Zdraví

Máte těžké nohy? Zapomeňte na podpatky!

Pocit těžkých a unavených nohou, otoky, bolest. To jsou jen některé z obtěžujících příznaků doprovázejících přítomnost křečových žil. Vedle pravidelného užívání léků a v závažnějších případech chirurgického zákroku vám podstatnou úlevu přinese rovněž úprava jídelníčku a životního stylu obecně.

nohy

6 kroků k lehké chůzi

  • Více pohybu. Nezanevřete na zdravý pohyb a cvičení. Krevní oběh ve vašich nohách podpoří obyčejné každodenní chození. Ideální míru fyzické zátěže by vám měl doporučit lékař.
  • Méně soli, méně kil. Zbavte se nadbytečné váhy, která zbytečně přetěžuje cévní systém, a více se zaměřte na to, co jíte. Omezením soli předejdete otokům vzniklým zadržování vody ve tkáních. Zdravá racionální strava zase pomůže při kontrole celkové tělesné váhy.
  • Pohodlnější kalhoty i obuv. Pokud je to možné, vyhněte se vysokým podpatkům. Nižší boty totiž mnohem lépe posilují vaše lýtka a zlepšují tak cirkulaci krve. Rovněž raději zapomeňte na kalhoty upnuté v oblasti třísel a boků, které naopak odtok krve z dolních končetin mohou v určitých pozicích blokovat.
  • Nohy nahoře. Dopřejte si během dne několik chvil relaxace s „nohama na stole“. Umístěním dolních končetin nad výšku srdce pomůžete krvi v jejím návratu. Nejsnadněji dosáhnete ideální pozice lehnutím si na záda a podložením nohou několika polštáři.
  • Stop dlouhému stání. Vyvarujte se setrvávání v neměnné poloze po delší dobu. Pokud trávíte většinu času vsedě u počítače, alespoň každou půlhodinu vstaňte a projděte se kolem místnosti.
  • Využití komprese. Pořiďte si kompresivní punčochy. Nejsou sice nejatraktivnější, zato velmi efektivně podporují krevní návrat a omezují nevzhledné a zatěžující otoky.

Redakce uLékaře.cz

K tématu u nás také vyšlo:

  • Nohy jako z olova
  • Reflexní masáž chodidel zvládnete samy
     

    Nezapomínejte dodržovat pitný režim!

    „Předpisy Evropské unie ručí za to, že 100% džusy obsahují 100% ovocné a zeleninové šťávy vymačkané přímo z ovoce nebo zeleniny nebo získané z koncentrované ovocné nebo zeleninové šťávy doplněné podílem vody a přirozenou chuť ovoce a zeleniny. Není dovoleno přidávat do nich žádná barviva ani konzervační látky a jakékoliv příchutě odlišné od těch, které byly získány z ovoce a zeleniny, z nichž jsou džusy vyrobeny. A co víc, do ovocných a rajčatových džusů se taktéž nesmí přidávat cukr,“ komentuje MUDr. Jozef Martinča, expert projektu „Džusy a pyré – vitamíny ve SMART formě“.

 

   
27.02.2017 - Zdraví - autor: U lékaře

Komentáře:

  1. avatar
    [8] AmeA [*]

    Mám ortopedické vložky a začala chodit do bazénu Sml59

    superkarma: 0 27.02.2017, 19:59:26
  2. avatar
    [7] vladka321 [*]

    Těžké nohy nemívám, ale bolívá mě a to často a dosti klenba chodidla. To mě moc trápí...

    superkarma: 0 27.02.2017, 19:47:09
  3. avatar
    [6] lalica [*]

    Občas mám těžké nohy, ale podpatky jsem neopustila ani ve svém věku. Sice už ne jehličky, ale nízké boty bez něj, mi způsobují bolest lýtek a nepohodlí.

    Takže jsem nalezla kompromis, něco zhodila, moc nesolím a jak to jde, dávám si " nohy na stůl".

    superkarma: 0 27.02.2017, 14:23:26
  4. avatar
    [5] Myškomedvídek [*]

    podpadky už nenosím

    superkarma: 0 27.02.2017, 12:03:27
  5. [4] bobubobulka [*]

    Těžké nohy mívám, tak se vyhýbám dlouhému stání, to je pro mě velká zátěž.

    superkarma: 0 27.02.2017, 11:27:26
  6. [3] MARIE MATEJKOVA [*]

    Využívám komprese-punčochy. Málo solím,pohyb mám přiměřený. Přesto občas trpím bolestmi a těžkými nohami.

    superkarma: 0 27.02.2017, 10:39:47
  7. [2] bobani [*]

    babinka — #1 také

    superkarma: 0 27.02.2017, 09:34:10
  8. [1] babinka [*]

    Dobré rady...mě nohy neotékají, ale těžké je mám už věkem...Sml30

    1. na komentář reaguje bobani — #2
    superkarma: 0 27.02.2017, 08:57:03

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa na téma osteoporóza
Anketa na téma: Zubní zdraví

Náš tip

Doporučujeme