.

Magda: Koupila jsem dětem kvalitní boty, a manžel mě „seřval“, že utrácím

Vztahy

Magda: Koupila jsem dětem kvalitní boty, a manžel mě „seřval“, že utrácím

Magda koupila svým malým dcerám (2,5 a 5) kvalitní boty na zimu. Nechce, aby si už od malička ničily nohy v levných „napodobeninách“, ale to se hrubě nelíbí jejímu manželovi. Tvrdí, že moc utrácí a hádky kvůli penězům jsou u nich čím dál častější.

„Každá máma chce pro své děti jen to nejlepší. Na oblečení se dá ušetřit nákupem z druhé ruky, ale boty musí být nové. Ano, stojí spoustu peněz, ale taková je realita, ale zase na tom nejsme tak špatně, abychom museli „škudlit“ za každou cenu. Kvalitní boty jsou pro děti základ, protože na nich závisí jejich zdravý vývoj,“ říká Magda.

„Jako tenisová trenérka o tom vím své. Špatné boty dokážou poškodit nejen chodidla a kotníky, ale následně i páteř a držení těla. Nechci, aby naše děti dopadly stejně jako spousta mých svěřenců.“

shoe

„Ale tím můžu argumentovat pořád dokola, a svému manželovi to nevysvětlím,“ svěřuje se Magda. „Byl by nejradši, abych kupovala boty v tržnici. Když se dozvěděl, že jsem za dvoje dětské botičky dala skoro tři tisíce, málem vyletěl z kůže a křičel na mě, že jsem rozhazovačná nána. Chápu, že šel s platem dolů a je kvůli tomu nervózní, ale proč si vylévá zlost na mě a na dětech? Už se ani nestydí nadávat mi před nimi.“

Peníze jsou hlavním důvodem jejich hádek a mladá žena už neví, kde by ušetřila.  

„Také mi není příjemné, že jsem na něm finančně závislá. Chtěla bych jít do práce, ale mladší mi do školky ještě nevezmou a jesle jsou tady tak drahé, že bych na ně ani nevydělala.  

Mohla bych trénovat odpoledne, když přijde Miloš z práce, ale nechce děti hlídat. Je prý tak unavený, že buď spí, nebo sedí u počítače. A babičky? Moje máma by hlídala ráda, ale bydlí daleko a ještě chodí do práce. A tchýně, která je v už důchodu a měla by čas, zase nejeví zájem. Přitom je to ona, která tvrdí, že nemám Miloše „vysávat“, ale jít do práce.“

Mladá žena se dostala do začarovaného kruhu. Napětí mezi nimi roste a bohužel se přenáší i na děti, což ji mrzí nejvíc. „Snad se všechno zklidní, až malá půjde do školky a já zase do práce. Nebudu muset škemrat o každou korunu a dopřeju dětem, co si zaslouží,“ uzavírá své vyprávění Magda.

   
03.11.2016 - Láska a vztahy - autor: Dana Haklová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [44] v.poho [*]

    bleblemcy — #43O tom, že byly za komoušů kvalitní boty, dost nepochybuj. Zrovna boty byly, měli jsme nastavenou normu a ta se musela dodržovat. Takže to byla jedna z mála věcí, které bývaly lepší.

    Co se článku píše, k tomu se nedá napsat nic. Nevíme, jak jsou na tom finančně, jaký hospodář je on nebo ona.

    Sama patřím k těm, co by si na tržnici nekoupily boty ani pro sebe, natož dítěti, kterému se tvaruje noha. Na boty si dost potrpím a mám rozmazlenou nohu. Ale taky jsem skrblík a 1500,- bych za jedny dětské dala jen v nouzi nejvyšší. Souhlasím s pajdou, existují i výprodeje a když na to přijde, takhle malé dítě opravdu nemusí mít botičky, které jsou nejen kvalitní, ale i hezké a moderní.

