.

Mám všechno, ale šťastná nejsem - zpověď „zelené vdovy“

Vztahy

Mám všechno, ale šťastná nejsem - zpověď „zelené vdovy“

green

Typický satelit asi 20 km od Prahy. Luxusní vilky, které se liší jen barvou, tvarem střechy, počtem garáží. Já mířím do světle meruňkové. Kolem zahrádka jako dlaň, krytý bazének, živý plot. Martina (43) tu bydlí už 8 let. Patří do kategorie „zelených vdov“.

Slyšela jste už pojem zelené vdovy?
Hmm, prý je to návrat k přírodě. Tím, že se stěhujeme na venkov. A vdovy, že prý žijeme samy. V zeleni. Já sice v oranžovém domě, ale zeleň tu mám taky. Trávník...

Je pro vás satelit venkovem?
Původně jsem si myslela, že ano. Bydleli jsme s manželem v bytě v centru Prahy.  On podnikal, já dělala asistentku. Pak ale přišly na svět děti a nechtěli jsme, aby vyrůstaly mezi auty. A tak jsme se rozhodli vystěhovat za Prahu.

Ale tady je venkov, tedy svým způsobem...
Nejdříve jsme byli nadšení. Krásný dům, nedaleko les, žádná auta nebo tramvaje. Nastěhovali jsme se v létě a já byla okouzlená. Spřátelili jsme se se sousedy odvedle, grilovalo se, občas jsme si s něčím vypomohli a my ženské si radily, jak pěstovat kytky. Nebála jsem se děti pustit ven. Pak přišel podzim a začalo mi docházet, že to nebude tak růžové, jak jsem si to malovala.

Skončily prázdniny, že?
Přesně tak. Děti začaly chodit do školy. V nedaleké vesnici je škola, ale tam děti nevzali. Měli plno. Lukášovi bylo tenkrát  14 a Kristýně 11. A tak přišlo dojíždění.

A to jste předtím nevěděli?
Ano, ale mysleli jsme, že Kristýna zatím bude chodit do školy tady, ale nechtěla. Do Prahy bude jezdit jen Lukáš a s Kristýnou to za rok nějak vyřešíme. Ale dcera sem chodit nechtěla, v Praze měla kamarádky, chodila do kroužků.

Kdo je vozil, vy nebo manžel?
Nejdříve jsme se dohodli, že manžel. Jenže měl různá jednání, tak jsme se občas střídali. A nakonec jsem jezdila jen já.

Jak vypadalo takové ráno?
Klasicky. „Vyhnat“ děti z postele, dát jim snídani, svačinu a honem honem do auta, abychom stihli dojet včas. Každý chodil do jiné školy. Nejdřív jsme je vozili až před {vrata“, ale nakonec na stanici metra. Nejhorší ale bylo, co pak. Co máte v 8 ráno dělat v Praze?

Nakupovat?
Denně? (Martina se hořce zasmála). Chodila jsem do fitka, na kosmetiku, občas na návštěvy. Ale kdo má na vás čas? Většina kamarádek chodila do práce a ty, co byly doma, měly malé děti. Denně k nim chodit na kafe, to už je muselo otravovat. A mě taky. Co si pořád povídat. Občas jsem zašla i do kina, ale samotnou mě to nebavilo. Takže jsem děti vysadila u metra a jela zpátky. Uklidila jsem, navařila, vyprala. A koukala na hodinky, kdy mám zase vyrazit zpátky.

Nenapadlo vás vrátit se do práce, třeba na půl úvazku?
Napadlo, ale manžel mi říkal, že je to blbost. On vydělá dost, tak ať si užívám volna. Jenže, kdo by vozil děcka domů? Sem žádný autobus nejezdil. Musela jsem zkoordinovat odjezd z Prahy. Naštěstí Krista měla výtvarku a hudební školu, mezitím Lukášovi skončilo vyučování. Takže jsme to vždycky nějak zařídili, aby nikdo z nich nemusel čekat. Vlastně jsem měla zaměstnání – řidička (směje se).

Ale to muselo dát někdy dost práce?
Tenkrát jsem byla naštvaná, ale co bych za to dnes dala! Aspoň jsem měla nějaký program. Lukáš teď chodí na vysokou a Kristýna se chystá na studia do ciziny. Teď už dojíždějí autobusem, ale moc se jim nechce. Každý má kamarády v Praze, chtějí si je „užít“. Takže čekám doma, až se vrátí. Ale nikdy nevím, jestli ten večer přijedou. Krista raději přespí u kámošky, Lukáš se objeví jen občas. Často se hádáme, ale prý je to jejich život a oni nechtějí sedět v satelitu a koukat na televizi nebo být u počítače. Není tu co dělat. A mají pravdu. Nedávno mi známá řekla, že si toho neváží, že jsem jim obětovala život. Ale spíš si myslím, že jsme jim nalinkovali život, minutu od minuty, a nemysleli na to, co vlastně chtějí, co by si přáli.

Co na to říká manžel?
Prý co by chtěli? Mají dost peněz, nemusejí se o nic starat. No a ze mě se stala zelená vdova.

Takže pořád doma?
Teď´už ano. Jednou týdně zajedu do Prahy nakoupit jídlo. Oblečení ani nepotřebuju, stejně už nikam nechodíme. Občas si jdu zacvičit, ke kadeřnici a ke kosmetičce. No a doma naklizeno, uvařeno a čekám, až se „někdo“ vrátí domů. Jak už jsem říkala, děti jsou většinou v Praze, tak čekám na manžela.

Jezdí na čas?
Jen ze začátku, když občas vozil Lukáše z tréninku, ale teď mi zazvoní mobil: „Miláčku, mám jednání“, „Miláčku musím s kolegy na večeři“, „Miláčku, mám squash... Něčím se zabav, já přijedu.“

A když přijede?
Řekne, jak je unavený, co musel všechno zvládnout a jak já se mám dobře, že mám volno. Kolikrát ani nesní večeři, že už jedl v Praze. Nemáme si co říct. Když navrhnu, že bychom mohli někam o víkendu, má vždycky práci nebo pracovní společenské akce. Golf – kdo dnes nehraje golf, jako by nebyl! Ale mne tam vzít nechce, prý bych se tam nudila. Poslední dobou se jen hádáme, nebo mlčíme. Jsem prý protivná, nespokojená, zařídil mi luxusní život, nemusím pracovat a ještě si stěžuju.

Opět se zeptám, a co práce? Nebo si najít nějakou „svou“ zábavu?
Zkoušela jsem to, i když manžel o tom neví. Ale nikdo nechce čtyřicetiletou ženskou jen s maturitou a bez praxe. Nejsem ambiciózní, ale všude chtějí mladší holky. A všechny bývalé kamarádky jsem ztratila, nemáme si co říct, už se nikam neumím zařadit. Se sousedy už se taky nevídáme, nanejvýš si zamáváme z okýnka auta.

Vidíte nějaké řešení?
My už spolu vůbec nežijeme. Na dovolené jsme nebyli 3 roky. Jen párkrát tu byli na návštěvě manželovi kolegové s manželkami, připravila jsem skvělé pohoštění, celý večer se usmívala a nakonec byla ráda, že všichni odjeli. Ty ženy na tom byly stejně jako já, jen si nestěžovaly. Měla jsem dojem, že jim takový život vyhovuje. Ale mně ne, už dlouho přemýšlím o rozvodu.

Pak se Martina zahleděla z okna a zeptala se: „Nechcete přijet třeba za týden? Udělala bych nějaké jídlo, napekla...“

Jenže představa o „venkově“ nějak vzala za své.

   
05.03.2010 - Láska a vztahy - autor: Dana Haklová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [142] Ginger20 [*]

    Strašný nikdy bych se neodstěhovala někam kde nejezdí ani pořádně bus a nic není! To raději budu bydlet v centru města!

    superkarma: 0 12.04.2011, 13:21:11
  2. [141] Věrýk [*]

    Najít si jakóukoliv aktivitu. Vše si dovedu jako ženská představit a je to problém skoro všude...

    superkarma: 0 26.03.2010, 08:44:07
  3. avatar
    [140] Suzanne [*]

    Žít v nefungujícím vztahu člověka ubíjí a ne vždy má sílu se z toho dostat.

    gentiana — #128 berda — #135 Vivian — #137 Každá jinak, ale hezky jste to napsaly.

    superkarma: 0 16.03.2010, 07:44:28
  4. [139] posp [*]

    Doporučuji okamžitě najít si práci ,neptat se manžela prostě mu to oznámit .At se ta dotyčná vzbouří.Jinak skončí u chocholouška.

    superkarma: 0 15.03.2010, 06:47:27
  5. avatar
    [138] mio [*]

    Vivian — #137 hezké, Vivian!..víš o čem mluvíš..a ty určitě máš vlastní ikigai Sml67

    superkarma: 0 13.03.2010, 12:59:37
  6. avatar
    [137] Vivian [*]

    hindin — #126 Vztahy v rodině jsou důležitéSml22, ale nemůžeš na nich stavět svoje štěstí. Děti jednou odejdou, manžel může třeba umřít nebo taky odejít, vztahy se mohou vyvinout všelijak, žít si vlastním životem... a co pak? Ženská musí mít vlastní ikigai, jak říkají Japonci, musí mít vlastní smysl života, něco, co jí bude přinášet štěstí - bez závislosti na ostatních... Nesmí v tom životě pro ostatní zapomenout na sebe, na svoje já, na svoji podstatu, na to, co má ráda, na svoje sny... No a potom je samozřejmě také důležité o ty vztahy, pokud nám na nich záleží, nějak pečovat, přemýšlet o nich, snažit se je neustále pěstovat, jako kytkuSml7... Když budeš na tu kytku každý den koukat (čekat, až se muž vrátí z práce a bude tě bavit) a budeš jenom čekat, že sama od sebe poroste a pokvete a bude ti dělat radost, tak ta kytka prostě jednou chcípne.

    1. na komentář reaguje mio — #138
    2. na komentář reaguje Suzanne — #140
    superkarma: 0 13.03.2010, 12:55:57
  7. avatar
    [136] kareta [*]

    berda — #135 Sml67 hezky vysvětleno, souhlasím!Sml16

    superkarma: 0 13.03.2010, 07:31:46
  8. [135] berda [*]

    Muži myslí především materiálně. Emotivní stránka,jak tvrdí, jim nic neříká, přestože křičí do celého světa, že také hledají lásku.Sml79

    Ano,dnes je moderní,mít doma ženu, která se o vše postará, zařídí, bude vždy upravená a připravena naslouchat svému muži, který se změnil z partnera na živitele rodiny. Je to dnešní image moderního podnikatele. A to si ani nemusí hledat tu mladou atraktivní blondýnu. Důležité je, aby byly naplněny mužské pocity, tzn. jak to všechno zařídil k jeho spokojenosti, kolik ho co stálo, kam tu rodinu všude vyvezl atd. A ejhle, to je údiv, že manželak, bývala partnerka, ty pocity nesdílí s ním? Kde se stala chyba? Vždyť je tak dokonalý!

    Pánové, víte kde je chyba? Partnerství se změnilo pouze ve spolubydlící. Pokud chcete vztah, musí se na něm neustále pracovat. Je to celoživotní proces Sml67. Není možné stavět materiálno nad emotivno.

    Vzpomeňte si na ty začátky, kdy jste začínali v garsonce, spali na molitanech a užívali si jeden druhého. Materiálno nikdy nenahradí partnerství, přátelství a pocit štěstí.

    A co "zelené vdovy" ? Holky, vzpamatujte se a začněte situaci řešit. Mluvte s těma chlapama, řekněte nahlas, co vás trápí, co by jste si přály a jak by jste si to přály, nenechte si vzít to nejcennější, co máte - SVOBODU. A neargumentujte tím, že tak trpíte kvůli dětem. Právě kvůli nim buďte zase člověkem.

    Hodně štěstí a pevné nervy. Vím, že to není jednoduché, ale jde to. Věřte mi.

    Sml16

    1. na komentář reaguje kareta — #136
    2. na komentář reaguje Suzanne — #140
    superkarma: 0 13.03.2010, 00:25:56
  9. [134] elenal [*]

    pozoruji kolik reakcí ma tento článek a taky se zapojím s názorem že si nedovedu představit takto žít i když si mnozí myslí jak to musí byt baječnéSml16paní je hrozně závislá ny manželovi a kdyby přišel rozvod kvůli mladoučké konkurentce zhroutí se život jako domeček z karet

    superkarma: 0 12.03.2010, 16:39:43
  10. [133] magdulali [*]

    našla bych si mladého zajíčka a jezdila po výletech, možná by to manžel ani nepostřehl, že není doma, co? Sml30Sml30Sml30Sml30Sml30Sml80

    superkarma: 0 10.03.2010, 13:54:09
  11. [132] sara1972 [*]

    kirgyt — #129 ve všem souhlasím,každý má něco,paní potřebuje zaktivovat vlastní život

    superkarma: 0 09.03.2010, 15:52:57
  12. avatar
    [131] Barbucháč [*]

    Znuděná zabezpečená baba, která je už i líná vymyslet, jak smysluplně trávit časSml80 Na co si vlastně stěžuje? Je svéprávná, tak ať se o sebe laskavě postará sama. Manžel její stesky na nudu evidentně řešit nebude, děti ani sousedi taky ne. Celý článek je přesné promítnutí úsloví "Pálí ho dobré bydlo" do praxe.

    Uvažuje o rozvodu.....no, tak ten jí život změní rozhodně radikálně. Tak do toho, madam. Nic lepšího a originálnějšího vážně vymyslet nešlo.

    Nechápu to "lepení se" na manžela. Copak vdaná ženská nemůže odjet na dovolenou sama? Nebo jít sama sportovat? Tím že chlap řekne ano, si pověsí na krk balvan a má za úkol bavit svou polovičku až do smrti?

    O nemožnosti najít práci ve 40-ti taky pochybuju. Chce to jen probrat se z letargie a chtít. Holt když nemám praxi, tak vezmu práci na nižší pozici, neodpovídající sice mému vzdělání, ale o to snad v tomhle případě ani nejde, ne? Paní se potřebuje dostat mezi lidi a zaměstnat se. To je celé. Rodina určitě ocení její duševní spokojenost víc, než vypíglovanej kvartýr, 100x ohřívanou večeři, výčitky a věčnou nespokojenost.

    superkarma: 0 09.03.2010, 12:18:47
  13. avatar
    [130] borovice [*]

    gentiana — #128 No nechci být špatným prorokem, ale už jsem viděla dost případů, kdy byl manžel strašně zaneprázdněný a furt v tahu a nakonec se z té práce vyklubala o dvacet let mladší blondýnka.... Sml58

    superkarma: 0 09.03.2010, 12:03:06
  14. [129] kirgyt [*]

    Sml16zdravím všechny diskutující,

    normálně bych se sem asi nedostala, ale jsem teď na neschopence a tak se nudím.....

    Se "zelenou vdovou" bych neměnila..bydlím na menší vesnici (asi 500lidí), když jsem byla bez práce doma..to bylo doslova "děs běs"první dny to šlo, udělala jsem generální úklid apod..ale potom se fakt už člověk nudí, když pak žije z jednoho platu, tak si nemůže dovolit jet za kulturou do města, navíc kamarádky chodily do práce, když došly z práce, tak běhaly kolem rodiny a neměly nějak moc náladu na pokec........

    ona je na rozdíl od nás v jiné situaci, peněz má dost...prakticky si může vše dovolit, ale nemá na to náladu..opravdu to chce něčím se motivovat....jenže je to jen a jen na ní, my tu můžeme dělat chytré jak chceme, ale jak se bude dál odvíjet její život, jestli totálně rezignuje na svou situaci a bude nadále "zelená vdova"nebo s tím něco udělá .......je jen a jen na ni...

    my ji můžeme závidět ty peníze..pohodlný život, ale má to své pro i proti Sml80ale to pořádně nemůžeme my posoudit, pokud nejsme ve stejné situaci....

    1. na komentář reaguje sara1972 — #132
    superkarma: 0 09.03.2010, 09:05:06
  15. [128] gentiana [*]

    Teda, tady už chybí jenom sockopříspěvky typu No, dobře jí tak, náně zazobané, to my jsme šťastní v pěti lidech v garsonce.

    Ono stačí nějakou tu novoves prohlídnout, obvykle vystrkov a jediný náznak civilisace je staroves plná domorodců, kteří se na obyvatele novovsi dívají nezálibně (což docela chápu). No, a kdybych se měla kamarádit s našimi sousedy, tak to radši chcípnu nudou, protože je to svoloč. Takže pokud si člověk nenajde zálibu v zahradničení a k tomu pětkrát do týdně bobříka mlčení, bude otráven. Stejně tak to, že se odstěhuje od kamarádů, známých a tak vůbec.

    No, a že paní brble na život na novovsi? Se jí ptají na život na novovsi. No, a manžel je pěkný hajzl, že furt trajdá po tenisech a chlastačkách s kamarády (protože co a jak se asi projednává večer).

    1. na komentář reaguje borovice — #130
    2. na komentář reaguje Suzanne — #140
    superkarma: 0 09.03.2010, 08:21:43
  16. avatar
    [127] Olinka01 [*]

    Dobrovolníci jsou potřeba všude. Jde opravdu jen o to, jestli paní opravdu chce. Mnozí by ji za společnost a pomoc byli vděční. A co dálkové studium? Proč si stěžovat, že ženskou jen s maturitou nikde nechtějí, když má dost času na to si nějakou školu udělat?

    superkarma: 0 08.03.2010, 22:59:20
  17. [126] hindin [*]

    Nechápu ty, které Martinu kritizují. Sml31Pokud má někdo pocit, že smyslem života je lítat kolem děcka, domácnosti nebo práce, a kdo že to nedělá, je vadnej, měl by se nad sebou zamyslet. Naprosto Martině rozumím. K čemu je tlachání s otravnýma sousedkama nebo jinýma ,,kamarádkama"? Nejdůležitější jsou vztahy v rodině a pokud se žena cítí být pro ostatní členy rodiny nepotřebná, je to hrozné. Já jsem sice o více než 15 let mladší než Martina, ale občas se cítím podobně. Děti ještě nemáme, protože partner pracuje daleko od domova a jsme spolu jen o víkendech, takže by nemohl být u jejich významných momentů v životě, a tak čekáme, až bude pracovně ,,přemístěn". Sml24Do práce chodím jen na pár hodin denně a vyhovuje mi to, nechci svůj život prostresovat v práci. Nechybí mi žádné kamarádky, mám jich ,,v záloze" dost, ale tyhle vztahy neberu jako podstatné. Chybí mi blízkost partnera, vybrala jsem si ho proto, že si rozumíme, je nám spolu krásně a je to právě on, s kým si chci užívat krás života. Kdybych ho měla ztrácet tak, jak popisuje Martina, taky bych to nesla moc těžce. Naštěstí mamka a babča bydlí nedaleko mě, takže jsem často aspoň s nimi, ale samozřejmě to nejde pořád. Sml23 Mám hodně koníčků, chodím plavat, tancovat, občas někomu něco přeložím, baví mě práce na zahradě..., ale to nenahradí ten pocit, že až přijdete domů, bude tam někdo, s kým se cítíte nejlépe a kdo je vám nejblíž (muž +/ děti). 

    Martino, když budete jen sedět doma, bude to ještě horší. Buď zkuste začít dělat něco, co donutí Vašeho muže zbystřit (buď aby trochu žárlil, nebo aby si uvědomil, že máte svou hodnotu, takže něco, v čem budete působit dobře a potřebně - příroda, zvířata, činnost obce jako pomoc při organizaci nějakých slavností, soutěží...), a nebo se od něj odpoutejte a zkuste najít někoho, kdo Vám ukáže jiné hodnoty života než je práce a golf - umělec, ekolog, tremp, prostě nějaký nadšenec, jehož obor by Vás taky pohltil. Takhle, jak píšete, se dá žít ale opravdu jen těžce.. Držim pěsti. Sml59

    1. na komentář reaguje Vivian — #137
    superkarma: 0 08.03.2010, 22:07:54
  18. avatar
    [125] átéčko [*]

    pajda — #124 Sml22 Možná tam nejsou paní stejného věku. Je to syndrom opuštěného hnízda? Nechtěla by za mnou paní přijet?

    superkarma: 0 08.03.2010, 19:54:53
  19. avatar
    [124] pajda [*]

    Vivian — #123 protože paní chybí styk s lidmi, komunikace s někým, s kým si bude rozumět a ne práce jako taková. Ta aspoň mě rozhodně nechyběla, té jsem doma měla nad hlavu - nejen úklid, ale papíry do firmy, vinohrad, drůbež...ale když to děláš úplně sama, tak tě to hodně brzo vyčerpá. A těžko si představit, že někdo, kdo potřebuje komunikovat a bavit se, se stane vášnivým filatelistou-samotářem. Podle mě jde o syndrom vyhoření, kdy jsi zavřená doma, nemáš na nic chuť a na nic náladu. Výměna zkušeností a názorů je to, co dodává práci hodnotu - i když si ty zkušenosti vyměňuješ jenom v rodině s pár lidmi.

    Jinak ano, dělala jsem třeba v psím útulku, ale zase - musíš na to mít a musíš mít i povahu, ke zvířatům nemůže každý, stejně tak jako každý není třeba schopen oslovovat lidi na ulici a vybírat peníze nebo dělat v Charitě...řekla bych, že problém není v činnosti, ale v tom, s kým se bavit, když má pocit, že večer musí být k dispozici pro rodinu. Proto jsem taky psala, že třeba obchůdek není řešení - pokud nebude za zákazníky jezdit, pořád bude sama, i když s nějakými papíry a fakturami...a s krabicemi se zbožím.

    Napadá mě jiná možnost - co takhle zorganizovat "klub zelených vdov" přímo v satelitu? Přece tam není jediná, určitě tam takto zavřených sedí víc. A začít se dá i nenápadně pozvánkou třeba na "posezení u pečení", rozhozenou do schránek ostatních...

    1. na komentář reaguje átéčko — #125
    superkarma: 1 08.03.2010, 14:00:21
  20. avatar
    [123] Vivian [*]

    pajda — #119 dobrovolnictví není jen práce u nemocných, existuje spousta jiných možností a nemusí to ani být práce s lidmi...

    A jak to, že koníčka nemůžeš mít sama?

    1. na komentář reaguje pajda — #124
    superkarma: 0 08.03.2010, 13:15:57
  21. avatar
    [122] Vivian [*]

    malvina — #115 školu sehnali, ale Kristýnka tam nechtěla chodit :-)

    superkarma: 0 08.03.2010, 13:13:32
  22. avatar
    [121] Anela [*]

    Ahoj Dano, taky se tak nějak plácám sama a příjdu si jak vdova, ikdyž ne zelená /ale to už je jiná story/, ráda jezdím do Prahy, pokud chceš nech vzkaz, můžeme napsat, posedět v Praze na kávě, nebo se jít podívat na nějakou výstavu.

    superkarma: 0 08.03.2010, 12:20:18

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [120] átéčko [*]

    pajda — #119 Máš pravdu. není to tak černobílé. Paní Martina se cítí sama. Věnovala se dětem, byla jim vždy po ruce a teď už jsou dospělé. Tohle nespraví jen rady typu najdi si milence, nebo tak se nějak zabav, peněz máš dost. To je o něčem jiném.

    superkarma: 0 08.03.2010, 10:52:13
  2. avatar
    [119] pajda [*]

    Řekla bych, že celý problém není zdaleka tak černobílý, jak se ostatním zdá.

    Sama jsem byla v podobné situaci - i když za poněkud jiných okolností. Syn je vážně nemocný a vyžadoval sice 100% dostupnost někoho z nás, ale současně chodil do školy (střední), takže to vypadalo takto: musela jsem být k dispozici "na písknutí", ale současně většinu času (kdy byl syn v pořádku a manžel v práci) sama v prázdném domě. Práci jsem měla na dva dny v týdny a jen dopoledne, protože jinak to nešlo a oproti době, kdy jsem lítala kolem zaměstnání, domácnosti a koníčků to bylo zoufalé. Nebylo co dělat a do čeho píchnout, protože jakoukoliv práci jsem musela být schopna v případě nouze okamžitě přerušit a "vystartovat" pro syna. Vydrželi jsme to půl roku, pak se nám podařilo zajistit synovi individuál a mě práci ve stejném městě, kde má školu.

    A upřímně: tenhle způsob života se dá vydržet chvíli, ale ne dlouho, protože koníčky nemůžete mít samy, kroužky (aspoň ty běžně dostupné) jsou vesněs odpoledne, kdy máte snahu být aspoň trošku s rodinou, dělat někde dobrovolníka u zvířat nebo u nemocných musíte být schopny psychicky (já na to v tu dobu neměla) a nic dalšího moc do úvahy nepadá. A rozběhnout obchůdek bez známých, které by v něm nakupovaly, taky nejde...

    Paní bych doporučila začít se zajímat v obci, která je poblíž - byla by blízko domova a obce zpravidla rády vidí, když někdo pomůže třeba i ve školce nebo v místní knihovně a podobně...a nemusí to být zrovna za peníze.

    1. na komentář reaguje átéčko — #120
    2. na komentář reaguje Vivian — #123
    superkarma: 0 08.03.2010, 10:27:51
  3. avatar
    [118] liduskaa123 [*]

    Pani zdá se dobře děti vychovala, nefetujou, neflákaj se....a než se dočká vnoučátek...co třeba zaběhnout do nemocnice jako dobrovolnice a číst dětem pohádky a zjistit, jak je vlastně šťastná protože má zdravou rodinku....Léčba šokem.....

    Pani nemá žádnou rodinu, nikomu nemůže pomoct a nabídnout svůj volnej čas...nemá uštvanou švagrovou segru nebo tak..? Co kdyby jim pomohla s dětma...to přece umí....Sml79

    superkarma: 0 08.03.2010, 10:12:51
  4. [117] Sixty [*]

    No, já paní docela chápu. Sice na jejím místě bych měla celý den co dělat, ale znám spoustu ženských, které žijí vlastně podobné životy. Jen s tím rozdílem, že chodí do práce, čímž jaksi zabijí čas dopoledne. Děti odcházejí a když si člověk nevybuduje postupně vlastní koníčky, vlastní život, svoji osobnost jinou než v podstatě otrok rodiny, najednou není co dělat. A znám i ženskou, která nemá rodinu, vydělala dost a a do práce už nechodí a stejně má problémy, neví co s časem, nic ji nebaví...

    superkarma: 0 07.03.2010, 23:23:10
  5. avatar
    [116] mio [*]

    TAKOVÝ problém bych tedy opravdu chtěla mít..a tisíc dalších ženských taky..barák, prachy, volný čas...

    Je přece TOLIK možností, jak se zabavit, zaplnit život něčím co dává smysl!

    Vždy mě může fakt nazdvihnout, když si někdo stěžuje a opravdu stěžuje tak, (pár takových lidí taky osobně znám) že nic jiného než ty stížnosti od něj neuslyšíte..a vlastně má docela normální ( často i nadprůměrně spokojený) život. Ale jsem přesvědčená, že to má prostě člověk v povaze.

    Já si totiž fakt myslím, že jaký si to uděláš, takový to máš. Každý má přece možnost výběru, jakým směrem se bude jeho život dál ubírat. A tady jsou ke všemu děti už velké, tak to snad už není vůbec co řešit..protože zas rozumím případům, kdy člověk se něčeho bojí či s něčím otálí právě kvůli dětem..

    Ženská, máš celý život před sebou, tak ho začni žít!!

    superkarma: 0 07.03.2010, 22:43:51
  6. avatar
    [115] malvina [*]

    nevím  zda  vím, ale paní   Zelená  vdova, je  trochu mimo mísu.   To když  se stěhovala na venkov  nevěděla , že tam   nesežene  školu,a  vše k tomu?  C o jako   čekala? Proboha  žijeme  ve 21  století, kdy  se  dá vše    předem  zjistit a  ne v  době temna, kdy neexistoval internet, noviny, ......... ŽASNU

    1. na komentář reaguje Vivian — #122
    superkarma: 0 07.03.2010, 19:06:35
  7. avatar
    [114] Linde [*]

    darkLilith — #110 jsem nějak mimo...v čem tu paní mám povzbudit? Vždyť tu píše, že má peněz jako želez, kosmetika a masáže už ji nebaví a manžel věčně není doma a tak je sama. V čem ji prosím tě máme tady povzbudit? Já sama diskuzi dole chápu jako dobře mířené povzbuzující rady, které jí říkají - jsi sama doma a nudíš se? Vypadni na zahrádku, dělej kroužek s dětmi, věnuj se lesu, koním, údržbě obce, diskutuj s lidmi v obci, občas něco udělej pro druhé. Co více jí přát? Potřebuje náplň života a tou je nějaká činnost, která by ji oslovila a přetrhla ten koloběh nuda-samota-nuda-samota-šílená nuda.Sml79

    superkarma: 0 07.03.2010, 16:04:32
  8. avatar
    [113] Vivian [*]

    darkLilith — #112 není to celospolečenský problém, třebaže se to možná týká mnoha lidí. Vždycky je to problém konkrétního jedince, problém v jeho postoji k životu, problém v tom, že si nedovede s vlastním životem poradit, smysluplně ho žít, naplnit... Vyjádřit pochopení mohu, ale to jí asi nepomůže :)

    Já jsem se před pár lety chystala jít dělat do nemocnice jako dobrovolnice. Měla jsem sice živnost, ale i tak mi zbývalo dost volného času a tohle mi připadalo jako bezvadná náplň. Nebýt toho, že jsem otěhotněla, byla bych se tomu věnovala. Původní profesí jsem zdravotní sestra a práce s lidmi mě naplňovala a uspokojovala. Jako dobrovolník člověk nepotřebuje žádnou speciální kvalifikaci, protože nevykonává práci zdravotníka, ale "jen" se věnuje nemocným lidem, třeba jim předčítá nebo si s nimi povídá, baví nemocné děti etc. To je podle mě skvělý způsob, jak zabít nudu... :) A není jen nemocniční dobrovolnictví, dobrovolnictví se dá páchat v mnoha různých oblastech, stačí jen mrknout na internet. No a pokud někomu vadí, že se tím nedá vydělat, tak si může najít brigádu. A pokud si někdo nechce najít brigádu, protože "manžel si nepřeje, abych pracovala", tak ať jde do řiti, protože - jak už tu někdo napsal - kdo chce, hledá způsoby, a kdo nechce, hledá důvody. A vo tom to je Sml16

    superkarma: 0 07.03.2010, 15:10:49
  9. [112] darkLilith [*]

    a ještě...abych napsala nějaký ty konkrétní rady:-) jak pro paní z článku tak pro kohokoli v podobný situaci:

    1. přečíst si tu knížku od Betty Friedan - člověk pochopí jak to funguje, a že to není jenom osobní problém, ale celospolečenský problém

    2. promluvit si s někým, kdo vás opravdu chápe a chce vám pomoct, ne si jen ironicky kopnout - pokud není takový příbuzný nebo kamarád, tak najít humanisticky orientovanýho psychologa - ten problém je hlavně existenciální, od toho je třeba se odrazit, důležitá je v prvý řadě kvalita života, ne se sebeznechucením hned začít vyhledávat ten "malej dvorek a velkej bič"

    Je zajímavý jak v týhle převážně nekřestanský společnosti, se z křestanský tradice ujal hlavně ten důraz na hříchy, pokání a sadomasichistický asketismus, a soucit nebo heslo "nesuďte nebo budete souzeni" už tak v kurzu není

    PS pro jiti: tady přeci není jádro problému Praha....

    1. na komentář reaguje Vivian — #113
    superkarma: 0 07.03.2010, 13:30:17
  10. avatar
    [111] jiti [*]

    Sml39 no chudinka Sml28 aby jste se z tý superprahy nepokákli. Taky jsem na vesnici a zábavu si najdu vždycky.

    superkarma: 0 07.03.2010, 13:19:47
  11. [110] darkLilith [*]

    Já ale přeci neříkám litovat, ale povzbudit, v tom je velký rozdíl:-) Navíc každý člověk je jiný...někomu rána palicí pomůže, a někdo se sesype nadobro...a taky by právě mělo jít předně o toho člověka, aby mu to pomohlo, a ne si ventilovat vlastní frustrace....a pokud má třeba někdo v háji sebevědomí a jeho nejbližší ho nepodporují, tak jsou další výčitky spíše sůl do rány. A pokud by chápající přístup k ničemu nebyl, tak by třeba mohli rovnou zrušit celou humanistickou psychologii:-)

    1. na komentář reaguje linde — #114
    superkarma: 0 07.03.2010, 13:02:47
  12. avatar
    [109] enka1 [*]

    darkLilith — #108 No, mně většinou pomohly ty rány palicí, zvlášť od dobrých přátel mě nasměrovaly jinam.Kdyby mě litovali, plácám se v problémech dodnes.

    superkarma: 0 07.03.2010, 12:48:43
  13. [108] darkLilith [*]

    Koukám, že tady jsou všichni strašně chytří...ta žena je nešťastná, potřebuje pomocnou ruku, a místo toho dostane ránu palicí...zamýšeli jste se třeba nad tím, jak se cítí, pokud ty reakce čte? přijde vám zatím ještě málo vydeptaná? Samozřejmě, že by měla v životě spoustu věcí změnit, nebo se zblázní - ale změna se daleko snáze dělá s povzbuzením, pochopením a nadějí, než s pocity viny a sebenenávistí. Možná jí tu někdo závidí, což je taky logické, kdo nezažil, nepochopí. Docela doporučuju přečíst si knížku Ženská mystika od Betty Friedan - tam je dost názorně vylíčeno, jak to vypadalo, když bylo tohle ve velkém v USA v 50. letech. Nejvíc překvapující mi přijde to, že někdo lituje manžela - jako by to nebyl on, kdo má život přesně takový jak si ho naplánoval, kdo nejen, že svou ženu nepodpořil, když si chtěla najít práci, ale ještě jí házel klacky pod nohy, i když asi musel vidět, že je nešťastná - což je logické, pokud žijete život v aranžmá někoho jiného. Můžete mít samozřejmě taky v životě spoustu problémů, možná horších, ale tím spíš - vžijte se do toho, jak by vám bylo, kdyby vámi místo pomoci někdo opovrhoval. Paní samozřejmě může dělat spoustu věcí - ale k tomu právě potřebuje elán a víru, že jí někdo fandí, protože doma jí patrně nefandí nikdo...

    1. na komentář reaguje enka1 — #109
    superkarma: 1 07.03.2010, 12:39:25
  14. avatar
    [107] balerina [*]

    nj bydlení v satelitu je příšerný-sama jsem zažila(sice jen privátně),ale již po půl roce sem šupajdila do Prahy.Lidé tam jsou opravdu strašně odcizinení, po vybudovaných chodnícíh nikdo nechodí, kolem maxi vilek a mikro zahrádek co nejvyšší zdi...opravdu zlaté klece, kam se paradoxně většina majitelů jezdí jen vyspat.

    Paní v článku si stěžuje zbytečně, existuje tolik věcí, které může dělat.. různé kroužky, dobrovolnoctví a kdyby jela na dovolenou sama tak by tam jistě poznala spoustu známých.... myslím že předčasně rezignovala:( a to je vždy špatné.

    A jak mi bylo jednou řečeno ,,golf je hrozně nudná hra, ale musím ho chodit hrát kvůli kontaktům....´´ takže asi tak...

    superkarma: 0 07.03.2010, 01:16:26
  15. avatar
    [106] Eva_CZ [*]

    Blueberry — #104 prave jsem dohrala tu prenudnou kokotinu na Wii. Vim o cem mluvim, jsem golfem obklopena a dokud nebudu na vozejku, nebo neprekrocim stovku, nikdo me na nej nedostane.

    superkarma: 1 06.03.2010, 23:18:52
  16. avatar
    [105] Léthé [*]

    Já být tím chlapem, taky bych nespěchala domů  Kdo by taky chtěl koukat na unuděnou otrávenou ženskou, která neví co se svým životem. A paní přemýšlí  o rozvodu?….ha ha …vsadím se, že manžel to uvítá.

    Radit nebudu, ať si každý pomůže sám. Tady není problém bydlení a že jsou kidrharanti fuč…tady je problém sama ta dotyčná.

    superkarma: 0 06.03.2010, 19:53:08
  17. avatar
    [104] Blueberry [*]

    Eva_Fl — #103 Trvej si na cem chces. Vazne muzu brat jenom nazor nekoho, kdo vi, o cem mluvi. A to ty rozhodne nejsi.

    1. na komentář reaguje Eva_Fl — #106
    superkarma: 0 06.03.2010, 19:34:14
  18. avatar
    [103] Eva_CZ [*]

    Blueberry — #101 trvam si na svem, snad muzu mit svuj nazor, ne?

    P.S.drina Sml52Sml52Sml52Sml52Sml52Sml52Sml52

    1. na komentář reaguje Blueberry — #104
    superkarma: 0 06.03.2010, 19:22:37
  19. avatar
    [102] átéčko [*]

    Blueberry — #101 A navíc je to na krásných místech. Mně se golf nelíbí, ale už jsem se na greenu fotila, bylo to příjemné.

    superkarma: 0 06.03.2010, 18:00:10
  20. avatar
    [101] Blueberry [*]

    Eva_Fl — #88 Ty jsi vzdycky se vsim hned hotova, ze jo... Golf hraju, protoze me to bavi a protoze to umim. Umim to proto, ze jsem stravila nekonecne hodiny  v "driving range" a trenovala udery. Tedy zadna snobarna, ale pekna drina. Vozik si nikdy neberu a golfove hriste obchazim pesky. Nekdy si i nosim hole na zadech, nekdy je tahnu na koleckach. Je to sport spolecensky a vetsina golfaru ma urcitou uroven, to je pravda - nekdo to oznacuje jako snobarnu. Tech osmdesatniku na golfu taky vidim hodne a rikam si - good for them! A nazyvat lidi, kteri hrajou golf kreteny je trochu silne, nemyslis?

    1. na komentář reaguje átéčko — #102
    2. na komentář reaguje Eva_Fl — #103
    superkarma: 0 06.03.2010, 16:52:57
  21. avatar
    [100] Allma [*]

    enka1 — #93 jestli je ona paní tady odtud, se ž-in tak bych se taky hlásila, ale klidně až po toběSml30Sml30

    superkarma: 0 06.03.2010, 15:49:09
  22. [99] extravagantnice [*]

    átéčko — #97 Kamarádky si vybíráš,hold si musí najít k sobě rovný a né nějaké závistivé chudinky.

    superkarma: 0 06.03.2010, 15:41:42
  23. avatar
    [98] enka1 [*]

    átéčko — #97 závist je mocná čarodějka, ale v tom satelitu jich na tom musí být skoro všichni stejně,já tomu prostě nerozumímSml80pořád si myslím, že paní je zahleděná jen na svůj problém a čeká pomoc shůry nebo od okolí.Nabízí jen- litujte mne a to nabízí nic.

    superkarma: 0 06.03.2010, 15:29:43
  24. avatar
    [97] átéčko [*]

    extravagantnice — #96 Ale zase kamarádky jsou různé. Některé jí budou závidět že bydlí v hezkém domě...Nebo i to, že manžel je furt v práci.

    1. na komentář reaguje enka1 — #98
    2. na komentář reaguje extravagantnice — #99
    superkarma: 0 06.03.2010, 15:21:21
  25. [96] extravagantnice [*]

    Doporučovala bych ji také kamarádky a milence.Potom ten čas hrozně moc ubíhá a nic se nestíhá.To není moje zkušenost ,ale moji známé.

    1. na komentář reaguje átéčko — #97
    superkarma: 0 06.03.2010, 15:13:53
  26. avatar
    [95] átéčko [*]

    Já jí rozumím. Jsem také dlouho doma a vím, že to není jen tak, najít si na pár hodin práci, nebo zábavu. Třeba teď bych to proseděla u pc. Ale dříve jsem také chodila po městě, po návštěvách, se psem. Začala jsem se učit angl. ale to mě moc nebavilo. Problém byl, že tan čas jsem měla v dobu, kdy se vlastně nic neděje a kdy nikdo namá čas. Nechtělo se mi prodávat kosmetiku, nebo se jen tak flákat. Jenže já jsem nebyla sama. Jsem doma s postiženým klukem.

    ...paní by si mohla najít kámošku a když jich bude víc, můžou něco organizovat. Třeba pro děti, nebo pro sebe....

    superkarma: 0 06.03.2010, 15:05:29
  27. avatar
    [94] wich [*]

    OlgaMarie — #92 Sml22 Bohužel ano, ale jinak je to krásný klidný sport a věřím, že spousta lidí to tak taky má. Stejně jako tenis - dřív sport "vyšších vrstev", ale i oblíbená zábava. Doma na zahradě jsme si udělali a v létě hrajeme minigolf Sml59 A to je taky fajn zábava Sml30

    superkarma: 0 06.03.2010, 12:50:09
  28. avatar
    [93] enka1 [*]

    Nápad na charitu: PSŽ -platím SIPO ženám-in, mně by to tedy píchloSml22

    1. na komentář reaguje Allma — #100
    superkarma: 0 06.03.2010, 07:41:06
  29. avatar
    [92] OlgaMarie [*]

    wich — #34 Z golfu udělali snobárnu ti, kteří neměli nikdy potřebu sportovat a ze dne na den si koupili několika tisícové vybavení na golf a členství v klubu, protože na golfu se prý udělají ty nejlepší kšefty...

    1. na komentář reaguje wich — #94
    superkarma: 0 06.03.2010, 07:16:23
  30. avatar
    [91] moula [*]

    Rikina — #82 skvelej napad! Ted to nekdo te pani predneste a udelame rozvrh, muze nas vsechny po mesici vystridat a vydelavat nam na zivobyti a makat jak vevericka a my se budeem po mesici stridat u ni doma a uzivat si jejiho manzela financni podpory. Vlastne tim, ze bysme ji delali lecebnou kuru, bysme to mohly zavest jako lazne/lecebnu/poradnu a manzel by nam jeste mel skladat tucny prispevek na nase konta za jeji pobyt. Urcite by se te unudene cihave slepice rad zbavil a mel by cas na svoje konicky:). Me by bylo putna, jestli vecer prijde domu nebo ne a ostatnim tady bych rekla jakbysmet, co? Udrzet prazdny barak v cistote se snad da za par minut a jestli by mel zajem, vyvarovala bych mu s radosti. Mesic nemyslet na nic, jen na to jak se zabavit bez jakychkoli starosti...no nebyla by to nadhera?

    superkarma: 0 06.03.2010, 00:07:41

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme