Bulvár

Mám titul, ale ve škole jsem nebyl


Milé Ženy-in,
přečtení článku v magazínu Právo mě inspirovalo k napsání sem do redakce.
Zajímal by mě na tuto problematiku také váš názor.
A o co se vlastně jedná??

Jak již samotný název napovídá, od roku 2022 se mezi čerstvě odpromovanými studenty může poprvé objevit člověk, který nikdy pravidelně nenavštěvoval ani základní, ani střední a ani vysokou školu. Nebude mít za sebou strkání před školou, poznámky a koule v žákovské, rozsazování ani zabavování nevhodných pomůcek.
A kdo ho o tyhle zážitky připraví? Stojí za tím ministerstvo školství, které už v roce 1998 zahájilo program domácího vyučování na prvním stupni základní školy, kdy žáka nevyučuje sbor pedagogů, ale máma s tátou. Letos byla tato možnost rozšířena i na druhý stupeň. Navíc už nějakou dobu není problém si na soukromé střední škole vyjednat individuální plán a na přednášky na školách vysokých už dnes nechodí téměř nikdo.
Klíčová otázka zní: Nebudou tomu právě otitulovanému studentovi zkušenosti a la hnědé omáčky ve školní jídelně chybět? Jak je známo, dětští psychologové se shodnout nedokážou, a tak si budeme muset na odpověď minimálně těch patnáct let počkat.

A co vy, ženy-in?
Jaký je na to Váš názor?
Máte samy zkušenost s domácím vyučováním?

Hezký den
hraluc

   
04.12.2007 - Společnost - autor: Čtenářský příběh

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [119] vlcice [*]

    Domácí škola by měla být omezena jen na zlváští případy.

    superkarma: 0 09.12.2007, 11:09:00
  2. avatar
    [118] polgara [*]

    Samozřejmě chápu, že domácí vyučování je pro určité děti výhodou, ale určitě ne pro všechny. Děti, které nemají žádný zdravotní problém by rozhodně měly navštěvovat normální školu. Potřebují své vrstevníky, musí se naučit pohybovat v kolektivu. Hodně věcí, které pravidelná školní docházka obnáší, jim domácí vyučování poskytnout nemůže. Samozřejmě, pokud dítě trpí třeba fobií z většího počtu lidí, je domácí výuka nejlepší volbou. Ale nesouhlasím s názory maminek, které tvrdí, že normálnímu dítěti nemůže škola nic nabídnout nebo že je nespokojená s podmínkami ve škole. Dnes si přece mohou rodiče vybrat, kam bude jejich dítě chodit do školy. Není to jako před 30-ti lety, kdy to bylo dané obvody. Pokud někdo bydlel v dané čtvrti, musel jít do školy příslušné k danému obvodu a bylo hotovo. Ale i tehdy se to dalo zařídit, aby po zápisu dítě přeřadili.
    A také si myslím, že maminky, které vyučují své děti doma nejsou moc důsledné.

    superkarma: 0 05.12.2007, 00:07:28
  3. avatar
    [117] augustyna [*]

    take si myslim, ze pokud to nevyzaduje zdravotni stav nebo nejaka naprosto nestandardni situace rodiny/jako treba zivot mimo civilzaci/ tak se mi zda domaci vyucovani take podivne a ochuzuje dite o kontakt s vrstevniky...individualni studijni plan na SS a VS uz je preci jen o necem jinem, ma sva pevna pravidla a hlavne tyka starsich lidi, kteri diky nemu vetsinou nejsou vytrzeni ze spolecnosti...osobne nemam rada takovyty prirodni typy rodin, kde se zpravidla vyskytuji prave deti skolou povinne, ktere vyucuji maminky

    superkarma: 0 04.12.2007, 22:50:00
  4. [115] Bellana [*]

    Určitě jsou děti, které potřebují domácí výuku. A některým bych ji dala povinně - hloupým nánám, které hodnotí ostatní podle značky trička, pitomcům, co se musí pořád nad někoho vyvyšovat, rváčům, i jiným. Ale ti na to nemají dost schopné rodiče nebo prachy. Dcera doučuje za 150 na hodinu. Že by to někdo profesionálně dělal levněji, když navíc ztrácí spoustu času a peněz dojížděním? Nevěřím. Jsem ráda, že si rodiče mohou vybrat, ale já bych své děti do školy posílala i tak.

    superkarma: 0 04.12.2007, 22:32:09
  5. avatar
    [114] Altamora [*]

    JanaVi: Jsem na tom trochu jako ty, jen jsem se z mého téměř rodného maloměsta odstěhovala, papírově po promoci, ve skutečnosti už při odchodu na kolej. Jsem introvert, z rodiny sociálně dost slabé, vzhled je lépe nezmiňovat. Dnes bych možná byla třídním otloukánkem, pokud by si někdo troufl . Ráda se čas od času setkám se spolužáky ze základky, z gymplu i vysoké. Některé mám ráda, některé nerada, s některými si povídám, jiné jen pozdravím. Teď chodím pravidelně na pivo se spolužákem, se kterým jsme si šli na nervy dvanáct let, už si máme co říci, už to není ten vulgární nefoukanec, ale vzdělaný muž s velkým rozhledem, a tehdejší zlomyslnosti jsou zapomenuty. Asi jsem ten opovrženíhodný sluníčkový typ, když se nehnípám v dávných sporech

    superkarma: 0 04.12.2007, 22:23:31
  6. [113] bedanek [*]

    Nejsem zastáncem.

    superkarma: 0 04.12.2007, 22:20:38
  7. [112] terenniberuska [*]

    já si myslím´že spolužáky v kolektivu je líp

    superkarma: 0 04.12.2007, 21:58:00
  8. avatar
    [110] edith1975 [*]

    Možná bych si uměla představit, kdyby žáka vyučovala doma učitelka(máma), ale jinak mi to přijde divný a bourá to fakt, že vyučující i když jen doma rodiče, nemusí mát pedagogické vzdělání.

    superkarma: 0 04.12.2007, 21:09:48
  9. avatar
    [109] Wanda [*]

    Zkušenosti s domácím vyučováním nemám, jen co se píší úkoly. Pro děti je lepší, když chodí do školy, nejen že má kamarády, ale i prostředí ve kterém se ozdravuje jeho imunitní systém.

    superkarma: 0 04.12.2007, 21:00:52
  10. [108] mindulinka [*]

    Aloren 105: souhlasím s tebou

    superkarma: 0 04.12.2007, 20:30:48
  11. [107] mindulinka [*]

    Další otázka je, zda bude mít rodina nato, aby matka (nebo otec) zůstal doma a učil děti? Uživí se v našem státě?? Když na rodinné výdaje průměrné rodiny průměrný jeden plat nestačí?

    superkarma: 0 04.12.2007, 20:24:28
  12. [106] standa1 [*]

    Aloren: Už po druhé dnes souhlas. Nedokážu si to představit, to úplné učení doma. To budou děti dost ochuzeny.

    superkarma: 0 04.12.2007, 20:10:21
  13. avatar
    [105] Aloren [*]

    Myslím si, že je správné , když děti chodí do školy, domácí škola je ochudí o společnost spolužáků, o kamarádství, o zdravé soupeření...

    superkarma: 0 04.12.2007, 20:04:49
  14. [104] bruna [*]

    Hm, ja teda nemam zadny hrozivy traumata ani z jedne skoly a na srazy chodim. Ale asi nejsem ten vyhranenej nesportovni individualista I kdyz minulej sraz gymplu nebyl nic moc, nekteri ti lidi bydli celej zivot na tom malomeste, kde jsme chodili do skoly, a s jinyma se vubec nebavi, ani se nepokouseli odpovedet na pozdrav Chodila jsem na sedmiletej gympl, a ackoli ja nemela problem s nikym, ti outsideri tam byli mnohem vic deptani a ponizovani, nez predtim na zakladce, zakladka byla proti tomu i tem nejdivnejsim individuim pratelsky naklonena...Pamatuju si, ze tzv. "nejhnusnejsi" holka a "nejhnusnejsi" kluk byli vystaveni nepretrzitemu teroru a posmivaly se jim i nektere kravy ucitelky, a decka samo zcela otevrene Mno, a jak to asi casto je, jsou tihle dva docela uspesni nyni...

    superkarma: 0 04.12.2007, 20:04:33
  15. [103] Karonela [*]

    Nevím ale spolužáci jsou dost důležiti.

    superkarma: 0 04.12.2007, 19:54:03
  16. avatar
    [102] murena [*]

    Zkušenost s domácím vyučováním nemám,ale nevidím důvod proč by neměly děti chodit do školy ...

    superkarma: 0 04.12.2007, 19:21:37
  17. avatar
    [101] JanaVi [*]

    sanvean:

    superkarma: 0 04.12.2007, 18:45:56
  18. [100] a.... [*]

    No já se s lidmi z vysoký nestýkám a ani v době studia jsem k nim nijak nepřilnula. Moje spolužačky byly zspšklý nány, který neuměly žít. Všechny se domnívaly, že budou dělat vědeckou kariéru a povětšinou skončily jako učitelky nebo v redakcích bulváru. Měla jsem ráda pár lidí z gymplu, v létě jsem se sešla se spolužačkou, která žije 20 let v Kanadě a a já jí od gymplu neviděla. Bylo to úžasné setkání.
    Jinak školní traumata nemám, jedinou noční můrou mé školní docházky je učitel, kterého jsme měli ve 4. a 5. třídě. Tak toho jsem opravdu hluboce nenáviděla

    superkarma: 0 04.12.2007, 18:40:46
  19. avatar
    [99] sanvean [*]

    JanaVi: Já měla velký štěstí, že na základce jsem potkala holku, se kterou si rozumím dodnes. S ostatními jsem sice žádný konflikty neměla, ale zatímco ostatní holky řešily...ani vlastně nevím co, asi Back Street Boys a krajkový lem u ponožek, my vyráběly panenky Voodoo Zaplaťpánbůh za ni

    superkarma: 0 04.12.2007, 18:33:08
  20. avatar
    [97] ZP [*]

    ze školy si děti aspoň odnesou nějaké zážitky a budou mít na co vzpomínat až budou dospělí.

    superkarma: 0 04.12.2007, 18:26:33
  21. avatar
    [96] JanaVi [*]

    Meander: myslím, že bych neměla být kolektivní typ, byla jsem jedničkářka, individualistka a stále jsem introvert.

    Ťapina: to my se taky vídáme , ale s některýma z gymplu se vídám často i s rodinou a nebo jezdíme na společné dovolené.

    superkarma: 0 04.12.2007, 18:25:33
  22. avatar
    [95] Meander [*]

    Setkání se základkou se snad ani nedělo a vůbec mi to nevadí. Srazy se SŠ byly dva a děkuju, nechci. Mihla jsem se na tom prvním a když jsem viděla, že ta hrůza ještě léty uzrála a vygradovala, tak jsem si to druhé nechala ráda ujít a ráda si nechám ujít i všechna další. Ráda bych se viděla s lidmi ze školy v Davosu, ale to už se mi asi nepovede.

    superkarma: 0 04.12.2007, 18:22:54
  23. avatar
    [94] Ťapina [*]

    JanaVi: Vidíš a my se klidně ze studijní skupiny z vysoké sjedeme i z té celé republiky. A když byl sraz z gymplu, kde všichni byli z jednoho města až na mě, tak se sešli třeba taky čtyři lidi.

    superkarma: 0 04.12.2007, 18:21:09
  24. avatar
    [92] Meander [*]

    JanaVi: Spíš jsi ten správně kolektivní typ. Protože to, o čem píšeš a co tě evidentně činí šťastnou (což je jenom dobře) by pro mě byla nekonečná noční můra.

    superkarma: 0 04.12.2007, 18:19:31
  25. avatar
    [91] JanaVi [*]

    Ťapina: Já naopak nejmíň vídám spolužáky z vysoké, protože jsme byli z celé republiky a bylo nás pár.

    superkarma: 0 04.12.2007, 18:17:25
  26. avatar
    [90] JanaVi [*]

    Ťapina: Meander: Nyotaimori: Tak to jsem měla asi štěstí, chodila jsem s některýma dětma do školky, potom do školy, hráli jsme si spolu na ulici a teď v dospělosti jsme si koupili domek v tom místě, takže i moje děti se kamarádí s dětma mých bývalých spolužáků.

    superkarma: 0 04.12.2007, 18:15:41
  27. avatar
    [89] Lilinka [*]

    Fungovat to jistě může. Ale jako dítě bych o to nejspíš nestála. Chodila jsem do školy ráda

    superkarma: 0 04.12.2007, 18:08:51
  28. avatar
    [87] Meander [*]

    JanaVi: Jo, za 13 let strávených ve školních lavicích mám možná 3 kamarádky, které ráda vídám i teď. Zbytek bych klidně polila kyselinou solnou.

    superkarma: 0 04.12.2007, 18:03:35
  29. avatar
    [86] Ťapina [*]

    JanaVi: Z vysoké už jo, tam už jsem měla za spolužáky dospělé lidi Na střední to taky šlo, akorát jsem se pak odstěhovala dost daleko. Ale základka byla trága.

    superkarma: 0 04.12.2007, 18:02:57
  30. avatar
    [85] JanaVi [*]

    Fakt tady není nikdo, kdo by měl mezi spolužáky kamarády? Kdo by se s nima rád scházel i v dospělosti? Neříkám, že se všema, ale s některýma. Vždyť roky na střední a na vysoké škole byly nejlepší, žádné starosti, spousta volného času,..

    superkarma: 0 04.12.2007, 18:00:59

Další příspěvky

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?

Náš tip

Doporučujeme