Bulvár

Máte čas na své koníčky?

Příchod dětí nám zabere spoustu času a jen těm organizačně nadaným zbude nějaká ta chvilka na jiné činnosti.

Je třeba si potom pečlivě naplánovat, co je pro nás opravdovou prioritou a co uděláme s pár vyšetřenými chvílemi týdně. Je třeba si také zvyknout, že v těchto chvílích by se jistě a vždy dalo ještě něco uklidit či vyčistit v našem rodinném příbytku. V onen moment je dobré se naučit si říct, že žehlení nebo mytí oken ještě chvíli počká.
"Teď jdu cvičit, nebo si zajedu do knihovny," měly bychom si nakázat samy sobě.

Jinak jsou na tom muži.
Ti si nemusí vyšetřit trochu času anebo snad sehnat hlídání. Vždyť ho mají stále po ruce, a tak jaksi samozřejmě se počítá s tím, že my jsme stále doma k dispozici. Je třeba je zasvětit a podělit se s nimi o radosti, které přináší péče o domácnost a dítka.

Znám  bohužel hodně případů, kdy žena v domácnosti není schopna se dělit a má pocit, že je v "šůrování hadrem" nenahraditelná. Myslím tím, že se jí starost o rodinu (včetně péče o chudinku pracujícího manžela) a v první řadě touha po domácnosti "jako klícka" vymkla z rukou.
Tyto chuděry se dostaly do takového stavu, že pokud doma není opravdu dokonale uklizeno a nejlépe ještě vydesinfikováno, nehnou se z bytu a neodpočinou si, dokud nevymetou poslední smítko prachu.
Těch je mi opravdu líto.

Jednu takovou znám. Po celý čas našeho kamarádství jsem ji nenápadně odváděla od její vášně uklízení. Jen pro dokreslení:

Pokud jsem přišla k ní domu, její byt vypadal vždy jako připraven k focení do katalogu. Nikde ani smítko, dřez vždy prázdný a vypulírovaný a záclony perfektně nařasené. Její tříletý syn pucoval dlaždičky vždy hned poté, co se vykoupal.

Po čase jsem ji potkala, byla opět o něco strhanější a vybledlejší. Hned se mi chlubila, že už tolik neuklízí. Byla jsem moc ráda.
Bohužel jen na chvíli, jelikož mi se vzrušením ve tváři líčila, jak uklízí přes noc.
Počká, až její dvě děti usnou, a pak se do toho dá. Prachovka, hadr, žehlička....

Komu není rady ... a tak dále.

Ale toto snad byl jen extrémní případ závislosti na domácnosti.

Nechci problém zveličovat, ale možná většina z vás ví, jaké tempo je třeba nabrat, když naše malé děti nastoupí do školky a my po dlouhé době do zaměstnání.  Pak se musí zvládnout vše, co v době mateřské "dovolené", a ještě k tomu zastávat zodpovědně své povolání. To se nám to roztočí...
A právě v tomto divokém kolotoči nesmíme zapomínat na sebe. 

Je třeba zabojovat a vydupat si co nejvíce hlídání od svých bližních.
Hlavně od manžela a pokud manžela postrádáte, je třeba zkusit babičky, tety, vhodné přátelé, kohokoliv.
Zkuste žádat kdykoli o pomoc, byť jen na chvíli. Bojujte o svůj čas, který použijete výhradně pro sebe samé.

Kdo se nenaučí čas získat k odreagování, zůstane doma s hadrem a po letech se zlenivělým mozkem.
Přátelé se také rozutečou a při troše štěstí se náš společenský život smrskne na návštěvu sousedky, která bude rozprávět právě o nevyžehlené hromadě manželových triček!!
Ježiš, a to je strašná představa, ne?

Ještě ke všemu se vámi správně využitý čas vyplatí nejen vám.
Budete na své okolí milejší, na své děti trpělivější, na případného manžela láskyplnější.

Nevíte co s vyšetřeným časem?
Podívejte se vždy na stránky žena-in a najděte si pro vás ten správný typ na výlet, výstavu nebo kino.

Zapomeňte na "hadr" a vyražte směrem k odpočinku!

     
   
26.08.2004 - Společnost - autor: Jindřiška Kleknerová

Komentáře:

  1. avatar
    [39] deti [*]

    Souhlasím s Ajou!!!

    superkarma: 0 27.08.2004, 10:00:38
  2. avatar
    [38] Aja [*]

    Za své děti bych dala život, ale nemusím kvůli nim zblbnout...

    superkarma: 0 26.08.2004, 13:02:01
  3. avatar
    [37] šája [*]

    lenka007: Určitě ano, ale ne každý je tak nezištný a vstřícný, jako jsi třeba ty

    superkarma: 0 26.08.2004, 12:47:24
  4. avatar
    [36] marta-b [*]

    Bavili jsme se zrovna nedávno se , že až budeme mít děti, tak se o jejich hlídání budeme samozřejmě dělit. Asi ne spravedlivě, protože budu na mateřský a on bude dál chodit do práce, ale třeba aerobic a kurzy francouzštiny, se kterou chci začít, po odpolednách, si ujít asi nenechám. Jak už tu bylo napsaný - ženská musí občas z domu, aby z toho mimča a domácnosti nezblbla a neměknul jí mozek.

    superkarma: 0 26.08.2004, 11:58:33
  5. avatar
    [35] lenka007 [*]

    šája: Víš, já to beru ze své pozice. Mě by asi ani nenapadlo chtít něco za hlídání dítěte mému bratrovi. neřeknu třeba celodenní, kdy dáváš tomu dítěti i najíst, ale za hodinu a půl. Nemá s tím spojené žádné výdaje, protože bydlí hned vedle ve vchodě a navíc je to rodina. A zase tak často to nebylo. Možná 5x za měsíc, protože někdy byl manžel doma, a někdy jsem tahala malého s sebou. Ale to ho moc nebavilo...

    superkarma: 0 26.08.2004, 11:55:18
  6. avatar
    [34] šája [*]

    lenka007: Tedy, mě zaujalo, že tvé švagrové nestačilo 50,- na hodinu za hlídání dítěte. Nepozastavuji se nad tím, že jako teta chce peníze za hlídání synovce, nakonec, proč ne, není to její dítě a pokud je to častěji než občas a výjimečně, tak je odměna určitě na místě. Ale že jí tato částka nestačí, to jetedy síla Já měla paní, která mi hlídala 3x8 hodin v týdnu za 3500,- měsíčně, ve výsledku tedy od nás měla 35,- na hodinu a spokojení jsme byli všichni (to bylo v době, kdy jsem se vracela z mateřské do práce na zkrácený úvazek)

    superkarma: 0 26.08.2004, 11:35:06
  7. avatar
    [33] lenka007 [*]

    Žábina: Víš jak to je, já si na jedné straně říkám že na to mám nárok, ale ten červík výčitkář vždycky někde vykoukne

    superkarma: 0 26.08.2004, 11:20:17
  8. avatar
    [32] lenka007 [*]

    risina: Vidíš to mě nenapadlo...

    superkarma: 0 26.08.2004, 11:19:07
  9. avatar
    [31] IMI [*]

    tento článek mi kápl do noty. Taky jsme oba "odkládači" ale s manželem to začíná být od té doby co jsem na mateřské dost katastrofa, spoléhá trochu na to, že to "zmizí" (samo ) z dosahu . mne dítě donutilo trochu víc - jak tu někdo říkal- ne uklízet,ale dbát na to, abych si sama nepřidělávala práci. No a protože nehodlám lítat za , tak prostě máme v bytě provozní bordel, nedavno se mi stalo, že na mne manžel volal z kuchyně, jestli nám tam bouchla bomba. protože jsem zrovna něco natírala v obýváku, jen jsem mu zavolala zpátky něco jako hmm, asi jooo a než jsem to dodělala, měl alespoň nádobí v myčce. takže taky záleží na partnerovi, jestli na tu spolupráci přistoupí. Sestra má byt jak z katalogu, pokaždé, když tam přijdeme, tak se strašně omlouvá, že nemá dostatečně uklizeno a když si chtěla po čtrnácti dnech kmitání na baráku udělat jeden volný den, tak chodil po bytě a řval "ku*va, kdo se tady na ten bordel má dívat" místo toho, aby přiložil ruku k dílu. Děti nemají. Naštěstí.

    superkarma: 0 26.08.2004, 11:13:59
  10. avatar
    [30] Žábina [*]

    lenka007: výčitky stranou...jsi určitě skvělá mamka, protože ty, které své děti zanedbávají, většinou výčitky nemají ....

    superkarma: 0 26.08.2004, 11:13:18
  11. avatar
    [29] risina [*]

    lenka007: Kdyby mu zavolali v echvíli, kdy jsi na cvičení, musel by si prostě nějak poradit - dát třeba dítko k té své laskavé sestře. je to přece i jeho dítě, nemůžeš si nechávat zodpovědnost jen sama na sobě. A ny výčitky se vykašli. Myslíš, že za pár let, až synáček bude chodit po zábavách a party, bude mít výčitky, že je s tebou málo doma?

    superkarma: 0 26.08.2004, 10:50:52
  12. avatar
    [28] lenka007 [*]

    risina: Manžel je kameraman. Tudíž věčně v čudu - třeba 14 dnů není doma. A když je doma, tak samozřejmě hlída / i když těch keců okolo.../. Ale nemůžu se na něj spoléhat, neboť má takovou práci, že mu můžou zavolat a on musí do hodiny přijet...

    superkarma: 0 26.08.2004, 10:33:37
  13. avatar
    [25] lenka007 [*]

    Toniniella: Ty výčitka pramení z toho, že chodím do práce - takže malej je celý den ve školce, pak pro něj přiletím, udělám nějakou véču, trošku pohoním doma s "hadrou" no a 2x týdně do toho cvičení. Jelikož je to od 20.00 - 21.00 tak když přijdu malý už většinou spí. Takže si ho za ten den moc neužiju. Ale snažím se mu to vynahradit jindy....

    superkarma: 0 26.08.2004, 10:31:38
  14. avatar
    [24] risina [*]

    lenka007: A co dělá manžel? Taky ho někdy necháš s malým samotného? To je fakt důležitý...

    superkarma: 0 26.08.2004, 10:31:04
  15. avatar
    [23] lenka007 [*]

    jaska: Ano, rozumíš tomu velmi dobře. Já jsem se samozřejmě přestala doprošovat, neboť to není můj styl. Takže už se nemusí trápit tím, že hlídá cca. 2x v týdnu 1,5 hodiny....

    superkarma: 0 26.08.2004, 10:28:04
  16. avatar
    [21] Toniniella [*]

    lenka007: žádné výčitky divenko!!! Má skutečně právo na trochu vlastního času, už kvůli sobě, abys nezakrněla, bezblbla!!! Potřebuješ se taky rozvíjet! Jo kdybys dala dítě hlídat a běžela chlastat nebo se s nějakým Karlem do grupáče to by sis mohla vyčítat. ALe cvičení , musíš být zdravá, krásná a v poho! i pro manžela a dítě.

    superkarma: 0 26.08.2004, 10:19:51
  17. avatar
    [20] lenka007 [*]

    Jo to je přesné. Já vždy když dávám Matýska někomu na hlídání, protože jdu třeba cvičit, mám strašné výčitky svědomí, že ho v podstatě zanedbávám. Je to ještě podpořeno manželovou sestrou, která ač nepracující a bydlící hned vedle ve vchodě měla pocit, že 50 Kč za hodinu je málo... Tak jsem se domluvila se sousedčinou dcerou, které je 16 let. Dávám jí 500 Kč na měsíc a ona je mi v podstatě kdykoliv k dispozici. Ale výčitky zůstávají...

    superkarma: 0 26.08.2004, 10:14:50
  18. avatar
    [19] Toniniella [*]

    S článkem souhlasím a dodávám, nemusíte mít nějakého extra koníčka a dokonce vás může bavit furtovně uklízet. Ale hlavně by žena neměla dojít k závěru, že je na světě jen pro svou rodinu a své děti, aby nezačala "žít život svých nejbližších", aby nezapomněla žít svůj vlastní život. Protože pak děti odejdou, manžel nakonec taky není vždycky jistota (viz Herta ) a pak doma sedí stará ztrápená žena, která čeká, že její děti budou na oplátku žít její život, a jelikož se tak neděje, tak celé dny láteří nad nevděkem světa.
    Stačí si docela klidně udělat chvilku času třeba na pleťovou masku, trochu cvičení, nebo poválení, plk s kámoškou, prostě cokoliv, hlavně si uvědomovat sebe sama, svůj vlastní prostor a svoje právo na vlastní život.

    superkarma: 0 26.08.2004, 10:10:04
  19. avatar
    [18] chrpa [*]

    Ta ustaraná kamarádka je skutečně k politování, protože její uklízení není normální a je to nemoc. Nevím jak se jmenuje,ale je to jako droga.

    superkarma: 0 26.08.2004, 10:04:34
  20. avatar
    [17] risina [*]

    Mně se v tom článkumoc líbí to srovnání otec - matka. Že muži si nemusí vyšteřit trochu času nebo shánět hlídání,protžoe mají pořád poruc emanželku... Bohužel i hodně žen k tomu takhle přistupuje a je to chyba. Od prvních týdnů to má být "naše dítě" a tatínek má minimálně jednou týdně dvě hodinky hlídat, aby maminka mohla třeba do jazykovky nebo do bazénu - nebo sizalezla aspoň doma někam s knížkou a pro rodinu byla tabu. A když pak oba chodí do práce, je samozřejmé, že péče o děti odpoledne a večer je společná nebo střídavá,. O úklidu a domácnosti ani nemluvím, to přece taky není automaticky ženská doména.

    superkarma: 0 26.08.2004, 09:55:35
  21. avatar
    [14] Žábina [*]

    zase - nechce to jít do extrémů...mám dvě děti, jednu babičku blízko, ale nemocnou, druhou daleko...takže pravidelné hlídání neznám ...a světe div se - nevadí mi to. Byt používáme, takže v něm není 100% pořádek a ani bych to nechtěla...znám rodiny, co děti nepustí do obýváku, k čemu pak ten byt mají????

    superkarma: 0 26.08.2004, 09:27:54
  22. avatar
    [11] risina [*]

    Jarunka: Žes to myslela ironicky, viď. A nebo jsi muž... Tohle přece rozumná ženská nemůže vypustit z pusy (z prstů). To jako děti podle tebe změní osobnost člověka natolik, že nemá o nicjiného zájem?

    superkarma: 0 26.08.2004, 09:08:32
  23. avatar
    [10] Pajinka [*]

    Jarunka: Když jsem byla na MD, byla jsem ráda za každé rozptýlení bez , o to víc jsem se pak na chvíle strávené s ním těšila. Myslím, že pro zachování "zdravého" rozumu je pravidelné věnování se něčemu jinému velmi důležité. Ale pokud ti to tak vyhovovalo, proč ne.

    superkarma: 0 26.08.2004, 08:36:21
  24. avatar
    [9] šája [*]

    Gabi: jo, to je taky řešení

    superkarma: 0 26.08.2004, 07:23:52
  25. avatar
    [8] Gabi [*]

    Tak já odložím děti a huráá k počítači do kanclu a jediným koníčkem zůstala Žena-IN .
    Moje rada: čím méně se zdržujete doma, tím méně nepořádku se udělá a když se najíte venku, není potřeba mýt doma nádobí (ani ho strkat do myčky).

    superkarma: 0 26.08.2004, 07:22:33
  26. avatar
    [7] šája [*]

    Asi jsem bordelářka, ale nikdy by mě nenapadlo lítat s hadrem po nocích doma máme "zabydleno", je nám tam fajn. Ještě by se to dalo definovat jako "hygienicky čisto, ale jinak celkem binec" Pokud si mám vybrat mezi dětmi a úklidem, vyhrají to vždy děi, ale ne z jakési přehnané mateřské lásky, ale z vrozené lenory "Miláčku, ukliď, prosím tě, koupelnu, já jdu uložit malou"
    No a pokud jde o koníčky - toho nejvýraznějšího a nejmlejšího jsem opustila už před lety tím, že jsem se přestěhovala.... nenašla jsem nic, co by mi ho nahradilo....ale po koníčku jako takovém nijak netoužím, nemám vyhraněný zájem...raději si zajdu zacvičit

    superkarma: 0 26.08.2004, 07:21:05
  27. avatar
    [3] *Kotě* [*]

    Jarunka: Výborný názor Takže až porodím dítě, zavřu se doma s ním a s prachovkou, protože od té chvíle už nemám nárok na vlastní život a zájmy?

    No, asi už mám teď krkavčí sklony, ale já hodlám o své budoucí děti pečovat a vychovávat je, ale nehodlám jim obětovat svůj život. A po nocích kvůli tomu nebudu uklízet už vůbec, to radši ať je bordel nebo si na to někoho zjednám.

    superkarma: 0 26.08.2004, 00:58:05
  28. avatar
    [2] Lesana [*]

    Hmmm. U nás to teda vždycky vypadalo jak po boji Manžel i já jsme takoví "odkládací typy" (jak říká moje máma: kde nám co odpadne od ruky, tam to necháme...). Teď se učím uklízet a světě div se - ono není tak složité ani časově náročné udržet byt krásně uklizený Ono to chce jenom pucovat dlaždičky hned po vykoupání, jak bylo hezky napsáno. A hlídat si, jestli věci odkládám tam, kam patří... Rozhodně netrávím celé noci úklidem, přesto byt dneska vypadá mnohem mnohem líp... a to mu nevěnuju víc času, než dřív. Tolik tedy k pomlouvání těch, co i přes děti mají doma pořádek.

    Jinak s hlavní myšlenkou článku souhlasím.

    superkarma: 0 26.08.2004, 00:46:07
  29. avatar
    [1] Jarunka [*]

    Ja tedy nevim, ale kdyz se budu chtit venovat konickum, nebudu mit dite a kdyz uz mam dite, budu se venovat jemu. A nez bych bojovala za nejake hlidani, tak to radeji budu litat se zehlickou a hadrem, po nocich.

    superkarma: 0 26.08.2004, 00:20:53

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Výzkum žena-in.cz – téma bolest, horečka a nachlazení
Trápí vás exém? Zapojte se do testování RadioXar

Náš tip

Doporučujeme