Vztahy

Manžel kamarádem?

manžel kamarádem

Co myslíte, může být manžel zároveň i kamarádem?

Mám úžasnou mamču, se kterou můžu při pátečním pivku řešit cokoliv. A tak jsme se již několikrát dostaly k tématu, zda může být manžel i kamarádem.

A tady se naše názory značně rozcházejí.

Já tvrdím, že to tak být může. Mamča si stojí za tím, že to tak být nesmí.

Abyste byli v obraze, manžela zatím nemám. Mám za sebou dva delší partnerské vztahy. Ten druhý trval čtyři roky a už dneska vím, že bližšího člověka, kamaráda, budu jen těžko hledat. Ano, byli jsme kamarádi. Znali jsme se od mých třinácti let a postupně jsme před sebou přestávali mít jakákoliv tajemství. Když jsme něco dělali, tak dohromady, protože toho byla spousta, co jsme měli společného, vlastně všechno.

Skončilo to rozchodem, kvůli jeho „kamarádkám“. Asi jsem to byla jen já, kdo neměl tajemství. Paradoxem je, že právě on mě naučil o problémech mluvit, nebát se říci, když se mi něco nelíbí. Už na první schůzce ze mě dostal věci, o kterých jsem nikdy předtím s nikým nemluvila. On si však nechával, jak jsem později zjistila, mnohé pro sebe. Mamča to shrnula tak, že rozchod byl přirozeným vývojem našeho vztahu, že už jsme se moc znali a měli jeden druhého příliš přečteného. Nejdřív jsem nechápala, co je špatně…

Žádné kamarádíčkování, jen partnerství!

...to je názor mamky. Téměř třicet let žije s mým otcem, ostříleným žižkovákem. Tvrdí, že každá žena by si měla nechávat jisté věci jen pro sebe. Ideální je podle ní držet si od muže odstup, myslet především na sebe a brát manžela jako partnera, otce dětí, a ne blízkého kamaráda.

Když se mi snažila vysvětlit, že nejde o to být na manžela jako cizí, ale udržet si část svého soukromí, začala jsem o tom přemýšlet. Jedna  věta mi uvízla v hlavě navždy… „Tím, že odkryješ své soukromí, stáváš se mnohem zranitelnějším!“ A to mi musíte dát za pravdu, že to opravdu platí. Na tom je přece založené kamarádství. Jeden odkryje svá přání, názory či smutky druhému, který udělá totéž. Pak musíte věřit, že kamarád je opravdu kamarád a nikdy toho nezneužije.

Ale v partnerském životě je to přece jinak. Je to dlouhotrvající boj, kde jsou taseny někdy i zakázané zbraně, ale co když jste už vystříleli všechnu munici a nezbývá vám nic jiného než být jen terčem? To on si nechává (je to přece muž a ovládá taktiku) volné manévrovací pole a vy nemáte šanci ubránit se, natož vyhrát…

Přesto přese všechno bych hrozně chtěla manžela i jako kamaráda. Asi budu muset odložit zbytek své (nikoli mladistvé) naivity a nechat si poradit od ženy, která si nejedním bojem s úspěchem prošla!

Může být manžel zároveň kamarádem?

Možnost%
ano78,5
ne21,5

   
03.02.2010 - Láska a vztahy - autor: Linda Wimmerová

Komentáře:

  1. avatar
    [22] Suzanne [*]

    sludka — #21 Právě tomu blízkému přátelství a vědomí, že se o něj můžu opřít, tomu já říkám láska. A ve spojení s vášní je to pro mě to nejkrásnější, co může existovat.

    superkarma: 0 03.02.2010, 23:27:52
  2. [21] sludka [*]

    Nevím, ale čím déle žijete se stejným partnerem, tak se z lásky stává spíše blízké přátelství a vědomí, že máte někoho nakoho se můžete s čímkoli obrátit. Pokud by to byl dlouhodobý boj tak je lepší se rozejít. Zestárnout se svým dlouhodobým manželem je to nejkrásnější, protože známe nejen to dobré, ale i své slabosti a víme, kdy si máme pomoci. Sml22Sml22Sml22 Myslím, že v životě prožíváme společně krásné chvíle nejdříve s dětmi, vnoučaty a máme vždy čas na sebe, máme si pořádě co říci, vzpomínat na krásné chvíle, které jsme spolu prožili a stále prožíváme.

    Taky víme, když jdeme každý na nějé posezení s bývalými

    kolegy, spolužáky, že si můžeme věřit.Sml16Sml16Sml16

    1. na komentář reaguje Suzanne — #22
    superkarma: 0 03.02.2010, 22:46:35
  3. avatar
    [20] mio [*]

    Ano, určitě může, jen bych možná použila slovní spojení "spřízněná duše" než kamarád. Nesnesla bych mít muže jen pro pořízení dětí, resp.sex a aby přinesl výplatu..Máme rádi chvíle, až děti spí a my si spolu splknem nad dvojkou červeného. Potřebuju být rozesmávána jeho humorem, stejně jako hýčkána jeho skvělým guláškemSml16 Samozřejmě mimo to stále držíme s babama dámské jízdy a tam si řekneme i to, co nevímeSml30

    superkarma: 0 03.02.2010, 17:59:08
  4. avatar
    [19] Juana [*]

    Eliza to napsala pěkně, taky to tak cítím. Manžela jsem si nevzala jen kvůli sexu nebo penězům, ale hlavně proto, že máme hodně společného, podobné názory na život, podobné zájmy a vždycky nám spolu bylo dobře. Je to asi nejbližší člověk, jakého mám. Samozřejmě mu nevyžvaním všechno, ale to neříkám nikomu, ani matce, sestře nebo kamarádkám. Už léta spolu žijeme, pracujeme, vychováváme děti, bavíme se spolu, spolu se i potápíme. Jsme prostě životní partneři ve všech ohledech. Jasně že se občas porafáme, není pořád všechno ideální, ale přes to všechno jsme dobří přátelé, kteří se na sebe můžou doufám spolehnout.

    superkarma: 0 03.02.2010, 14:39:44
  5. avatar
    [18] RenataP [*]

    počítačka — #12 absolutně bez výjimky souhlasím....

    manžel mi je taky kamarádem, sice je pořád "chlapem", což je označení značící občasně prostě chlapa a občas Chlapa. Chlapy stejně jako ženský mají svý mouchy, i my je máme. Ale umíme s nimi žít - snad, doufám....Sml59

    superkarma: 0 03.02.2010, 14:12:54
  6. avatar
    [17] wich [*]

    počítačka — #12 Máme to doma úplně stejně jako ty Sml59

    superkarma: 0 03.02.2010, 12:05:21
  7. avatar
    [16] Altamora [*]

    Eliza — #13 Přesně takhle to myslímSml67

    superkarma: 0 03.02.2010, 11:19:17
  8. avatar
    [15] sanvean [*]

    Nečetla jsem reakce, Rikina to krásně rozepsala Sml67

    superkarma: 0 03.02.2010, 11:00:32
  9. avatar
    [14] sanvean [*]

    Moc nechápu, proč by mělo být partnerství boj...

    superkarma: 0 03.02.2010, 10:58:23
  10. avatar
    [13] Eliza [*]

    Můj manžel je kromě jiného mým kamarádem. Ale nikomu, ani jemu, ani mamce, ani kamarádům a kamarádkám neříkám všechno. Většinou protože je s tím nechci zatěžovat, někdy protože by jim to ublížilo. Většinou ani neví, že jsou věci které jsem neřekla. Považuju to za správné, jsou věci se kterými nic dělat nemohou a tak není důvod jim to říkat. Kamarády mám jako podporu a pomoc oboustranou. Takže s manželem řešíme navzájem jak nás štvou v práci, že jsem dneska viděla z okna zajíce a co tam mezi barákama asi tak žere, co budeme dělat o víkendu. Rozhodně mu neříkám, že to kamarádovi strašně slušelo když si nechal narůst vousy a že mě jeho matka štve. Stejně tak mamce neříkám že jsme se vyklopili před vánoci do Sázavy při -15°C. Nejsme jedno tělo a duše, jsme každý individualita. Nepotřebuju žít s vlastním klonem. Vím že má také svoje tajné myšlenky a jsem ráda že o nich nic nevím. Důvěřuju mu, stejně jako on důvěřuje mě. V tom vidím partnerství. Sml58

    Takže jsem pro přátelství a snesitelnou míru tajemství Sml32

    1. na komentář reaguje Altamora — #16
    superkarma: 0 03.02.2010, 10:28:47
  11. [12] počítačka [*]

    Po 23 letech manželství je můj muž nejbližším člověkem, kterému můžu svěřit absolutně všechno. Nevím, co to je svěřovat se kamarádce, asi jsem takovou nepotkala, resp. několikrát jsem se spálila. Náš vztah je bezvadný, on se se vším radí se mnou, já s ním. Každý máme nějaké zdravotní problémy, víme je jen my dva, proč bych tím zatěžovala někoho jiného, pomáháme si. Jsme spolu tak nějak propojení - vždycky vyhlédnu z okna, když už s autem parkuje u domu, on mi jde doma naproti, protože prý už ví, že jdu. Ale vím, že pro naše okolí jsme tak trochu jiní. On se kamarádům nesvěřuje s důvěrnostmi, já také ne. Dokonce jsem slyšela větu: "ty na něho nikdy nenadáváš, vždycky se ho zastáváš". Samozřejmě, je to můj muž. A vím, že on dělá totéž. Nesnáším totiž ženské, co říkají o svém muži, že je blb, pitomec aj. aj. Pro mne jsou to samé, protože si takového pitomce vzaly. Jak píši, jsme ňácí divní.Sml58

    1. na komentář reaguje wich — #17
    2. na komentář reaguje RenataP — #18
    superkarma: 1 03.02.2010, 10:16:46
  12. avatar
    [11] Altamora [*]

    wich — #9 Svěřovat se manželovi se vším? Ba ne, myslím, že nepotřebuje vědět, co mi svěřila kamarádka, dcera, syn, maminka, co si myslím o některých jeho kamarádech a některých jeho aktivitách. Znám víc vztahů, které dojely na nedostatek soukromí než těch, kde jsou věci, o kterých druhý partner neví. Neříkám lhát, ale fakt jsem neměla potřebu vyžvanit všechno, ať už o mojí rodině, o předchozích vztazích, o práci. Tím neříkám, že u vás to nemůže fungovat. Nám to zkrátka vyhovuje takto.

    superkarma: 0 03.02.2010, 10:08:50
  13. avatar
    [10] Pajinka [*]

    Věrulinka — #8 jasně, spíš jsou věci, které s manželeme nelze tak "dobře" prodiskutovat jako s manželem, ale ten můj je opravu mým přítelem, takže mě vůbec nenapadá, co jsem mu nesvěřila, zatím bych řekla, že všechno Sml22

    superkarma: 0 03.02.2010, 09:15:01
  14. avatar
    [9] wich [*]

    Partner by měl být přece především přítel, se kterým se můžu uvolnit, zasmát, svěřovat se. Nikoho bližšího člověk v životě už mít nebude Sml80 Na co si potom chlapa pořizovat? Kvůli sexu, penězům, dětem? Sml14

    1. na komentář reaguje Altamora — #11
    superkarma: 0 03.02.2010, 09:11:57
  15. avatar
    [8] Věrulinka [*]

    Moje první tchyně nemohla pochopit, že chodím ke kamarádkám na kafe a na pokec, nejlepší kamarád je prý manžel, ne nesouhlasím s tím, jsou věci, které se chlapům neříkají Sml67

    1. na komentář reaguje Pajinka — #10
    superkarma: 0 03.02.2010, 08:51:37
  16. avatar
    [7] femme [*]

    jsem vdaná 36 let a musím říct, že i já se se vším manželovi nesvěřuji Sml24 Sml80  

    superkarma: 0 03.02.2010, 08:50:22
  17. avatar
    [6] Suzanne [*]

    Rikina — #1 naprostý souhlas.

    Rikina — #3 Ovšem takové vztahy byly donedávna většinové. To až v současné době si zřejmě dopřáváme ten luxus partneřit z lásky a nezávisle na penězích partnera. Dřív, když povolovali sňatek rodiče, se přece nejdřív posuzovalo, jestli je sňatek v pořádku ze všech těch formálních hledisek. Taky byl muž z principu hlavou rodiny, takže zřejmě byla ženská taktika velmi potřebná. Není to nic špatného, byla to nutnost pro zachování zdravého rozumu. Za sebe dodávám, že osobně v takovém vztahu žít nechci. Já doma vyžvaním všechnoSml80

    superkarma: 0 03.02.2010, 08:49:06
  18. [5] Anai [*]

    Rikina — #1 Sml59Přesně tak!!!!

    superkarma: 0 03.02.2010, 08:21:25
  19. avatar
    [4] Audrey [*]

    Já si teda nedovedu představit, že bych si vzala někoho, od koho bych si držela odstup a dávala bacha, abych nevystřílela všechnu munici. To musí být děsný život!

    superkarma: 0 03.02.2010, 08:06:09
  20. [3] Rikina [*]

    Jsem tedy poněkud pominula ty situace, kdy žena vyhodnotí pána jako vhodného živitele a dostatečně ovladatelného, takže si jej vyvolí za otce svých dětí ze zcela pragmatických důvodů. Sml57 Tam potom není vztah o přátelství, že, to jsme v rovině manipulace a toho, čemu se eufemisticky říká "ženská taktika". Ovšem jestli se někomu chce v něčem takovém žít... Sml80

    1. na komentář reaguje Suzanne — #6
    superkarma: 0 03.02.2010, 00:59:58
  21. avatar
    [2] Altamora [*]

    Rikina — #1 Souhlasím s tebou, mělo by jít především o spolupráci, ne o boj. I tak si ale myslím, že jsou věci, které si má člověk nechat pro sebe, není nutno říkat úplně všechno. Třináctá komnata by neměla být plná, ale ani úplně prázdná. Já taky nechci vědět úplně všechno o svém manželovi. Bohatě stačí, co vímSml16

    superkarma: 0 03.02.2010, 00:52:55
  22. [1] Rikina [*]

    Hm. Dle mého přesvědčení není a nemá být partnerský vztah boj, nýbrž především spolupráce. Zejména pak jde-li o manželství. Přičemž ale samozřejmě si člověk musí své soukromí udržet, ale ne kvůli tomu, aby nevystřílel munici, proboha! Proč by vůbec člověk měl žít s někým, koho chce učinit terčem v nějakých pomyslných válkách, ovládat jej složitými manévry a chtít nad ním vyhrávat?Sml80 Vždyť to přece musí být i strašlivě únavné, denně být ve střehu. Myslím, že manžel by měl být ten nejbližší člověk, právě proto si jsem si ho přece vybrala za partnera a otce svých dětí, že mu mohu věřit a i se svěřit, a ne že s ním budu soupeřit. Manželství bez přátelství dlouho nevydrží.

    1. na komentář reaguje Altamora — #2
    2. na komentář reaguje Anai — #5
    3. na komentář reaguje Suzanne — #6
    superkarma: 0 03.02.2010, 00:39:15

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Dětský pokoj - zařizování, rekonstrukce

Náš tip

Doporučujeme