Domácnost

Máte dítě v posteli?


 „Můžu dneska spinkat s vámi?“ Mezi dveřmi stojí malý andílek s očima jako tenisáky a z ruky mu smutně visí umolousaný méďa. Z nešťastného výrazu drobné tvářičky se i žula stává řídkým rosolem. Vy jste měli v tuto hodinu v této posteli v plánu dělat něco zcela jiného než mít v břiše vražené špičaté kolínko a hladit drobné prstýnky ve vlasech. Té ruce, která se záhy ovine kolem vašeho krku, také mělo být poněkud víc než čtyři roky.

 

Kdybyste odpověděli: „Ne jdi si lehnout do své postýlky,“ zařadili byste se patrně mezi nejhorší ukrutníky na světě. Odeslat tu nevinnost samu zpět do útrob potemnělého dětského pokoje, kde kopací míč právě věrně simuluje hlavu bubáka a kde je tmavší tma než u vás, by bylo nelidské.

„No tak pojď, ty otravo,“ řeknete automaticky. Stejně automaticky se odvrací i partner a se slovy „Tááákže dobrou!“ vyklízí pole vítězné náruči.

 

Byla jsem v dětství svým rodičům stejnou antikoncepcí, jakou byly moje dcery mně.

 

 

Jenže co je vlastně výchovnější? Být nesmlouvaví a trvat na tom, co je dané? Je správné být autoritou, která má respekt, stojí si za svým a je nemanipulovatelná? Nebo být milující ochranou, která je připravená pomoci vždycky, když zvítězí strach, pocit osamělosti a potřeba bezpečí? Přitulit, nebo vychovávat?

 

Nebo vychovávat přitulením?

 

 

 

 

Je správné brát děti do postele?

 

PhDr. Karel Humhal, klinický psycholog 
 

Dítě v tomto období ještě neumí být ohleduplné. Prostě svět a zejména některý z rodičů, nejspíš matka, je tu pro dítě, a nikdo jiný „nemá nárok“. Toto období brzy pomine a z pohledu zralých rodičů velmi rychle přijde doba, kdy si dítě ani nevzpomene, že jediná bytost, se kterou se dobře usínalo, byl(a) maminka a nebo tatínek. To spíš rodič zavzpomíná, kdeže jsou ty krásné časy. Rodičovství je o zralosti rodičů a o jejich schopnosti obětovat někdy vlastní zájmy a potřeby ve prospěch zájmu zdravého vývoje dítěte. Rodič má v podobné situaci dvě možnosti: Buď násilím dítě zahnat do pokoje a pěstovat v něm pocit zavržení či odvržení, pocit křivdy a jiné nespravedlnosti, a nebo na chvíli odložit uspokojení vlastních potřeb, nechat dítě usnout, a potom jej v klidu přenést do jeho postýlky ve vedlejším pokoji. Znovu opakuji, období, kdy si dítě vynucuje usínání mezi oběma rodiči za normálních okolností, není dlouhé a samo odezní, pokud z něj rodič nedělá problém.

 

Někteří tatínkové vnímají malé noční drtiče vášní celkem klidně. V některých rodinách je ovšem tento fenomén předmětem někdy dost vyhrocených situací. Ať už se na to díváme jako na rozmazlování, nebo ne, ať se psychologové přou, co je výchovnější, v tomhle případě se prostě nejlépe radí tomu, kdo se nemusel do nešťastného dětského obličejíčku in natura podívat a vyslovit zápornou odpověď.  

 

Všechny moje dcery spaly nakýblované u mě v posteli...

 

Máte doma malého kaziče vášní?

   
29.05.2008 - Dům a byt - autor: Michaela Kudláčková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [92] sara1972 [*]

    Bylo by to všechno fajn,kdyby jste doma neměli skoro chlapa ve čtyřletém tělíčku,který chce mít svůj prostor a ani ho nenapadne se dělit o kousek postele .Já mám spíš tendenci za ním chodit a ON mě vykáže do své studené tmavé postele .

    superkarma: 0 03.06.2008, 22:57:28
  2. avatar
    [91] Michaela Kudláčková [*]

    evelyn: Teď jsem se pobavila já .. Je to tak.. také už dceru tak nešetřím, jako dřív, zvláště, když dostanu již potřetí za noc pěstí (spát s mým přítelem je mnohem bezpečnější, ikdyž mě občas mimoděk škrtí). Zhodnotila jsem, že z Johanky budu mít brzy tik, jak se pokaždé v noci toho direktu leknu a vynalezla jsem trik. Vycvičila jsem vlastní zadek do takové dokonalosti, že ji jemně dopinknu až k oknu

    superkarma: 0 02.06.2008, 08:56:19
  3. avatar
    [90] micinka.juli [*]

    Můj syn se mnou v posteli nespal, že by mi do ní sám lezl. Jako miminko jsem si ho po kojení ve své posteli nechala, protože jsme oba usnuli a ani se nepohnuli. Ale nemusela jsem ho kojit každé dvě nebo tři hodiny, stačilo jednou za noc.
    Teď je už velkej a jak si vybavuju, jenom párkrát přišel o víkendu ráno, když se mi nechtělo vstávat a dělat snídani...
    Jak si vzpomínám ze svého dětství, tak jsem k rodičům spát asi dvakrát, jednou po vysílání Majora Zemana, díl Studna, ten mi nedal spát a fakt jsem se bála a podruhé po setkání s úchylem na ulici. Tehdy jsem měla taky strach a nemohla usnout.

    superkarma: 0 01.06.2008, 18:17:27
  4. avatar
    [89] Milford [*]

    Nyotaimori: Mozna argumentuju jen s tema, se kteryma to neni ztrata casu - treba se svyma dalsima multakama. ;-)

    superkarma: 0 01.06.2008, 09:50:40
  5. [88] Milanka [*]

    Nyotaimori: konečně tě něco dobrého napadlo

    superkarma: 0 01.06.2008, 09:36:34
  6. avatar
    [86] Milford [*]

    Nyotaimori: to rika ten pravej, zatim si sem nahazela akorat spoustu posmesku a par nadavek, ale nejakej argument aby clovek pohledal...

    superkarma: 0 31.05.2008, 23:15:40
  7. avatar
    [84] Stelinka [*]

    Ťapina: Jenže já jsemneodolala, nevzít si malého čerstvě narozeného drobečka do postele. I v porodnici už nám to sami doporučovali, takže přišel domů navyklý a já vlastně taky a už jsme to neměnili. Tím pádem se můj paetner za čas odstěhoval z ložnice, ale myslím, že bys e odstěhoval i kdyby byl malý v postýlce, protože by ho i tak budil, když postýlka byla v ložnici, ale přiznávám, nikdy jsme jí nepoužili

    superkarma: 0 31.05.2008, 13:25:45
  8. avatar
    [83] Stelinka [*]

    evelyn:

    superkarma: 0 31.05.2008, 13:15:22
  9. avatar
    [82] evelyn [*]

    Stelinka: no pokud takova predehra neni casto

    superkarma: 0 31.05.2008, 13:06:40
  10. avatar
    [81] Stelinka [*]

    evelyn: S většími je to potíž pak, to ano. Ale jak píše Michaela Kudláčková, to může být dobrá předehra, jsem se fakt zasmála

    superkarma: 0 31.05.2008, 12:58:45
  11. avatar
    [80] evelyn [*]

    michaela.kudlackova: jako nejaky zpusob predehry? Nam se holky teda taky sackovaly do postele, tocily se tam jak kure na bani (nechapu, jak ty decka spi ), zpocatku jsem si setrne delala misto a opatrne, aby se nevzbudily, je rovnala. Jenze, kdyz se to opakovalo nekolikrat za noc a dostala jsem kopanec do brady, tak jsem jim to vratila stejnou minci a skopala je do ruzku . Ony se neprobudily ani tak

    superkarma: 0 31.05.2008, 12:26:18
  12. avatar
    [79] Michaela Kudláčková [*]

    evelyn: Zase to není tak zlé, nakonec je to i jistý druh adrenalinu, když se ve dvou plížíte potemělým bytem, snažíce se nevyvolat ani sebemenší zvuk a muž v náruči s desetiletým "mamánkem", se div nevznáší 20cm nad zemí, aby se nekynklal . Vy před ním odklízíte z cesty všechny překážky, aby sebou ve tmě nesekl a otevíráte dveře. To je pane kooperace! Když se to podaří a runway letiště je uvolněna, to si to přistání ti dva pak echt užijí.

    superkarma: 0 31.05.2008, 12:04:41
  13. avatar
    [78] Milford [*]

    Nyotaimori: Vis, ja se nepoustim do debat, kdyz nevim, o cem jsou, na rozdil od tebe nebo Meander.

    superkarma: 0 31.05.2008, 10:48:50
  14. avatar
    [77] evelyn [*]

    Stelinka: mimino prenest muzes, vetsinu dne prospi, tak to muzete provozovat i v jinou denni dobu. Ale uz takovej triletej kazisuk, navyklej spat v rodicovske posteli, je sakra problem

    superkarma: 0 31.05.2008, 10:33:18
  15. avatar
    [76] Ťapina [*]

    Čímž chci říct, sex se dá samozřejmě provozovat i přes den a mimo postel, ale jednodušší v domácnosti s dalším členem je mít prostor, kam ten další člen nebude běžně chodit a mít tam soukromí.

    superkarma: 0 31.05.2008, 09:49:04
  16. avatar
    [75] Ťapina [*]

    Stelinka: Ona tady taky není řeč jen o miminkách. A když si naučíš dejme tomu tříleté dítě, že chodí do ložnice rodičů jako domů, protože tam doma je, tak na ten sex můžeš pomyslet tak leda když ho pošleš k babičce na víkend.

    superkarma: 0 31.05.2008, 09:48:08
  17. avatar
    [74] Stelinka [*]

    Ale tady se přece nerozhodujete mezi sexem a miminkem. Nebo jste tak staromodní, že sexujete jen večer a v posteli?Přece můžete mít sex i přes den, kdykoliv, nebo večer miminko chvíli přenést jinam. Tady je důležitá ta blízkost mámy a také komu se chce celou noc vstávat na kojení po 3 hodinách

    superkarma: 0 31.05.2008, 09:43:28
  18. avatar
    [73] evelyn [*]

    natrvalo

    superkarma: 0 31.05.2008, 09:34:24
  19. avatar
    [72] evelyn [*]

    Milanka: ono kdyz se to stane vyjimecne, tak to clovek bere, ale ay se mi nasackovaly do postele na trvalo, tak to ani nahodou

    superkarma: 0 31.05.2008, 09:34:04
  20. avatar
    [71] Blueberry [*]

    Milanka: Tak to ja teda rozhodne davala prednost sexu .

    superkarma: 0 31.05.2008, 02:44:21
  21. avatar
    [69] Milford [*]

    Meander: Ach, naucila ses novy slovo? Jeste tak pochopit jeho vyznam, coz? At se tu zbytecne neztrapnis.

    superkarma: 0 30.05.2008, 23:07:34
  22. [68] Milanka [*]

    Meander:

    superkarma: 0 30.05.2008, 22:07:24
  23. avatar
    [67] Meander [*]

    Milford: Jistěže, stalo se tak přesně v 21:21:43 Mulťáku

    superkarma: 0 30.05.2008, 22:03:34
  24. avatar
    [66] Milford [*]

    Meander: Wow! Mistni IQTYQ promluvilo?

    superkarma: 0 30.05.2008, 21:21:42
  25. avatar
    [65] Meander [*]

    Milanka: Jestli nejsi mulťák, tak už ty prášky prosím nevysazuj.

    superkarma: 0 30.05.2008, 18:36:26
  26. [63] Milanka [*]

    Nepochopím, jak může matka dát přednost sexu před pohlazením malého dítěte. Dítě potřebuje hodně lásky, pohlazení, pochování,vyslechnout jeho problémy a nebrat je jako dětské manýry.Malé dítě se v noci probudí, tma, stíny, možná nepříjemný sen a jde za mámou a věří, že ta ho ochrání a ona ho nemilostivě pošle zpět, hrůza. Co všechno se v tom mozečku promítá, bere to jako nespravedlnost. Matka by měla svoje dítě hýčkat láskou, ochraňovat ho před celým světem a hlavně dítě to musí vědět, že máma nebo táta tu jsou pro něho. Všechna láska i neláska se jednou každému vrátí.

    superkarma: 0 30.05.2008, 18:26:28
  27. [62] jitka2 [*]

    ale spat s ditetem do 8 let veku, to je, dle meho nazoru, nenormalni a nevychovne..

    superkarma: 0 30.05.2008, 11:36:46
  28. [61] jitka2 [*]

    jako miminko jsem u rodicu nikdy nespala, pouze tak do 8 let jsem chodila vzdycky v sobotu rano si zalest do tepleho pelisku..klepat jsem moc neumela, ale kdyz jsem "nachytala" rodice, tak jsem si pak davala pozor abych klepala. Jinak az budu mit deti tak ke me do postele smet nebudou, pouze o vikendu rano podivat se na pohadku. Nechci aby si manzel, kvuli kazisukovi v posteli, nasel milenku. dite ma mit svoje misto pro spani na ktere je uz od malicka zvykle a tak je to podle meho spravne. Nic nebrani tomu, aby postylka s miminkem byla v loznici vedle postele, ale dite bude spat v postylce..

    superkarma: 0 30.05.2008, 11:35:49

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [60] Alisa [*]

    s dítětem u rodičů nesouhlasím! dítě vás nemusí vysát i po partnerské stránce...

    superkarma: 0 29.05.2008, 21:32:26
  2. avatar
    [59] Stelinka [*]

    Tak můj synátor taky spal u mě od miminka . Já čekala jak to tady odsoudí a ono ne.

    superkarma: 0 29.05.2008, 19:31:41
  3. avatar
    [58] Meander [*]

    Ťapina: Na tom něco bude

    superkarma: 0 29.05.2008, 17:41:45
  4. avatar
    [57] Ťapina [*]

    Meander: Prosímtě, souložit po třech dětech?

    superkarma: 0 29.05.2008, 17:38:53
  5. avatar
    [56] Ch.Z. Kochanská [*]

    Meander:

    superkarma: 0 29.05.2008, 17:36:06
  6. avatar
    [55] Meander [*]

    Lucici2: A co na to pantáta? Když souložíte, tak vám fandí jenom ty dvě mladší nebo přijde i to starší?

    superkarma: 0 29.05.2008, 17:33:23
  7. [54] Lucici2 [*]

    Mám 3 děti 13 , 5 a 1 a půl. A ty dvě mladší neznají postýlku.Prostě už od porodnice vyžadovali spát se mnou v posteli.

    superkarma: 0 29.05.2008, 17:04:43
  8. avatar
    [53] závislá na čokoládě [*]

    Syn se uspinkává u nás v posteli, manžel ho potom přenese. V létě budeme mít mimi, tak ho pomalu připravujeme, že už to bude končit

    superkarma: 0 29.05.2008, 15:11:49
  9. avatar
    [52] Meander [*]

    Někdo má děti v posteli, někdo je má v paži.

    superkarma: 0 29.05.2008, 15:08:14
  10. avatar
    [51] Lilinka [*]

    Nepamatuju si, že bych jako dítě chodila spát k rodičům do postele. Akorát si vybavuju, jak jsem občas o víkendu přišla ráno za mamkou a vlezla jsem si třeba ještě na hodinku k ní.

    Pokud někdy budu mít děti, tak si je do postele tahat taky nebudu, na spaní potřebuju klid, mám problém se vyspat na jedné posteli s partnerem, natož abych tam měla ještě děcko

    Kytka: Fuj

    superkarma: 0 29.05.2008, 14:57:22
  11. avatar
    [50] sanvean [*]

    Já byla kazišuk přímo ukázkový. Když jsme se přestěhovali do většího, nemohla jsem tu samotu vlastního pokoje unést a chodila na noční výpravy k čím dál zoufalejším rodičům. Jednou jsem potmě zakopla a spadla do otevřeného kufru. Příšerně mě to vyděsilo a od té doby byl pokoj :)

    superkarma: 0 29.05.2008, 14:40:51
  12. avatar
    [49] femme [*]

    a všechny moje dcery spaly zase jen ve svých postýlkách

    superkarma: 0 29.05.2008, 14:39:27
  13. avatar
    [48] medved [*]

    tohle je vecne tema dokolecka dokola kdo si tam ty male otravy chce pustit, at to klidne udela, ale at si potom nestezuje, jake to je desne ale odpoved psychologa me pobavila....uz vidim, jak dite prenesu, ono se vzbudi a klidne spi dal....spis bude za rodici chodit porad celou noc dokud nevymeknou a nenechaji ho ve sve posteli spat trvale...

    superkarma: 0 29.05.2008, 14:39:21
  14. avatar
    [47] Dante Alighieri [*]

    S rodiči jsem musela spát do 6 let, protože jsme měli jen 1+1. Moji sourizenci byli v postýlkách, ale ta moje by se nikam nevešla, tak jsem spala mezi mámou a tátou. Děti ještě nemám, sama spím s kocourem a myslím si, že až ty děti budu mít, spát je u sebe nenechám.

    superkarma: 0 29.05.2008, 14:19:43
  15. [46] Rikina [*]

    Rozhodně ne, neměla a mít nebudu. I u nás to bylo za mého dětství podobné, jak níže psáno - do ložnice rodičů se chodilo jen velice výjimečně, a jen s jejich výslovným dovolením, o spaní v jejich posteli nemohla být vůbec řeč. Ani moje mladší sestra, která jinak měla různá privilegia, nic takového nezkoušela. Moji synci spali ve své posteli od momentu, co byli doneseni z porodnice, a nikdy jsem si je do své postele nebrala. Vůbec mě nenapadlo, že to někdo dělá, dokud jsem náhodně nezaslechla nějaké stížnosti jiných matek, že to potom nemohou ratolest odnaučit. Stejně tak to u mě platí pro psy a kočky. Do postele nic takového nepatří.

    superkarma: 0 29.05.2008, 14:17:47
  16. avatar
    [45] Vivian [*]

    Taky si nepamatuju, že bychom lezly našim do manželské postele... To by mělo být čistě rodičovské území.

    superkarma: 0 29.05.2008, 14:13:24
  17. avatar
    [44] Michaela Kudláčková [*]

    kareta:

    superkarma: 0 29.05.2008, 13:51:41
  18. avatar
    [43] kareta [*]

    to je ale dvojsmyslný titulek

    superkarma: 0 29.05.2008, 13:40:04
  19. avatar
    [42] Evikus [*]

    Kassy: Naprostý souhlas, přesně takhle to vidím já

    superkarma: 0 29.05.2008, 13:34:29
  20. avatar
    [41] bookcase [*]

    Kassy: tos mi připomněla vtip. Rodiče bez zaklepání vejdou do synova pokoje a vidí ho, jak stojí v latexovém oblečku a bije se bičem. Rodiče odejdou, na chodbě se na sebe podívají a otec řekne: Mlátit ho asi nemá smysl, co?

    superkarma: 0 29.05.2008, 13:13:09
  21. avatar
    [40] Kassy [*]

    Já bych to řešila odvedením dítěte do jeho pokoje a počkáním, než usne - aby si zvyklo, že spát musí ve své posteli a že je tam bezpečno a přitom se necítilo odstrčené.
    Nevyspím se, když se mě někdo dotýká (včetně partnera), takže bych si dítě do postele nepustila
    Taky si nepamatuju, že bychom jako děti chodily spát k rodičům To neexistovalo. Směly jsme přijít až ráno, chvíli se pomazlit nebo se podívat na ranní pohádku, ale musely jsme klepat. Pamatuju si, že jsem jako dítě měla před ložnicí rodičů takovou zvláštní skoro pozvátnou úctu. Bylo to "zakázané území", kam jsem směla jen velmi výjimečně a vždy jako host. A podle mě je to tak správně - rodiče by si měli zachovat svoje soukromí a děti by měly vědět, že je to normální a každý má na soukromí právo. Ze stejného důvodu si myslím, že od určitého věku dítěte by i rodiče měli klepat před vstupem do dětského pokoje (pokud se tam ovšem evidentně neděje něco, co by vyžadovalo okamžitý výchovný zásah).

    superkarma: 0 29.05.2008, 13:09:28
  22. avatar
    [39] bookcase [*]

    Máme

    superkarma: 0 29.05.2008, 13:02:08
  23. [38] Darara [*]

    Teď se mnou spí v posteli mladší syn (9 měsíců). Starší 3 a půl už spí v pokojíčku. Od miminka spal s námi v posteli a vůbec nám to nevadilo. A i pro mě to bylo pohodlnější, nemusela jsem v noci vstávat z postele na kojení. Je pravda, že toto období, kdy chtějí spát s námi netrvá věčně.

    superkarma: 0 29.05.2008, 12:54:57
  24. avatar
    [37] L_B [*]

    tak u nas teda vyzadujeme, aby dcera (rok a trictvrte) usinala ve sve posteli (pohadka nebo pisnicka, pusinka a dobrou noc) - nejak si technicky nedokazu predstavit, ze bych kolem 8 mela ja nebo manzel jit zalehnout s ni...:)
    ...no a stehuje se k nam nekdy ve 3, nekdy v 5 nekdy az kdyz vstava kolem 7 - vzdycky s dudlikem, plysakem a perinou v naruci "dotucnakuje" ve spacim pytli...:))

    nevadi mi, kdyz se k nam prestehuje v noci, ale vadilo by mi, kdyby vyzadovala usinat u nas v posteli (krom toho, kdyz je nemocna, to ji ten pocit radi doprejeme a hlavne je to pohodlnejsi i pro nas)...

    ...jinak jsem teda nezazanamenala, jak tu nektere psaly, spojeni mezi kojenim, prendavanim do postylky a vyzadovanim spani v posteli, popr. dlouholetym nocnim kojenim...
    ...malou jsem kojila v noci u sebe v posteli, nekdy ji dala zpet k ni do postylky, nekdy (casteji - z me lenosti) zustala s nama v posteli a sama se potom odstavila ve 13mesicich...a na vecerni/nocni usinani to taky nemelo zadny vliv...

    superkarma: 0 29.05.2008, 12:49:43
  25. avatar
    [36] breberka [*]

    No, malý má 3a půl a v posteli s námi nespí.Za celou dobu se stalo tak třikrát, že za námi v noci přišel, ale po hodině šel spát zase k sobě.I když je šílený mazel, tak na spaní chce mít vždycky klid a spoustu místa.I nás ze svojí postele vyhání, když se dočte pohádka malý chce jít spát .
    Vždycky řekne:"To je moje postýlka, ty máš svojí, tak šup šup .

    superkarma: 0 29.05.2008, 12:08:58
  26. avatar
    [35] petuna [*]

    moje dceruska semnou spala do 4let v posteli a ted chodi spat sama ,ted mam v posteli jeji mladsi sestricku a na manzelskych radostech to neubira

    superkarma: 0 29.05.2008, 12:08:13
  27. avatar
    [34] Kytka [*]

    Naši 4 kluci taky spávali s námi, nosili si s sebou i spoustu plyšáků, někdy přišel jen jeden, jindy se během noci postupně naskládali k nám do postele všichni 4.Já jsem často spala naštorc v nohách, abych se tam vůbec vešla. Abychom se vyspali, střídali jsme se někdy s manželem a přesouvali na prázdnou postel do dětského pokojíčku Bývalo to dost náročné, ale dneska, když už jsou z kluků dospělí habáni, často vzpomínám...Jak to bylo krásné mít je k sobě přitulené, teploučké,voňavé s heboučkými vlásky I na ta probuzení v teplé mokré loužičce, kterou mi přes noc pustili do klína teď vzpomínám se slzou dojetí v oku

    superkarma: 0 29.05.2008, 11:55:03
  28. avatar
    [33] Žábina [*]

    Ťapina: no právě ta dobrá vůle chybí

    superkarma: 0 29.05.2008, 11:37:22
  29. avatar
    [32] tyrkys [*]

    Ťapina: mám postel širokou 120 cm. Měla jsem tu rok podnájemníky, oba celkem korpulentní a na téhle posteli spali i s labradorkou .

    superkarma: 0 29.05.2008, 11:18:26
  30. avatar
    [31] Jeremi [*]

    Chameleonka: I školák může mít děsivé sny. Teda aspoň ten náš je má a i já si ze svého dětství na období hrozivých snů pamatuju (bylo mi kolem těch deseti a právě vrcholila kampaň, že se na nás zlí imperialisté chystají svrhnout atomovku; dneska vychází najevo, že podobné sny měli skoro všichni moji vrstevníci). Jr. říká, že za tátova záda zlé sny nemůžou. A fakt nevím, proč bych mu ten pocit bezpečí neměla poskytnout. Ale je pravda, že jsou to spíš výjimečné situace. Kdyby se školák přesouval pravidelně každou noc nebo nedokázal usnout jinde než u rodičů, tak to nejspíš řeším radikálněji.

    superkarma: 0 29.05.2008, 11:12:53

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa na téma: Zubní zdraví

Náš tip

Doporučujeme