    Takže asi tak: mně samotné by hodně vadilo, kdyby mě manžel seřval za to, že utrácím, na druhou stranu, jestli něco umím, tak je to hospodaření s penězi. Takže bych možná paní "seřvala" taky.Sml24

    superkarma: 0 03.11.2016, 23:03:02
  2. avatar
    [43] bleblemcy [*]

    Začnu těmi botami ony jsou totiž i podle mého soudu dost předražené. Já byla dítětem v komunistické éře a dost pochybuji o tom, že by tenkrát byly boty tak kvalitní, že bychom dnes já i moje generace neměli mít úplně zborcenou klenbu v noze.

    A teď k tomu hlavnímu, protože tady vůbec nejde o boty. Jde o to, že mladá paní se cítí být odstavena na druhou kolej a ráda by měla v rodině vážnější slovo, ale v tom jí brání právě to, že se dostala do role ženy závislé na muži.

    Těžko říct, zda manžel její podřazenosti zneužívá a nebo zda se paní snaží natolik vehementně prosadit vlastní iniciativu a domoci se uznání od manžela, že je skutečně skvělou matkou a manželkou až to celkem přehání. Jisté je, že tenhle konflikt jen tak nevymizí a i když půjde paní do práce není jisté zda se toho kýženého uznání doma konečně dočká.

    1. na komentář reaguje v.poho — #44
    superkarma: 0 03.11.2016, 21:49:37
  3. avatar
    [42] Jandywoman [*]

    Malé děti v rodině už dávno nemáme, takže aktuální rozumnou cenu kvalitních botiček pro děti nedokážu objektivně posoudit, rozhodně se ale přikláním k názoru, že pro zdravý vývoj nohou by se neměly dětem nikdy kupovat boty někde na tržnici. Taky tady souhlasím s tím, že hlavní příčinou hádek v rodině nebudou jenom peníze, problém bude hlubší.

    superkarma: 1 03.11.2016, 19:23:21
  4. avatar
    [41] pajda [*]

    "Mladá žena neví, kde by ušetřila" - co takhle vzít nějaké boty v akci? Teď jsem kupovala dvoje atypické ortopedické. V nemocnici mi sdělili, že nejlepší je ta a ta značka, ale nedostanou se pod tři tisíce za pár. Mrkla jsem na e-shop výrobce, v lékárně vyzkoušela, abych věděla přesnou velikost a typ a mám dvoje, dohomady oboje za 1900 Kč. Ovšem objednala jsem přes net a v akci. A čekala jsem na ně skoro týden...nebyly tehdy, kdy jsem se rozhodla. I tak se dá šetřit. A pokud mladá paní nechodí do práce a nevydělává, přišlo by mi přinejmenším slušné zkonzultovat větší výdaj s manželem předem a ne ho postavit před hotovou věc.

    superkarma: 4 03.11.2016, 15:26:57
  5. [40] Nikar [*]

    Ano, já to dělám stejně, koupím dětem nové boty, na tom šetřit nebudu - na podzim jsem dala za boty pro dvě dítka 2400,-, s tím, na jaře dcerce už nebudou, je malá a tudíž je velká pravděpodobnost, že z nich vyroste, včera jsme byli s manželem koupit zimní, bum dalších 1500,- pro oba, každý má ještě sněhule (přiznávám, ty jsme koupili levnější)....dětské boty jsou bohužel dost drahé, ale už je proto, že syn má ploché nohy, potřebuje ortopedické a to také něco stojí...v článku je evidentně problém v komunikaci.......já třeba boty po dětech ještě vždy prodám, ne každá kupuje nové a třeba neochozené superfity za 500,- pak ráda koupí :-)

    superkarma: 1 03.11.2016, 15:17:52
  6. [39] Jana 01 [*]

    Dají se koupit kvalitní věci v outletové verzi, určitě bych nedala 1500 Kč za boty, když z toho dítě za chvíli vyroste. Kupuji většinou u Bati, ale vybírám jen ze zlevněných a těch je vždy na výběr dost.

    superkarma: 0 03.11.2016, 14:27:18
  7. avatar
    [38] chanahd [*]

    meme — #19 pochybuji, že najde paní brigádu když jí děti nemá kdo pohlídat.

    superkarma: 0 03.11.2016, 14:19:18
  8. avatar
    [37] Allma [*]

    Eva_CZ — #34liší se i výplaty Praha - MoravaSml15 teď po letech se zvedly platy třeba v Kaufu podle Prahy.Potkala jsem známého a říkal, ze mají přidaných "pár tisic"a mají konečně pěkné vyplatySml80

    superkarma: 0 03.11.2016, 13:44:42
  9. [36] Bébina [*]

    Taky kupuju dítěti kvalitní boty, obvykle označené logem žirafy. Přesto jsem víc jak 850Kč za pár nedala. Ono to chce taky přemýšlet, jak často ty boty bude dítě používat. U bačkor do školky nesmlouvám, v těch je největší část dne, ale zas nejsou i kvalitní tak drahé. A klidně do nich koupím i ortopedickou vložku, takže vyjde jeden pár na 500Kč. Holínky, které dítě navlékne jednou za čas a ještě ne na celý den, klidně koupím u vietnamců.

    superkarma: 1 03.11.2016, 13:09:55
  10. avatar
    [35] danca79 [*]

    Gosi — #1 je dost skolek kam nevezmou deti pod tri roky...a jesle jsou fakt silene drahe...pani podle me urcite nepredpoklada, to je bohuzel holy fakt na vetsine mest, teda aspon z mych zkusenosti a zkusenosti vetsiny mych kamaradek...a leckde je tak plno, ze do skolky nevezmou ani to starsi dite, pokud je zenska jeste na materske s druhym

    superkarma: 2 03.11.2016, 13:06:19
  11. avatar
    [34] Eva_CZ [*]

    Suzanne — #32ale relevantni jsou ceny tady VUBEC. Je tady i v prepoctu stejne draho, nebo i draz, nez v Americe a spouste jinych evropskych statu. Bylo by to v poradku, pokud by i prijmy byly na stejne urovni. Jenze ony kurna nejsou!

    1. na komentář reaguje Allma — #37
    superkarma: 2 03.11.2016, 13:05:23
  12. avatar
    [33] Eva_CZ [*]

    bobani — #25ptam se te na neco? Oslovuji te? Mluvim s tebou? Sml14

    superkarma: 1 03.11.2016, 13:03:43
  13. avatar
    [32] Suzanne [*]

    Eva_CZ — #22 Dětské boty můžeš pořídit v dobré kvalitě ve velkém rozpětí cen. Myslím, že starosti, které se řeší v článku, opravdu nejsou relevantní pro posouzení životní úrovně.

    1. na komentář reaguje Eva_CZ — #34
    superkarma: 2 03.11.2016, 12:16:20
  14. avatar
    [31] ohnivazenaMagdalena [*]

    Čínské boty zaplavily český trh. V Číně vyrábějí hlavně nadnárodní firmy. Boty české výroby se vyvážejí hlavně na Slovensko, do Německa a Rakouska. Boty pro děti do tří let u nás podléhají velice přísným normám, které jsou jedny z nejpřísnějších v EU a ty Čína nedokáže dodržet. Ač se to zdá divné, jsou dětské boty podstatně náročnější na výrobu-tím tedy i dražší. A jelikož boty pro děti nad 3 roky již nemají tak přísné normy, tak se do Čech dováží pod "ZNAČKAMA" boty stejně vyrobené v Asii a ortopedicky nic moc. Mám 6 vnoučat a nejednou jsme s dcerami trávily pár dní lítáním koupit kvalitní boty. Když je dobrý svršek, zas podrážka nic moc. A naopak. A pod 1000,- se nám málokdy podařila koupit pořádná kvalitní bota.

    superkarma: 5 03.11.2016, 12:04:15

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [30] theodorka1 [*]

    Eva_CZ — #22V tomhle s Tebou naprosto souhlasím! ANO, JDE O TO CO SI ČLOVĚK MŮŽE ZA HODINOVOU MZDU V ČECHÁCH KOUPIT.

    superkarma: 3 03.11.2016, 11:39:01
  2. avatar
    [29] Janki [*]

    omlouvám se za chybu - zřejmě.

    superkarma: 0 03.11.2016, 11:16:32
  3. avatar
    [28] Janki [*]

    No já nevím, paní píše, že na tom nejsou zas tak špatně... Určitě se dají koupit kvalitní botky, které budou levnější, ale oni si zřejmně opravdu mohou dovolit. Nemyslím si, že by to byla taková pipka, že by utratila peníze za boty a pak neměli na chleba... Na druhou stranu umí i šetřit a oblečení nakupuje z druhé ruky. Problém vidím v manželovi a jeho matce. Jsou na peníze a vadit jim bude cokoliv, dokud nebude paní chodit do práce. Můj ex mi v těhotenství vyčetl i pomeranče. Tenkrát jsem po maturitě šla do nemocnice s rizikovým těhotenstvím a do práce jsem už z pochopitelných důvodů nenastoupila. Musela jsem psát seznamy toho, co jsem nakoupila, vše vyúčtovat a zdůvodnit. Prý jsem neznala hodnotu peněz Sml31 A škrt je dodnes, když šel syn v roce 1996 do první třídy, bylo to v době, kdy už jsme byli dávno rozvedení, zažádala jsem o zvýšení alimentů, do té doby platil 450 Kč. Poslal mě na sociálku...

    superkarma: 1 03.11.2016, 11:15:00
  4. [27] cilani [*]

    Eva_CZ — #22tak ono záleží jaké ty boty kupuje. Fakt není pravda, že by se nedaly koupit levnější a přesto kvalitní boty, než za 1500... Stačí nebýt rozežraná a trochu se porozhlédnout..

    superkarma: 0 03.11.2016, 11:13:54
  5. avatar
    [26] OlgaMarie [*]

    Raději dražší nové boty než boty "po někom". Já musela boty dědit a neptejte se mě, co mám teď ve věku důchodce za potíže s chodidly.

    superkarma: 2 03.11.2016, 10:57:29
  6. [25] bobani [*]

    Eva_CZ — #10 nikdo Vás tu nedrží

    1. na komentář reaguje Eva_CZ — #33
    superkarma: 8 03.11.2016, 10:57:13
  7. [24] Rikina [*]

    Dodatek - tři tisíce za dvoje boty, dejme tomu že teda patnáct stovek za jedny, to bych nedala ani za svoje boty, a to už z nich nevyrostu a vydrží mi mnoho sezón. Sml57 Dle mého osobního mínění jsou zmíněné dětské botičky značně "nad poměry". Ale to je jen můj osobní názor, pro někoho to zas může být láce, a šel by si tam koupit rovnou dvoje. Sml80

    superkarma: 10 03.11.2016, 10:28:02
  8. [23] Rikina [*]

    Je možné, že finanční situace té rodiny je vskutku taková, že jsou tři tisíce za dětské boty luxus. A je i možné, že to Magda neví. Pak je ale nejvyšší čas si s manželem sednout a tu finanční situaci v klidu probrat, vysvětlit si, co jsou nezbytné výdaje, a co holt musí počkat. Paní je asi na mateřské už dlouho, a zátěž pro "živitele rodiny" se mohla nečekaně zvýšit, takže mu prostě ujely nervy. Pokud zatím manželce nic neřekl, a doufal, že to "nějak" vyjde, a ono to nevychází, je potřebné se domluvit jako lidi. Otázka je, jestli ho pak zase ona neseřve, že je neschopný uživit rodinu podle jejích představ. Sml80

    superkarma: 0 03.11.2016, 10:22:33
  9. avatar
    [22] Eva_CZ [*]

    Suzanne — #14http://www.foxbusiness.com/features/2015/07/09/average-salaries-for-americans-median-salaries-for-common-jobs.html To neni o tom, v jakych kruzich jsem se pohybovala. To je o tom, jak dlouho clovek na 1 podelany detsky boticky dela. Sml31Sml15Sml31

    1. na komentář reaguje cilani — #27
    2. na komentář reaguje theodorka1 — #30
    3. na komentář reaguje Suzanne — #32
    superkarma: 3 03.11.2016, 10:17:48
  10. [21] slávenka [*]

    Také jsem dětem kupovala jen kvalitní boty. Ale tady bude, jak píší čtenářky níže, problém jinde.Sml22

    superkarma: 0 03.11.2016, 09:53:41
  11. avatar
    [20] RenataMor [*]

    spíš je problém v komunikaci

    superkarma: 0 03.11.2016, 09:48:18
  12. [19] meme [*]

    Já myslím,že problém není cena těch botiček.Problém bude v komunikaci mezi těmi dvěma...Měli by spolu mluvit o tom,jak jsou na tom finančně,co trápí manžela(třeba má strach o práci a o zabezpečení rodiny),dohodnout se na společném kompromisu- kolik za botičky si mohou dovolit dát,na čem jiném třeba zase ušetří,když botičky budou dražší.Nebo může paní na brigádu a na botičky si vydělat...

    1. na komentář reaguje chanahd — #38
    superkarma: 1 03.11.2016, 09:24:05
  13. avatar
    [18] paníliška [*]

    Suzanne — #16 To je pravda, ale vyřešit si ho stejně budou muset sami. Sml24

    superkarma: 0 03.11.2016, 09:16:13
  14. avatar
    [17] Mickey Mouse [*]

    Suzanne — #16 Také si myslím, že na botičkách si jen zkoušejí, kolik si toho každý z nich ve vztahu dovolí. Protože nejde říct, jestli jsou botičky drahé nebo ne.

    Ale rozhodně bych očekával, že když jde Magda nakupovat dražší věci, dohodne se s manželem předem. Ony ty peníze mohou chybět třeba na nájem...

    superkarma: 5 03.11.2016, 09:14:49
  15. avatar
    [16] Suzanne [*]

    Jestli jsou tři tisíce hodně nebo málo, nad tím můžeme diskutovat a každý to uvidí jinak. Mně přijde, že ten pár v článku má úplně jiný, větší problém, než je cena dětských bot Sml24

    1. na komentář reaguje Mickey Mouse — #17
    2. na komentář reaguje paníliška — #18
    superkarma: 12 03.11.2016, 08:51:22
  16. [15] klejkyna [*]

    Také si myslím, že 3 tisíce je zbytečně hodně. Kupuji dětem také nové boty a to v kvalitním certifikovaném obchodě.. Např. tady v Mladé Boleslavi je skvělý obchod, který nabízí např. loňské modely v "cenové bombě". Koupila jsem dcerám kvalitní zimní boty s membránou zn. Santé a Westport za cenu 469,- Kč a 499,- Kč!!! Takže, opravdu není nutné dávat tisíce za jedny boty.. Jen je omezenější výběr a chce to přijít včas, pohlídat to trochu.. Jinak i v jiných obchodech s obuví mají podobné akce. Jen to chce hledat a trochu hlídat.. Jinak manžel je zřejmě po své mamince a časem se to bude "lepšit"..

    superkarma: 8 03.11.2016, 08:44:02
  17. avatar
    [14] Suzanne [*]

    Eva_CZ — #10 Evi, pohybovala ses v kruzích, kde nebyl problém nic. Sml58 Možná to chtělo vystrčit nos a byla bys překvapená už tam.

    1. na komentář reaguje Eva_CZ — #22
    superkarma: 12 03.11.2016, 08:43:56
  18. [13] zlá teta [*]

    Myslím, že by to spravil kompromis. Děti doopravdy potřebují kvalitní boty, ale šlo by to i za míň, než 3.000,-

    superkarma: 3 03.11.2016, 08:37:12
  19. avatar
    [12] teb [*]

    Mám to nastavené stejně. Oblečení klidně pořídím v sekáči či v bazaru, ale na botech pro děti nešetřím. Kupuju už "od malička" stejnou značku zimních bot a i když jsou jedny z nejdražších na trhu, děti mají vždy nohu v suchu a teple. Také jsem nedávno platila přes 3 tisíce za dvoje boty, ale ten "klid", že je dítě v pohodě je k nezaplacení :-)

    A manžel je naštěstí stejného názoru.

    superkarma: 2 03.11.2016, 08:35:06
  20. avatar
    [11] paníliška [*]

    Mno, rodina žije z jednoho platu (byť nevíme, jak vysokého), paní má mateřskou a diví se, že manžel vyšiluje. Dát za dvoje dětské boty 3000 Kč je i podle mě zbytečné rozhazování, kvalitní boty se dají pořídit levněji. Nevíme ani, kolik je mladšímu dítěti, ale školka a nástup do práce je velmi dobré řešení.

    superkarma: 7 03.11.2016, 08:33:32
  21. avatar
    [10] Eva_CZ [*]

    To ale zijeme v otresnem state, kdyz je tady problem zaplatit detem za boty. Sml31Sml31Sml31Sml31Sml31Sml31Sml31Sml31Sml31 Je mi tady ze vseho cim dal vic na bliti.Sml15

    1. na komentář reaguje Suzanne — #14
    2. na komentář reaguje bobani — #25
    superkarma: 1 03.11.2016, 08:20:43
  22. [9] cilani [*]

    myslím, že pro dvě děti se dají koupit kvalitní boty za méně než 3tis. a nemusí kvůli tomu na tržnici.. Sml80

    superkarma: 11 03.11.2016, 08:03:20
  23. [8] funnka [*]

    ani se nebudu vyjadřovat,zase bych šla proti proudu

    superkarma: 1 03.11.2016, 07:58:24
  24. avatar
    [7] kareta [*]

    Tak ať si spočítá, kolik by ho stál rozvod (aliky, sleva na dani, dělení SJM) a přestane prudit, nebo ho to potká. Neskousla bych, že nechce hlídat vlastní děti.Sml31

    superkarma: 3 03.11.2016, 07:49:55
  25. avatar
    [6] Ni-ka [*]

    Jako dobré botky pro děti jsou základ, to jo. Kvalitní botky stojí kolem litru, zkusit se mrknout vždy ještě někde a koupit v kvalitním obchodu třeba ve slevě,ale to je divočina, vždy tam nemají to a to číslo.Všechno je přebrané, úplně Vás chápu.

    Nechápu, jak chlap řve na ženskou že utrácí, ona si chce přivydělat a on nechce hlídat děti, tak sakra co to je, jak unavený z práce, určo by ty tři hoďky s děckama navydržel????, když by měla paní tréninky.Vždyť to jsou jeho děti. Paní vydržte ještě půl roku, pak jestli Vám malou vemou do školky, tak pelašte do práce:)))

    superkarma: 3 03.11.2016, 07:32:38
  26. [5] Miluše3 [*]

    Také znám cenu kvalitních botiček . . .

    superkarma: 1 03.11.2016, 07:25:18
  27. [4] gaguška [*]

    souhlasím s Magdou, že botky mají být nové a kvalitní!

    superkarma: 1 03.11.2016, 07:18:35
  28. [3] alenabl [*]

    na botech pro děti se nemá šetřit ale kupovat kvalitní, děláme to taky tak.

    superkarma: 1 03.11.2016, 07:16:09
  29. [2] Andreadornova [*]

    Děti a jejich zdraví je nejdůležitější to je bez debat.

    superkarma: 1 03.11.2016, 07:09:35
  30. avatar
    [1] Gosi [*]

    malá má ještě plenky, nebo nemluví, nebo jen předpokládáš, že by jí do školky nevzala, jinak bych to zkusila... ale chápu tě, co se výběru bot týče, ale nechápu, že u manžela škemráš o peníze pro vaše děti... jako jo, taky byl můj muž v šoku, když jsem mu řekla kolik stály dětské botičky taky se orosil, ale nechal si to vysvětlit, kdyby ne, asi by dostal pecku...

    1. na komentář reaguje danca79 — #35
    superkarma: 1 03.11.2016, 01:22:50

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Náš tip

Doporučujeme