Domácnost

Máte rádi psy? Tak je prosím nemnožte!

Dlouho jsem přemýšlela, jestli tento článek vůbec napsat. Možná se do ženského magazínu příliš nehodí. Vím, že je mezi námi spousta milovnic zvířat a taky těch, co mají rádi svoje peníze. Proto bych vás všechny chtěla požádat: Nemnožte psy a nepodporujte množitele!

Před koupí psa se často rozhodujeme mezi psem s PP, bez PP, z útulku. Pokud si koupíme psa s PP, máme záruku jisté kvality, vyrovnané povahy, čistokrevnosti a nepříbuzenské linie. Chovatel s PP má svou chovnou stanici jako zaměstnání. Odvádí daně, platí sociální a zdravotní pojištění. Vybírá budoucí majitele, nechává štěňata očkovat, odčervit, tetovat, veterinárně vyšetřit, vystaví kupní smlouvu. Štěňata dostávají kvalitní stravu. Když se u štěněte objeví zdravotní problémy, můžete štěně vrátit nebo dodatečně zohlednit vadu v ceně. Kdykoliv se na chovatele můžete obrátit při radách ohledně výchovy a výcviku. Většinou máte doživotní „servis“. Někteří chovatelé vyžadují možnost kontrol a návštěv v novém domově štěňat nebo alespoň zasílání fotografií. Fena může být připuštěna až tehdy, splní-li určité podmínky pro chov.Pes, nejlepší přítel člověka

Po narození štěňat má 2 hárání pauzu. Za život má asi 3, max. 4 vrhy. Během březosti chodí na prohlídky, dostává upravenou výživu. Chovateli jde o dobrou pověst. Záleží mu na úspěchu nejen jeho vlastních psů a fen, nýbrž i odchovaných štěňat. Pokud je chovná stanice nepoctivá, můžete si stěžovat u kynologického svazu. Kynologický svaz má povinnost Vaší stížnost prověřit a chovné stanici udělí pokutu nebo odebere licenci. Ztratí-li se pes s PP, podle tetování zjistíte chovnou stanici a dohledáte majitele. Většina CHS cítí za svá štěňata doživotní odpovědnost, a tak když se nový majitel o psa nechce nebo nemůže starat, nepřihlásí se o něj v útulku, u nálezce, CHS si bere psa zpět, případně pomáhá hledat nový domov.

U množitelů není výjimkou předání štěňat na parkovišti, kupní smlouva je spíše vzácností. Nemáte záruku čistokrevnosti ani toho, že otec a matka štěněte nejsou příbuzní. To je prakticky nezjistitelné. Rodiče štěňat nemají před spojením z 99,99% genetické vyšetření a o důsledném vyšetření štěňat po narození si můžete také nechat zdát. Genetické vady se mohou šířit dál, ačkoliv rodiče nemusejí mít zjevné zdravotní problémy. Množiteli je většinou jedno, komu se štěně dostane. Neplatí daně, neodvádí zálohy na sociální a zdravotní pojištění. Prodává za zdánlivě nízkou cenu. Leckdy o polovinu levněji než chovatel s PP. A jaká je cena ve skutečnosti? U psa bez PP se mohou objevit zdravotní problémy, které se pěkně prodraží a ve finále zaplatíte stejně jako za psa s PP. Dva příklady mám ve svém blízkém okolí. Jedná se o labradora a německého ovčáka. Oba bez PP. Pořizovací cena 4000 a 3000. U labradora byla zjištěná genetická porucha zažívacího traktu. Operace a následná léčba vyšla na 12000, u německého ovčáka byla v roce diagnostikována dysplazie kyčelních kloubů. Do konce života je odkázán na kloubní výživu. Přitom vyšetření kyčelních kloubů je u německých ovčáků s PP povinné a jedinci s tímto onemocněním nejsou připouštění do chovu, protože se jedná o dědičnou vadu.

Přejít na stranu:

 
   
23.05.2014 - Zvířátka - autor: Vlaďka Husárová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [71] Anime Otaku [*]

    pajda — #69 Tyhle porblémy s chováním, totiž nejsou "jen"n o papírech, ale i o přístupu lidí. Bohužel spousta lidí co si koupí psa s PP si myslí, že tím to končí, případně ho dají někam vycvičit a dále sami s výcvikem nepokračují. Taky mám v okolí myslivce co má papírového ohače, co půl roku ho posílá na mšsíční výcvik k výcvikáři a jakmile má psa doma tak na něj s prominutím sere jak na placatej šutr a pak se diví, že výcvik musí stále opakovat. Člověk si taky nezapamatuje včechno co se učil ve škole, když to v životě průběžně nepotřebuje a neopakuje si to.

    Jinak s těmi psy na asistenci je to taky o něčem jiném. Ne každý pes z vrhu se na to hodí. Proto jsou také organizace, které se výběrem a výchovou těchto psů zabývají. Z 15 nabídnutých štěňat obvykle do předvýchovy vezmou tak 3-5 a z těch se asistenčním nebo vodícím psem stane tak jedno, maximálně dvě. ostatní pro to nemají buď povahové vlohy, nebo se dodatečně najdou fyzické vady (musí mít například perfektní kyčle a na to se dá spolehlivě vyšetřit nejdříve na půl roce, ideálně na roce věku.

    A hlavně pokud s nimi žena chodí na klasický cvičák, tak v podstatě kazí ten asistenčí výcvik pro svého muře. protože asistenční pes má být pevně psychicky navázán na člověka kterému má být ku pomoci a na cvičíku se pšstuje navázanost na člověka, který s ním cvičí. Pak v tom má chudák pes hokej a neví co má dělat a neposlouchá.

    Já mám napčíklad psa, kterého jsem si pořizovala abych s ním mohla dělat canisterapii (v rodokmenu má hodně canisterapeutů a dokonce vodícího psa). Ale v průběhu výchovy jsem zjistila, že na canisterapii má moje čubina moc velký temperament a já jsem příliš netrpělivá na to abych dokázala delší dobu spolupracovat s lidmi, kterým něco nejde. takže jsem canisku radši vzdala a využila potenciálu svojí čuby jinak. Manžel s ní dělá flyball a já jsem se s ní zaměřila na sportovní kynologii. A máme úžasného spolehlivého domácího psa. Co není útočný, děti si s ní mohou dělat skoro včechno - když přestane mít náladu, tak se sebere a odejde. Ale vím, že kdyby si tuhle čubu vzal někdo, kdo má s canisterapií Zkušenosti určitě by bez problému složila zkoušky a mohla pomáhat, sice později, až by se její temperament trochu srovnal, ale zvládla by to (teď když je trochu starší tak moc dobře pozná že třeba tchán špatně drží rovnováhu a je tak jeiný z rodiny, komu ta moje obluda nejde na uvítanou podrazit nohy a olíznout obličej. k němu přijde a v klidu si sedne a nechá se hladit).

    Takže hodně věcí kolem psů je o lidech. On když si psa pořídí hlupák nebo ignorant nikdy to nedopadá dobře. Kvalitní soužití se psem znamená hodně sebekázně a studia věcí, které by člověka před pořízením psa nikdy nenapadly.

    superkarma: 0 25.05.2014, 11:18:52
  2. avatar
    [70] gerda [*]

    pajda — #69 Sml2 - je vidět, že jsem velký teoretik. Měli jsme (to už je historie) všeho všudy dva psy: jezevčici a křížence. Jezevčice byla miloučká, bohužel děsně žravá a kříženec rapl první kategorie. Zlatý kočkySml30

    superkarma: 0 25.05.2014, 11:07:12
  3. avatar
    [69] pajda [*]

    Vlaďka Husárová — #61 československé vlčáky znám a je to typický příklad toho, kam vede "čistokrevná" plemenitba s určitým cílem a prováděná bez ohledu na plemeno. Z celkem spolehlivých, byť i nervních psů jsou dneska totálně nespolehliví vyplašenci.

    gerda — #68 tak to už dávno ne...brácha si zaplatil za papírové, čistokrevné retrievry a zaplatitl jim i profesionální výcvik, aby měl asistenční psy, protože jako nepohyblivý potřeboval pomoc . Raději jsem se neptala, kolik dal, ale málo to nebylo a oba psi mají rodokmen delší, než praotec Čech. Výsledek je děs a hrůza - mí bezpapíráci poslouchají víc, než oni...a s nimi jeho žena chodí ještě pořád na cvičák.

    To samé kamarádka - psi s papíry, jeden každý bratru za 15 000 Kč. Dalších 15 000 Kč dala do výcviku, o žrádle a veterině se nebavím. Oba psi škaredí, neposlušní a jeden z nich vážně nemocný...dlouze jsem jí vysvětlovala, že by jí vořech odnaproti pomohl mnohem víc a vyšel třetinu. Ne, já tomu nerozumím a div že jí nezávdím. Papíry totiž nejsou dneska zárukou vůbec ničeho.

    1. na komentář reaguje gerda — #70
    2. na komentář reaguje Anime Otaku — #71
    superkarma: 1 24.05.2014, 15:51:18
  4. avatar
    [68] gerda [*]

    Já to myslím tak, že pokud je pejsek (nebo i kočka) čistokrevný, pak máme určitou záruku v povaze. Že když budeme mít jezevčíka, pak máme doma tvrdohlavou palici, když retrievera, bude hodný mazel, když dobrmana, bude ostřejší hlídač...ale když se smíchá malamut s něčím, pak houby víme, co udělá v kriziSml30

    1. na komentář reaguje pajda — #69
    superkarma: 0 24.05.2014, 15:39:08
  5. avatar
    [67] denkas [*]

    gerda — #65 No to asi nevíš u nikohoSml80

    superkarma: 0 24.05.2014, 14:41:18
  6. avatar
    [66] kobližka [*]

    gerda — #65 To nevíme ani u lidí Sml57

    superkarma: 1 24.05.2014, 09:50:00
  7. avatar
    [65] gerda [*]

    denkas — #63 a nikdy nevíš, čím tě překvapí díky jeho předkůmSml57Sml30

    1. na komentář reaguje kobližka — #66
    2. na komentář reaguje denkas — #67
    superkarma: 0 24.05.2014, 05:37:32
  8. avatar
    [64] wenatka [*]

    Hezký článek, Sml22Sml22

    superkarma: 0 23.05.2014, 21:20:05
  9. avatar
    [63] denkas [*]

    Jak to tady čtu,tak prostě nejlepší je vořech! Zadara,bezproblémový,chytrý,zdravý,nenáročný,...

    1. na komentář reaguje gerda — #65
    superkarma: 2 23.05.2014, 20:15:54
  10. avatar
    [62] gerda [*]

    dadma — #60 to musí být vždycky řada dobrovolníků, kteřý mají výdrž a nervy. Jestli potřebuješ poradit, zkus se mrknout na servr kocky-online.cz a tam je spousta osvědčených postupů, jak a co i jak to dělají jinde.Sml58

    superkarma: 0 23.05.2014, 19:37:49
  11. [61] Vlaďka Husárová [*]

    pajda — #59 Tak třeba sarloosův vlčák má hodně přísný chov, československý vlčák, to plemeno zase tak neznám, ale bezpapíráků moc není a nevím, že by měli nějaké specifické problémy. Pokud myslíš vlčáka, jako např. německého ovčáka, tak nevím, jestli má cenu dál něco rozebírat. NO není vlčák.

     Bez vyšetření PP nedostanou. Ti, co mají psa s PP s ním většinou pracují.

    1. na komentář reaguje pajda — #69
    superkarma: 0 23.05.2014, 19:27:52

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [60] dadma [*]

    gerda — #55 U nás město kastraci uhradí.Provádí jí lékař co má nastarost psí útulky,ale nejsou lidi ,kteří by ty kočky odchytili a ani místo ,kde by ten týden po kastraci byly umístěny.O psy se ze zákona musí postarat ,ale o kočky již ne.V zimě ,když mrzlo jsem volala na městskou policii a řekli mě ,že oni kočky nedchytávají a ,že kočky se o sebe postarají.Také lékař mě řekl ,že nemá nikoho ,kdo by kočky odchytil.Nakonec jsem odchytila kočku a dala jí paní do Mostu ,která se stará o kočky.Snad si ji někdo vezme.Dala jsem jí peníze i na kastraci.Nyní se zde potulují kocouři a lidi mě ještě nadávají ,že je krmím.

    1. na komentář reaguje gerda — #62
    superkarma: 0 23.05.2014, 17:19:21
  2. avatar
    [59] pajda [*]

    Pokud jde o mě a psy z útulku, tak ti v útulku i zůstanou. Po zkušenosti s útulkem, kdy mi cíleně a vědomě lhali v podstatných věcech, ohrozili nejen nás, ale i psa a ještě mi po roce sdělili, že ztatili všechny papíry a tedy na nás psa nepřepíší, už do útulku nešťouchnu ani dlouhým klackem.

    Pokud jde o psa s rodokmenem: ano, když mi "chovatel" ukáže všechna ta vyšetření a kvalitní granule, pak se možná budu zajímat o koupi psa za 16000 Kč. Jenže pořádáme psí výstavy a znám dost lidí, kteří psy s papíry chovají. Veta psi vidí jen když je to na 100% nutné, o genetice si většina lidí myslí, že je to sprosté slovo a granule vyjdou ty nejdražší kolem 2000 Kč za 15 kilo - což štěňatům stačí na celou dobu, co u majitele jsou. Prostě se koupí drahý pár ze zahraničí a dál se jede pořád stejně "připustím, prodám...", i když ne dvakrát ročně, protože by se tím přišlo o výhody z registrovaného chovu. Ale i takoví jsou, co si to zařídí...Těm pár slušným lidem, kteří se opravdu snaží, zejména Rikině (které si moc vážím), se omlouvám, ale bohužel, mezi známými mám hromady lidí, kteří za drahé peníze koupili šmejd - a vesměs jde o lidi, chovající drahé plnokrevné koně a tedy majících peněz dost a dost.

    A kdyby to tak nebylo (jak budou jistě zdejší chovatelky tvrdit), tak kde by se braly ty hromady vlčáků s vadnými klouby, buldočci, co stojí 25000 Kč a přitom zajdou na udušení nebo retrívři, kteří neuposlechnou jediný povel? Nebo je to tak, že celý národ je totálně blbý a neumí si ověřit doklady, když kupuje štěně? 

    Osobně klidně vystačím s voříškem z vesnice, budu-li si jistá, že "voříšek" byl pořízen v čistotě, a fenka není hysterická rachejtle, útočící na všechno, co se hýbe. Potřebuju psa na pohlídání dvorku a na procházky a ne aby se mi válel na gauči a nechával o sebe pečovat.

    A pokud si někdo myslí, že když bude pes luxusní zboží, tak tím ubude vyhozených psů, tak je opravdu hodně, ale hodně naivní. Doklad, jak se zachází s drahými psy, máte třeba tady 

    Naopak - pes pak namísto kamaráda a společníka bude JENOM zboží - a nepotřebná věc patří do popelnice.

    1. na komentář reaguje Vlaďka Husárová — #61
    superkarma: 4 23.05.2014, 15:33:23
  3. [58] Vlaďka Husárová [*]

    Ten, kdo nemá prachy, ať si radši nepořizuje, nebo riskne v útulku. Tam jsou často psi úplně zdarma. Já mám psa PC 500 Kč, poplatek útulku. Náklady na cvičák (měsíčně 400 za tréning, projeté PHM nepočítám). Na žrádlo to vyjde zhruba tak tisíc měsíčně bez doplňků a odměn. Krmím syrovým masem. Sežere toho 700 g denně. Cena masa je od 40 Kč/kg do 150 Kč/kg. Dopřávám jí třeba telecí maso. Není kosmonaut, aby žrala granule a strava má být vyvážená. Když se podívám, co je v levných granulích za jedy, tak to bych psu nedala.

    Přidávám kelpu, tj. čajová lžička denně. Nedělá se pak zubní kaz. Balení na rok, vyjde na litr. Pak dostává lososový olej, cena taky tak, měla problémy s osrstěním. Dnes už je krásná a tu srst jí někteří chovatelé i závidějí :D.

    Čip jsem dala mezinárodní. Jsou i čipy, podle kterých jde dohledat jen v ČR. Dala jsem tedy „ten lepší“ protože jezdíme do zahraničí. Stál 800 + 300 aplikace. Očkování jsem dělala i proti tetanu.

    Pak výživu na klouby, děláme psí sporty, všude platíš tréninky, startovný.

    Pivovarský kvasnice proti klíšťatům.

    Na veterině se nespokojím jen s očkováním, děláme důkladnější prohlídky. Návštěva běžná (1x ročně) nás vyjde na 1.500.

    Na Silvestra onemocněla pyometrou. To může i pes s PP pochopitelně, to neovlivníš. Jednorázově za operaci jsem dala 6,5 litru. Pak jsem dokupovala límec, protože ránu olizovala. Voda na výplachy. To byl další peníze.

    superkarma: 1 23.05.2014, 14:45:12
  4. avatar
    [57] gerda [*]

    Anime Otaku — #52 předešla jsi mě, se vším souhlasím. A s tím útulkem taky, aspoň já, pokud bych ve svém věku zatoužila po pejskovi a měla pro něj podmínky, bych si do útulku zašla. měla bych jistotu, že prošel veterinární kontrolou, je přeléčený...ale stejně je lepší, když je pejsek mladší. U starých se můžou projevit špatné zkušenosti s lidmi. Ale dcera si z útulku vzala už dva psy a po určité době se socializovali.

    superkarma: 0 23.05.2014, 14:35:22
  5. avatar
    [56] gerda [*]

    myše — #48 chov levný není. Výstavy, kde se zvířata uchovňují, vybírají klecné. Poplatek za krytí. Veterina - pravidelné očkování, štěňata mají očkování a zrovna tak i odčervení. Vystavení rodokmenu taky něco stojí. Kosmetika pro psy. Krmení má být hodnotné, čili drahé. Atd atd...

    superkarma: 0 23.05.2014, 14:32:26
  6. avatar
    [55] gerda [*]

    dadma — #49 postarat se má ze zákona obec!! jenže všichni víme, jak se asi "stará". Solidní obecní úřad nebo radnice spolupracuje s veterinou a zajistí financování kastrací koček, které se pak po ošetření (pokud se nenajdou zájemci) pouštějí zpět do jejich teritorií. Tím se zajistí, že se nebudou dále množit ale taky to, že tam nepustí cizí kočky.

    1. na komentář reaguje dadma — #60
    superkarma: 0 23.05.2014, 14:28:15
  7. [54] Anime Otaku [*]

    Vlaďka Husárová — #53 Jo jestli mi uchovní čubu, takmě tohle totiž bude čekat Sml57, pokud ji neuchovní, tak jinechám vybrat, aspoň bude klid od hárání.

    superkarma: 0 23.05.2014, 14:26:35
  8. [53] Vlaďka Husárová [*]

    Anime Otaku — #52 Tak já zase budu hnusná a budu s tebou souhlasit Sml57

    1. na komentář reaguje Anime Otaku — #54
    superkarma: 0 23.05.2014, 14:24:05
  9. [52] Anime Otaku [*]

    myše — #48 Ony náklady na kvalitní odchov šťěněta kolikrát tyto částky přesahují.

    1)test genetické shody rodičů (odpadá u porvěřeného spojení) - cca 6 - 10 tisíc

    2) poplatek majiteli chovného psa - cca 5000 za pokus krytí (jedno jestli je úspěšné nebo ne)

    3) veterinární péče a speciální výživa březí feny - cca 2 měsíce - cca 2,5 tis za kvalitní krmivo pro správný vývoj kostí a kloubů u štěňat a zabránění poškození kloubů feny, náklady na veta, ultrazvuk,porodní pohotovost 5 - 15tis (v závislosti na veterináři a nutnosti dalších vyšetření nebo císaře)

    (Takže jsme na zhruba 20 tisících jen za fenu a ta může mít 1 - 11 štěňat nebo taky se stává, že vrh nepřežije porod a pak je tu následná péče na zastavení laktace a zotavení feny i po psychické stránce)

    4) Krmivo pro štěňata, případně náhradní mléko (kdyby fena neměla dost) - cca 1500/2 měsíce/ štěně

    5) Očipování štěňat, tetování, vystavení pasu cca 800 - 1500/štěně (opět podle cen veterináře)

    6) povinná očkování u chovatele se obyvkle stihnou tak 2 dávky po 1000 - 1500 za štěně

    To jsou nejzákladnější náklady u štěňat  - cca 4 tisíce za jedno

    7) vyšetření na genetické choroby (epilepsie, exémy, onemocnění trávicí soustavy, genetické sklony k slepotě,...) cca 1000 za test - zde hodně závisí na plemeni, u některých se dělá test jeden, u jiných až 5

    A to k tomu nepočítám náklady na udržení štěnisek v čistotě + základní výbava co jde se štěnětem s pp k novým majitelům (deka, mistička, základní balík krmení na které je štěně zvyklé - malá plemena 1kg, velká plemena 3kg, hračka, štěňěčí obojek a jednoduché vodítko) a hlavně vystavené a potvrzené průkazy původu.

    Takže ne, 20 tisíc za štěně není přehnané. Radši si našetřím a koupím štěně z rozmyslem, nebo dám domov nějakému chlupáči zútulku.

    1. na komentář reaguje Vlaďka Husárová — #53
    2. na komentář reaguje gerda — #57
    superkarma: 1 23.05.2014, 14:20:24
  10. [51] Bébina [*]

    myše — #48 Pořizovací cena zvířete se platí jen jednou a je to nejnižší náklad v péčí o zvíře. Rada je jednoduchá , prostě si počkám a našetřím. Chov každého zvířete stojí měsíčně nějakou částku, kterou člověk prostě mít musí a další by měl mít v záloze, to kdyby se něco stalo. Ne pak plakat, že psa srazilo auto, ale rodinný rozpočet nezvládne zaplatit operaci. Prostě chov zvířat je nejen o lásce a péči, ale i o tom mít na chov peníze. Když si bude člověk po určitou dobu dávat stranou ty měsíční výdaje na chov, ušetří na pořizovací cenu zvířete, ani se nenaděje. A taky se může lehce stát, že člověk sice ušetří pár tisíc při koupi, ale mnohem víc pak nechá u veterináře.

    superkarma: 1 23.05.2014, 14:19:28
  11. [50] dadma [*]

    Rikina — #32 I když mám zvířata moc ráda, tak právě proto s tebou souhlasím. Zachraňovat zvířata za každou cenu není dobré.I mě je takových pejsků či kočiček líto,ale raději bych je utratila, než nechala kolik let v kleci někde v útulku.Pokud již mají věk a nebo nějaké problémy.

    superkarma: 0 23.05.2014, 14:15:45
  12. [49] dadma [*]

    v.poho — #9 Bohužel kočičky lidi také vyhazují ven a pak se množí také nekontrovatelně.Já jsem si jednu kočičku z venku vzala loni domů,také mě stála peněz. Kastrace, očkování odblešení,ale jinak byla zdravá.A vloni na podzim se u nás u domu zase objevilo vyhozené odrostlé kotě.Přála jsem si aby, to byl kocourek, ale bohužel je to kočička.Před týdnem jsem umluvila paní z útulku v Mostě ,tak si jí odemě převzala.Ještě tu běhají tři kocouři.Dávám jim jídlo a zase mě nadávají lidi z baráku.Dokonce vedle ve vchodě to projednávali na schůzi.Ale postarat se nikdo nepostará.

    1. na komentář reaguje gerda — #55
    superkarma: 0 23.05.2014, 13:55:02
  13. avatar
    [48] myše [*]

    no já vidím ještě jeden velký problém, proč lidi kupují psa bez PP - a to je cena psa s PP. Když si chovatel řekne tuhle 15 tisíc tuhle 20 tisíc... tak je to pro někoho prostě moc.  a nezlobte se na mne, na výchovu štěněte za 8 týdnů nepotřebujete 20 tisíc!!!! (případně krát 6 štěňat, takže výdělek 120???) I na to je potřeba myslet.

    1. na komentář reaguje Bébina — #51
    2. na komentář reaguje Anime Otaku — #52
    3. na komentář reaguje gerda — #56
    superkarma: 2 23.05.2014, 13:41:17
  14. [47] Bébina [*]

    Množírny jsou hlavně proto, že lidé jsou neinformovaní, nemají soudnost zato přehnanou útlocitnost. Já chtít psa nebo kočku, tak si koupím buď s PP z prověřeného testovaného chovu a ještě si budu hodně vybírat mezi plemeny, protože jsou ta, která i při nejlepší péči trpí na nemoce a ta, s kterými se chodí jen na očkování. Nebo si zajdu do útulku. Ale kolik lidí si pořídí zvíře bez PP jen proto, že oni přece na výstavy chodit nebudou a bla bla bla. Kolik dalších lidí si koupí ubožátko z množky, protože ho přece v tak otřesných podmínkách nemohou nechat. Ovšem tím, že zachrání jedno, se kvůli nim narodí a budou trpět desítky dalších. Kdyby každý zájemnce o štěně/kotě, který narazí na množku, se obrátil na podpatku a odešel, s tím, ať jim to tam klidně pochcípá, množky by brzo přestaly existovat. Jejich produkt by nebyl prodejný, nebylo by proč množit.

    superkarma: 2 23.05.2014, 12:34:24
  15. [46] Vlaďka Husárová [*]

    DiiC — #44 A o tom taky připravuji. Třeba u bulteriérů, ale i jiných, byli odjakživa z chovu (chov s PP) vylučováni psi, kteří zaútočili na člověka nebo projevili vůči člověku agresivní chování.

    PP podle mě není zbytečnost.

    Proto, že je přemnožíno a jednak i kvůli chování psů, bych byla ráda, když by se rapidně omezil chov bez PP a bohužel jinak než tvrdými a plošnými postihy to nepůjde. No a samo taky, aby byly i CHS poctivější.

    Sama jsem jednu CHS hlásila a i veterináře, který kryl množitele, sám množil a obchodoval s pašovanými cizokrajnými ptáky. Oba případy se zatím řeší.

    superkarma: 0 23.05.2014, 12:26:20
  16. avatar
    [45] gerda [*]

    Vlaďka Husárová — #43 to jsou všecko velkohubá gesta, kdo chce opravdu pomáhat, tak to dělá mlčky a vytrvale, bez kamery.

    superkarma: 1 23.05.2014, 12:22:16
  17. [44] DiiC [*]

    O psi by hlavně mělo být řádně postaráno a měli bychom je vychovat. Bohužel tomu tak není a zbytečně zakazují množení ras bojových plemen...

    1. na komentář reaguje Vlaďka Husárová — #46
    superkarma: 1 23.05.2014, 12:20:15
  18. [43] Vlaďka Husárová [*]

    gerda — #42

    No, jak ten Američan a jeho gesto v Soči. Vzal do USA 5 psů a nadával na Soči, jací jsou tam psi chudinky. A v USA denně utraceno stovky psů pro nadbytečnost.

    1. na komentář reaguje gerda — #45
    superkarma: 0 23.05.2014, 12:18:56
  19. avatar
    [42] gerda [*]

    a do toho ještě dovoz zachráněných psů ze zahraničí (psi z Rumunska, dostihoví vysloužilci z...Irska (?)....ono je pěkné zachraňovat, ale podle mě by si měl každý spíš ohlídat svůj vlastní rajón, jestli mu někde u baráku nekňučí vyhozený oříšek nebo nekňourají štěňata v popelnici. Já vím, z toho není taková slávaSml32

    1. na komentář reaguje Vlaďka Husárová — #43
    superkarma: 3 23.05.2014, 12:11:19
  20. [41] Vlaďka Husárová [*]

    v.poho — #37 A navíc, jak píše Rikina. Psů je jak nasr... Útulky jsou narvaný, proč produkovat další, neudatelný kusy?

    superkarma: 2 23.05.2014, 12:03:16
  21. [40] Vlaďka Husárová [*]

    v.poho — #37 Tihle nejsou PP u nás. Jednou neuhlídat fenu se stát může, ale vydělávat na vořeších Sml80

    superkarma: 0 23.05.2014, 12:01:59
  22. [39] Anime Otaku [*]

    Já jsem taky pro psy s PP, nebo z kontrolovaných chovů to se týká se plemen nově vznikajících (na základě dlouholetého genetického výzkumu a potřeby nového plemene pro nějakou specifickou činnost), která zatím nejsou uznána FCI. Ono když chcete od psa určité vlastnosti, předpoklady jak fyzicé tak povahové - tak u psa s PP máte asi 80% jistotu, že splní nebo dokonce předčí vaše očekávání a těch zbylých 20%jsou postě psi, kteří splňují vše co mají, ale z nějakého důvodu (zdraví, povaha) už nebudou dále zařazeni do chovu, protože by předali nežádoucí geny. U psa bez PP je to tak, že se vezmou ta štěňata co jsou neuchovnitelná (ano neuchovnitelné štěně s PP bývá levnější než jeho uchovnielní sourozenci  u některých psů se to dá poznat už od štěněte u jiných se na to příjde až s věkem při bonitacích) a nakryjí se mezi sebou, klidně i sourozenci z jednoho vrhu a pak to máte ty pohádky že něměli čas je uchvňovat a chodit na výstavy a pod. Takhle vznikají množírny - velkovýroba psů pro peníze.

    Další věc jsou štěňata množená z lásky -jedni známí mají něco jako Jack Russel teriéra (bez PP a i kdyby měl PP, tak by byl neuchovnitelný, kvůli agresivní povaze) vzhledově je ten pes moc hezký, ale má sklon k alergiím a dědičnou poruchu trávicího traktu - neustále s ním řeší průjmy, zvracení a pod.A tihle lidé svého pejska natolik milují, že od něj chtějí šťěňata Jak ale ti malí chudáci dopadnou? Ano nový majitel pravděpodobně přijde do čistého bytu, kde bude krásná a dobře vypadající fenečka, šťěňata budou naočkovaná, odčervená, ale nebudou zdravá a povahově vyrovaná. Takže nový majitel si koupí pejska, který mu při nástupu puberty pokouše děti a chudák štěně, nebo mladý pes poputuje v lepším k někomu bez dětí nebo do útulku, nebo se nechá jako agresivní utratit. A jak to vzinklo? Tak že někdo měl svého psa natolik rád, že zapomněl, že je to PES a né dítě a přehlídl, že se prostě jeho miláček k chovu nehodí.

    A pok tu máte psy s PP z kvalitních chovatelských stanic. Tam Vám ukážou rodiče, jsou rádi za každou návštěvu během těch osmi týdnů, než si šťěně můžete odvést. Občas se taky stane, že řeknou, že s vámi jejich štěně prostě nepůjde. Že to není pes pro vás a poradí třeba jinou rasu a chovatele.Nebo naopak před tím člověkem ostatní chovatele varují, aby jemu jejich štěně neprodávali.

    superkarma: 2 23.05.2014, 11:59:23
  23. [38] Rikina [*]

    Vlaďka Husárová — #36 Smutná pravda. Exotický nebo líbivý vzhled je hlavní, a jestli z toho má pes zdravotní problémy, nebo je to nezvladatelný cvok a cholerik, to je jaksi vedlejší. Jenže to je stejně tak i u koček, morčat, rybiček... psi jsou jen trošku víc vidět. Sml15

    superkarma: 1 23.05.2014, 11:58:27
  24. avatar
    [37] v.poho [*]

    Vlaďka Husárová — #36 No ale pochopila-li jsem to dobře, tak tihle psi jsou papíroví? A ty tady chceš postihovat každého jednotlivce, který jednou připustí svoji fenu....

    1. na komentář reaguje Vlaďka Husárová — #40
    2. na komentář reaguje Vlaďka Husárová — #41
    superkarma: 0 23.05.2014, 11:53:22
  25. [36] Vlaďka Husárová [*]

    cilani — #31 A kdo za to může? Lidi. Se podívejte, co se stalo s mým oblíbeným plemenem – německý ovčák .Děsná móda v Polsku, že pes vypadá jak žába. Na výstavách to vypadá hezky. U nás se to ještě neděje, ale i tady se najdou experti, co se jim žába líbí a dovezou to. Nic na tom, že na cvičáku pes neskočí ani půl metrovku, že je rád, že chodí (odkážu na youtube – stačí si zadat german shepherd –halb frog). A tohle dostane PP (v Polsku). V USA, tuším, mají super „ovčáka“  ála pandu. Je to sice blbý, ale vypadá to jako panda. Křížený se vším možným, aby se dosáhlo postavy NO a zbarvení pandy. „Šlechtí“ se nové rasy. Na Slovensku myslivci usilují o nového psa křížením kopova a jezevčíka – smrtelná kombinace. Jiné státy vymýšlí „plemena“ dalo by se přeložit jako dobrvčík – dobrman x jezevčík, rotevčák – rotweiler x ovčák. Populární je „wolfdog“ kdy se kříží vlk s husky, malamutem. Povaha je hrozná, ale je to hezký. Populární boxer Duncan, který má jen půl těla, ale lidé se bijí v prsa, že ho zachránili. Za ty prachy by se zachránilo x jiných psů. Jestli to budeme přehlížet, tak budoucím generacím můžeme fakt zanechat dostatečný zásoby smrtících injekcí

    1. na komentář reaguje v.poho — #37
    2. na komentář reaguje Rikina — #38
    superkarma: 2 23.05.2014, 11:49:37
  26. [35] Vlaďka Husárová [*]

    Rikina — #29 Ne nedá. Ty, co znám a fakt nakryjou fenu tak max. 4 x za život, tak ti všichni chodí do práce a dělají chov pro plemeno. Ne pro prachy.

    superkarma: 0 23.05.2014, 11:39:27
  27. [34] Vlaďka Husárová [*]

    Rikina — #32 Ty kastrace, to je taky ošemetné téma. Má to svá rizika. Mám čubu kastrovanou.

    Je z útulku a křížená bůhví s čím a chovat další vořechy bych nechtěla. Hlídala jsem jí a uhlídala. Pak přišla pyometra a s kastrací jsem neváhala ani minutu.

    Jo, je to fakt hnusný a psů je fakt moc. Vždyť v záchranných organizacích zůstávají i pěkní, hodní psi, odrůstají štěňata. Je to fakt humus. No a taky ty záchranné akce ála chudinky psi v Maďarsku. Nedávno se převrhl u česko-slovenských hranic kamion s pašungem (štěňata). Štěňata se rozutekla. Chytali je čeští policisté, čeští hasiči měli výjezd, skončili v ČR v útulku, stalo se to na našem území, tak co. Půlka jich sice umřela na parazity a ještě stihla nakazit další psy, nějaká se nepodařilo najít, ale i tak to byl celkem slušnej náklad pro státní rozpočet.

    Jsem stejně hnusná jako ty.

    superkarma: 0 23.05.2014, 11:38:07
  28. [33] Vlaďka Husárová [*]

    v.poho — #30 To je pravda. Jenže než všechny postihnout to nejde.

    Ono i škrty v rozpočtu postihnou všechny a ne jen ty, kteří to zneužívají, že?Sml80

    superkarma: 0 23.05.2014, 11:33:51
  29. [32] Rikina [*]

    Napíšu teď něco moc ošklivého, tak útlocitné duše varuju předem. Ono psů je moc. Opravdu. Ale kromě množitelů se na tom podepisují leckdy i útulky a různá sdružení a spolky. Ano, zachraňovat psy je potřeba, ale ne bez výběru všechno - na to nejsou kapacity prostorové, lidské ani finanční. Sml80 Byla bych i pro to utrácení psů - ne mladých a zdravých, kteří dejme tomu mají šanci získat domov a zodpovědného majitele. Ale útulky jsou plné problematických psů, nemocných, po úrazech, psů z katastrofických podmínek, které socializovat je buď nemožné nebo velice náročné. A ti tam zůstávají dlouhé roky, často doživotně. Blokují kapacitu útulku a vyčerpávají omezené prostředky. Chápu, že rozhodnout, který pes dostane šanci a který ne, může být pro někoho složité. Ovšem byli to lidi, co nechali situaci dojít takhle daleko, a tak i lidi za to musí umět přijmout odpovědnost. A to nemluvím o kastracích - to bych zavedla jako povinné, každý pes a fena, co nejsou určeni pro chov, automaticky kastrovat, stejně jako je povinné očkování proti vzteklině. Sml80

    1. na komentář reaguje Vlaďka Husárová — #34
    2. na komentář reaguje dadma — #50
    superkarma: 4 23.05.2014, 11:30:08
  30. [31] cilani [*]

    super, ale co bude s voříšky? Každý nestojí o nějakou schválenou rasu.. Nezlobte se na mě, ale když vidím ty chrochtající psy, nechápu, že je lidi mají to srdce dále připouštět, vždyť se to dusí už jen, když to jde.. ale má to papíry, je to rasa, takže OK? Známá za léčení kloubů a zdravotních problémů takovéhohle opapírovaného chrochty zaplatila spousty tisíc za léky a vyšetření .. Já se svými vořechy chodím na očkování a max. řešit nějaké poranění, které si svou blbostí sami způsobí.. Takže za mně - papíráka nechci.. jedině vořecha

    1. na komentář reaguje Vlaďka Husárová — #36
    superkarma: 3 23.05.2014, 11:29:47

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme