Důvodů k rozchodu s partnerem může být hned několik. Až už je to nevěra, alkoholismus, střet zájmů, rozdílné názory na výchovu dětí, citové ochladnutí nebo nesouhra v sexu. Ale co třeba taková nedbalost ohledně vzhledu? Může i to být důvod k rozchodu?

V textu písničky Ivana Mládka se zpívá: „...pamatuj si, chlapa dělaj brejle, pleš a břicho
No, že by zrovna to byl ideál mužské krásy, to asi ne, ale za zhoršený zrak a vypadávající vlasy člověk nemůže. Horší už je to s tím rostoucím břichem, a úplně nejhorší, když kromě břicha roste i nechuť dbát o sebe.

dirty

Je muž vizitkou ženy?

Renata byla a pořád je moc pěkná žena. Jednak má dědičné dispozice po matce, a jednak se snaží na sebe dbát, byť pracuje „pouze“ jako zahradnice. Za půl roku jí bude 40 let, ale ani s tím si, na rozdíl od svých vrstevnic, nijak hlavu neláme.
Spolu se svým manželem Pavlem má dva syny, patnáctiletého Patrika a devatenáctiletého Romana. Když se ukáže na veřejnosti s tím starším, málokdo rozezná, že jde o matku se synem. A chodí s ním rozhodně raději než se svým čím dál méně přitažlivějším, tloustnoucím a plešatějícím manželem Pavlem.

Říká se, že muž je vizitkou ženy, ale co když ta vizitka o žádné krásné a úhledné písmo nestojí?
Když se Renata s Pavlem brali, byl to pohledný muž. A dnes? Na rozdíl od Renaty na sebe vůbec nedbá, jeho tvrzení, že už se nepotřebuje nikomu líbit, je jen jakousi chabou výmluvou nad leností se třeba jen učesat nebo oholit.
Je mu zatěžko vzít si i čistou košili, o používání různých pánských deodorantů ani nemluvě. Tvrdí, že správný chlap má smrdět potem a tabákem.  

Taky nebudeš věčně mladá a krásná

Renata si je vědoma jejich čím dál více rozdílného vzezření coby k sobě patřící dvojice. Ona je na veřejnosti vždy upravená, hezky a vkusně oblečená i nalíčená, i doma se snaží vypadat hezky. On zarostlý, obtloustlý, neupravený, se začínající pleší a zbytkem mastných vlasů. Když jdou někam společně s Renatou, ještě se to jakž takž dá, když ji má ale Pavel někde počkat nebo vyzvednout, přistihla se, že se za něho stydí.
Co se jen do něj skoro denně „nahučí“, ať se o sebe trochu víc stará, dokonce mu chystá oblečení jako malému klukovi do školy, ale on si stejně natáhne zase ty svoje staré špinavé kalhoty a nakonec jí ještě ve finále vyčte, že ona zase dbá o sebe až moc a hraje se na mladici.

Pavel pracuje v autodílně jako vedoucí automechanik. Nepovažuje nijak za nutné, aby se pořád převlékal... a na co se holit? Vždyť tam chodí vesměs samí chlapi.
„Na co asi, třeba i pro mě, nemyslíš?“ argumentuje Renata.
„Ale vždyť ty už mě znáš,“ odpoví manžel, s jehož hygienou to je čím dál víc na štíru.

Nepříjemná situace pro Renatu nastává i v době, když má s manželem spát. Spí s ním kolikrát až s odporem a většinou se vymluví na bolest hlavy.
„Ty někoho máš?“ zeptá se výhrůžně manžel.
„A divil by ses? Vždyť se jen na sebe podívej.“
„Prosim tě, ty taky věčně nebudeš krásná a mladá,“
uzemní ji manžel.
„Ale to přece není o kráse, ale o základech hygieny,“ vzdá tuto debatu Renata a otočí se k manželovi zády.

Nedávno ji napadla taková hloupá myšlenka, že se se svým trápením svěří tchyni. Pavel na ní hodně dá, třeba u ní najde zastání. To si ale dala.
„Prosim tě, ty taky naděláš, nebudeš pořád krásná a mladá,“ dostalo se jí odpovědi jak přes kopírák.
„Tady ale přece nejde o mládí nebo o stáří, ale o to, že by na sebe mohl trochu více dbát.“
„Jóó, holčičko, jak sis ho naučila, takového ho máš,“
ukončí tchyně rozhovor a jde otevřít manželovi, Renatinu tchánovi, který právě vchází do dveří v zablácených botech, špinavý a celý urousaný, a aniž by se umyl nebo převlékl do čistého, usedá rovnou v kuchyni na židli.
„Že se vůbec divím, jaký táta, takový syn,“ řekne si v duchu Renata a sama se podivuje, že si toho nevšimla za ta léta dřív. Jenže dřív takový Pavel nebyl.

Zvedne se k odchodu za dětmi a manželem, kterému dá ještě poslední šanci.
Buď bude vypadat jako člověk, anebo si opravdu najde milence, o zájem mužů rozhodně nemá nouzi.
Nějakého čistého a  voňavoučkého, kterému nemusí pořád dokola říkat: „Ohol se, umyj se, dej si čistou košili.“

Čtěte také:

Reklama