.

Manžel se radil se svojí matkou i o tom, jestli můžeme počít další dítě!

Vztahy

Manžel se radil se svojí matkou i o tom, jestli můžeme počít další dítě!

Pan Jaromír je dvanáct let ženatý. Se svou manžekou má dvanáctiletého syna Míšu a druhé dítě čekají. I na jeho početí se však šel napřed zeptat své matky.

maminka

Příběh Jaromíra, Hanky a tchyně

Manželka pana Jaromíra, Hanka, je už bezradná. Její manžel je sice hodný, pracovitý, prostě má všech pět P, ale jen do té doby, než se dá do hovoru se svou matkou. V tu chvíli se z něj stává absolutní „vůl“, pro něhož je slovo matky zákon, a svou ženu začne přehlížet.  

Dokud ještě společně s jejich synem Míšou bydleli ve dvoupokojovém bytě na nedalekém sídlišti a vídali se s tchánem a tchyní svátečně, bylo všechno v pořádku. Avšak před dvěma lety, krátce před Vánocemi, tchán nečekaně zemřel. Jaromírova matka to nesla velmi těžce, ve velkém baráku zůstala sama a bylo toho na ni moc. A tak jednou přišla za mladými s návrhem, jestli se k ní nechtějí nastěhovat. Stejně bude jednou celý dům jejich.

Každá koruna dobrá, ušetříme za nájem, řekli si mladí manželé, když zvažovali všechna pro a proti. A když ještě navíc tchyně slíbila, že jim nebude do ničeho mluvit, tak se na jaře do rodného domu pana Jaromíra přestěhovali.

Zpočátku bylo soužití opravdu vzorové. Babička jim do ničeho nemluvila, naopak byli rádi, že pohlídá Míšu, když byli v práci. A když něco potřebovala, tak se Hanky předem zeptala.
Obývali celé horní patro, kde měli i svoji vlastní kuchyň, tchyně měla tu svoji dole. Ale kolem té se muselo projít, když se šlo nahoru do horního patra. A tak se i stávalo, že Jaromír se po cestě z práce vždy nejdříve zastavil v kuchyni „u maminky“, která mu se slovy: „To Hanička neumí“, nebo „na to nemá čas“, přichystala pokaždé něco dobrého na zub.

Jaromír začínal být díky jejím pečeným kolenům a domácím buchtám stále víc pod jejím vlivem. Bez jejího svolení si nedovolil nic udělat, ve všem, co řekla, ji bez protestu poslechl. Nemohli si s Hankou zrenovovat dlouho plánovanou koupelnu, prý ta stará je dobrá, Hanka si nemohla nasadit na záhon ani vlastní zeleninu.
„Na co mi je zahrada, když na ni nic nesmím? Vlastně už skoro nic tu nesmím?“ postěžovala si nejednou Hanka svému manželovi.
Ale ten jen odpověděl, že má být mamince vděčná, že tady jsou, a kolik díky ní ušetří peněz.

Prostě co řekla maminka, to bylo svaté. Práce, kterou chtěla po svém manželovi Hanka, vždycky počkala: 
„Maminka je stará, ta potřebuje pomoct víc,“ argumentoval Jaromír.  

Vrcholem bylo, když Hanka Jaromírovi řekla, že by chtěla ještě jedno dítě. Hned to běžel oznámit matce, a ta na to řekla, že dětský křik v baráku už by ji asi vyrušoval, že stačí Míša, když zlobí. Hanka si ale prosadila svou a otěhotněla. Když se to Jaromírova matka dozvěděla, začala své snaše vyčítat, že to neměli dělat, že to si nedomluvili a ona už chce mít v domě klid.
„To nám ještě budete mluvit do toho, kolik máme mít dětí? A že jste ten klid nechtěla před dvěma lety, když jste nás sem lákala?“
Naštvala se už Hanka a ten večer manželovi řekla, že by jim bylo stokrát lépe v tom malém dvoupokojovém bytě na sídlišti a že má sto chutí si najít nový byt a odstěhovat se pryč.
Načež jí Jaromír řekl, že by bylo dobré se na to napřed zeptat maminky.
No prostě vůl korunovaný!

Čtěte také:

   
03.09.2012 - Ona s ním - autor: Alexandra Stušková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [78] Julča [*]

    Zažila jsem to, ale s tím rozdílem, že jsme napřed bydleli u našich, po čase se odstěhovali. Taky nám do ničeho nekecali, ale nesměli jsme nic. Největší úleva je se odstěhovat a mít klid. Znám několik rodin, které byli ve stějné situaci a raději volili svoje bydlení za cenu hypotéky.

    superkarma: 0 23.09.2012, 09:30:09
  2. avatar
    [77] ladouch [*]

    Tak do toho bych si od tchýně nikdy nenechala kecat.Sml23Sml23

    superkarma: 0 16.09.2012, 16:20:59
  3. [76] ova9 [*]

    to snad ne???????????????????

    superkarma: 0 10.09.2012, 22:42:12
  4. avatar
    [75] dajrin [*]

    I takové věci se stávají... Sml15. Někteří muži se odmítají pustit "máminy sukně", což přináší do partnerského vztahu hromadu starostí. Ale svůj podíl má i ta maminka... Měla by mu už konečně říct, že je dospělý, rozhodování je tedy čistě na něm a partnerce.

    superkarma: 0 10.09.2012, 08:41:21
  5. [74] zzandaa [*]

    margot — #15 Takovou s radostí Sml22

    superkarma: 0 04.09.2012, 09:12:01
  6. avatar
    [73] risina [*]

    daska59 — #63 Proč sterilizaci snachy? Radši vasektomii syna, ne? Protože tahle snacha se třeba naštve a odejde, syn si přivede další - a ta by chtěla taky děti .. Takže jestli si paní chce zajistit klidné stáří, sterilizace syna je jistota Sml22Sml22 Sml30Sml30Sml30

    superkarma: 3 03.09.2012, 23:45:25
  7. avatar
    [72] kobližka [*]

    Já vím,že někteří chlapi jsou fakt věční mazánkové,ale tohle se mi zdá přitažené za vlasy....

    superkarma: 0 03.09.2012, 22:34:53
  8. [71] papír [*]

    Vždyď,přece má svůj rozum,nebo ne?Asi ne je to vůl.

    superkarma: 0 03.09.2012, 22:34:18
  9. avatar
    [70] danulikj [*]

    ách jo tak to nebrat...

    superkarma: 0 03.09.2012, 21:37:15
  10. [69] jarčinka [*]

    Tedy to je korunovaný vůl - a není jediný Sml15 Tchýně by měla být ráda, že zas bude babičkou - tahle bude prudit, až dosáhne svého Sml15

    superkarma: 0 03.09.2012, 21:17:04
  11. [68] Bi [*]

    Je to vůl. Bohužel není jedinýSml15

    superkarma: 0 03.09.2012, 20:04:38
  12. [67] martinik [*]

    Je to vůl! A bohužel se to asi nezlepší.Sml57

    superkarma: 0 03.09.2012, 19:23:47
  13. avatar
    [66] ekleinovka [*]

    Tak mamánkové samozřejmě jsou,ale tohle si myslím,že je vymyšlené

    superkarma: 0 03.09.2012, 18:39:19
  14. [65] jukl [*]

    tchyně by měla mít nějaké koníčky...

    superkarma: 0 03.09.2012, 18:35:53
  15. avatar
    [64] Krupová [*]

    to byl opravdu vůlSml68

    superkarma: 0 03.09.2012, 18:14:44
  16. avatar
    [63] daska59 [*]

    Pokud chtěla bydlet s mladými, musela přeci počítat s tím, že možná přijde další dítě (nebo si jako podmínku nastěhování měla dát povinnou sterilizaci snachy Sml57). Každá normální ženská by měla mít radost z dalšího vnoučete. Že by zakázala psa nebo kočku - prosím, na to má "teoreticky" právo. Ale vlastní vnouče?

    1. na komentář reaguje risina — #73
    superkarma: 2 03.09.2012, 16:55:13
  17. avatar
    [62] Odemětobě [*]

    Ať je článek vymyšlený nebo ne,život píše romány. Můj otec je ze 4 dětí nejstarší. Po narození 1.dítěte bydlel 4 km daleko od maminky. Jeden syn bydlel v domě rodičů. Ze společných peněz si taťka koupil moped, aby mohl z fabriky jet nejdřív k mamince,pak teprve za manželkou a dcerou. Mamka prý udělala takový cirkus, že pak jezdil jen 1x týdně. My jsme dům zdědili a tchýně se k nám nastěhovala před 6 lety. Já si nenechám do ničeho kecat, zahradu máme podle svého, stejně s ní nekonzultujeme žádné práce. Výhodou je to, že u nás velí manžel,matku umí vtipně usměrnit. Navíc ona je tak líná,že kromě mletí pantem a obstarání své domácnosti nedělá nic. Potkáme se 2x denně na dvoře a to stačí.

    Chodit k nám 1x denně na pokec nebo na kafíčko, tak já to přetrpím,ale manžel by ji brzo poslal o patro níž. Po 12 hodinách v práci,třeba v letních vedrech,jsem ráda,že sednu na zadek, dám si něco k pití a mám klid na pár stránek z knížky. Vyrušení tchýní bych nesla nelibě.Sml16

    superkarma: 0 03.09.2012, 15:02:27
  18. [61] Jala [*]

    Tak jsem si početla a vidím, že diskuze je skoro lepší než Sašin článek.

    superkarma: 0 03.09.2012, 15:00:33

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [60] paníliška [*]

    Altamora — #58 Konečně někdo rozumný. Sml67

    superkarma: 1 03.09.2012, 14:40:40
  2. [59] Trefa [*]

    Trefa:myslim ze tak rikat o svem manzelovi ze je vul,se nehodi.sednete si a v klidu o tom promluvt.jinac podobny pripad ma dcera u sve tchyne,ze nesmi na zhradce bez jejiho svoleni zasadit ,zadnou kyticku.

    superkarma: 0 03.09.2012, 14:04:29
  3. avatar
    [58] Altamora [*]

    Mají dvanáctileté dítě, muži tedy je asi tak čtyřicet, jeho matce nebude víc než pětašedesát. Bych se pěkně poděkovala svým dětem, kdyby mě v takovém věku považovali za starou.Sml30 Budu jen starší.

    Žena, která dospělému synovi vyvařuje jídla, která mu jeho manželka nevaří, nezaslouží soucit. Jednou měsíčně se souhlasem snachy snad, jinak je to nevhodné zasahování do jiné rodiny. Prostě ženská, která nemá vlastní život a chce syna přitáhnout zpět, aby se zase měla o koho starat, bez ohledu na jeho nové závazky. Ba ne, společné bydlení s tímto typem žen není možné. 

    1. na komentář reaguje paníliška — #60
    superkarma: 4 03.09.2012, 13:40:47
  4. avatar
    [57] margot [*]

    Suzanne — #56 předem si obě strany asi nedomluvily nic - dotazem na zvyšování počtu podnájemníků bylo včas zjištěno, že takový stav je nežádoucí

    ale to máš úplně buřtSml30 já budu asi jednou děsná tchyněSml57

    superkarma: 0 03.09.2012, 13:34:34
  5. avatar
    [56] Suzanne [*]

    margot — #55 Myslím, že Rikina není typ tchyně, co by nabízela společné bydlení Sml23Sml30

    margot — #53 Ale já v článku nečetla nic o tom, že tchyně takovou podmínku předem dala Sml58

    Nicméně souhlasím, je tu málo informací. Tyhle články mají vůbec nicotnou informační hodnotu, slouží jen k broušení našeho debatního ostrovtipu Sml30

    1. na komentář reaguje margot — #57
    superkarma: 0 03.09.2012, 12:55:30
  6. avatar
    [55] margot [*]

    Rikina — #51 neztrácej čas obavami, raději si hledej nějaký šikovný vejminekSml30

    1. na komentář reaguje Suzanne — #56
    superkarma: 0 03.09.2012, 12:46:56
  7. avatar
    [54] v.poho [*]

    =božmila= — #44 No to je pěkná hloupost! Mladí se mají postarat sami.

    To taková hodná tchyně nebo máma, co vše přepsala na mladé, taky může frčet do domova důchodců ani nemrkne.

    A co se týče besedy 1x denně?

    Mámu mám ráda, partnerova máma mi nevadí, ale mít kteroukoliv jednou denně na besedě, tak si hodím mašli.

    Proboha!

    Jednou týdně je myslím až dost.

    superkarma: 3 03.09.2012, 12:46:30
  8. avatar
    [53] margot [*]

    Suzanne — #50 to je asi otázka názoru, mně zas přijde nevkusné, když u někoho bydlím a on si další malé děti v domě nepřeje, tak i přesto otěhotním a pak jsem ta chudinka, co jí někdo nepřeje.

    koneckonců, pravidla soužití si měli nastavit před nastěhováním, klidně i v nějaké písemné podobě.

    celkově je článek téměř bez informací, ovšem sympatizuji spíše se starou paní, než s tou mladou, co by si v cizím dělala co chtěla po svém. chudák chlap.

    1. na komentář reaguje Suzanne — #56
    superkarma: 1 03.09.2012, 12:45:43
  9. avatar
    [52] Suzanne [*]

    Rikina — #51 Sml30Sml30Sml30

    superkarma: 0 03.09.2012, 12:45:29
  10. [51] Rikina [*]

    Suzanne — #50 Sml57 tak teď jsi mě znervóznila - jaksi bych nepředpokládala, že když už mají 12leté dítě, a doteďka druhé robě nic, tak že si najednou vzpomenou - poté, co se přestěhovali do domu paní matky... A můj syn má přítelkyni, jejíž dítko z prvního manželství bude teď mít právě 12 let. Sml14 Sakryš... jaksi jsem nepředpokládala, ale když slyším, že to někomu připadá jako nerozum... začínám se bát. Sml30 

    1. na komentář reaguje Suzanne — #52
    2. na komentář reaguje margot — #55
    superkarma: 0 03.09.2012, 12:36:13
  11. avatar
    [50] Suzanne [*]

    OlgaMarie — #42 Sml52Sml52Sml52

    margot — #43 Víš, přizvat mladou rodinu do společného bydlení a předpokládat, že nebudou chtít mít děti, je čirý nerozum. Lidstvo se prostě množí a pořád je to ještě vcelku přirozená věc Sml80 

    Co si tchyně myslela, je taky spekulace, samozřejmě stejně jako s tím dědictvím Sml22 Prostě mi tohle zasahování do počtu dětí hloupé, nota bene je velmi nevkusné vyčítat těhotné, že už těhotná je, protože ta už s tím jaksi nic neučiní Sml58 Takže mi to přijde i jako vydíračka (hele, já musím mamince vyhovět, víš přece, že je z toho tvého těhotenství špatná Sml57). Ano, taky pouhá spekulace, jako vše pod tímhle článkem. Já prostě téhle tchyni v tomto ohledu nefandím.

    1. na komentář reaguje Rikina — #51
    2. na komentář reaguje margot — #53
    superkarma: 2 03.09.2012, 12:24:31
  12. avatar
    [49] kareta [*]

    žabomyší války, obě ženské jsou zajisté velmi inteligentní a nekonfliktníSml57 Jardu lituju, musí to být peklo v tomhle být.Sml80

    superkarma: 2 03.09.2012, 12:20:31
  13. [48] Rikina [*]

    margot — #43 Sml22 to se mi kdysi přihodilo, zdědit 1/6 nemovitosti. Odhadem to byl možná celej komín, nebo schodiště... Sml57 Jaksi mě ani nenapadlo uplatňovat nějaká práva z toho plynoucí, a moji sestru taky ne. Čili domek nakonec zůstal celý naší tetě. Sml80 

    superkarma: 0 03.09.2012, 12:13:56
  14. avatar
    [47] nugyna [*]

    trochu prehnane

    superkarma: 0 03.09.2012, 12:05:31
  15. avatar
    [46] LudPa [*]

    Nějaké přitažené za vlasy, ne?

    superkarma: 0 03.09.2012, 12:04:26
  16. avatar
    [45] =božmila= [*]

    snachu

    superkarma: 0 03.09.2012, 11:35:33
  17. avatar
    [44] =božmila= [*]

    Nejlepší je pro tchýně, přepsat všechno na mladé a má klid. Taky mám doma smachu , do ničeho ji nemluvím ,na besedu jdu jen tak jednou za den .Sml30

    1. na komentář reaguje v.poho — #54
    superkarma: 0 03.09.2012, 11:33:42
  18. avatar
    [43] margot [*]

    Suzanne — #37 to asi myslela, že se jim nebude montovat do běžného provozu, ne, že dělejte si tu co chcete. bydlení jim nabídla za nějakého stavu, který se teď změnil.

    ohledně dědictví - tady je to už čirá spekulace, taky mohl mít x sourozenců a podíl daleko menší, bývá pak běžné, než dědit 1/6 atd., vzdávají se děti svého podílu ve prospěch pozůstalého rodiče - také ale nemusel po otci zdědit podíl žádný, např. pokud matka nabyla dům před manželstvím nebo ho zdědila.

    1. na komentář reaguje Rikina — #48
    2. na komentář reaguje Suzanne — #50
    superkarma: 1 03.09.2012, 11:30:01
  19. avatar
    [42] OlgaMarie [*]

    Když byly synovi asi 4 roky, zeptala se ho tchýně, podotýkám, že přede mnou, kdypak bude mít bratříčka nebo sestřičku. A malej se vší bezelsností odpověděl:

    "Maminka by chtěla, ale říkala, že bys zas nadávala jako když jsem se měl narodit já."

    1. na komentář reaguje Suzanne — #50
    superkarma: 0 03.09.2012, 11:16:46
  20. avatar
    [41] Hanyna [*]

    Sml2 No, nezáviděníhodná situaceSml68

    superkarma: 0 03.09.2012, 11:11:51
  21. [40] Saritka [*]

    Mamánek, není to jednoduché.Sml23

    superkarma: 0 03.09.2012, 11:07:49
  22. avatar
    [39] Florencie [*]

    Tohle není chlap, ale bačkora!

    superkarma: 1 03.09.2012, 11:07:08
  23. avatar
    [38] Suzanne [*]

    margot — #32 Nota bene, nechci být hyena, ale pokud je pán jedináček, tak jistě zdědil po svém otci čtvrtinu Sml58

    superkarma: 5 03.09.2012, 10:57:24
  24. avatar
    [37] Suzanne [*]

    Rikina — #31 Zcela souhlasím Sml22

    margot — #32 Její stanovisko bylo - nebudu vám do ničeho mluvit. Sml24Nechtěla být sama, "bylo toho na nic moc" a množící perspektivy mladé rodiny jistě znala Sml24

    1. na komentář reaguje margot — #43
    superkarma: 2 03.09.2012, 10:56:19
  25. avatar
    [36] femme [*]

    tak to je teda fakt "štěstí" mít doma takového vola Sml28

    superkarma: 0 03.09.2012, 10:39:18
  26. avatar
    [35] datura [*]

    Takhle bych dopadla já, kdybych přistoupila na to, abychom si postavili dům na parcele tchýně a tchána, taky by nám matinka diktovala život, ještě že jsem já beran včas zatrkala Sml30

    superkarma: 0 03.09.2012, 10:32:26
  27. avatar
    [34] kristagg [*]

    Odstěhovat a převychovat ....

    superkarma: 0 03.09.2012, 10:29:17
  28. avatar
    [33] delfi.na [*]

    Poslední věta řekla vše. Bych šla okamžitě pryč Sml16

    superkarma: 0 03.09.2012, 10:28:16
  29. avatar
    [32] margot [*]

    Suzanne — #26 i s výhledem na to, že "jednou bude dům jejich", v tuto chvíli dům jejich není a měli by se podřídit přání majitelky. ne se nad tím pohoršovat, co si matka dovoluje, když už chce mít vlastní klid - její stanovisko dopředu znali.

    však klidně mohou pošupačit zpátky do podnájmu a být rádi, že pošetřili tímto bydlením finanční rezervu a někdo jim pomohl s hlídáním.

    1. na komentář reaguje Suzanne — #37
    2. na komentář reaguje Suzanne — #38
    superkarma: 1 03.09.2012, 10:19:06
  30. [31] Rikina [*]

    Suzanne — #30 Sml22 rozhodně jest to varování pro všechny, že takové soužití je lépe raději nezkoušet, pokud k tomu nevedou opravdu závažné důvody. Sml80 Sml57

    1. na komentář reaguje Suzanne — #37
    superkarma: 1 03.09.2012, 10:14:54

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?

Náš tip

Doporučujeme