Bulvár

Mami, já nechci do školky !

Prý musím jít do školky. Mně se ale vůbec nechce a nechápu, proč musí jít maminka do práce. Vždyť je nám spolu doma tak dobře. Vyspím se na to a uvidím. Třeba si to máma do rána rozmyslí...

Ráno si ale máma trvá na svém. Jdeme do školky a ještě k tomu mě rve do těch červenejch šatů, co mě tolik koušou. Alespoň že si můžu vzít svýho Vlčka, ten mě ohlídá a mně nebude smutno. Ach jo...

Jdeme prý pozdě, tak mě máma vláčí za sebou, dokonce mě vyzdvihne do tramvaje, což normálně nedělá. Sedám si a dávám si Vlčka na klín. Vtom na něj máma ale mrskne tašku.
V tý jsou moje bačkůrky, co mi koupila babička. Ta mi taky říká, že  budu mít ve školce kamarády a že se mi tam bude líbit. Já bych ale radši byla doma s mámou.

A jsme tady.
Mám divnej pocit, kterej ještě neznám. Trochu se mi potí ruce a břicho se mi nějak pohupuje. Sem tam se musím hodně nadechnout.

Máma mi ukazuje nějakou holčičku, se kterou jsem si prý hrála na písku, ale já si ji vůbec nepamatuju. Ještě k tomu se na mě šklebí a její máma ji táhne dovnitř. Taky tam jdeme.

Vevnitř je už hodně lidí.
Říkají mi, že budu mít na ramínku jablíčko, ale mně se líbí ta jahůdka, kterou má ten zrzavej kluk vedle. Pořád mi někdo něco říká, ale hlavně že mě máma drží za ruku. Chce se mi kakat a snažím se to říct mámě. Začne mluvit ta paní, co se usmívá, a všichni rodiče dělají "pss". Mně se ale chce kakat, tak jdeme s mámou na takové malé záchody. Ty se mi líbí, ale máma na mě spěchá. Prý už musí jít. Chce se mi brečet.

Co když pro mě máma nepřijde?

Brečím a máma mě utěšuje. Cítim ale, že je nervozní, a potom stejně odchází. Jdu teda šouravě do pokoje, kterýmu říkají třída. Je tu hodně dětí a jedna paní učitelka. Dělám, že hledám kapesník v kapse, a jdu až do kouta.

Pomalu se rozhlížím a je to tu hrozně cizí.
Jsou tu sice barevné hračky, a tamhle je nějaký vláček. Po chvíli se na něj jdu podívat. Je moc hezký a v lokomotivě sedí panáček s modrou čepičkou. Ta čepička jde sundat. Jé, a vagónky se dají odpojit. Ten zrzavej kluk s jahůdkou na ně nakládá kostky. Tak já mu pomůžu...

Potom řekne paní učitelka, že jdeme na svačinu.
Máme na stolečkách hrnečky s mlíkem a housku. Mlíko mi moc nechutná, ale všichni ostatní ho pijou, tak si taky dám. Je to legrace, máme malé židličky a všichni se chichotáme. Pak jdeme na procházku.

Vlčka si sebou nesmím vzít, a tak ho paní učitelka dává do mé poličky s jablíčkem. On tu na mě počká.

Venku koukám, jestli tu není maminka.
Ale ta přijde později, říká paní učitelka. Jdeme za sebou a všichni se musíme držet za ruce. To se mi líbí moc. Vždycky jsem koukala, jak chodí děti ze školky za ruce a nesměla jsem jít s nima. Tak konečně.

Když přicházíme zpátky, vidím maminku i s tatínkem.
Pustím se toho zrzka a běžím k nim. Jsem moc ráda, že na mě nezapomněli a přišli pro mě. Odvádí si mě domů a cestou mi prý koupí zmrzlinu.

A představte si, že jsem tam zapomněla svýho Vlčka.
Snad mu tam nebude moc smutno, vždyť já si pro něj zítra přijdu... 

             
   
31.08.2004 - Společnost - autor: Jindřiška Kleknerová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [75] Kuře [*]

    Landriel: nechodíme, chodíme na Bieblovu. Ti jsou taky "zdraví". Je fakt, že je to malá školka (plný stav je 40 dětí), takže během pár dnů znám celou třídu jménem.

    superkarma: 0 01.09.2004, 09:49:23
  2. avatar
    [74] Landriel [*]

    Kuře: nechodíte náhodou na Slavíčkovu.

    superkarma: 0 01.09.2004, 09:16:52
  3. avatar
    [73] Kuře [*]

    paní: chápu, že každá paní učitelka nesnáší jednu věc - scény, které dělají maminky v šatně. Někdy i tatínci (znám z vlastní zkušenosti). A souhlasím s tím, že mít ve třídě "na zvykání" maminu, která je už předem zaujatá a ve školce hledá jenom to špatné musí být utrpení. Znám i takovou maminku. Ale pořád si budu hájit to, že je lepší, když maminy do školky můžou. 90procent jich, alespoň v mém okolí, scény nedělá a jde jim o to, se také se školkou seznámit. Mimochodem, naše školka je v projektu Zdravá školka a mají to přímo v pravidlech, že rodiče se můžou zapojit dle zájmu.
    Děti, které tam rodiče nemají, to většinou berou v klidu, nebo se doma zptají, proč maminka tam nebyla. Ale myslím si, že když jsem tam a nějaké cizí dítě začne bečet, tak ho klidně pochovám taky a děti se za mnou chodí mazlit úpně spontáně, znají mě, berou mě jako tetu. A zvlášť na začátku roku toho má naše paní učitelka až nad hlavu, takže další "utěšitelka" jí docela přijde vhod.
    Minochodem, dneska šla Jája do školky, byla jsem tam s ní asi půl hodiny, pak mě vystřídala jiná maminka a koho jsem chovala? Cizí holčičku, kterou máma poprvé přivedla do školky, Hanička se tam NIKDY nebyla ani podívat a máma ji rychle předala, aby "nebyly scény". Takže já, teta z pískoviště, jsem jí všechno ukazovala, protože Hanička se paní učitelky buď bála, nebo styděla, v každém případě ji viděla poprvé v životě. A zoufale se držela jediné dospělé osoby, kterou znala. Po té půl hodině už si celkem v klidu nechala vysvětlit, že tam přece zná polovinu dětí a šla si hrát.... Jistě, paní učitelka by to s ní zvládla taky, ale sama mi řekla, že takhle to bylo výrazně rychlejší a pro tu malou i příjemnější.

    superkarma: 0 01.09.2004, 08:47:26
  4. avatar
    [72] Andula [*]

    majdulka: mě pro změnu jednou pančelka obvinila z toho, že jsme to já, kdo se o děti nestará, protože občas byly ve školce dlouho a že je jen umeju a dám spát, poté, co je vyzvednu

    superkarma: 0 31.08.2004, 21:13:16
  5. avatar
    [70] Ferdulka [*]

    Takže držme si vzájemně na zítra palce,to naše zlatíčko už spí a usínalo s tím,že se těší,tak snad...

    superkarma: 0 31.08.2004, 20:41:25
  6. avatar
    [69] Ferdulka [*]

    paní: Hrozná představa toho,jak líčíte vyzvednout v 17,šup před dům atd...Také jsme tam takovou maminku měli-ve staré školce a o co hůř-nebyla to pracující!!Byla doma,sama,sourozence to dítko nemělo a přesto tedy odcházelo ze školky poslední,ze školky rovnou před dům-samo-tedy myslím bez rodičů,maximálně využívali služby školky/školy v přírodě,spaní ve školce na zkoušku přes noc apod./ a když došlo na akci sázení stromků na zničené části pozemku-dobrovolná akce pro rodiče,aby s tím pomohli-tato dotyčná samosebou nepřiložila ruku k dílu... .

    superkarma: 0 31.08.2004, 20:40:04
  7. avatar
    [68] Andula [*]

    magdalena: ale já paní rozumím, nevím jaká je učitelka, nicméně chápu, co měla na mysli. Však psala, že proti maminkám nemají nic a že je vítají, ovšem nikoli už přehnané scény. A to smysl dává

    superkarma: 0 31.08.2004, 19:35:56
  8. [67] magdalena [*]

    paní: trochu mě děsí váš přístup k maminkam.doufám ,že u nás ve školce budou paní učitelky víc chápat pocity jak maminek,tak i dětí.

    superkarma: 0 31.08.2004, 19:32:38
  9. avatar
    [64] Kuře [*]

    paní: hmmm, moje malá byla zvaklá na jesle, takže scény vůbec nedělala a šla jsem s ní. A je to i ovašem přístupu, jak to, že v naší školce jsou maminky vítané a k vámi popsaným scénám nedochází?

    superkarma: 0 31.08.2004, 18:53:42
  10. avatar
    [63] Andula [*]

    paní: já bych i vcelku souhlasila, můj "vrcholný zážitek" byl s jendou maminkou, která se při předávání holčičky v šatně rozplakala taky, že bez ní nemůže být a nakonec je do školky nedala. Že prý až za půl roku, za rok.
    Jinak, naši chlapci šli hned, bez zvykání, ale oni jsou zvyklí na lidi, kdyby nebyly, chtěla byhc tam s nimi být alespoň chvíli.

    superkarma: 0 31.08.2004, 18:19:53
  11. avatar
    [62] Ferdulka [*]

    Žábina: Dobrá taktika holčičky

    superkarma: 0 31.08.2004, 18:01:16
  12. [59] Rikina [*]

    Koukám, že doba se velmi změnila. Před 16 lety, kdy jsem své syny vodila do školky, to vypadalo tak, že školka na sídlišti byla přecpaná, tudíž přebytečné děti jezdily autobusem na druhý konec města. Ráno jsem je dovedla k autobusu, šoupla dovnitř, odpoledne v 16.00 u autobusu zase vyzvedla. Nějaké zvykání se nepěstovalo. A nosit jakékoliv jídlo se do školky nesmělo, bonbóny už vůbec ne, prý by pak děti nejedly to, co tam dostanou. Ale on se o to ani nikdo nepokoušel, nosit tam sladkosti. Jediná výjimka byla na vánoce, když se dělala vánoční besídka pro rodiče, tak se nosilo vánoční cukroví.

    superkarma: 0 31.08.2004, 15:28:46
  13. avatar
    [57] Pajinka [*]

    Žábina: Děti jsou upřímné

    superkarma: 0 31.08.2004, 14:19:55
  14. avatar
    [56] Žábina [*]

    ještě jsem si vzpomněla na jeden vtip k tématu:
    Paní učitelka ve školce se zlobí na Janičku - jestli ještě jednou kousneš Honzíka, tak sem mezi nás nebudeš smět chodit....
    na to Janička nešťastně - ale já sem vůbec nechci chodit, ale maminka mě vždycky ráno přivede!!!

    superkarma: 0 31.08.2004, 14:08:34
  15. avatar
    [55] Kuře [*]

    Ještě jeden názor na "zvykání" - určitě to nezvrátí problém, když je dítko fixované na maminku a řve a řve, protože chce být výhradně s ní. Ale odstraní to potíže typu" kam si jenom ty věci nmám dát? Proč jdou všichni do šatny? Kde mám ručník?..... Máma může pomoct při zkoumání nového prostředí a dát tak děťátku šanci se rychleji vpravit do nových podmínek. A mrňou se rozhodně nestydí zeptat mámy, ale spousta se jich už ve třech letech stydí zeptat cizích lidí, kam má jít čůrat.

    superkarma: 0 31.08.2004, 14:07:02
  16. avatar
    [54] Žábina [*]

    můj nastupuje zítra do školky už třetím rokem /má odklad/ a stejně jsem nervózní, jako kdyby šel poprvé ...on se těší, já se ale bojím, protože bude už v předškolákách, aby jim stačil...on je totiž narozený předčasně a není tak šikovný jako stejně staré děti....

    superkarma: 0 31.08.2004, 14:06:56
  17. avatar
    [51] Ferdulka [*]

    Pavluska: TAk to je určitě dobře.Dcerka chodila loni od 4 do 5 let mezi tří a čtyřleté děti a byla to síla,byla jim přizpůsobena i náplň-tedy i to,co se učili a tak...Jenže protože loni začínala,tak ji prostě dali mezi ty čtyřleté-jako že začínali také a na přeřazení během roku mezi "středňáky" už jaksi nedošlo.Tak letos jde mezi vrstevníky,snad to bude k něčemu vypadat

    superkarma: 0 31.08.2004, 13:57:39
  18. avatar
    [50] Kuře [*]

    deti: Máme školku v Brně

    superkarma: 0 31.08.2004, 13:47:50
  19. avatar
    [49] Kuře [*]

    Gabi: máš pravdu, že děti se jinak chovají s rodiči, ale učitelka má celkem velkou možnost poznat, jakou výchovu to dítě má. Když je s ním amiminka, tak se jí líp odhaduje, jestli je držené "nakrátko", nebo naopak má volnou výchovu. A může jí to hodně pomoct. A maminka zase pozná rytmus té školky, ví, jak den probíhá a líp se jí s dítětem komunikuje. K tomu, že některé dítě tam pak maminku nemá - je mi jich líto, ale proč mám stresovat to svoje? A nezlob se ma mě, ale pokud školka to zvykání umožňuje, tak umožní i pár dnů pře matčiným nástupem do práce. U nás děti, co jdou od září chodí alespoň v červnu (do svačinky, aby je nemuseli hlásit), aby pak věděli, co bude. A když je to v průběhu roku, tak ředitelka vždycky umožní zvykání tak, aby pak maminka mohla v klidu do práce. Jenže ono je hodně maminek, které o to zájem nemají. Prostě se jim nechce a zdůvodňují to různě.

    Ony s fakt někde dávají bonbóny za odměnu? U nás děcka dostávají obrázky na vymalování (formát slovníčku), která máma může, tak je občas nakopíruje. Ale i to musí být velká zásluha, jinak se všecko zvládá pochvalou a nebo kamarádi zatleskají a tak.

    superkarma: 0 31.08.2004, 13:47:20
  20. avatar
    [47] Ťapina [*]

    "Vždycky jsem koukala, jak chodí děti ze školky za ruce a nesměla jsem jít s nima. Tak konečně." Já si teda ze svého dětství pamatuju podstatně odlišné pocity. Děti ze školky mi vždycky přišly jako cvičené a jak brebentily, tak já jsem v tom slyšela nějakou melodii a myslela jsem si, že když jde školka po ulici, tak musí povinně zpívat Z čehož je jasný, jak jsem se tam asi těšila. Ty zvykací hodiny jsou něco super, to za nás nebylo, tak jsem holt školku probrečela. Poctivě celé tři roky, nebo jak dlouho jsem tam vlastně chodila

    superkarma: 0 31.08.2004, 13:08:07
  21. avatar
    [45] Ferdulka [*]

    A jinak jako doměňovací bombonky,které mají děti mít,neseme želatinové medvídky,snad menší zlo .

    superkarma: 0 31.08.2004, 12:47:54

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [44] Ferdulka [*]

    Olka: TAk to se máte,naše jde také do předškoláků,ale nezná tam nikoho.Přistěhovali jsme se na jaře do nového a tak jde do nové školky.Pevně doufám,že do kolektivu brzy zapadne a bude vše v pohodě...Loňské začátky ve školce byly dost krušné.

    superkarma: 0 31.08.2004, 12:46:38
  2. avatar
    [43] Olka [*]

    Naše už jde do předškoláků, to to utíká. Včera odpoledne jsme se museli jít podívat na školku, aby se ujistila, že bude opravdu v "červenejch", jak jí paní učitelka říkala v červnu. Už má nachystaný batůžek na prvního září a na kamarády se moc těší, zvlášť když jsme ověřili, že ti nejlepší budou s ní ve třídě.

    superkarma: 0 31.08.2004, 12:33:53
  3. avatar
    [41] Pajinka [*]

    My jsme na narozeniny nesli ledovou čokoládu - jsou to samostatně balené čtverečky v kornoutu a na svátek jsme "pekli" čokoládové kuličky s cornflakes, i když tady by nás taky hygienik hnal, napadlo mě to, ale pí učitelky neříkaly nic, jen chtěly recept.

    superkarma: 0 31.08.2004, 10:39:35
  4. avatar
    [40] Ferdulka [*]

    Hezky,moc hezky napsaný článek.
    K těm rodičům ve školce-asi je to pro to dítě super,ale co na to ty ostatní děti,které tam maminku mít nemohou,protože musí hned do práce...U nás prosila paní .ředitelka,ať jdou ty první tři dny všechny děti po obědě domů,ať tam nováčky nenecháváme spát.No a kdo může a chce,ať si pro ně přijde hned po té svačince(myšleno pro ty tříleté)
    A pečeného se u nás ve školce domácího nesmí přinést nic,zakázal to hygienik,bohužel .
    Všem dětem přeji šťastný a neuplakaný nástup do školky!

    superkarma: 0 31.08.2004, 10:25:07
  5. avatar
    [39] Gabi [*]

    Pavluska: taky si myslím, že zvykání na školku v doprovodu rodičů nemá smysl, děti se vždy chovají jinak s rodiči a jinak bez nich. Nejhorší pak je, když některé děti tam rodiče mají a některé ne U nás v MŠ je ale mnoho akcí "rodiče+děti" nebo pobýt s dětmi chvilku odpoledne také není problém.
    Jinak všude se nechává cca 3 měsíční "testovací" provoz. Nejlepší je pomalu zvyšovat dávky. Dcera chodila nejdříve dosoukromé školičky od 2 let 1 krát týdně na dopoledne, pak od 3 let do MŠ 3 krát týdně na dopoledne, po měsíci každý den dopoledne, pak občas i spinkat atd.
    P.S.: jinak bonbónky ve školce - to je pohroma - do té doby jen lipa a gumídky, ale pak

    superkarma: 0 31.08.2004, 10:00:17
  6. avatar
    [38] Aja [*]

    Všem mrňousům super školku, aby se jim tam líbilo, nebulili a ráno ať se jim dobře vstává...

    superkarma: 0 31.08.2004, 09:59:56
  7. avatar
    [37] deti [*]

    Kuře: Super školka,ve kterém městě bydlíš????

    superkarma: 0 31.08.2004, 09:57:16
  8. avatar
    [36] Žábina [*]

    záleží na dítěti jak rychle si zvykne... .Nás letos čeká poslední rok v předškolácích ...

    superkarma: 0 31.08.2004, 09:54:24
  9. avatar
    [34] Kuře [*]

    Tak to u nás jsou "rodiče ve školce" normální zjev. Když nastupovala Jája (v 2a 1/2 letech), tak tam týden chodila do svačinky (a ředitelka to nikam nehlásila). První den jsem tam byla s ní a měla jsem pocit pátého kola u vozu. Malá tam zapadla okamžitě, ještě když byla mezi dveřma, už na ni asi tři děti volali, ať jde za nima. Znala je z pískoviště. Hned jí všechno ukázali a mě učitelka vysvětlila, že předškoláky vedou k tomu, aby nováčkům a zvlášť těm malým pomáhali. Tak jsem ty dvě hodiny proseděla na lavičce u stěny. Pak už jsem ji tam nechala a vrátila se před svačinkou. V pátek jsem jí donesla svačinku a jedla s ostatníma. Ale párkrát se mi stalo, že jsem tam s ní ráno byla třeba hodinu a hrála si s děckama (mám volnou pracovní dobu).
    Ředitelka mi jednou vysvětlovala, že Jája se ve školce chová tak spokojeně i proto, že to považuje za domácí prostředí, protože ví, že tam patří i maminka. Že je pro děti snažší, když rodiče ví, kde jsou ve třídě jaké hračky, co mají na písku, kdo se s kým kamarádí atp. A maminky si můžou s dětma líp povídat. Prý se to na dětech docela pozná, která maminka si občas udělá chvilku a ve školce zůstane, třeba i odpoledne.

    superkarma: 0 31.08.2004, 09:38:47
  10. avatar
    [33] Gedžitka [*]

    Kelly: přesně, taky si pamatuju, jak jsme za tmy vstávali a nechtělo se nám a pak ještě se zalepenýma očima v zimě nás táhli rodiče honem honem spěchám . Ještě že tady na sídlišti je školek dost, pro budoucí děti.

    superkarma: 0 31.08.2004, 09:23:09
  11. avatar
    [32] Saturninka [*]

    Moje nastoupila do školky 2 dny po 4. narozeninách, na začátku května. Těšila se moc, už odmala jsme museli vždy jít aspoň kousek se školkáčkama, když jsme je potkaly na vycházce - zařadili jsme se nakonec a aspoň 2 metry jsme museli ujít s nima .
    Ale co bylo perfektní - v březnu měla naše školka den otevřených dveří = že můžete přijít s dítětem a pobejt třeba celý den. Tak jsem strávila půlden s malou mezi dětma ve školce a na zahrádce, Vendul se hned zapojila do řady na svačinku a sama si ji odnesla ke stolečku.... bylo to fajn a myslím, že je to dobrej nápad.

    Landriel - uf, nevím, pokud musíš nastoupit do práce, nemůže Ti přeci školka diktovat podmínky. A dětem bych koupila gumový medvídky či tak něco, nebo upekla nějaký cukroví - třeba linecká kolečka .

    superkarma: 0 31.08.2004, 09:21:05
  12. avatar
    [31] Kelly [*]

    Jó, když jsem chodila se synem ráno do školky, tak po něm zůstávaly ve sněhu 2 koleje po botách, tak jako po pneumatikách od auta. Někdy to prostě nejde a musí se na to autoritativně. Ale zvykl si a i když to hodněkrát okecával a nechtělo se mu, po nějaké době se začal i těšit.
    Ani se mu ale nedivím, komu by se chtělo brzo vstávat, když může ležet v teplém pelíšku.
    Do dneška si vzpomínám, jak mne máma v 5 hod. ráno "polomrtvou" a rozespalou oblíkala a šupajdila se mnou do školky.
    Fuj - strašná doba

    superkarma: 0 31.08.2004, 09:20:03
  13. avatar
    [30] Gedžitka [*]

    Hezky napsaný Hlavně, že je beruška spokojená.

    superkarma: 0 31.08.2004, 09:15:28
  14. avatar
    [29] JanaVi [*]

    U nás je malá školka a děti se znaly dopředu s některými dětmi i s učitelkami, takže oba šli s radostí rovnou na celé dopoledne.
    Ale je to už dávno .

    superkarma: 0 31.08.2004, 09:02:24
  15. avatar
    [28] werka [*]

    Žábina: Já naopak nechala ve školce hned spát (ikdyž do práce jsem šla o měsíc později než on do školy, kvůli vstávání a kdyby byly problémy ...). Měla jsem pocit, že si tak líp zvykne, že to ke školce patří. Ten první měsíc, kdy jsme byla ještě doa, jsme využili k tomu, že jsme chodili později, aby nebyl moc rozespalý (když jsem začala dělat, tak jsme pak chodili tak na sedmou ... )

    superkarma: 0 31.08.2004, 09:01:27
  16. avatar
    [24] Landriel [*]

    Pavluska: no, on prý je na to nějaký zákon o tom, kolik dětí tam může být, když je tam nějaké pod 3 roky nebo tak něco, teď nevím přesně, abych nekecala. Takže asi kvůli tomu. Uvidíme, až začneme chodit, třeba to bude tak super, že už ji další týden nechají chodit normálně.

    superkarma: 0 31.08.2004, 08:49:38
  17. avatar
    [23] Petronilka [*]

    Krásný článek . Naše chodí na zvykání už skoro půl roku, teď přes prázdniny bylo zavřeno a budeme začínat zase od začátku protože se mu tam vůbec nechce. Za těch pět dní si stejně nemůže pořádně zvyknout, ach jo.

    superkarma: 0 31.08.2004, 08:45:44
  18. avatar
    [21] Landriel [*]

    Pepenkaa: a jaká kokina se hodí pro takhle malé děti? My doma kromě čokolády a lentilek nic nepěstujeme.

    superkarma: 0 31.08.2004, 08:40:13
  19. avatar
    [18] Pajinka [*]

    Žábina: Já ti nevím, já jsem si zase říkala, že bude lepší chodit rovnou s tím spaním, náš by se určitě ptal, proč předtím mohl jít "po o" a pak už ne. Ale samozřejmě je to individuální.

    superkarma: 0 31.08.2004, 08:34:56
  20. avatar
    [17] werka [*]

    Pepenkaa: Většinou je ve školkách o prázdninách prázdninový provoz, funguje jich jen pár (u nás třeba 2 v celé městské části) a berou jen děti zaměstaných matek. Navíc asi nemá smysl chodit s dítětem na zvykání do cizí školky.

    superkarma: 0 31.08.2004, 08:33:58
  21. avatar
    [16] Žábina [*]

    můj chodil taky "na zvykání", byla jsem tam s ním určitou dobu, ale myslím, že to bylo horší než lepší...náš pořád hlídal, abych už neodešla a já z toho byla na nervy....
    Myslím že je dobré třeba první 2 nebo 3 týdny brát dítě po obědě, tak si na školku nenásilně zvykne....

    superkarma: 0 31.08.2004, 08:32:19
  22. avatar
    [15] Landriel [*]

    Pepenkaa: přes prázdniny u nás taky školka nefunguje, navíc mi ji ani na zvykání nevezmou dřív, než bude mít ty 3 roky - poprvé jdeme právě v den jejích narozenin.

    superkarma: 0 31.08.2004, 08:31:44
  23. avatar
    [14] Pajinka [*]

    Pepenkaa: U nás přes prázdniny školka nefunguje.
    Landriel: Možná jo, ale ne striktně nařídit, spíš bych to brala jako nabídnutou možnost, kterou můžeš, ale nemusíš využít.

    superkarma: 0 31.08.2004, 08:30:41
  24. avatar
    [12] Landriel [*]

    Pajinka: no, to nevím. Oni mi to podali tak, že jsem měla za to, že to tak dělají u všech dětí. A je fakt, že mi to připadá k té malé rozhodně šetrnější, než ji tam strčit a nechat hned od prvního dne až do večera. Vím, že moje máma mě do jeslí taky dávala na zvykání.

    superkarma: 0 31.08.2004, 08:19:54
  25. avatar
    [11] Pajinka [*]

    Landriel: Zvláštní přístup, co kdybys nemohla?

    superkarma: 0 31.08.2004, 08:17:42
  26. avatar
    [10] Landriel [*]

    Pavluska: tak u nás se ani neptali, jestli to chci jinak. Prostě mi to řekli jako hotovou věc, myslím s tím zvykáním. Dokonce jsem původně doufala, že budu moct nastoupit do práce už 15.září, ale teď to vypadá, že až od 1.10., protože oni by chtěli, abych si brala po obědě domů ještě skoro celý měsíc.

    superkarma: 0 31.08.2004, 08:14:49
  27. avatar
    [8] pohodarka [*]

    taky jsem uronila je to moc hezky clanek.
    si pamatuji, ze jsme si s braskou a s mamkou vzdycky zpivali pisnicky na ceste do skolky, teda hlavne v zime, protoze se nam tam strasne nechtelo a pak se nam strasne nechtelo domu

    superkarma: 0 31.08.2004, 08:12:26
  28. avatar
    [5] Pajinka [*]

    V naší školce můžeš dávat na těch pět dní až v posledním roce RD, takže když nastupuješ ve třech letech dítěte, máš smůlu. Já jsem to tak chtěla v posledních třech měsících, aby to aspoň zkusil. Ale záleží na přístupu ředitelky, v jiné školce to jde, holt mají dost dětí, tak si to můžou dovolit. Byla jsem domluvená v práci, že kdyby byly problémy, budu první měsíc chodit jen na dopoledne, ale to zvládl na .

    superkarma: 0 31.08.2004, 07:59:12
  29. avatar
    [2] Pajinka [*]

    Díky za pěkně napsaný článek, úplně jsem se vcítila do té , až jsem . Všem malým školáčkům přeju, ať se jim ve školkách líbí.

    superkarma: 0 31.08.2004, 07:49:24
  30. avatar
    [1] Landriel [*]

    Vy jste se nebyli podívat ve školce s malou předem? My už tam byli několikrát. A kdykoliv jsme šli na procházce kolem, vždycky tam viděla děti, které si hrály na zahradě, a chtěla tam taky. Do školky se moc těší a nemůže se dočkat, každý den se mě ptá, kdy už tam půjdeme. Jo a začínáme tak, že jdeme na dvě hodiny na zvykání SPOLU.

    superkarma: 0 31.08.2004, 06:43:56

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?
Anketa pro maminky

Náš tip

Doporučujeme