Nemohl mi neuniknout další počin občanské sdružení spotřebitelů Test, které se pravidelně zaměřuje na kvalitu a nyní i kvantitu zboží, které si kupujeme. Tohle sdružení tentokrát odstartovalo kampaň proti nadměrným obalům. Já jsem pro. A vy?

Určitě to taky znáte. V drogerii si koupíte extra drahý make-up nebo omlazující krém, abyste nakonec zjistily, že v krabičce se schovává docela malá skleněná dózička s hodně tlustým dnem a samotný krém vám vydrží sotva na týden. A možná jste si také jako já koupila vteřinové lepidlo, mačkala, mačkala a z tuby vycházel pořád jen vzduch a až dlouho poté vykáplo i pár kapek lepidla. Tak přesně tohle se nelíbilo výše uvedenému sdružení.

„Porušení této povinnosti u nás může být pokutováno pouze tehdy, dopustí-li se takového deliktu osoba, která na trh uvádí obal, tedy podnikatel, který dováží či vyrábí a prodává samotné obaly, a nikoli již podnikatel, který obal koupí a výrobek dodá do obchodní sítě,“ vysvětluje šéfredaktorka časopisu TEST Ida Rozová a dodává: „Tlak ze strany zákazníků může donutit výrobce a prodejce, aby sami změnili své praktiky a nabízeli své zboží v odpovídajících obalech.“

Už se vám stalo něco podobného? U jakých výrobků se s nadměrným obalem setkáváte nejčastěji?

Reklama