Bulvár

Marný boj s úřední hydrou

Co se mi to zase stalo? Měl jsem další srážku s úřední bestií. Jinak už to ani nemůžu nazývat, protože kdykoli se snažím být plnohodnotným občanem, dostanu takovou ránu, že se pak musím zase pár měsíců odhodlávat, než se s úředníky a institucemi pustím do křížku. Abych pravdu řekl, mám jich už všech plné zuby. O těch službách už jsem psal, ale tohle je zase nový rozměr hrůzy. Přijdu vám hysterický? Taky byste byli – být na mém místě!

Pořád jsem odkládal oznámení VZP, že jsem OSVČ (už ty dvě zkratky vyvolávají husí kůži). Jsem OSVČ už nějakou dobu, ale dva měsíce z toho za mě ještě platila škola, takže to zas není „až“ tak dlouho, ale stejně mám tři měsíce zpoždění a za každý den mě čeká 0,1 % pokuta. Není to strašné, ale je to zbytečné. Říkali to všichni kolem, tak jsem si dodal všechnu odvahu, kterou jsem měl od loňska v šuplíku, a šel do pobočky VZP.

Nejdřív jsem jim volal, byli docela milí, ani moc nevyskakovali, že jsem lempl a pobuda (to bych tam asi nešel a jen jim to poslal). I proto jsem měl radost, že tam zajdu osobně a ušetřím čas, a navíc tam bylo cosi, co jsem měl zatrhnout, že jsem byl ještě student. Zkrátka jsem tam došel, že mi poradí. Nakonec mi řekli, že mi neporadí, ale že to pošlou do mé domovské pobočky, kam patřím, a tam už si poradí. Taky mi řekli, kolik mám poslat. Spadl mi kámen ze srdce, netrvalo to ani čtvrt hodiny a už jsem dýchal čerstvý pražský vzduch!

Rozjuchaný jsem dorazil domů a šupajdil jsem to k internet bankingu, že hned pošlu peníze a že bude úplný klid. A co myslíte? Začal horor.

Chtělo to jakousi sms. Vůbec jsem netušil, oč jde, až po deseti minutách děsu, že mám zmražený účet, jsem si přečetl cosi o novém nařízení a zařízení, abych peníze posílal prý bezpečněji. Hned jsem jim volal.

„Autorizační kód jsme vám posílali.“
„Ale já tady nic nemám!“
„To není možné, musel jste ho dostat.“
„Nedostal. Kdy jste ho posílali?“
„Nedávno.“
„Ale já ho opravdu nemám!“ to už jsem byl zoufalý.

Nakonec prý stačí, když dojdu na jakoukoli pobočku, kde mi zdarma udělají nový kód. Spadla mi brada. Co kdyby šlo o život? Co kdybych musel poslat výkupné za svoji kočku nebo tak něco? A oni by mi řekli, že až zítra! Klidně to mohla být něčí smrt! A jak to, že jsem neměl ani potuchu, že něco takového zavádějí? Můj e-mail mají! Telefon taky! Proč mě neinformovali? Za to mi strhávají každý měsíc takové peníze za výběry, převody a platby? Cítil jsem se hnusně podvedený. A to u nich mám účet takovou dobu. Zklamali mě. (je to dost emotivní? snad ano)

Druhý den jsem (s vědomím, že mě ta jejich šaškárna stála další desetinu procenta) dorazil do pobočky, kde bylo narváno. Už po dvaceti minutách jsem seděl jemně opocený u slečny a vysvětloval jí, co mi provedli. Nebyl pro ni problém udělat nový kód (tak šikovná to byla slečna) a ještě zadala trvalý příkaz pro VZP (to měla jako bonus ode mě). Pak řekla, že se podívá, kam že mi ten původní kód poslali.

Když začala asi po dvou minutách hledání odříkávat Zvoníčkova 5, Praha 6... šel jsem do kolen (tedy hroutil jsem se do křesla). Výpisy mi chodí v pořádku, ale tyhle „jiné věci“ – kdo ví, kolik jich za tu dobu bylo – mi posílají na kolej Hvězda, kde už rok a půl nebydlím. O tom, že na tyhle „jiné věci“ se adresa zadává zvlášť, mě nikdo neinformoval. Hlavně, že se o moje peníze starají tak dobře!

   
13.10.2006 - Společnost - autor: Richard Klíčník

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [46] Suzanne [*]

    Lotka: ale já třeba nechodím na rozčilovací auditko a tenhle článek mi promluvil z duše.
    isis: není zdaleka nejdražší

    superkarma: 0 15.10.2006, 18:50:02
  2. avatar
    [45] Vivian [*]

    Lotka: možná příští týden vyjde článek o vyhazování odpadků z auta...

    superkarma: 0 15.10.2006, 14:18:15
  3. avatar
    [44] Lotka [*]

    To dal článek dohromady z příspěvků z rozčilovacího auditka? To už v redakci nemají vlastní nápady?

    superkarma: 0 14.10.2006, 20:25:39
  4. avatar
    [43] trdlo [*]

    Autor ma velice přiléhavý nick. Zkrátka šumař.

    superkarma: 0 14.10.2006, 03:15:06
  5. avatar
    [42] isis [*]

    zn0uz4: "zlatá" eBanka - celá ze zlata z peněz za poplatky

    superkarma: 0 14.10.2006, 00:38:13
  6. avatar
    [41] Suzanne [*]

    Deja: co s tím, probůh, mají společného poslanci???

    Mimochodem, bankovnictví je služba, což znamená, že by se měla provádět ku spokojenosti zákazníka, byť by byl dle tvého soudu ignorant a bordelář. Dnes jsem potkala dalších 11! ignorantů a bordelářů, kterým se díky nedomyšlenému postupu peněžního ústavu zablokoval účet. Služby banky mám právě proto, že jsem ignorant a bordelář - mají se mi dle daných podmínek starat o peníze a zajišťovat určité služby. A když to opakovaně neklape, je načase změnit banku

    superkarma: 0 14.10.2006, 00:08:03
  7. avatar
    [40] man-mimo [*]

    Silveig, Meander: kdo je tupaňa?

    superkarma: 0 13.10.2006, 20:11:16
  8. avatar
    [39] Canadian [*]

    Meander: kdyz vase sefredaktorka je takova... nezapomenutelna

    superkarma: 0 13.10.2006, 17:20:18
  9. avatar
    [38] Meander [*]

    Silveig: Mluvíme ale o tomtéž člověku a těchtýž novinách, že jo.

    superkarma: 0 13.10.2006, 17:03:37
  10. avatar
    [37] Silveig [*]

    Meander: jako osobně??? Proboha nééééé

    superkarma: 0 13.10.2006, 16:36:37
  11. avatar
    [36] Vivian [*]

    Deja: ale ten článek je o bankovních úřednicích, ne o legislativě...

    superkarma: 0 13.10.2006, 14:47:52
  12. avatar
    [35] Meander [*]

    Silveig: Ty "tupaní" znáš?

    superkarma: 0 13.10.2006, 14:13:19

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [33] Silveig [*]

    Meander: teď jsi na to kápla...a já myslela, že jsem sama co si myslí, že "tépaní" něco chybí

    superkarma: 0 13.10.2006, 12:46:41
  2. avatar
    [32] Deja [*]

    Při každém přihlášení na internetbanking u ČS červená hláška už od srpna upozorňovala na změny v zabezpečení, které nastanou od 1.října a na to, že přijde dopis s kódem pro nastavení zasílání SMS zpráv, takže omluvit se snad může jen ten, kdo chodí na servis24 max 2x ročně....
    Jinak k článku, když je někdo bordelář a ignorant, tak potom může nadávat na úřednickou hydru.....
    Jinak neříkám, že naše zákony jsou v pořádku, nejsou a pokud bude pány poslance zajímat jen vlastní plat a prospěch tak nikdy nebudou

    superkarma: 0 13.10.2006, 12:02:10
  3. avatar
    [31] mutina [*]

    Suzanne: Neměla jsem aktivováno nic, vše jsem dělala až 2. října po zahájení nové služby. Mám účet a internetové bankovnictví tak dávno, že mi museli poslat i tzv. protokol, protože ten se za mých časů nevydával.

    superkarma: 0 13.10.2006, 11:56:41
  4. avatar
    [29] Meander [*]

    Poslední dobou mi šumařoviny připomínají ty strašně negativní kecy a stesky naší šéfredaktorky.

    superkarma: 0 13.10.2006, 10:53:48
  5. avatar
    [28] mam-ča [*]

    Šumaři, mluvíš o "úřednících a institucích", ale Česká spořitelna je akciová společnost, žádná státní instituce.
    Mají v tom teď trochu guláš. Tu informaci o změnách měli předat nějakou lepší formou, (E-mail, telefon, ev. doporučený dopis) aby se dostala včas všem klientům, a nekomplikovali jim tak život.

    superkarma: 0 13.10.2006, 10:49:07
  6. avatar
    [27] Kerridaenn [*]

    tak ja teda nevim, adresu pro zasilani vypisu i jinych veci jsem si zmenila sama na netu a v pohode mi to chodi tam, kam chci ja. O zmene zabezpeceni zacali posilat zpravy uz nekdy behem prazdnin a dopis s kodem prisel v pulce zari, jak mel. Asi mam jinou banku, jinak nevim...

    superkarma: 0 13.10.2006, 10:31:52
  7. avatar
    [26] gerda [*]

    Šumaři, a změnu adresy jsi včas nahlásil?

    superkarma: 0 13.10.2006, 10:16:40
  8. avatar
    [25] Ťapina [*]

    Spolu s přechodem do stavu OSVČ jsem si založila i nový účet u jiné banky, a jsem naprosto spokojená. Co mě k tomu vedlo? Asi ženská intuice

    superkarma: 0 13.10.2006, 10:12:33
  9. avatar
    [24] Lenika [*]

    Kadla: , jenže když mi opravili všechny nové adresy a nové jméno po svatbě, tak účet sice byl na nové jméno, ale na obálkách bylo zničeho nic zase staré
    A adresu na zasílání extra dopisů musíte změnit na internetu.. do konce roku změním banku.

    superkarma: 0 13.10.2006, 10:03:37
  10. avatar
    [23] Deja [*]

    Tedy já fakt nepochopím, že může někdo z lepšího zabezpečení od ČS dělat takovou kovbojku. U ČS jsem od té doby, co jsem si před 30ti lety zařídila první účet a vždy šlo vše naprosto splavně a v pohodě. Kluci mají také účet u ČS a vždy bez problémů.
    Jenomže je fakt, že jsem na tyto věci pečlivá. Dopis s kódem jsem již dle upozornění na stránkách ČS čekala, včas otevřela a připravila. Takže no problem.

    superkarma: 0 13.10.2006, 09:44:27
  11. avatar
    [22] zn0uz4 [*]

    nj. neni nadto si vybrat 'tu spravnou' banku.. hehe. zlata eBanka

    superkarma: 0 13.10.2006, 09:38:27
  12. avatar
    [21] Zuzana N. [*]

    Já mám dva účty, jeden u ČSOB a druhý u Raiffeisenbank a jsem maximálně spokojená

    superkarma: 0 13.10.2006, 09:24:15
  13. avatar
    [20] Amálie [*]

    Když tak čtu vaše příspěvky, napadá mě "proboha, co to máte za banku"...

    superkarma: 0 13.10.2006, 09:02:21
  14. avatar
    [19] Žábina [*]

    mutina: přesně

    superkarma: 0 13.10.2006, 09:00:53
  15. [18] yasi [*]

    Suzanne: Vivian: U ČS jsem byla změnu adresy hlásit třikrát, než konečně vzali na vědomí že mi mají všechny, ale opravdu všechny, písemnosti posílat na adresu nového trvalého bydliště...

    superkarma: 0 13.10.2006, 08:57:50
  16. avatar
    [17] Suzanne [*]

    mutina: v tom to bude, že tys měla aktivované autorizační sms? Můj muž taky a všechno mu zůstalo při starém. Já to aktivované neměla a jsem v průšvihu.

    superkarma: 0 13.10.2006, 08:57:08
  17. avatar
    [16] Suzanne [*]

    svetluszka: bez hesla se ani přes telefon nedostaneš. To zase na přepážce seděl nějakej neumětel.

    Uvažuju o přestupu k jiné bance. Mám ještě jeden účet u ebanky a jsem s tím nanejvýš spokojená. Jen se děsím těch převodů čísel.

    superkarma: 0 13.10.2006, 08:56:18
  18. avatar
    [15] mutina [*]

    svetluszka: To je zvláštní, heslo na vlez do účtu se mi neměnilo. Chtělo to po mně jen nové heslo při zadávání údajů o sms-ce.

    superkarma: 0 13.10.2006, 08:54:46
  19. avatar
    [14] Suzanne [*]

    mutina: právě jsem rozlepila dva neotevřené výpisy a nic
    Za posledních 14 dní jsem na netu nebyla, takže jsem si to nepřečetla. Ale mohli vygenerovat email, sms, cokoli, když posílají dopisy.

    superkarma: 0 13.10.2006, 08:54:35
  20. avatar
    [13] svetluszka [*]

    mutina: ..no, možný to je..jen nechápu, proč nezůstalo funknčí starý heslo a při první pokusu o placení přes net doporučení a nutnost aktivovat nový, vlastní , třeba přes ty SMSky...

    superkarma: 0 13.10.2006, 08:49:05
  21. avatar
    [12] mutina [*]

    svetluszka: Poslali. Dokonce byla na servis24 informace, kdy to přijde. Není problém v tom, že my, co platíme přes net, máme přehled o účtu a tudíž nečteme výpisy a nerozlepené obálky odkládáme?

    superkarma: 0 13.10.2006, 08:40:58
  22. avatar
    [10] svetluszka [*]

    arna2005: Suzanne: jak to tak čtu... a posílali vůbec někomu něco?.... ...taky mám dojem, že mi nic nepřišlo, ale přizuju to tomu, že jsem těd kapku mimo a ani jsem to nezaregistrovala...

    Přes mobil se k účtu dostaneš i bez novýho hesla..aspoň mi to v úterý tvrdili ve spořce...

    superkarma: 0 13.10.2006, 08:35:48
  23. avatar
    [9] Suzanne [*]

    Vivian: o změně adresy ani nemluvím, prošla jsem tím samým

    superkarma: 0 13.10.2006, 08:34:30
  24. avatar
    [8] Kadla [*]

    Když jsem vloni v prosinci změnila bydliště, v České spořitelně, kam jsem šla nahlásit změnu adresy, byli v pohodě. Strávila jsem tam skoro hodinu, protože mi vysvětlili, že adresa se musí změnit dvakrát pro každý účet. Vzhledem k tomu, že tam mám dva sporožirové účty, jeden běžný, dvě karty a jednu kreditní kartu, musela pracovnice provádět změnu 12x, tj. pro každý účet změnu bydliště a změnu adresy pro zasílání výpisů. Ale všechno klaplo... Naštěstí mě na to, že je potřeba to změnit takhle podrobně (a u každé žádosti musí být separátní podpis), upozornila pracovnice na přepážce.

    superkarma: 0 13.10.2006, 08:34:29
  25. avatar
    [7] Suzanne [*]

    Šumaři, teď!, teď jsem to řešila! Zablokovaný internetbanking, tak volám a chci se přihlásit přes telefon, protože jsem nic netušila. Jenže heslo bylo špatně. Tak jsem se spojila s živým bankéřem, ona se mě zeptala na heslo, já povídám, ale to je to špatné. Ona ho zadala a šup, bylo zablokováno!!!! Povídám, to jsem si mohla zablokovat sama
    Pak mi tvrdila, že musím čekat týden na nové heslo, které mi vygenerují. Do prdele, já taky musím platit faktury a týden se tam nedostanu
    Tak jsem to položila, abych nebyla sprostá, zavolala jsem znova a jiná milá slečna mi sdělila, že mi to posílali. Nedostala jsem nic. Ale musím si pro to do libovolné pobočky. Proboha, přesně, šumaři, mají můj email, telefon, informují mě s každou kravinou, PROČ MI TO NEDALI VĚDĚT

    superkarma: 0 13.10.2006, 08:32:18
  26. avatar
    [5] Bonsai [*]

    Vivian: ano ano..přesně tak to bylo. Samozřejmě jsem si oznámení o změně zaplatila. Před pár měsíci jsem tam byla znova, že mi ty jiné věci chodí na jiné jméno a v průběhu brigád na poště se toulají třeba čtrnáct dní. Nenašli žádný důvod, proč by to tak mělo být. Zato já jsem si zaplatila jednání na pobočce. No a včera se to stalo zase.

    superkarma: 0 13.10.2006, 07:53:33
  27. avatar
    [4] svetluszka [*]

    šumař:...že ty máš taky účet u ČS...?..

    superkarma: 0 13.10.2006, 06:47:42
  28. avatar
    [3] Canadian [*]

    Az se urednici nauci ovladat PC jako prumerny uzivatel, neuveritelne se mi ulevi
    Kamarad, operni zpevak, chodil vetrat hlasivky do jiste banky. Vysvetloval opakovane jednu vec az se prepazky chvely

    superkarma: 0 13.10.2006, 01:50:42
  29. avatar
    [2] bonda [*]

    Taky jsem se zapotila, než jsem zadala první platební příkaz tím novým způsobem.A to prosím jsem uživatel pc řadící se mezi ty zdatné. A pak že nám zlepšují služby! Normální smrtelník z toho dostane mladé, než to pochopí.

    superkarma: 0 13.10.2006, 00:37:50
  30. avatar
    [1] Vivian [*]

    Jo jo, taky jsem bance poctivě oznámila změnu bydliště a taky jsem se po téměř dvou letech divila, když mi novou platební kartu poslali kdovíproč na starou adresu. Naštěstí je to adresa mých rodičů, takže jsem o kartu nepřišla, akorát bych teda čekala, že zaměstnanec banky bude mít IQ dost vysoké na to, aby mu docvaklo, že když jsem před dvěma lety hlásila změnu bydliště, že na té staré adrese už ASI nebydlím A už vůbec nechápu, proč si tu starou adresu schovali

    superkarma: 0 13.10.2006, 00:27:54

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme