Rodina

Mamí, já nechci medicínku!


Zima sice už kalendářně předala vládu jaru, ale neustále padající sníh, teploty pod bodem mrazu a opravdu jen málokdy teplo a sluníčko zatím jarem nazvat nelze. A spolu s chladným počasím jdou také ruku v ruce nemoci z nachlazení. Pokud přepadne nějaká ta rýma, kašel nebo bolení v krku vás, prostě si vezmete léky a hotovo. Ale když nemoc skolí vaše nejmenší a paní doktorka předepíše pilulky, máte 1(praktická)problém, jak je do malého nezbedy dostat.

Naštěstí pro nás i naše děti už většinu léků vyrábí ve formě ochucených sirupů, které zpravidla nedělají dětem problémy pozřít je. Avšak jak přesvědčit ty, které nechtějí o nějakém sirupu ani slyšet? Ty, které vám vyrazí plnou lžičku z ruky a polijí s ní půlku zdi a prášek statečně plivou z pusy pokaždé, když se vám jim ho tam podaří vecpat? Pojďme najít společně nějakou tu cestu k všeobecné spokojenosti.

Jak na to?

V první řadě si pečlivě prostudujte příbalový leták, zjistěte jestli nejsou při užívání nějaká omezení, jaké mohou být vedlejší účinky. V případě nejasností nebo nerozhodnosti se ptejte. V žádném případě nikdy nenasazujte dítěti neznámé léky nebo antibiotika po předchozí léčbě bez vědomí lékaře.

Pak se obrňte trpělivostí a snažte se zachovat klid. Se sirupem byste měla mít práci o něco jednodušší.

  • Máte-li pilulky, pak je pro dítě nejsnažší a nejstravitelnější prášek rozpustit na lžičce s čajem, šťávou nebo džusem. Pečlivě zkontrolujte, zda dítě spolklo celou dávku.
  • Pokud dítě lék prská z pusy ven, nikdy jej nedoplňujte, počkejte prostě na další dávku, mohli byste mu ublížit a snadno jej předávkovat, protože nevíte, jaké množství vyplivlo.
  • Neulehčíte svému drobkovi ani tím, že mu dávku rozdělíte do tří menších. Raději jednu rychlou a plnou než třikrát pomalu.
  • Je-li medicína hořká, přidejte k ní něco dostatečně sladkého, ale ne jídla, která má vaše dítě v oblibě. Snadno se totiž může stát, že už potom danou potravinu (jogurt, marmeládu) nebude chtít. Bude ji mít spojenou s nepříjemnou chutí léku.
  • Pokud takto kombinujete, zjistěte si, zda se daná potravina snese s předepsaným lékem. Mléko bývá dost často problematické a asi byste jím neměli děti nechávat zapíjet bez porady s lékařem vůbec nic.
  • Zkuste dítě zabavit něčím jiným, pohádkou, obrázkem, hrou, aby vlastně ani nezpozorovalo, že nějaký lék užívá. Děti jsou hodně hravé a na právě prováděnou činnost se dokáží velmi zaujatě soustředit.
  • Naordinujte nemoc také nejoblíbenější panence či medvídkovi a léky “podávejte” také jim. Postavte dítě do role toho zkušenějšího, který to svým hračkám ukáže, jak se taková medicínka správně polyká.
  • Pokud vám lékař předepsal čípky, tak musíte být zvláště citliví. Má-li dítě tvrdý spánek, lze aplikovat právě v době odpočinku. Jinak hodně vyprávějte, “zabávejte” a vůbec se snažte odvrátit pozornost od toho, co děláte.

Oči, učí, nos

Samostatnou kapitolou jsou kapky, ať už nosní, oční nebo ušní. U nejmenších miminek není s vykapáváním problém, dětem starším, batolatům, je aplikace potřebné dávky občas na Nobelovu cenu za trpělivost a sebeovládání. Oční i ušní kapky lze podávat během spaní, nosní potřebují dobrou průchodnost trubice, takže je potřeba, aby se dítě vysmrkalo, u miminek je vhodné nos odsát nebo vytřít vatičkou.

U nás se nejvíce osvědčilo povídání a vysvětlování. Drobek vždycky chtěl vědět, nač má ty které léky a proč je musí brát. A tak jsme vysvětlovali, že je má třeba na bolavé ouško, protože tam má taková maličká zvířátka, která mu tam dělají neplechu a ty léky k nim přijdou a všechny je vyženou. Kupodivu to zabíralo. Pyšně nám ukazoval ouška, jestli už zmizeli broučci, nebo hlásil, že už medicínka vyhání ta zvířátka z bříška, protože už ho přestává bolet.

A jak to je či bylo u vás? Jak jste dostávali do svých dětí léky? Bránily se, nebo jim bylo celkem jedno, co polykají? Jak jste je obalamutili? Svěřte se nám…

 
   
27.03.2006 - Těhotenství a porod - autor: Eliška

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [51] *Kotě* [*]

    peguša: Taky odsávám vysavačem. Malej má zrovna teď hnusnou hnisavou rýmu. Zaklekávám už tak profesionálně, že ani nepotřebuju asistenci třetí osoby

    superkarma: 0 29.03.2006, 00:37:11
  2. avatar
    [50] svetluszka [*]

    peguša: tak přesně tohle začal při rýmě dělat i náš mladej... ...ten zacpanej nos mu musel už vadit tolik, že mě stačí držet odsávačku na vysavači a druhej konec malýmu v nose a prďola ten vysavač sám zapne, protože já ani nemám čím... ....Je mu rok a půl a byla to těd jeho první rýma...

    superkarma: 0 28.03.2006, 22:23:57
  3. avatar
    [49] peguša [*]

    *Kotě*: Tak s odsáváním jsme si užili hodně. Malá trpěla na časté záněty středouší a stačila lehká rýma a bylo to. Navíc holka byla uřvaná a hned se jí koulely slzy jako hrachy už od narození. A to prý mimča nemají slzy. Nakonec jsme došli do stádia, že si malá tak od roka a půl sama držela v nose odsávačku, jelikož si asi nějak spojila, že když to vydrží, nebudou jí bolet ouška, což bylo mnohem horší. Dřív samosebou vyváděla, ale měla smůlu. Položila jsem jí na záda na zem, klekla jsem si na ní, druhý člen rodiny držel ruce a já odsávala pomocí vysavače. Je to fakt praktické a rychlé. Doporučil mi to lékař a ne jeden.

    superkarma: 0 28.03.2006, 16:47:13
  4. avatar
    [48] peguša [*]

    Jeremi: Možná, že právě ten studený zábal byl natolik nepříjemná zkušenost, že příště raději polknul tu medicínku. Takové zážitky si děti pamatují. Naše mladší byla jako malá hrozný hysterik. Kvůli kravině začala ječet a řvala tak dlouho, až už nemohla ani dýchat. Jakoukoliv komunikaci odmítala. Nakonec nezbylo, než jí popadnout tak, jak byla, šoupnout jí do vany a pustit na ní ledovou sprchu. Zabralo to okamžitě. V momentě byl klid a když byla tendence znovu sehrát divadýlko, stačilo se zmínit i studené vodě a byl klid. A to jí byl rok a půl, když to bylo poprvé. Nekdy i to, co nám přijde trochu kruté, může být ku prospěchu věci.

    superkarma: 0 28.03.2006, 16:40:55
  5. [47] Tobbi [*]

    *Kotě*: Tvoje jedenáctiměsční dítě je v předškolním věku? Tak to je frajer(ka). Psala jsem o dětech tak 4+... Dala bych tomu tři roky a pak mu to půjdu vysvětlit, jo?

    superkarma: 0 28.03.2006, 14:02:44
  6. avatar
    [46] *Kotě* [*]

    Jeremi: Já zejména miluji odsávání nosu

    superkarma: 0 28.03.2006, 06:48:08
  7. avatar
    [45] Jeremi [*]

    Mám v živé paměti první setkání s nutností vpravit do dítěte nějaký lék - Jeremiášovi bylo 17 měsíců, přehřál se na sluníčku a teplota mu vylétla na nějakých 38,5°C. Měla jsem doma Panadol sirup, tak jsme se mu ho pokusili dát - nepomohlo vysvětlování, nepomohli prosby ani hrozby, dokonce ani fyzické násilí (v životě bych nevěřila, že rok a půl staré dítě dokáže držet čelisti tak pevně sevřené). Nakonec jsme to vzdali a dostal studený zábal.
    Naštěstí se to víckrát neopakovalo, všechny další léky polykal už docela ochotně, a to včetně hořkých tabletek. Dokonce ani s čípkama jsme v zásadě neměli problém - dokonce se podle toho i bez měření dalo poznat, jakou má dítě teplotu podle toho, zda bylo nebo nebylo na zavedení čípku ochotné spolupracovat (ochota zpravidla znamenala 38,5°C ).

    superkarma: 0 27.03.2006, 23:14:57
  8. avatar
    [44] *Kotě* [*]

    Tobbi: taky se hlásím, přijď prosím mému 11-měsíčnímu dítěti vysvětlit, že nemá dělat s lékama ciráty

    superkarma: 0 27.03.2006, 22:09:07
  9. [43] Tobbi [*]

    Lubar: Právě to "šprajcování" moje matka odbourala. Zato sestřenčina Monička, ta se šprajcuje furt...

    superkarma: 0 27.03.2006, 15:57:18
  10. [42] Tobbi [*]

    BTW: Co se týkalo nepříjmných vyšetření, moje matka zavedla institut "bolestného". To byla nějaká mňamka (koblížek, kindervajíčko, čokoláda atd.), čímž nás se sestrou totálně zkorumpovala a zatímco všechny děti vřeštěly, když se k nim obvodní doktorka blížila s jehlou, my jsme hrdě nastavovaly ručičky. A když sedimentace nebyla, tak jsme se jí dožadovaly

    superkarma: 0 27.03.2006, 15:55:03
  11. [41] Tobbi [*]

    svetluszka: To znám Taky vím o rodičích, kteří straší dítě doktorem (Jestli to nesnmíš/neuděláš/neodneseš tak tě vezmu do nemocnce a tam ti pan doktor píchne velkou injekci) To je fakt na odstřel.

    superkarma: 0 27.03.2006, 15:51:47
  12. [40] Tobbi [*]

    Z batolecího věku si toho moc nepamatuju, takže tam bych u svého dítka asi fakt najela na metodu "kočka". Z věku předškolního už vím, že mi matka prostě řekla, tohle spolkneš a já to spolkla. Diskuze se nepřipouštěly. Ale možná to bylo tou doznívající totalitou vůkol a teď už je v rodinách demokracie Když vidím jak sestřenčina dcera (5 let) šikanuje celou rodinu (Monička tohle nechce- flus a prášek je pod gaučem), tuším, že v tomhle budu asi matka-herodes. "Prostě se sníš, páč ti to pomůže, nebo si mě nepřej."

    superkarma: 0 27.03.2006, 15:49:48
  13. avatar
    [39] svetluszka [*]

    .já byla s holkou v sobotu na pohotovosti....během dvou hodin dostala horečky, skoro 41 a zimnici jako prase tak jsem jela.
    No a v čekárně před náma byla mamina s asi čtyřletým a asi měl něco opařenýho, nebo co. Chudáček malej v ordinaci strašně křičel a když vyšli ven, tak ta máma říká.." No, těd nás Bobánku ženou ještě do fakultky, tam s tebou budou dělat ještě horší věci"... ...no chudák malej a blbka matka...

    superkarma: 0 27.03.2006, 15:14:52
  14. avatar
    [38] Žábina [*]

    Lubar:

    superkarma: 0 27.03.2006, 14:45:18
  15. avatar
    [37] Meander [*]

    Malenka: Mně ani nevadilo, že jsem tam zůstala sama. Byla jsem docela stoik Ale nemohla jsem přenést přes srdce, že na mě udělali podraz

    superkarma: 0 27.03.2006, 13:44:21
  16. avatar
    [36] Lubar [*]

    Tobbi: úžasná představa nedětné vysvětlit možná můžeš dítěti, kterému je osm, deset, i když i to, když se šprajcne, tak budeš mít problém ... ale jak chceš vysvětlovat kojenci nebo batoleti, to by mě fakt zajímalo ... klidně mi to přijeď na mém batoleti předvést

    Jinak mně se osvědčilo do syna (je mu sedmnáct měsíců) dostávat léky pomocí dávkovače z Nurofen sirupu ... připadá mi to příjemnější než stříkačka, přitom stejně efektivní ... nicméně když se zabejčí a pusu stáhne, tak mám co dělat, abych ho přeprala a ten dávkovač mu do pusy narvala holt s antibiotiky to jinak nejde

    superkarma: 0 27.03.2006, 13:30:50
  17. avatar
    [35] Žábina [*]

    Tobbi: je vidět že zatím nemáš tu zkušenost, protože to můžeš dítěti 1000 x vysvětlit a když nechce, nehneš s ním

    a tabletu dává moje mamka tak, že jí posadí na křeslo, přitlačí do kouta jednu ruku má kočce pod krkem a druhou jí otevře tlamičku a vhodí prášek
    je to výkon hodný akrobata ale funguje to
    no ale na dítě bych tento postup přece jen nezkoušela

    superkarma: 0 27.03.2006, 13:22:39
  18. avatar
    [34] Žábina [*]

    Malenka: peguša: no samozřejmě, na rodičích je aby to dětem ulehčili..a na každé dítě platí něco jiného
    manžel byl nedávno s naším 8 letým synem na očkování proti klíšťatům, dává se to do ramene
    po cestě tam mu řekl, že to je taková zkouška tvrdosti vojáka a že se uvidí jestli může hrát vojenské hry na vyšší úrovni když vydrže bolest a ani necekne
    no a co myslíte?
    ani necekl a ještě byl na sebe pyšný jaký je špičkový voják

    superkarma: 0 27.03.2006, 13:20:25
  19. [33] Tobbi [*]

    Dítě zatím nemám, ale připadá mi, že se s tím nějak moc nadělá. Dítěti se vysvětlí, že je nemocné a tabletka mu pomůže a pak ji spolkne. Když to ještě neumí, tak se tabletka rozpůlí. Se sirupem by neměl být žádný problém... Já jsem si taky jako škvrně nevybírala...
    Jo, dát tabletku , to je skutečně umění!

    superkarma: 0 27.03.2006, 13:16:48

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [32] Malenka [*]

    Meander: to je hrozný.dneska mi přijde supr,že člověk může být v nemocnici s mrňousem.

    superkarma: 0 27.03.2006, 12:44:19
  2. avatar
    [31] závislá na čokoládě [*]

    Naprosto souhlasím s tím, že dětem se nesmí lhát. Mám s pokladem 2x pobyt v Motole a vím, že vysvětlovat a vysvětlovat a hlavně nikdy nelhat.Prášky jedl celé asi od 2 let a bylo to lepší, než je drtit na lžičku a polykat.

    superkarma: 0 27.03.2006, 12:41:36
  3. avatar
    [29] Meander [*]

    Bylo mi asi pět let, skončila jsem v nemocnici s takovou hnusnou nemocí. Bylo mi dost mizerně. Máti říkala sestrám, že mi prostě vysvětlí, že musím zůstat v nemocnici a až budu fit, zase půjdu domů. Sestry nevěřily, že bych byla v klidu, a prý že mi ukážou miminka. O miminka jsem nijak nestála, ale když to po mně chtěly, no tak jsem teda šla. Než jsme se vrátili, máti byla poslána pryč. Doteď si to pamatuju jak podraz. Ony děti nejsou tak pitomé, jak si dospěláci kolikrát myslí.

    superkarma: 0 27.03.2006, 12:20:59
  4. avatar
    [28] peguša [*]

    Malenka: To máš pravdu, to je na zabití. Strašit dítě doktorem s injekcí .... A pak se diví, proč to dítě tak vyšiluje, když vidí bílej mantl. To jsem nikdy nevypustila z pusy. A na krev už choděj samy. Ale když byly menší, tak pochopitelně seděly na klíně a já jim něco povídala. Taky mi to bylo nepříjemné, ale neumím si představit, že bych třeba tříleté dítě poslala na odběr samotný. Ono i pěti, šestileté je ještě vlastně mrně a leckdy i starší potřebuje cítit oporu. Jak jsem už dole psala, nemáme problémy a od 4 let chtějí holky na odběr samy. Připadají si "dospělé" a tak jen stojím opodál a koukám. Sestry zíraj a vždycky holkám dají nějakou blbinu z kindervajíček. Ale dokážu pochopit, že některé děti prostě tu blízkost (zejména maminky) potřebují a ve stresové chvíli, kterou třeba injekce může být, ji dítěti odepřít, je absolutní pitomost.

    superkarma: 0 27.03.2006, 12:14:12
  5. avatar
    [27] Malenka [*]

    Já akorát u mámy v poradně lituju děti, kterým je třeba odebrat krev a podobně, a ty mámy je rovnou od sebe odstrkují se slovy:"Tak na to já se nemůžu dívat!" a podobně.To tomu dítěti musí strašně pomoct. I můj muž (pediatr) to má těžké, když kvůli dětem obléká i malovaný plášť a v kapsách nosí bonbóny,ale často slyší: "Nezlob,nebo ti dá pan doktor injekci!" To je fakt na zabití...

    superkarma: 0 27.03.2006, 11:58:28
  6. avatar
    [26] peguša [*]

    My jsme od mala vysvětlovali a vysvětlovali. Mladší dcera od mala trpěla na záněty středního ucha, záněty průdušek a laryngitidy. To se většinou bez léků neobešlo. Naštěstí je to úmorné období za námi. Ale trvalo to do nějakých 4 let. Nebalamutili jsme ale nikdy nějakými broučky nebo něčím podobným. jednoduše jsme si povídali o bacilech, kteří v tělíčku jsou a způsobují teplotu. A když se tělíčko neumí ubránit samo, musíme mu pomoci medicínkou. Fungovalo to u obou dcer. Když jim pak třeba klesla teplota a takzvaně jim "otrnulo", nechaly si vysvětlit, že musí být v klidu a co nejvíc spát, protože tělo je vyčerpané, jak se pralo s bacily a když spinkají, tak tu energii, kterou potřebují na to být vzhůru, může tělo využít na odpočinek a nabrání nové síly. Takže jsme s baštěním léků (prášků i sirupů) nikdy neměli problémy. Vlastně ani s doktory. Když mají jít na krev, tak se dohadijí, která půjde první, aby se vytáhly, jak jsou statečné. Asi budou masochistky nebo co. Ale jsem ráda, že nejančí. Musí to být hrozné a každé maminky, která to musí protrpět, je mi upřímně líto.

    superkarma: 0 27.03.2006, 11:47:01
  7. avatar
    [25] svetluszka [*]

    Malenka: ..od toho jsme tady, ne..?...

    superkarma: 0 27.03.2006, 11:31:10
  8. avatar
    [24] Malenka [*]

    svetluszka,Žábina: No tohle!Copak jsem ve školce nedávala pozor?!To je vrchol.Bude mi třicet a nevím,že se dá nakousnutím rozdělit lentilka!Ještě že čtu ženu-in

    superkarma: 0 27.03.2006, 11:27:51
  9. avatar
    [23] Žábina [*]

    Meander: no taky si nepamatuju že by když jsem já byla malá existovaly tak dobré sirupy na teplotu nebo penicilinové jako teĎ

    superkarma: 0 27.03.2006, 11:23:26
  10. avatar
    [22] svetluszka [*]

    Malenka: ..tobě se nikdy nepodařilo zubama rozpůlit lentilku a z čokolády sundat tu horní vrstvu..?.. Moje děti "medicínku" jedí normálně, ale nic zvláštního mi na tom nepřijde...
    Neteř má prostě odpor k lékům...

    superkarma: 0 27.03.2006, 11:22:55
  11. avatar
    [21] Žábina [*]

    Malenka: malinko jí nakousneš a ona se oddělí.....

    superkarma: 0 27.03.2006, 11:22:35
  12. avatar
    [20] Malenka [*]

    svetluszka: A jak se půlí? Já vím,je to se mnou hrozný.Prostě si dneska koupím lentilky a budu to zkoušet na své antikoncepci.Třeba jí nebudu zapomínat jíst,když bude v lentilkách.

    superkarma: 0 27.03.2006, 11:14:59
  13. avatar
    [18] Meander [*]

    Gabi: To nebyl sirup, to byl tekutý penicilin. Druhá tak hořká věc neexistuje

    superkarma: 0 27.03.2006, 11:00:47
  14. avatar
    [17] Gabi [*]

    Meander: no a já ten sirup měla ráda a že jsem si ho užila. Hůř už dopadly moje zuby - sklovina, co to je?!

    superkarma: 0 27.03.2006, 10:51:46
  15. avatar
    [16] svetluszka [*]

    Malenka: no, rozpůlí ji a do té čokolády vmáčkne prášek... ...ale musí jí ty lentilky dát po hrsti....
    PS:švagrová je taky zdravotní sestra...

    superkarma: 0 27.03.2006, 10:48:25
  16. avatar
    [15] Meander [*]

    Od malička se průběžně rozpadám, takže jako dítě jsem bez odmlouvání užívala všechno, co bylo třeba. I hnusný růžový penicilinový sirup.

    superkarma: 0 27.03.2006, 10:35:32
  17. avatar
    [14] Amálie [*]

    Malenka: super přístup V životě je ještě potká spousta závažnějších problémů k řešení, tak proč dělat z komára velblouda. Doufam, že to jednou tvoje děti ocení stejně, jako jsem to ocenila já na našich (včetně babiček)

    superkarma: 0 27.03.2006, 10:32:06
  18. avatar
    [13] Amálie [*]

    Žábina: taky si myslim Naši nikdy nedělali nějaká blbosti ani třeba z brouků, myší a žabiček a pamatuju si, když mi kluci v 1. třídě hodili pavouka za krk, tak jsem jim děsně vynadala, že mu mohli polámat nohy. Koukali na mně jak na zjevení a od té doby jsem byla právoplatnou členkou klučičí party

    superkarma: 0 27.03.2006, 10:24:58
  19. avatar
    [12] Malenka [*]

    Amálie: To si piš! Jsem pěkná sekera Doufám,že moje děti to opravdu otuží a ne že se nedožijí plnoletosti Tuhle jsem zrovna zjistila,že to,co moje kamarádka u svých dětí léčí,já považuju za normální.

    superkarma: 0 27.03.2006, 10:24:41
  20. avatar
    [11] Žábina [*]

    Gabi: to ano, ale myslím že v článku to bylo myšleno tak, když třeba 1/3 vybrindá, tak by se neměla dávat znovu plná dávka, to by mohlo ublížit...

    Amálie: na tom určitě něco bude

    superkarma: 0 27.03.2006, 10:15:03
  21. [10] ajkab [*]

    Tak já mám přesně opačný problém.Moji kluci (4,5r. a 1,5r)by chtěli medicínku užívat pořád.Vymýšlejí si kašel apod., jen aby nějakou dostali.Tak místo toho dostávají med.

    superkarma: 0 27.03.2006, 09:52:50
  22. avatar
    [9] Amálie [*]

    Malenka: taky ti přijde, že děti přebíraj postoje rodičů? Naši se s nemocema nijak nepatlali a my s bráchou jakbysmet. Zatim co teta dělala z každý třísky megaproblem s děsným ujišťováním a uklidňováním a sestřenka je hysterka do dnes

    superkarma: 0 27.03.2006, 09:49:35
  23. avatar
    [8] Gabi [*]

    Žábina: myslela jsem to tak, že když řvoucí dítko vylije (nebo vybliánká) celou dávku, aniž vlastně cokoliv pozře. Když jsem byla kdysi s dvouletým dítkem v nemocnici, bylo dle zdravotnického personálu bez debat - ATB musí být v plné dávce. Docela se mi osvědčilo dávkování pomocí injekční stříkačky.

    superkarma: 0 27.03.2006, 09:43:11
  24. avatar
    [7] Malenka [*]

    Amálie: to je jasný.Taky mám matku zdravotní sestru "Žádnýštráchy"

    superkarma: 0 27.03.2006, 09:41:03
  25. avatar
    [6] Amálie [*]

    U nás se s tim nedělaly žádný štráchy, prostě při nemoci bylo samozřejmé, že nám naši podali pilulku s pár piškoty na zajedení, nebo nám kápli do nosu.

    Dokonce, když jsme byli s bráchou nemocní oba, soutěžili jsme, kdo bude dřív ležet na gauči a dostane kapky první nebo komu odeberou u doktorky víc krve Fakt nás v životě nenapadlo se stavět na zadní a vnímali jsme to jako samozřejmost

    Faktem je, že ani dnes nemáme potíže s léky a v nemocnici nám být nevadí. Máti je zdravotní sestra a jediné, co nás učila bylo, abysme nejedli pilulky bez porady s dospělým a raději prášků míň, než víc.

    superkarma: 0 27.03.2006, 09:36:03
  26. avatar
    [5] Malenka [*]

    svetluszka: No tak to je něco!A jak jí prosím tě vydlabává? My jsme si s ní ve školce akorát malovali pusu.

    superkarma: 0 27.03.2006, 09:16:16
  27. avatar
    [4] Žábina [*]

    u nás hodně působil ten příklad - takže sirup užíval i oblíbený plyšový zajíček a protože se bál tak mu musel ukázat, jak se to má dělat

    svetluszka: to nemá chybu

    Gabi: ale předávkovat můžeš právě i ATB takže to je podle mě dobrá rada...raději méně než víc

    superkarma: 0 27.03.2006, 09:15:40
  28. avatar
    [3] Gabi [*]

    Haha - pokud dítě prská, nedoplňujte dávku - to u ATB není dobrá rada
    Každé dítě je jiné, některé křičí jen, když vidí sirup nebo tabletku a jiné už otvírá pusu a říká "ještě"

    superkarma: 0 27.03.2006, 08:52:48
  29. [2] Lindaa [*]

    Pokud se jedná jenom o nachlazení, virózu nebo rýmu nevidím duvod proc cpát deti (a i dospeláky) práskama. Stejne nepomuzou, to je jenom pro klid v dusi, ze jsme se snazili pomoci. MOzná,ze trochu uleví (pokud to není víc ve psychice nez ve skutecnosti), ale to teplý caj s medem, zábal na krk, tymián ... uleví taky. Mozná, ze je díte o den dva déle doma, ale zato není precpané chemií, nechytí jeste neco navíc kdyz se sedí pul dne v cekárne, a výsledek je stejný. Tak a ted me kamenujte. Nemluvím samozrejme o zánetech, angínách apod. tam je doktor a antibiotika a tím pádem akrobacie jak to do mrnuse dostat nutná.

    superkarma: 0 27.03.2006, 08:37:28
  30. avatar
    [1] svetluszka [*]

    Švagrová dává neteři prášky do vydlabané lentilky....

    superkarma: 0 27.03.2006, 08:28:52

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?
Anketa pro maminky

Náš tip

Doporučujeme