Bulvár

Má naše zdravotnictví syfilis?

Připadá vám, že se naše zdravotnictví v posledních letech rozpadá? Tedy ne že by to bývalé, socialistické, bylo nějak zvlášť zdravé, ale stav, do kterého se dostává to současné, se silně podobá pokročilé syfilis. Začalo to nenápadnými vřídky na intimních místech, která politici cudně zakrývali, následovala vyrážka – to se lékaři „opupínkovali“ z poslaneckých návrhů, a zduřelé uzliny neřešených problémů... A teď se ložiska průšvihů začínají rozpadat, vyhřezává z nich „nekrotická tkáň“, kloubní aparát je prakticky nepohyblivý a naše milé zdravotnictví je nejen nepružné, ale žel i značně dementní.

Pouštění žilou
Politici však zareagovali jako praví středověcí felčaři – bez mrknutí oka naordinovali osvědčenou léčbu – pouštění žilou a olovo. Pouštění žilou bude od ledna praktikováno především na pacientech – za každý lék na receptu zaplatíme 30 Kč, za každou návštěvu lékaře také, za čtyřiadvacet hodin v nemocnici 60 Kč, a když si dovolíme večer nebo o víkendu navštívit pohotovost, zaplatíme 90 Kč. Tento poplatek nám ovšem bude milostivě prominut, pokud nás lékař odešle rovnou do nemocnice.

Ruší se pohotovosti!
Poplatek nepoplatek, není jisto, jestli vůbec bude co v noci či o víkendu navštívit. Plánuje se totiž rušení pohotovostí 
budou jen v nemocnicích. Linka 155 přitom bude kromě nouzového volání sloužit i jako poradna pro pacienty a lékaři budou po komunikaci s pacientem podle uvážení vyjíždět přímo k případům. Zda budou tyto výjezdy zpoplatněny stejně jako návštěva pohotovosti nebo jinak ještě není jisté.
„Ještě o tom není rozhodnuto, je to v jednání,“ řekla nám Ing. Květuše Čelikovská, vedoucí oddělení zdravotnictví na Magistrátu hl. m. Prahy.
Ve větších městech vznikají soukromé výjezdové lékařské služby, jejich využití však rozhodně nebude zadarmo.

Vybírej nebo plať!
Olovo si páni politici připravili pro lékaře a lékárníky – kdyby se totiž některý z nich odvážil vzepřít se a nevyžadovat od svých pacientů poplatky za návštěvu, zaplatí padesátitisícovou pokutu. Takže pokud jste doufali, že například váš soukromý lékař bude rozumný a nezmění se v automat na kondomy – vhoďte a vypadne – tak jste doufali marně.

Vládní placebo
Vláda poplatky pacientů potřebuje – hodlá jimi lékárníkům kompenzovat změny ve výpočtů marží. Po zvýšení DPH z 5 na 9 % totiž ceny léků stoupnou natolik, že by to pány politiky mohlo stát jejich volební korýtka, a tak přišli na chytré placebo – levné léky zdraží, ale na ty dražší bude nižší marže a tak, alespoň na první pohled, zlevní. Finanční ztrátu však zaplatíme lékárníkům z vlastních kapes – bude hrazena z poplatků.

Jaké další změny nás čekají?

  • Lékárníci budou mít právo vydat pacientovi jiný lék, než má na receptu – se stejnou účinnou látkou a s nižším doplatkem.
  • Podle VZP budou pokuty za nevybírání poplatků udělovány lékařům po zvážení jejich finanční situace. Kdo a jak bude tuto situaci zvažovat, se však neví.
  • Aby chroničtí pacienti neskončili ve „vězení pro dlužníky“, platí pravidlo 5000 a dost – kdo vydá za poplatky a doplatky více než 5000 Kč, tomu pojišťovna rozdíl vrátí. Pozor, nepočítají se doplatky za léky, které nejsou těmi nejlevnějšími ve své kategorii na trhu!

Aby pacient neutekl
A aby náhodou zdravotnictví před naordinovanou léčbou neuprchlo, dostal Státní úřad pro kontrolu léčiv právo veta v rozhodování o cenách léků a doplatcích na ně. Nejmocnější zdravotní pojišťovna – VZP – pro změnu získá nový politický status – o jejím řediteli bude rozhodovat správní rada, ve které zasedají i poslanci.

Co si o schválených změnách myslíte? Už si připravujete prasátka s hromadou drobných? Nebo radši nebudete k doktorovi chodit? A co říkáte na tresty pro „odbojné" doktory?

POZOR - můžete hlasovat v anketě na hlavní straně našeho magazínu!

   
24.08.2007 - Společnost - autor: Ivana Kuglerová

Další příspěvky

Komentáře:

  1. avatar
    [170] Suzanne [*]

    Ó hrůzo, všichni bídně pomřeme Copak je tu tolik lidí padlých na hlavu? Nic hrozného se fakt neděje.

    superkarma: 0 27.08.2007, 22:16:26
  2. avatar
    [169] Lesana [*]

    Petroncius: neboj, od poplatku jsou osvobozeni občané v hmotné nouzi, tedy ti, kteří pobírají doplatky do životního minima

    superkarma: 0 24.08.2007, 18:53:15
  3. avatar
    [167] Anouk [*]

    A navic to vypada, ze z ankety plyne mylny dojem, ze v USA zadne poplatky nejsou V praxi jsem to sice zatim netestovala, ale zatim jsem to pochopila tak, ze ta ruzna pojisteni se lisi nejenom kvalitou pece, ale take vysi spoluucasti Navic pojisteni zubu je zvlast a tam pokud vim vetsina pojistoven skoro nic neproplaci

    superkarma: 0 24.08.2007, 17:07:24
  4. avatar
    [166] Anouk [*]

    V Nemecku se u obvodniho lekare a u zubare (u kazdeho zvlast) plati ctvrtletne 10 eur a nejak jsem si nevsimla, ze by s tim mel nekdo problem Vim, ze jdu k lekari, mam u sebe tedy potrebnou hotovost, sestra vystavi uctenku, tu si schovam pro pripad, ze ve stejnem ctvrtleti pujdu znovu Lekarske ordinace pro tuto hotovost pokud vim nikdo neprepadava Kdyz potrebuji ke specialistovi, bud musim nejdriv k obvodakovi, ktery mi vystavi doporuceni, nebo muzu rovnou k tomu specialistovi, pak ale zaplatim dalsich 10 eur. Jeste dodam, ze nemecky system funguje asi podobne jako cesky, pro prumerne vydelavajici se strhava urcite procento z platu, pojistovny se mezi sebou prilis nelisi. Pro nadprumerne prijmove skupiny existuje pojisteni soukrome, procentualne plati mene a maji lepsi peci
    Ha, a ted koukam, ze v ankete vede model USA S tim jsem se zatim blize neseznamila, ale zrovna nedavno psali myslim v New York Times, ze americke zdravotnictvi na tom neni ani zdaleka tak dobre, jak se obcanum snazi namluvit pan prezident Kritizovali tam mimo jine obrovske rozdily v poskytovane peci pro ruzne socialni skupiny a take velmi vysokou detskou umrtnost (coz bude pravdepodobne souviset s prvnim problemem).
    Jinak si samozrejme myslim, ze reforma zdravotnistvi je vice nez nutna - viz Mickey Mouse Bezplatne pobyty v nemocnici mi prijdou primo trestuhodne, doma take nejime zadarmo...

    superkarma: 0 24.08.2007, 17:03:38
  5. avatar
    [165] dkamila [*]

    U našeho závodního lékaře jsme všichni zbytečně,bobolí Vás břicho? to je zácpa dám Vám čípky,druhý den kolegu vezli rychlou,protože měl ucpaný střeva a zhoubný nádor,jako tenisák.Kolega je po smrti,ale lékař tvrdil že je simulant.

    superkarma: 0 24.08.2007, 16:55:25
  6. avatar
    [164] Vivian [*]

    OlgaMarie: už vidím, jak se doktor s někým dohaduje, jestli byl u něj zbytečně nebo ne... Bude chtít mít klid a nebude vybírat nic od nikoho.

    superkarma: 0 24.08.2007, 16:15:32
  7. avatar
    [163] OlgaMarie [*]

    A nebylo by jednodušší nechat vše na lékaři? Ty jsi sem musel-neplatíš nic.Ty jsi jen otrapa,dostanu 100,-Kč.Je to průhlednější.Ne?

    superkarma: 0 24.08.2007, 16:03:44
  8. avatar
    [162] Modré z nebe [*]

    Vivian: Správně. A to naopak nemluvíme o klobouku lékaře-heterosexuála sprosťáka! Jak znám chlapy ... to by pak museli přesunout ordinační hodiny na 22:00 a dále.

    superkarma: 0 24.08.2007, 15:45:01
  9. avatar
    [161] Vivian [*]

    Modré z nebe: a pro cudné paní doktorky oblečenej akt, viď

    superkarma: 0 24.08.2007, 15:40:00
  10. avatar
    [160] Modré z nebe [*]

    Nahým aktem! ... jsem to vskutku vědma!

    superkarma: 0 24.08.2007, 15:37:42
  11. avatar
    [159] Modré z nebe [*]

    Vivian: No tak, dámy! Neberte mi tu radost z kloboukuuuuu!!! Plechová pokladna je nuda ... klobouček může být pestrý s veselými obrázky pro děti, s nahým mužským aktem na gynekologii atd. atd.

    superkarma: 0 24.08.2007, 15:36:42

Další příspěvky

Z předchozí stránky:

  1. avatar
    [158] Vivian [*]

    Modré z nebe: (152) co jsem tak viděla, tak moji doktoři používají normální plechové pokladny na klíček, mně se to teda zdá praktičtější než klobouk

    superkarma: 0 24.08.2007, 15:32:02
  2. avatar
    [157] Vivian [*]

    OlgaMarie: pojišťovny můžou použít na svůj provoz jen určité přesně definované procento z příjmů, takže to není tak, že všechno rozházejí za bůhvíco a pak nemají na léčbu...

    superkarma: 0 24.08.2007, 15:30:53
  3. avatar
    [156] Vivian [*]

    Modré z nebe: (151) já vím, já jsem dělala jeden čas sestru na obvodě :-)

    superkarma: 0 24.08.2007, 15:29:28
  4. avatar
    [155] OlgaMarie [*]

    Z jakých peněz si zdravotní pojišťovny postavily nebo renovovaly ty své baráky?Musely jich mít tolik?Zajímalo vás někdy v jaké hodnotě dostávají zaměstnanci VZP na den stravenky?Jaká komise vyhodnocovala podklady pro nové poplatky?Bylo někdy někomu oficiálně nějakou pojišťovnou sděleno,že chodí k lékaři zbytečně?Všechno jsou to jenom povídačky,protože každá vláda nechala něco rozkrást.Už není co,tak se schválí bez konkrétních podkladů pseudoreforma podle hesla:Lidi jsou blbí,jinak by nás nezvolili.

    superkarma: 0 24.08.2007, 15:25:30
  5. avatar
    [154] Modré z nebe [*]

    Janulina: Já mám lékařku-dobračku a tak my nedůchodci neosamělci čekáme v čekárně jak kreténi. Je to dobrý nápad - zavolejme lékaře: PANÍÍÍ DOKTORKÓÓÓ, HONEM SEM!!!

    superkarma: 0 24.08.2007, 15:20:08
  6. avatar
    [153] Janulina [*]

    Modré z nebe (151): možná by bylo dobré poslechnout si anonymní názor nějaké ženy-in, ale třeba obvoďačky. Možná bysme se dozvěděly věci. jako s těmi důchodci. Můj doktor s každým stráví tak minutu, prostě se s těma důchodcema nevybavuje :-D

    superkarma: 0 24.08.2007, 15:18:04
  7. avatar
    [152] Modré z nebe [*]

    Ťapina: To je nápad na podnikatelský záměr, panečku!!! Klobou s přihrádkami pro lékaře a pokladníky. Jdu do toho!

    superkarma: 0 24.08.2007, 15:17:01
  8. avatar
    [151] Modré z nebe [*]

    Vivian: Pokecat ... bohužel ti musím dát v tomhle za pravdu. Naše paní doktorka se mi zmínila o osamělých důchodcích, kteří za ní chodí "hodit řeč", asi tak na 20 minut každý ...

    superkarma: 0 24.08.2007, 15:16:01
  9. [150] Kikoska [*]

    Lesana: já ty poplatky brala komplexně... ne zdravotní... proto jsem psala, že se to článku dotýká jen okrajově

    superkarma: 0 24.08.2007, 15:15:33
  10. avatar
    [149] Janulina [*]

    Lesana (143): tak to máš pravdu

    superkarma: 0 24.08.2007, 15:14:57
  11. avatar
    [148] Ťapina [*]

    Klobouk, to je nápad. Dělají se klobouky z příhrádkama, že bych obměnila svou naprosto nezajímavou pokladničku?

    superkarma: 0 24.08.2007, 15:14:46
  12. avatar
    [147] Modré z nebe [*]

    Lesana: Asi máš pravdu, je na čase být lepší!

    superkarma: 0 24.08.2007, 15:14:19
  13. avatar
    [146] Modré z nebe [*]

    Lesana: Chyba - přilba, cylindr - toť správná cesta!

    superkarma: 0 24.08.2007, 15:13:30
  14. avatar
    [145] Vivian [*]

    Modré z nebe: v principu si to snad za těch 30 korun rozmyslí spousta lidí, kteří si tam chodí akorát pokecat.

    superkarma: 0 24.08.2007, 15:12:45
  15. avatar
    [144] Modré z nebe [*]

    Vivian: Ano - vysedávání u televize je mé hobby, bohužel. Ztloustnu, cévy přestanou fungovat - na mě si doktoři vydělaj

    superkarma: 0 24.08.2007, 15:12:37
  16. avatar
    [143] Lesana [*]

    Janulina: přijít včas nezřídka znamená chodit na prevenci i k obvoďákům. Pokud už dnes lidé nechodí, tak třeba je platba u lékaře naučí, že lepší chodit včas zdarma na prevenci, než pak platit

    superkarma: 0 24.08.2007, 15:12:34
  17. avatar
    [142] Lesana [*]

    Modré z nebe 134: no, já když platím lékaři, tak si ode mne vezme peníze, dá mi účtenku a peníze vloží do nějaké peněženky. Kloubouk v ordinaci tedy nemá žádná

    superkarma: 0 24.08.2007, 15:11:11
  18. avatar
    [141] Modré z nebe [*]

    Vivian: Jistě, teď mluvíme spíš o principu než o tom, zda na to mám či nemám. Mně by se tedy ten klobouk líbil . Škoda, že nejsem doktor, zakoupila bych sobě cylindr!

    superkarma: 0 24.08.2007, 15:10:59
  19. avatar
    [140] Vivian [*]

    Modré z nebe: pít denně Actimel? Spíš míň koukat na televizní reklamy

    superkarma: 0 24.08.2007, 15:09:48
  20. avatar
    [139] Lesana [*]

    Kikoska: s těmi odvodami za zaměstnance ale sčítáš jabka s hruškami Je pravda, že ze mzdy 20 hrubého jde zhruba 11,5 státu, ale "jenom" 2 700 na zdravotní pojištění. A 32 táců za rok není kdovíjaká pálka

    superkarma: 0 24.08.2007, 15:09:47
  21. avatar
    [138] Modré z nebe [*]

    Janulina: Jo, myslela jsi prevenci ve způsobu života třeba ... budu jíst zdravě, hodně zeleniny, málo červenýho masa, pít denně Actimel, denně se hýbat na čerstvém vzduchu na zdravém těle ... takoví lidé s železnou vůlí mívají obvykle méně problémů - pravda

    superkarma: 0 24.08.2007, 15:08:53
  22. avatar
    [137] Vivian [*]

    Modré z nebe: o tak pokud se ti něco nezdá a budeš mít pocit, že bys k tomu doktorovi měla jít, tak snad ty tři pětky obětuješ, ne?

    superkarma: 0 24.08.2007, 15:07:15
  23. avatar
    [136] Vivian [*]

    Modré z nebe: vždyť většina dokotorů přijímá platby od pacientů už dnes, a klobouk jsem teda ještě nikde neviděla...

    superkarma: 0 24.08.2007, 15:06:26
  24. avatar
    [135] Modré z nebe [*]

    Janulina: Bohužel, "věc, co se ti nezdá" může být blbost i problém. A to může rozhodnout jedině lékař. Tudíž ho navštívíš ... atd.

    superkarma: 0 24.08.2007, 15:06:13
  25. avatar
    [134] Modré z nebe [*]

    Janulina: Zajímal by mne způsob vybírání ... žeby klobouk u lékařových nohou?

    superkarma: 0 24.08.2007, 15:04:16
  26. avatar
    [133] Janulina [*]

    Lesana: Nemyslím prevenci, jako preventivní prohlídku, protože ta se u většiny obvoďáků vůbec nedělá. myslím prevenci jako přijít včas s něčím, co se ti nezdá, ale není to akutní .. napsala jsem to ale blbě..

    superkarma: 0 24.08.2007, 15:03:36
  27. avatar
    [132] Janulina [*]

    Vivian: A opravdu těc 30 Kč pošle doktor pojišťovně? To tak není. on si je nechá, že???

    superkarma: 0 24.08.2007, 15:01:55
  28. avatar
    [131] Modré z nebe [*]

    Lesana: No, to by bylo fajn. Díky moc za info.

    superkarma: 0 24.08.2007, 15:00:53
  29. avatar
    [130] Lesana [*]

    Janulina: preventivní prohlídky jsou zdarma, tak proč by lidi měli kašlat na prevenci?

    superkarma: 0 24.08.2007, 15:00:23
  30. avatar
    [129] Lesana [*]

    Modré z nebe: nemám novelu zákona načtenou, ale co jsem tak zahlédla rozhovor a teď nevím, jestli s Julínkem nebo Hroboněm, tak v něm bylo, že limit platí, ale započítává se do něj cena levnějšího léku (tedy ne to, co zaplatíš, ale co bys zaplatila, kdybys měla lék levnější) anebo pokud lékař uzná, že levnější lék nemůžeš, tak by se měl započítávat i ten dražší v celé výši. Ale v tomhle jenom tak vařím z vody, protože zrovna na to jsem do zákona nekoukala, takže netuším, jak je to v něm napsáno

    superkarma: 0 24.08.2007, 14:58:44

Profil uživatele




Registrace nového uživatele | Zaslat heslo

Komerční tipy

Novinky

Dnešní vydání

Nové v rubrice

Nejčtenější články

Poslední komentáře

Fotogalerie

Partner rubriky

Ankety

Anketa: intimní kosmetika
Testování intimní kosmetiky pro ženy z ČR a Slovenska
Anketa: Pečete bábovky?
Jaké hračky kupujete svým vnoučatům?
Anketa pro maminky: Jaké kupujete hračky svým dětem?
Výzkum na téma kašel
Průzkum na téma finanční zajištění

Náš tip

Doporučujeme