Bulvár

Mám mít vůbec dítě?

 

Dobrý den,

hlavním tématem dnešního pátku je, z čeho máme radost, z čeho jsme smutní.

Já osobně se musím přiznat, že jsem jako na houpačce, hned mám radost, hned jsem smutná a jsem z toho hodně zmatená.

Nejvíc jsem smutná při zprávách, když vidím, jak lidem na Novém Zélandě plavou domu, pole, vše co mají, když potom vidím, jak se ubližuje dětem, zabíjejí se lidi kvůli politice a pak hned mám špatný svědomí z toho, co lidi udělali jiným lidem za válek a nebyli za to nikdy potrestáni a ani svědomí je netíží (a to jsem válku nezažila a já osobně nikomu záměrně neubližuji), ale ten velký smutek a tu bezmocnost, protože já těm postiženým špatnými věcmi nemůžu přímo pomoci.

A potom si říkám, jestli do tohodle světa, kde je tolik špatného, mám přivést své děti, stojí to vůbec za to?

Ale druhý den ráno se vzbudím, sluníčko mě táhne z postele, krásný čistý vzduch, všechno září, obloha je neuvěřitelně modrá, kytky kvetou - tak to bych chtěla celý svět objímat. To mě vždycky neuvěřitelně "nakopne", mám radost v duši a to si říkám, jak by těm dětem bylo zase na světě krásně.

A takhle se to u mě střídá a jsem z toho zmatená.

Takže prožívám neustále smutek a radost a nevím, jak z toho, co si vybrat, jestli do takového světa přivést děti nebo ne?

Ráda bych znala i názor ostatních čtenářek na tuto otázku, jak to řešily ony? Zda přivést do dnešního světa děti nebo ne?

Děkuji a s přáním krásného dne se loučí

Lucie Štěrbová


Nu, jaký je váš názor? Myslíte, že skutečně přivést děti do tohoto světa je bláznovství? Nebo zastáváte názor, že děti jsou naše budoucnost a že bez dětí to můžeme rovnou všichni zabalit?

Vyjádřete se pod článkem... Napište, jak to vidíte právě vy....

 

 

   
20.05.2005 - Společnost - autor: Čtenářský příběh

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [47] jiraka [*]

    Když by se to vzalo důsledně, musel by člověk přestat žít, ale to snad ne. A děti jsou to nejkrásnější na světě

    superkarma: 0 21.05.2005, 00:01:20
  2. avatar
    [46] Kekka [*]

    Buď děti chceš, nebo ne a nevymlouvej se na zlej svět. Vždycky byly války, katastrofy a jiné ohyzdnosti, co svět světem stojí, ale kdyby všichni lidi přemýšleli jako ty, tak už jsme dávno vymřeli. Zkus trochu duševní hygieny, to ti určitě neuškodí a třeba se začneš na svět dívat trochu pozitivněji. A mimochodem, moje děti jsou to nejkrásnější, co mě kdy potkalo.

    superkarma: 0 20.05.2005, 23:17:55
  3. avatar
    [44] Suzanne [*]

    Lucie, naprosto ti rozumím. Sama už jednoho syna mám, ano, je skvělé mít dítě. Ale černé myšlenky a "tíha světa" na člověka může padnout, ať má dětí deset nebo žádné. Životní štěstí není na potomcích až tak závislé.
    S manželem moc toužíme po dalším dítěti. Mám chvíle, kdy se slzou v oku hledím na mimina a batolata. Pak na mě přijde chvíle, kdy si říkám přesně to, co ty. Mám to asi jinak než holky, co psaly dole...každý jsme jiný...

    Držím palce v dalším životě Rozhodnutí, jestli chceš dítě nebo ne, bude stejně jen na tobě.
    zonan, IMI:

    superkarma: 0 20.05.2005, 20:56:14

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [43] Vivian [*]

    Nyotaimori: beru zpět, měla jsi pravdu ono to v té rodině bylo s těmi jmény poněkud složité

    superkarma: 0 20.05.2005, 19:41:00
  2. avatar
    [42] Vivian [*]

    Nyotaimori: a paní Hitlerová se nejmenovala paní Hitlerová , nýbrž Frau Schickelgruber (za svobodna Pölzl, křestním Klara)

    superkarma: 0 20.05.2005, 19:30:43
  3. avatar
    [38] Dickie [*]

    Nyotaimori: jen detail - v Kim Ir-sen je Kim příjmení a Ir-sen jméno... Takže to správně mělo znít "paní Kimová Ir-sena"

    superkarma: 0 20.05.2005, 17:33:22
  4. avatar
    [36] zonan [*]

    Lucinko, jsi krásná dušička a srdíčko Tě určitě povede tam, kam máš jít. Možná maminkou budeš a možná, že Tvá cesta bude úplně jiná. Nezatěžuj se přemýšlením a hodně si užívej právě těch krásných chvilek. Víš, tady jsou ženy, které už mají své životní zkušenosti. Špatné zkušenosti někdy způsobují onu "krutost", s jakou se do Tebe obuly. Mysli jen na to dobré a ono to bude k Tobě přicházet ve stále větší míře. Pamatuj, že to, na co myslíme, nám je naděleno. Tak Ti přeji jen samé láskyplné myšlenky. Život je vážně takový, jakým si ho uděláme.

    IMI:

    superkarma: 0 20.05.2005, 14:03:28
  5. avatar
    [35] dadamac [*]

    Milá Lucko, jestli budeš chtít mít děti, budem muset tímhle světem vzít zavděk . Jinej nebude

    superkarma: 0 20.05.2005, 13:50:50
  6. avatar
    [34] Klarchen [*]

    Já zatím taky nevím jestli budu někdy chtít, ale zatím jsem podle mě mladá (22) a tak to zase tak neřeším. Rozhodně bych se ale chtěla stát maminkou až po té, co se nějak srovnám sama se sebou, abych na svoje děti nepřenesla velkou hromadu svých problémů.
    Dívám se na věc i z takovýhohle pohledu: můj starší brácha (24) je schizofrenik, už skoro 10 let se jeho život pohybuje někde v pekle , zatím jsme mu nikdo nedokázali pomoci i když se o to snažíme. Co když jednou moje dítě, který jsem na svět přivedla, protože jsem já chtěla, bude takhle šíleně trpět?
    No, já to dneska píšu zavalená spoustou emocí, protože mi brácha dneska napsal mail depresivnější a zlostnější než kdy předtím a já cejtím strašlivou bezmoc

    superkarma: 0 20.05.2005, 13:35:08
  7. avatar
    [31] Gardina [*]

    *Kotě*: líp bych to nenapsala

    superkarma: 0 20.05.2005, 13:26:50
  8. avatar
    [30] IMI [*]

    Holky, co jste se do Lucie navezly, že je to zástupný problém, myslím si, že nemáte pravdu. Někdo má holt skutečně tak blbou citlivou povahu, že se ho dotýká utrpení cizích lidí jako jeho vlastní a někdo se stará jen o špičku vlastního nosu. A pak jsou ti třetí, co si myslí, že si očistí špatné svědomí, když před vánocemi pošlou dárcovskou SMS a mají pro letošek zachraňování světa a konání dobročinnosti pro chudé a trpící za sebou.

    když člověk před sebou nevidí perspektivu, tak je logické, že do toho nechce přivést dítě, kdo by se chtěl dívat na to, jak mu něco ničí potomka
    taky je řešením analyzovat to, z čeho máš největší strach a omezit to na únosnou míru třeba volbou místa, kde budu žít, životního stylu atd- vdám-li se za Araba, mohu čekat větší problémy, než s Čechem, v New Yorku jsou větší životní nástrahy než v Dolních Kotěhůlkách; můžeš se přihlásit do nějakých dobrovolnických organizací a zlepšovat svým malým dílem tento svět aktivně.
    Pojmenovaný problém můžeš řešit, když uvidíš řešení, zmenší se tvůj strach. :-) hodně štěstí

    superkarma: 0 20.05.2005, 13:05:40
  9. avatar
    [29] *modrá [*]

    šája: *Kotě*:

    superkarma: 0 20.05.2005, 13:04:32
  10. avatar
    [28] IMI [*]

    nepřipadáš mi střelená - já jsem nad tím taky přemýšlela, měla jsem strach z toho, že "tento svět" bude ubližovat mému dítěti a já nebudu schopná ho ochránit.
    "tento svět" si dělají lidi
    východiskem z tohoto strachu je přivést dítě na svět, až po něm budeš toužit a vychovat ho tak, aby svým jednáním přidávalo spíš na tu dobrou než na tu zlou stranu "dnešního světa" - když to tak udělá většina lidí na zemi, stane se tento svět lepším

    to jsem ale optimista
    jinak to nejde, jinak by se z toho člověk musel zbláznit

    superkarma: 0 20.05.2005, 12:49:15
  11. avatar
    [24] šája [*]

    Milá Lucie, ty zatím děti na svět nepřiváděj. Mám pocit, že jsi pro to ještě nedozrála. Ostatní viz Kotě

    superkarma: 0 20.05.2005, 12:06:25
  12. avatar
    [23] Vicki [*]

    vagnerova: kašli na ostatní, to mimčo má právo na život i za cenu tvého nepohodlí
    lucie: až tě chytí opravdové mateřské pudy a budeš mít vedle sebe toho pravého, tak to určitě převáží nad tvými nynějšími pocity a budeš chtít , vyřeší se samo

    superkarma: 0 20.05.2005, 11:51:37
  13. [22] janina01 [*]

    vagnerova: to na mě kouká manžel jako na cvoka, že chci třetí, prý někdo musí mít rozum, ale vždyť ty děti jsou přece takové štěstíčko

    superkarma: 0 20.05.2005, 11:46:35
  14. avatar
    [21] vagnerova [*]

    prave jsem po treti tehotna a to naprosto necekane, uz jsem se tesila do prace, ze si konecne financne polepsime, ale vsechno je jinak. Okoli se na mne diva jak na cvoka, že si mimi nechám, právě v dnešní době, ale mně to přijde naprosto přirozené, ačkoliv náročné. Jsem jetá?

    superkarma: 0 20.05.2005, 11:36:48
  15. avatar
    [20] Winnie the Pooh [*]

    Kotě: , taky mi to tak připadá, asi tomu Lucie ještě "nedosrostla". Ale pochybovati je lidské!

    superkarma: 0 20.05.2005, 11:35:17
  16. avatar
    [19] Gabi [*]

    Hmm, "jestli do tohodle světa, kde je tolik špatného, mám přivést své děti, stojí to vůbec za to", ale Lucko, mít děti je o něčem jiném, vždycky bude kolem tebe hodně špatného . Jskou máš záruku, že tahles planeta přežije dalších 50 let? Žádnou, nikdo nikdy žádnou záruku "na život" nedá ...

    superkarma: 0 20.05.2005, 11:35:00
  17. avatar
    [18] Čárina [*]

    Lucko, holka zlata a nemas strach dychat vzduch plny zplodin, jist nekvalitni potraviny, jezdit autem, letat letadlem, chodit po ulicich ?

    superkarma: 0 20.05.2005, 11:31:15
  18. [17] janina01 [*]

    Já chci taky ještě , jenom toho svého musím ukecat .

    superkarma: 0 20.05.2005, 11:23:59
  19. avatar
    [16] RenataP [*]

    JASNĚ HOLKY !!!!
    Naše děti jednou tyhle vyžraný politiky napíchaj na vidle (hezká představa, mimochodem)

    Jáboubelko, nemyslím, že Lucka uvažuje jako ve slaďáku - spíš to je výsledek toho, když člověk uvažuje až moc - jsem stejná
    Čekáme mimčo a já spíš doufám v to, že bude líp.

    Jo a moje matka vždycky pronáší památnou větu už od mýho dětství - no jo bude konec světa !!!!
    A jako dítěti mi to fakt děsně vadilo, bouřil se ve mě pocit, proč mě teda splodili, když bude ten konec světa ?!?!?!
    Ostrašující výchovný model

    superkarma: 0 20.05.2005, 11:18:38
  20. [15] Angel79 [*]

    Panebože! To víš, že jo, když to cítíš! Podívej, já bych děti moc chtěla - je mi 26 mám dvě vysoký školy, skvělýho partnera, rodinu taky bezvadnou...ale mám od narození hepatitidu B, na kterou doktoři přišli až v mých 18 letech, jsem po 3 chemoterapiích a teď mám nové léky, děti mít nemůžu aspoň 5 let a jak jim dlouho vydržím? Tak se zamysli sama nad sebou, zda tu neřešíš možná něco zbytečně

    superkarma: 0 20.05.2005, 11:16:54
  21. avatar
    [14] *Kotě* [*]

    Lucie, ty ve skutečnosti dítě nechceš, nebo aspoň rozhodně ne teď. Věř mi. Plkání o tom, jak je na světě hrozně, jsou jenom zástupné výmluvy. Kdybys opravdu vnitřně toužila po dítěti, byla by ti současná geopolitická situace zcela ukradená.

    Na tom ale není nic špatného, proč bys musela ausgerechnet prahnout po potomkovi? Jenom nechápu, proč si to takhle pitomě odůvodňuješ. Prostě dítě nechceš, co je na tom?

    superkarma: 0 20.05.2005, 11:13:48
  22. avatar
    [12] gerda [*]

    takhle k tomu nemůžeš přistupovat. Když se ohlédneš do historie, kdy na tom byli lidi ideálně? Myslím, že často i daleko hůř - hladomory, války, a přesto se děti rodily. Zrovna včera jsem se dívala na britský dokument o vyhladovělém Leningradu za války, na zubožené děti tam - a přesto tam ty děti byly!! Moc filozofuješ, neboj se života. Až tady dítě bude, budeš mít jiné, naprosto jiné starosti i radosti. Mít dítě je dar života a jsou dary, které se neodmítají. Nemusel by ti je život nabídnout, až změníš názor, a pozdě bycha honit...

    superkarma: 0 20.05.2005, 11:06:26
  23. avatar
    [11] Winnie the Pooh [*]

    Když nebudeš mít děti, ochudíš sama sebe a světu tím nepomůžeš. A i v tomhle zkaženém světě je dost radostí a důvodů, proč žít, teď myslím pro tvé případné potomky.

    superkarma: 0 20.05.2005, 10:59:55
  24. avatar
    [10] RenataP [*]

    miriska:
    Lucko, občas jsem na tom stejně. Zvlášť když vidím, jak páni politici vesele rozkrádají naši zem, brzo bude měna, chleba bude za stovku, byt za pár desítek milionů a k výplatě dostaneš 100 euro nebo i taky !!!
    Ale je fakt, že pořád je naděje, že bude líp !!

    superkarma: 0 20.05.2005, 10:51:42
  25. avatar
    [8] bookcase [*]

    souhlasím se všema, hlavně s miriskou, Olinou a felicitou - děti ano

    superkarma: 0 20.05.2005, 10:37:21
  26. [7] Januše [*]

    Určitě jsem pro, aby se pěkné do dnešního světa narodilo. I když se človék někdy citi tak kdyby si tohle řekli všichni, tak svět vyhyne.A prptp milujte se a množte se

    superkarma: 0 20.05.2005, 10:36:30
  27. avatar
    [6] Olina [*]

    *modra: channah: souhlas
    Teď mě ten článek přivedl k úvahám, co by bylo, kdyby se rozhodla a třeba paní Einsteinová neměla Alberta, paní Komenská Jana Ámose, paní Masaryková Tomáše...

    superkarma: 0 20.05.2005, 10:34:25
  28. avatar
    [3] pomeranca [*]

    Já bych to neviděla tak tragicky. Nejsi zodpovědná za to co se ve světě děje. Navíc hlavně záleží na tom jak je budeš vychovávat.

    superkarma: 0 20.05.2005, 10:30:42
  29. avatar
    [2] Channah [*]

    Ber to takhle: když vychováš své dítě podle svého přesvědčení (tedy v dobrého člověka, který hrůzy dnešního světa neschvaluje a snaží se páchat dobro ), tak tomuhle někdy hodně smutnému světu pomůžeš! Jen víc takových lidí a dětí

    superkarma: 0 20.05.2005, 10:30:01
  30. avatar
    [1] *modrá [*]

    Podle mě 100% stojí za to přivést na tenhle svět děti!!!! Vůbec bych se nerozmýšlela.

    superkarma: 0 20.05.2005, 10:25:39

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: Výživa v nemoci
Hledáme čtenářky, které rády čtou knihy
Anketní otázky pro čtenářky, které chtějí testovat Canesten Intim Gel
Anketa: Bolí vás záda?
Anketa pro maminky

Náš tip

Doporučujeme