Zdraví

Marodíte? Jste typický Čech

Podle výsledků celoevropského výzkumu zdravotního stavu obyvatelstva, které má k dispozici Ústav zdravotnických informací a statistiky, trpí v Česku 72 procent lidí starších patnácti let některou z vážných chronických chorob. V pátečním vydání o tom informuje Mladá fronta Dnes.

Jedná se o lékařem uznané diagnózy cukrovky, rakoviny, vysokého krevního tlaku, astmatu, alergií, žlučových kamenů, a řady dalších chronických a nepříjemných nemocí. „Přitom 53 procent lidí v posledním roce užívalo léky kvůli své chronické nemoci a nemoc v běžném životě nějakým způsobem omezuje každého druhého z těch 72 procent lidí," uvádí Šárka Daňková z ústavu zdravotní statistiky.

„Zdravotní stav populace z hlediska výskytu chronických onemocnění je nečekaně špatný. Čekal bych, že ten poměr bude spíš obrácený," konstatuje lékař Tomáš Karhan. Podle Ústavu zdravotnických informací a statistiky patří mezi nejčastější chronické neduhy, které trápí české pacienty především problémy s bederní páteří, které postihují 26,8 procenta nemocných, u 24,4 procenta je to vysoký krevní tlak a dále pak problémy s krční páteří, které se vyskytují u 21 procent pacientů.

Věříte statistikám, nebo si myslíte, že je ve vašem okolí víc hypochondrů než nemocných? A jak slouží zdravíčko vám?

   
18.09.2009 - Nemoci - autor: MediaFax

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [69] Lilly anne [*]

    Hm, to jsem zvědavá, jak to bude až půjdu do práce. Zatím jsem první den na VŠ a se mnou je to tak, že někdo kýchne a já to chytím. Většinou jsem s každou rýmou zůstávala doma, protože když ne, zvrtla se v nepříjemný zánět dutin s vysokými horečkami vždycky. Když jo, tak asi v 50%.

    Lidi by neměli SMĚT chodit mezi ostatní když jsou nemocní. Ze zákona. Je to zlo. Já žiju zdravě, jím vitamíny, imunitu mám v pořádku (prý) a stejně všechno chytnu. Tomu člověku nemusí být ani nijak zle, ale já a mě podobní to vždycky odnesou.

    Některý lidi asi mají vše s komplikacemi. Třeba mononukleóza, která pro většinu lidí končí týdenní neschopenkou a dietou u mě málem způsobila selhání jater - tzn 3 týdny nemocnce, 3 měsíce doma, půlrok dieta, rok léky. Asi budu přešlechtěná.

    superkarma: 0 21.09.2009, 18:43:12
  2. avatar
    [68] Suzanne [*]

    vladka006 — #59 Člověče, jen by mě zajímalo, který lékař je takový jasnovidec, že z pitvy pozná, že to byly přechozené chřipky. Chápu, že to uvede jako jednu z možných příčin. To jo. Ale jako příčina smrti je to přinejmenším podezřelé.

    superkarma: 0 20.09.2009, 23:43:32
  3. avatar
    [67] risina [*]

    Mně připadá, že většina diskutjících si vyložila název článku špatně. "Marodit" se tady užívá ve smyslu "trpět nějakou chronickou nemocí", nikoli "být na neschopence". A i z reakcí tady je jasné, že takto marodících je poměrně dost.

    superkarma: 0 20.09.2009, 22:04:01
  4. avatar
    [66] Eva_CZ [*]

    ... nemluve o tom, ze bez Senatu si tady prezident ani nepsoukne. Takze to, co Bush posral, neni jen JEHO vina! A ze krize a tyhle veci - to byl pro zmenu soudruh Clinton, kterej vyrvaval : kazde rodine dum! Tak banky pujcovaly.... Sml15

    superkarma: 0 20.09.2009, 21:39:04
  5. avatar
    [65] Eva_CZ [*]

    vladka006 — #64 To bylo furt kecu : Amerika vola po zmene! Tak maji zmenu, hnupi. Obamovi silene klesla popularita (a ja doufam, ze bude klesat tak, az po 4 letech skonci ) a zacina se vzpominat na Bushe. Jo, Bush toho hodne posral, to vsechna cest. Ale uz se nejak nemluvi o tom, ze napr. ty kliniky pro chude jsou jeho prace atd. On nedelal jen boty. Delal i dobry veci.

    superkarma: 0 20.09.2009, 21:37:31
  6. avatar
    [64] vladka006 [*]

    Eva_Fl — #62 Jo jasně, Amerika je jeden břeh a takový komunistický stát je břeh druhý. Evropa je asi někde mezi. Tady u nás to nikdy jako v Americe nebude. Na to je právě potřeba to kulturní prostředí a nátura lidí a my jsme pořád blíže Evropě, i když někteří politici teď Amíkům skáčou  do prd*le s rozeběhem.

    S tím Obamou to sleduju a taky moc nechápu. Byl docela oblíbenej, než ho zvolili a teď se to nikomu moc nelíbí. Jestli ho nevolili, že je alespoň na rozdíl od Bushe koukatelnej Sml30.

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #65
    superkarma: 0 20.09.2009, 18:26:40
  7. avatar
    [63] Julča [*]

    Eva_Fl — #61 Ale práci si musí udělat, možná před výplatama tam bývá dýl Sml80

    superkarma: 0 20.09.2009, 18:19:58
  8. avatar
    [62] Eva_CZ [*]

    vladka006 — #59 ano, Amerika je nejmene socialni stat, jaky si vubec muzes predstavit. Ale jak je videt, lidi to tak chtej ( a ja to tak taky chci ) a ted se nestaci divit, ze kdyz si zvolili za presidenta socana, ten se snazi prosadit socialni zmenu ve zdravotnictvi. I kdyz to mel ve svem programu. Takze jeho volici ted couraj po Americe s transparenty, ze socialismus v US teda ne, ale otazka je, proc ho teda volili, ze jo.... Sml80

    1. na komentář reaguje vladka006 — #64
    superkarma: 0 20.09.2009, 18:03:07
  9. avatar
    [61] Eva_CZ [*]

    Julča — #60 kdepak. Ver mi, ze ta se nestrhne.Ale dela za prd penize, sedi ve mzdovce soukr.firmy a je rada, ze ma vubec praci.

    1. na komentář reaguje Julča — #63
    superkarma: 0 20.09.2009, 18:00:29

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [60] Julča [*]

    Eva_Fl — #46 Jestli švagrovka nešla domů, když odešla šéfka proto, že jinak dělá přesčasy, které možná má zaplacené, možná jen část. Tady je to totiž běžné, dělají se dost přesčasy a ten luxus odejít dřív si lidé dovolí právě proto, že šéfka je nebude potřebovat.

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #61
    superkarma: 0 20.09.2009, 15:58:41
  2. avatar
    [59] vladka006 [*]

    Rikina — #53 Před 2 lety mi zemřel známý, náhle a nečekaně, bylo mu 30, měl dvouleté dítě a další dítě na cestě. A víš co ukázala pitva? Že jsou to přechozené chřipky. Kluk byl manažer a prostě si nemohl dovolit marodit. Nechtěl přijít o slušně placenou práci - 50 táců měsíčně, pracovní doba sice od nevidím do nevidím, ale rodinu si mohl dovolit uživit. Vdova po něm se nevzpamatovala dodnes. Sama říká, že v práci ho nahradili do měsíce, ale rodina bude tátu postrádat napořád.

    Reforma je nutná. Jak se do toho nechce? Jaký před volbama? Copak cikáni chodí volit Sml30?

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #62
    2. na komentář reaguje Suzanne — #68
    superkarma: 0 20.09.2009, 10:52:50
  3. avatar
    [58] vladka006 [*]

    Z některých příspěvků mám pocit, že se tady pletou jablka s hruškama.

    Mateřská a marodný jako výdobytek socialismu?Sml52

    Sociální stát není socialistický stát. V dost zemí EVROPY je mateřská i nemocenská a v těchto zemích komunisty nebyli.

    Prostě US mají úplně jiný právní, kulturní základ než Evropa.

    Ale jsem ráda, že jsem se dozvěděla jak to chodí v USA. Myslím, že není zas tak velký rozdíl mezi ČR. Když marodíš s vážnější nemocí nebo často, můžeš se spolehnout, že až se vrátíš, dostaneš padáka. Jak se zmíníš, že chceš na MD, dostaneš ho taky. MD, nemocenská a rodičák není nikterak vysoká, takže velká část populace si na dítě šetří. Stejně tak jako si šetří na případnou nemoc. Když chceš v nemocnici lepší péči, tak si připlatíš. Některé operace si hradí pacient zcela sám.

    Mě by se líbilo mít celou vejplatu, očištěnou od daně, ale SZP by se neplatilo a místo toho si šetřila třeba na nějakém mém soukromém fondu. Si stejně myslím, že zrovna já nikdy od státu nedostanu tolik, kolik mu sypu. Zatímco jiní v životě nemáknou a stát stojí hromadu peněz.

    superkarma: 0 20.09.2009, 10:45:01
  4. avatar
    [57] Suzanne [*]

    cicinka — #54 Uááá! Tak to je běs. Ale třeba to brala jako rehabilitaciSml30 

    superkarma: 0 20.09.2009, 09:43:46
  5. avatar
    [56] Suzanne [*]

    Rikina — #53 Jo a naprosto souhlasím s koncem tvého příspěvkuSml30 Ono tu je jaksi pořád před volbamiSml15

    superkarma: 0 20.09.2009, 09:42:50
  6. avatar
    [55] Suzanne [*]

    Rikina — #53 Ale ona ta obrovská únava a sesypání organismu přichází u většiny lidí s určitým věkem, i u těch marodících. U nich často ještě víc, protože jsou zvyklí se poddávat. Věř mi, opravdu lidi, kteří víc pracují, které baví práce, kteří jsou jí pohlcení v dobrém slova smyslu, statisticky méně marodí.

    V určitém věku se projeví na člověku stres. A ten překvapivě mají i ti, kteří poctivě každou nemoc vyleželi a zůstávali doma i s rýmou. To už je totiž zase jiná veličina. Jestli má člověk stres, nezávisí na objektivní skutečnosti, ale na tom, jak zvládá přicházející problémy. Někdo vydrží milionový propad v rozpočtu, někdo se zhroutí z toho, že dítě dostalo čtyřku.Sml80

    superkarma: 0 20.09.2009, 09:41:52
  7. avatar
    [54] cicinka [*]

    Suzanne — #52 Tak to je taky pravda pravdoucí. Biti jsou na tom ti slušní, kteří fakt marodí až ,když se nemůžou hýbat.A jinak se o sebe starají a zdraví si hlídají. Já totiž říkám,že vychcanec, kterej bude chtít zneužívat neschopenky, si ten způsob najde vždycky.

    taky mi vyprávěl gyndař, že měl maminu na rizikovém těhu a ona se ho přišla zeptat zda by mohla jet do Egypta.Sml28

    1. na komentář reaguje Suzanne — #57
    superkarma: 0 20.09.2009, 09:05:52
  8. [53] Rikina [*]

    Suzanne — #50 jo jo, pracovní adrenalin. Jenže tělo si to pamatuje, všechno to "musíš". Sčítá se to. Před 10 lety by mi to ani nepřišlo, dneska je ale každý takový výkon za cenu vyplavení pracovního adrenalinu znát. Nekonečná neskutečná únava, kdy se člověk probouzí ráno stejně vyřízený, jako když šel spát. Nižší pracovní výkonnost, a snaha to kompenzovat čímkoli, co by mohlo aspoň trochu pomoct, protože se prostě "musí". A co až to jednou nepůjde, a žádné přesvědčování sebe sama už nezabere? Až se ten organismus doopravdy sesype?

    Podle mého názoru systém, jaký je dnes v tomto státě, rozhodně nemotivuje lidi, aby byli nemocní jen tak z plezíru, naopak řadu jich nutí fungovat právě na ten pracovní adrenalin, což je z dlouhodobého hlediska špatně. Vůbec celý systém jak zdravotní, tak sociální potřebuje změnu jak prase drbání ( a vůbec ne v ten smysl, že by se měly obnovit výdobytky socialismu), jenže do toho se nikomu nechce, je to jaksi politicky nepopulární, a tady je skoro furt "před volbami", takže znepřátelit si jakoukoli skupinu voličů se nehodí. Sml57

    1. na komentář reaguje Suzanne — #55
    2. na komentář reaguje Suzanne — #56
    3. na komentář reaguje vladka006 — #59
    superkarma: 0 20.09.2009, 08:24:43
  9. avatar
    [52] Suzanne [*]

    cicinka — #51 Já si to taky tak myslím. Ale velká dobrota vždycky přitahuje vychcandíry, a pak jsou bití všichni.

    1. na komentář reaguje cicinka — #54
    superkarma: 0 19.09.2009, 23:10:49
  10. avatar
    [51] cicinka [*]

    Eva_Fl — #47 Jo porodny a materska jsou dobre vynalezy. I ta nemocenska. Normalni rozumni lide toho nezneuzivaji a leci se sami jak to jde. Vychcanci to vzdy osuli.

    1. na komentář reaguje Suzanne — #52
    superkarma: 0 19.09.2009, 19:28:53
  11. avatar
    [50] Suzanne [*]

    Rikina — #29 Ona už Eva psala, že je to nadsázka. Ale on funguje pracovní adrenalin, jak tomu osobně říkám. Můžu lézt po čtyřech, ale mám termín a tělo prostě začne fungovat. Nos se uvolní, hlas funguje, mám energii, předvedu výkon. Musím. I přesto, že ještě včera jsem si říkala - ha, budu nemocná. Já vím, že nebudu, už vím, jak to funguje. Takhle to mají majitelé firem, kteří si to prostě nemůžou dovolit. Takhle to mají lidi na volné noze, kteří si to nemůžou dovolit, všichni, kteří mají úkol či termín. Takhle to máš evidentně i ty, která si nemůže dovolit přijít o práci, a spousta dalších. Řeč není, myslím, o cukrovce či zlomených nohách, na to pracovní adrenalin nefunguje, samozřejmě. Ale takové ty běžné viry a bacily prostě někdo chytne a někdo ne, popř. výjimečně. A tam už to znát je, kdo tzv. může a kdo omarodit "nesmí". Takhle jsem to myslela.

    1. na komentář reaguje Rikina — #53
    superkarma: 0 19.09.2009, 17:59:42
  12. avatar
    [49] Gwendylon [*]

    Taky je to tím, že dřív ty nemocné děti prostě nepřežily. Vím, o čem mluvím, narodit se o 20 let dřív ( jsem ročník 1977 ), nedožila bych se asi ani vstupu do školních lavic. Sml80

    superkarma: 0 19.09.2009, 14:52:00
  13. avatar
    [48] Eva_CZ [*]

    Jo - ta elektricka cigareta... Koukala jsem na nabidku v Cesku, tam tu moji nemaji, ale je proste uzasna. Naprosto spolehlive pokryje touhu po nikotinu, muzes si vybrat, jak silnou chces, je velice chutna a muzes si navic vybrat z desitek prichuti ( a maji i prichut Marlboro, coz jsou cigara, na kterych jsem totalne zavisla ). Normalni cigareta mi vubec nechybi, ted cekam na dodavku ( objednala jsem pozde ), takze kourim normos cigaretu a nejsem z toho teda vubec odvazana.

    No a financni stranka - ve dvou jsme prokourili zhruba $500/mesicne. Ted? $20. A ke vsemu si pochutname a ke vsemu nesmrdime a ke vsemu nesmrdi byt, auta, obleceni, je to proste moc fajn. Pristi tyden jdu na cisteni a beleni zubu a tesim se, ze uz mi nebudou zloutnout. A navic - spousta mych znamych postupne snizovala davky nikotinu, az nekteri prestali kourit uplne, jini si obcas sluknou. Jsem uchyl a tohle neni muj cil, bojim se, ze ztloustnu. Ja vim, idiot. Jo - a taky jsem se zbavila kurackyho kasle.

    http://www.jantyusa.com/index.php?option=com_virtuemart&Itemid=177&category_id=4&page=shop.browse&limit=20&limitstart=0

    superkarma: 0 19.09.2009, 13:56:43
  14. avatar
    [47] Eva_CZ [*]

    cicinka — #45 porad si jeste zijete. Ver mi. Porodny a materska a nemocenska a dovolena a jine a jine. Vaz si toho.

    1. na komentář reaguje cicinka — #51
    superkarma: 0 19.09.2009, 13:45:42
  15. avatar
    [46] Eva_CZ [*]

    wich — #44 jo. Mas pravdu v tom, ze ty preplneny cekarny u lekaru a sileny fronty v lekarnach na kazdy ,,hovinko" jsou staryho data. Tohle se tam asi zmenilo, i kdyz teda jsem stale ve styku se spoustou lidi, rodinou i prateli a furt ctu, jak ten marodi s tim a onen s onim a furt dokola. Ale mozna jste tam proste jen vic nemocni.

    Ad komousi - ctu. Vim, kdo ,,vladne" v CR, znam minulost lidi ve stranach, ve vlade. Bohuzel.

    Ad smrad - ty info mam od vas. O zpocenejch smrdicich lidech a furt dokola. Vim, ze pribyva tech vonavejch, zaplatpanbuh, ale tady nesmrdi ani spodina, natoz manageri.

    Ad nemakacenka a flakaci - boze, kolik ze je v Cesku cigosu? Jsou to ti nejpracovitejsi, ze jo? Moje svagrovka mi dodnes pise, jak odesla z prace sefka, takze to zabalili o par hodin driv atd. Urcite to takhle nedelaji vsichni. Ale dela se to tam furt. A statistiky o nemocnosti jsou taky jasny. VYSOKY. Moc. Cim to je?

    1. na komentář reaguje Julča — #60
    superkarma: 0 19.09.2009, 13:44:21
  16. avatar
    [45] cicinka [*]

    Louisa — #42 Také souhlasím s tím ať se klidně platí. Ale nesmí nás pak lékaři odbývat. Jako zde u nás například jeden neurolog, který se na člověka ani nepodívá, jen kýve hlavou a předepíše rehabilitaci na bolesti hlavy. A ejhle chlap v nejlepším věku pak po dvou letech zjistí,že má rakovinu mozku,která nejde operovat.

    Já jako prevenci jsem si loni nechala napsat něco na posílení imunity a za celou zimu jsem nechytla ani rýmu. Což u sebe považuji za malý zázrak. Když děcka smrkala každou chvilku, ženské v práci to na sebe také prskali navzájem. Tam máme totiž motivaci,odměnu za přítomnost. Takže si také každá rozmyslí marodit. Pak ale na sebe prskají a někdo to přejde vcelku v pohodě a s někým to pak šlehne. Ten má pak smůlu, že?Sml3

    No a ten socialistický výdobytek-ty neschopenky, nebo co to Eva měla na mysli, to je fakt "dobrá věc"Sml3 Kolegyně marodící s karpálními tunely-po operaci, už tři měsíce nedostala ani tu smradlavou korunu podpory v nemoci. To jsou ty nové super zákony.Sml67 Tak takhle my si tady v "Sociálismu" žijemeSml35

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #47
    superkarma: 0 19.09.2009, 11:26:29
  17. avatar
    [44] wich [*]

    Eva_Fl — #30 Jenže tady v ČR se lidi sakra snaží dobrou práci udržet. Nemocenská (byť jen krátkodobá) připraví člověka o tolik peněz, že si každý 2x rozmyslí, jestli na nemocenskou půjde. Jsi možná v úžasné émerice, kde žijí ti nejlepší lidé tak dlouho, že už nemáš páru o tom, jak to chodí tady a máš nějakou svoji utkvělou představu, tak prosím tě, pořád neplivej síru na to, jací my, žijící v ČR jsme komunisti, smraďoši, nemakačenka a flákači, jo? Přestaneš se tím ztrapňovat, protože jinak jsi moc fajn ženská. Předem dík Sml9

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #46
    superkarma: 1 19.09.2009, 10:28:56
  18. avatar
    [43] Léthé [*]

    Louisa — #42 tak chřipku, nebo virózu jsem neměla již několik let. A pokud něco takového jsem kdy měla,  přísahám Bohu, že jsem nejdéle za 4 dny v naprosté pohodě, zdravá jako rybička.  

    Navíc mám práci kde jsme úplně sama a kde se nenadřu, takže není problém ještě pak si doopočinout v práci, ale jak říkám, od jistého věku se vyhrabávám z nemocí hrozně rychle.

    A nehraju si fakt na žádnou hrdinku, já jsme ta poslední která by si na ní mohla hrát. Sice netrpím chřipkou, ale zas mě potkávají jiné nemoci, které bych nikomu nepřála. Ale i z té zas*ané rakoviny jsem se vyhrabala neskutečně brzo.  

    superkarma: 0 19.09.2009, 09:52:43
  19. avatar
    [42] Louisa [*]

    Léthé — #39 nechci být rypna - pochopila jsem co jsi psala, že si bereš volno. Při chřipce, která je minimálně 14 dní infekční, si teda toho volna bereš hodně. Nevím jak často ji  máš, a jak často si to volno bereš, ale pokud bys´ 2x ročně měla chřipajznu, tak ani nejedeš na dovču? A jestli si můžeš vzít volno kdykoli a pak si ho kdykoli nadělat, nebo jinak to vyřešit, tak máš kliku. V každém zaměstnání to prostě nejde.

    Nechtěla jsem se zastávat lidí, kteří jsou s každým prdem na PN, prostě jsem jen napsala jak to vidím já.

    Jinak jsem pro, aby se u lékaře platilo, ať se třeba sníží zdr. pojištění a přidá se to k výplatě, ale dokud nebudou muset lidi víc sáhnout do peněženky, tak se na prevenci zvysoka... To souhlasím s Evou.fl. - je to za peníze, nemarodí se, nebo se prostě víc dbá na prevenci.

    1. na komentář reaguje Léthé — #43
    2. na komentář reaguje cicinka — #45
    superkarma: 0 19.09.2009, 09:36:19
  20. avatar
    [41] enka1 [*]

    Eva_Fl — #38 Smím se zaptat na tu elektriku? Jde to s tím?Myslím hlavně po psychostránceSml24.

    superkarma: 0 19.09.2009, 07:51:43
  21. avatar
    [40] enka1 [*]

    Za 20 let jsem marodila 2x(borelioza,zánět ledvin), za 1.proto, že nerada chodím k doktorum, za 2. aby někdo nečuměl, že za mě musí suplovat(v současnosti zadágo)a za 3. - finance. Ostatní jsem přecházela a ono se to často někde usazuje, už jsem to tu někde psala. V květnu do nemocnice: 2 tromby  a zeslabená činnost v LSK, asi chronická myokarditidaSml15.Měsíc mám "budíka",marodím, zatím nevím dokdy, každý týden s krví na Qtest. Trčím doma, přemýšlím, co se naučit tvořit kvůli nudě a finanční injekci,protože teď je to fakt slabota.  Takže to přecházení se někdy nevyplácí, tím nemyslím marodit s každým Sml64em.

    superkarma: 0 19.09.2009, 07:42:55
  22. avatar
    [39] Léthé [*]

    Ono je lehčí konstatovat jak národ chcípá, místo toho, aby se v medicíně víc dělalo pro prevenci a osvětu. Aby když přijdete k lékaři s angínou, tak vám bleskurychle nemrskl do ruky ATB a nazdar bazar, nebo když najednou v dospělosti dostanete alergii, tak aby jen nekonstatoval, jo, máte alergii, nedá se vyléčit, tady tohle zobejte, tady tohle si foukejte. Co třeba se trochu víc zajímat  o to, proč jste tu angínu, alergii dostali?...řekněme, že snížená imunita, porucha imunity, ale PROČ je snížená, PROČ je porouchaná ....je jasné že na tohle není čas...je nás mnóóógo a s podobnýma otázkama bychom se někdy možná dostali až k Evě a Adamovi, takže podle mě časem lidstvo na všechny ty léčby a pilule vychcípá a bude klid.Sml24

    1. na komentář reaguje Louisa — #42
    superkarma: 0 19.09.2009, 07:10:19
  23. avatar
    [38] Eva_CZ [*]

    Rikina — #36 onu i tu cukrovku a jine choroby si lidi privodej casto sami.

    Protoze jsem kurak, platim vyssi zdrav. pojistku.

    Na cigarety bykla nedavno uvalena silene vysoka dan. Fajn. Jenze kuraci rekli : my si nicime zdravi kourenim, bud nas nepojistej, nebo moc vysoko a za cigara platime sileny $. Berem. Ale co fast food?

    JO. Na fast food a CUKR bude zrejme uvalena dan stejna. Sml22

    Ad ja a kurak - prestala jsem kourit. Cigarety. ,,Kourim" jen nikotin. Presla jsem na elektriku. Sml57 Tak nevim, jestli jsem furt kurak. Je kurak ten, kdo si nikotin dodava naplastmi, nebo zvykackami? Sml80

    1. na komentář reaguje enka1 — #41
    superkarma: 0 19.09.2009, 02:29:16
  24. avatar
    [37] Eva_CZ [*]

    Rikina — #35 ja vim. Je to tezky. Neumim si predstavit, jak tam ziji nemocni duchodci a vubec. Mne pojistovna ( a ze platim kurna vysokou pojistku ) zaplatila $20 000 za pobyt v nemocnici. 4 dni, 3 noci. Celkovy ucty byly okolo $60 000. Nejhorsi je, ze ti neprijde 1 ucet za spital, ale milion uctu za kazdou polozku zvlast. Za jednotliva vysetreni, za jedntlive lekare, proste po opusteni nemocnice te zacnou bombardovat tuny uctu, telefon neuticha, domluvis si splatky, ale oni presto volaji a zkousi a pripominaji, ze se termin splatky bliZi atd. Je to na blazinec. Fakt. Ja uz jsem nebyla s to zvednout telefon. Tak zacal zvedat syn a pokud to byl nekdo z vymahajicich, rekl jim, ze jsem na antidepresivech a ze platim podle dohody a ze jestli neprestanou volat, budu resit s pravnikem. Tak to utichlo. Jeste stale dluzim, protoze jsem mela pro zmenu operaci - zlucnik. A tak dalsi ucty. Tady je zadluzenej kazdej. Tohle se neda zaplatit jen tak a nedelaji to ani ti nejbohatsi. Zadna pojistovna te nepjisti na 100%. A prima na nich je i to, ze te muzou kdykoliv vypovedet. Sml16

    Presto bych nemenila, protoze se mi dostalo takove pece a pozornosti, ze jsem z toho v soku dodnes.

    A pro ty, kteri si platit nemuzou dovolit, je tady sit klinik, kde slouzi personal zadarmo. Jako charitu. A pece neni o nic horsi, ani nekvalitnejsi. Je uzasna. Chodi tam znama s dcerou, ktera ma tezkou epilepsii. Ma zadarmo peci, veskera vysetreni i leky.Sml22 Ale holt musis prokazat, ze nemuzes platit pojistku, ani lekare.

    superkarma: 0 19.09.2009, 02:25:31
  25. [36] Rikina [*]

    denkas — #32 Spíš lidi často žijou nezdravě, vědí to, ale neřeší... dokud se to na nich neprojeví, a to už je právě pozdě. Třeba právě ty v článku zmiňované problémy s páteří, krční i bederní, to si většina lidí způsobí sama. Sml80

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #38
    superkarma: 0 19.09.2009, 01:40:28
  26. [35] Rikina [*]

    Eva_Fl — #33 Jistěže ne, celkové náklady na léčení byly něco kolem půl milionu, a valnou část zaplatila zdravotní pojišťovna, z pojištění, které je povinné, a platíme ho všichni. Těch 3600,- měsíčně je v porovnání s tím směšné, ovšem když to trvalo dva roky a neměl žádný jiný příjem... no nic. Taky už to není dnes důležité, toho zlatého socialismu si už neužije. Osobně se obávám, že pokud by se něco podobného přihodilo mně, jsem do tří měsíců bezdomovec, neb nemám žádné zázemí a nikoho, kdo by se o mě postaral, a o práci bych pochopitelně přišla taky. Sml80 

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #37
    superkarma: 0 19.09.2009, 01:04:38
  27. avatar
    [34] Eva_CZ [*]

    denkas — #32 doktori na tebe budou kaslat vzdycky, dokud to bude ,,zadara". Az budes jejich zakaznikem, zmeni se to. Ver mi.

    P.S.Ano, ja vim, ze platite ,,zdravotni pojisteni".

    superkarma: 0 19.09.2009, 00:53:18
  28. avatar
    [33] Eva_CZ [*]

    Rikina — #31 hm, takze rehabilitace, masti a masaze staly 3600 Kc. Stastnej clovek, ze zije v Cesku. Sml22Sml22Sml22Sml57 Zlatej socialismus.Sml30Sml30Sml30

    Hele, ja si nestezuju. A furt doufam, ze tomu kokotovi ten jeho uchylnej napad zdravotni reformy proste neprojde.

    1. na komentář reaguje Rikina — #35
    superkarma: 0 19.09.2009, 00:52:03
  29. avatar
    [32] denkas [*]

    já si myslim ,že je to i tím ,že doktoři většinou na vás kašlou! Když vám nějaká nemoc "začíná" ,tak je to nezajímá a když už pak propukne ,tak řeknou že ste měli přijít dřív!Sml30

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #34
    2. na komentář reaguje Rikina — #36
    superkarma: 0 19.09.2009, 00:47:01
  30. [31] Rikina [*]

    Eva_Fl — #30 Nemůžu mluvit za druhé, za sebe říkám, že taky marodím, jen když musím. Sml80 Což tedy náhodou letos nastalo, celých 7 dní. Tři dny jsou bez nemocenské, dva dny víkend, a za zbylé dva dny jsem, pravda, dostala náhradu mzdy ve výši 60%, což bylo několik stokorun. Kolega musel na nutný operační zákrok, zaměstnavatel s ním uzavřel dohodu o ukončení práce, s tím, že pokud to nebude trvat déle než měsíc, přijme ho potom, až bude opět schopen pracovat, zase zpátky. Kdyby to trvalo déle, měl by kolega smůlu. Sáhnu-li do minulosti, můj přítel po úrazu měl nemocenskou úžasných 1800,- měsíčně, přičemž jenom léky, masti, masáže a rehabilitace stály dvakrát tolik. To jen tak jako ilustrace těch socialistických výdobytků. Sml57

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #33
    superkarma: 0 19.09.2009, 00:46:47

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme