Bulvár

Máte rádi zvířata ? A pejsky ? A psí hovna na chodníku ?

 Jsou všude. Obzvláště ve dnech, kdy roztaje sníh, jich jsou hromady.
Na trávnících, na chodnících, přímo před vchodem do domu. Dcera je má na botech a ani já se tomu někdy nevyhnu. Dnes jsme kousek psího hovna donesly i na balonu.

Není divu. Majitelé psů se totiž chovají jako prasata. Velice se omlouvám těm pár slušným "pejskařům", kteří po svých psech uklízejí.
"Je to tak namáhavé, vzít sebou ven igelitový pytlík a hovno sebrat?" ptám se vždy těch, které přistihnu při nezodpovědném venčení. Takové lidi lehce poznáte.

V momentě, kdy se jejich miláček krčí do polohy k vylučování vhodné, majitel se rychle otočí a schovává vodítko. Jsou tak velice dobře rozeznatelní. Ke kadícímu psovi stojí zády a se zájmem hledí na protější dům.

Na pražském Černém Mostě bydlím tři roky. Situace s psími hovny je tu stále stejná. I přes billboardy s nápisem "když může váš pes", na kterých se obnažená lidská zadnice chystá kálet do pískoviště.

A není to obrázek až tak přehnaný. Nedávno jsem měla hovor s ženou, majitelkou kokršpaněla a zároveň matkou dvou dětí (jedno v hlubokém kočárku, druhé asi čtyřleté), které jsem musela vysvětlovat, proč je vhodné uklidit hovno po svém psovi, který se vykadil na trávník vzdálený cca 2 m od pískoviště. Uklidila, ale pochybuji, že to udělá i příště.

Mám pocit, že s lidmi nic nehne. Snad jen pokutování, nebo jiné postihy. Nemohla by snad Městská policie? Anebo místními úřady najatá síla, která by se snad z pokut snadno zaplatila. Nebo, máte jiný nápad ?

   
23.03.2004 - Společnost - autor: Jindřiška Kleknerová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [235] Vera1 [*]

    nini: ty se tady porad ohanis, ze jde jen o diskuzi-rekla jsem svuj nazor tak ho tak prijmy nebo ne, ale nehodnot to prosim!!!

    superkarma: 0 26.03.2004, 11:23:11
  2. avatar
    [230] Vera1 [*]

    nini: kdybych to brala fakt tak vážne jak si myslíš...tak to by ses dočkala jiných reakcí! ...ale potkat tě a vidět jak tvůj pes se.. na veřejném prostranství donutila bych tě to uklidit třeba drahým svetříkem

    superkarma: 0 25.03.2004, 15:14:55
  3. avatar
    [227] Vera1 [*]

    nini: no tak to si přej abys na tom chodníku jednou neležela ty, a kolem nešlo zrovna něco podobného tvému bezduchému smýšlení-hromada jako hromada, noné?

    superkarma: 0 25.03.2004, 14:58:41
  4. avatar
    [225] Vera1 [*]

    Víte co mě vždycky vrtá hlavou, když procházím brněnským Lužáneckým parkem?..kde sakra berou ve filmech ty místa čistých zelených ploch, na kterých se během pracovních pauz válí tolik lidí...představa,že se někdo válí v Lužánkách mě fakt dost děsí

    superkarma: 0 25.03.2004, 14:52:23
  5. avatar
    [224] Cher [*]

    nini: tak s nimi nechoď na procházku, když po nich neumíš uklidit

    superkarma: 0 25.03.2004, 14:41:35
  6. avatar
    [223] Vera1 [*]

    nini: co k tomu dodat???...snad jen, že dokážeš také okolí podělat...hmm podělit?

    superkarma: 0 25.03.2004, 14:27:11
  7. avatar
    [222] Vera1 [*]

    Natalie:

    superkarma: 0 25.03.2004, 14:23:22

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [219] betty2 [*]

    s tím textem souhlasim, mám sama psa, a kdyz uz jdeme ven tak jdeme do lesa, ale jinak nastestí bydlíme v baráku s velkou zahradou, takze to stejne uklízím, kdyz uz to ta nase nevydrzí, a budete se divit, pytlíky mám vzdy s sebou, nemám totiz psa dlouho a drive jsem také nadávala a tak abych nedelala to samé tak to po svém pejskovi uklízím, uz jen proto ze u nás na zahrade to delám taky. Nejhorsí na tom je ze ten chudák pes za to nemuze a co me nejvßic rozciluje, kdyz vidim jak nekdo jde s psem ven a pes uz nutne potrebuje a prikrcí se na chodnßiku a pánicek ho táhne na vodítku v tom posedu na trávník, no pardon, ale co kdyby to nekdo udelal Vám jako majiteli to by se vám asi taky nelíbilo. Jsem toho názoru ze porídit si psa je jednoduché ale starat se o nej je uz druhá vec a to vetsinou ne teda u vsech ale u spousty majitelu psu je ten problém, protoze s tím pejskem musejí ven.

    superkarma: 0 25.03.2004, 13:20:24
  2. avatar
    [216] emma [*]

    SARI: no, to bych si nebyla tak jistá. z jistého zdroje vím, že se to vláda stále chystá udělat (v květnu) a pak cesele vyplatěj ty důchodce a děti, aby si naklonili voličstvo. z podnikatelů je stejně nikdo už volit nebude, takže o to jim nejde...

    superkarma: 0 25.03.2004, 09:33:36
  3. avatar
    [214] Exupery [*]

    Souhlasím s Conny (173) a bydlím v přízemí v Nuslích, na ulici je hovno na každém metru jedno, ale dovnitř mi teda žádnej smrad nejde.
    emma: Nejsi blázen Ale sáčky si můžeš vyzvednou na městském úřadě a nosit si je s sebou
    Křečkomyš: To je pravda. když jsem byla malá, nikdo po psech neuklízel, taky mě to doma neučili. Ale řekla bych, že teď je mnohem víc psů než dřív. jako malá jsem rozhodně domů s hovnama na botách nechodila. Ona je otázka, jak často s nima chodí ty děti, o kterých tu rozhorlené přehánějící dámy mluví. Až mi dítě přinese domů hovno jednou za měsíc, mávnu nad tím rukou a umeju to rozhodně v kratším čase, než tady trvá ťukat to nadávání na peskaře.

    superkarma: 0 24.03.2004, 17:04:39
  4. avatar
    [212] emma [*]

    SARI 210:

    superkarma: 0 24.03.2004, 16:45:52
  5. avatar
    [205] emma [*]

    Juli: taky neuklízim (pokud tam nevisí sáček) a můj pes taky chodí pouze na trávu...
    a taky si myslim, že poplatky se platěj ZA NĚCO, ne jen tak pro radost úředníků

    superkarma: 0 24.03.2004, 15:59:58
  6. avatar
    [194] emma [*]

    Nika: jasně, není potřeba mít "speciální" koše na hovínka, oni by stačily JAKÝKOLIV koše. a v parku bývají kontejnery velice zřídka... nejde tady jen o psí hovna, ale, když do toho parku jdou i jiný lidi, daj si na lavičce zmzlinu, nemaj pak kam vyhodit obal, posmrkaný kapesník atd. a na to by snad peníze být měli!!!

    superkarma: 0 24.03.2004, 11:07:55
  7. [191] Artep [*]

    Je to asi půl roku zpět, co jsem šla ráno do práce div jsem nešlápla na psí hovno na rohožce před bytem. Ještě, že mě na to upozornil.Rohozku jsem chytla a běžela s nadílkou do kontejneru.Byla jsem fakt naštvaná, ze lidi jsou takový . Mě by hamba fackovala,kdybych někomu v dome nechala na rohoži nadílku od svého psa.Ale jak je vidět, je to vůbec netrápilo. Teď, když vcházím nebo vycházím z bytu si rohožku vždy zkontroluju ...

    superkarma: 0 24.03.2004, 09:39:00
  8. avatar
    [190] emma [*]

    Galadriel: děkuju. já vždycky začínám šílet a bláznit z toho, když někdo překrucuje moje příspěvky, pak už jsem tak zblblá, že si furt čtu, co jsem napsala, co napsali oni a je to na psýchu
    děkuju, žes mě utvrdila v tom, že nejsem blázen...

    superkarma: 0 24.03.2004, 09:03:10
  9. avatar
    [189] Křečkomyš [*]

    A taky musím přiznat, že je to hodně o výchově. Když jsme si pořídili, nějak nás vůbec nenapadlo, že bychom po něm měli uklízet. U nás to nikdo nedělal. Jenomže jsme začali pravidelně číst odbornou literaturu a z kynologických časopisů na vybíhaly výtky na nezodpovědné pejskaře. Tak jsme nad tím zauvažovali a pochopili: "No jo, vždyť my jsme vlastně ! A od té doby uklízím a mluvím do duše ostatním, když vidím, že tak nečiní. Jenomže řada lidí má svou "pravdu" a člověk s nimi nehne. Například staří lidé se tu domnívají, že psí hovínka hnojí půdu, mladí zase, že platí poplatky, tak by mělo uklízet město.

    superkarma: 0 24.03.2004, 08:52:23
  10. avatar
    [188] Křečkomyš [*]

    V kapse nosím stále igelitový pytlík. Jsou dvě místa, kam můj pes chodí kakat: Na trávu - sbírám vždy, nebo na kraj pole. Tam to není možné sebrat, protože bych se musila proplazit hustým křovím a cestou šlápla do dalších deseti hovínek. Nicméně, ten igelit nosím s sebou pořád. Hovínka na trávě a na chodníku mě štvou. Nejenom kvůli šlápnutí do nich, ale spousta majitelů své miláčky pravidelně neodčervuje. Můj pes občas do něčeho takového strčí čumák jako správné a já trnu, aby nedostal škrkavky nebo tasemnice (a my s ním).

    superkarma: 0 24.03.2004, 08:47:39
  11. avatar
    [187] Dudlajlama [*]

    Co se tady vyrojilo zase novych cernych nickounu a horli a dsti siru a ohen. Emma je tu jedna z mala, jejiz nazory mi pripadaji velice objektivni a nehystericke . Prekrucovani jejich slov , vytrhavani z kontextu, aaaale, ze se vubec vzrusuju, lidi s klapajznami na ocich stejne vidi jen tu svoji omezenou ulicku. Jak psala Natalie, jedine, co muze situaci zlepsit, je mastna pokuta, jenze uz vidim jak se polismeni angazuji a hlavne jeji vymahatelnost.

    superkarma: 0 24.03.2004, 02:49:11
  12. avatar
    [186] Věrka [*]

    elfos: Já vím, ale neříkej mi, že všechno je jen po těch toulavejch?

    superkarma: 0 24.03.2004, 01:17:20
  13. avatar
    [185] brouk [*]

    Musím nechat že jsem takhle dobre nebavila už hodně dlouho .Myslím si že než si někdo toho čokla pořídí tak by se měl zamyslet nad sebou samým a upřímně si přiznat že to není jenom radost ale hlavně starost.Na tuto otázku jsem si sama odpověděla že na to nemám a tak psa nemám. A taky mě sere když si toho hovna všimnu pozdě a tak se málem přerazím abych do něj nešlápla Některé arogantní pejskaře patří

    superkarma: 0 24.03.2004, 00:37:01
  14. avatar
    [184] elfos [*]

    Bobkosběratel :-)) náhodou vůbec není špatný nápad, Věruš - tyhlety stopy po sobě na ulicích zanechávají i toulaví a jiná zvířátka - jinak není kdo by po nich sbíral..

    superkarma: 0 24.03.2004, 00:25:21
  15. avatar
    [183] elfos [*]

    Dnes ráno... se mi naskytl pohled na kadícího pejska (na trávníku přes ulici). Slečna, která u něj stála a čekala, se posléze shýbla, a do sáčku vykouzleného odněkud z kapsy psíkův VÝDĚLEK :-) sebrala (není to, s lidmi, ještě tak zlé, Jindřiško ), a odnesla za účelem likvidace neznámo kam (za roh paneláku).. Škoda, že na našem sídlišti (a v širokém dalekém okolí) nejsou koše určené specielně pro tyto případy.. (Vím - toto je v kompetenci MĚSTA, zkusím na ně trochu zatlačit....)

    Nápad nemám, Jindřiško. Je to jako se vším - ať jde o cokoliv, těžko donutit - musí to vycházet z lidí samotných, sami musí cítit (uvnitř, v sobě si), co mají dělat - a chovat se podle toho, teda - chtít se tak chovat, a chovat se tak.
    Ono... je taky škoda, že spoustu věcí, co by měly být samozřejmostí, lidi jako samozřejmost nepociťují...



    superkarma: 0 24.03.2004, 00:17:23
  16. avatar
    [182] Věrka [*]

    Podle mě by si pejskaři prostě měli po sobě uklízet a nemusel by jezdit žádnej hovnosběrač.

    superkarma: 0 23.03.2004, 23:46:53
  17. avatar
    [181] buny [*]

    werka: jasně, pejskař zavolá že jde ven a hovnosběrač bude čekat v uctivém předklonu před domem... hezká představa...

    superkarma: 0 23.03.2004, 23:38:10
  18. avatar
    [179] Vivian [*]

    Lotka: doufám, že to majitelům původců voňavých hromádek neujde

    superkarma: 0 23.03.2004, 22:40:43
  19. avatar
    [178] Lotka [*]

    Vivian: mě na tom zaujalo taky tohle:
    Mnohem větší nebezpečí, což si mnohdy majitelé psů neuvědomují, však hrozí samotným psům. Neodklizené exkrementy bývají zdrojem infekcí, jako je např. psinka, parvoviróza, infekční hepatitida, přičemž ani pravidelné očkování psů proti těmto chorobám nemusí vždy onemocnění zcela zabránit z důvodu prolomení imunity vysoce infekčními zárodky (přesto toto očkování velmi doporučujeme). Průběh těchto chorob může mít pro psa i smrtelné následky.

    superkarma: 0 23.03.2004, 22:11:05
  20. avatar
    [177] werka [*]

    SARI: To jako myslíš, že město vyjede s tím svým hovnosběračem rovnou za tebou a za každým pejskařem, když jde venčit? (na to ale ta tisícovka ročně teda stačit nebude ) Protože jinak ty hovna na ulicích budou dál - zmizí možná za dřív než kdyby je likvidoval zub času, ale určitě většina z nich ty trávníky a chodníky "zdobit" bude nějakou tu chvíli a ostatní i nadále budou chodit s očima na zemi, aby si to nadělení nedonesli domů

    superkarma: 0 23.03.2004, 21:36:51
  21. avatar
    [173] Conny [*]

    Pavlína: Jak můžeš napsat, že JSI MĚLA PSY DŘÍVE RÁDA, když to není chyba psů,ale lidí! Nacpat psy do útulku ,jen aby Pavlínka nechodila v hovnech je dost padlí na hlavu.Zavřela bych tam spíše lidi, co po nich neuklízí. A zvířatům jsme za poslední desítky let ublížili takovým způsobem, že není fér je stavět pod lidi! Jako bychom byli něco EXTRA! My, kteří pomalu, ale jistě ničíme vše živé na této planetě. Myslím, že tu jsou ale závažnější problémy, než bobky na trávě...

    superkarma: 0 23.03.2004, 20:37:02
  22. avatar
    [172] Vivian [*]

    Nebezpečí přenosu nákazy ze psa na člověka není velké, nicméně nelze je zcela vyloučit (jedná se zejména o přenos škrkavek a jiných vnitřních parazitů).

    http://www.liberec.cz/mesto/tree/detail.php?Id=3313&Lan=1

    Tak nevím... Můžu od psa chytit parazita nebo ne?

    superkarma: 0 23.03.2004, 20:16:01
  23. avatar
    [171] Vivian [*]

    "Ostatní psí nemoci nejsou na člověka přenosné a nehrozí ani nebezpečí od růných zvířecích parazitů. Ti jsou specializovaní na daný druh zvířete a parazitují jen na něm. Podle odborníků je však venčení psů v místech, kde si hrají děti, nejen nehygienické, ale i bezohledné a krajně nezodpovědné."

    tamtéž.

    superkarma: 0 23.03.2004, 20:11:17
  24. avatar
    [170] Vivian [*]

    "Nebezpečná je především takzvaná psí žloutenka, která se šíří močí. Jedná se o bakteriální onemocnění, jež je přenosné na člověka. Je to trochu jiná nemoc než lidské žloutenky, ale zejména u dětí, které mají slabší organismus, mohou bakterie psí žloutenky výrazně poškodit játra,"

    konstatoval MVDr. Josef Štýbr z Okresní veterinární stanice v Mostě.

    zdroj: http://www.ecmost.cz/ver_cz/mostecko/Denik/2002/knihovna3_02.htm

    superkarma: 0 23.03.2004, 20:10:26
  25. avatar
    [167] Suzanne [*]

    Nika: vřele souhlasím I jako pejskař mám ráda čistý trávník, na který se dá nejen šlápnout, ale třeba i dát deka a posedět.

    anicka:

    superkarma: 0 23.03.2004, 19:32:38
  26. avatar
    [163] Suzanne [*]

    Mám psa a vím, že NENÍ PROBLÉM MÍT U SEBE IGELITOVÝ SÁČEK A HOVÍNKO UKLIDIT!!! Kromě těžkého průjmu lze uklidit hovínko z chodníku, z trávy, hlíny, odkudkoli. Kdo to nedělá, je pro mě barbar. Stalo se mi asi 2x, že jsem pytlík s sebou neměla, a tak jsem prostě vzala kus krabice, která se válela u tříděného odpadu a uklidila. Když pes vykoná v parku v křoví, aspoň tam hodím listí, jinak sbírám všude. Jde to a považuju to za součást dobrého vychování.

    superkarma: 0 23.03.2004, 18:02:17
  27. avatar
    [154] Exupery [*]

    SARI: Nemáš pravdu, poplatek za psa, je prý daň z luxusu, neco jako z nemovitosti. Myslím, že ideální by bylo, kdyby z toho město platilo útulky a pejskaři si snad můžou ty dvě hovna denně uklidit sami, ono neni zadarmo ani to odklízení použitejch pytlíků a výroba instalace nových.

    superkarma: 0 23.03.2004, 16:47:05
  28. avatar
    [153] Exupery [*]

    Dree: Nee, to že je tu tolik příspěvků, neznamená, že psí hovna jsou tak velkej problém, ale že se o tom lidi rádi baví, mají si kde zanadávat. A články o úpadku lidstva tu nebejvaj. Mám tenhle server ráda, ale to, že podle počtu příspěvků, jsou tu psí hovna jako jeden z největších problémů, je přinejměnším vtipný.
    Ta žloutenka musí někde vzniknout, nevylučuje ty viry pes, ale musel je někde chytit. A zdravej pes je v hovňousu nemá. Myslím, že momentálně u nás žloutenka nezažívá zrovna boom. Takže bych řeklka, že se dá spíš chytit třeba z dovezenýho ovoce.... a pak to dítě, co jedlo nemytý dovezený ovoce šlápne do psího hovna a chytí z něj žloutenku

    superkarma: 0 23.03.2004, 16:43:42
  29. avatar
    [152] emma [*]

    Dree: v koncích?
    já si sedím u PC, ale nehudruju, jak je tenhle stát špatnej, vím, že se jsem jeho občan jako my všichni. nikomu nespílám ani nikomu neříkám co má dělat. jen chci, abyste si obhájili své argumenty, ale to buhužel nikdo neudělal. pro mě hovna problém nejsou, i když mě taky štvou, neřeším to, myslím, že jsou větší hrůzy než hovna od psů. tam zaměřuju své síly.
    bohužel nejste schopni diskutovat. myslíte, že diskuze je o tom, mlít svoje dokola...

    závěr a končim:

    MYSLÍM, ŽE PSÍ HOVNA JSOU STEJNĚ NEBEZPEČNÁ JAKO JAKÁKOLIV JINÁ ŠPÍNA. JAKO NEUMYTÉ RUCE SPOLUCESTUJÍCÍCH, JAKO BLÁTO, HLÍNA. JAKO ODPADKY.
    MYSLÍM, ŽE ŽLOUTENKU A SVRAB MŮŽE NEOČKOVANÝ ČLOVĚK CHYTIT STEJNĚ TAK Z PSÍCH HOVEN JAKO Z NĚČEHO JINÉHO (ŠPATNĚ UMYTÉ OVOVCE)
    PROTO MI PSÍ HOVNA VADÍ STEJNĚ JAKO KAŽDÉ JINÉ ODPADKY.
    POKUD SI NĚKDO MYSLÍ OPAK, RÁDA SE NECHÁM JEHO DŮKAZY PŘESVĚDČIT.
    DĚKUJI

    superkarma: 0 23.03.2004, 16:41:56
  30. avatar
    [148] emma [*]

    Danka: nikdo tady neřek, že zná dítě nakažené žloutenkou z psího hovna!

    svůj důkaz jsi žádný nepřinesla, tudíž nechápu, proč mě osočuješ, že nemá se mnou cenu diskutovat.

    psi mají být očkovaní ze zákona, že to někdo neudělá, za to nemůžu.

    svrab chytíš v pražské tramvaji nebo nemocnici úplně stejně snadno jako z psího hovna. tudíž stále nemám žádný důkaz, že hovno je infekčnější než jakékoliv jiné potenciálně infekční předměty, prostředí ap. to je to, o čem tu mluvíte, jak jsou hovna nebezpečná.

    a asi jsi nepřečetla celou diskusi, ale bavíme se tady HLAVNĚ o žloutence.

    superkarma: 0 23.03.2004, 16:26:15

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme