější jsou schopnosti, který máš. K čemu ti je, že ti někdo dohodí dobrou práci když jsi nezodpovědná, líná nebo nevzdělaná ? Je mi jasný, že jako rozvedená se dvěmi dětmi budu dobrou práci hledat dlouho, ale nesedím tady s rukama v klíně a neremcám jak je to v tomhle státě blbě zařízený. Učím se angličtinu a dělám co můžu.

    superkarma: 0 18.05.2004, 16:54:17
  8. avatar
    [67] Žábina [*]

    Marketa: evusche: jinak taky nakupuju v sekáčích, a není to poznat...u nás je second hand Front, kde mají zboží z německa a rakouska...to co se nosilo loni tam je tady horká novinka....
    v sekáčích nakupuju i pro děti a kolikrát to jsou kousky, že by to nikdo neřekl....
    jo naběhám se,ale výsledek za to stojí....taky nemám na značkové věci a mít nikdy nebudu....

    superkarma: 0 18.05.2004, 15:19:07
  9. avatar
    [66] Žábina [*]

    evusche: kožený sandály se dají sehnat za 500,- mě se to minulý týden povedlo ....a to zas není taková pálka ne ?

    superkarma: 0 18.05.2004, 15:17:21
  10. avatar
    [65] risina [*]

    Já šla do práce, když bylo synovi 14 měsíců (v roce 1986), mateřská - 600 měsíčně - se tenkrát brala do roka. V jeslích nemohl být ze zdravotních důvodů, tak jsme si našli paní na hlídání - dávala jsme jí polovinu platu, ale byla jsem ráda, že můžu být v práci.

    superkarma: 0 18.05.2004, 14:26:44
  11. avatar
    [62] Kacule [*]

    Medved:možná by to bylo lepší - ale stejně si myslím, že by naši politici vymysleli takové kličky, že bychom na tom byli zas blbe . Děti ještě nemám, ale už teď můžu s jistotou říct - jedno a víc ani ťuk, a asi sotva budu na mateřské nebo rodičovské dovolené tak dlouho - čím dřív poletím do práce, tím líp - ovšem jak pro koho, že?

    superkarma: 0 18.05.2004, 11:31:45
  12. avatar
    [60] PERSEFONA [*]

    V žádném případě se na stát nespolehnu, vždycky jsme s manželem všechno museli zvládnout sami bez něčí pomoci i s miminkem to jistě bude taky tak. Ale jen proto, že stát dotuje narkomany, cikány, vězně...,pak dlouho nic a potom rodiny, tak přece kvůli tomu nebudu bezdětná. Budu se snažit dát mým dětem všechno co budou potřebovat, jen se v lecčems budou muset uskromnit,přesto doufám, že z nich budou jednou slušní lidé a že až oni budou mít rodinu, bude tu třeba líp.

    superkarma: 0 18.05.2004, 11:17:42
  13. avatar
    [59] stasha [*]

    medved: Mám na to úplně stejný názor.

    superkarma: 0 18.05.2004, 11:07:44
  14. avatar
    [58] evusche [*]

    šája: já taky žiju na severu čech....

    superkarma: 0 18.05.2004, 11:05:50
  15. avatar
    [56] Marketa [*]

    medved: Naprosto souhlasim.

    superkarma: 0 18.05.2004, 10:43:52
  16. avatar
    [54] Marketa [*]

    šája: Nic. Budu chodit do prace a hned jak dodelame stavebni prace na byte, coz bude vyzadovat dva platy, tak pujdu na materskou. Co bude pak ....

    superkarma: 0 18.05.2004, 10:41:42
  17. avatar
    [53] medved [*]

    ja osobne vubec nechapu, proc tyhle "vymozenosti" jsou...jejich vysledkem je pouze to, ze zadny zamestnavatel nechce vzit zenskou, ktera by potencialne mohla mit deti, protoze ji musi neuveritelne dlouhou dobu drzet misto...coz se stejne casto nedeje , materska je smesne nizka a "vyplati" se jen pri velkem poctu deti ...takze proc ji uplne nezrusit a nenahradit odpocty na danich ? ten kdo pracuje a vydelava by to vyuzil, kdo zije ze statnich penez by utrel lusku
    dite je osobni rozhodnuti kazdeho cloveka a prijde mi nefer rict: state, chci dite, starej se ...kdy uz si tady v cechach zvykneme na to, ze se musime spolehat predevsim sami na sebe, na rodinu, na pratele a stat je az ta uplne posledni instance nekde vzadu...

    superkarma: 0 18.05.2004, 10:38:01
  18. avatar
    [50] šája [*]

    Marketa: Takže co s tebou?

    superkarma: 0 18.05.2004, 10:32:13
  19. avatar
    [49] Marketa [*]

    PERSEFONA: V podstatě nejenom matky s dětmi. Když jsem byla po škole tak sem nemohla sehnat práci (nemela jsem praxi). Pak byla praxe, ale uz sem byla ve veku kdy bych mohla chtit jit na materskou a tak me nikdo nechtel. Po materske budu mit male decka a opet bude problem a kdyz mi odrostou tak budu prakticky pred duchodem a opet me nikdo nebude chtit.

    superkarma: 0 18.05.2004, 10:23:33
  20. avatar
    [48] werka [*]

    Já se ještě vrátím k tomu pracovnímu zařazení po MD a po RD.
    Pokud nastoupíte zpět do práce do po mateřské dovolené (tj. o 28, resp. 37 týdnech) musí vás zaměstavatel zařadit na původní místo tj. pokud někdo byl sekretářka generálního ředitele, tak ho musí vzít zpátky na místo sekretářky generální ředitele. Pokud nastupujete po skončení rodičovské dovolené (tj. po delší době než je těch 28, resp. 37 týdnů - a je jedno, jestli je to třeba po roce nebo až po těch max. třech letech) musí vás zaměstavatel zařadit na místo odpovídající vaší pracovní smlouvě. Tj. pokud někdo má v pracovní smlouvě jako pracovní zařazení sekretářka, měl by ho zaměstavatel zařadit na místo sekretářky, ale už to nemusí být stejná pozice - takže místo sekretářky generálního ředitele vás klidně může zařadit a pozici sekretářky veducího skladu. Pokud máte v pracovní smlouvě "admiistrativní pracovnice", tak vás z pozice sekretářky ředitele můžou klidně zařadit jako skladovou účetní. Ale pokud máte ve smlouvě jako pracovní zařazení či náplň práce uvedeno "sekretářka" neměli by vám nabídnou práci uklízečky nebo pomocné síly v kuchyni. On totiž podle zákoníku práce je zaměstavatel povinen přidělovat vám práci v souladu s pracovní smlouvou (§ 35 ZP).
    Takže hodně záleží na formulaci pracovní smouvy - čím obecněji je to naformulované, tím větší prostor pro zařazení po RD zaměstavatel má.

    superkarma: 0 18.05.2004, 10:20:48
  21. avatar
    [47] šája [*]

    PERSEFONA: Vaše vedení porušuje zákoním práce

    superkarma: 0 18.05.2004, 10:18:18
  22. avatar
    [46] šája [*]

    PERSEFONA: Žiju na severu Čech

    superkarma: 0 18.05.2004, 10:17:49
  23. avatar
    [45] Marketa [*]

    evusche: take chodim ve starych vecech a vetsinu mam ze sekacu. Setrim jako blazen abch svemu budoucimu mohla zajistit uplne vse. Také pocítám, ale pokud budu stále jen pocítat tak se muze stat, ze bude pozde. Vhodna doba neexistuje! Pokud na tebe nejaka ta "damicka" z vrchu na to se prece muzes vykaslat. Ja se staram jen sama o sebe (oblecena nejsem podle posledni mody, ale ciste a vkusne). Je mi 30, pred rokem sem si musela vzit hypoteku (jedine reseni bydleni), s pritelem nemame zadne velke platy a vse spolkne byt a jeho zarizovani a upravovani. I presto chci a pujdu na materskou hned jak bude byt upraven. Proste to budeme muset zvladnou. Spokojim se s malem.

    superkarma: 0 18.05.2004, 10:14:07

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [44] PERSEFONA [*]

    U nás v práci neexistuje přijít dříve ráno a odejít třeba ve tři, máme pevnou prac. dobu, jedna těhotná kolegyně žádala o úpravu a ze zlou se potázala, máme nekompromisní vedení, které nemá rádo těhotné a matky s dětmi, proto je jich tu zaměstnáno pomálu a po mateřsé se nikdo vrátit nemůže. Navíc, nevím, kde žiješ ty, ale u nás na olomoucku, nemají matky s dětmi šanci najít slušnou práci!

    superkarma: 0 18.05.2004, 10:13:57
  2. avatar
    [42] šája [*]

    evusche: Do očí se nám smějí všichni....chtělo by to defenestraci, to nezachrání žádné volby. Oni se o ty koryta stejně vždycky podělí

    superkarma: 0 18.05.2004, 10:06:19
  3. avatar
    [41] evusche [*]

    šája: no pro mě to změna nebude, ale jen argumentuji to, že pokud stát chce, aby se rodilo víc dětí, musí pro to něco udělat a ne jen žrát, chlastat a hulit za naše peníze.....vždyť se podívej na to prase tlustý, co si říká ministr sociálních věcí...ten jeho přiblblej úsměv...vždyť on se nám vysmívá do očí.... a to je na tom to smutný

    superkarma: 0 18.05.2004, 10:04:56
  4. avatar
    [40] šája [*]

    evusche: No vidíš, takže to pro tebe nebude taková změna Nic ve zlým a na krávy ve značkovým se klidně vykašli...

    superkarma: 0 18.05.2004, 09:54:54
  5. avatar
    [39] evusche [*]

    šája: já se taky nikomu neposmívám, ale hrozně mi to vadí, když vidím ty krávy, co si hrají na dámy, chodí ve značkovým, jak se koukají na ostatní z vrchu...já rodinu ještě nemám, ale v hadrech pět let starých chodím taky, protože nemám na to, abych si koupila každej měsíc něco na sebe...teď si chci koupit boty, ale zas to dopadne jako každej rok, že budu chodit v těch vysmajdanejch sandálech navíc už nechci od vietnamců, protože se mi potí nohy...potřebuju kožený boty, ale kde na ně vzít

    superkarma: 0 18.05.2004, 09:53:29
  6. avatar
    [38] evusche [*]

    šája: no, tak to ti gratuluji...já bohužel pracuju pro lidi, takže pevná pracovní doba a nesmím se hnout z místa... celý den v tahu a navíc almužna, že který nevyžiju...ještě že můj přítel má aspon tech osm tisíc, i když je to fakt hodně málo

    superkarma: 0 18.05.2004, 09:49:42
  7. avatar
    [37] šája [*]

    evusche: Klidně chodím v jednom kostýmu pět let. A to mi ho koupila máma k narozeninám. Boty si kupuju až tehdy, když není zbytí. Ale tyhle věci jsou mi fuk, děti mají přednost. To poznáš, až je budeš mít. A soudit ženskou podle oblečení je pod moji úroveň.
    Mimochodem - i v sekáči se dají pro děti najít hezký kousky

    superkarma: 0 18.05.2004, 09:48:37
  8. avatar
    [36] šája [*]

    Petro, znám zase jiné problémy...po první mateřské jsem dala dítě do jeslí a nastoupila do úplně nového místa za směšný plat. Trvalo dlouho, než jsem si vytvořila pozici, kterou dnes mám. Je to jen moje zásluha. Na základě dnešního postavení si můžu dovolit i pracovní dobu, jakou mám. Kdybych byla flákač, asi by to nešlo. Když jsou děti nemocné, beru si práci domů a dělám po nocích. Babička nepomůže. Manžel je taky občas celé týdny služebně pryč...
    A jen tak mimochodem - já přece nemluvím o problémech, ta debata vznikla kvůli tomu, že nesouhlasím s tím, že by se stát málo staral. Jen by se dejme tomu mohl více zajímat, komu peníze dává

    superkarma: 0 18.05.2004, 09:46:36
  9. avatar
    [35] evusche [*]

    a víte co je hnusný? Když teda máte rodinu, smíříte se s tím, že holt těch peněz je málo a jdete mezi lidi v hadrech, který nosíte třeba pět let ne-li víc a ti co se mají líp na vas koukají jak na nějakej povl...a děti ve škole se smějí vaším dětem, co to mají za hadry... ale co dělat, když ty peníze prostě nejsou????? Možná vám to přijde k smíchu, ale neřekne si některá z vás, když potká takovouhle mámu, co je to člověka?

    superkarma: 0 18.05.2004, 09:46:14
  10. avatar
    [34] šája [*]

    Petro, proti zrušení jeslí jsme s ostatními rodiči hodně bojovali a vyhráli jsme. Za odměnu teď platíme poplatky a jesle máme přestěhovány na periferii, denně kvůli jeslím dojíždím 30 km. Třeba by stačilo obrátit se na městský úřad v místě bydliště...A u nás skutečně školky braly děti od dvou let. Teď už ne, když máme jesle. Ale šlo to - tak dvě děti do třídy. Zkusili jste se někde zeptat, nebo rovnou tvrdíte, že to nejde?

    superkarma: 0 18.05.2004, 09:42:12
  11. avatar
    [32] šája [*]

    evusche: V tomhle mám asi štěstí na zaměstnavatele, už jsem to tu psala u jiného článku. Umožnil mi pracovat doma při druhé mateřské, pracovní dobu mám, jak potřebuji za předpokladu, že odvedu svou práci. Já zase naoplátku na něj nešiju boudu. Asi jsem se osvědčila, ví, že se na mě může spolehnout. Že se snažím chovat se ve svém věku zodpovědně, jsem tu už psala. Hubu a krok drží v práci můj muž, já mám naštěstí super šéfa

    superkarma: 0 18.05.2004, 09:39:10
  12. avatar
    [30] evusche [*]

    chtěla bych mít taky zaměstnání, kde si řeknu, že chci pracovat od 6 do 14:30! To by byla pohádka....ono to totiž všude nejde..."nelíbí se ti to? Tak běž, myslíš, že jsi jedinečná? " Bohužel, takhle to znám já...a co, musím držet hubu a krok a pochybuju, že mi pořád budou dělat nějaký ulevy...kolegyni propustili jen proto, že má holku ve školce a ob měsíc je s ní doma na paragrafu... Je to veliký hrdinství, postavit se na vlastní nohy a bojovat proti všemu, ale ne každej to zvládá....

    superkarma: 0 18.05.2004, 09:32:22
  13. avatar
    [28] šája [*]

    Anonym: Vůbec jsi mě nepochopila Skoro to byla urážka. Být víc takových jako já, politikové by se přestali hádat, protože by si to nemohli dovolit. Jasně jsem psala, že se starám o to, abych byla spokojená - chodím do práce, makám, dluhy dělám jen tak, abych je dokázala bez rizika splatit....žiju normálně. Nejsem vyžírka státu, platím krvavé daně. S podmínkama, které mám, smířená nejsem, ale dělám vše pro to, abych zmírnila jejich dopad. A jak jsme vyřešili absenci babiček? Zachránily to jesle, díky za ně. A pokud chceš vědět, co dělám, zaregistruj se a můžeme si popovídat. S anonymem jsem se bavila na můj vkus až moc.

    superkarma: 0 18.05.2004, 09:28:56
  14. avatar
    [26] šája [*]

    Linda: Návštěva těhotenské poradny je stejná jako jakákoli jiná návštěva lékaře - máš nárok na placené volno. Pokud to zaměstnavatel požaduje, můžeš si nechat potvrdit propustku

    superkarma: 0 18.05.2004, 09:22:44
  15. avatar
    [24] šája [*]

    Anonym: Ty blbečky ve vládě někdo zvolil, že....

    superkarma: 0 18.05.2004, 09:20:44
  16. avatar
    [23] šája [*]

    PERSEFONA: Ten pocit nemám ani náhodou. Ale nemám ani pocit, že to vyřeším, když budu nadávat, že stát dává malou mateřskou. Situace jako u nás je všude na světě....práce je obecně málo.
    A k těm školkám: matka malého dítěte má nárok na úpravu pracovní doby, pokud o to požádá. Existuje i něco jako zkrácený úvazek. pokud má vaše školka do 17:00, tak to je výhra, ta naše zavírá v 16:15. Chodím do práce na šestou, abych vše stihla. S vydatnou pomocí manžela. Bez něj by to nešlo

    superkarma: 0 18.05.2004, 09:19:42
  17. avatar
    [21] šája [*]

    evusche: Nikoli za minulého režimu, ale v roce 1998 - těsně před uvolněním nemocenských !!! Nikdy jsem ve straně nebyla, to jsem jaksi nemohla stihnout, politika je mi fuk. MMCH - můj plat je stále pod celostátním průměrem
    Anonym: Rozhodně jsem nikdy neměla na růžích ustláno. Hlídací babičky nemám a můj muž nikdy neměl plat vyšší než 10000,- Co máme, dokázali jsme sami, bez cizí pomoci. Odvolávat se na to, že cikáni se mají líp - promiň, to je alibismus. Tak si taky nasekej šest dětí a budeš se mít taky tak - pokud ti to tak vyhovuje. Já se nezajímám o to, jak se mají cikáni. Starám se o to, abych se já měla dobře. Rozhodně nebrečím, jak je všude bordel

    superkarma: 0 18.05.2004, 09:16:02
  18. avatar
    [20] PERSEFONA [*]

    šája:Máš pocit, že je v našem státě všechno v pořádku?!? Od tchýně pořád slyším, za nás to bylo mnohem horší, ale je to kravina, ona chodila z práce domů v jednu /já o půl sedmé/, ona se po mateřské mohla bez problémů vrátit do práce / u nás po mateřské nikoho neberou zpátky/, po její mateřské byly ve vesnici dvě školky /obě byly zrušeny/. A mimoto školky jsou otevřené max. do pěti a já s manželem děláme od 7:30 do 18:00 téměř denně a paní na hlídání je pro nás luxus, který bychom si nemohli dovolit. Vím, že to stejně nějak jednou uděláme, ale rozhodně nemám pocit, že je to v pořádku!!

    superkarma: 0 18.05.2004, 09:15:43
  19. avatar
    [18] evusche [*]

    šája: mlčím....raději nebudu ze sebe dělat chytrou, když jsem uplně blbá....ten příspěvěk beru zpět...
    Ale s tím že školky beru děti od dvou let, nesouhlasím. Alespon u nás ne....tam vezmou dítě od 3. let a ještě jen na pár hodin v měsíci...snad 5 hodin...

    superkarma: 0 18.05.2004, 09:12:21
  20. avatar
    [16] evusche [*]

    šája: hmm, tak jestli jsi za minulého režimu měla 5600 (pokud jsem to dobře pochopila), tak ses měla celkem fajn.....Já, ač jsem byla dítě, vím, že jsme se špatně neměli. A ve straně naši taky nebyli...takže....a promiň i přes tvoje přesvědčení se mi 2500 či teď už 3500 zdá opravdu hodně málo na uživení dítěte. I když k tomu budu počítat plat partnera, který činí 8 000,---! Nevím, kolik máš, ale myslím si, že ty bys za 8 tisíc určitě nedělala...být chlapem...

    superkarma: 0 18.05.2004, 09:08:07
  21. avatar
    [15] šája [*]

    Anonym: o jiné věci se zajímám mnohem víc, než o politiku....ta mě vůbec nebere

    superkarma: 0 18.05.2004, 09:03:44
  22. avatar
    [14] šája [*]

    Anonym: Já nevidím problém nikde, to snad někdo jiný
    Nevím, na co ti mám odpovědět....Jestli máš mít dítě? to musíš nejlíp vědět ty. Já jsem si prošla dvěma mateřskýma s celkovým příjmem na rodinu 12500,- a taky jsme to přežili. Teď mám dítě v jeslích a ve školce a všechno jde, když se trochu chce. Nesnáším u lidí natažené dlaně a očekávání toho, že ze mě stát něco vyřeší. Než jsem šla na mateřskou, našetřila jsem si do zásoby, co to šlo. Je mi 32 a umím se chovat zodpovědně. Stát se snaží dělat dost na to, jaké má možnosti. Je tady možnost přivýdělku na mateřské )i když chápu, že třeba prodavačka těžko bude po večerech prodávat sousedům rohlíky a práce je málo), s rušením školek to zas tak tragicky nevidím a mnohé školky berou děti už od dvou let. Stačí se jen trochu snažit.
    Kdo má štěstí, má hlídací babičku. Já to štěstí neměla, vše jsem si musela vyřešit sama (nebo s manželem sami), život mě poučil a možná proto jsem tak tvrdá i vůči ostatním.
    Pokud se vám zdá, že se stát málo stará, můžete třeba brečet a děti nemít. Ale naše babičky je měly i za války. Asi byly statečnější.

    superkarma: 0 18.05.2004, 09:02:10
  23. avatar
    [11] šája [*]

    A ještě jedna poznámka ke Škromachovi (a tím nechci říct, že se ho nějak zastávám) - uvědomte si, že žádná vláda na světě neumí dělat pořádnou politiku, musí-li neustále ustupovat opozici a vytvářet kompromisní paskvily. Pak to není ani tržní mechanismus ani sociální stát. S takovým rozložením sil v PS by neudělalo zázrak ani deset Topolánků

    superkarma: 0 18.05.2004, 08:51:59
  24. avatar
    [10] šája [*]

    Mimochodem, v nekterých dalších zemích EU pojem rodičovský příspěvek vůbec neznají, určitě ne po dobu do 4 let věku dítěte. 28 týdnů a dost

    superkarma: 0 18.05.2004, 08:47:15
  25. avatar
    [9] šája [*]

    evusche: Jen skromný dotaz: Kolik byla mateřská za předchozích vlád? Mohla bych vyhledat výměry...o přivydělání na mateřské se mi mohlo jen zdát a i placená mateřská měla strop 5600,- To vše jsem jaksi "stihla" Skoro mě mrzí, že jsem s dětmi ještě nepočkala. Prosila bych nepolitizovat

    superkarma: 0 18.05.2004, 08:45:59
  26. avatar
    [6] PERSEFONA [*]

    Důchodci křičí, že mají málo peněz, ale nechápou, že jsou už sami a mladá rodina s dítětem má žít z jednoho platu a 2.500,- a jsou tři. Nechápu jak to takhle může být, měli by dát mateřskou alespoň ve výši životního minima! Mimochodem, moje tchýně s tchánem mají dohromady ve dvou důchod 14.000,- a pokud my s manželem budeme mít dítě, budeme žít za 12.500,- ...už se na to moc těším, to bude fakt super..bude z nás holota.

    superkarma: 0 18.05.2004, 08:31:57
  27. avatar
    [5] Žábina [*]

    evusche: to se stalo přesně mně ...místo sekretářky ředitelky jedné ZŠ mně byla nabídnuta práce na vrátnici + úklid šaten ....
    to jsem byla radši bez práce...a dnes jsem jinde a taky moc spokojená ....

    superkarma: 0 18.05.2004, 08:31:50
  28. avatar
    [3] evusche [*]

    jankucharo: jo, oni se pak diví, že vymíráme...bodeť ne. Když dají ženský na mateřský ALMUŽNIČKU 2500,--- ty hovádka by se asi po....kdyby z toho měli živit dítě! Nesnáším Škromacha!

    superkarma: 0 18.05.2004, 07:48:51
  29. avatar
    [2] jankucharo [*]

    evusche: bohužel je to pravda... to máme za to, že vychováme další generace...

    superkarma: 0 18.05.2004, 07:36:10
  30. avatar
    [1] evusche [*]

    Takže to znamená, že když se vrátím do zaměstnání po třech letech, můžu mít smůlu a místo na informace mě šoupnou na vrátnici???? To je teda spravedlnost. To mám zůstat doma ¨jenom těch šest nebo sedm měsíců a pak honem rychle na svoje místo???? No to snad ne! To je teda výhoda pro rodinu s dětmi...pak ať se ten podělanej stát nediví, že vymíráme, když pro lidi na mateřské dovolené nehnou ani brvou! Blbečkové!

    superkarma: 0 18.05.2004, 06:09:28

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme