Bulvár

Martin Jan Stránský: Mám české srdce a americký mozek 2.

Co politik, to Čech, co žurnalista, to Čech, co lékař, to Čech. Nesvádějme vinu na špatné lékaře, politiky, novináře. Prožíváme 25. rok svobody, každý segment společnosti je nedokonalý. K tomu, aby novináři psali líp, v žádném případě nepomůže, že prezident odmítne dát rozhovor novináři, protože o něm dříve negativně psal. Kdyby totéž řekl prezident v kterékoliv jiné zemi, musí se do hodiny omluvit. Špatné je, že se nad tím nikdo nepozastaví.

Dnes pokračujeme v zajímavém povídání s panem doktorem Stránským. První část rozhovoru, který vyšel na stránkách našeho magazínu včera, najdete ZDE.

Politika je jen o komunikaci a otevřeném dialogu, kdy jedna strana neponižuje tu druhou.

Jenže co s tím, lidé ztrácejí víru, že se něco změní k lepšímu
Křivka je časově omezená. Chce to svůj vývoj, být trpělivý, tlačit přes malé kroky, malé změny.

Změny bez politiky tedy nejsou možné…
Je potřeba si uvědomit, že politika byla, je a bude jediným způsobem, jak budeme o věcech společně rozhodovat. Druhá otázka je, jak má ta politika vypadat. Pokud to má být demokracie, tak jak má fungovat.

U nás nemáme čistou demokracii, protože nemáme pružný justiční systém. Máme justici, která nefunguje, spravedlnost neexistuje. Za druhé máme tu systém koaličních vlád, který do jisté míry brzdí jakoukoliv zodpovědnost. Úspěchy si každý partner přiznává pro sebe a neúspěchy hází na ostatní, to podkopává dojem, že to může fungovat.

dkdddd

A konečně máme systém politických stran, to je to úplně to nejhorší. S ohledem na komunální volby, které jsme tu nedávno měli. Na místní úrovni se má se volit člověk, a ne strana. Každý starosta a zastupitel musí kandidovat za sebe. Tak, jak je to všude jinde ve světě. Ve stranách nejsou legitimní primárky.

To jsou ty „systémy ne-systémy,“ které musí zmizet. Potřebujeme přímou volbu. Co nejdříve vyvolat referendum o přímé volbě. Však víte, jak změnila náladu ve společnosti přímá volba prezidenta. Zvolili jsme si člověka, který je jedním z nás, sice si nám nemusí líbit, ale sáhli jsme si až na Hrad.

S čím tedy musíme začít?
Musíme se především zbavit obrovského množství politiků, které jsme zdědili od Habsburků a posílili je u bolševika. V zemi, která má menší počet obyvatel než město New York, stačí jedna komora, ve které je 65 zákonodárců. New York má jednu radnici a rozpočet mnohonásobně vyšší, než má Praha. Mnichov, který je přibližně stejně velký jako Praha, má jednu radnici, 25 zastupitelů pro celé město a funguje to mnohem líp. Praha má kolem 50 radnic, přičemž každá má svůj aparát a své zaměstnance.

Proč má třeba Praha 1 mít svou radnici a 25 zastupitelů, kteří jsou placeni za to, aby jedli předražené chlebíčky a besedovali na Žofíně, kde se scházejí a rozhodují o tom, jestli má být paní Novákové, která bydlí v bytě města, povolena změna ve splátkovém kalendáři? Paní Nováková má svou žádost projednat s úředníkem, ten zvedne telefon, domluví schůzku s bankou. A ona buď paní Novákové poskytne úvěr, nebo taky ne.

Proč ministr rozhoduje o tom, kdo vyhraje tendr na dálnici? To se v žádné jiné zemi nedělá. To se zveřejní na internetu a je transparentní výběrový proces. My nepotřebujeme politiky. Potřebujeme pouze 65 zákonodárců pro celou republiku a jednoho krále, který bude plést věnce a bude nás učit, jak se máme chovat. A nebudeme se za něj stydět.

Já jsem si nejdřív myslel, že je to tím, že máme „nabubřelý“ byrokratický aparát, ale není tomu tak. Máme stejný počet úředníků, jako má průměrná země v EU, ale máme o 400 procent víc politiků. A to je ten problém. Měli bychom zrušit politiky a omezit jejich rozhodování. Potřebujeme demokracii a ne parlamentní byrokracii. 

Velké politické strany se drolí…
A to je jedině dobře. Žádná ze stran nemá zkušeného lídra, který ji skutečně vede. Nejsou tu žádné osobnosti. Vznikají tu menší nezávislá sdružení, hnutí, což si myslím, že je dobře. Dobrý člověk má velkou šanci udělat tu dobré změny.

kdkdkddd

Martin Jan Stránský, Pavel Tigrid a Jaromír Štětina

Náladu ve společnosti kromě politiků ovlivňují novináři…
Co politik, to Čech, co žurnalista, to Čech, co lékař, to Čech. Nesvádějme vinu na špatné lékaře, politiky, novináře. Prožíváme 25. rok svobody, každý segment společnosti je nedokonalý. K tomu, aby novináři psali líp, v žádném případě nepomůže, že prezident odmítne dát rozhovor novináři, protože o něm dříve negativně psal. Kdyby totéž řekl prezident v kterékoliv jiné zemi, musí se do hodiny omluvit. Špatné je, že se nad tím nikdo nepozastaví.

Chybí nám optimismus…
Já bych to nepolarizoval. My jsme přesně na polovině cesty té „Masarykovské křivky,“ a jsem přesvědčen, že jsme na tom líp než před deseti, patnácti lety. Lidé to podle mého vědí, ale bojí se to říct.

Není práce…
To není pravda, práce je. Nic lidem přece nebrání se přestěhovat za prací do jiného města. Nejsou zvyklí.  Já jim rozumím, vím, že to mají těžké. Ale na druhé straně – v Německu, Velké Británii i ve Francii pracuje 80 procent lidí bydlících do 70 km od hlavního města právě zde, protože mají trojnásobek platu a uvědomí si, že dojíždět do práce hodinu ráno tam a večer zpět nic není.

Já mám chatu 75 km od Prahy. Deset lidí odtud dojíždí do Prahy, ostatní nepracují nebo si stěžují na práci v místní fabrice za minimální plat.

Problém je, že u nás neexistuje infrastruktura. Nemáme kvalitní dálnice, systém železnic absolutně nefunguje. U nás železnice nevede na letiště, jsme sto let za opicemi, co se určitých věcí týče. To, že nemáme vlak na letiště, přijde lidem normální, všude jinde je to zavedené, a že by tomu tak nebylo, je zkrátka nemyslitelné.

dkdksss

Možná si neuvědomuje to, co máme
Jsem patriot a optimista. Naše země je v NATO a EU. Náš důstojník se dostal do druhé nejvyšší a nejdůležitější funkce v NATO. Pro spoustu lidí to neznamená to nic, ale hrozby svobody pořád existují. To může přijít během jednoho dne.

Lidský mozek je nepoučitelný, částečně si pamatuje a částečně se vrací k určitým věcem, pro porovnání

Stejné chyby se dějí a dít budou. Abychom se skutečně měli líp, musíme se zvednout. Nebudeme tedy sbírat houby, ale pojedeme do Londýna a hledat tam práci. Ta možnost tam je, hlavně pro naše děti.

Víte, Amerika byla založena na snu, který počítal s tím, že současná generace bude dělat vše pro to, aby její děti měly budoucnost.

Ukažte mi Čecha, který řekne, já dělám všechno pro to, aby můj šestiletý syn měl lepší možnosti, než jsem měl já. A byl lepším člověkem. Neslyšel jsem to ani jednou za 25 let. Je to jen „já já já“, a ne moje děti.

A nejsilnější národy žijí pro budoucí generaci. Tady to neexistuje.

Není divu, že z toho všeho máme „těžkou hlavu.“ Máte jako neurolog nějaký tip, jak jí odlehčit?
Je dobré si uvědomit, že člověk má jen jeden život. A ty nejdůležitější věci nejsou materialistické, jsou zakotveny v mezilidských vztazích. Většina lidí žije svůj život nešťastně, nemají to rádi v práci, nemají to i tamto… A za nemalý podíl vlastního neštěstí si mohou sami. Neříkám to ve zlém, často jsou lidé do toho tlačeni. Události jsou takové, lidi se k sobě nechovají k sobě dobře.

Jako neurolog vím, že mozek určuje vše. A máme obrovskou možnost ovlivnit, cokoliv chceme. Je to na nás, abychom si uvědomili, že to rozhodující slovo máme my. Nikdo jiný.

MUDr. Martin Jan Stránský se narodil se v New Yorku a říká „my Češi“. Je vynikajícím neurologem a ředitelem Polikliniky na Národní v Praze. Jeho pradědeček založil Lidové noviny. Tvrdí, že politiků máme zbytečně moc a na skutečnou demokracii si budeme muset ještě dvacet pět let počkat.

Čtěte také:

   
14.11.2014 - Rozhovory - autor: Hana Novotná

Komentáře:

  1. avatar
    [28] Eva_CZ [*]

    Garwa — #27uz tady na tebe cekaji! Sml22Sml22Sml22Sml22

    superkarma: 0 19.11.2014, 14:46:11
  2. [27] Garwa [*]

    Ja mám tiež americkej myslenie, prioto som vždy chcela do ameriky a zariadila sem si H1B pracovne viza do USA

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #28
    superkarma: 0 19.11.2014, 09:54:53
  3. avatar
    [26] gerda [*]

    Eva_Fl — #25Pekárková mi moc dlouho neseděla, já jsem nesmělý typ se zábranami - a ona divokáSml30. Samo, že už jsem se otrkala, ale holt se nepředělám a je to stále ve mně. Kdežto ona je naprostý živel, tím mě lehce provokovala, jak jde do všeho naplno a navíc tak nekonvenčně. Člověk jí tu otevřenost může leda závidět. Já včera dočetla Gang zjizvených a moc se mi líbilo, jak vede se čtenářem dialog, jako normální pokec. Není tak stará, aby toho nezvládla ještě dost napsat, materiál na to určitě ze svého nevšedního života má.

    superkarma: 0 16.11.2014, 09:22:09
  4. avatar
    [25] Eva_CZ [*]

    gerda — #23jdu googlit, kdo je Iva Pekarkova. Ja jsem za komousu milovala Jih proti severu a furt jsem o ty knizce mlela a moje nejlepsi kamaradka mi pak povidala. Ja jsem si tu knizku teda precetla. No bodejt by se ti nelibila, vzdyt ty jsi cela Scarlet!Sml52Sml52Sml52Sml52Sml52Sml52

    1. na komentář reaguje gerda — #26
    superkarma: 0 15.11.2014, 19:50:00
  5. avatar
    [24] Eva_CZ [*]

    gerda — #23jenze v zivote MUSIS zariskovat. Ja jsem zila i na tech horach, kdyz jeden rok ( krize ) nebyla v lete prace na Floride, odjela jsem do NY. Sml30Sml30Sml30Sml30 A presne vim, co bych delala, kdybych se vratila do Ceska. Tam mate furt mraky der, ktere je treba zalepit. A kdo s tim prijde jako 1., mozna vyhraje. Sml58

    superkarma: 0 15.11.2014, 19:48:26
  6. avatar
    [23] gerda [*]

    Eva_Fl — #21holka, podle sebe to poměřovat nemůžeš, ty jsi drtič v dobrém slova smyslu. Víš, koho mi připomínáš? Ivu Pekárkovou. Fakt. V poslední době mám od ní dost načteno. Děsně chytrá baba, ale všecko člověku vpálí naplno, ta se taky rozhodně života nebojí. Pravda je, že za svůj život si každý odpovídá sám. Jak s ním naloží. Já třeba jsem ten typ, co se bojí rizika. Přesto jsem ale byla v životě v situaci, že jsem se naprosto překonalaSml30 a v nouzi nejvyšší si sama našla místo, na které bych si jinak netroufla ani pomyslit. Tehdy byl risk zisk.

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #24
    2. na komentář reaguje Eva_Fl — #25
    superkarma: 0 15.11.2014, 16:14:00
  7. avatar
    [22] Eva_CZ [*]

    gerda — #20taky by mohla pouzit mozek a zacit pracovat z domova, ne pro zadnou podvodnou firmu, pro sebe. Vymyslet neco, co ji ponese, co tady neni, nebo neni tak rozsireny. Me napadaji hned 3 veci. A kdyz se me holky ptaly, co neni v Cesku a jede v USA a ja jsem jim to napsala, aniz by se pokusily, rovnou mi rekly : to by u nas nefungovalo. No, tak nic, no. Kdyz to vi predem. Sml80

    superkarma: 0 15.11.2014, 14:05:03
  8. avatar
    [21] Eva_CZ [*]

    gerda — #20mozna se odstehovat na hory. Ubytovani i strava za hubicku, deti na cerstvem vzduchu, zadne zivotni naklady, par let zatnout zuby a setrit. Ja nevim, mam dost starosti s vlastnim zivotem, nemuzu jeste resit zivoty jinych. Sml80

    Ja jsem opoustela svou praci ve 2 odpoledne, jela do jine a pak jsem se vracela do puvodni a pracovala jsem do noci, abych nahnala hodiny. Kdyz jsem toho nechala, odjizdela jsem denne za kasu supermarketu, soboty, nedele. Pak me osvitil Duch Svaty a ja jsem po praci podnikala. A ono by me to i klido uzivilo. Z domova 1x tydne, nejaky cas na pripravu. Sml80

    Ty, o kterych pises, maji manzela? Kolik ma manzel pracovnich pomeru? Tady maji chlapi i 3. Sml80

    1. na komentář reaguje gerda — #23
    superkarma: 0 15.11.2014, 14:03:04
  9. avatar
    [20] gerda [*]

    Eva_Fl — #16tož nevím - kamarádka má zaměstnání na plný úvazek v kanclu, pak ještě úklid - to je ještě málo? Fakt je, že v noci spíSml52 Druhá má malé děti a nemůže dělat na směny, chlap maká (redaktor) jako šroub aby vydělal a prachy nechyběly, tak holt kámoška chodí uklízet do bohatých rodin. Posluhuje, nazývejme to správnými výrazy. Přitom má vzdělání, předpoklady na vedoucí funkci - jenom nemůže být z domu od rána do večera a nechat v bytě děti samotné. A to se tam skoro nevaří!Sml80 Fakt nevím, jak by to mohli změnit. Odstěhovat se do Prahy??Sml30

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #21
    2. na komentář reaguje Eva_Fl — #22
    superkarma: 0 15.11.2014, 05:49:55
  10. avatar
    [19] Eva_CZ [*]

    Mickey Mouse — #18 ke vsemu je CR strasne malinka, to neni jako stehovat se z Floridy na Aljasku - a i presto to lidi delaji. Sml30

    superkarma: 0 14.11.2014, 18:42:49
  11. avatar
    [18] Mickey Mouse [*]

    Eva_Fl — #17 Sml48 JJ, také mám dost toho, jak se tady lidi stále na něco vymlouvají.

    Přitom se mohou rozhodnout sami jinak, mohou si najít práci jinde (dál), mohou si najít jinou práci (něco se naučit), mohou začít podnikat (a ukázat všem, jak jsou dobří). Proč někdo zůstane sedět doma na Sml64eli a čeká na podporu z pracáku, to mi prostě hlava nebere! Volných míst je spousta a z místa s horším platem se hned lépe startuje k vyšším penězům.

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #19
    superkarma: 0 14.11.2014, 16:32:04
  12. avatar
    [17] Eva_CZ [*]

    A ty nejdůležitější věci nejsou materialistické, jsou zakotveny v mezilidských vztazích.

    A za nemalý podíl vlastního neštěstí si mohou sami.

    Sml67Sml67Sml67Sml67Sml67Sml67Sml67Sml67Sml67Sml67 Do kamene tesat.

    1. na komentář reaguje Mickey Mouse — #18
    superkarma: 0 14.11.2014, 16:01:57
  13. avatar
    [16] Eva_CZ [*]

    Deti - ja jsem se taky starala samo o dva syny, ale moje rozhodnuti, ze vezmu kluka do Ameriky, bylo pro nej. Starsi uz zacinal podnikat a nechtel, mladsimu jsem dala velkou sanci. Vyuzil ji do posledni mrte. Hodne mu to tady dalo a velmi mu to usnadnilo vyhrat v CR konkurz.

    Ale rika mi : mami, tady se tak moc nepracuje, jako v Americe.... A to ctu casto od lidi, kteri se vratili do Ceska.

    Tady se proste maka a maka a maka.

    1. na komentář reaguje gerda — #20
    superkarma: 0 14.11.2014, 16:00:49
  14. avatar
    [15] Eva_CZ [*]

    A fakt me muze nasrat : v Cesku neni prace! Kurna, tam je prace az az. Jen socialni system je zrejme tak bohaty, ze se mnohym vyplati radeji sedet doma na riti.

    superkarma: 1 14.11.2014, 15:58:28
  15. avatar
    [14] Eva_CZ [*]

    gerda — #2 ja bych ten problem videla uz v momentu, kdy si naprosto nesmyslne berete pujcky na bydleni ,,ve vlastnim", ani byste meli na uctu minimalne na pul roku splatek na barak, to by si tady nikdo nedovolil. Tady se domy kupuji az v momentu, kdy MAM trvale (?) zamestnani, prijmy domacnosti jsou schopny pokryt i dobu, kdy budu momentalne bez prace. Nepovidej nic o papirovych domech, tady jsou baraky, o jakych se ti nesni.

    V Cesku je ten trend : vlastnit. Jenze vlastnis hovno, vlastni banka a banka ti nedava pujcku, aby pomohla TOBE. Banka je byznys, ta chce predevsim pomoct SOBE.

    Kdyz bydlis v pronajmu a prijde NECO a nebudes mit na najem, jsi v mensim pruseru, o nic neprijdes a tak se holt odstehujes do horsiho a levnejsiho.

    V Cesku je trend opacny, pro me nepochopitelne.

    superkarma: 0 14.11.2014, 15:56:59
  16. avatar
    [13] Mickey Mouse [*]

    Vlaďka Husárová — #12 Chce to přece jenom lépe znát zákony. Často je možné úředníkům argumentovat tím, že jim zákon konat přímo nařizuje. Velmi často úředníci konkrétní zákony nebo vyhlášky neznají a proto postupují "jak jsou zvyklí".

    A pokud i potom úředník nechce konat, je možné pohrozit stížností k nadřízenému úřadu. Ale i tak je to o konkrétních lidech (což by nemělo být) a na dlouhé dohadování...

    superkarma: 0 14.11.2014, 15:25:13
  17. [12] Vlaďka Husárová [*]

    Chtělo by to větší dohled nad státními pracovníky. Při záchraně psů jsem několikrát narazila: „My nesmíme, my nejsme kompetentní, o víkendu nepracujeme, vše hodnotíme naprosto v pořádku…“ Stále častěji se setkávám s faktem, že dobrovolní záchranáři znají podmínky držení a chovu zvířat lépe, jak celá KVS a SVS. Ochránci a dobrovolníci práci dělají zadarmo, PHM na rozvoz psů a veterinární péči hradí ze svého, suplují práci SVS a KVS, ale úředníci berou plat. Kolikrát se ptám, za co? Jsem fakt otrávená z toho, jak to tady funguje. Když čtu inzeráty na práci na úřadech, v každém se píše: „Nabízíme stabilní práci ve státní správě…“ Mám dojem, že funkce ve státní správě jsou zřejmě doživotní, úředníci jsou nepostižitelní a nemají (až na výjimky) žádný podnět k tomu, aby svou práci odváděli dobře.

    1. na komentář reaguje Mickey Mouse — #13
    superkarma: 0 14.11.2014, 12:15:11
  18. avatar
    [11] Mickey Mouse [*]

    Bucík — #9 Jenže se o dcery staráte tady a teď. Pan Stránský mluví o vizi budoucnosti, o vytváření takové společnosti a prostředí, aby se lépe žilo vnukům a jejich vnukům.

    superkarma: 0 14.11.2014, 10:28:54
  19. [10] Stendy [*]

    gerda — #2Naprosto ve všem s tebou souhlasím.Sml59Sml59Sml59Sml59

    superkarma: 0 14.11.2014, 08:45:32
  20. [9] Bucík [*]

    Chtěla bych polemizovat s panem Stránský nad odstavečkem: "ukažte mi Čecha......" Já si myslím pravý opak. Je většina rodičů, kteří upřednostňují své děti. Nás manžel opustil, starala jsem se sama o 3 děti a dělala jsem vše, aby tím děti nebyly nějak ošizeny. I teď, když jsou, kdy děvčata mají své rodiny se jim snažím pomáhat. A synovi také. Jedna z dcer je vdaná v Anglii a tam to funguje jak píše pan Stránský.

    1. na komentář reaguje Mickey Mouse — #11
    superkarma: 0 14.11.2014, 08:38:48
  21. avatar
    [8] gerda [*]

    Suzanne — #7 Sml48

    superkarma: 0 14.11.2014, 08:33:17
  22. avatar
    [7] Suzanne [*]

    gerda — #6 To je naprosto v pořádku, bez lidí jako ty, to nejde. Sml23 To by byl svět jeden velký binec. A bez těch druhých by zase nebylo cest. Sml16

    1. na komentář reaguje gerda — #8
    superkarma: 1 14.11.2014, 08:31:33
  23. avatar
    [6] gerda [*]

    Suzanne — #4Asi je ve mně pořád ten genetický základ, který velí budovat a zvelebovat hnízdo a poskytovat rodině pevné zázemí i jistotu bezpečného návratu tam, kde je zvyklá. Stěhovali se odjakživa "komedianti", stěhují si cikáni, ti jsou zvyklí. Nelze srovnávat nesrovnatelné, kdybych byla v USA, určitě bych měnila místo i zaměstnání a jak jsem ty jejich papundeklové domky viděla, srdce v nich člověk nenecháSml58 Podle mě má mít člověk domov s pevnými kořeny a domov je taky i tam, kde jsou hroby našich milých. Ne jenom ten, kde si věším klobouk. No, ale nikoho samozřejmě nenutím mít stejný názor.

    1. na komentář reaguje Suzanne — #7
    superkarma: 4 14.11.2014, 08:23:22
  24. avatar
    [5] gerda [*]

    Mickey Mouse — #3 Hm, tak pokud bydlíš v podnájmu a jsi svobodný, samozřejmě to problém není. Jinak doporučuju lépe číst můj příspěvek, ve kterém uvádím důvody, proč to ve všech případech nejde provést.

    superkarma: 0 14.11.2014, 08:18:17
  25. avatar
    [4] Suzanne [*]

    gerda — #2 Mickey Mouse — #3 Já myslím, že tohle má každý jinak. I v zahraničí jsou lidé, kteří lpějí na rodné hroudě a považují to za přednost a ctnost. A pak jsou takoví, kteří s lehkým srdcem vyrazí světu a zkušenostem vstříc. Prostě nemohou být všichni stejní a obojí má svoje plus a minus. Stejně je každý zodpovědný za svůj vlastní život.

    Myšlenka obětování se pro svoje děti mi přijde divná. Osobně pro svoje dítě dělám hodně, ale rozhodně ne všechno. Člověk má být tady a teď.

    1. na komentář reaguje gerda — #6
    superkarma: 0 14.11.2014, 08:17:04
  26. avatar
    [3] Mickey Mouse [*]

    gerda — #2Nesmysl. Všude dojíždění za prací a častější stěhování funguje bez problémů. To jen tady si pořád hledáme výmluvy.

    1. na komentář reaguje Suzanne — #4
    2. na komentář reaguje gerda — #5
    superkarma: 0 14.11.2014, 07:27:23
  27. avatar
    [2] gerda [*]

    Vřele souhlasím s myšlenkou, že živíme moře politických darmožroutů. Ale polemizovala bych se stěhováním za prací. Asi si prakticky nevyzkoušel být v situaci člověka, který se nadosmrti zadluží, aby rodině zajistil bydlení ve vlastním, a teď z toho má ujet kamsi do neznáma. Kde mu nikdo nezaručí stabilní příjem. A navíc, když tady má třeba i širší rodinu a staré rodiče. Najednou zas všecko opustit a začít od nuly jinde. A není to jenom tak, že se sedne do auta a celý den se tráví mimo domov v případě dojíždění. Kdo bude mezitím pečovat o děti?Sml80 Má vůbec cenu mít nějaký domov, když v něm stejně jenom spíme? Nebo svůj příjem věnujeme chůvě a hospodyni (to by asi beztak nestačil)?Sml80 To je jenom jako jeden příklad, samozřejmě.

    1. na komentář reaguje Mickey Mouse — #3
    2. na komentář reaguje Suzanne — #4
    3. na komentář reaguje Stendy — #10
    4. na komentář reaguje Eva_Fl — #14
    superkarma: 4 14.11.2014, 06:01:24
  28. avatar
    [1] Eva_CZ [*]

    Sml67Sml27 JO. Sml22

    superkarma: 0 14.11.2014, 04:25:57

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Výzkum žena-in.cz – téma bolest, horečka a nachlazení
Trápí vás exém? Zapojte se do testování RadioXar

Náš tip

Doporučujeme