Nejste-li spokojeni s dovolenou, obvykle reklamaci řešíte ihned. Ještě na místě se snažíte najít s delegátem vhodné řešení tak, abyste si dny volna dosyta užili. Reklamační řízení v některých případech pokračuje i po příjezdu domů a táhne se celých dalších 30 dní. Málokdy je s výsledkem klient cestovní kanceláře opravdu spokojen.

Avšak tomu všemu se dá snadno předejít, a to díky recenzím, které přináší například portál cestolino.cz. Ještě než se rozhodnete zaplatit vámi vybraný zájezd, přečtěte si uživatelské recenze na internetu. Dozvíte se nejen vše o kvalitě hotelu a o službách personálu, ale i mnoho dalších užitečných informací, které vám pomohou se rozhodnout o tom, zda do vámi vybrané destinace a hotelového komplexu vyrazit či nikoliv.

 
Diskutujte, raďte se, ptejte se a hodnoťte na internetu

Rozhodně ale nestačí jen recenze číst, vhodné je se i o svoje zážitky podělit, a to ať už jste strávili dovolenou v ráji či v pekle. Diskutovat o Chorvatsku, Řecku, Turecku i Kanárských ostrovech na internetu totiž nemusíte jen ve špatném slova smyslu, jestliže jste vyrazili na místo, kam se budete chtít zaručeně ještě vracet, dejte o tom vědět i ostatním.

V recenzích se nemusíte zabývat jen kvalitou hotelového komplexu a chutí jídla. Užitečné jsou i informace například o přístupu personálu, o teplotě vody v bazénu nebo o vzdálenosti hotelu od moře. Turisty navíc zajímá také to, zda jsou lehátka a slunečníky na pláži placená a zda je přístup do moře opravdu bezproblémový a dno moře bez ježků, jak uvádí cestovní kancelář. Ne vždy se totiž informace od cestovky musí shodovat s realitou.
 
Online recenzí pomůžete i vy ostatním užít si dovolenou

Prostřednictvím recenzí můžete poradit ostatním. Říct, že Lefkada je krásným ostrovem, který je doslova nutné procestovat na propůjčeném skútru. Pokud jste byli v destinaci, kde to žije, pak upozornit, že pro milovníky nočního života a zábavy ideální, avšak pro rodiny s dětmi a starší páry, které hledají klid a odpočinek, je místo už méně vhodné.

Velmi důležité jsou i zmiňované recenze hotelů, u kterých se nemusíte zaobírat pouze vybavením a personálem. Není nutné upozorňovat pouze na čistotu a modernost, vhodné je zmínit také například to, že kvůli tenkým zdím uslyšíte všechny sousední hosty, chybějící klimatizace v restauraci vám znepříjemní snídaně, obědy a večeře a že kvůli umístění hotelu se pěšky do žádného města za celý týden nedostanete.

Reklama