Reklama

V sobotu se běží další pražský půlmaraton, velmi oblíbený závod profesionálních i amatérských běžců z celého světa. Mám ho ráda. Vždycky mne donutí se v zimě hýbat, trénovat venku, posilovat si kondičku. A taky mi způsobuje příjemné vzrušení, na něco těším. Mám dobrý pocit sama ze sebe, že i když nejsem nejmladší, uběhnu celkem v klídku půlmaraton.

Dokonce jsem k Vánocům dostala startovné na maraton, který se běží v květnu. Což mne donutilo k smíchu… to tedy nevím, jestli to dám! Zkusím to, to ano, ale jestli to uběhnu, to teda nevím. Nechávám tomu volný průběh, do začátku května je ještě daleko..

klara

Jen ten půlmaraton se blíží. Už je teď v sobotu. A já nemám moc natrénováno. Navíc běžím sama, mí spoluvěrní kumpáni se nestihli zaregistrovat nebo mi rovnou řekli, že na kostkách v Praze nepoběží. Dokonce i můj sparingpartner Standa propásl registraci, což mne mrzí. Letos to bylo hrozně rychlé – otevřeli prodej startovného a během chvíle bylo vyprodáno.  

klarka 2

No ale zpátky k tomu, že nemám natrénováno. V lednu jsem byla nemocná, měla jsem rozhozené centrum rovnováhy v levém uchu, takže jsem byla týden v nemocnici a koncem ledna jsem byla ráda, že umím zase chodit rovně a nemotám se. O nějakém běhu nemohla být ani řeč. V únoru jsem do toho sice šlápla, ale musela jsem začít lehce, nepřepínat se, pořád jsem byla unavená z té hnusné nemoci. Takže jsem za únor uběhla kolem 50 km. A v březnu mám zatím jen 30 km, protože jsem byla 17 dní na dovolené v Indonézii a tam tedy opravdu běhat nešlo. Leda v pět ráno. 

klara krizova

Teď se blíží start a mne chytá trochu panika, zda bych ještě neměla tenhle týden napálit nějakou dálku. Jako že na zkoušku. No to je blbý nápad. Tak jsem si o víkendu dala dva kratší běhy (6 a 8 km) a dneska plánuju asi 4 km a budu se v sobotu řídit heslem „uběhnout půlmaraton je o stavu mysli, je to v hlavě“… hlavu si tak nastavím a doufám, že tak zhypnotizuji i své netrénované nohy.

krizovka

Určitě je mezi našimi čtenářkami mnoho běžkyň, jak jste na tom vy? Taky vás před startem přepadají stavy, že byste ještě něco mely udělat, uběhnout… prostě cítíte podivné napětí a nevíte, zda to zvládnete? Napište mi o tom pod tento článek.

A slovo odborníka (tomu se to říká, když běhá pořád a větší dálky než je půlmaraton...)

Miloš Škorpil na svém FB postuje svůj článek:

Čtyři dny do půlmaratonu. Lehký výběh a mentální příprava

Uvolněte se, myslete pozitivně. Hlavně žádný stres, čím více jste stresovaní, tím více jste stažení, tím horší výkon podáte, i kdybyste v tréninku splnili vše na sto procent. Špičkoví sportovní kouči i psychologové vám potvrdí, že budou-li na startu stát vedle sebe dva fyzicky naprosto rovnocenní běžci, kteří absolvovali naprosto stejnou přípravu, tak zvítězí ten, který v den závodu bude uvolněnější a mentálně lépe připraven.

www.bezeckaskola.cz/clanek-2966-ctyri-dny-do-pulmaratonu-lehky-vybeh-a-mentalni-priprava.html

klarka