Před více než 3 měsíci jsme vybrali z velkého množství přihlášených čtenářek tři odhodlané adeptky na hubnutí s proteinovou dietou. Katka, Jana a Jarka přijaly naši výzvu a rozhodly se vyzkoušet dietní program KetoDiet na vlastní kůži. Jak jejich hubnutí zhodnotila výživová specialistka a dietní koučka KetoDiet, Martina Dvořáková?

Na samotném začátku jsme se osobně sešly a s každou z nich jsem měla individuální vstupní konzultaci. Zajímal mě především jejich zdravotní stav, jak vypadá jejich běžný denní režim a také jsem zjišťovala jejich stravovací návyky. Po vzájemné dohodě s každou z nich jsem nastavila dietní program tak, aby jejich cíl byl skutečně reálný a dosažitelný.

keto

V prvním kroku jsme nahradily 5 běžných denních porcí pěti porcemi proteinového jídla KetoDiet. Výběr byl poměrně pestrý a všechny tři účastnice mohly libovolně kombinovat proteinové kaše, polévky, omelety, tyčinky nebo nápoje různých příchutí. Po celou dobu programu mohly proteinové jídlo podle své chuti doplňovat o doporučenou zeleninu. Důležité bylo také hlídat dostatečný pitný režim.

Ve druhém kroku, tzn. po 4 týdnech hubnutí, jsme zařadily první jídlo z běžných zdrojů a začaly jsme obědem. Je to z toho důvodu, že má tělo dost času na trávení a také proto, že v průběhu dne bývá nejjednodušší si dojít na chutný oběd například do restaurace. Pozvolna jsme přidávaly i další vhodné potraviny. U proteinové diety je velmi důležité zařazovat jídla s obsahem sacharidů velmi pozvolna, aby nenastal nechtěný jo-jo efekt. Náš metabolismus se s nimi musí naučit dobře a efektivně pracovat. Pokud bychom popustili uzdu, cukry přijaté v jídle by se lehce mohly opět začít ukládat ve formě tuku a naše nadváha by byla zpět. Pokud nezměníme své stravovací návyky natrvalo, nemůžeme očekávat, že si novou hmotnost udržíme.

Martina Dvořáková výživová poradkyně KetodietLidé, kteří si prošli dietou, a stěžují si na následný jojo efekt, udělali obvykle tu chybu, že nedodrželi i 3. fázi dietního plánu - v okamžiku, kdy dosáhli vysněného cíle, vrátili se rychle ke „starým“ a nevhodným stravovacím návykům. Proto je potřeba závěrečnou tzv. fixační fázi vnímat jako zásadní. Neplatí to jen pro proteinovou dietu, ale pro jakýkoliv redukční program.

A jak to bude vypadat po dietě?

Nejdůležitější bude si nové stravovací návyky udržet. Tzn. jíst pravidelně 5x denně ve zhruba stejných 2,5-3h  intervalech, nezapomínat na fyzickou aktivitu několikrát týdně, kterou přizpůsobíme svým možnostem. Vždy je důležité najít si pohyb, který nás bude bavit, protože jen tak jsme u něho schopni vydržet dlouhodobě.

Často se říká, že hubnutí začíná v hlavě a já s tím 100 % souhlasím. Pokud budu ke svému životu přistupovat negativně a budu si říkat, že stejně nezhubnu, tak opravdu žádná změna nenastane. Stejně tak je třeba se radovat z každého úspěchu, každého zhubnutého kilogramu. Nevnímat dietu jako nutné zlo, ale radovat se a užít si proces změny. Radovat se z nového jídelníčku, který nám přinese nejen změnu v hmotnosti, ale také v množství každodenní energie. Necítíme se vyčerpaní, unavení, není nám těžko po špatném jídle. Máme znovu chuť do života. Naše 3 hubnoucí dámy jsou toho skvělým důkazem. 

Mám obrovskou radost, jak se jim to podařilo a jsem na ně velmi pyšná. Teď už je to na každé z nich.

Těšte se na proměnu našich dam, které si vzala do parády vizážistka Petra Šestáková a redaktorka Markéta.

Ketodiet

Jana - celkový úbytek 18 kg, v pase -12 cm, přes břicho -19 cm, boky -7 cm, přes stehno -7 cm

Ketodiet

Jarka - celkový úbytek 14 kg, v pase -13 cm, přes břicho -19 cm, boky -13 cm, přes stehno -6 cm

Ketodiet

Katka - celkový úbytek 12 kg, v pase -14 cm, přes břicho -3 cm, boky -7 cm, přes stehno -4 cm

  • Partnerem projektu je značka Ketodiet více se dozvíte na www.ketodiet.cz
  • Všechny příběhy předchozích čtenářek najdete v naší rubrice Hubněte.

Čtěte také:

Reklama