Rodina

Manžel se chce odstěhovat na venkov a já se s tím nedokážu vyrovnat

Nedávno mi říkala kamarádka, která už pár let bydlí v Americe, že jsou Češi strašně konzervativní. Celý život většinou žijí na stejném místě, přestěhují se maximálně za svým partnerem, a podobně to máme i s prací. Když už nějakou máme, moc se po jiné nekoukáme. Nechci hodnotit, zda je to dobře, nebo špatně, ale dnešní příběh potvrzuje její slova, i když je to trochu zapeklitější situace….

Ilona (35 let) žije celý život v moravské metropoli. Když se vdala, přestěhovala se jen do jiné její části, kde se s manželem a dvěma dětmi těsní v poměrně malém bytě. Větší si nemohou dovolit…

venkov

Zdroj fotografií: www.shutterstock.com

Roky to vypadalo, že je tento stav nijak zvlášť netrápí. Aspoň Ilona si celkem zvykla na to, že malý byt se snadno uklízí a že v něm má stále přehled o svých ratolestech. Sama bydlela v dětství v podobných podmínkách, a tak ji ani nenapadlo, že by to mohla mít nějak jinak.

  • Také je spokojená s tím, že děti mají dobrou základní školu jen pár kroků od domova. Problém by nemělo být ani středoškolské vzdělání. Je zde z čeho vybírat a všechna zařízení se nacházejí v příjemné vzdálenosti.

Měla jsem opravdu pocit, že nám nic nechybí,“ komentuje stav věcí Ilona, která nyní stojí před těžkým rozhodnutím. Její manžel totiž přišel před časem o práci a od té doby se upnul na představu, že se všichni odstěhují na venkov.

On by tam vyráběl věci ze dřeva, což je jeho záliba, a ona by mohla prý chovat třeba slepice a králíky, což by přispívalo rovněž k rodinnému rozpočtu. Zkrátka idylka s vůní posečené trávy a svěžího vzduchu po celý den.

Jenže taková změna přináší samozřejmě i komplikace, které zatím vidí jen Ilona, na které jsou také všechny provozní záležitosti rodiny. To ona nakupuje, vaří, doprovází děti, když je to nutné, do kroužků, atd.

Nejde s ním o tom vůbec diskutovat, je jako smyslů zbavený a bojím se, že když se mu postavím, bude to konec našeho manželství,“ říká Ilona, které přijde nápad poněkud ukvapený. „Ano, věřím, že se na venkově žije levněji a klidněji a že spousta lidí, kteří tam žijí odmalička, jsou spokojení, ale já osobně si to nedovedu z praktického hlediska vůbec představit. A myslím, že ani on by z toho ve finále nebyl tak nadšený jako teď, kdy si to plánuje JEN v hlavě.

  • Se smutným smíchem dodává, že vlastně v životě pořádně ani neviděla takovou slepici zblízka. A králíka by se možná bála, protože má respekt i z křečka, kterého mají její děti...

Stejně naivní mi přijde manželova představa, že se bude živit rukama. Ano, je šikovný, vyrábí krásné věci, ale něco jiného je to dělat pro potěšení, pro pár známých, a pak pro obživu. Jak to bude stíhat? A kdo to pak budete prodávat? A jak složitě budou jezdit děti do školy?“ ptá se logicky zoufalá žena, která proklíná den, kdy její partner našel v inzerátech neskutečně výhodnou nabídku na rozpadlé stavení kdesi mimo civilizaci.

Jak byste se v podobné situaci zachovala vy?

Možnost%
Přestěhovala bych se hned!16,7
Nejsem si jistá, záleželo by i na dětech a pracovních příležitostech pro mě.41,3
Proti venkovu nic nemám, ale nechtěla bych měnit místo svého bydliště, když jsem tam spokojená.31,3
Nikdy bych se na vesnici nepřestěhovala, jsem městský člověk!10
Nemám na to názor.0,7

Přečtěte si také:

   
03.06.2016 - Manželství - autor: Marcela Macáková

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [39] denkas [*]

    chanahd — #38 Přesně tak,musí mít dvě auta a jak dítě začne pracovat,tak aby hned mělo taky auto. A vzhledem k tomu,že platy žádná slávaSml80U nás na vesnici taky víc důchodců,nežli mladých.Už to není jako dřív,kdy podnikový autobus dovážel lidi do podnikuSml22 A i těch pracovních příležitostí bylo víc. A chtít se uživit slepicema akrálikamaSml23 Mít větší hospodářství není legrace,taky se o tom musí něco vědět. A hlavně zas je to o penězích.Začínat bez peněz nelze. Sml80 Ještě tak bez dětí,tak se dá lecos vydržet.

    superkarma: 1 05.06.2016, 16:23:40
  2. avatar
    [38] chanahd [*]

    pajda — #28 No, jde o to, jaká je to vesnice. Třeba tady v okolí všichni musí mít na vsi auto. Autobusy jedou 2x za den. O víkendu a svátcích nejezdí nic. Pokud nemáte auto, jste v háji. Proto třeba v mnoha vsích kolem zůstali nakonec jen staří lidé v důchodu. Ano, vesnice, kde je dobré dopravní spojení, tam to žije samozřejmě víc. Ale není taková vesnice každá.

    Mám kamarády a známé na mnoha vsích. Většinou mají v domácnostech min. 2 auta, protože jinak se to nedá.

    1. na komentář reaguje denkas — #39
    superkarma: 0 05.06.2016, 14:54:45
  3. avatar
    [37] cherinka [*]

    Já se přiznám, že na vesnici by mě nikdy nikdo natrvalo nedostal. Jsem prostě městský člověk a manžel to má naštěstí taky tak. Zahrada mi nic neříká, nebaví mě to. Stačilo mi jezdit na chalupu na víkend, měla jsem toho plné kecky. Sml68 Naštěstí už ji nemáme a tak mám klid.

    superkarma: 1 05.06.2016, 00:09:34
  4. avatar
    [36] denkas [*]

    Nunak — #35 Je pravda,že se víc uklízí,protože se pořád běhá venSml22a když se poseká tráva,tak ji máme málem až v posteliSml30 Ale my šli do domku až v důchodu,slepice taky nemáme. My máme domek jen pro radost,né na práci.Sml30

    superkarma: 0 04.06.2016, 23:55:07
  5. avatar
    [35] Nunak [*]

    Podobné rozhodnutí jsem udělala před 15 lety, ale manžel práci neměnil. Jsem účetní, tak jsem věděla, že můj zaměstnavatel končí. Syn už měl 17, školu dochodil původní. Dům jsme koupili v celkem dobrém stavu. Spíš jsem si tam jaksi nemohla zvyknoutSml80, a do teď lidi pozdravím, ale známé nemám. Naštěstí má obec lékaře, lékárnu, 2 obchody a vlakové spojení, i když navečer jede vlak co 2 hodiny, ale jedeSml24. Dá se říct, že spokojeně se tam cítím až po těch 15 letechSml16. Jo a slepice nehrozíSml52 a úklid na jednom konci skončím, a na druhém bych mohla začít. Ale to proto, že mám doma psa a 2 kočkySml30.

    1. na komentář reaguje denkas — #36
    superkarma: 0 04.06.2016, 13:10:47
  6. avatar
    [34] SNÍŽEK [*]

    JE BLBOST SE STĚHOVAT Sml68

    superkarma: 0 03.06.2016, 21:49:54
  7. [33] Stendy [*]

    Tak ono je rozdíl zda ta vesnice je středidková, nebo takzvaná samota, kde dávají lišky dobrou noc.

    superkarma: 1 03.06.2016, 21:36:10
  8. [32] Karo Líná [*]

    V tomto případě bych se postavila dost ostře proti manželovi. Někdy je odstěhování na venkov dobré, výhodné a rodině prospěje, ale to rozhodně není tahle situace Sml23

    A že se Ilona bojí, že když se mu postaví, bude to znamenat konec manželství? Tak na to můžu říct jen to, že když se mu podřídí, bude to konec taky. A kromě toho - když je manžel tak tvrdohlavý, ať si tam jde sám. Může si vesele renovovat tu ruinu a zároveň se živit jak umí. Ono se brzy uvidí Sml57 O takového, který podle článku doma nic nedělá (domácí práce a starost o provoz jsou jen na Iloně) a navíc je nezaměstnaný, stejně není co stát Sml32

    superkarma: 2 03.06.2016, 19:37:32
  9. [31] Rikina [*]

    pajda — #28 Tak ono záleží na podmínkách té které konkrétní vesnice a taky konkrétní rodiny. Sml80 Moje sestra bydlí na vsi, kde není lautr nic - žádný lékař, škola, školka, obchod, prostě vůbec nic. Autobus tam jede jen ve všední dny a to dvakrát za den. Koleje tam vedou, ale je to již před lety zrušená regionální trať, na které jezdí jen prázdninový motoráček, o víkendech pro turisty. Tedy dva měsíce v roce. Široko daleko kolem jsou jen lány, louky, polnosti, chmelnice. Do nejbližšího malého městečka je to 10 km, do okresního 50 km, bez auta je to poněkud obtížné. Bydlí tam vesměs důchodci, ségra je výjimka, ale ona je sama, nemá děti, zato má to auto, do práce dojíždí, a na ves se vrací akorát přespat. Nákupy a všechno ostatní řeší jinde, cestou do práce a z práce. Drůbež nepěstuje, páč při tom dojíždění by na to neměla čas a nervy. No a pro domácí výpěstky jezdí autem na farmářský trh do města. Takže tam nějak ty výhody vesnice nespatřuju. Sml80

    superkarma: 1 03.06.2016, 14:49:27

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. [30] zzandaa [*]

    Plánujeme odstěhovat se do manželovy rodné vesnice, kde není ani obchod. Stejně z třetího největšího města dojíždí za prací do malého městečka. Vzdálenost je stejná, na nákup se stejně jezdí autem a pro děti je to tam fajn. Nikdo cizí, čerstvý vzduch. Já můžu po mateřské hledat práci ve více městech. Ilona nemusí chovat jenom skepice. Práci si najít může. A třeba z tama někdo za prací bude dojíždět tam, co ona a mohou jezdit spolu.

    superkarma: 0 03.06.2016, 14:28:54
  2. avatar
    [29] gerda [*]

    A teď ještě - kdyby se teda hypoteticky přestěhovali... Začíná opravování domku. S tím spojený binec, neustálý kravál, náklaďáky s materiálem...už slyším remcání starousedlíků, že jim tam náplava dělá peklo ze života a furt jim jede míchačka a cirkulárka. Mohli by taky zkusit i naturismusSml33, když budou mít zahrádku!Sml32 Pán je vyznavač svobodného života v přírodě....Sml34

    superkarma: 1 03.06.2016, 14:16:20
  3. avatar
    [28] pajda [*]

    Z města jsem se odstahovala a udělal bych to znovu. Jednak vesnice není díra v zemi, jsou tam školy, lékaři, obchody a střední školy jsou obvykle slušně dostupné, druhak pokud pán dělá rukama a dělá rád a dobřew, má slušnou šnaci. Kecy o tom, jak se děcka musí všude za každou cenu vozit autem, jsou módní výstřelek, odkoukaný z USA - ano, pokud to má dítě do školy cca hodinu pěšky a doprava není, musí se to auto vzít, ale u nás to opravdu nehrozí. A slepice chovám taky...na vesnici je paradoxně mlata o domácí výpěstky. Do města možná púůjdu nadůchod, nebo kdyby se stalo nějaké neštěstí a někdo z nás třeba přestal chodit - to by pak ale byla úplně jiná otázka.

    1. na komentář reaguje Rikina — #31
    2. na komentář reaguje chanahd — #38
    superkarma: 0 03.06.2016, 13:18:30
  4. avatar
    [27] denkas [*]

    Já řikám všude žijí lidé,no ale jde o to jak žijí. A jít dobrovolně do horšíhoSml15 (tím nemyslím venkov,ale ruina barák,samota,)A hlavně musí to chtít všichni,je to dost důležitý rozhodnutíSml22 pak by měli mít peníze do začátku.Nejen na opravu domu,ale taky si bude muset zařídit dílnu.Mě připadá ,že to je idealista,že si myslí,že si bude vyřezávat rybičkou píšťalky a tím uživý celou rodinu.Když už by tam šli,tak by oba museli mít práci,on by po večerech makal na domě a když by byl čas tak truhlařil,ona honila slepice ,pak časem by se vidělo co dálSml80 No myslim,že takto si to nepředstavuje. Tak ať radši sedí na zadku,tam kde je a hledá si práciSml22 Ve městě ji spíš najde

    superkarma: 4 03.06.2016, 13:17:54
  5. [26] Pavlačková [*]

    Doporučovala bych sednut si s manželem a sepsat si všechna pro a proti. Bydlela jsem ve městě i na venkově a život na venkově určitě levnější není. První problém bych viděla hned v tom, že by mělo dojít ke koupi domu. Bude dům v obyvatelném stavu, nebo bude potřeba opravovat. Máte na opravy dostatek peněz? Navíc představa, že se uživíte výrobou výrobků ze dřeva je podle mě naivní. Má dostatečnou klientelu, kontakty na obchodníky apod. A ani chování domácího zvířectva není zadarmo. Slepicím musíte kupovat zrní, pro králíky sušit seno atd. Navíc budou mít v budoucnu děti omezené možnosti vzdělávání. Buď budou muset dojíždět a nebo být na internátu a to není nejlevnější. My v současnosti např. zaplatíme za dojíždění do zaměstnání a do školy 5 000 Kč za měsíc.

    superkarma: 4 03.06.2016, 12:35:22
  6. [25] Rikina [*]

    Co tak ten člověk může z toho dřeva dělat? Sml80 V malém městském bytě? To patrně nebude nábytek, nebo tak něco, spíš dělá jen nějaké drobnosti, možná hračky, nebo nějaké ozdobné čičurky. Vymazlené, protože je to pro něj koníček. A pár známých mu to chválí, polovina z nich jen ze zdvořilosti Sml57 a kdyby to měl dělat ve velkém na kšeft, tak to jednak neprodá a druhak ho to brzo přestane bavit. Sml80 No a ta paní asi zná své možnosti, a jestli se bojí i křečka, tak je naprosto jasné, že nemůže chovat hospodářské zvířectvo, natož s nějakým dobrým výsledkem a přínosem pro domácnost. Za těchto okolností by bylo rozpadlé stavení mimo civilizaci cesta do průšvihu obřích rozměrů.

    superkarma: 1 03.06.2016, 12:28:18
  7. avatar
    [24] Katy.. [*]

    na to žít takhle musí být oba připravený nebo to aspoň oba chtít..... jsem z velkého města 35000 lidí a postavili jsme si dům na vesnici 150 lidí....neměnila bych...nevím že by to bylo levnější.....ale máme křepelky, králíky, psy, jezírko s rybičkama.....jo tohle prostě v bytě mít nebudu a na dům ve městě bych neměla....ale říkám, tohle žití není pro každého.....je to hodně o tom, co si kdo vysní a když se za tím snem jde, jde všecko, sehnala by se i práce....ale člověk musí přemýšlet, koho musí užit .....a jestli je to všecko reálné.....

    superkarma: 1 03.06.2016, 12:19:13
  8. avatar
    [23] kobližka [*]

    A vůbec - znáte to staré dobré pořekladlo? "Kdo má chalupu,má prd*l v kalupu".A ono to fakt platí,mám osobně vyzkoušeno Sml16

    superkarma: 1 03.06.2016, 11:45:16
  9. avatar
    [22] kobližka [*]

    luneta — #5 Mám to stejně jako ty - čím je člověk starší,tím víc ocení pohodlí bydlení ve městě v bytě Sml59

    superkarma: 1 03.06.2016, 11:40:43
  10. avatar
    [21] kobližka [*]

    Já nevím,že si pořád někdo myslí,že život na venkově je nějaká idyla Sml80 a že se chce uživit výrobky ze dřeva a chovem slepic a králíků,to už mě připadá hotová utopie.Tak jistě - žije se možná trochu levněji,ale zase je třeba připočítat cenu benzínu,protože na nákupy se prostě musí,k lékaři jakbysmet,děti dojíždět do škol,kroužků a tak.Vesnické krámky mnohdy nabízejí zboží nevalné kvality a ještě dost dražší,než je tomu ve městě.Ovšem,každého volba,co mu vyhovuje,ale tady nejde o jedince,který se chce přestěhovat na vesnici,tady jde o rozhodnutí,které ovlivní celou rodinu.A ta by taky o tom měla diskutovat spolu a rozhodnout tak,aby to pro jednoho nebyla výhra a druhý se tím rozhodnutím trápil.

    superkarma: 2 03.06.2016, 11:38:37
  11. avatar
    [20] Mickey Mouse [*]

    Jestli se pán není schopný uživit v Brně, stěhování na venkov mu nepomůže. Zajišťování základních potřeb rodiny bude muset věnovat víc času a práce. Navíc zjistí, že většina zboží a služeb je na vesnici dražší. Aby se pán uživil svým vyřezáváním ze dřeva, bude muset objíždět široké okolí - rozhodně nestačí sedět doma v dílně. Ani chov domácích zvířat rodině živobytí nezlevní, jen zkomplikuje - zabere hodně času.

    Shrnuto: pán je naivní, stěhování na vesnici by rodině život zkomplikovalo. Pokud dnes nemají z čeho žít, na vesnici bude ještě hůř.

    superkarma: 7 03.06.2016, 10:38:39
  12. avatar
    [19] catcat [*]

    Na úžasnou nabídku na rozpadlé stavení mimo civilizaci bych si dala setsakra pozor! V konečné fázi to bude doživotní fuška to rekonstruovat. A truhlářů je všude 12 do tuctu a všichni brečí, že je to s obživou těžký...Sml80

    superkarma: 5 03.06.2016, 10:37:07
  13. avatar
    [18] denkas [*]

    Ilona je rozumná žena. On je blázen. Sml80 Bez peněz začínat v rozpadlym domě. Vždyť nebudou mít ani na ty králiky Sml80 . Nemyslim si,že se na vsi žije levněji. Jen vytopit dům je dražši,nez vytopit byt. No ikdyž oni budou makat od rána do vecera,tak stačí když zatopí v děckym.Sml30 Pak musí všude dojet autem,to taky něco stojí. Když pracují musí mít dvě auta....

    superkarma: 4 03.06.2016, 10:34:14
  14. [17] free [*]

    Můj šéf si s manželkou po narození druhého dítěte koupil dům 25 km od Brna. Idealizovali si, jak budou děti vychovávat v poklidu venkova a za prací a do firmy dojíždět. Zvládali to tři roky. Bez pomoci rodiny to prostě nedávají logisticky. Třeba jenom školka se na vesnici zavírá v 16 hodin.... a ředitelka na "rodičáku" měla neadresnou přednášku o špatném psychickém působení na dítě, když jedno a to samé odchází pravidelně poslední. Domek je zrovna na prodej, vrátili se do města.

    superkarma: 2 03.06.2016, 10:09:44
  15. avatar
    [16] Jandywoman [*]

    Měla jsem možnost žít mnoho let na vesnici, rok před svatbou jsme s budoucím manželem žili i na samotě u lesa, a teď už jsem 10 rokem ve městě. Po všech zkušenostech, a to včetně chování domácích zvířat na přilepšenou, pěstování bio produktů, dovážení potomstva do školy a zpět, na kroužky, za kamarády, ježdění za doktory, pro větší nákupy ... s úlevou, a doufám že vesnice už nikdy více, šťastně a v klidu hodlám dožít ve městě.

    superkarma: 4 03.06.2016, 10:08:09
  16. [15] janavys [*]

    Paní píše, že si větší byt nemohou dovolit, ale manžel po ztrátě zaměstnání hodlá odjet na venkov? Předpokládám tedy, že mají prostředky na koupi, rekonstrukci a provoz nemovitosti. Jestliže má manžel představu, že si vezme hypotéku, tak to je ekonomická sebevražda. A ty náklady na dojíždění dětí do škol, autorky textu do zaměstnání, životní náklady (předražené malé prodejny, pokud vůbec jsou, náklady na ostatní životní potřeby, které na vesnici nebudou dostupné)! Chápu, že manžel chce změnu, ale bohužel neuvažuje vůbec logicky. Pokud není schopen přijmout realitu a najít řešení, nevidím to do budoucna s manželstvím autorky nijak růžově. Bohužel. Sml15

    superkarma: 3 03.06.2016, 09:59:53
  17. avatar
    [14] Ni-ka [*]

    Pocházím z vesnice a chovem slepic a králíků se opravdu paní neuživí, navíc všichni se mají co ohánět, aby se uživili, je super, že manžel dělá věci ze dřeva, možná by se zmohl na stolárnu,ale taky to není jednoduché. Většinou všichni z vesnice za prací dojíždí. No a že je na vesnici levnějí nevím odkud máte - pokud nemáte auto,aby jste si zajeli do supermarketu, tak na obci aby obchody přežily mají vše drahší a hlavně jen základní věci:))) Já bych neměnila, za prací dojíždím, školu a školku v obci máme, je to takové rodinné,ale vše má své pro a proti.

    Pokud si paní s manželem koupí rodinný domek, tak oprav na něm určitě bude mraky, navíc dřevo, zahrada,....

    Slepice a králíky:)))Slepice odnese liška a nebo káně a králící zdechnou na mor:)))Navíc seno pro králíky, ...

    Nechcete si raději koupit chatu???

    superkarma: 3 03.06.2016, 09:31:08
  18. [13] bobani [*]

    osobně by mi to vůbec nevadilo a na chov zvířátek bych si klidně troufla . horší s dětmi - škola , kroužky ale to už by ani na vesnici neměl být problém.

    superkarma: 0 03.06.2016, 09:04:33
  19. avatar
    [12] gerda [*]

    paníliška — #8Samozásobitelé to mají lepší, ale to už jde o generace rodin, které mají základnu a nemusí tolik budovat. Kdežto tenhle pán bude kupovat všecko. Obchod na vesnici, pokud tedy vůbec je, má všecko dražší - logicky. Ale tohle my všecky tady víme, jenom jemu by to měl někdo pořádně vysvětlitSml30

    superkarma: 2 03.06.2016, 08:40:33
  20. [11] spavec [*]

    To bude podnájem v rozpadlém stavení, nebo jak? Peníze nemají na větší byt, jak si to představuje, že to utáhnou? Sml80 Přišel o práci, peníze nemají. Ne, do toho bych nešla.

    superkarma: 1 03.06.2016, 08:40:09
  21. avatar
    [10] Suzanne [*]

    Já na vesnici žiju. Mám to do velkoměsta co by kamenem dohodil, díky dopravní tepně 20 - 30 minut do centra, kam dojíždím. Ona je vesnice a vesnice - můžou to mít jako já, pár kilometrů od města, nebo někde uprostřed hvozdů, kde dávají lišky dobrou noc. To tam nikde není řečeno. Já jsem strašně obrečela stěhování od tramvajové zastávky u centra na vesnici naproti zelenému lánu. Teď jsem tu ohromně spokojená. Ale jsme v civilizaci. Děti odsud dojíždějí městskou dopravou, popř. je lidi vozí, ale jde to. Jo, a pár ulic odsud bydlí truhlář a lidi tu chovají slepice. Jde jen o to, jak velká/malá, vzdálená/blízká, zapadlá/propojená vesnice by to měla být. To jsem v článku nenašla.

    superkarma: 0 03.06.2016, 08:38:50
  22. avatar
    [9] gerda [*]

    Tomíška — #7Souhlasím, ten člověk na venkově nikdy nebydlil a žije v domnění, že to tam jde jaksi "samo"Sml52 Slepice si krmení najdou, vajíčka snášejí zadarmo a o domácí vejce je bitka na trhu.

    By koukal, co všecko obyčejná slepice, aby byla zdravá, potřebuje!

    superkarma: 2 03.06.2016, 08:38:17
  23. avatar
    [8] paníliška [*]

    Tomíška — #7 Život na venkově má své kouzlo, ale raky mám pocit, že tenhle manžel si myslí, že tam je vše zadarmo - slepice snáší vejce, takže to nic nestojí....apod. Pokud si oba myslí, že na venkově se žije levněji, dost narazí.

    1. na komentář reaguje gerda — #12
    superkarma: 2 03.06.2016, 08:31:07
  24. avatar
    [7] Tomíška [*]

    gerda — #2možná není až takový idealista jako trubka,která si myslí,že na venkově je vše zadara,ale co je tam práce a stojí to spoustu peněz,to už nevidí,když chci sklidit z pole a zahrady musím zasít=peníze,slepice atd.zvířata=peníze,žrádlo pro ně=peníze a plus spousta práce,má to chlapec nějak blbě spočítaný.jinak asouhlasím

    1. na komentář reaguje paníliška — #8
    2. na komentář reaguje gerda — #9
    superkarma: 2 03.06.2016, 08:10:16
  25. [6] cilani [*]

    Nemají na větší byt a z čeho chce tedy manžel financovat opravu toho stavení? Kde chce vzít na materiál, má ověřeno, že vůbec něco prodá, že se tam vůbec uživí? Nemyslím si, že by na vesnici bylo levnější bydlení. Na baráku je pořád co opravovat, je třeba dojíždět za prací, do školy.. Nešla bych do toho.. ať si manžel pronajme malou dílničku a ukáže, jak je jeho práce žádaná, pak se uvidí..Sml80

    superkarma: 1 03.06.2016, 08:07:22
  26. avatar
    [5] luneta [*]

    žila jsem na vesnici 19 let,teď jsem městský člověk a moje pohodlnost by už nikdy nechtěla do baráku.Hlavně zahrada a spousta práce na ní mi fakt nechybíSml23

    1. na komentář reaguje kobližka — #22
    superkarma: 2 03.06.2016, 07:42:35
  27. avatar
    [4] Altamora [*]

    Zkusil ten muž své věci prodávat? Byl úspěšný? Uživilo by je to? Domácí vejce jsou levná, když je člověk od někoho dostane. Když sám chová slepice, už to tak levné není.

    Při dojíždění do práce a do školy je zabitý celý den. Kolegové, kteří bydlí mimo dosah MHD, mají dvě auta a jsou taxikáři svých dětí. Když nemají na větší byt, těžko budou mít na dvě auta.

    A pak ještě jedna výhoda malého bytu - děti nezůstanou v mamahotelu.

    superkarma: 3 03.06.2016, 07:41:19
  28. avatar
    [3] Altamora [*]

    Andreadornova — #1 K čemu větší bydlení, když nemáš z čeho žít? Když se děti nemohou věnovat svým koníčkům. Bydlení na vesnici je fajn, ale jen pro toho, kdo je zvyklý. Se školními dětmi bych se z města nestěhovala. Malý byt je nemilý, ale stejně je člověk většinu dne mimo a domů se chodí hlavně vyspat.

    superkarma: 2 03.06.2016, 07:33:08
  29. avatar
    [2] gerda [*]

    Manžel je idealistaSml3. Možná by reagovala jinak, kdyby přišel s nápadem stěhovat se, až by měl dopředu zajištěnou práci pro sebe i pro ni. Tudíž se jí nedivím. Venkov ano, ale ne na pokusy, jestli to tam vyjde. Když ne-co potom?Sml15 Začne pást ovce nebo sbírat klestí v lese? Byt už bude prodaný... A tahat do toho experimentu i děti?? Sml14 Původně jsem si myslila, že jde o klasický rozpor pěstěné ženy z města a venkovana, libujícího si ve vrtání se v zemi. Tohle je na pováženou a paní se nedivím ani trochu. Až by jeho ideál života na venkově zkrachoval, měla by všecko na krku ona.

    1. na komentář reaguje Tomíška — #7
    superkarma: 4 03.06.2016, 07:18:40
  30. [1] Andreadornova [*]

    Kompromis by byl na místě , pochopím i dostupnost všeho kolem ,ale na venkově by třeba za ty samé peníze měli větší bydlení ...

    1. na komentář reaguje Altamora — #3
    superkarma: 0 03.06.2016, 06:53:34

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme