Reklama

Přestože je sport jedním z největších trendů posledních dní a být fit znamená být in, někteří se mu stále vyhýbají jako čert kříži. Věřte nám ale, že pokud najdete ten pravý, ten, co vás bude bavit bez podmínek, je to vlastně výhra (a klidně na celý život). Tady je pár tipů, jak sportu propadnout.

Nebudeme si nic nalhávat, začátky jsou vždycky nejtěžší. „Dokopat“ se k něčemu a vydržet u toho, to nebývá vždy jednoduché. A je to úplně stejné i se cvičením. Navíc, jak začít, když vlastně nevíte, co dělat?

sport

  1. Mějte cíl. Než začnete přemýšlet o tom, do jakého cvičení se vůbec vrhnete, zamyslete se nad tím, jaká je vaše cesta a hlavně cíl. Chcete zhubnout? Zlepšit fyzičku? Získat svalovou hmotu? Nebo jen přestat být líná? Zjistěte, co chcete a od sportu očekáváte, protože měnit svůj cíl každý druhý týden, je k ničemu.
  2. Vyberte ten správný druh pohybu. Všechny vaše kolegyně chodí na zumbu? Váš partner je zapálený tenista? To neznamená, že to budou sporty pro vás. Popřemýšlejte o tom, co vás bavilo v dětství, čemu jste se věnovaly v pozdějších letech. Uvědomte si, zdali jste spíše solitér nebo týmový hráč. To vše jsou aspekty, které jsou nesmírně důležité.
  3. Vyzkoušejte. Myslíte si, že by vás mohl bavit běh, skupinové lekce nebo cvičení s trenérem? V tom případě si zabalte sportovní tašku a vyrazte to otestovat. Během první hodiny nebo pár kilometrů zjistíte, jestli je to to pravé ořechové.
  4. Mějte motivaci. Každý jsme strůjcem svého štěstí a vnitřní pohody, tak si za tím jděte na maximum. Důvodů, proč se hýbat a nesedět v jednom kuse u počítače nebo na gauči, je nespočet. Správná motivace vás ke cvičení donutí celkem snadno.
  5. Najděte si parťáka. Nebo alespoň mentora, kterému se svěříte se svými pokroky nebo třeba i krizovými dny. Kamarádka, která začne cvičit ve stejnou chvíli jako vy (a klidně s jiným sportem), je super příležitost, jak se vzájemně podporovat a motivovat.
  6. Plánujte. Z vašeho nového koníčku by se měl stát návyk. Protože cvičit nepravidelně nemá žádný efekt. Zaznamenávejte si klidně své pohybové aktivity do diáře, ať nemáte důvod na výmluvy. Uvidíte, že se za čas na daný den/dny i čas budete těšit!
  7. Správný čas. Vyzkoušejte si, v jakou denní dobu se vám cvičí nejlépe. Já osobně doporučuji ráno. Nastartuje vás to na celý den. Pokud vám to čas nedovolí, možná vám večerní trénink sedne na míru.
  8. Zažeňte krizi. I ta se asi za čas dostaví. Skvělým řešením je právě zmiňovaný správný a pravidelný režim, motivace a trochu vlastní sebereflexe. Přeci nejsme žádné padavky!
  9. Poraďte se. Pokud jste puntičkářka a chcete vše dělat na 100 %. Konzultujte danou sportovní aktivitu s profíkem a vychytejte nedostatky hned na začátku. Vyvarujete se tak možným svalovým horečkám, ztrátě energie i jiným možným potížím.
  10. Minimálně 1 hodina. Hýbejte se, a to minimálně jednu hodinu denně. A pak už je jedno, zdali to bude TRX, běh, jóga, rychlá chůze nebo kombinace třeba dvou aktivit. Střídejte aktivity, které jsou dynamické, posilovací a relaxační.
  11. Zpříjemněte si cvičení. Třeba novým sportovním oblečením, podložkou, činkami nebo sportovní taškou. Čímkoliv, co vás během cvičení udělá spokojenějšími.
  12. Odměňujte se. To neznamená, že si po hodině ve fitku dáte svíčkovou se šesti nebo šlehačkový dort! Najděte si něco, co vám udělá radost – nákup nového oblečení, knížky, zhlédnutí dalšího dílu oblíbeného seriálu, masáž nebo třeba dlouhá koupel.

Také si přečtěte: