Vztahy

Mám šéfa rasistu

Mám šéfa Rakušana a jeho chování je zkrátka nesnesitelné.

 

Nastoupila jsem hned po škole do firmy, která se zabývá spedičními službami. Byla jsem šťastná, že mě vůbec někde vzali, jelikož jsem neměla žádné zkušenosti.

 

Nejdřív jsem se rozkoukávala a šéf byl ke mně milý.

Měl vcelku trpělivost, trochu se mi zdálo podivné, že ho kolegové nemohou vystát. Najednou začali z firmy jeden po druhém odcházet…

 

A tak jsem se ocitla na vyšší pozici.

Měla jsem ohromnou radost z postupu a samozřejmě i z větší výplaty. A rodiče, rodiče se samou pýchou dmuli… J

 

Začala jsem přicházet do kontaktu s klienty a někdy doprovázela šéfa na důležité schůzky.
Vždy jsme dojednali nějaký obchod a po jeho odjezdu jsem v jednání již pokračovala sama. Začalo mě to bavit, začala jsem si připadat důležitá. Moje pozice se upevňovala a momentálně jsem po této stránce na sebe velmi pyšná a v tomto směru velmi spokojená.

Dva roky po škole mám postavení a peníze, o kterých se mi nesnilo.

 

Jen ten rakouský šéf mi bere elán, je zdrojem mých depresí a bere mi i důstojnost.

 

Pokaždé, když se něco semele, naše pobočka má nějaký problém, ať už účetní, personální nebo ryze obchodní, její majitel svádí vše na neschopnost českých lidí obecně.

Nevím, jaké zkušenosti měl s naším národem v minulosti, ale možná bychom možná spíše my měli právo na to, zobecňovat zápory té rakouské. A on i přes veškerou historii vztahů mezi evropskými národy vyřvává při svých záchvatech, šílené krátké věty. Teď mi napadá - jeho slova pronáší malý fanatický šílenec, a většina obvinění vyplývá z toho, že naše zákony fungují jinak než ty jejich.

 

Nemůže například pochopit, že naše účetnictví funguje v určitých ohledech jinak než to rakouské.

„Fucking czech mentality!“ vykřikl právě včera, a to před majitelkou účetní firmy, která byla právě v té chvíli přítomna. Zůstaly jsem na něho koukat, ale on nadával dál. Je si jist, že si to k nám může dovolit…

 

Až po dlouhém čase jsem tedy přišla na to, že on se na nás dívá jako na méněcenné. Nepřála bych toto zjištění nikomu. A jak nás ponižuje? Přesně jen těmi větami, kterým asi dvakrát do měsíce nechá volný průchod. Ale přesně právě tyto projevy odhalují, že nás bere jako sluhy, jako podřadný národ.

 

A teď mi, milé čtenářky poraďte, co mám dělat.

Mám se vzdát své kariéry? Mám přijít za rodiči a říci jim, že jsem dobrovolně odešla kvůli šéfovi, který mi nesedí?

 

Anebo tam mám zůstat a poslouchat ty rasistické šílenosti a tvářit se, že se nic neděje...

 

Děkuji...

 

 

   
08.06.2005 - Láska a vztahy - autor: Jindřiška Kleknerová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [65] Kekka [*]

    Kde budeš pracovat si musíš rozmyslet sama. Tvůj šéf je ale zakomplexovaný hovado, protože normální člověk nemá zapotřebí nikoho takhle urážet. A nebo se ho zeptej, co tím myslí. Já bych to udělala.

    superkarma: 0 08.06.2005, 20:58:35
  2. avatar
    [62] Gwendylon [*]

    Solei, souhlas, moje C25 funguje už pět let bez poruchy a teprv s druhou baterkou...

    superkarma: 0 08.06.2005, 17:52:57
  3. avatar
    [60] Léthé [*]

    Já čekala, že v článku se bude stěžovat nějaká romská dívenka a ejhle Češka na Rakušáka. Pak nechápu slovo rasizmus….nebo všichni kolem něho, co nic neumí, jsou přičmoudlý? Podle mě je tvůj šéf obyčejný hovado, nic víc .

    superkarma: 0 08.06.2005, 16:21:54
  4. avatar
    [58] Eva_CZ [*]

    Mahara:

    superkarma: 0 08.06.2005, 15:02:51

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [57] karlik [*]

    Po druhé světové se přisluhovačům nacistů říkalo kolaboranti, co jsou přisluhovači jejich potomků? Pak je ještě možnost se rozloučit a v případě dostatečných znalostí a skušeností si založit vlastní českou konkurenční firmu a okázat jim, že nejsme žádná ořezávátka.

    superkarma: 0 08.06.2005, 13:44:20
  2. avatar
    [55] Solei [*]

    Lowel: Dovol mi oporovat se siemensem, nedam na ne dopustit pokud vynecha radu A ktera je urcena pro deti aby je mohly do pulroku znicit tak si myslim ze tyto mobily jeste porad jsou dost dobre. Nokia je poruchovejsi a za stejnou cenu ma mene funkci.
    Jinak Siemens tady v rakousku asi zas az tak do haje nejde a vypada to ze jim vubec nevadi spolupracovat s cechy :-) kamarad pravidelne dojizdi z Olomouce do Vidne za praci v Siemensu a je spokojeny.

    superkarma: 0 08.06.2005, 13:06:01
  3. avatar
    [54] Solei [*]

    Lowel: mas naprostou pravdu. A taky jde o to odkud devce je a kde pracuje.
    Napriklad: muj pritel nedavno menil zamestnani, pracoval v Kladne, z rodinnych duvodu se rozhodl najit si zamestnani bliz bydlisti tedy Praze. Takze z vedouci pozice si naopak pohorsil. Protoze se ocitl na trhu prace kde je vetsi konkurence a on nema dostatecne dlouhy zivotopis aby si po dvou letech praxe nasel v Praze stejne hodnotne zamestnani prestoze jeho kvalifikace a praxe danemu mistu odpovida.

    Takovych holek co vysly ze skoly a umi nejaky jazyk beha po svete spousta a spousta z nich ma delsi praxi nez Martina.

    Ja sama jsem hrozne prostoreka a da mi hodne prace drzet pusu na uzde (a obcas mi to teda ulitne). Takze se Martine nedivim ze ji to urazi. Ale urazi ji to ze si jeji sef 2x mesicne zanadava na cechy. Na druhou stranu to vypada ze je uznaly, dostala se na dobrou pozici s dobrym platem. Spousta lidi chodi do zamestnani kde je sef hulvat a projevuje se nekolikrat tydne a je to cech. Kdo ji zaruci ze ji v pristim zamestnani nebude sef sexualne obtezovat? nebo ji nebude ponizovat tim ze urazi jeji narodnost ale tim ze ji bude zadavat ponizujici praci?

    Je to jen a jen na Martine, asi uz je z toho hodne spatna kdyz se rozhodla sem napsat.

    M. drzim Ti pesti. Zkus mu klidne na rovinu v nejake vhodne chvilce rict ze stejne jako on nadava na ceske zakony tak cesi zijici v rakousku nadavaji na rakouske. Uvidis jak zareaguje.

    Treba na chvilku prestane.
    Treba Te na hodinu vyhodi a budes mit klid

    superkarma: 0 08.06.2005, 13:00:52
  4. avatar
    [53] Lhasa [*]

    Lowel: Nebyl Kdepak

    superkarma: 0 08.06.2005, 12:52:53
  5. [50] katynkaa [*]

    Já bych se být tebou pohlédla po jiném místě, pokud máš dobrou pozici a umíš jazyky, tak by neměl být problém najít si jiné místo, držím palečky a až budeš odcházet šéfa si pořádně vychutnej:-)

    superkarma: 0 08.06.2005, 12:46:07
  6. avatar
    [49] Lhasa [*]

    Lowel: Ono je celkem jedno, jestli to byla německá firma, pobočka atd. Ale jestli to chceš vědět, šlo o firmu srovnatelnou třeba s Telecomem. Psala jsem to Martině hlavně proto, že skutečně záleží na každým, kolik a čeho je schopen snášet, pokud se jedná o lidi různých národností. Přiznám se, že já osobně bych taky koukala po jiným místě, kdyby mě někdo urážel nebo ponižoval z národnostních důvodů

    superkarma: 0 08.06.2005, 12:41:50
  7. avatar
    [46] Solei [*]

    A s temi rakouskymi zakony to taky neni zadny med. Jak jsou nase zakony hloupe pro ne tak ty jejich jsou hloupe pro nas. V rakousku panuje tezka byrokracie a bordel.

    superkarma: 0 08.06.2005, 12:22:12
  8. avatar
    [45] Solei [*]

    Martino. bud rada ze to neni korejec to by sis teprv uzila. Sbirej zkusenosti a kontakty a divej se kolem sebe. Mozna nakonec zjisti ze to zas az tak hrozny sef neni. Asi jsi dost schopna kdyz ses dokazala sama vypracovat, bylo by skoda zahodit cennou praxi jenom proto ze tvuj sef je blb. Takovych beha po svete spousta. Udelej si tri roky, at to vypada dobre v zivotopise a poohledni se kde by jsi tak co mohla ziskat. Mozna nakonec zjistis takovou praci jako mas ted jen tak nesezenes a nebo si najdes neco lepsiho.


    Na svete beha spousta rasistu a rakusani opravdu patri mezi ne. My jsme slovani, oni jsou prece ti Árijci. Uz se mi stalo ze kdyz jsem si ve Vidni nastoupila do autobusu (a to jsem modrooka svetlovlaska) tak si jista velmi distingovana dama poradne daleko odsedla.

    superkarma: 0 08.06.2005, 12:16:51
  9. avatar
    [44] tomáš [*]

    ještě vydrž, Martino - a jak radí ostatní, sbírej zkušenosti, konexe - však co tě nezabije, to tě posílí. A na blba narazíš bez rozdílu národnosti, trénuj si odolnost i asertivitu.
    V naší firmě nás třeba "točí" zákazníci, ať zdejší, nebo i cizinci. Dle firemního kodexu má zákazník vždy pravdu, ne? A šéf-nebo jiní spolupracovníci - kdo neřešil mezilidské vztahy, ten snad je samoživitel....

    superkarma: 0 08.06.2005, 12:08:20
  10. [40] Rikina [*]

    To mi něco připomíná - v jedný firmě zde v Čechách majitel a šéf zároveň byl Polák, a byl toho názoru, že jedinej, kdo ve firmě pracuje, je on sám, všichni ostatní jen "seďáju a neděláju". Skladnice se ho bály, a kancelářský zaměstnanci se střídali jak na běžícím pásu - sotva se někdo rozkoukal, utekl ještě ve zkušební době. Jenže tam se dělalo za životní minimum tak nebylo o čem moc přemýšlet. Přitom ale když se člověk nedal a pustil se s ním do diskuse, s rozumnými argumenty, měl vysokou šanci přesvědčit a vyhrát, šéf měl i smysl pro humor, jenom bylo potřeba se neleknout. Každej to ale neumí...

    superkarma: 0 08.06.2005, 11:34:47
  11. avatar
    [38] Běla [*]

    Nechápu tak proč tady vůbec podniká,když jsme tak špatný národ.Nojo levná pracovní síla.Já bych teda odešla peníze jsou jedna věc ale poslouchat pořád dokola jak jsme neschopní tak ať si to dělá sám.Ať teda ukáže národu že to sám umí lépe.

    superkarma: 0 08.06.2005, 11:24:32
  12. avatar
    [35] narciska [*]

    Autorka mi mluvi z duse, jsem na tom podobne, prvni zamestnani po vejsce v italske firme, a je to to samy v bledemodrym! Cesi jsou podle mych sefu blazni, neda se s nema domluvit a nechce se jim pracovat...

    superkarma: 0 08.06.2005, 10:58:40
  13. avatar
    [34] Lhasa [*]

    Lowel: 1) Nejde o mě.
    2) Jak jsem psala, šlo o mnoho drobných a v menší míře jistě přehlédnutelných ústrků. A neuhýbali podřízení šéfům, ale Češi Němcům, s kterými byli na stejné úrovni v hierarchii zaměstnanců

    superkarma: 0 08.06.2005, 10:58:19
  14. avatar
    [32] Lhasa [*]

    Martino, to záleží především na tom, kolik a čeho jsi TY ochotná snést. Znám případ člověka, který pracoval v důležitém oddělení hodně velké firmy, jejímiž většinovými vlastníky jsou Němci. Sice se chovali "korektně", ale při každé sebebanálnější příležitosti dávali najevo, že jsou něco víc. Roztahovali se např. na schodišti, kde jim museli čeští zaměstnanci uhýbat, aby mohli projít atd. Bylo toho víc, takové to 100x nic umořilo osla. Nakonec celé oddělení podalo hromadnou výpověď a díky tomu, že všichni byli skutečně dobří, neměli problém s jinými místy, dokonce dostávali nabídky, protože to bylo v oboru, kde se ledacos rychle roznese... Na Němce udělali dlouhý nos a teď jsou všichni spokojení.

    superkarma: 0 08.06.2005, 10:38:59
  15. avatar
    [30] gerda [*]

    gerda: co teda BRÁNÍ Martině... - samozřejmě.

    superkarma: 0 08.06.2005, 10:17:20
  16. avatar
    [28] gerda [*]

    Mahara: no a co teda Martině při takovém výlevu špitnout: ale pane šéf, já jsem taky Češka a se mnou jste snad spokojený?" Vždyť u nás je to stejné: šmahem nadáváme na "rusáky", které házíme s ukrajinci do jednoho pytle - přitom jde o úplně rozdílné země - a často si nedokážeme připustit, že my, Češi, nejsme pupek světa.

    superkarma: 0 08.06.2005, 10:06:44
  17. [27] a.... [*]

    to mě živě připomnělo, jak můj bývalý šéf(též Rakušan)šel se svými přáteli kolem mé kanceláře a zapáleně hovořili o tom, jaký jsou ty Češi svině...ty si zřejmě děláš nějaké iluze o tom, jak to chodí v zahraničních firmách-ti lidé k nám nepřišli z lásky k českému národu ale VYDĚLAT PRACHY!!!Mnohem radši by byli doma ve svém prostředí a tady jim prostě všechno leze na nervy.Z toho pro tebe vyplývá, že buď vezmeš věci tak jak jsou, urážky si nebudeš brát osobně,budeš se radovat z nadprůměrné výplaty a snažit se s dotyčným tak nějak vyjít.Nebo se na to tam vykašleš a v tom případě ti doporučuju, abys místo v zahraniční firmě/nezáleží na tom, jaké národnosti tam je šéf/už nehledala.

    superkarma: 0 08.06.2005, 09:58:54
  18. avatar
    [23] lilithheta [*]

    Mahara: Mícháš jabka s hruškama.

    superkarma: 0 08.06.2005, 09:52:01
  19. avatar
    [22] gerda [*]

    Mahara: nemysli si, že propaguju nějaké poraženectví. Já sama jsem s celou prodejnou podala výpověď majitelce, která tak hysterčila a buzerovala, že to s ní vydržet nešlo. Já - přes čtyřicet a v místě s vysokou nezaměstnaností. Ale tehdy nám všem šlo o čest a zachování si osobní důstojnosti. Nechali jsme ji v tom vymáchat se slovy "radši pracák, než tohle". Místo jsem zajištěné neměla, ale přesto jsem ho pak našla. Toto podle mě mělo smysl, ale vychovávat rakouského šéfa tím, že mu z vyhovujících podmínek odejdu jen proto, že se neumí ovládat, mi připadá hloupé. Záslužnější by bylo pracovat na jeho "zušlechtění" - a na to má Martina určitě dost manévrovacího prostoru, jinak by přece nebyla na své pozici?

    superkarma: 0 08.06.2005, 09:50:11
  20. avatar
    [19] gerda [*]

    Mahara: já ti rozumím. Ale dokážeš si představit, kolik vlastenectví a hrdosti můžou mít lidi např. z Brunálska, kde o práci nezavadí ani omylem? A není rasismus i to, že starší ženskou ani nenechají v personálním posadit a lifrujou ji ven, protože nemá dvacet?! Na to nepotřebujem Rakušany, na to si stačíme sami. To "plivání do tváře" je dost nadnesené, ta holka prostě dělá s uřvaným blbcem, který nemá způsoby, jinak ale o něm nevíme nic! Takhle to brát nemůžeš, člověk musí za něco žít a je v jeho silách si v každé situaci důstojnost uchovat, i když to tady na první pohled vypadá paradoxně! Velmi jsem ocenila přístup našeho známého, překladatele z franzouzštiny. Ten seděl služebně jako překladatel při náboru do Careffouru. Francouzi se mezi sebou nepokrytě sprostě bavili na účet českých uchazečů. Načež se náš známý zvedl a prohlásil, že odchází, protože JIM tedy překládat nemíní. Toto považuji za rozumnou manifestaci vlastenectví. Ne ovšem radu odejít z místa, které vyhovuje až na to, že pisatelce se zdá být šéf rasistou. Může to být docela jinak.

    superkarma: 0 08.06.2005, 09:33:06
  21. avatar
    [18] lilithheta [*]

    gerda: Souhlasím s tebou, že je to třeba jenom cholerik a plácá nesmysly, které třeba ani tak ve skutečnosti nemyslí. Kdyby Čechy považoval za takový podřadný shit, asi by tak dobře ten "slovanský shit" neplatil (dostali by minimální mzdu jak jest tady zvykem) a neprudil by jenom 2x měsíčně.

    superkarma: 0 08.06.2005, 09:32:49
  22. [17] xenie [*]

    holka, pokud je to slušná, dobře placená práce a výlevy šéfa se netýkají Tebe osobně, tak bych si na Tvém místě pomyslela cosi o kreténech a vydržela... je vidět, že je to Tvé 1.zaměstnání, a věř mi, že toto fakt není nejhorší problém jaký Tě může v práci kdy potkat...

    superkarma: 0 08.06.2005, 09:26:27
  23. avatar
    [15] gerda [*]

    Moje rada zní: nenechat se vytočit, myslit si něco o pr***i a na tom místě zůstat. Blbci se najdou všude, tady národnost nehraje roli a představ si, že bys na někoho podobného narazila v novém zaměstnání, kde bys ovšem taky mohla mít poloviční plat. Jenom místo rasistických poznámek o nemožných Češích bys mohla slyšet něco o ženské a vařečce, případně o nadutých Cajzlech . O místa je nouze a o dobře placená úplná bída. A co když je šéf jenom cholerik a takhle si ulevuje, aniž by to myslil vážně?! Že to ventiluje v nevhodných situacích může patřit k jeho osobnosti a strany na tohle brzo samy přijdou - budou ho prříště brát jako rapla, který si potřebuje zařvat (souhlasím, že je to špatně). Jestli je ale na druhé straně dobrý manažer a obchodník, proč to hned vzdávat? Já bych na tvém místě ve vhodnou dobu upozornila i na výhody české povahy = přizpůsobivost, smysl pro humor atd. a takhle ho začala tvarovat. Máš tam přece pozici, že můžeš vyrukovat s názorem, ne? Ber to jako trénink asertivity.

    superkarma: 0 08.06.2005, 09:07:49
  24. avatar
    [13] liman [*]

    Je to síla, ale mne před lety dorazil "čistokrevný Pražák", spolumajitel firmy, který při jednání v bance prohlásil, že jsme všichni moravský šmejd - z banky jel jak vyšitý, za což si ještě na firmě vylíval vztek - takže dostal přes hubu a byl klid. Dneska sedí za zpronevěru. Takže nejsou to jen Němci a Rakušáci, alr máme tady takových .....ů mraky.

    superkarma: 0 08.06.2005, 08:38:48
  25. avatar
    [12] Suzanne [*]

    Řekni mu, že tři čtvrtě rakušáků má český předky. Věřím tomu, že když tomuhle člověku řekneš něco ve smyslu, ať si trhne nohou, že sice bude řvát, ale časem se naučí, kde je mez. Vyhazovu bych se nebála, mohla by ses dožadovat spravedlnosti u soudu a s hanobením národa si tihle ouřadové (a to jsou všichni) radši nehrajou

    superkarma: 0 08.06.2005, 08:23:24
  26. avatar
    [11] medunka2001 [*]

    Souhlasím s tím držet hubu a krok.
    Šéf asi nepochopil jak fungují naše zákony, neseznámil se s účetnictvím a teď se diví. Tohle všechno si ale měl zjistit předtím než tady začal podnikat nebo pracovat. Snažila bych se to vydržet a při jeho výlevech si myslela něco o jeho mentalitě.
    Navíc se docela divím, že všichni tihle nezůstali doma, když mají problém s Czech mentality.

    superkarma: 0 08.06.2005, 08:21:57
  27. avatar
    [10] Čárina [*]

    Martino, bohuzel nejsi prvni od koho slycham podobne zvesti. Tezko se radi co delat, ale pokud muzes vdrz a sbirej zkusenosti a kontakty abys treba mohla pozdeji toho pablba vysachovat tak, ze by si v Cechach vickrat ani neskrtl a sel si machrovat zpatky

    superkarma: 0 08.06.2005, 08:19:36
  28. avatar
    [9] majdalena [*]

    Znala jsem před pár lety Němce který se na nás díval podobně . dokonce říkával ": Šlavina niks gůt"(Píšu jak jsem slyšela )"
    Když jsem se ptala co znamená to"ŠLAVINA" bylo mi vysvětleno že všichni Slovani. Tak co si o tom myslet . Přitom to nebyl žádný učenec pouze obyčejný dělňas, ale mi jsme podle jeho názoru ještě míň než on a to mu dělalo dobře . Byla jsem ráda že jsem ho víckrát nemusela vidět!!!!!

    superkarma: 0 08.06.2005, 07:54:46
  29. avatar
    [6] Kimmy [*]

    Baronka z Kratihájů: tak to sa teda mylis, Hitler nemal za matku zidovku. Iba je MOZNE, ze otec jeho otca bol zid - cize, presnejsie povedane, Hitlerov otec mohol byt nemanzelske dieta zidovskeho otca a nemeckej matky. Ale nie je to myslim iste. Tak som to aspon citala ja.

    superkarma: 0 08.06.2005, 03:54:29
  30. avatar
    [1] Mici [*]

    Vzhledem k tomu, že je to u nás prací jaké je, asi bych držela hubu a krok a dokud bych neměla jiné místo, výpověď bych nedávala. Nikdy totiž nemáš jistotu, že tam, kam vlezeš, to bude lepší. Všude je něco a šance odhalit zákulisní praktiky před nástupem do zaměstnání je prakticky nemožné.
    To vše ale pouze v případě, že nezaměstnanost nebereš jako jedno z řešení této situace.Hodně a pevné nervy

    superkarma: 0 08.06.2005, 00:23:01

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Dětský pokoj - zařizování, rekonstrukce

Náš tip

Doporučujeme