Pocit těžkých a unavených nohou, otoky, bolest. To jsou jen některé z obtěžujících příznaků doprovázejících přítomnost křečových žil. Vedle pravidelného užívání léků a v závažnějších případech chirurgického zákroku vám podstatnou úlevu přinese rovněž úprava jídelníčku a životního stylu obecně.

nohy

6 kroků k lehké chůzi

  • Více pohybu. Nezanevřete na zdravý pohyb a cvičení. Krevní oběh ve vašich nohách podpoří obyčejné každodenní chození. Ideální míru fyzické zátěže by vám měl doporučit lékař.
  • Méně soli, méně kil. Zbavte se nadbytečné váhy, která zbytečně přetěžuje cévní systém, a více se zaměřte na to, co jíte. Omezením soli předejdete otokům vzniklým zadržování vody ve tkáních. Zdravá racionální strava zase pomůže při kontrole celkové tělesné váhy.
  • Pohodlnější kalhoty i obuv. Pokud je to možné, vyhněte se vysokým podpatkům. Nižší boty totiž mnohem lépe posilují vaše lýtka a zlepšují tak cirkulaci krve. Rovněž raději zapomeňte na kalhoty upnuté v oblasti třísel a boků, které naopak odtok krve z dolních končetin mohou v určitých pozicích blokovat.
  • Nohy nahoře. Dopřejte si během dne několik chvil relaxace s „nohama na stole“. Umístěním dolních končetin nad výšku srdce pomůžete krvi v jejím návratu. Nejsnadněji dosáhnete ideální pozice lehnutím si na záda a podložením nohou několika polštáři.
  • Stop dlouhému stání. Vyvarujte se setrvávání v neměnné poloze po delší dobu. Pokud trávíte většinu času vsedě u počítače, alespoň každou půlhodinu vstaňte a projděte se kolem místnosti.
  • Využití komprese. Pořiďte si kompresivní punčochy. Nejsou sice nejatraktivnější, zato velmi efektivně podporují krevní návrat a omezují nevzhledné a zatěžující otoky.

Redakce uLékaře.cz

K tématu u nás také vyšlo:

  • Nohy jako z olova
  • Reflexní masáž chodidel zvládnete samy
     

    Nezapomínejte dodržovat pitný režim!

    „Předpisy Evropské unie ručí za to, že 100% džusy obsahují 100% ovocné a zeleninové šťávy vymačkané přímo z ovoce nebo zeleniny nebo získané z koncentrované ovocné nebo zeleninové šťávy doplněné podílem vody a přirozenou chuť ovoce a zeleniny. Není dovoleno přidávat do nich žádná barviva ani konzervační látky a jakékoliv příchutě odlišné od těch, které byly získány z ovoce a zeleniny, z nichž jsou džusy vyrobeny. A co víc, do ovocných a rajčatových džusů se taktéž nesmí přidávat cukr,“ komentuje MUDr. Jozef Martinča, expert projektu „Džusy a pyré – vitamíny ve SMART formě“.

 

Reklama