Domácnost

Malý byt a spousta věcí, co s tím?


To je problém, který se řeší v každé domácnosti neustále, pořád máme víc věcí než místa. Abychom si ušetřili rozčilování, od toho tu jsou vestavěné skříně.

A kdy jindy než na jaře se do takové přestavby předsíně pustit. Můžete to vzít asi takto: S novým jarem nové skříně. Konečně! Skříň s tradiční výškou dvě stě centimetrů je k nepoužití, protože s ní nikdy nedokážeme využít celý prostor.

Důležité je vnitřní vybavení
Dobrá rada zní: Jen pohodlně. Je dobré si dobře rozvrhnout odstup polic. Pravidlem bývá – čím níž, tím jsou odstupy menší. Důvod je jednoduchý – nahoru ukládáme velké krabice, dolů drobné věci. Nejideálnějším řešením je samozřejmě drátěný program v kombinaci s pevný i policemi a nešetřit výsuvnými mechanismy k policím. Oceníte je okamžitě, protože se ke svým věcem dobře dostanete. Dobrým řešením jsou také držáky na vysavač avýsuvné prkno na žehlení.

Osvětlení, dobrá vychytávka
Hluboká skříň rovná se temnota. U vestavěných skříní se osvědčily rampy s bodovým osvětlením, které bývají součástí rámu skříně, a pokud chcete mít osvětlený celý interiér skříně, abyste netápaly, pak zvolte stropní svítidlo s kloubově připevněnými reflektory. To je elegantní a praktické řešení.

Pravidlo pro malou předsíň
Jen málokde je předsíň velká jako tělocvična. Spíš si musíme poradit s tím, jak účelně zařídit malou předsíňku, abychom nepřešlapovali boty, oblečení a tašky. Řešením je tedy vestavěná skříň, která vyplní každý prostor třeba i pod zkosenými zdmi i pod schody. Čím jednodušeji je malá místnost zařízená a prosvětlená jasnými barevnými kombinacemi, tím víc působí dojmem vzdušnosti. Nic naplat, předsíň je vizitkou domácnosti.

Kam ukládáte věci denní potřeby? A ty, které potřebujete jen výjimečně nebo sezonně? Jaké máte zkušenosti s vestavěnou skříní? Souhlasíte s tím, že je jedinečným řešením?

   
08.02.2008 - Dům a byt - autor: Táňa Pikartová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. [43] valova.s [*]

    Zkuste uspořit čas robotickým vysavačem.

    superkarma: 0 18.12.2010, 15:19:01
  2. [40] 7kraska [*]

    Stare hadry hazu do http://www.potex.cz.

    Hadry, do kterych hodlam zhubnout, davam do spacebagu a pak nahoru do skrine. Ty, ktere jsem koupila na poste, se nenafukuji. Ty z obchodu "vse za 35,- Kč" se mi nafoukly.

    superkarma: 0 11.02.2008, 15:37:59
  3. avatar
    [39] Eva_CZ [*]

    No - muj bracha si udelal z predsine hnusnej tunel - z obou stran tyhle prisery vestavenky.
    Souhlasim : kdo se furt stehuje, nema sanci kreckovat a jeste ma furt krasne uklizeno.

    superkarma: 0 10.02.2008, 16:32:36
  4. avatar
    [38] *Kotě* [*]

    Ťapina: v malém bytě je každá úspora místa znát a ty vestavěnky fakt pomáhají - například překvapivě hodně místa získáš tím, že vestavěná skříň vlastně nemusí mít "záda" - u klasické skříně máš většinou kvůli podlahovým lištám mezeru mezi skříní a zdí a další kus místa zabere de facto ta skříň samotná. Vestavěná skříň mohou být jenom posuvné dveře a police zapuštěné přímo do zdi. Na hloubku tím získáš klidně 20 cm místa, takže buď může být skříň méně hluboká a získáš místo, nebo víc úložného prostoru. Měla jsem obě varianty a věř mi, že v bytě 35 metrů čtverečních je ten rozdíl fakt poznat. Já už bych do klasických skříněk nešla, v tomhle bytě máme jenom vestavěné úložné prostory.

    superkarma: 0 10.02.2008, 16:19:07
  5. avatar
    [37] Ťapina [*]

    *Kotě*: Aha, my máme i bez vestavných skříní soustavy skříněk až do stropu, to byla časem nutnost

    superkarma: 0 10.02.2008, 09:53:19
  6. avatar
    [36] *Kotě* [*]

    Ťapina: no asi hlavně tím, že zatímco standardní šatní skříň je vysoká kolem dvou metrů, tak vestavěná může být až do stropu, čímž např. ve staré zástavbě získáš metr úložného místa navíc.

    superkarma: 0 10.02.2008, 00:55:52
  7. avatar
    [35] tyrkys [*]

    alibaba47: já odsávám naprosto obyčejné pytle, které posléze zavážu a drží to .

    superkarma: 0 09.02.2008, 23:51:38
  8. avatar
    [34] alibaba47 [*]

    Já jsem zvolila koupi pytlů, které pomocí vysavače zmenší objem. Ovšem nebylo to pravé ořechové, vždy měl některý chybičku a nafukoval se, takže po neuspěšných reklamacích střídavě lezu po řebříku a znovu ty šílený pytle odsávám! Pozor na ně!

    superkarma: 0 09.02.2008, 23:37:36
  9. avatar
    [33] Mirly [*]

    Předsiň je samé dveře,tam skřiň není možná.Pokoje malé a ještě je zmenšovat vestavenou skřiní,to se mi nechce.Tak nezbývá,než při každém novém nákupu,něco starého vyhodit.

    superkarma: 0 09.02.2008, 18:36:37
  10. avatar
    [32] fialinka [*]

    Ťapina: akorát ten bordel nebude tak vidět :-)

    superkarma: 0 09.02.2008, 15:29:25

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [31] Ťapina [*]

    Mně není jasné, čím mi vestavěné skříně pomůžou v malém bytě. Pokud si je teda nebudu moct probourat k sousedům

    superkarma: 0 08.02.2008, 21:17:38
  2. avatar
    [30] Vivian [*]

    fialinka: taky vozím oblečení diakonii Ideální způsob, jak se zbavit oblečení, které je ještě pěkné a je ho škoda vyhodit, ale člověk už ho neunosí.

    superkarma: 0 08.02.2008, 20:03:20
  3. avatar
    [29] Vivian [*]

    OlgaMarie: mindulinka: jaký bordel nebo skladiště? Já doma pochopitelně neskladuju žádnou vyřazenou veteš, která už nikdy k ničemu nebude. Ale potřebujeme holt hodně věcí (věcí, které se skutečně používají) a ty je potřeba někde mít. Nejsme z těch, co hromadí doma zbytečné krámy, ani z těch, co nakupují kraviny, které se jim pak kupí doma. Ani ten rotoped nepoužíváme na věšení prádla (jako většina domácností), ale na šlapání

    superkarma: 0 08.02.2008, 20:02:22
  4. avatar
    [28] fialinka [*]

    Místní diakonie konečně po dvou letech vybírá oblečení! Tak se mi ulevilo, že jsem se dočkala... pořád je mi líto to vyhodit do popelnice, raději ať to někdo udělá a přebere za mne... tohle je jediné řešení prostorového problému v bytě

    superkarma: 0 08.02.2008, 17:59:14
  5. [27] gentiana [*]

    (1) na zem
    (2) na zem
    (3) žádné
    (4) ne, je pouze parazitováním na významu slova jedinečný.

    Zgarby je prostě potřeba občas vyhodit a knih je prostě vždycky víc než polic.

    superkarma: 0 08.02.2008, 15:38:15
  6. avatar
    [26] MEK [*]

    věci,které jsou sezonní,tak ukládám do skříně na horní police,jinak oblečení co nosím denně mám pověšené na věšácích,co nepotřebuji,dávám k popelnici

    superkarma: 0 08.02.2008, 15:37:12
  7. [25] marikapachlova [*]

    stěhování mě čeká a už ted vyhazuju a to se popeláři divý každej čtvrtek co vyhazuju....no co když se do toho nevejdu ...nebo že by

    superkarma: 0 08.02.2008, 12:31:18
  8. avatar
    [24] Amálie [*]

    Meander: A přesto má vše, co k životu potřebuje


    Petique: Poslední stěhování se odehrálo s tuší dvaadvaceti krabicemi od banánů a hotovo

    superkarma: 0 08.02.2008, 11:28:51
  9. avatar
    [23] wich [*]

    A co ty nesmysly nabízené v teleshopingu - zázračné spacebagy? Ty přece ušetří tolik místa

    superkarma: 0 08.02.2008, 10:46:44
  10. avatar
    [21] Petique [*]

    jj, za poslední tři roky sem se stěhovala čtyřikrát, a dopracovala sem se k tomu, že veškerej svůj majetek narvu do čtyř cestovek + kufr knížek

    superkarma: 0 08.02.2008, 10:11:57
  11. avatar
    [20] Meander [*]

    Amálie: Ano ano, člověk, který se za patnáct let třínáctkrát stěhoval, nemá zase tolik harampádí

    superkarma: 0 08.02.2008, 10:00:12
  12. avatar
    [19] Žábina [*]

    máme naštěstí dvě předsíně, jednu velkou čtvercovou, kde máme věšákovou stěnu, botník a pelech pro a za ní druhou menší, kde jsou vestavěné skříně a manža vyrobil ještě regály na zeď
    tahle komora vždy jednou za čas volá po generálním úklidu a pak to lítá
    snažím se neschovávat zbytečné krámy, které už stejně nosit nikdo nebude a tak

    superkarma: 0 08.02.2008, 09:57:42
  13. avatar
    [18] Amálie [*]

    Lindaa: Určitě nekřečkuju i díky tomu, jak často se stěhuju

    superkarma: 0 08.02.2008, 09:51:23
  14. avatar
    [17] Kayty [*]

    Lindaa: přesně tak. Já se stěhovala dvakrát a vždycky bylo spoustu pytlů na vyhoz. A co taky jeden najde za poklady, které dlouho schovával ve skříni. Jelikož mě asi čeká stěhování další, tak bude zase vichr (při balení i rozbalování).

    superkarma: 0 08.02.2008, 09:51:02
  15. avatar
    [16] wtipna [*]

    Olka: Ale tam jde asi o věci, které se vážně nepoužijí. Třeba oblečení o kterém si myslím, že se do něho vejdu, když zhubnu, ale přitom vím, že se už NIKDY do něho nenarvu. Nebo staré závěsy, které mám nachystané, protože bych je mohla přešít a použít jinde, ale vím, že to NIKDY neudělám. A lyže mezi takové věci fakt nepočítám. Když je doma prostor, tak vím, že se z toho pomalu stává skládka. Bydlela jsme s rodiči v baráku a po cca 15 letech, když jsme se stěhovali, tak jsem nestačila zírat, jaké haraburdí jsme si schovávali na "jednou". Na půdě byly třeba věcičky z mého dětství, o kterých si mamka myslela, že do nich jednou narvu svoje dítko. Když jsem ty "poklady" viděla, tak všech těch 5 pytlů letělo...hádejte kam? Jo, někdy je umění udržet pořádek.

    superkarma: 0 08.02.2008, 09:43:56
  16. avatar
    [15] OlgaMarie [*]

    mindulinka: Věrulinka: Teď jdu na to!Nejen slov,ale i činů je třeba.

    superkarma: 0 08.02.2008, 09:37:56
  17. [14] Lindaa [*]

    Náhodou nejlepsí je se stehovat - pulka vecí se vyhází pri balení, prece se s temi krámy nebudeme tahat, a dalsích pár vecí zmizí pri vybalovaní kdyz nemuzeme najít vhodné nové místo tak v popelnici se zabydlí hodne vecí.

    superkarma: 0 08.02.2008, 09:32:23
  18. avatar
    [13] Olka [*]

    wtipna: Nevím, jestli je to něco jiného, to pravidlo o jednom roku nepoužívání jsem slyšela už mnohokrát, a vždycky mi zatrnulo, o co všechno bych tím přišla.

    superkarma: 0 08.02.2008, 09:27:06
  19. avatar
    [12] wtipna [*]

    Olka: Jenže tohle je asi něco jiného, ne?

    superkarma: 0 08.02.2008, 09:18:30
  20. avatar
    [11] wtipna [*]

    Tak to je přesné. Kamarádka se stěhuje do bytu po praprarodičích, kteří umřeli a kdybyste viděli těch krámů (prošlé léky z roku 79, staré čaje, milióny pytlíků, bezvadné rozpadlé lodní kufry, ztuhlá kožená taška a další bezva poklady). Nejhorší je, že její babička tam bydlela s nimi (starala se o ně) a tak než něco vyhodí, tak to desetkrát vezme do ruky, protože se to ještě může hodit. Nějaké věci si odváží k sobě domů se slovy, že to stejně nemá kam dát. Sami dočasně obýváme jednu místnost a musíme si jó rozmyslet, co si nechat, abychom se tam ještě vešli, takže takové křečkování mně fakt vytáčí.

    superkarma: 0 08.02.2008, 09:17:39
  21. avatar
    [10] Olka [*]

    mindulinka: Tohle "jednoroční" pravidlo mi nějak k srdci nepřirostlo. Já jsem například dva roky nelyžovala - to by znamenalo vyhodit veškeré lyžařské vybavení a oblečení a letos kupovat nové - to se mi moc nechce. Letos naopak jedeme lyžovat na velikonoce, takže krabičku s velikonoční výzdobou nevytáhnu, ale taky se mi nechce ji vyhazovat. Ono se to asi musí brát trochu s mírou. Stejně jako jsem při mateřské nevyhodila všechny normální podprsenky, nepropínací šaty a silonky, přestože jsem je dva roky nepoužila, pak se zase hodily.

    superkarma: 0 08.02.2008, 09:16:25
  22. avatar
    [9] Amálie [*]

    Nejsem křeček, ani vetešník, abych potřebovala kvanta skříní a úložných prostorů. A nesnášim chování typu "to se ještě bude hodit"

    superkarma: 0 08.02.2008, 09:04:23
  23. avatar
    [8] Věrulinka [*]

    OlgaMarie: přesně tak,ale pořád vyhazuji a pořád mám málo místa

    superkarma: 0 08.02.2008, 08:45:29
  24. avatar
    [7] Aloren [*]

    Neumím vyhazovat, mám tedy problém, který ale u mne řeší půda, kde ukládám věci, které se možná jednou budou hodit... Stejně tak ukládám i sezónní hadříky...

    superkarma: 0 08.02.2008, 08:32:54
  25. [6] mindulinka [*]

    Vivian: tak tě z toho musím vyvést, čím větší barák tím větší bordel a skladiště.
    Souhlasím s Olga Marií - nemilosrdně vyhazovat vše co se celý rok nevzalo do ruky. Jednou za rok jít a vyklidit skříně a sklep.

    superkarma: 0 08.02.2008, 08:11:51
  26. avatar
    [5] OlgaMarie [*]

    Vivian: Barák pro lidi nebo jako skladiště?Jakmile něco zlikviduju,abych měla víc místa,děti se domnívají,že mají "doma" zdarma skladiště.Jsem pro nemilostné vyhazování věcí.Co kdyby se to ještě hodilo!Největší skladníci jsou chlapi!

    superkarma: 0 08.02.2008, 07:43:17
  27. [4] menhet [*]

    Mám malý stan, mě na nohy tááááhne, snad ze všech stran :)

    superkarma: 0 08.02.2008, 07:33:15
  28. avatar
    [3] RenataP [*]

    řešení je jediné - vyhazovat nelitovat a posléze analyzovat, což tedy bylo zbytečné kupovat a poučit se pro příště. Ale bacha, jakmile k vám přijde někdo, kdo má barák a skladuje kdejakou krabičku po cukru nebo flašku po feronatu, nejspíš omdlí při pohledu do vašeho odpaďáku

    superkarma: 0 08.02.2008, 07:22:36
  29. avatar
    [2] Věrulinka [*]

    Vestavené skříně mám,stejně bych ještě jedny využila,ale,právě to místo na ně už není

    superkarma: 0 08.02.2008, 07:22:02
  30. avatar
    [1] Vivian [*]

    Taky máme víc věcí než místa... To chce malý byt prodat a postavit barák

    superkarma: 0 08.02.2008, 02:17:26

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme